Wymiana płyty głównej a zmiana IMEI

  • 6 Odpowiedzi
  • 11678 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline MrVampire

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 LEO
Wymiana płyty głównej a zmiana IMEI
« dnia: Lipiec 04, 2011, 12:36:12 »
Witam,
sprzedałem niedawno HD2, i osoba kupująca odesłała z powrotem z powodu niezgodności IMEI z telefonu z tym na pudełku. Wydaje mi się, że stało się tak z powodu wymiany płyty głównej - bo na niej znajduje się ten chip z wgranym IMEI. Na telefonie w serwisie nakleili mi nowy numer imei, i zgadza się z tym z telefonu(komenda *#06# chyba). Czy taki zmieniony IMEI może być przeszkodą przed oddaniem do serwisu później w przyszłości ewentualnie? Że, nie zgadza się z tym na pudełku?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2011, 15:27:37 wysłana przez MrVampire »
HTC HD2 LEO

*

Offline Pasztor

  • **
  • 152
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana płyty głównej a zmiana IMEI
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 04, 2011, 14:55:40 »
Jeżeli płyta wymieniona w oficjalnym serwisie htc i była to naprawa gwarancyjna, to powinieneś dostać wraz z telefonem adnotację/protokół do gwarancji, że w telefonie został zmieniony IMEI i nie powinno wtedy być żadnego problemu.
Jeżeli naprawa nie była naprawą gwarancyjną (uszkodzenie wynikające z winy klienta/ niestosowania się do instrukcji itd.), bądź też była wykonana w jakimś nieautoryzowanym serwisie, to jest to równoznaczne z unieważnieniem gwarancji (chyba).

*

Offline MrVampire

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 LEO
Odp: Wymiana płyty głównej a zmiana IMEI
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 04, 2011, 15:26:59 »
Jeżeli płyta wymieniona w oficjalnym serwisie htc i była to naprawa gwarancyjna, to powinieneś dostać wraz z telefonem adnotację/protokół do gwarancji, że w telefonie został zmieniony IMEI i nie powinno wtedy być żadnego problemu.
Jeżeli naprawa nie była naprawą gwarancyjną (uszkodzenie wynikające z winy klienta/ niestosowania się do instrukcji itd.), bądź też była wykonana w jakimś nieautoryzowanym serwisie, to jest to równoznaczne z unieważnieniem gwarancji (chyba).
Właśnie problem w tym, że była to naprawa na gwarancji w autoryzowanym serwisie, przez plusa, i żadnej adnotacji nie dostałem - bo w ogóle karta gwarancyjna od htc nie jest podpisana(ta z pudełka), nie ma tam miejsca na podpis i daty itd. - tylko faktura VAT mnie upoważnia do gwarancji.
HTC HD2 LEO

*

Offline Pasztor

  • **
  • 152
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana płyty głównej a zmiana IMEI
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 04, 2011, 15:32:10 »
Zadzwoń do serwisu w którym była wykonana naprawa, wyłóż im sprawę i podaj imei z pudełka i z telefonu, powinni przesłać ci w jakiejś formie protokół i po krzyku.
Jeżeli była gwarancyjna, to nie ma się o co martwić, na pewno mają to w systemie.

*

Offline MrVampire

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 LEO
Odp: Wymiana płyty głównej a zmiana IMEI
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 15, 2011, 11:16:28 »
Wczoraj odebrałem telefon po serwisie - wymienili mi płytę główną(bo znowu się resetował) - w każdym razie załączyłem informacje o wcześniejszych zmianach IMEI spowodowanych wymianą płyty głównej i uznali. Teraz dostałem dokument w którym jest podany nowy IMEI.
I teraz wpisując komendę *#06# wyskakuje IMEI, który ma 17 cyfr - ten na dokumencie ma 15. Pierwsze 15 się zgadzają, a 2 ostatnie to 01.
Normalnie każdy numer seryjny ma 15 cyfr, więc wróciłem do Plusa, koleś zadzwonił do Regenersis i tam mu powiedzieli, że te 2 ostatnie cyfry dodaje producent i że to oznacza, że płyta główna jest oryginalna.
Ktoś się spotkał z taką sytuacją też?
HTC HD2 LEO

*

Offline Adamela

  • **
  • 124
  • Sprzęt: Xperia Z3 Compact
Odp: Wymiana płyty głównej a zmiana IMEI
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 15, 2011, 13:12:17 »
Wymieniałem płytę w marcu ( Regeneris), i  mam tak samo.

*

Offline MrVampire

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 LEO
Odp: Wymiana płyty głównej a zmiana IMEI
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 15, 2011, 13:40:30 »
OK, dzięki.
HTC HD2 LEO