Propozycje:
- możliwość przeskoczenia do kolejnego punktu trasy lub zmiana sposobu nawigacji na trasie wyznaczonej
Wyjaśnienie: wyznaczyłem sobie trasę z punktu A do punktu B i będąc na niej włączyłem nawigację, wybrałem zapisaną trasę (między tymi punktami) i system zaczął mnie zawracać do punktu A, by od niego zacząć trasę. Ktoś powie - chciałeś od A to jedź do A i nie marudź. Otóż nie. Jadąc "Gierkówką" wszedłem w planowanie trasy, jako punkt początkowy zaznaczyłem "Z GPS...", później podałem punkt przelotowy (ciągle jadąc, w okolicach 100-110 km/h) - Przytyk, później zakończyłem "Dom"-em, system wyznaczył trasę, pacnąłem - Nawiguj i zaczęła się nawigacja, ale system chciał, bym wrócił do punktu startu, który już był z 2-3 kilometry za mną. Albo powinna być opcja nawiguj do następnego punktu, albo system widząc, że jestem na trasie między punktami powinien mnie kierować do najbliższego punktu w danym kierunku - podnosił to już w pierwszych testach gps_maniak. Optuję za opcją "nawiguj do następnego", bo będąc już w Przytyku nie chciałem jechać do tzw. Centrum Przytyku (mieścinka w woj. mazowieckim), tylko jechałem dalej do domu, więc bym tylko potwierdził, że potrzebuję nawigacji dalej.
Zdarzyło się to rzecz jasna na trasie, którą znam, ale mogę sobie wyobrazić (przykład z GPSem jako punktem startowym w szczególności), że mając trasę wyznaczoną mógłbym sobie chcieć "darować" punkt na trasie.
- nawigacja do celu aż do skutku
Dojeżdżam do punktu docelowego (i tylko dla niego powinno to działać, choć gdyby była opcja "nawiguj do następnego" to mogłoby i dla wszystkich), ale go minąłem - nie było parkingu, przegapiłem zjazd, mniejsza o to. Navigo w tym momencie kończy nawigację, tymczasem chciałbym, by mnie z uporem maniaka prowadził ciągle do punktu docelowego, a ja zrobię chętnie kółeczko i jeszcze raz powrócę w to samo miejsce - dla Navigo nie jest to problem, wyznaczanie trasy jest bardzo szybkie. Może być to w formie opcji, którą można włączyć/wyłączyć.
- widok 3d
Z czysto marketingowego punktu widzenia zaraz po przyspieszeniu silnika 2d warto zrobić widok 3d - dla wielu osób sam fakt istnienia widoku 3d jest czymś co decyduje o wyborze bądź nie danego produktu. Dla mnie - jak mi się na razie wydaje nie znając 3d - jest to tylko bajer, ale rozmawiając z kolegami, którzy też są zieloni w materii nawigacji fakt, że AM 4.0 będzie mieć 3d, a AutoPilot już ma ten widok jest czymś, co ma dla nich decydujące znaczenie (AM 4.0 obiecuje to już od 2 lat).