PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => iGO => Wątek zaczęty przez: Jarecki_B12 w Maj 08, 2007, 12:09:10
-
Cześć,
miałem ostatnio okazję potestować iGO i bardzo mi się spodobało (do tej pory używałem AM i chyba się rozstanę z nią :) ). Na razie czekam tylko na wydanie na microSD, które ponoć ma być w czerwcu czy lipcu.
Mam tylko pytania, które pomogą w podjęciu ostatecznej decyzji:
- w widoku mapy w dużej skali POI zaznaczane są tylko jako małe kropki, a potem w ogóle znikają. Nie pozwala się to zorientować w szerszym terenie gdzie i jakiego rodzaju POI się znajduje. Można to jakoś zmienić? Tak by zawsze wyświetlały się w normalnej wielkości?
- czy idzie wykluczyć z planowania trasy drogi trzeciorzędne i ew. na jakich zasadach się to odbywa? Wracałem z Węgier i iGO poprowadziło mnie w Czechach jakąś drogą 445, strasznie dziurawą, wąską i kręta, tak, że w końcu sam wyznaczyłem trasę.
Jarecki
-
Ad 2. Da się włączyć/wyłączyć drogi wg kryteriów (oddzielnie dla każdego typu): Drogi gruntowe, Autostrady, Promy, Zawracanie, Wymaga zezwol. , Drogi płatne
Ad 1. Nie jestem pewny, ale chyba nie (ewentualnie może da się jakoś pogrzebać w samych plikach konfiguracyjnych) - taki sposób wyświetlania jest zaprogramowany celowo aby nie zamazywać ekranu ikonkami POI przy większych oddaleniach mapy
-
Ad 2. Da się włączyć/wyłączyć drogi wg kryteriów (oddzielnie dla każdego typu): Drogi gruntowe, Autostrady, Promy, Zawracanie, Wymaga zezwol. , Drogi płatne
Nie mam już iGO przy sobie. A takie coś jak "Tylko główne drogi" jest?
Ad 1. Nie jestem pewny, ale chyba nie (ewentualnie może da się jakoś pogrzebać w samych plikach konfiguracyjnych) - taki sposób wyświetlania jest zaprogramowany celowo aby nie zamazywać ekranu ikonkami POI przy większych oddaleniach mapy
No to lipa. Co prawda iGO podaje najbliższe POI, ale nie wiadomo w którym kierunku i takie spojrzenie w szerszym terenie, jak pozwala AM, dużo daje.
Jarecki
-
odnośnie typów drogi to jak napisal poprzednik, samych dróg głównych nie uświadczysz, przy czym nie mierz tego Automapą ponieważ przy logice wytyczania iGO tak jak ja to widzę nie jest to potrzebne przynajmniej mnie
z oficjalnymi mapami marszruta trasy jest zawsze ok, przy bardzo długich przelotach warto sobie zoptymalizować dodając jakieś Via jeśli mamy jakieś szczególne życzenia. Jeśli chodzi o optymalny przejazd przez dane miasto lecz jednocześnie jego objazd tak by nie wjeżdżać do centrum np. przez Wiedeń lecz nie jego centrum tylko obwodnicą to na razie na rynku jedyny TomTom ma opcje o trochę mylącej angielskiej nazwie Via City Centre, która powoduje, że optymalnie dobiera droge przez miasto lecz nie jego centrum na sztywno lecz optymalnym objazdem lub obwodnicą jeśli istnieje - mnie tego najbardziej brakuje
odnośnie POI da się w plikach konfiguracyjnych bez problemu lecz niestety nie jest to takie proste, ja tego nie zmieniam bo nie mam potrzeby więc nie rozgryzałem, musiałbyś wleźć np. na oryginalne forum iGO lub w innych miejscach też to jest zgoogluj trochę
Ogólnie możliwość definicji stopnia zoomu odpowiadającego widoczności danej grupy bądź idealnie danej podgrupy POI jest w zakresie wish list dla kolejnej wersji
