iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras

  • 89 Odpowiedzi
  • 17254 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline lazik_s

  • ***
  • 386
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Cruise, FS N560
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 13, 2007, 11:10:51 »
@tramp: Mapa w TT 2007.01 wyznaczona zostanie OK.

W przypadku mapy od Emapy IMVHO bardziej ciekawe jest porównanie z mapami AutoPilota.
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2007, 11:14:52 wysłana przez lazik_s »
brak podpisu i kropka

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 13, 2007, 11:19:54 »
no też chyba teraz widać o co chodzi niestety, algorytm iGO liczy czasy przejazdu w oparciu albo o źle predefiniowane prędkości średnie (zbyt małe różnice pomiędzy kategoriami dróg) albo o prędkość maksymalną na danej drodze, gdzie dane nawet dla krajów WE są różne (różnie bywa z ich poprawnością) a co dopiero dla PL.

będę wciągał śniadanko i pomyślę w jaki sposób można dojść jak on to liczy i jak to udowodnić choć być może lepiej od razu zapytać się autorów (forum iGO) i prosić o zmianę na rozwiązanie tablicowe z możliwością definiowania przez Użytkownika prędkości średnich (oczywiście aby każdy ziutek nie musiał konfigurować programu za długo po wyciągnięciu pudełka muszą tam być predefiniowane "fabrycznie" jakieś sensowne wartości)
Takie rozwiązanie jest moim zdaniem najlepsze, korzysta z niego większość rozwiązań np. Microsoft AutoRoute (choć pierwsze co zawsze po zainstalowaniu muszę zrobić to podciągnąć wszystkie prędkości średnie o jakieś 20km/h do góry  ;D ) oraz Garmin


ps. Łazik tu nie chodzi o mapę - mapa jest wtórna i zawsze może ulec zmianie
Zwróć uwagę, że w tym omawianym przykładzie koło Gorzowa iGO podaje krótsze czasy dla przejazdu tym skrótem koło Warty :)
Skąd on sobie wziął te czasy ??? miejmy nadzieję, że nie z palca :))
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2007, 11:24:19 wysłana przez tramp »

*

Offline lazik_s

  • ***
  • 386
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Cruise, FS N560
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 13, 2007, 12:51:01 »
Z omawianego wycinka drogi:
Z: N 52*38.719' x E 15*0.224'
Do: N 52*35.322' x E 15*4.214'

Trasa:
- Ekonomiczna ma długość 9,8km a czas przejazdu 11:17 min - średnia prędkość: 52,11226km/h
- Najkrótsza ma długość 9,8km  a czas przejazdu 11:17 min - średnia prędkość:  52,11226km/h
- Najszybsza ma długość 9,8km  a czas przejazdu 11:17 min - średnia prędkość:  52,11226km/h
- Uproszczona ma długość 11,9km  a czas przejazdu 11:55 min - średnia prędkość: 59,91608km/h

Czyli przy badanym odcinku różnica 38 sek.
Ta "zła droga" dla 1000m podaje czas przejazdu 60sek (60km/h) a średnia dla trasy to 69 sek co wskazuje na to, iż iGO korzysta z dodatkowych ustaleń trasy. Jakie to ustalenia? Ano iGO patrzy na obszary zabudowane, które dają dla odcinka 1000m 110sek czasu przejazdu czyli prędkość średnią 32,73 km/h.
Droga "lepsza" daje na normalnym odcinku średnią prędkość 72km/h a w obszarze zabudowanym 45km/h. Do tego żeby było ciekawiej to iGO uwzględnia zmiany ograniczeń prędkości i uśrednia wzrost prędkości na odcinkach granicznych (kompensuje czas na osiągnięcie prędkości maksymalnej).
brak podpisu i kropka

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 13, 2007, 13:36:29 »
no dobra jakieś tam ma jeszcze dodatkowe optymalizacje :))

w każdym razie jak widać dla tego nieszczęsnego skrótu na którym Cavallino o mało nie stracił podwozia :)) prędkość jest 60km/h (podaje za Tobą) a na tym główniejszym 72km/h. Różnica czasowa w podsumowaniu obu odcinków była niewielka ale oczywiście dla trasy najszybszej wziął drogę najkrótszego czasu.

tylko dla polskie drogi tej kategorii powinien był przyjąć średnią prędkość 30km/h :)))) a nie prędkość maksymalną 60km/h. Natomiast dla tej główniejszej powinien był przyjąć np. 45/km/h
Wtedy  by było OK

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 13, 2007, 13:48:43 »
no tak nasz Cavallino nie jest okazem uprzejmości wcielonej  :)

Po prostu nie lubi, gdy ktoś bezpodstawnie zarzuca mu wypisywanie bzdur.

