PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => MapaMap => Wątek zaczęty przez: Dżeju w Maj 29, 2009, 13:40:03
-
Najnowszy komunikat ze strony MM:
Najnowsza edycja nawigacji MapaMap, przygotowana specjalnie na tegoroczne wakacje, wprowadza nową funkcjonalność polegającą na ostrzeganiu przed przejazdami kolejowymi.
Bezpieczeństwo i dokładność to najważniejsze elementy, na które przed wakacjami postawiła nawigacja MapaMap. Aby swoim użytkownikom zapewnić maksymalny komfort podróży, system może jednocześnie ostrzegać o 3 wybranych obiektach POI. Tymi obiektami mogą być miedzy innymi: przejazdy kolejowe. Oczywiście system może ostrzegać również o fotoradarach i czarnych punktach, oraz innych obiektach POI, ale ta opcja jest już dostępna od dawna.
W celu udostępnienia funkcji ostrzegania przed przejazdami kolejowymi do najnowszej edycji mapy o symbolu PL_2686-200903 dodane zostały obiekty POI o nazwie „przejazd kolejowy”. Są to miejsca krzyżowania się dróg z liniami kolejowymi. Aby włączyć ostrzeganie o przejazdach kolejowych należy w opcjach USTAWIENIA POI odnaleźć właściwą ikonę prezentującą przejazd kolejowy i wybrać dla niej funkcję „Ostrzegaj” – ikona wykrzyknika.
Jeżeli użytkownik chce dodatkowo włączyć ostrzeganie o fotoradarach oraz czarnych punktach również w opcjach USTAWIENIA POI należy wybrać funkcje „Ostrzegaj” dla obiektu POI o nazwie „Zwolnij”, pod którym zebrane są fotoradary i czarne punkty.
UWAGA: Ostrzeganie o przejazdach kolejowych będzie działało jedynie u tych użytkowników oprogramowania MapaMap, którzy posiadają najnowszą wersje map cyfrowych Polski oznaczona symbolem PL_2686-200903.
Tylko z tym gonieniem, to jeszcze trochę im zejdzie :mrgreen: Choć lepszy rydz niż nic :wink:
-
Z tym gonieniem to trochę przesadzają. Miałem ostatnio okazję jechać na MapaMap 6 Top 540 km i ostrzegał może przed połową radarów - przy czym te przed którym nie ostrzegał stoją w tym miejscu coś około 2 lat. Co do przejazdów to dzielnie ostrzegał przed wiaduktami, gdzie ja jechałem dołem a pociąg górą. Natomiast parę innych przejazdów niestety olał. Tak że jeszcze długa i wyboista droga przed programistami MapyMap.
-
Stąd też był " :mrgreen: " Już dostali zadyszki :evil:
-
Jak nie zrobią samodzielnej aktualizacji radarów to nic nie wyjdzie z tego gonienia konkurencji. Czy Oni nie widzą, że przez takie podejście do sprawy tracą dużo klientów.
-
Wiedzą, dlatego teraz wraz z zakupem rozszerzenia / uaktualnienia
dodają Kasperskiego na 90 dni - czuję, że teraz się nie odgonią od nowych Klientów :terrified: :mrgreen: :evil: :mrgreen:
-
to chyba nie znajda wielu nabywców na to to... większość sprzedaży MM to przecież biedronka i inne markety, a tam nikt nie kupuje nawigacji żeby ją uaktualniać..
-
to chyba nie znajda wielu nabywców na to to... większość sprzedaży MM to przecież biedronka i inne markety, a tam nikt nie kupuje nawigacji żeby ją uaktualniać..
Zaskoczę Cię - sporo ludzi próbuje kupować aktualizacje, gdyż wersja mapy sprzedawanej w Biedronce jest, łagodnie mówiąc, nieco niekompletna. Zdaje się, że że ulice z nazwami są tylko w miastach wojewódzkich.
-
Po kupnie w Biedronce większość natychmiast ją wywala i ładuje inną, przeważnie ze względu na radary, poczytajcie inne fora. MapaMap lepiej prowadzi od AutoMapy, miałem okazje pojeżdzić na pożyczanej AM, ale AM wygrywa bo ma samodzielną aktualizacja a cena porównywalna. MapaMap w odróżnieniu od AM nie robi problemów.
-
Po kupnie w Biedronce większość natychmiast ją wywala i ładuje inną, przeważnie ze względu na radary, poczytajcie inne fora. MapaMap lepiej prowadzi od AutoMapy, miałem okazje pojeżdzić na pożyczanej AM, ale AM wygrywa bo ma samodzielną aktualizacja a cena porównywalna. MapaMap w odróżnieniu od AM nie robi problemów.
z calym szacunkiem kolego, ale glupoty piszesz. Jezeli tak zdecydowanie podsumowujesz oba produkty, prosze podaj ile km i na ktorych wersjach przejechales. Od razu dodam, ze od lat jestem uzytkownikiem AM Europa i MM. Oczywiscie legalnym. Jezdze na obu produktach i naprawde nie odwaze sie wyrazac takich osadow jak Ty.
Prosze o argumenty, konkrety.
-
Postanowiłem nie wybierać między superproduktem a dziadostwem wg JaMI i kupiłem za cene AM (49,95 €) mapy podstawowe do Clariona, europa środkowa plus rok free update. Nasze produkty dzieli całe lata świetlne od Klarka.
-
Postanowiłem nie wybierać między superproduktem a dziadostwem wg JaMI i kupiłem za cene AM (49,95 €) mapy podstawowe do Clariona, europa środkowa plus rok free update. Nasze produkty dzieli całe lata świetlne od Klarka.
MapaMap to to samo co Clarion Map, dostawca map ten sam
porownanie AM i MM (to samo co GP Mapa) na terenie Polski najlepiej przedstawia ten watek, ciezko z tym dyskutowac :D
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=93827.0
Europa to osobna bajka, jedno biora od Navteca inni od TeleAtlasu, produkty bardzo podobne, jezeli porownac najnowsze mapy
-
Postanowiłem nie wybierać między superproduktem a dziadostwem wg JaMI i kupiłem za cene AM (49,95 €) mapy podstawowe do Clariona, europa środkowa plus rok free update. Nasze produkty dzieli całe lata świetlne od Klarka.
MapaMap to to samo co Clarion Map, dostawca map ten sam
a co to jest Clarion Map?
niczego takiego nie widziałem, jest Mobile Map ale to bazuje na iGO8 i ma mapy TeleAtlas a nie Imagis
-
Postanowiłem nie wybierać między superproduktem a dziadostwem wg JaMI i kupiłem za cene AM (49,95 €) mapy podstawowe do Clariona, europa środkowa plus rok free update. Nasze produkty dzieli całe lata świetlne od Klarka.
MapaMap to to samo co Clarion Map, dostawca map ten sam
a co to jest Clarion Map?
niczego takiego nie widziałem, jest Mobile Map ale to bazuje na iGO8 i ma mapy TeleAtlas a nie Imagis
MapaMap Clarion przeznaczona do urzadzen nawigacyjnych Clariona:
* Clarion MAP360
* Clarion MAP560
* Clarion MAP370
* Clarion MAP670
* Clarion MAP770
* Clarion MAP780
To w Polsce dosyc popularne, niestety drogie produkty nawigacyjne
Mapy Polski Teleatlasu czy Navteca sa slabe w porownaniu z produktami rodzimymi. Najlepiej sprawdza sie polaczenie w stylu AM Europa
Ja nie znam Clariona, ale znam Alpine. Mapa Polski zawarta w ich najnowszym produkcie nie jest niestety za dobra w porownaniu z mapa Polski od Automapy
-
Niestety do gonienia to MM daleko!! AutoMapa zdecudowanie lepsza i dokładniejsza.
-
to chyba nie znajda wielu nabywców na to to... większość sprzedaży MM to przecież biedronka i inne markety, a tam nikt nie kupuje nawigacji żeby ją uaktualniać..