Ogólnie jest to feature dość upiedliwy w obsłudze programowej ponieważ zakładając taką możliwość konfiguracyjną dla POI należałoby też wprowadzić na ekran kolejny przełącznik odpowiadający za włącz/wyłącz POI - dlaczego ? dlatego, że app musi być uniwersalny i szukając czegoś na mapie ogólnie nie wiadomo czy interesują nas szczegóły dróg/budynków jako takich czy też właśnie POI a gdyby POI miały by być "przesadnie" widoczne przy pewnym stopniu zoom out to zamazywałaby siatkę drogową
Na dzień dzisiejszy najładniej chyba ma to rozwiązane TomTom - bez mozliwości konfigurowania ale z defaultowo najlepiej dobraną widocznością POI w zależności od skali
rozwiązanie AM3, które ostatnio widziałem z defaultową kaszanką POI (przynajmniej w centrach miast) pokrywające siatkę dróg jest moim zdaniem zdecydowanym półśrodkiem - ponieważ wtedy jeszcze powinien być przełącznik (np. tak jak to iGO pięknie robi przejrzysty okrągły button)
po Czechach Cię iGO tak poprowadziło - podaj trasę dlatego, że o ile nie lecisz przez Cieszyn to tam zdaje się zawsze występują takie ciulowe łączniki, widać jeździsz z SW PL bo z SC i SE lepiej jechać przez Slowację (nawet do Wiednia) a przy tym w Czechach można zarobić niezły mandacik bo się pepiki strasznie upiedliwe zrobiły, Słowacy póki co większy luzik a do tego autostrada z Bratysławy podchodzi coraz bliżej Ziliny
acha no i napisz czy miałeś oficjalną mapę CZ czy nie
jeśli interesują Cię zmiany w GUI iGO zainteresuj się skinami obsługe których wprowadzilo iGO Plus, najsłynniejsze skiny to Andy_skin (kilka wersjii) - jest tam kilka totalnie zbajerowanych rozwiązań, wypasione ikony POI VGA, zmieniona widoczność niektórych POI (ale ostatnio były bez możliwości konfiguracji), ikona ograniczenia predkości na drodze i takie tam, trochę są te skiny zbyt infantylne jak dla mnie ale to może tylko dla mnie ogólnie super
ogólnie iGO ma bardzo elastyczny interfejs i jeśli ktoś chce może mnóstwo nazmieniać no ale oczywiście nie każdy Kowalski da radę :)))
skiny wprowadzają np. dodatkowe przejrzyste buttony na ekranie i dodatkowe pola informacyjne trasy (szczególnie w landscape) oraz np. przełączniki typu trasy (z rekalkulacją) wprost w trybie mapowym itp. itd. odlot kompletny
-
Jeśli chodzi o optymalny przejazd przez dane miasto lecz jednocześnie jego objazd tak by nie wjeżdżać do centrum np. przez Wiedeń lecz nie jego centrum tylko obwodnicą to na razie na rynku jedyny TomTom ma opcje o trochę mylącej angielskiej nazwie Via City Centre, która powoduje, że optymalnie dobiera droge przez miasto lecz nie jego centrum na sztywno lecz optymalnym objazdem lub obwodnicą jeśli istnieje - mnie tego najbardziej brakuje
No to by się bardzo przydało. Ja w takich przypadkach próbuję zaznaczać via na trasie dolotowej do miasta.
Ogólnie jest to feature dość upiedliwy w obsłudze programowej ponieważ zakładając taką możliwość konfiguracyjną dla POI należałoby też wprowadzić na ekran kolejny przełącznik odpowiadający za włącz/wyłącz POI - dlaczego ? dlatego, że app musi być uniwersalny i szukając czegoś na mapie ogólnie nie wiadomo czy interesują nas szczegóły dróg/budynków jako takich czy też właśnie POI a gdyby POI miały by być "przesadnie" widoczne przy pewnym stopniu zoom out to zamazywałaby siatkę drogową
Niekoniecznie, włączam wtedy tylko te POI które mnie interesują i koniec. Jeśli są blisko siebie, to zlewają się w jeden i po tapnięciu wyświetla listę POI - tak chyba teraz jest. W trybie kokpit można by ew. wybierać czy POI zawsze widoczne, czy skalowane. Ja generalni i tak nie patrzę na mapę, tylko słucham co gada (motocykl) i jak już to stojąc szukam np. stacji lub motelu.
