Nie ma przepisów dotyczących gwarancji. Gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta. Może ją(albo i nie)udzielić na dowolnych warunkach, na dowolny okres czasu.
Przepisy unijne mówią o czym innym. Definiują odpowiedzialność sprzedawcy (nie producenta!) za sprzedawany sprzęt. Sprzedawca jest odpowiedzialny przez 24m(praktycznie 6 miesięcy)za sprzedawany sprzęt klientom indywidualnym i 12 miesięcy(praktycznie 6)przy sprzęcie zakupionym na działalność gospodarczą.
Fakt, mało precyzyjnie się wyraziłem (dywagacje prawne wolę zostawiać swojemu prawnikowi - robi to lepiej niż ja

) chodziło mi o wnioski praktyczne (a i tak zbłądziłem).
Gwarancja jest dobrowolna i na fony Samsung daje 24 miesiące (
http://www.samsung.com/pl/support/warrantyinformation/warrantyInformation.do?page=POLICY.WARRANTYDalej, jak piszesz (chodzi zapewne o zmiany kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. implementującą dyrektywę nr 1999/44 z dnia 25 maja 1999 r. w sprawie określonych aspektów sprzedaży i gwarancji na dobra konsumpcyjne (Dz. Urz. WE nr L 171 z dnia 9 lipca 1999 r., s. 12 i n.), która stała się fundamentem rozwoju ujednoliconego („europejskiego”) prawa umów, a stanowi w skrócie że:
Termin w jakim możemy złożyć reklamację to termin dwóch lat od wydania danego towaru Konsumentowi. Jednak jedynie w ciągu 6 miesięcy od wydania towaru istnieje domniemanie, że niezgodność istniała w chwili wydania, w późniejszym terminie - obowiązek wykazania tego faktu spoczywa na Konsumencie.
W razie wymiany towaru na nowy - termin ten biegnie od początku (dotyczy to również podzespołów).
@Adramel
dzięki za czujność - mniej stresu ma człowiek przy udzielaniu odpowiedzi jeśli wie, że w razie popełnienia błędu ktoś go skoryguje