Zaskoczę Cię - sporo ludzi próbuje kupować aktualizacje, gdyż wersja mapy sprzedawanej w Biedronce jest, łagodnie mówiąc, nieco niekompletna. Zdaje się, że że ulice z nazwami są tylko w miastach wojewódzkich.
w biedronce sprzedawana jest MM easy czy jakos tak. Ogólnie tak jak napisałeś niekompletna. Moim zdaniem większość userów którzy potrafią coś zrobić z tym urządzeniem, wyrzuca MM i instaluje AM (niestety często pirata). Taka jest prawda - MM to towar tani nie tylko ze względu na cenę ale też nieużywalność.
-
[ciach..] Taka jest prawda - MM to towar tani nie tylko ze względu na cenę ale też nieużywalność.
Zdumiewa mnie zatem, że bodaj za 49 zł można sobie dokupić upgrade od w pełni używalnej Mapy Map.
-
to chyba nie znajda wielu nabywców na to to... większość sprzedaży MM to przecież biedronka i inne markety, a tam nikt nie kupuje nawigacji żeby ją uaktualniać..
Zaskoczę Cię - sporo ludzi próbuje kupować aktualizacje, gdyż wersja mapy sprzedawanej w Biedronce jest, łagodnie mówiąc, nieco niekompletna. Zdaje się, że że ulice z nazwami są tylko w miastach wojewódzkich.
w biedronce sprzedawana jest MM easy czy jakos tak. Ogólnie tak jak napisałeś niekompletna. Moim zdaniem większość userów którzy potrafią coś zrobić z tym urządzeniem, wyrzuca MM i instaluje AM (niestety często pirata). Taka jest prawda - MM to towar tani nie tylko ze względu na cenę ale też nieużywalność.
po upgrade do pelnej wersji MM jest produktem w pelni satysfakcjonujacym. Uzywam AM i MM od kilku lat i wiem co pisze :ok: Nie bede sie licytowal, ktora lepsza, bo zalezy to od preferencji. Zapewniam Cie, ze sa osoby, ktore swiadomie wola MM i nie trawia AM. Przewaznie sa to osoby starsze, ktore skomplikowaniem AM sa zniechecone.
W czasie jazdy wyglad AM akurat nie pomaga, przydaje sie maksymalnie prosty interfejs i prosty obraz mapy. Jezeli ktos uzywal kilka roznych produktow nawigacyjnych, wie o co chodzi
-
Fakt, sam używam MM i AM (i kilku innych nawigacji) i coraz częściej wybieram MM jak gdzieś jadę, Pomimo trybu rozciągniętego QVGA i pomimo mniejszej ilości POI.
Zresztą szykuje się aktualizacja MM na PPC, juz wszystkie urządzenia pozostałe mają nowsze wersje aplikacji, więc pora na PPC. Jak zostaną poprawione zgłoszone błędy to będzie - dla mnie - dużo lepsza nawigacja od AM. Oby potem tylko aktualizacje map były w miarę często, wtedy będzie idealnie. :)
-
Hmmm... Widziałem u kolegi AM i to, co mnie urzekło, to obrysy budynków z numerami, i to na prawdę dość dokładnie odwzorowane. W MM tego nie ma. Jeśli brak jakiegoś nru, to nawiguje do najbliższego - ale najbliższego liczbowo a nie faktycznie najbliżej położonego. W rzeczywistości rozbieżność może wynosić nawet kilkaset metrów, a w przypadku ulic dwujezdniowych przedzielonych pasem zieleni - więcej.
No i dobija mnie czas przeliczania trasy: o ile odcinki kilkukilometrowe zajmują kilkanaście sekund, to dłuższe odpowiednio więcej. Mam wrażenie, że w którejś z poprzednich wersji odbywało się to szybciej. Kiedyś pojeździłem z TomTomem5, tam przeliczenie trasy najkrótszej z Polski do UK zajmowało ok. 3 sek, trasy po Polsce - w oka mgnieniu.
-
Nie jestem zwolennikiem ani jednej ani drugiej ale co zauważyłem:
- MM intuicyjny interfejs, każdy może ją obsługiwać czyli dla kierowców a AM dla majsterkowiczów
- AM bardzo wolno wylicza trasę i przy szybszej jeżdzie przez ronda lub skrzyżowania zamraża ją
- co z tego, że budynki z numeracją ale nie dokładne
- MM brak możliwości samodzielnej aktualizacji POI, dla mnie zasadnicza wada
- AM źle prowadzi, sam doświadczyłem, przykład
Kielce ul Kryształowa 4, widać budynek z numerem, jadę od Katowic ul Krakowską komenda skręć zawróć i za 50m skręć w prawo a tu buda przystanku i zero drogi trzeba jechać 3 km bo to dwupasmówka, jadę i widzę tą ulice jak oddala się od Krakowskiej ale brak wjazdu, nawracam i podjechałem pod to skrzyżowanie powrotnie.
Zatrzymałem się przed tym skrzyżowaniem bo akurat jest tam przystanek, przyglądam się na mape i widze strzałki nawracania na drugi pas na tej krzyżówce i strzałka skrętu w prawo a co najciekawsze z tego przystanku widzę ten budynek i tą ulice. Zapytalęm ludzi jak tam dojechać, trzeba skręcić w lewo w ulice Podklasztorną a za jakieś 100 do 200m skręcić w lewo w ulice a następnie za 100 mm w lewo a potem w prawo i już jest Kryształowa. Później sprawdzałem na moim Clarionie, MM i jego włąściwa pokazywały dobrze a poresztą czytelność jest większa, nawet jakby żle prowadziły to widać wyraźnie układ ulic i można domyśleć sie jak tam dojechać. Po cholere mi mapa która prowadzi mnie dobrze z miasta do miasta a w obcym mieście zawiedzie mnie, na głównych drogach są drogowskazy to i tak dojedzie się.
Obie mapy legalne MM 6.1.18 AM prawdopodobnie 5.5 nie pamiętam bo to kolegi.
-
... i za 50m skręć w prawo a tu buda przystanku ...
A wystarczyło żebyś w ustawieniach trasy miał włączone unikanie dróg gruntowych ...
-
Nie jestem zwolennikiem ani jednej ani drugiej ale co zauważyłem:
- MM intuicyjny interfejs, każdy może ją obsługiwać czyli dla kierowców a AM dla majsterkowiczów
- AM bardzo wolno wylicza trasę i przy szybszej jeżdzie przez ronda lub skrzyżowania zamraża ją
- co z tego, że budynki z numeracją ale nie dokładne
- MM brak możliwości samodzielnej aktualizacji POI, dla mnie zasadnicza wada
- AM źle prowadzi, sam doświadczyłem, przykład
Kielce ul Kryształowa 4, widać budynek z numerem, jadę od Katowic ul Krakowską komenda skręć zawróć i za 50m skręć w prawo a tu buda
Ehhh właśnie troszeczkę posiedziałem i porównałem (tylko częściowo) mapy MM i AM i widzę jaki braki w mapach MM są w mniejszych w miejscowościach porównaniu do AM - zaraz pojawi się pytanie przykład hihihi. Każda mapa ma swoje wady, ale na pewno jeśli chodzi o numerację adresów i siatkę dróg to wg. mnie AM wypada Dużo Lepiej. Każdy program trzeba poznać i umiejętnie go ustawić (tak jak wspomniał nocny Marek o wyłączeniu dróg gruntowych - na przykład) bo inaczej będziesz jeździł tak jak mój kolega, który krytykował AM bo go w kółko prowadziła po osiedlu - jak się okazało miał ustawioną trasę PIESZĄ a jeździł samochodem :grin: (i tłumaczył później że chyba samo się przestawiło hahahana na trasę pieszą) Najgorzej jak kupi Ktoś np. AM bawi się w domu programem, zmieni ustawienia np. na trasę pieszą i potem krytykuje że program prowadzi go w las albo każe jeździć w koło :grin: Każdy musi się dobrze zapoznać z oprogramowaniem (a jak coś zmienia w ustawieniach to z głową) i dopiero potem dojdzie do niego jakie Wyśmienite Narzędzie ma w posiadaniu tzn. AutoMapę :grin:
Pozdrawiam Gorąco
-
... i za 50m skręć w prawo a tu buda przystanku ...