AM ma to fajne, że można wybierać skalę od której są widoczne POI. Można by to rozwinąć i dodać do każdego rodzaju POI osobno
po Czechach Cię iGO tak poprowadziło - podaj trasę dlatego, że o ile nie lecisz przez Cieszyn to tam zdaje się zawsze występują takie ciulowe łączniki, widać jeździsz z SW PL bo z SC i SE lepiej jechać przez Slowację (nawet do Wiednia) a przy tym w Czechach można zarobić niezły mandacik bo się pepiki strasznie upiedliwe zrobiły, Słowacy póki co większy luzik a do tego autostrada z Bratysławy podchodzi coraz bliżej Ziliny
acha no i napisz czy miałeś oficjalną mapę CZ czy nie
Mapy nie wiem jakie miałem, ale po wybraniu opcji FAST pogoniło mnie z Budapesztu do Ołomuca (generalnie koniec trasy we Wrocku) i potem właśnie tą chorą 445 na Głuchołazy. Kumpel który ze mną jechał, strasznie się ciskał, bo zwykle jeździliśmy przez Svitavy, czy jakoś i byłoby o 1h szybciej jak nie lepiej.
jeśli interesują Cię zmiany w GUI iGO zainteresuj się skinami obsługe których wprowadzilo iGO Plus, najsłynniejsze skiny to Andy_skin (kilka wersjii) - jest tam kilka totalnie zbajerowanych rozwiązań, wypasione ikony POI VGA, zmieniona widoczność niektórych POI (ale ostatnio były bez możliwości konfiguracji), ikona ograniczenia predkości na drodze i takie tam, trochę są te skiny zbyt infantylne jak dla mnie ale to może tylko dla mnie ogólnie super
ogólnie iGO ma bardzo elastyczny interfejs i jeśli ktoś chce może mnóstwo nazmieniać no ale oczywiście nie każdy Kowalski da radę :)))
skiny wprowadzają np. dodatkowe przejrzyste buttony na ekranie i dodatkowe pola informacyjne trasy (szczególnie w landscape) oraz np. przełączniki tras itp. itd. odlot kompletny
To chętnie, tylko jakiś trial by się przydał, ale z tego co wiem, to chyba nie ma. Pozostaje chyba potestowanie najpierw promocyjnej wersji z eMula ;)
Jarecki
-
ale na Głuchołazy przez co poleciał, przez Sumperk ? zaraz zresztą sam sprawdzę
na mapie Czech 2007.01 wyznacza trasę centrum Brno - centrum Wrocław logiczną moim zdaniem (tylko ja tamtędy nigdy nie jeżdżę) tj przez Międzylesie/Boboszów czyli cała droga orka jakich mało :)) w PL chyba duży ciut lepiej
tylko coś ostatnio właśnie czytałem, że ludzie z Wrocka mają kilka mozliwości i niektórzy wybierają przez Głuchołazy (bo kawalek autostrady) a inni jeszcze inaczej kombinują
trasę Olomouc-Głuchołazy wyznacza w miarę prostą krechą do góry przez Rymarov to jest ta lepsza ?
-
tylko coś ostatnio właśnie czytałem, że ludzie z Wrocka mają kilka mozliwości i niektórzy wybierają przez Głuchołazy (bo kawalek autostrady) a inni jeszcze inaczej kombinują
trasę Olomouc-Głuchołazy wyznacza w miarę prostą krechą do góry przez Rymarov to jest ta lepsza ?
No to jest właśnie kicha, wyznacza strasznie kiepską drogą z Ołomuca do Głuchołaz, bo upiera się na kawałek A4. Lepiej jechać dalej na Svitavy, a później chyba na Boboszów. Szybciej i lepsze drogi, na pewno nie trzycyfrowe.