Jest chyba jednak problem z czasami - coś zaczynam podejrzewać (a nie pisał tego już ktoś ?), że on korzysta z czasów wynikających z prędkości maksymalnej (dopuszczonej na danej drodze)

Tak - ja pisałem i to w tym wątku.
A ty to zanegowałeś.
Napisane: Maj 13, 2007, 13:43:11
no dobra jakieś tam ma jeszcze dodatkowe optymalizacje :))

w każdym razie jak widać dla tego nieszczęsnego skrótu na którym Cavallino o mało nie stracił podwozia :)) prędkość jest 60km/h (podaje za Tobą) a na tym główniejszym 72km/h. Różnica czasowa w podsumowaniu obu odcinków była niewielka ale oczywiście dla trasy najszybszej wziął drogę najkrótszego czasu.

tylko dla polskie drogi tej kategorii powinien był przyjąć średnią prędkość 30km/h :)))) a nie prędkość maksymalną 60km/h. Natomiast dla tej główniejszej powinien był przyjąć np. 45/km/h
Wtedy  by było OK

Z tym podwoziem tak źle nie było, źle się wyraziłem, droga nie tyle była dziurawa co pofałdowana (pewnie z powodu osiadania wału nadwarciańskiego).
Większy strach był o plomby w zębach i dobrze że jechałem przed obiadem. ;-)
No a co do prędkości - ta droga miała ograniczenie właśnie do 40 a miejscami 30 km/h.
A gdyby był na niej ruch to jeszcze większe - bo to była droga tej szerokości co wał którym biegła i wyminięcie się nie było możliwe - tylko na mijankach.
Natomiast z prędkościami na wojewódzkich IMO przesadziłeś, nie 45 a 60-70 jest spokojnie do zrobienia.

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 13, 2007, 13:49:51 »
Zwłaszcza że WIEDZIAŁ że I-go olewa kategoryzację dróg, bo żadnych ograniczeń w nim nie ustawiał?

w żadnym razie nie jest to prawda

dla obliczeń przyjmowane są prędkości maksymalne na danym odcinku drogim (wynikające z ograniczenia prędkości przyporządkowanego przez dostawcę mapy do danego odcinka)
- w stosunku do rozwiązania TomToma jest trochę gorszych przypadków bo jak widzimy TomTom ma jakoś rozsądniej przyjętę prędkości średnie
- w idealnym rozwiązaniu powinniśmy mieć obliczenia według tabeli prędkości średnich konfigurowalnej przez Użytkownika

wina jest moim zdaniem w 70% dostawcy mapy lecz z drugiej strony mądry dostawca rozwiązań werfyfikuje wszelkie myki no i musi dobrać rozwiązanie uniwersalne
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2007, 13:55:24 wysłana przez tramp »

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 13, 2007, 13:52:45 »
Zwłaszcza że WIEDZIAŁ że I-go olewa kategoryzację dróg, bo żadnych ograniczeń w nim nie ustawiał?

w żadnym razie nie jest to prawda

No jak nie jest jak jest?
Nie jest ważna kategoria do jakiej należy droga, tylko prędkość jaka została (przez dostawcę map) do niej przypisana.
W jednym masz rację - brakuje WŁASNEGO ustawienia prędkości średnich na poszcz. rodzajach dróg, to by załatwiło dużą część tego problemu.

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 13, 2007, 13:59:58 »
przez stwierdznie program olewa kategoryzacje dróg każdy prawnik zrozumiałby kompletnie co innego niż piszesz

iGo przerzuca odpowiedzialność za kategoryzację na dostawcę mapy i opiera się ne jego danych. Gdyby tam było na mapie zgodne z prawdą ograniczenie do 40km/ to tak by przyjął.
Można też powiedzieć, że nie wprowadza własnej kategoryzacji przy czym temu stwierdzeniu daleko do stwierdzenia olewa.