A wystarczyło żebyś w ustawieniach trasy miał włączone unikanie dróg gruntowych ...
Wrong. Wystarczyło, żeby jechał zgodnie z wyznaczoną trasą. A nie na przełaj.
Mnie AM nie wyznacza trasy przez przystanek, tylko normalnie - ulicą (mam wybrane unikanie gruntowych).
Za 50 m po nawrotce, jadąc ul. Krakowską od strony Katowic, faktycznie jest przystanek, a za nim faktycznie widać budynek Kryształowa 4. Ale dopiero za 250 m jest przejazd z Krakowskiej do Kryształowej/Dolomitowej i właśnie tam AM każe skręcać.
Ten przejazd wskazują wszystkie dostępne mi mapy (nie mam MM, ale korzystam z GPMapy).
-
Moje zdanie jest takie, że mapa powinna służyć do nawigacji a nie do zabawy, musi mieć prosty interfejs i aby ją używać nie trzeba nauczyć sie na pamięć iluśtam tomowej instrukcji. Poprostu wpisuje adres i jadę a nie zastanawiam się czy trzeba coś tam włączyć albo wyłączyć i jeszcze jedno AM ma bardzo mdłą kolorystyke co utrudnia obserwacji w samochodzie w słoneczną pogode.
-
Ten przejazd wskazują wszystkie dostępne mi mapy (nie mam MM, ale korzystam z GPMapy).
W najnowszej GPM-2008.4 został zlikwidowany, wcześniejsze wersje GPM miały tu asfalt,
w UMP jak i AM przejazd jest drogą gruntową, ale jedno się zgadza, ten przejazd jest 250m, a nie 50m od miejsca
gdzie mozna zawrócić na Krakowskiej.
Tobie AM poprowadziła przez łącznik bo pewnie masz włączone unikanie gruntowych polnych, a ja miałem na myśli utrzymane.
Moje zdanie jest takie, że mapa powinna służyć do nawigacji a nie do zabawy, musi mieć prosty interfejs i aby ją używać nie trzeba nauczyć sie na pamięć iluśtam tomowej instrukcji. Poprostu wpisuje adres i jadę a nie zastanawiam się czy trzeba coś tam włączyć albo wyłączyć i jeszcze jedno AM ma bardzo mdłą kolorystyke co utrudnia obserwacji w samochodzie w słoneczną pogode.
Żaden interfejs nie pomoże jeśli nie rozróżnisz polecenia 'skręć za 50m' od 'skręć za 250m' :P
A co do kolorystyki, to w AM masz 5 gotowych zestawów kolorystycznych do wyboru
(niektóre faktycznie nie są zbyt kontrastowe), a jeśli Ci mało to z Miplo możesz wybrać
kolejne kilkanaście, między innymi zestaw 'na słoneczny dzień' (http://www.miplo.pl/community/?i=25&a=maps&dir=1) przygotowany przeze mnie.
O nim na pewno nie powiesz, że ma mdłą kolorystkę dróg.
-
W najnowszej GPM-2008.4 został zlikwidowany, wcześniejsze wersje GPM miały tu asfalt,
Fakt. Ale nawet jeśli istotnie został ten przejazd zlikwidowany (mógł, bo był AFAIR "dziki", choć bardzo szeroki), to za kolejnych 250 m jest ul. Mokra, którą do Kryształowej można przejechać z Krakowskiej. A rzeczona mokra jest już i w AM, i w najnowszej GPMapie 2008.4. AutoMapa powinna przeroutować w Mokrą, jeśli Endriuz minął dziki przejazd. Mokra jest asfaltowa, BTW.
Tobie AM poprowadziła przez łącznik bo pewnie masz włączone unikanie gruntowych polnych, a ja miałem na myśli utrzymane.
Prowadzi mnie tędy przy każdym ustawieniu unikania gruntowych. Wiem, że kolor wskazuje na gruntową (słusznie, bo ten przejazd taki jest/był).
-
Panowie...
wróćmy do tematu :wink:
-
Prowadzi mnie tędy przy każdym ustawieniu unikania gruntowych. Wiem, że kolor wskazuje na gruntową (słusznie, bo ten przejazd taki jest/był).
To znaczy, że nie pozwoliłeś AM nadłożyć drogi (masz uatawione '0' w 'unikaj dróg gruntowych nadkładając')
Panowie...
wróćmy do tematu :wink:
Tak jest :ok:
-
cieszę się że się zgadzamy :)
-
MM jest coraz lepsza i już nadaje się do jazdy a AM wg mnie to zabawka dla niedojrzałych emocjonalnie dwudziestoparolatków i dodatkowo można na niej jeżdzić, może lepiej jak na MM. A tak na marginesie panienka jest lepszą zabawką.
PS
Zasłyszane
MM od najbliższej wersji można dodawać własne POI.
-
MM jest coraz lepsza i już nadaje się do jazdy a AM wg mnie to zabawka dla niedojrzałych emocjonalnie dwudziestoparolatków i dodatkowo można na niej jeżdzić, może lepiej jak na MM. A tak na marginesie panienka jest lepszą zabawką.
ojojoj... Marek - ile masz lat? :grin:
MM od najbliższej wersji można dodawać własne POI.
WOW!!! toż to nowość!!!
-
... MM od najbliższej wersji można dodawać własne POI.
Tylko kiedy to będzie ??? Jest za połową czerwca, a mapy (dla PDA) z grudnia zeszłego roku !!!
Dobrze, że jestem hobbystą w tym temacie i nie jest to moja jedyna nawigacja :evil:
-
Tylko kiedy to będzie ??? Jest za połową czerwca, a mapy (dla PDA) z grudnia zeszłego roku !!!
Dobrze, że jestem hobbystą w tym temacie i nie jest to moja jedyna nawigacja :evil:
ja obstawiam za dwa lata. Przecież widok budynków zasłaniających nawigacje jest ważniejszy niż możliwość dodawania POI
-
W tej chwili jest już wczesna wersja alfa nowej MM nieopublikowana na stronie. Natomiast punkty POI można testować w nowszej aplikacji: Travel Map, tylko, że nie na PPC.
Ja obstawiam, że jeszcze tydzień, może dwa i w końcu będzie można ściągnąć kolejną odsłonę MM.
-
W tej chwili jest już wczesna wersja alfa nowej MM nieopublikowana na stronie...
Masz jakieś przecieki, czy testujesz - tak pytam z ciekawości.
Napisane: 18-06-2009, 21:09:18
... Przecież widok budynków zasłaniających nawigacje jest ważniejszy niż możliwość dodawania POI
Niestety ostatnio w każdej prawie nawigacji, ten całkowicie zbędny bajer wiedzie prym :mrgreen:
-
dżeju, tylko że wcześniej ktoś zaimplementował podstawowe funkcjonalności...
-
Kolejne nowości Mapy Map:
Wkrótce - MapaMap REC. !!!
Już 29 czerwca, MapaMap będzie mówić Twoim głosem - już wkrótce będziesz mógł wykorzystać program MapaMap REC. i nagrać własne komunikaty głosowe do nawigacji MapaMap. Tylko MapaMap będzie mówić Twoim głosem.
Więcej na stronie MapyMap.
W tym przypadku dogonili Navigo8i (gdzie już dawno można podłożyć swój głos), a nawet przegonili (bo ma być ekstra program do tego), ale mapy dla PDA dalej z grudnia 2008r. :evil:
-
khem... głosy w Navigo można było podłożyć bodajze w 2006 roku jak Navigo 2 było na rynku (nie wiem czy ktoś pamięta taki zabytek)
-
Na wstępie zaznaczę, że nie jestem "szalikowcem" tak AM, jak i MM, więc moje opinie będą surowymi porównaniami funkcjonalności MM i AM.
Jeżeli ktoś przedkłada prostotę obsługi nad możliwościami max dostosowania ustawień do własnych preferencji, to wybierze MM. Tylko że MM ma tylko 2 warianty wyznaczenia trasy:
- szybka, która przy każdej nadarzającej się okazji wpycha na autostradę, a w następnej kolejności na DK.
