Nowa (4.3) wersja NaviExperta

  • 137 Odpowiedzi
  • 30052 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #90 dnia: Maj 04, 2009, 22:13:34 »
Chyba przegapiłeś info sprzed tygodnia

Wydaje się, że sp5xsc czeka(ł) na maila, a nie na newsy. Maila mu obiecano, newsów nie.

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #91 dnia: Maj 04, 2009, 23:26:18 »
Wydaje się, że sp5xsc czeka(ł) na maila, a nie na newsy.
A ja głupi myślałem, że czeka na nową działającą wersję, więc dałem do niej linki  :swirus:
Chyba muszę nauczyć się czytać z "lepszym" zrozumieniem...

To co sp5xsc - dostałeś jakiegoś mejla? Bo chyba nie wiem o co kaman.

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #92 dnia: Maj 05, 2009, 08:43:31 »
najwidoczniej nie dostał
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

Trasa krótka, a optymalna premium
« Odpowiedź #93 dnia: Maj 05, 2009, 09:40:29 »
 Troszkę już pojeździłem z NE i chciałem coś na  jego temat opowiedzieć, a właściwie na temat wyznaczania tras.
Jeśli chodzi o jazdę w mieście, to wyznacza ok, nie ma bardzo co się przyczepić, ale podczas jakiś weekendowych wyjazdów czy wakacyjnych,
jeździmy między małymi miejscowościami i wtedy trasy optymalna premium nie są najlepszym wyborem, warto wybierać trasy krótkie. Mówię o takich trasach do 50 km.
  Podam konkretny przykład trasa Rzeczków-Kolonia do Iłża (woj. mazowieckie obie) trasa optymalna premium - 39 km czas 45 minut tą pewnie w takim czasie się robi, trasa krótka 22 km czas 1h 38 min. Czas przejazdu na trasie krótkiej jest nieprawdziwy, bo tą trasę robi się spokojnie w około pół godziny, trasa ta odkąd pamiętam ( przynajmniej 15 lat) jest cała asfaltowa.
  I moje pytanie ile razy trzeba taką trasę przejechać żeby system Community Traffic zweryfikował czas przejazdu na rzeczywisty?, bo dwa razy, które zrobiłem na pewno nie pomogły, bo dalej trasa krótka ma taki długi czas przejazdu.
  Pewnie tą trasą nikt wcześniej nie jeździł z NE, dlatego taki długi czas przejazdu ale jak na drogę asfaltowa to zbyt małe prędkości średnie są dla niej przyjęte.
Takich tras o zaniżonej prędkości średniej w Polsce jest więcej, są to głównie trasy pomiędzy małymi miejscowościami, ale w czasie weekendowych wypadów takimi często się jeździ.
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2009, 09:44:19 wysłana przez Mindzik »

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #94 dnia: Maj 05, 2009, 10:33:25 »
najwidoczniej nie dostał
Najwidoczniej. Pytanie tylko czego nie dostał, bo dalej nie wiem.

Troszkę już pojeździłem z NE i chciałem coś na  jego temat opowiedzieć, a właściwie na temat wyznaczania tras.
Fajnie by było gdyby ktoś odpowiedzialny w NE za algorytmy wyznaczania tras odezwały się np na tym forum (tak jak Mieszk3) i poddał pod dyskusję sposób ich działania. Obecne tu osoby na pewno miałyby niejedną konstruktywną uwagę. Ogólnie support NE (choć mi zawsze odpowiadali) coraz mniej mi się podoba - powinni bardziej współpracować z aktywnymi użytkownikami.

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #95 dnia: Maj 05, 2009, 11:12:02 »
Następna sprawa jaką zauważyłem, to remonty. Podczas trasy Skierniewice do Rzeczków-Kolonia były 4 miejsca, w których były remonty i odbywał się ruch wahadłowy sterowany światłami.
Zgłosiłem wszystkie 4 w trasie w pierwszą stronę i ponownie gdy wracałem za 3 dni, gdyz nie było ich jeszcze na mapie. Ile trwa taka weryfikacja, bo jeśli bardzo długo to nie widzę sensu zgłaszania ich podczas jazdy.

