no jest jest, pojeździłem wczoraj zastawiając w czasie jazdy kolejne, wymyślne pułapki według mojej standardowej procedury
ja bym tak ocenił tak:
+ dopracowany interfejs
+ defaultowy tryb nocny super
+ BARDZO pewne działanie, widać, ze to nawigacja z historią i dopracowana
+ algorytm komunikatów jak i komunikaty angielskie pierwszej klasy
+ sporo opcji
+ sporo różnych drobnych smaczków dla koneserów ale w sumie nic ciekawego tak naprawde skoro <patrz punkt mapy i ich wyświetlania w minusach>
+ tryby Fast i Optimum nie wiem tak precyzyjnie z czym się wiążą bo nie chciało mi się wnikać ale generalnie to są chyba jakieś fajne tryby
))
- ZARZUT najistotniejszy wraz z MN6 dostajemy BARDZO stare mapy, pewne źródła twierdzą, że jest Q4/2005. Po obadaniu Austrii a dokładnie Wiednia i jego okolic potwierdziło mi się to w całej rozciągłości.
Jeśli o jakości nawigacji mają świadczyć li tylko mapy to trzeba naprawdę mieć kiepski dzień, żeby kupić podukt pozostający tak w tyle za konkurencją. Być może Austria będąca w EE jest stara jak i EE za to WE jest nowe ale raczej nie.
Historii update'ów MN nieznam bo być może mają oni taki zwyczaj wydawania nowych wersji jako starocie a później zaraz update'ują ale WĄTPIĘ.
- stopień optymalizacji tej bogatej grafiki znikomy (kto przyzwyczajony, że menu po tapnięciu się po prostu natychmiast otwiera będzie zawiedzony), oczywiście to samo nawet po wyłączeniu animacji
Całość testowana na szybkiej maszynie choć VGA czyli N-ka.
- przeglądanie mapy w trybie map FATALNE (trzy klasy od iGO, dwie od TT, mam wrażenie, że gorzej niż taki tragiczny pod tym względem AutoPilot
edit AP nie jest taki zły a nawet całkiem, całkiem
to Navigo jest @#$$#@
)
), w trybie tym NIE można zoomować przyciskami kursora bo one przesuwają się po pozycjach menu. Być może to można zmienić (ale nie w MN) ale defaultowa przydatność MN do przeglądania mapy "w trybie atlasu", wytyczania strategii, celów oraz ogólnego zapoznawania się z geografią jest ZNIKOMA
- kiepski algorytm wyświetlania nazw bocznych ulic w trakcie nawigacji, zbyt duża defaultowa czcionka - tak jest w trybie zoomu standard.
- subiektywnie defaultowy tryb dzienny szaro-szary bee
- kto wymyślił, że ulica aktualna i następna są wyświetlane tuż pod sobą powinien klęczeć na grochu ... owszem w nagrodę na samej górze wyświetlane są "kierunki główne" (zbyt wielkie napisy) ale koncepcja TT czy iGO jest moim zdaniem o klasę lepsza, prostokąt z tym kierunkiem głównym jest szczególnie olbrzymi w defaultowym dla mnie trybie landscape
i po co tak ?
- generalnie jak przeszedłem zaraz po MN na TT to było mi wszystko jakoś bardzo szybko i prosto i aż dziwię się, że robią MN w Hamburgu bo TT to taki solidny VW z elementami bajeru/wyglądu Audi a MN to taka francuszczyzna
))
- jak przeszedłem potem na iGO miałem jakoś wrażenie, że informacje niemapowe są wyświetlane prościej acz skutecznie ZA TO informacje mapowe, nazwy uliczek oraz grafika mapy są wyświetlane o klasę lepiej w trybie nawigacji oraz o trzy klasy w trybie map
podsumowując gdyby to miało aktualne mapy na WE to bym polecał ale bez tych map jest to produkt z bajerem lecz absolutnie nie do polecenia.
Na dzień dzisiejszy głównie cieszy oko.
Pozycja dwójki TT i iGO absolutnie niezagrożona. Na dzień dzisiejszy tak naprawdę jest tylko jeden faworyt nadal TT, super pewny i mający ciągle nowsze mapy.
iGO na razie opóźnia się z obiecanym updatem software, milczy na temat map, strategii cenowej update'ów map nie znamy
Destinator jak to Destinator ale za to ma chociaż aktualne mapy.