- krótka, która mimo ustawienia ograniczeń dot. pomijania dróg gruntowych, często na nie wpycha (proszę poczytać instrukcję użutkownika MM na stronie MM). W tym wariancie MM potrafi nawet zciągnąć kierowcę z DK na lokalne, by po kilkunastu kilometrach z powrotem go wprowadzić na tą samą DK - tylko po to, by na odcinku 40 km skrócić tracę o 2 km. Proszę sobie wyznaczyć trasę Kórnik(Wlkp) - Mikołów (Śląsk) i zwrócić uwagę ile razy MM (krótka) zmusza klienta do zaliczenia "wertepów". Szczególnie polecam uwadze rejon Pleszewa.
Natomiast tak napiętnowany przez fanów MM, wystarczy raz ustawić (ok. 5 min roboty), by jeździć zgodnie z własnymi preferencjami. Oczywiście każdą wyznaczoną trasę można skorygować dodając punkt "przez".
Dokładność map.
Tyle się mówi o przewadze maap zastosowanych w MM, tylko ile w tym reklamy, a ile realiów?
Na MM nie jest wyświetlana numeracja budynków, więc jak sprawdzić realia? tym bardziej, że po wstukaniu numeru, którego nie ma, MM po prostu podaje najbliższą cyferkę, jaką ma na tej ulicy. Oczywiście każda mapa ma swoje lepsze i gorsze rejony w pokryciu numeracji, więc nie będę tutaj wystawiał ocen, by ie wywałać burzy w szklance wody.
Niektóre przeczytane wcześniej opinie, po prostu mnie załamały.
Jeżeli dla jednych najważniejsze w nawigacji są budynki 3D, ilość kliknięć w celu ustawienia interfejsu i opcji tracy, czy łatwość ustawienia czegoś, czego w MM po prostu nie ma, to chyba raczej nie powinni brać się za porównania czegoś, o czym nie mają pojęcia.
Każdy program nawigacyjny ma swoje plusy i minusy. Ale przewagę jednego nad drugim powinna określać wszechstronność opcji, możliwości wyboru własnych preferencji, oraz sposób ich realizacji przez program. I w tym miejscu nasuwa mi się tylko jedna myśł. Porównywać MM do AM, to tak jakby postawić obok siebie Malucha i Audi. Służą do tego samego - jazdy, prostota jednego w stosunku do drugiego jest powalająca, jakość realizacji naszych preferencji też. A chyba nie jest trudno odgadnąć, który produkt wybrałby każdy z nas. Jeżeli ktoś twierdzi, że MM jest lepszym programem nawigacyjnym od AM (jako całość tz. program + mapy), to znaczy, że w tej kwestii raczej nie powinien się wypowiadać, bo może się tylko zbłaźnić.
-
Każdy ma swoje preferencje i każdemu mapka służy do czegoś innego. Ja wybrałem świadomie MM i nie żałuję. Wiadomo ze przez Twoje usta przemawia AM jets spoko MM już nie. Zawsze będzie tyle opinii ilu użytkowników, zatem porównania typu ta mapa ma to a tamta coś innego to inna bajka. Wiadomo że najwięcej kradzionych map sciąganych z internetu to AM stąd i jej popularność. Może w końcu ktoś ją dobrze zabezpieczy i wtedy okaze się że mapka straci na popularności. Generalnie mi to wisi bo używam map innych i według mnie lepszych. Ale to moja opinia.
-
Każdy ma swoje preferencje i każdemu mapka służy do czegoś innego. Ja wybrałem świadomie MM i nie żałuję. Wiadomo ze przez Twoje usta przemawia AM jets spoko MM już nie. Zawsze będzie tyle opinii ilu użytkowników, zatem porównania typu ta mapa ma to a tamta coś innego to inna bajka. Wiadomo że najwięcej kradzionych map sciąganych z internetu to AM stąd i jej popularność. Może w końcu ktoś ją dobrze zabezpieczy i wtedy okaze się że mapka straci na popularności. Generalnie mi to wisi bo używam map innych i według mnie lepszych. Ale to moja opinia.
Nie wiem, co chciałeś udowodnić swoją wypowiedzią. Ja przedstawiłem rzeczowe porównanie, poparte przykładami. Chcesz to wierz, nie to nie wierz. Natomiast jeżeli piszesz, że nie używasz, bo używasz innych map, to na jakiej podstawie wyrażasz opinie o omawianych produktach, a co gorsza - obrażasz ludzi. Na przyszłość zwróć baczną uwagę na to co piszesz - w jednym miejscu.
Ja wybrałem świadomie MM i nie żałuję.
Natomiast w innym:
Generalnie mi to wisi bo używam map innych i według mnie lepszych.
Popularność w Twoim rozumieniu to coś, co można ukraść ??? Ciekawe. A mnie się zawsze wydawało, że złodzieje mając do wyboru Malucha i Mercedesa, ukradną Mercedesa, mimo że jest na pewno lepiej zabezpieczony. A podsumowując - nie każdy użytkownik nawigacji to złodziej.
Miłych snów. Niech Ci się przyśni, że jesteś lisem, a za płotem - pełno kur.
-
Na wstępie zaznaczę, że nie jestem "szalikowcem" tak AM, jak i MM, więc moje opinie będą surowymi porównaniami funkcjonalności MM i AM.
Chyba jednak jest Pan tym szalikowcem AutoMapy ;-).
Obiektywne, subiektywne czy każde inne porównania i tak beda względne, bo robione przez istotę różną od każdej innej istoty, chociaż z gatunku tego samego. Czyli tutaj nie jest ważne, co ma program, tylko to, co jest ważne dla konkretnego człowieka.
Na tym forum ( niezależnie od tego co pisze ), każdy troche bardziej aktywny uczestnik doskonale zna WSZYSTKIE popularne systemy nawigacyjne. Ja również znam, chociaż niedoskonale, bo jestem zbyt leniwy, aby siedzieć i rozgryzać je do ostatniego poziomu menu, czy też jeździć po znanych mi drogach z co rusz to innym programem nawigacyjnym i notować różnice. Z tego punktu odniesienia, to co Pan napisał jest całkiem zbędne, bo wszystkim wiadome............również koledze krispowi.
Z czegoś jednak bierze się fakt, że ludzie kupują nie tylko AutoMapę, ale i MM, IGo, czy TomToma. I wszyscy udowadniają że ich nawigacja jest najlepsza......................jak to jest ?
-
Chyba jednak jest Pan tym szalikowcem AutoMapy ;-).
Gdybyś poświęcił trochę czasu na przestudiowanie moich wypowiedzi w innych tematach na tym forum, pewnie nie musiałbym Ci udowadniać, że nie jestem bezkrytycznym szalikowcem AM. Gdybyś poświęcił trochę czasu na uważną lekturę mojej pierwszej wypowiedzi, skorzystał z podanych przykładów, wyznaczył traskę i wyniki zobaczył na mapie, to nie sądzę, byśmy musieli n.t. temat kruszyć kopii.
Z tego punktu odniesienia, to co Pan napisał jest całkiem zbędne, bo wszystkim wiadome............również koledze krispowi.
To już zakrawa na niegrzeczność. Z wypowiedzi Krispa bynajmniej nie wynika by o tym wiedział, więc raczej wypowiadaj się we własnym imieniu. Jeżeli Ty o tym wiesz, to po co ta polemika. Ja swojej opinii nie pisałem dla tych którzy wiedzą, ale dla tych, którym lektura tych kilkunastu linijek, może pomóc w dokonaniu właściwego wyboru.
Z czegoś jednak bierze się fakt, że ludzie kupują nie tylko AutoMapę, ale i MM, IGo, czy TomToma. I wszyscy udowadniają że ich nawigacja jest najlepsza......................jak to jest ?
To, że jeżdżę określonym typem samochodu, nie oznacza, że nie ma lepszych. Są, ale mnie na nie nie stać. To nie oznacza, że będę Ci wmawiał, że mój jest lepszy od Mercedesa. Tutaj rozmawiamy o produktach o tym samym przeznaczeniu, tej samej cenie, ale o diametralnie różnych parametrach.