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 13, 2007, 14:03:26 »
przez stwierdznie program olewa kategoryzacje dróg każdy prawnik zrozumiałby kompletnie co innego niż piszesz

Ja sądzę że zrozumiał by dokładnie to co piszę.
Ciężko nazwać przypisane przez dostawcę map prędkości jako kategoryzację dróg, która właśnie względem prawa w Polsce wygląda dość prosto:
-autostrady (A..)
-drogi ekspresowe (S..)
-drogi krajowe (jedno i dwucyfrowe)
-drogi wojewódzkie (trzycyfrowe)
-drogi gminne, w tym powiatowe (bez numerów)

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 13, 2007, 14:04:47 »
a kogo interesuje polska kategoryzacja dróg :))

*

Offline lazik_s

  • ***
  • 386
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Cruise, FS N560
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 13, 2007, 14:11:16 »
Cavallino: sam piszesz że na drodze było dodatkowe ograniczenie a iGO zwyczajnie tego ograniczenia nie miał wprowadzonego w danych mapy (świadczą o tym same średnie prędkości). Dlatego też przyjmuje wartości standardowe gdzieś zapisane zapewne w samym oprogramowaniu - być może dla właściwości danej mapy, a być może ogólnie dla wszystkich map - jak dla wszystkich to jest wytłumaczenie przyjęcia optymistycznych wartości.
brak podpisu i kropka

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 13, 2007, 14:24:51 »
no dobra ale w ogólności wiadomo o co chodzi  :( :(

TomTom podejrzewam ma odrębną od danych mapowych kategoryzację i dodatkowo pewno bierze pod uwagę lokalne ograniczenia prędkości
iGO wygląda, że korzysta tylko z lokalnych ograniczeń prędkości

*

Offline lazik_s

  • ***
  • 386
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Cruise, FS N560
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 13, 2007, 14:30:05 »
tramp iGO musi mieć własną kategoryzację. Zobacz na to co pisał Cavallino i dane średnie dla dróg. Jak przyjmuje dany typ drogi to takie przypisuje średnie prędkości. Typ drogi podaje mu mapa a jeżeli jest dokładniejsza to podaje mu też prędkości maksymalne - ograniczenia. W tym przypadku tego nie było mimo że faktycznie droga według słów Cavallino jest nędzna.
brak podpisu i kropka

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 13, 2007, 15:51:07 »
tramp iGO musi mieć własną kategoryzację. Zobacz na to co pisał Cavallino i dane średnie dla dróg. Jak przyjmuje dany typ drogi to takie przypisuje średnie prędkości. Typ drogi podaje mu mapa a jeżeli jest dokładniejsza to podaje mu też prędkości maksymalne - ograniczenia. W tym przypadku tego nie było mimo że faktycznie droga według słów Cavallino jest nędzna.

To że na polskich mapach ograniczenia prędkości wpisane w I-go są totalnie niezgodne ze stanem faktycznym może sobie każdy sam sprawdzić.
Wystarczy włączyć funkcję "ograniczenie prędkości" pokazującą ile jest dozwolone na danym odcinku.
Z moich obserwacji wynika, iż zazwyczaj się to nie zgadza.
W Niemczech wygląda to dokładnie odwrotnie - zazwyczaj się zgadza.

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 13, 2007, 16:00:23 »
to już dawno wiadomo, nie tłumacz nam

w DE też za pięknie nie jest choć lepiej

*

Offline lazik_s

  • ***
  • 386
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Cruise, FS N560
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 13, 2007, 16:02:22 »
tramp iGO musi mieć własną kategoryzację. Zobacz na to co pisał Cavallino i dane średnie dla dróg. Jak przyjmuje dany typ drogi to takie przypisuje średnie prędkości. Typ drogi podaje mu mapa a jeżeli jest dokładniejsza to podaje mu też prędkości maksymalne - ograniczenia. W tym przypadku tego nie było mimo że faktycznie droga według słów Cavallino jest nędzna.

