Pierwsza jazda z MapaMap 2.0 za mną. Pojeździłem tylko trochę ponad godzinę, ale wiele rzeczy daje się porównać. Ogólnie wrażenia bardzo dobre, postęp dokonał się bardzo duży i mogę stwierdzić, że szkoda, że pierwsze wydanie MapaMap od razu tak nie wyglądało. Imagis zaoszczędziłby sobie wiele krytyki.
W mojej jeździe testowej wyznaczyłem trasę krótką z Latchorzewa do Warszawy na ulicę Domaniewską (około 20 kilometrów). Jechałem natomiast "swoją" trasą omijającą korki. Zmusiło to program do wielokrotnych rekalkulacji trasy. Rekalkulacje są wykonywane naprawdę szybko, poniżej sekundy. Czasami trudno je nawet zauważyć.
Obsługa przesuwania i obracania mapy nie różni się jakością od Destinatora 3, do którego mam porównanie, czyli moim zdaniem bardzo dobrze. Kursor się nie "wierci" po zatrzymaniu pojazdu, jak to miało miejsce poprzednio. Mapa przesuwa się pod kursorem quasi-płynnie, szybko reaguje na zmianę kierunku jazdy.
Skończyły się chyba także nieustanne żądania zawracania znane z poprzednich wersji.
Komendy głosowe działają podobnie jak w wersji poprzedniej.
Ale jest też potencjalny kamyczek do ogródka producenta. Potencjalny, bo trzeba by to jeszcze potwierdzić z innymi użytkownikami, na innym sprzęcie. Kilkakrotnie zdarzyło mi się, że po minięciu przecznicy, którą program chciał mnie poprowadzić następowała rekalkulacja trasy "do tyłu", w kierunku odwrotnym do kierunku mojej jazdy. Program próbował mnie skierować w tę miniętą przecznicę. Licznik odległości do manewru zwiększał swoją wartość, komendy głosowe natomiast były wydawane tak, jakbym tą wyznaczoną trasą "do tyłu" jechał, czyli zupełnie bez sensu dla mojej aktualnej sytuacji drogowej. Jedynie komendy o odległości do manewru były wówczas podawane zgodnie z odległością (narastającą). Sytuacja wraca do normy po kolejnej lub dwóch kolejnych rekalkulacjach i zaczyna pokazywać trasę i wydawać komendy jak należy. Myślę, że poprawienie tego problemu nie nastręczy producentowi wiele problemu.
Kolejną "przypadłość", ale już niezbyt dokuczliwą, jaką zauważyłem to czasami kilkukrotne wypowiadanie komend o przygotowaniu do manewru lub dotyczących samego manewru, np. skrętu.
Ogólne moje wrażenia po krótkim teście można póki co podsumować tak:
1. Znakomicie poprawiona estetyka interfejsu mapowego, nie odstaje on obecnie od reszty konkurencji
2. Znakomicie poprawiony czas rekalkulacji trasy - porównywalny z D3
3. Znakomicie poprawiony czas wyliczania trasy, krótszy lub porównywalny z D3
4. Znakomicie poprawiona obsługa przesuwania i obracania mapy - porównywalna z D3
4. Drobne błędy z rekalkulacją i komendami głosowymi - do poprawy
5. Ubogość funkcji i ergonomia interfejsu użytkownika - jak poprzednio
Zważywszy dobrą dokładność map, a zakładam, że w wersji obecnej będą co najmniej tak dobre jak w wersji 1.x, (ostatnie kilka tygodni robiłem pomiary w Warszawie i okolicach Warszawy i zjeździłem blisko 1000km wspomagając się poprzednią wersją 1.1.1 , dokładność map naprawdę robi wrażenie) może okazać się, że po poprawieniu kilku błędów będzie to bardzo dobra nawigacja dla terenu Polski. Wygląda, że produkt podskoczył tutaj o klasę w stosunku do swej pierwszej wersji.