*

Offline grzegorz01

  • ***
  • 298
  • Sprzęt: HTC Diamond
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #96 dnia: Maj 05, 2009, 11:53:54 »
Następna sprawa jaką zauważyłem, to remonty. Podczas trasy Skierniewice do Rzeczków-Kolonia były 4 miejsca, w których były remonty i odbywał się ruch wahadłowy sterowany światłami.
Zgłosiłem wszystkie 4 w trasie w pierwszą stronę i ponownie gdy wracałem za 3 dni, gdyz nie było ich jeszcze na mapie. Ile trwa taka weryfikacja, bo jeśli bardzo długo to nie widzę sensu zgłaszania ich podczas jazdy.

Tego typu systemy będą działały spranie jeśli będą posiadały odpowiednio dużą ilość danych. Jeśli te dane są zbierane od użytkowników to ilość użytkowników danego systemu będzie wprost (lub prawie wprost) proporcjonalna do jakości danego systemu. System nie może wprowadzać ograniczeń na bazie zbyt małej ilości zgłoszeń bo to grozi poważnymi utrudnieniami. Jeśli jeden samochód przejechał jakiś odcinek wolno to nie znaczy że tam jest korek (mógł jechać bardzo wolno lub mieć np. uszkodzony samochód). Aby taki system miał sens dane muszą być potwierdzane co najmniej przez kilku użytkowników. I to jest podstawowy problem. Przejechałem testowo jedną trasę z nowym ToTom Go posiadającym system omijania korków (swoją drogą bardzo fajnie zrobiony). Efekt był tragiczny. Jechałem dłużej o godzinę niż z AM stojąc w gigantycznym korku. Co ważne korek ten jest stały w danych godzinach więc jest to idealny przypadek dla systemu omijania korków. Niestety w przedstawionej sytuacji efekt był tragiczny. Podejrzewam że winny nie jest sam system a właśnie brak dostatecznej ilości danych aby system zakwalifikował odcinek jako zakorkowany.

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #97 dnia: Maj 05, 2009, 12:04:18 »
Ale mój przypadek był taki że przed każdym utrudnieniem z tych 4 stawałem, było czerwone światło, gdy zmieniało się na zielone zgłaszałem remont podczas pokonywania utrudnienia (ruch wahadłowy), nie chodzi mi w tym przypadku o community traffic. Chodzi mi o to że jak kiedyś zgłaszałem remonty na stronie NE to były brane pod uwagę na drugi dzień po potwierdzeniu otrzymania zgłoszenia, myślałem że zgłaszanie z programu pomoże w szybszym nanoszeniu utrudnień.
Rozumiem że zgłoszenie będzie bardziej wiarygodne gdy zgłosi je kilka osób, ale może warto wprowadzić jakiś zaufanych użytkowników, żeby ich zgłoszenia miały wiarygodność 100%.

*

Offline grzegorz01

  • ***
  • 298
  • Sprzęt: HTC Diamond
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #98 dnia: Maj 05, 2009, 12:12:39 »
Ale mój przypadek był taki że przed każdym utrudnieniem z tych 4 stawałem, było czerwone światło, gdy zmieniało się na zielone zgłaszałem remont podczas pokonywania utrudnienia (ruch wahadłowy), nie chodzi mi w tym przypadku o community traffic. Chodzi mi o to że jak kiedyś zgłaszałem remonty na stronie NE to były brane pod uwagę na drugi dzień po potwierdzeniu otrzymania zgłoszenia, myślałem że zgłaszanie z programu pomoże w szybszym nanoszeniu utrudnień.
Rozumiem że zgłoszenie będzie bardziej wiarygodne gdy zgłosi je kilka osób, ale może warto wprowadzić jakiś zaufanych użytkowników, żeby ich zgłoszenia miały wiarygodność 100%.

Dokładnie tak jak piszesz jest to zorganizowane w TomTom. Dodatkowo sam sobie ustawiasz poziom wiarygodności (dane zweryfikowane przez TomTom, dane potwierdzone od wielu użytkowników, dane od zaufanych użytkowników, oraz najniższy poziom - dane od kilku użytkowników). Nie można nanosić danych otrzymanych od jednego użytkownika bo to może doprowadzić do kuriozalnych sytuacji jak ktoś sobie zacznie robić żarty.