To że na polskich mapach ograniczenia prędkości wpisane w I-go są totalnie niezgodne ze stanem faktycznym może sobie każdy sam sprawdzić.
Wystarczy włączyć funkcję "ograniczenie prędkości" pokazującą ile jest dozwolone na danym odcinku.
Z moich obserwacji wynika, iż zazwyczaj się to nie zgadza.
W Niemczech wygląda to dokładnie odwrotnie - zazwyczaj się zgadza.
Ograniczenia prędkości są przypiusane do mapy a nie do aplikacji. I tutaj aplikacja sama z siebie nic nie nadrobi. Może jedynie używać własnej kategoryzacji, ale akurat w iGO jak nie ma ograniczenia przypiusanego w mapie to program sam nie informuje o istniejących ograniczeniach.
brak podpisu i kropka

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 13, 2007, 18:40:46 »
tramp iGO musi mieć własną kategoryzację. Zobacz na to co pisał Cavallino i dane średnie dla dróg. Jak przyjmuje dany typ drogi to takie przypisuje średnie prędkości. Typ drogi podaje mu mapa a jeżeli jest dokładniejsza to podaje mu też prędkości maksymalne - ograniczenia. W tym przypadku tego nie było mimo że faktycznie droga według słów Cavallino jest nędzna.

oczywiście racja, myślowo się trochę zapętliłem

oto średnie prędkości jakie przyjmuje iGO dla dróg o których była mowa - zwracałem uwagę aby mierzyć "czyste" odcinki danej drogi
A. miejscowość "mała" (bo pewno w dużych miastach przyjmuje inne wartości dla poszczególnych dróg) 1000m/1m20sek czyli 45km/h
B. droga na której Cavallino o mało nie stracił podwozia :)) cieńka żółta: 1000m/60s czyli 60km/h
C. droga "131" "gruba żółta: 1000m/58s czyli 62.1km/h
D. droga "22" biała gruba (chyba krajowa) 1000m/42s czyli 85,7km/h
E. z ciekawości autostrada 1000m/31s czyli 116,1km/h coś mało :))) chyba, że bryka wymaga tankowania co 200km :))

Tak więc tezę o tym, że iGO olewa kategoryzację dróg możemy Cavallino włożyć między bajki stary  ;D
Jako porządny soft korzysta z predefiniowanej przez autorów tabeli z przypisanymi średnimi prędkościami dla danych odcinków dróg. Dodatkowo korzysta z ograniczeń prędkości tam gdzie informacje tego typu są dostępne (choć tego już nie sprawdziłem na razie zakładam, że tak jest  ::) )

natomiast problem na pewno w Polsce jawi się taki, że trochę niewłaściwie dobrano średnie prędkości dla dróg B oraz C a w zasadzie chodzi nam o B - 60km/h to w polskich warunkach trochę za dużo  :(

ps. w dodatku jak widać z pomiarów Łazika iGo jest na tyle zmyślny, że ekstrapoluje prędkość pomiędzy odcinkami płynnie ją zmieniając tak jak to robi pojazd - w ten soft naprawdę włożono sporo serca i za to go bardzo lubię  :)
ps.2. najpierw analiza później wnioski :)) a jak doszliśmy także co dwie głowy to nie jedna Łazik pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2007, 19:10:35 wysłana przez tramp »

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 13, 2007, 23:00:03 »
Tak więc tezę o tym, że iGO olewa kategoryzację dróg możemy Cavallino włożyć między bajki stary  ;D

No i tłumacz chłopu jak krowie na rowie, a on i tak nie pojmie.

Kategoryzacja dróg i podział na kategorie, w sensie oczywistym, rozumianym przez każdego kierowcę, I-go olewa.
Nie wierzysz - zrób test.
Spytaj kogoś na stacji benzynowej jakiej kategorii jest dana droga w atlasie.
Jeśli powie Ci że to np. "krajówka" czy "autostrada" to odszczekasz, a jeśli że to droga "kategorii 85,7 km/h" lub "115,7 km/h" to odszczekam ja.

To że ktoś nie rozumie słów, których używa, jeszcze wcale nie oznacza, że ma rację.
Napisane: Maj 13, 2007, 22:55:21

Jako porządny soft korzysta z predefiniowanej przez autorów tabeli z przypisanymi średnimi prędkościami dla danych odcinków dróg.

