Navigo Professional Plus za 89.99 :)

  • 7 Odpowiedzi
  • 3762 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline rwyzga

  • 26
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sensation, i4, i2, Defy, Z12, Kindle, Buzz
Navigo Professional Plus za 89.99 :)
« dnia: Styczeń 10, 2006, 14:53:36 »
Można nabyć Navigo Professional Plus za 89.99 na www.empik.com, a zeby nie płacić za przesyłkę - wybieramy odbiór w salonie Empik. jest to 9 złotych taniej niż oficjalna cena promocyjna w Empiku :)

*

Offline cytryna

  • *****
  • 2390
  • Płeć: Mężczyzna
  • Herb Pruszkowa
  • Sprzęt: Nokia N70 BLACK, FS N520

Re: Navigo Professional Plus za 89.99 :)
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 10, 2006, 19:38:48 »
Cytat: "rwyzga"
Można nabyć Navigo Professional Plus za 89.99 na www.empik.com, a zeby nie płacić za przesyłkę - wybieramy odbiór w salonie Empik. jest to 9 złotych taniej niż oficjalna cena promocyjna w Empiku :)


cena "ekstremalnie" atrakcyjna w porownaniu do innych map ale czy ktos tego uzywa/uzywal i jakie sa opinie nt tego produktu?

pozdr
Sebastian

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Navigo Professional Plus za 89.99 :)
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 13, 2006, 19:04:07 »
A na firmę efektywnie nawet niecałe 60zł :)
(73.76 netto - 19%/wpisane w koszty/)

Co dostajemy w zamian?
Po pierwsze licencję na używanie na PC+PDA, więc cena spada nam do 30zł (45-prywatnie) za mapę.
Rejestracja jest bardziej uciążliwa niż w AM bo trzeba rejestrować ręcznie przez www
wpisując długie rzędy cyferek, ale obie wersje działają bez rejestracji: na PC-30 dni,
na PDA 40 minut, po czym woła o rejestrację i jeżeli nie poda się kodu rejestracyjnego,
to się wyłącza, ale po ponownym włączeniu znów działa 40minut ...
Dzięki temu przejeździłem z nim już kilka dni, bez gorączkowego
poszukiwania komputera z dostępem do netu.

AM wita obowiązkowym "Witam w systemie nawigacyjnym ..."
a NP+ obowiązkowym ostrzeżeniem, że nie jest systemem nawigacyjnym
i może być używane jedynie jako pomoc w podróży, ale nie może być używane
przez kierowcę w trakcie jazdy, bo może to zagrozić bezpieczeństwu ruchu drogowego.
Bez zatwierdzenia tej uwagi przy każdym włączeniu programu, klawiszem 'OK',
programu sobie nie poużywamy.
Chwilę później kolejna niespodzianka, mimo że powinien, program nie zapamiętuje
w ustawieniach prędkości komunikacji GPS, więc za każdym razem trzeba od tego zaczynać.

Jak się można było spodziewać, NP+ nie mówi i nie ma trybu pilota,
więc nie wskaże najblizszego manewru ani odległości do niego.
Jedyne czego możemy oczekiwać to wskazywanie aktualnej pozycji na mapie
i obracanie mapy zgodnie z kierunkiem jazdy. Przesuwanie pozycji odbywa się
w nieco uproszczony sposób - mapa jest przewijana dopiero gdy kursor znajdzie się
w odległości ok. 2cm od górnej krawędzi ekranu. Tym sposobem często  na ekranie
niewiele widać 'naprzód', za to po zatrzymaniu stabilnie utrzymuje ekran w jednej pozycji,
nie kręcąc nim 'karuzeli' jak to ma w zwyczaju AM.

Mapy (przynajmniej w okolicach Katowic) są bardzo dokładne, znacznie dokładniejsze
od map v.3n w AM (po poprawkach, które zgłosiłem do supportu AM mapy v.3r są porównywalne)
Dokładność mapy jest czasem nawet zadziwiająca, np. odwzorowane są nawet alejki
na cmentarzach, parkach czy w ogródkach działkowych, jest wiele ścieżek i chodników,
zamkniete drogi wewnątrzzakładowe i bocznice kolejowe.
Trafiają się nawet takie, których obecnie nie potrafię znaleźć w terenie  :-)
Może jak śniegi stopnieją to je znajdę ;-)

Ta dokładność ma też swoje wady, niektóre ścieżki czy chodniki są błędnie sklasyfikowane
jako drogi/ulice i NP+ wykorzystuje je do planowania tras.
Program ma zakodowaną kierunkowość ulic, ale jej na mapie nie pokazuje.
Tak więc błąd kierunkowości w znanym sobie terenie można wykryć tylko przez wytyczenie trasy
(pierwszy błąd znalazłem na piątej jednokierunkowej ulicy, ale była to droga osiedlowa)
Drogi są lepiej odwzorowane niż w AM, łuki są bardziej naturalne, widać niemal wszystkie wysepki
przy skrzyżowaniach, ale kolorystyka mapy jest mniej kontrastowa, co nieco osłabia czytelność mapy
przy pierwszym spojrzeniu

Budynki są potraktowane nieco po macoszemu, zarysy są z grubsza przybliżone,
identyczne budynki (wieżowce 2-klatkowe) mają na mapie rózne kształty irozmiary albo nawet
są niewidoczne, choć sam adres program znajduje. Numeracja budynków na mapie też nie jest widoczna.