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #99 dnia: Maj 05, 2009, 12:29:39 »
...Ile trwa taka weryfikacja, bo jeśli bardzo długo to nie widzę sensu zgłaszania ich podczas jazdy.
No właśnie, jak tak dalej pójdzie to każdemu się odechce i NE zabraknie wiarygodnych użytkowników. Powinien być jakiś odzew.

Rozumiem że zgłoszenie będzie bardziej wiarygodne gdy zgłosi je kilka osób, ale może warto wprowadzić jakiś zaufanych użytkowników, żeby ich zgłoszenia miały wiarygodność 100%.
Popieram. Coś na wzór zaufanych użytkowników powinno powstać, dzięki czemu Ci którzy mają chęci i chcą pomagać NE będą mieli satysfakcję, zaś NE otrzyma nieocenioną pomoc w tworzeniu map korków itp.

Dokładnie tak jak piszesz jest to zorganizowane w TomTom. Dodatkowo sam sobie ustawiasz poziom wiarygodności (dane zweryfikowane przez TomTom, dane potwierdzone od wielu użytkowników, dane od zaufanych użytkowników, oraz najniższy poziom - dane od kilku użytkowników).
Mam wrażenie, że NE od początku stara się uprościć swój program do granic możliwości (brak zaawansowanych opcji i ustawień, tylko podstawowa funkcjonalność nawigacyjna). Takie rozwiązania jak opisujesz (z TomToma) są ciekawe z naszego punktu widzenia, bo pozwalają ustawić aplikację pod siebie, jednak dla przeciętnego użytkownika komplikują tylko program. Podejrzewam więc, że będą tego unikać, choć osobiście wolałbym aby dali użytkownikowi więcej możliwości np. w jakimś menu opcji zaawansowanych.

*

Offline grzegorz01

  • ***
  • 298
  • Sprzęt: HTC Diamond
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #100 dnia: Maj 05, 2009, 12:56:24 »
Mam wrażenie, że NE od początku stara się uprościć swój program do granic możliwości (brak zaawansowanych opcji i ustawień, tylko podstawowa funkcjonalność nawigacyjna). Takie rozwiązania jak opisujesz (z TomToma) są ciekawe z naszego punktu widzenia, bo pozwalają ustawić aplikację pod siebie, jednak dla przeciętnego użytkownika komplikują tylko program. Podejrzewam więc, że będą tego unikać, choć osobiście wolałbym aby dali użytkownikowi więcej możliwości np. w jakimś menu opcji zaawansowanych.

W tym jest jakaś idea aby aplikacja była prosta do bólu. Jednak aby mogła się sprzedawać na tle konkurencji musi się wyróżniać rewelacyjną nawigacją (czyli tym co w systemach nawigacyjnych jest najważniejsze). Wtedy będzie można wybaczyć małe możliwości konfiguracji.  Jeśli jednak jakość map i nawigacji będzie porównywalna do konkurencji (+ podobna cena) wtedy taka koncepcja jest bez szans.

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #101 dnia: Maj 05, 2009, 13:19:49 »
Jeśli chodzi o ilość ustawień w programie to jest ich w sam raz, przynajmniej nie ma tu takich problemów że ktoś coś gdzieś włączył i nie pamięta gdzie i jak to wyłączyć.
Ale dlaczego na trasę 22 km pokazuje aż taki długi czas dojazdu 1h 38 min( trasa opisana kilka postów wyżej) ???
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2009, 14:17:02 wysłana przez Mindzik »

*

Offline grzegorz01

  • ***
  • 298
  • Sprzęt: HTC Diamond
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #102 dnia: Maj 05, 2009, 13:39:42 »
Jeśli chodzi o ilość ustawień w programie to jest jej w sam raz, przynajmniej nie ma tu takich problemów że ktoś coś gdzieś włączył i nie pamięta gdzie i jak to wyłączyć.