Reklama, dźwignią handlu. Niektórzy twierdzą, że klientowi można wszystko sprzedać. Natomiast większość chwali akurat to, co ma na półce.
Pozwoliłem sobie na porównanie surowych faktów, a nie tworzenie mitów. Nie dla dobra AM, czy MM. Ale dla dobra klienta, który przychodząc do salonu ze sprzętem nawigacyjnym, w 90-ciu % nie ma zielonego pojęcia o wadach, czy zaletach poszczególnych programów nawigacyjnych. Wierz mi na słowo.
PS.
Kiedyś zwrócono mi uwagę, że na tym forum obowiązuje "TY", a nie PAN(i).
-
Pozwoliłem sobie na porównanie surowych faktów, a nie tworzenie mitów. Nie dla dobra AM, czy MM. Ale dla dobra klienta, który przychodząc do salonu ze sprzętem nawigacyjnym, w 90-ciu % nie ma zielonego pojęcia o wadach, czy zaletach poszczególnych programów nawigacyjnych. Wierz mi na słowo.
Nieznajomym za bardzo na słowo nie wierzę, ale ten fakt potwierdzam z własnego doświadczenia, zatem tutaj mamy wspólne stanowisko :-).
Obawiam się jednak, że ów nieobeznany klient salonu ze sprzętem nawigacyjnym nie wie również, że istnieje takie forum, gdzie mozna zasięgnąć wiedzy i przygotować się do zakupu. Dlatego dyskusje i rozmowy tutejsze, prowadzą głównie ludzie zorientowni, dla których omawiane nawigacje różnych firm nie mają specjalnych tajemnic.
To już zakrawa na niegrzeczność. Z wypowiedzi Krispa bynajmniej nie wynika by o tym wiedział, więc raczej wypowiadaj się we własnym imieniu.
W pewnym sensie ma Pan rację, dlatego przepraszam kolegę Krispa, że użyłem jego nicka do podparcia swojej tezy. Muszę jednak dodać, że osobę o tym nicku znam już dość długo z innych for o GPS i wypowiedzi jego zupełnie nie świadczą o tym, że jest niezorientowanym klientem salonu ze sprzętem GPS. Ponadto pisał coś o świadomym wyborze, zatem musiał rozważyc atuty i wady różnych programów przed wyborem. To już wymaga pewnej wiedzy w zagadnieniu.
Kiedyś zwrócono mi uwagę, że na tym forum obowiązuje "TY", a nie PAN(i).
Forma "Pan" jest bardziej uniwersalna, bo wyraża poszanowanie dla respondenta, mimo różnicy stanowisk.
Nie ma jednak żadnych przeszkód, aby pisać per "Ty", zatem witaj...................jestem Dandre ( przydałaby się jakaś łapka na uścisk, ale nie mają tu w zestawie) :-).
-
Koledzy ja nikomu nie zamierzam udowadniać że Mapmap jest cudem bo nie jest, ale z map które testowałem bo miałem możliwość powiem że ta mi jakoś najbardziej pasuje. Nie mam uprzedzenia do Automapy ale... jak podczas jazdy po EU się dwa razy zawiesiła to mi się to już nie za bardzo spodobało. Dostałem na SD TT w wersji z kawałkiem EU i jak jechałem po za gramanicy było świetnie, po Polsce bez komentarza.. ( po dwóch latach nie ma mostu w Płocku). Dlatego nie jestem szalikowcem MM ale lubię ten produkt za prostotę i dokładność. Fakt że przydała by się opcja wyboru innej kalkulacji trasy poza szybką i krótką. Dużo jeszcze jest do zrobienia ale to dobrze że jest konkurencja bo wtedy można wymieniać swojej poglądy na forum i coś się dzieje :)
pozdrawiam wszystkich
-
ja obstawiam za dwa lata. Przecież widok budynków zasłaniających nawigacje jest ważniejszy niż możliwość dodawania POI
Chyba wcześniej :wink:
Aby dowiedzieć się więcej/pobrać POI dla MM -> kliknij poniższy link:
POI dla programu MapaMap (http://www.poi4mm.pl/)
Oprócz tego...
Witamy na stronie programu MapaMap REC.
MapaMap REC to bezpłatny program, który umożliwia nagranie własnych komunikatów głosowych do nawigacji MapaMap. Użytkownicy mogą nagrywać swój własny głos lub głos swoich bliskich, a następnie usłyszeć go z nawigacji, zamiast komunikatów lektora. MapaMap REC jest prosta w obsłudze oraz instalacji, a do nagrywania własnych komend, oprócz komputera i programu MapaMap REC, należy zaopatrzyć się jedynie w najprostszy mikrofon z możliwością podłączenia go do komputera PC.
Poniżej można pobrać plik z wersją instalacyjną programu MapaMap REC. Plik ten zawiera także instrukcję jego obsługi i instalacji.
Aby pobrać, kliknij na poniższy obrazek:
(http://www.mapamap.pl/files_drupal/images2/rec-small.png) (http://www.mapamap.pl/pl/content/mapamap-rec-0)
-
Odetchnąłem z ulgą.
Cieszę się, że uzgodniliśmy wspólny mianownik z kolegami Dandre i krisp'em. W sumie nasze opinie się pokrywają, a życzenia też mamy zbieżne. Mapom MM niczego nie można zarzucić - są nawet drogi wewnętrzne na parkingach przed marketami. Co do sposobu wyznaczania tras, to jeżeli ktoś lubi trasy szybkie, połączone z płatnymi - to jest OK. Natomiast dla zwolenników tras krótkich, czy optymalnych (krótkich, ale pomijających gorsze drogi) , to ta nawigacja nie jest. Gdyby producent jeszcze uprościł procedurę planowania tras (dodawania via), oraz umożliwił "odwrócenie trasy", to już byłoby coś. Do pełni szczęścia, brakuje możliwości dodania własnych kategorii i do nich załadowania własnych punktów (Fotoradary, Suszarki, itp) Ale sądzę, że to tylko kwestia czasu.
Każdy program nawigacyjny ma swoje mankamenty. AM oczywiście też. Polecam wątek (to tylko dwie stronki):
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=143573.0
Mam nadzieję, że wymiana opinii w tym wątku oczyści mnie w Waszych oczach z opinii "Szalikowca AM". Moja licencja AM dobiega końca, więc przy każdej nadarzającej się okazji biorę w łapki czyjś sprzęt ( a każdy z moich przyjaciół praktycznie jeździ na czymś innym) i myślę, czy się nie przesiąść na MM, czy Garmina. Rozsądek jednak mi podpowiada, pozostać przy AM.
Serdecznie pozdrawiam. Zapraszam również na PW
-
Cieszę się, że uzgodniliśmy wspólny mianownik z kolegami Dandre i krisp'em. W sumie nasze opinie się pokrywają, a życzenia też mamy zbieżne. Mapom MM niczego nie można zarzucić - są nawet drogi wewnętrzne na parkingach przed marketami. Co do sposobu wyznaczania tras, to jeżeli ktoś lubi trasy szybkie, połączone z płatnymi - to jest OK. Natomiast dla zwolenników tras krótkich, czy optymalnych (krótkich, ale pomijających gorsze drogi) , to ta nawigacja nie jest. Gdyby producent jeszcze uprościł procedurę planowania tras (dodawania via), oraz umożliwił "odwrócenie trasy", to już byłoby coś. Do pełni szczęścia, brakuje możliwości dodania własnych kategorii i do nich załadowania własnych punktów (Fotoradary, Suszarki, itp) Ale sądzę, że to tylko kwestia czasu.
Miałem juz napisany troche inny tekst, ale mi córa poduszka skasowała przy rozbieraniu łóżka, zatem podeprę się Twoim :-).