Tu muszę dodać, że szczegółowość map jest bardzo zróżnicowana,
w terenach pozamiejskich ilość szczegółów jest zdecydowanie mniejsza.

Jeśli chodzi o wytyczanie tras to jeszcze nie mogę wiele powiedzieć,
wyznaczane są dość poprawnie. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów
znalazłem 1 dość poważny błąd, NP+ zaproponował niemożliwy do realizacji
zjazd w lewo z trasy szybkiego ruchu. Być moźe przyczyną jest tu fakt, że przed
przebudową trasy /2-3lata/ taki manewr był możliwy, niemniej układ dróg został zaktualizowany.
W razie zjechania z wytyczonej trasy, program nie potrafi sam, automatycznie jej skorygować,
wymaga to ręcznej inicjacji. Na szczęście wystarcza 1 przycisk na ekranie.
Za to rekalkulacja nie jest najszczęśliwsza, przez kilkaset metrów NP+ chce zawrócić
i wrócić na wyznaczoną trasę, od miejsca w którym z niej zjechaliśmy.
Dopiero po kilku próbach decyduje się na optymalne przeliczenie trasy od nowa.
AM reaguje tu ładne kilka razy szybciej.  Poza tym często odnoszę wrażenie, że kursor pozycji
jest opóźniony o kilka-kilkanaście metrów, jest to znacznie bardziej odczuwalne niż w AM.

To tyle pierwszych wrażeń, jak pojeżdżę więcej, to pewnie jeszcze coś dopiszę.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

Navigo Professional Plus za 89.99 :)
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 13, 2006, 20:53:24 »
Cytat: "nocny_m"
Co dostajemy w zamian?

<ciach>

To tyle pierwszych wrażeń, jak pojeżdżę więcej, to pewnie jeszcze coś dopiszę.


dziękuję za wrażenia, myślę że dla wielu osób są to cenne spostrzeżenia, a jak jest z prędkością przeliczania tras, oraz "ogólną" prędkością działania programu (przybliżanie, oddalanie, przesuwanie mapy)?

pozdrawiam
Sebastian

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Navigo Professional Plus za 89.99 :)
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 13, 2006, 23:39:50 »
Przy małej skali zarówno zoom jak przewijanie reagują poniżej sekundy,
przy czym widać wyraźnie kolejność: najpierw pojawia się mapa, póżniej opisy.
Ze wzrostem skali wzrasta też bezwładność, przy czym czas odświeżenia ekranu pozostaje poniżej 2 sekund.
Przewijanie ekranu podczas jazdy jest dość szybkie, ale przed wyświetleniem
odświeżonego ekranu pojawia się na moment jakby błysk czystego białego, a może szarego ekranu.


[dodano 14-01-2005 19:35]
Z tego spostrzeżenia muszę się wycofać, albo mi się przywidziało,
albo miałem bardzo mało wolnej pamięci. Dziś przyjrzałem się temu dokładniej,
mapa pojawia się od razu, a z lekkim opóźnieniem (ułamki sekundy) napisy i wskaźnik pozycji.
Zdarza się, że zaraz po pojawieniu się napisów ze wskaźnikiem, znikają jeszcze na moment
i pojawiają się ponownie. Przy niezbyt uważnym obserwowaniu ekranu kątem oka,
może to dawać złudzenie mrugnięcia czy błysku.
[/b]

Nie wiem jakie wyniki będą na mapie Polski, bo ze względu na brak miejsca na karcie
(mapa Polski zajmuje ponad 100MB) mam wgrane tylko kilka województw.
Wgrać można albo całą Polskę, albo każde/wybrane województwa z osobna.
Niestety jest to tylko połowiczna zaleta, bo NP+ nie potrafi pracować jednocześnie
z wiecej niz jedną mapą. Nie da się więc wytyczyć trasy międzywojewódzkiej,
wgrywając tylko mapy województw, (wtedy nie wgrywa się województw)

Wyliczenie trasy (szybka/krótka) w ramach woj. śląskiego
(okolice Częstochowy-via Zaiercie- via Wisła -Gliwice) ok. 300km
zajmuje programowi około 14 sekund.

Sam widok mapy jest poprawny również w poziomym połozeniu ekranu ale wtedy
trzeba wyłączyć duże klawisze menu, bo inaczej wraz z górnym i dolnym paskiem zajmują
 40% wysokości ekranu. W poziomie nie mieści się też część ekranów z opcjami/ustawieniami/wyszukiwaniem,
z tym że w niektórych oknach pojawia się pasek przewijania a w innych nie.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Navigo Professional Plus za 89.99 :)
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 14, 2006, 00:27:27 »
A (czy i) jak działają koszty? W wersji beta były...

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Navigo Professional Plus za 89.99 :)
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 14, 2006, 00:59:58 »
Kosztów w wersji na PDA nie ma (może nie umiem znaleźć?)
Program jest w wersji 1.5.12.391 (na PC melduje jeszcze że to wersja z 14.11.2005)
a mapy w wersji 2.2.1
Koszty, wybór prędkości i kategorii dróg, segmentacja, planowanie czasu, przerw ...
są dostępne tylko w wersji na PC, ale tym się jeszcze nie bawiłem.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free