Tak jednoznacznie to nie można tego stwierdzić. Kij ma jak zwykle dwa końce. Mi osobiście brakuje np. możliwości własnego ustawienia ostrzegania o fotoradarach. Jeśli przegapisz ostrzeżenie to może to być bardzo kosztowne  :(  Oczywiście priorytet to jakość nawigacji ale możliwość konfiguracji też jest przydatna. Jedna osoba woli widzieć sygnalizację dwóch manewrów a inna prędkość samochodu. Jeśli to wszystko jest konfigurowalne to każdy może sobie ustawić system pod siebie bez żadnych kompromisów. Sprawdzonym przez wiele aplikacji jest rozwiązanie z menu prostym i zaawansowanym. Jeśli ktoś nie potrzebuje nic zmieniać i odpowiadają mu ustawiania domyślne to korzysta z prostego menu i ma coś na wzór NE. Jeśli jednak potrzebuje coś zmienić to nie ma problemu. Dla tych co przełączają nie wiedząc co czynią jest zawsze wytrych bezpieczeństwa pod tytułem przywróć ustawienia domyślne.

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #103 dnia: Maj 05, 2009, 14:32:35 »
... Mi osobiście brakuje np. możliwości własnego ustawienia ostrzegania o fotoradarach....

To fakt, brakuje tego już gdzieś nawet o tym pisałem(chyba na blogu p.Rafała Ł.) że przydałoby się rozdzielić odległości komunikatów odnośnie manewrów i fotoradarów.
Ale zauważyłem że w niektórych miejscach ostrzeżenie o fotoradarze jest powiedzane dopiero przy fotoradarze, wtedy gdy chwilkę wczesniej jest punkt częste kontrole drogowe. Ostrzega NE o częstych kontrolach drogowych od 500m do 50m a potem nagle fotoradar, może dobrze było by gdyby można ustawić piorytety, albo jak w manewrach łaczyć ostrzeżenia, np. za 500 metrów częste kontrole drogowe potem fotoradar.

*

Offline grzegorz01

  • ***
  • 298
  • Sprzęt: HTC Diamond
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #104 dnia: Maj 05, 2009, 15:26:00 »
... Mi osobiście brakuje np. możliwości własnego ustawienia ostrzegania o fotoradarach....

To fakt, brakuje tego już gdzieś nawet o tym pisałem(chyba na blogu p.Rafała Ł.) że przydałoby się rozdzielić odległości komunikatów odnośnie manewrów i fotoradarów.
Ale zauważyłem że w niektórych miejscach ostrzeżenie o fotoradarze jest powiedzane dopiero przy fotoradarze, wtedy gdy chwilkę wczesniej jest punkt częste kontrole drogowe. Ostrzega NE o częstych kontrolach drogowych od 500m do 50m a potem nagle fotoradar, może dobrze było by gdyby można ustawić piorytety, albo jak w manewrach łaczyć ostrzeżenia, np. za 500 metrów częste kontrole drogowe potem fotoradar.


Dokładnie. Tego typu błąd aplikacji (bo można to zaliczyć do błędów aplikacji może być mocno kosztowny). Brakuje możliwości ustawienia częstotliwości powiadamiania oraz odległości od jakiej rozpoczyna się ostrzeganie.  Ja osobiście częste kontrole bym zupełnie wyłączył - do tego typu miejsc wolę CB. I na tym właśnie polega możliwość konfiguracji. Co z tego że system ostrzeże mnie o 10 miejscach w których może być radar (a go nie ma) jaki nie zdąży mnie ostrzec o działającym fotoradarze  :( :(

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #105 dnia: Maj 05, 2009, 15:41:19 »
Do grzegorz01
A jak sprawuje się NE na Diamondzie? jeśli chodzi o stabilność działania.

*

Offline grzegorz01

  • ***
  • 298
  • Sprzęt: HTC Diamond
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #106 dnia: Maj 05, 2009, 16:00:34 »
Do grzegorz01
A jak sprawuje się NE na Diamondzie? jeśli chodzi o stabilność działania.

Ze stabilnością nie jest źle.

*

Offline sbi

  • ****
  • 592
  • Sprzęt: 6630, Tungsten T3, N73, GO930, 5800XM, HTC Hero
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #107 dnia: Maj 05, 2009, 18:12:49 »
Chodzi mi o to że jak kiedyś zgłaszałem remonty na stronie NE to były brane pod uwagę na drugi dzień po potwierdzeniu otrzymania zgłoszenia, myślałem że zgłaszanie z programu pomoże w szybszym nanoszeniu utrudnień.
Jak dostałeś potwierdzenie to znaczy że twoje zgłoszenie było analizowane przez człowieka i dlatego szybko było uwzględniane. Te zgłaszane z programu analizowane są chyba automatycznie, podobnie jak fotoradary, czyli liczba zgłoszeń i wiarygodność zgłaszających - dlatego pojawiają się z opóźnieniem. Ponadto, tylko pierwsze zgłoszenie tego samego użytkownika brane jest pod uwagę, czyli nie ma sensu zgłaszać kilka razy tego samego.

