A cena?
Cena jest bardzo istotna. Niestety Navroad akurat nie wypada najlepiej w tym względzie...
Znasz lepszą Navi w niższej cenie? I proszę nie wspominaj nawet o Biedronce, czy jakichś Mio.
Dziś da się kupić NR460 + AM 5.5 PL za 675 PLN (tutaj =>
http://www.galeriagps.pl/product-pol-2750-NavRoad-460-AM-PL-2GB.html - nie ma ich na Ceneo/Skąpcu)
Po pierwsze
NavRoad NR460 ma lepszy procek niż konkurencja na 400 megaherzowym Samsungu czy Centrality Atlas, po drugie ma tzw. stację dokującą (IMO rewelacja), ma 1 GB ROMu, lżejszą baterię, sensowny support (no, przynajmniej polski), można łatwo dokupić wszystkie akcesoria od ręki. Od pewnego czasu porównuję NR460 z
Blowem GPS43Vbt (padające LCD) i
Cruserem A43 (zasilanie od strony kierownicy = przy umieszczeniu navi na środku szyby mamy przeszkadzający kabel) i nie znalazłem niczego lepszego w cenie do 700 PLN z AM PL.
Lark nie występuje z AM (nie znalazłem), a nie chcę się bawić w samo navi + dokupienie licencji na AM.
Co więcej NavRoad natychmiast reaguje na zmiany wersji AM, wersję 5.5 sprzedawali od pierwszego dnia gdy pojawiła się ta nowa wersja. Za drobną dopłatą (powiedzmy

) można też nabyć NavRoad Map na całą Europę i licencję na 3 lata. Dla mnie to więcej niż potrzebują na codzień.
(...) chodzi mi o kogoś, kto ogólnie czuje "pociąg" do tego typu urządzeń, a nie kogoś, kto chce włączyć wpisać adres i dojechać w dane miejsce
Tacy zazwyczaj kupują TomToma albo Garmina, bo panuje przekonanie, że są najprostsze w obsłudze (moim zdaniem niesłusznie).
TomTom ma słabe mapy Polski, a Garmin ... łee jak to wygląda. Wiadomo, wszystko kwestia gustu, ale IMO jak ma być dobrze w PL to tylko AM.
Tylko że na forum zagląda właśnie bardzo wielu tych, dla których ma to być nie tylko nawigacja. Dla nich cenną wskazówką, czy urządzenie się sprawdzi będzie pojemność akumulatora (faktycznie działa tylko 90 minut z włączonym GPS'em?), brak rysika itp.
Na baterię podobno wystarcza wgranie nowego firmware, tak było ze starszymi modelami NavRoada, do NR460 jeszcze go nie ma. Ale chyba do wakacji będzie ... bo w końcu trza go kupić

Rysik omówiony został wyżej

Dla wielu osób duża szybkość działania będzie znaczącym argumentem za zakupem Navroad'a. Tylko musi to być informacja od użytkownika, a nie suchy tekst na stronie producenta, bo w takie "zapewnienia" nie każdy uwierzy.
Fakt, test byłby interesujący, bo tu jest całkowicie nowy procek i antena.
I nie masz racji co do transmitera - można sobie bez problemu puścić playlistę MP3 na nawigacji i jednocześnie używać Automapy, a wszystko idzie ładnie przez transmiter FM.
Tak? To super, bo gdy dopytywałem się w kilku sklepach o Blowa i Crisera to twierdzili, że albo gra, albo nawiguje. Hmmmm dałeś mi do myślenia, bo gdyby jednak, to ja owszem, czemu nie

Oczywiście trudno powiedzieć, by jakość muzyki tak odtwarzanej była rewelacyjna, ale tragicznie też nie jest. Reszta argumentów oczywiście ma sens, tylko podchodząc do tego w ten sposób, to do słuchania muzyki powinienem wozić ze sobą orkiestrę symfoniczną a poruszać się tylko wielkimi limuzynami z barkiem
.
Eeee tam, mam u siebie w aucie normalny fabryczny sprzęt i lubię słuchać płyt podczas jazdy, w navi mogę całkowicie wyłączyć fonię, wystarczą mi strzałki i widok ulic ... no i własny mózg, bo AM potrafi robić zmyłki typu lewo-prawo (głośnik-strzałka).
Skąd masz dane o awaryjności wyświetlaczy w 43VBT? Znam 3 osoby z tymi sprzętami i u wszystkich żadnych problemów nie ma, ale wszystkie to urządzenia starsze (gdzieś z przed pół roku). Może faktycznie jakaś wadliwa seria później wyszła?
Tak twierdzili w sklepie gps4you w Sulejówku (mają też niedrogi sklep internetowy). Powiedzieli, że kilkanaście % !!! Blowów z nowej serii musieli zwrócić i dystrybutor/importer wstrzymał na jakiś czas dostawy do PL, do momentu aż Chińczycy coś tam poprawią. Z pierwszą edycją nie było problemów - sprzęt rewelka. Teraz kupno to trochę loteria - to według nich.
Nikt więcej nie potwierdził mi takich informacji, ale na tym forum wygląda, że nikt nie ma Blowa