Dokładnie tak.
Liczy się przypisana do danej drogi prędkość, a nie kategoria drogi.
Tym samym sposobem nie ma szans aby wyłączyć nawigację po drogach kategorii najniższcy, po których się zazwyczaj po prostu nie jeździ, ze strachu o samochód.
Wybieram się np. do Bułgarii przez Rumunię, a że już tam byłem to wiem, że lepiej nie zjeżdżać z drogi krajowej, choćby nie wiem jak atrakcyjny wydawał się skrót przez drogę bez numerka.
I wisi mi co I-go sądzi na temat szybkości na niej, ja drogą takiej kategorii jechać nie chce, a nie mam sposobu, żeby wykluczyć nawigowanie po takiej kategorii dróg.

Jeśli jeszcze teraz nie zrozumiałeś co to znaczy kategoria drogi, to próżny mój trud.

*

Offline lazik_s

  • ***
  • 386
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Cruise, FS N560
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 13, 2007, 23:24:18 »
Cytuj
Spytaj kogoś na stacji benzynowej jakiej kategorii jest dana droga w atlasie.
Jeśli powie Ci że to np. "krajówka" czy "autostrada" to odszczekasz, a jeśli że to droga "kategorii 85,7 km/h" lub "115,7 km/h" to odszczekam ja.
Nic nie rozumiesz, jak działa wyznaczanie tras w iGO tym bardziej. Próżny trud by do ciebie cokolwiek dotarło, jeżeli po tych wszystkich postach tego co się przelało nic nie pojmujesz. A nie pojmujesz ni czorta.

Cytuj
I wisi mi co I-go sądzi na temat szybkości na niej, ja drogą takiej kategorii jechać nie chce, a nie mam sposobu, żeby wykluczyć nawigowanie po takiej kategorii dróg.
BZDURA. Pleciesz. Ustaw drogę UPROSZCZONĄ.
brak podpisu i kropka

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 13, 2007, 23:38:18 »
Cytuj
Spytaj kogoś na stacji benzynowej jakiej kategorii jest dana droga w atlasie.
Jeśli powie Ci że to np. "krajówka" czy "autostrada" to odszczekasz, a jeśli że to droga "kategorii 85,7 km/h" lub "115,7 km/h" to odszczekam ja.
Nic nie rozumiesz, jak działa wyznaczanie tras w iGO tym bardziej. Próżny trud by do ciebie cokolwiek dotarło, jeżeli po tych wszystkich postach tego co się przelało nic nie pojmujesz. A nie pojmujesz ni czorta.

Fajnie, tyle że NIGDZIE nie wypowiadałem się o tym o czym piszesz do góry, a wyłącznie na temat olewania przez I-go kategoryzacji dróg.
Czyli jakby nie rozumiesz o czym piszesz, odpowiadasz na niezadane pytania i pewnie stąd, że sam nie pojmujesz ani słowa z tego wątku, takie durne wnioski Ci się rodzą.
Napisane: Maj 13, 2007, 23:32:40
Ustaw drogę UPROSZCZONĄ.

A co to takiego, nie widzę takiej opcji w menu....?

*

Offline lazik_s

  • ***
  • 386
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Cruise, FS N560
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 14, 2007, 08:05:01 »
Cytuj
Fajnie, tyle że NIGDZIE nie wypowiadałem się o tym o czym piszesz do góry, a wyłącznie na temat olewania przez I-go kategoryzacji dróg.
Odczekaj chwilkę, zastanów się i pomyśl co te wypisywane prędkości przeze mnie i trampa znaczą. Gwarantuję ci, że jak zrozumiesz co one oznaczają będziesz wiedział że to stwierdzenie: "olewania przez I-go kategoryzacji dróg" jest najzwyczajniej kłamstwem.
brak podpisu i kropka

*

Offline Pecus

  • **
  • 243
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt:
    Mio P550 + 2GB SD Card;
    Toshiba G900 + 2GB
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 14, 2007, 08:21:13 »
Program nie tyle olewa kategoryzacje drog przy wyznaczaniu trasy (bo jak widac bierze ja pod uwage), co nie pozwala wybrac preferowanych kategorii drog uzytkownikwi (i o to chyba chodzi Cavallino, jak sadze). Ja tez wolalbym w opcjach kalkulacji trasy miec wymuszanie jazdy po drogach minimum okreslonej kategorii, co wyeliminowaloby skroty miedzy autostradami, prowadzace przez polne drogi ;)
Jak tak Was czytam to widze ze piszecie o tym samym, a kazdemu z Was chodzi o inny aspekt dzialania ;).