Z pogrubionym zgadzam się w 100 %-tach. Ja do tego co jakiś czas bedę dodawał na tym forum konieczność wprowadzenia komunikatu o punktach pośrednich trasy, bo przy wielu punktach - póki co - iles tam razy dojeżdżamy do celu, co mnie akurat bardzo irytuje. Dorzucę również postulat pokazania dróg jednokierunkowych na mapach 2D. Badziewne chorągiewki punktów via też mogłyby byc zamienione na coś precyzyjnie ustawione na pasie drogowym, którym jedziemy. Ponieważ radary już teraz mozna uaktualnić, chociaż nie wprost, tylko sposobem, wprowadzenie proponowanych przez nas zmian, uczyniło by ten produkt prawie idealnym dla mnie. Ja naprawdę nie mam wielkich wymagań, ale minimum zaangażowania o klienta Imagis powinien wykazać. Ostateczna weryfikacja jak zawsze w tych przypadkach następuje w czasie przedłużania ( lub nie ) abonamentu na następny okres aktualizacji map.
-
Dla mnie generalnie MM podchodzi i nie mam z nią problemu. jeźdzę raczej w długie trasy służbowo więc i drogi płatne nie są mi problemem. Skolei dużym minusem jest wwalnie wszystkich stacji benzynowych czy bankowmatów w jeden worek. Ja bym chciał mieć możliwość przypisania dźwiku ostrzeżenia tylko do stacji Statoil a nie mogę.
Jak wiadomo każdą mapkę można podrasować.
(http://img12.imageshack.us/img12/1301/screen03gv.png)
To był motyw juice.dll
Zmiany widać, jakby ktoś chciał potestować to mogę udostepnuić na mojej www link do bibloteki.
Jest mała zmiana , kolor skali mapku jest teraz czerwony.
-
To jest też MapaMap :ok:
-
Dla tych którzy nie wiedzą, to jest już w MM możliwość przypisania własnych ikon i dźwięków dla poszczególnych punktów. W tej chwili opracowano konkretny zestaw dla wszelkiego rodzaju fotopstryków i przejazdów kolejowych, ale jak ktoś trochę się wgłębi, to bez problemu zrobi sobie swoje dźwięki również dla innych kategorii.
Lektura na stronie:
http://poi4mm.freehost.pl/Files/INSTALACJA_POI.pdf
Miłej zabawy
-
Poprawiłem instrukcję http://www.poi4mm.pl/Files/INSTALACJA_POI.pdf. (http://www.poi4mm.pl/Files/INSTALACJA_POI.pdf.)
Opisuje ona następujące tematy:
- tworzenie i import POI
- zmiana ikon na własne może ładniejsze, lepsze czytelniejsze
- przypisanie dźwięków do kategorii POI, mapa ostrzega max do 7 kategorii
- oraz nowość mała edycja listy POI
Wszystkie opisane modyfikacje i pliki do nich są na http://www.poi4mm.pl (http://www.poi4mm.pl)
-
Dla krisp
A co powiesz na taki plik do zaimportowania do MM.
Zerknij uważnie na zawartość, bo jest w nim zawarta trochę "rozszerzona" baza.
Do której kategorii MM zaimportuje te punkty?
Mnie się wydaje, że załaduje je wszystkie do 2325001 (zgodnie z nazwą określoną w nazwie pliku), czyli i stałe i przenośne (jako podkategorie w przenośnych). Można by wtedy wyłączyć wbudowane stałe, natomiast po włączeniu wyświetlania i ostrzegania "Przenośnych", mielibyśmy wyświetlanie i ostrzeganie obu kategorii własnych, załadowanych do wspólnej "Przenośnych".
To są tylko moje przypuszczenia, ale mogę się mylić. Sądzę jednak, że ktoś w poi4mm, lepiej niż ja obeznany w temacie, to sprawdzi. Gdyby to działało, można by co jakiś czas zaktualizować komplecik i załadować do "Przenośnych".
Pozdrawiam
-
Twój plik jest ok, ale na stronie poi4mm jest taki:
http://poi4mm.freehost.pl/Files/Fotoradary.csv (http://poi4mm.freehost.pl/Files/Fotoradary.csv)
ściągnij go sobie i porównaj :)
Drobne wyjaśnienie w oznaczeniach w pliku
23;2320;2320001;"Fotoradar";"ul.Lubicka";"0";1562927;5202472
grupa_poi ; nazwa kategorii ; ikona ; "wyświetlana etykieta" ; "nazwa np. ulicy" ; "prędkość" ; współrzędne ostatnie dwie pozycje
2320 to kategoria wbudowanych Fotoradarów
2325 to Fotoradary przenośne
2335 to Inne niebezpieczeństwo
teraz jasne :)
Masz dwie kategorie w jednym pliku. Importujesz, włączasz tylko POI użytkownika i masz pełną bazę Foto stałych i przenośnych.
Na stronie są aktualizacje pełne dla dwóch kategorii w jednym pliku oraz jako dodatek kategorie osobne.
PS. poi4mm to moja strona :)
-
Twój plik jest ok, ale na stronie poi4mm jest taki:
Na stronie są aktualizacje pełne dla dwóch kategorii w jednym pliku oraz jako dodatek kategorie osobne.
Chyba mnie źle zrosumiałeś.
Chodzi mi o to, że jeżeli zrobisz zbiorczy jeden plik składający się z Twoich Stałych i Przenośnych, w którym punkty będą wyglądały taK:
23;2325;2320001;"Fotoradar";"ul.Lubicka";"0";1562927;5202472
23;2325;2325001;"Fotoradar przenośny";"ul.Lubicka";"0";1562927;5202472
to w efekcie (po zaimportowaniu) wszystkie punkty trafią do jednej wspólnej kategorii "Fotoradary przenośne", oba będą jednocześnie wyświetlane, ale na wyświetlaczu będą się odróżniały ikoną i wyświetlaną etykietą.
Wbudowane "Fotoradar" będziemy mogli wyłączyć, "Inne niebezpieczeństwa" zostaną puste, natomiast jak włączymy wyświetlanie dla "Fotoradar przenośny", to na ekranie będziemy mieli (powinniśmy mieć) nasze załadowane do "przenośnych" dwie kategorie. Oczywiście warunkiem do pełnego sukcesu będzie dodanie dźwięków:
Fotoradar_2325.wav
Fotoradar_Przenosny_2325.wav
oraz ikon (o stosownych nazwach), chyba:
Fotoradar_2325001.png
Fotoradar_przenosny_2325001.png
Nie będziemy wtedy musieli wybierać, tylko możemy sobie do tego włączyć dowolną kategorię z wbudowanych, oprócz wbudowanych fotoradarów stałych (by nie mieć dubli).
PS. poi4mm to moja strona :)
No to pozdrowienia dla DCH z bratniej am
A swoją drogą, to Twoja strona jest świetnie opracowana. Dawno nie widziałem równie dobrej.
Gratuluję
-
Proponuję przenieść kilka ostatnich postów do tematu o modyfikacjach MM. Po to został stworzony. Poza tym to dobra robota z POI i konwerterem. :ok:
-
Twój plik jest ok, ale na stronie poi4mm jest taki:
Na stronie są aktualizacje pełne dla dwóch kategorii w jednym pliku oraz jako dodatek kategorie osobne.
Chyba mnie źle zrosumiałeś.
Chodzi mi o to, że jeżeli zrobisz zbiorczy jeden plik składający się z Twoich Stałych i Przenośnych, w którym punkty będą wyglądały taK:
23;2325;2320001;"Fotoradar";"ul.Lubicka";"0";1562927;5202472
23;2325;2325001;"Fotoradar przenośny";"ul.Lubicka";"0";1562927;5202472
to w efekcie (po zaimportowaniu) wszystkie punkty trafią do jednej wspólnej kategorii "Fotoradary przenośne", oba będą jednocześnie wyświetlane, ale na wyświetlaczu będą się odróżniały ikoną i wyświetlaną etykietą.
