WAŻNE-Komputronik-Palmtopy

  • 12 Odpowiedzi
  • 1181 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

WAŻNE-Komputronik-Palmtopy
« dnia: Czerwiec 24, 2005, 15:52:09 »
Witam!

Szukam kogos kto kupil palmtopa w sklepie komputronik (internetowym)
i wysylal Palmtopa do naprawy (!) Interesuje mni gdzie go wyslal (do jakiego serwisu (?) Jest to dla mnie ogromnie ważne!!!

DZIĘKI

POZDRAWIAM

*

Offline kanczug

  • *****
  • 19211
    • http://www.pdaclub.pl
WAŻNE-Komputronik-Palmtopy
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 24, 2005, 21:18:00 »
Wszystko zalezy co to byl za palmtop... bo nie ma za duzego wyboru jesli chodzi o serwisy PDA w Polsce. Kazda fima ma wlasny serwis - zazwyczaj jeden (patrz HP, gdzie wszystko idzie do warszawy a potem do Holandii) lub np. Fujitsu-Siemens gdzie jest cala siec serwisow (w kazdym wiekszym miescie cos jest, bo podpisali umowe z taka siecia serwisowa).

*

Offline Maciej Wójcik

  • *****
  • 1038
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Treo 600, IBM ThinkPad T60, Asus eee 701, Nokia E71
WAŻNE-Komputronik-Palmtopy
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 25, 2005, 13:46:37 »
Kuba, on pyta o Palma :]

Nie poddawaj się z tym Chłamputronikiem - oni sprzedają, oni są gwarantem. Jeśli jest na gwarancji to możesz żądać wymiany lub naprawy z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne (KC Art. 556). Jak nie będą chcieli przyjąć do naprawy, to zgłoś się do Federacji Konsumentów albo Rzecnika Konsumenta przy urzędzie miasta.
Oczywiście, zakładam, że Palm jest nadal na gwarancji.

WAŻNE-Komputronik-Palmtopy
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 25, 2005, 14:21:12 »
Palm jest na gwarancji I gwarancja jest "Zewnętrzna" Komputronik kaze wyslac mi sprzet do serwisu podanego na gwarancji ,a tam nie ma zadnego adresu :(

*

Offline Maciej Wójcik

  • *****
  • 1038
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Treo 600, IBM ThinkPad T60, Asus eee 701, Nokia E71
WAŻNE-Komputronik-Palmtopy
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 25, 2005, 14:49:33 »
Przeczytałeś kodeks cywilny? Kto Ci sprzedał palmtopa? Komputronik. Skoro Komputronik jest sprzedawcą, to zgodnie z polskim prawem on jest gwarantem. Powiedz, że chcesz odstąpić od umowy kupna-sprzedaży, postrasz ich kodeksem, federacją konsumentów, sądem. Najlepiej na piśmie napisz żadanie gwarancyjne i chęć odstąpienia od umowy i wyślij poleconym do "kierownictwa".

Nie ma czegoś takiego jak gwarancja "zewnętrzna". Komputronik sprzedał, Komputronik odpowiada za roszczenia gwarancyjne. Co oni z tym potem zrobią to jest ich, a nie Twój problem.

I na przyszłość... nie kupuj u nich ;)

WAŻNE-Komputronik-Palmtopy
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 25, 2005, 15:23:48 »
Fakt! Jeśli chodzi o gwarancje to w komputroniku migają sie jak mogą!

*

Offline Maciej Wójcik

  • *****
  • 1038
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Treo 600, IBM ThinkPad T60, Asus eee 701, Nokia E71
WAŻNE-Komputronik-Palmtopy
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 25, 2005, 15:59:55 »
Cytat: brakus
Fakt! Jeśli chodzi o gwarancje to w komputroniku migają sie jak mogą!
Ostatnio byłem świadkiem jak spławiali jakiegoś człowieka, który dzień wcześniej kupił u nich pamięć RAM i mu nie działała. Ktoś powinien się za nich wziąć, bo to, co się tam dzieje jest niedopuszczalne!

*

Offline andy_bez_wandy

  • ******
  • 4056
  • Płeć: Mężczyzna
WAŻNE-Komputronik-Palmtopy
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 25, 2005, 16:58:58 »
Cytat: brakus
Fakt! Jeśli chodzi o gwarancje to w komputroniku migają sie jak mogą!

uuups, ale takich firm jest z lekka wiecej ... sprobuj czasami oddac na gwarancji sprzet 3com ..... sam zobaczysz jak to potrafi byc nie-zbyt-dowcipnie

[Dodano: 2005-06-25 17:00:44]
Cytat: Maciej Wójcik
Cytat: brakus
Fakt! Jeśli chodzi o gwarancje to w komputroniku migają sie jak mogą!
Ostatnio byłem świadkiem jak spławiali jakiegoś człowieka, który dzień wcześniej kupił u nich pamięć RAM i mu nie działała. Ktoś powinien się za nich wziąć, bo to, co się tam dzieje jest niedopuszczalne!