*

Offline lazik_s

  • ***
  • 386
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Cruise, FS N560
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 14, 2007, 08:52:29 »
W zrzutach poniżej dwa rodzaje tras Najkrótsza, która pokrywa się z Najszybszą oraz trasa Uproszczona. Punkty brzegowe jak widać na mapie dwa. Żadnych przelotowych.

brak podpisu i kropka

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 14, 2007, 09:06:38 »

Odczekaj chwilkę, zastanów się i pomyśl co te wypisywane prędkości przeze mnie i trampa znaczą. Gwarantuję ci, że jak zrozumiesz co one oznaczają będziesz wiedział że to stwierdzenie: "olewania przez I-go kategoryzacji dróg" jest najzwyczajniej kłamstwem.

Trzeba być wyjątkowo ciężko myślącym, żeby pisać o prędkościach, pośrednio dowodząc że to właśnie prędkości są istotne a nie kategoria drogi, a potem reasumując że ważna jest kategoria.
Ale proszę bardzo - możesz wytłumaczyć w jaki sposób I-go bierze pod uwagę kategorię drogi.
Załóżmy że masz krajówkę  z wpisanym ograniczeniem 60 km/h a drogę gminną z wpisaną taką samą prędkością.
Droga gminna przechodzi przez mniej terenów zabudowanych, długość obu dróg jest taka sama.
Uświadom nas w jaki to cudowny sposób I-go wybierzę drogę wyższej kategorii, czyli drogę krajową.
Napisane: Maj 14, 2007, 09:05:04
W zrzutach poniżej dwa rodzaje tras Najkrótsza, która pokrywa się z Najszybszą oraz trasa Uproszczona.

Cały czas nie odpowiedziałeś na pytanie, skąd bierze Ci się trasa uproszczona.
Jaką wersję I-go posiadasz, która ma taką opcję?
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2007, 09:08:56 wysłana przez Cavallino »

*

Offline lazik_s

  • ***
  • 386
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Cruise, FS N560
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 14, 2007, 09:08:34 »
Dla przykładu jeszcze jeden dowód na kategoryzację. Znów dwie drogi - Najszybsza i Uproszczona. Trasa z Płocka do Poznania (pierwszy przykład z brzegu). Najważniejsza w nim końcówka trasy, także wycinek właśnie jej.

brak podpisu i kropka

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 14, 2007, 09:13:42 »
Cavallino stary ale pisz Ty człowieku co masz na sercu a nie "olewa kategoryzację dróg

zamiast tego pisze się: nie można wykluczyć drogi o określonej kategorii
czy to naprawdę takie trudne

racja - nie można wykluczyć drogi o jakiejś tam kategorii a w szczególności dróg niskiej klasy
napisał to już napisał Pecus a ty jak zwykle nie możesz nazwać rzeczy po imieniu

i w tym sensie program przygotowano nie najlepiej pod potrzeby Europy środkowo-wschodniej gdzie wjazd na drogę niskiej kategorii uwzględniając niekompletne dane mapowe (najlepszy przykład mapa EMapy) może skończyć się różnie :))
dla Polski i dalej na wschód :)) przydałby się przełącznik odrzucający drogi niskiej kategorii w jakiś tam przemyślany sposób


ps. Łazik skąd Ty bierzesz trasę uproszczoną  :o (ja tam widzę tylko fastest, shortest i economical) i ewentulanie przełącznik eliminujący unpaved roads
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2007, 09:17:19 wysłana przez tramp »

*

Offline lazik_s

  • ***
  • 386
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Cruise, FS N560
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 14, 2007, 09:22:08 »

Odczekaj chwilkę, zastanów się i pomyśl co te wypisywane prędkości przeze mnie i trampa znaczą. Gwarantuję ci, że jak zrozumiesz co one oznaczają będziesz wiedział że to stwierdzenie: "olewania przez I-go kategoryzacji dróg" jest najzwyczajniej kłamstwem.