Cytuj
Rozumiem że zgłoszenie będzie bardziej wiarygodne gdy zgłosi je kilka osób, ale może warto wprowadzić jakiś zaufanych użytkowników, żeby ich zgłoszenia miały wiarygodność 100%.
Kiedyś poszukiwali ludzi, którzy dużo jeżdżą i w terenie weryfikowaliby błędy mapy, fotoradary, remonty itp.  Teraz nie widzę tego na ich stronie, ale może trzeba się zapytać.

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #108 dnia: Maj 06, 2009, 13:49:24 »
... Mi osobiście brakuje np. możliwości własnego ustawienia ostrzegania o fotoradarach....
To fakt, brakuje tego już gdzieś nawet o tym pisałem(chyba na blogu p.Rafała Ł.) że przydałoby się rozdzielić odległości komunikatów odnośnie manewrów i fotoradarów.
Mnie dokucza inna sprawa. Mianowicie ostatnie polecenie skrętu: "w prawo" lub "w lewo" pojawia się bez jakiegokolwiek wyprzedzenia albo już w trakcie manewru skrętu. Nav4All polecenie takie wygłasza 30m przed skrętem i wtedy nie ma cienia wątpliwości, że należy skręcać. Natomiast polecenie z wyprzedzeniem 0m lub z opóźnieniem jest bez sensu i tylko stresuje. Opóźnienie pojawia sie zapewne wskutek niedokładności GPS.
A może tak to wygląda tylko u mnie? Mam Nokię E51: może ona jest winna opóźnieniu?

Ciekawe jak to wygląda u innych, bo dotychczas nikt się na to nie skarżył.

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #109 dnia: Maj 06, 2009, 14:06:31 »
....Mnie dokucza inna sprawa. Mianowicie ostatnie polecenie skrętu: "w prawo" lub "w lewo" pojawia się bez jakiegokolwiek wyprzedzenia albo już w trakcie manewru skrętu....
Przecież to można ustawić sobie jak komu pasuje, na 5,3,2,1 km, 500, 300, 200, 100, 50 metrów przed. Domyślnie są włączone wszystkie odległości.

Narzędzia/Ustawiania/Ustawienia dźwięków/Komunikaty głosowe
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2009, 14:24:54 wysłana przez Mindzik »

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #110 dnia: Maj 06, 2009, 16:00:39 »
Mnie dokucza inna sprawa. Mianowicie ostatnie polecenie skrętu: "w prawo" lub "w lewo" pojawia się bez jakiegokolwiek wyprzedzenia albo już w trakcie manewru skrętu.
No to dziwna sprawa, bo u mnie od zawsze w NE było tak, że komunikat "Za X metrów w lewo/prawo" kończył się "wypowiadać" na X metrów przed manewrem, a nie zaczynał, co pozwalało przygotować się do skrętu (czyli komunikat "Za 500m w lewo" zaczynał się odtwarzać np. 600m przed skrętem, a kończył się odtwarzać 500m przed skrętem).

Zauważyłem za to coś innego. Kiedyś nie było opcji ustawienia odległości od manewru, przy których nawigacja ma się odzywać, lecz działo się to automatycznie. Gdy miałem przed sobą 2 zakręty to NE mówił "Za 100m w lewo potem za 50m w prawo". Teraz mam ustawione w opcjach odległości 500m i 100m, co powoduje że NE nie mówi już o tym, że za 50m jest drugi zakręt, tylko zachowuje się tak jak opisała to kasia76 - mówi najpierw "Za 100m w lewo" potem zwyczajowo na zakręcie mówi "W lewo" a potem nagle wspomina o drugim zakręcie mówiąc "W prawo". Po prostu NE zbyt dosłownie traktuje teraz swoje ustawienia i nie wspomina o 50m. Nie mam włączonej opcji 50m bo nie chce słyszeć "Za 100m w lewo" potem "Za 50m w lewo" i potem "W lewo" bo bym zwariował. Ale chcę usłyszeć o wyjątkowych sytuacjach jak np. o dwóch zakrętach w odległości 50m od siebie.


Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #111 dnia: Maj 06, 2009, 16:28:50 »
I jak tu dogodzić wszystkim :) bo ja np. lubię jak mówi 200, 100 i 50m przed :)

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #112 dnia: Maj 06, 2009, 21:06:43 »
I jak tu dogodzić wszystkim :) bo ja np. lubię jak mówi 200, 100 i 50m przed :)

Do dogadzania powinny służyć ustawienia. Ja mam ustawione 300m i 100m. W związku z tym sekwencja poleceń głosowych jest następująca: "za 300m w prawo", "za 100m w prawo" oraz w końcu po prostu "w prawo". Mnie denerwuje to ostatnie polecenie wydawane dokładnie na zakręcie, w trakcie lub po, czyli musztarda po obiedzie. Tego nie da się zmienić w ustawieniach. Najciekawsze, że w trakcie symulacji ostatnie polecenie jest generowane 30m przed zakrętem, czyli tak jak bym chciała.  Dlatego też zadałam proste pytanie, czy wszyscy mają tak samo, czy może inaczej? Bo jeśli inaczej, to może jest problem z moją komórką.

To było dość wyraźnie ujęte w moim poprzednim poście. Proszę najpierw przeczytać ze zrozumieniem, a dopiero potem komentować.

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #113 dnia: Maj 06, 2009, 21:40:54 »
Dlatego też zadałam proste pytanie, czy wszyscy mają tak samo, czy może inaczej?
Ja i osoby postronne którym pokazywałem NE zauważyli (sami z siebie), że NaviExpert zawsze wyprzedza manewr i mówi o nim prawie idealnie wcześniej pozwalając się dostosować do komend. Może to kwestia sprzętu: odbiornika GPS (nieprecyzyjna pozycja) lub komórki (opóźnienie odczytu pozycji z GPSa)?
Ja bym o tym napisał do suportu NE, bo może w twojej konfiguracji sprzętowej konieczne byłoby większe wyprzedzenie komend (taka opcja jest nawet w AM, więc znów kłania się temat ubogiej ilości ustawień w NE).  :-|

PS: ja działam na SE-K800i (wcześniej K750i) oraz odbiornik Nokia LD-3W po blutooth'cie
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2009, 21:43:28 wysłana przez kiloff »

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #114 dnia: Maj 06, 2009, 22:52:29 »
Dziękuję za rzeczową odpowiedź. Skoro opisany przeze mnie problem nie występuje w innych konfiguracjach komórka/odbiornik GPS, ani też w mojej konfiguracji ale gdy korzystam z Nav4All, to znaczy, że problem leży po stronie  NaviExperta w wersji dedykowanej dla Nokii E51. Ale problemy komunikacji z GPS to ich specjalność i nie sądzę, aby się przęjeli  akurat moją Nokią E51, chyba że problem występuje też w innych Nokiach. Błędy GPS są jak sądzę rzędu 10m. Przy ustawieniu komunikatu na 30m przed manewrem można się wtedy liczyć z wygenerowaniem komunikatu 20 - 40 m przed manewrem. Taki rozrzut, w przeciwieństwie do 10 m po manewrze, jest praktyczne niedostrzegalny.

*

Offline grzegorz01

  • ***
  • 298
  • Sprzęt: HTC Diamond
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #115 dnia: Maj 07, 2009, 08:43:18 »
Ja bym o tym napisał do suportu NE, bo może w twojej konfiguracji sprzętowej konieczne byłoby większe wyprzedzenie komend (taka opcja jest nawet w AM, więc znów kłania się temat ubogiej ilości ustawień w NE).  :-|

Masz rację z tymi ustawieniami. To jest dobry przykład że jednak się przydają bo wystarczy że ktoś potrzebuje ustawić inaczej i już pojawia się problem. W AM to nie tylko można dowolnie ustawiać kiedy ma się pojawiać komunikat i to w zależności od prędkości ale również ma strasznie przydatną funkcję kompensacji opóźnienia GPS którą można sobie dokładnie wyregulować problem opóźnienia odczytu GPS i to indywidualnie na własnym sprzęcie. Na powyższym przykładzie jednak widać że opcje są jednak przydatne. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem zawsze są opcje pozwalające dowolnie konfigurować aplikację bo jak wiadomo tyle ile użytkowników tyle dobrych konfiguracji. Dla osób którym nie potrzeba nic zmieniać - rozwiązaniem jest opcja prostego menu. I tym sposobem i wilk syty i owca całą  :ok:

