Aby zamiast standardowego wskaźnika GPS AutoMapa wyświetlała inny rysunek
należy w katalogu programu utworzyć podkatalog Images
(analogicznie jak Voices i Icons)
i do niego skopiować przygotowane pliki bitmap nazwane odpowiednio:
dla trybu 2D -> car2D.bmp
dla trybu 3D -> car3D.bmp
Dodatkowo mogą być osobne wersje dla skórek nocnych:
car2D_night.bmp
car3D_night.bmp
Najlepszy format to 256 kolorów, bez kompresji RLE.
Wielkość bitmapki jest dowolna, program wyswietla ją w oryginalnym rozmiarze, bez przeskalowywania.
Przykładowe birmapy w załączonych niżej screenach mają rozmiary:
duszek 33x36, małe UFO 30x48, duże UFO 132X83
Piksele w kolorze białym RGB(255,255,255) nie są wyświetlane, umożliwiając uzyskanie efektu przezroczystości.
Domyślny kolor "przezroczysty" można zmienic tworząc w katalogu 'Images' plik(i):
car2D.bmp.settings
car3D.bmp.settings
z wpisem: crTrans=R G B
gdzie R,G,B oznacza kod koloru od '0 0 0' -czarny do '255 255 255' -biały
Położenie bitmapki na mapie można regulować w pionie wpisem:
iAltGPSMarkerBottomMargin=X (w tym samym pliku)
gdzie X określa przesunięcie w pionie środka bitmapki od dolnej krawędzi (0 - na krawędzi)
Domyślne przesunięcie (bez żadnego wpisu) wynosi 24piksele (QVGA)
Zapraszam do zabawy i dzielenia się jej wynikami.
(niebawem zapewne powstanie kolejny dział naMiplo)