Trzeba być wyjątkowo ciężko myślącym, żeby pisać o prędkościach, pośrednio dowodząc że to właśnie prędkości są istotne a nie kategoria drogi, a potem reasumując że ważna jest kategoria.
Ale proszę bardzo - możesz wytłumaczyć w jaki sposób I-go bierze pod uwagę kategorię drogi.
Załóżmy że masz krajówkę  z wpisanym ograniczeniem 60 km/h a drogę gminną z wpisaną taką samą prędkością.
Droga gminna przechodzi przez mniej terenów zabudowanych, długość obu dróg jest taka sama.
Uświadom nas w jaki to cudowny sposób I-go wybierzę drogę wyższej kategorii, czyli drogę krajową.
Należy wybrać opcję trasy Uproszczonej. Innego wyjścia 100% nie ma. Jak wybierzesz trasę najszybszą to normalne, że czas szybszego przejzdu właśnie poprzez ograniczenie oraz długość terenów zabudowanych będziesz miał na drodze gminnej, chociaż należy pamiętać, iż iGO różnicuje średnie prędkości na obszarach zabudowanych w zależności od kategorii drogi (na obszarze zabudowanym drogi gminnej będziesz miał średnią prędkość niższą niż na obszarze zabudowanym drogi krajowej - AFAIR 32 km/h do 45km/h), co pokazuje, że przy nawet dłuższym obszarze zabudowanym na krajówce może iGO wyznaczyć najszybszą trasę właśnie krajówką ze względu na sam zarys obszarów zabudowanych.
brak podpisu i kropka

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 14, 2007, 09:24:16 »
fajowo tak myślałem właśnie, że różnicuje to Ci nasz spryciarz  :)

ACHA masz skin z uproszczoną OKOK, ja nie lubię tych skinów :))) te przesunięcia ikon po prawej są kompletnie bezgustne ale za to możliwości są niezłe nowe  :)
ja tam nie jeżdżę po polskich wsiach więc braku możliwości wykluczeń nie odczuwam :))

Cavallino - ZADANIE DOMOWE - zapoznać się z dostepnymi w siecie za friko skinami :)), które oprócz typowych zmian graficznych wprowadzają dodatkowe skrypty z nowymi featuresami
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2007, 09:30:02 wysłana przez tramp »

*

Offline lazik_s

  • ***
  • 386
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Cruise, FS N560
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 14, 2007, 09:31:34 »
Ja mam skin AndySK7
http://my.pdamill.com/viewtopic.php?t=2729

Czy teraz tramp, jesteś w stanie na 100% potwierdzić jakimś innym przypadkiem i zrzutem, że droga uproszczona pozwala na wyeliminowanie dróg najgorszych kategorii? To tak dla niedowiarków.
brak podpisu i kropka

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 14, 2007, 09:32:37 »
nie używam tych skinów bo są moim zdaniem wykonane nieprofesjonalnie graficznie

natomias wprowadzane możliwości są IMponujące

ps. choć widzę, że 7-ka jest trochę lepsza niż poprzednie wersje
ps.2. ale już widzę za zrzutu w Poznaniu, że uproszczona upraszcza prostując kąty i zawiłości :)) a nie coś wyklucza bo zauważ, że poleciał drogą niższe kategorii niż trasa najszybsza coś chyba

ps.3. ja bym powiedział inaczej - ten soft jest tak szybki, że trzeba sobie zawsze zrobić Fit to screen i popatrzeć po jakiej to polskiej dróżce nas pognano następnie dokonać korekty nie ma to tamto. tak ja to widzę - bo mnie to wystarczy  :) ale z drugiej strony rozumiem, że dla dużego np. auta i np. doręczaniu przesyłek po wsiach to jest zbyt męczącę i wtedy faktycznie wykluczenia może brakować
sprawę psuje jeszce dodatkowo zbyt wysoka prędkość odcinków B tych 60km/h, gdyby tam można konfigurować to by się wstawiło 5km/h :)) i chyba nigdy po tej drodze by już nas nie przeczołgał :))
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2007, 09:42:51 wysłana przez tramp »