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #116 dnia: Maj 07, 2009, 17:59:26 »
Może to kwestia sprzętu: odbiornika GPS (nieprecyzyjna pozycja) lub komórki (opóźnienie odczytu pozycji z GPSa)?
Ja bym o tym napisał do suportu NE, bo może w twojej konfiguracji sprzętowej konieczne byłoby większe wyprzedzenie komend (taka opcja jest nawet w AM, więc znów kłania się temat ubogiej ilości ustawień w NE).  :-|


Problemy komunikacji z GPS (brak połączenia, opóźnienia) mogą wynikać z faktu, że NaviExpert prawdopodobnie nie korzysta z tzw. Location Aquisition API, które jest modułem programowym telefonu (w Nokii od S60 2nd ed. FP2 wzwyż) ustalającym dane lokalizacyjne na podstawie połączenia BT z GPS i udostępniającym je innym aplikacjom, tylko ma własny bezpośredni dostęp do GPS przez BT.  Być może dlatego przy używaniu Nav4All korzystajacego z LAPI opóźnienia nie ma, a przy NE jest.

Wskutek braku możliwości korzystania z LAPI nie da się np.  jednocześnie używać NaviExperta i SpeedAlarmu, natomiast Nav4All  i  SpeedAlarm, który też ma opcję LAPI, nie wykluczają się wzajemnie i mogą pracować jednocześnie.

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #117 dnia: Maj 14, 2009, 22:55:28 »
Ja i osoby postronne którym pokazywałem NE zauważyli (sami z siebie), że NaviExpert zawsze wyprzedza manewr i mówi o nim prawie idealnie wcześniej pozwalając się dostosować do komend. Może to kwestia sprzętu: odbiornika GPS (nieprecyzyjna pozycja) lub komórki (opóźnienie odczytu pozycji z GPSa)?
Ja bym o tym napisał do suportu NE, bo może w twojej konfiguracji sprzętowej konieczne byłoby większe wyprzedzenie komend (taka opcja jest nawet w AM, więc znów kłania się temat ubogiej ilości ustawień w NE).  :-|

Mojemu znajomemu też to dokuczało. Napisał do suportu i dowiedział się, że z komórką i GPS jest wszystko w porządku, bo ostatni komunikat jest generowany w odległości 0 m od zakrętu. Czyli praktycznie z powodu niezbyt dużej precyzji GPS oraz rzadkim odczytem pozycji od -10m do +10m, no może -5m do +5m. A to znaczy, że  program jest pod tym względem do kitu.  Dlatego powinna być conajmniej możliwość indywidualnego nastawienia odległości ostatniego komunikatu. Dalej nie będzie dobrze, tylko co najwyżej dostatecznie, bo ta odległość powinna zależeć od prędkości. Dobitnie widać to na autostradzie.  Nav4All ma ta sprawę rozwiązaną poprawnie.

*

Offline sbi

  • ****
  • 592
  • Sprzęt: 6630, Tungsten T3, N73, GO930, 5800XM, HTC Hero
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #118 dnia: Maj 15, 2009, 07:46:21 »
Nav4All ma ta sprawę rozwiązaną poprawnie.

Tak z ciekawości, z Nav4All korzystasz w trybie ze strzałkami czy ściągasz całą mapę ?

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #119 dnia: Maj 15, 2009, 09:43:08 »
...bo ostatni komunikat jest generowany w odległości 0 m od zakrętu. Czyli praktycznie z powodu niezbyt dużej precyzji GPS oraz rzadkim odczytem pozycji od -10m do +10m, no może -5m do +5m. A to znaczy, że  program jest pod tym względem do kitu. 
No to po to chyba są komunikaty na 50 metrów przed czy 100 metrów przed żeby już przygotowywać się do manewru, a komunikat przy 0 m jest ok, bo w mieście są nieraz gęsto zjazdy, czy skrzyżowania.
A po drugie to myśleć trochę za kierownicą a nie tylko słuchać komunikatów i patrzenie w ekranik nawigacji.