to tak jak z policja, sam zainteresowany musi znac swoje prawa, musi byc ich swiadom i musi chciec je egzekwowac .... a tutaj (nie mowa o pdaclub.pl) nie ma zbyt wielu chetnych coby to wyjasniali w czym rzecz zeby przy okazji działać na wlasna niekorzysc  

*

Offline mion

  • **
  • 211
WAŻNE-Komputronik-Palmtopy
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 25, 2005, 18:33:37 »
mysle ze moge Ci pomóc - przynajmniej opisując swoje doświadczenie z komputronikiem. kupilem u nich ipaq'a, ktory sam sie resetowal (model 1930). po 3 hard resecie i stracie wszystkich danych odnioslem go do siedziby firmy, żądając wymiany na nowy lub naprawy. jako że rękojmia została zastąpiona instytucją "niezgodności towaru / usługi z umową", zażyczyłem sobie wykorzystania właśnie tego konsumenckiego uprawnienia. przy jego stosowaniu, sprzedawca ma obowiązek w ciągu 14 dni kalendarzowych (nie zas roboczych) ustosunkowac sie do zasadnosci wniesionych zastrzezen. jesli tego nie zrobi - znaczy ze uznal wniosek. ja żądałem zwrotu gotówki (druga naprawa, przy pierwszej decyduje sprzedawca - do wyboru ma naprawę, wymianę i zwrot gotówki). ostatecznie dostałem do ręki pieniądze.

pamiętaj, że - tak jak napisał powyżej Maciej - to SPRZEDAWCA jest GWARANTEM. i nie może zasłaniać się zapisem że gwarancja jest wykonywana zewnętrznie, lecz ma obowiązek przyjąć reklamowany towar i zająć się naprawą. niestety, nie ma jasnych zapisów co do terminu owej naprawy, a w umowie kupna sprzedaży lub dołączonej gwarancji znajduje się zapis 14 dni, przedłużone o czas potrzebny na ściągnięcie części ;(.

reasumując - odnieś do sprzedawcy, zostaw pisemne żądanie naprawy, i czekaj. nie zapomnij, żeby wziąć podstemplowaną i datowaną kopię zgłoszenia reklamacyjnego - mnie chcieli w komputroniku "wykiwać", bo zapomniałem o tym prostym fakcie (twierdzili, że sprzęt został dostarczony później niż w rzeczywistości, na szczęście interweniował HP Polska, dosyłając faxem kopię zgłoszenia)

życzę szczęścia - ja już u nich nie kupuję

WAŻNE-Komputronik-Palmtopy
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 25, 2005, 19:52:19 »
Witam

dzieki za wypowiedzi!

Mion zobacz  ten link (punkt drugi) :(

http://sklep.komputronik.pl/html.php?e=sklep:gwarancja

Jesli nie podadza mi adresu serwisu to nie wiem co zrobie :( :(

[Dodano: 2005-06-25 19:53:32]
http://sklep.komputronik.pl/html.php?e=sklep:gwarancja

[Dodano: 2005-06-25 19:54:16]
Kurcze ,nie dziala ten link :( zobacz Serwis--->warunki gwarancji---punkt nr 2

*

Offline mion

  • **
  • 211
WAŻNE-Komputronik-Palmtopy
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 25, 2005, 20:05:59 »
luz. nie przejmuj się tym zapisem. przeczytaj dokładnie:

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=417

w razie wątpliwości zgłoś sie do najbliższego punktu Federacji, powinni Ci pomóc.

na razie co mogę radzić - nie daj się wmanewrować w załatwianie tego w zewnętrznym serwisie. tak jak pisałem - oddaj do Komputronika, niech oni się martwią.

ps. kiedy kupiłeś? przy zakupie przez Inet masz 10 dni na zwrot, bez podawania przyczyny.

*

Offline Maciej Wójcik

  • *****
  • 1038
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Treo 600, IBM ThinkPad T60, Asus eee 701, Nokia E71
WAŻNE-Komputronik-Palmtopy
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 25, 2005, 20:59:12 »
Dokładnie - na pismie daj im żądanie reklamacji, zostaw z Palmem i każ zrobić kopię i pokwitować odbiór. Jak po 2 tygodniach nic nie zrobią, albo odmówią wykonania roszczeń gwarancyjnych (musisz to mieć na piśmie!), pozwij ich. Każdy sąd przychyli się do Twojej racji. Jak się boisz sam, to złoś się do Federacji Konsumentów lub Rzecznika Konsumenta.

WAŻNE-Komputronik-Palmtopy
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 02, 2005, 10:44:19 »
Sprawa sie wyjasnila w Poniedzialek wysylam Palma do Komputronik ,a oni do RRC :) dzieki za pomoc