Wbudowane "Fotoradar" będziemy mogli wyłączyć, "Inne niebezpieczeństwa" zostaną puste, natomiast jak włączymy wyświetlanie dla "Fotoradar przenośny", to na ekranie będziemy mieli (powinniśmy mieć) nasze załadowane do "przenośnych" dwie kategorie. Oczywiście warunkiem do pełnego sukcesu będzie dodanie dźwięków:
Fotoradar_2325.wav
Fotoradar_Przenosny_2325.wav
oraz ikon (o stosownych nazwach), chyba:
Fotoradar_2325001.png
Fotoradar_przenosny_2325001.png
Nie będziemy wtedy musieli wybierać, tylko możemy sobie do tego włączyć dowolną kategorię z wbudowanych, oprócz wbudowanych fotoradarów stałych (by nie mieć dubli).
PS. poi4mm to moja strona :)
No to pozdrowienia dla DCH z bratniej am
A swoją drogą, to Twoja strona jest świetnie opracowana. Dawno nie widziałem równie dobrej.
Gratuluję
Zajarzyłem
Twoja metoda jest ok, jednak nie da sie przypisać do takiego pliku dwóch dźwięków może być przypisany tylko jeden dźwięk do kategorii w tym przypadku do kategorii 2325, co oznacza że dźwięk musi być uniwersalny. Bo będzie Cię ostrzegał zarówno przed Fotoradarami stałymi i przenośnymi. Rozwiązanie jest takie by było to "Możliwy radar". Nie wiem czy nie będzie także problemu z wyświetlaniem ikon, próbowalem podzielić kategorię Fotoradar przenośny na dwie (przenośne i suszarki) niestety zniknęły mi one z listy POI na mapie. Ale będę próbował dalej. może coś wyjdzie :)
-
Z suszarkami mogło Ci nie wyjść, bo nie ma takiej kategorii w słowniku (Kategoriach MM). W tym przypadku powinno się udać. Jeżeli poszczególne rubryki oznaczają to co napisałeś, to wynika z tego, że zarówno dźwięk, jak i ikona są przypisane nie do kategorii, ale do poszczególnych punktów. Bo po co każdy punkt zawiera pełne dane ?
Sugeruję, korzystając z oddzielnych Twoich kategorii, przerobić wg. powyższego schematu "Fotoradar", dodać zawartość do "Fotoradaru przenośnego" i zapisać w jednym pliku.
-
No więc tak
Aby plik zawierał wszystko czyli Fotoradary stałe i przenośne zapis w pliku csv powinien być taki
23;2325;2320001;"Fotoradar";"ul.Lubicka 2";"50";1562927;5202472
....
23;2325;2325001;"Fotoradar przenośny";"ul.Lubicka 4";"50";1562927;5202472
To oczywiście przypadkowe wpisy, Ale nie wiem do końca czy będą wyświetlane dwie ikony osobne czy wcale.
Kategoria do której to zaimportuje to 2325 - Fotoradar przenośny. Taki zapis 2320001 to jest wskazanie na ikonę nie kategorię POI. Co do suszarek to faktycznie ich na liscie POI nie ma , ale jeden z kolegów dodał wpisy do pl_PL.dll i suszarki na liście się znalazły. Były w menu, działało ostrzeganie ale nie było ikon na mapie, tylko te z boku pokazujące odległość do punktu.
Mój zamysł był taki by dla kategorii 2325 móc przypisać dwie ikony (fot. przenośny i suszarka z właściwą wyświetlaną etykietą) niestety w takiej wersji nie wyświetlały mi się ikony na mapie. I powróciłem do pierwotnej wersji.
Testuję dalej może coś wyjdzie jednak, może w metodzie gdzieś był jakiś mały błąd.
Na www pojawiła się poprawiona instrukcja w PDF. Przypisywanie dźwięków jest dokładniej opisane co i jak. Zapraszam do lektury.
-
No więc tak
Aby plik zawierał wszystko czyli Fotoradary stałe i przenośne zapis w pliku csv powinien być taki
23;2325;2320001;"Fotoradar";"ul.Lubicka 2";"50";1562927;5202472
....
23;2325;2325001;"Fotoradar przenośny";"ul.Lubicka 4";"50";1562927;5202472
To oczywiście przypadkowe wpisy, Ale nie wiem do końca czy będą wyświetlane dwie ikony osobne czy wcale.
Kategoria do której to zaimportuje to 2325 - Fotoradar przenośny. Taki zapis 2320001 to jest wskazanie na ikonę nie kategorię POI.
Dokładnie taki wariant proponowałem przetestować.
Na www pojawiła się poprawiona instrukcja w PDF. Przypisywanie dźwięków jest dokładniej opisane co i jak. Zapraszam do lektury.
To był chyba jedyny słaby punkt Twojej instrukcji - jeszcze nie oglądałem poprawek.
Z dźwiękami i ikonami sobie dałem radę i wg. poprzedniej, tylko przenosiłem dźwięki z miejsca na miejsce, metodą prób i błędów, aż zaskoczyło.
Ja powoli będę się zabierał za przywracanie koledze jego navi, do "pierwowzoru", jaki mi powierzył, bo najprawdopodobniej za dwa - trzy dni wraca i wrócimy każdy do swojej navi. Poprawione pliczki oczywiście na jego życzenie, mu podmienię.
Nawiasem mówiąc, Twoja praca w kierunku poszerzenia możliwości MM, na pewno powiększy sprzedaż tego oprogramowania.
Dziwię się tylko, że do tej pory Twoja praca nie zainteresowała producenta MM. A przecież tak mało trzeba. Gdyby Ci podesłali mały pliczek z "firmowo" zmienionymi kategoriami .... "Fotoradar wbudowany", "Fotoradar stały ", Fotoradar przenośny".
Przecież MM ma bardzo szczegółowe mapy, elegancką grafikę, super damski głos .... Gdyby jeszcze trochę poprawili logikę wyznaczania tras ... głównie krótkich, dodali możliwość odwrócenia trasy - sukces byłby murowany.
Zerknij na załączniki - może Ci przypadną do gustu ???
Pozdrawiam i życzę sukcesów
-
Bilunia - i tu Cię zaskoczę mail z Imagisu od producenta Mapymap dostałem tydzień po tym jak pojawiła się strona www (wisi już na necie koło miesiąca). Pewnie po częsci do tej pory wyszły tylko 2 czy 3 aktualizacje na dedykowane urządzenia i brakuje jeszcze koło 10 bo wydaje mi się że programiści na szybko poprawiaja program i może (na to liczę ) będzie można dodać swoją kategorie POI.
Z tym podesłaniem pliczku to może być mały problem, ale spróbuję i maila do nich napiszę, ciekawa sugestia z Twojej strony.
Strona trochę sie zmienia, raczej kosmetycznie ale zawsze. W piatek dokonałem gruntownej poprawy zawartości pliku PDF by był jasniejszy i czytelniejszy a także dodałem coś nowego.
pozdrawiam
PS. Jak kolega ma MM to niech się tu pojawi i poczyta a zmiany pewnie przypadną mu do gustu - chyba że to już zna z innego forum.
-
PS. Jak kolega ma MM to niech się tu pojawi i poczyta a zmiany pewnie przypadną mu do gustu - chyba że to już zna z innego forum.
He! he!
Kolega z tych, którzy w navi znają tylko przycisk "Prowadź do".
Pozdrawiam
-
Może kolega się wdroży :) jak zobaczy możliwości, a za jakiś czas będą większe ;)
-
Przed chwilą odwiedziłem stronę www.mapamap.pl (http://www.mapamap.pl) i jest pełna informacja o wersji 6.22 PL_2802-200906 czerwiec2009 :ok:
-
Przed chwilą odwiedziłem stronę www.mapamap.pl (http://www.mapamap.pl) i jest pełna informacja o wersji 6.22 PL_2802-200906 czerwiec2009 :ok:
Z opisu wynika, że można dodawać własne punkty do istniejących (wbudowanych) kategorii :ok:- dotychczas wszystko szło w "Ulubione". Na możliwość utworzenia własnej kategorii przyjdzie jeszcze chyba trochę poczekać ? :(
-
Z mojego źródła z Imagisu wiem ze trwają prace nad POI. Z informacji wynika że wbudowane POI pozostaną, ma być chyba przebudowana lista oraz przesunięcie radarów do plików użytkownika. I zgłosiłem problem 10 000 pkt. Ma to również zosrać spawdzone. Ale pewnie to pojawi się w mapce sygnowanej datą 200909.
Zapowedzi są intrygujące.
-
Jestem legalnym użyszkodnikem MM i AM i używając obydwu zamiennie wyrażam swój głos w kierunku Automapy dziś Mm trzy razy kazała mi jechać pod prąd (mimo, że niektóre z rozwiązań logistycznych w mojej miejscowości - 35 tyś głów, są od kilkunastu lat te same). Raz w Poznaniu MapaMap poprowadziła mnie pod wskazany nr a Automapa tego nie potrafiła, ale w pozostałych przypadkach MM wysiada
-
Hmmm... mam najnowszą wersję (6.2.2) i naprawdę jestem zadowolony :ok:
Wkurza mnie jedno - dlaczego w wersji PPC aplikacja nadal nie potrafi kontrolować podświetlenia (żeby nie gasło) ?
-
Podświetlenie juz nie gaśnie w tej wersji. Działa to tak:
- włączasz nawigację i zostawiasz bez nawigowania = podświetlenie zgaśnie
- przechodzisz w tryb nawigowania = podświetlenie nie gaśnie
Dodatkowo rozrózniane są stany pracy na ładowarce i baterii. Przy ładowarce świeci na maksa, a w przypadku baterii - przygasa do minimalnego poziomu w celu oszczędności baterii.
Jeśli chcesz aby w dowolnym momencie podświetlenie nie przygasało i nie wyłączało się - zastosuj MM Starter. Zainstaluj i uruchamiaj z niego MM.
-
Podświetlenie juz nie gaśnie w tej wersji. Działa to tak:
- włączasz nawigację i zostawiasz bez nawigowania = podświetlenie zgaśnie
- przechodzisz w tryb nawigowania = podświetlenie nie gaśnie
Dzięki za odzew :)
Zaskoczyłeś mnie, a przyznam, że rzeczywiście nie pamiętam w jakim trybie mi zgasło podświetlenie (czy była wyznaczona trasa, czy po prostu sobie jeździłem z mapą).
Zgasło, więc zawsze odhaczałem w PDA wyłączanie podświetlania :E
O MM Starterze czytałem ale jakoś nie zebrałem się żeby go zainstalować. :ok:
-
Podświetlenie juz nie gaśnie w tej wersji. Działa to tak:
- włączasz nawigację i zostawiasz bez nawigowania = podświetlenie zgaśnie
- przechodzisz w tryb nawigowania = podświetlenie nie gaśnie
Dzięki za odzew :)
Zaskoczyłeś mnie, a przyznam, że rzeczywiście nie pamiętam w jakim trybie mi zgasło podświetlenie (czy była wyznaczona trasa, czy po prostu sobie jeździłem z mapą).
Zgasło, więc zawsze odhaczałem w PDA wyłączanie podświetlania :E
O MM Starterze czytałem ale jakoś nie zebrałem się żeby go zainstalować. :ok:
Szanowni koledzy.
Niuans wygaszania ekranu nie ma nic wspólnego z nawigacją (mapą), a jest to element ustawiany w systemie PDA, gdzie ustawia się parametry podświetlenia, tak z włączonym zasilaniem zewnętrznym, jak i bez, oraz opcje wyłączania podświetlenia po określonym czasie bezczynności, w przypadku "braku zmian na ekranie".
Polecam zapoznać się w tym temacie z ustawieniami systemowymi urządzenia dot. podświetlenia.
Jeżeli zaptaszkowałeś że ma wyłączyć po 5 min od chwili braku aktywności, to wyłączy. Jak powyłączasz ptaszki, to szybciej padnie bateria, zanim cokolwiek zgaśnie. I tu wybór należy do użytkownika. Program nawigacyjny i nie tylko nawigacyjny realizuje to, co masz ustawione w tym temacie w systemie urządzenia.
Pozdrawiam
-
Program nawigacyjny i nie tylko nawigacyjny realizuje to, co masz ustawione w tym temacie w systemie urządzenia.
Widzisz - ja to wiem. Ale chodzi o to, że inne systemy nawigacyjne (np. Automapa) przejmują obsługę wyłączania urządzenia / jego podświetlenia i dla mnie jest to wygodniejsze i logiczniejsze. Wsiadam do auta w pośpiechu, wklepuję na szybko adres i nie mam czasu na zastanawianie się i sprawdzanie, czy ustawiłem autowygaszanie, czy nie. :S
Na szczęście, jak już się dowiedziałem w tym wątku, "Mapa map goni konkurencję" i wprowadziła utrzymywanie podświetlenia, wprawdzie działa to nieco inaczej niż w AutoMapie ale jednak działa :ok:
W poprzedniej wersji na PDA (bodaj 5, z PC Worlda) nie działało to w ogóle i była to dla mnie najbardziej drażniąca "funkcjonalność" :)
-
Nie rozumiem, w czym problem. Raz na zawsze wyłączasz dwa ptaszki w opcjach systemu dot. podświetlenia i masz problem z głowy. No chyba, że wysiadając z samochodu, zostawiasz w nim urządzenie - w co wątpię.
Ja używam AutoMapy, a mimo to w systemie wyłączyłem autowygaszanie ekranu. Po prostu nie lubię niespodzianek. :wink:
Pozdrawiam
-
Nie rozumiem, w czym problem. Raz na zawsze wyłączasz dwa ptaszki w opcjach systemu dot. podświetlenia i masz problem z głowy.
Nie, wtedy mam na głowie drugi problem - muszę pamiętać, aby po wyjściu z nawigacji znowu zaptaszkować odpowiednie opcje, bo... byle przypomnienie rozładuje mi baterię :mrgreen:
Cóż... przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka, a ja w dodatku jestem leniwy - lubię jak nawigacja za mnie "załatwi" utrzymanie podświetlenia, włączenie bluetootha itp. ;)
-
Bilunia, sprawa jest prosta i oczywista w przypadku samej nawigacji. Natomiast, jesli posiadasz PDA z GSM to już nie jest tak fajnie, ze możesz odptaszkować i już.
Oczywiste jest, że nawigacja powinna sama zarządzać podświetlaniem, żeby po jej wyłączeniu nie trzeba było znowu wchodzić w opcje i ptaszkować. I tak w kółko przed i po każdym użyciu programu nawigacyjnego.
:) A co do podświetlania, wersja 5 coś z PC Worlda miała tę wadę, kolejna 6.1.12 też. Na szczęście po moich marudzeniach w jednej firmie, zostało to naprawione całkowicie i jest teraz dokładnie tak jak opisałem wcześniej.
Więc ten cytat:
Niuans wygaszania ekranu nie ma nic wspólnego z nawigacją (mapą), a jest to element ustawiany w systemie PDA, gdzie ustawia się parametry podświetlenia, tak z włączonym zasilaniem zewnętrznym, jak i bez, oraz opcje wyłączania podświetlenia po określonym czasie bezczynności, w przypadku "braku zmian na ekranie".
Nie jest do końca prawdą. :) Jest to ustawiane w PDA - owszem - ale dowolny program może to również ustawiać po swojemu. I dobrze, że może i ustawia, jak w przypadku nawigacji.
-
Jest to ustawiane w PDA - owszem - ale dowolny program może to również ustawiać po swojemu. I dobrze, że może i ustawia, jak w przypadku nawigacji.
:ok: Jestem za
-
Podświetlenie juz nie gaśnie w tej wersji.
No i bieda... :(
Nie jeździłem parę dni, dopiero dzisiaj sprawdziłem - podświetlenie owszem rozjaśnia się przy podłączeniu pod ładowarkę ale jak gasło (po określonym w systemie czasie) tak gaśnie... :-|
Wersja najnowsza, czyli 6.2.2.
Panowie, moglibyście sprawdzić jak jest u Was? :-?
P.S. Przy okazji informuję o promocji październikowej - upgrade mapy 44 zł, prenumerata 84 zł :ok:
-
Więc jak gaśnie to zainstaluj MM Starter 0.4 i będzie OK. :)