Jarecki
-
no tak ale podejrzewam, że program jest niewinny tylko rzeczywistość dobijająca :(
Mianowicie on liczy (a w każdym razie powinien) ile ma kilometrów po drodze każdej kategorii, następnie proste sumowanko i porównanko. Jeśli mu wyszło, że kategorie dróg w PL (wariant Boboszów) oraz w Czechach (wariant prosto na Głuchołazy) są takie same albo zbliżone (gdzie dokładnie i jaki warunek jest postawiony w algorytmie tego oczywiście nie wiem), kilometry są podobne a następnie policzył sobie np. że autostrady u nas do Wrocka jest więcej niż tego kawałka autostrady/czy tylko drogi szybkiego ruchu w Czechach no to leci przez Głuchołazy nie ma zmiłuj
tylko teraz sprawdziłem gdzie są te Svitavy i trochę przestałem rozumieć - piszę, że trasę Brno-Wrocław wyznacza przez Svitavy, Boboszów i nawet napisałem, że tę trasę bym uważał za optymalną (choć nie znam odcinka czeskiego). natomiast Wy pojechaliście chyba bez sensu na Olomouc no i potem zrobiła się kicha - można się było tylko ratować powrotem w lewo na Mohelnicę drogą szybkiego ruchu i następnie też na Boboszów ale w stosunku do drogi Brno-Boboszów to chyba nieopłacalne
generalnie Wrocek na Brno jest orka nie ma to tamto :)
-
Niby wcześniej niż w Ołomucu mieliśmy na Svitavy odbić (sam nie wiem, bo zawsze za kumplem jechałem :) i dawno to było). Tym razem postanowiłem pokazać zalety (sic) nawigacji i dupa z tego wyszła :)
A co do algorytmu wyznaczania trasy przez iGO i jak ma się do tego rzeczywista jakość dróg, to pewnie masz rację, ale weź to teraz przetłumacz mojemu kumplowi :)
Jarecki
-
Czy IGO PLUS, to to samo co My Way? Te skiny bardzo by mnie interesowały ;)
-
No to jest właśnie kicha, wyznacza strasznie kiepską drogą z Ołomuca do Głuchołaz, bo upiera się na kawałek A4. Lepiej jechać dalej na Svitavy, a później chyba na Boboszów. Szybciej i lepsze drogi, na pewno nie trzycyfrowe.
Jarecki
No a skąd program ma wiedzieć że dana droga tej samej kategorii jest w rzeczywistości gorsza?
Nie miałeś zaznaczonej trasy najszybszej?
To by tłumaczyło to dążenie do wjazdu na autostradę.
-
I najszybsza i najkrótsza i ekonomiczna wyznaczały tą samą trasę.
Zdaję sobie sprawę, że program nie wie nic o stanie dróg i z tąd było moje pytanie o wyłączanie dróg o mniejszej kategorii.
Super sprawą było by jakby można było zadać wyznaczanie trasy drogami o określonej liczbie cyfr w numerze. Np tylko do 2 cyfrowych (oczywiście wyłączając same okolice celu).
Jarecki
-
I najszybsza i najkrótsza i ekonomiczna wyznaczały tą samą trasę.
Bo to jest najkrótsza trasa z Ołomuńca do Wrocławia !!!
Nie wiem jak chciałbyś zrobić żeby program wyznaczył Ci dłuższą - tylko punkt pośredni mógł Cię uratować.
-
Cavallino, że tak tu trochę uporządkuję w ramach sobotnich porządków :) nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz
Trasa najszybsza jest trasą z samej nazwy najszybszą i wcale się nie musie równać najkrótszej. Najkrótsza trasa to pestka dla każdego algorytmu. Drzewo grafów, "jazda po każdym" ( z warunkami granicznymi, żeby się nie rozpędzać za daleko na boki :)) ) no i sumowanie z następującym następnie porównaniem. Wybór drogi najkrótszej.
Trasa najszybsza to już jest całkiem wyzwanie. Muszą być kategorie dróg i przypisane im wagi - w ogólności idealnie jak można do każdej kategorii drogi przypisać średnią prędkość - tego mi brak w iGO i w TT. Następnie znów jazda po drzewie grafów ale liczenie już się komplikuje. Sumowane są dla każdego odcinka drogi odległości w każdej kategorii a następnie obliczenie czasu przejazu przez uwzględnienie średniej prędkość lub predefiniowanej wagi z następującym zbiorczym sumowaniem w celu oszacowania łącznego czasu przejazdu i dopiero porównania konkurencyjnych tras.
Matematycznie proste, obliczeniowo może się przerodzić w tragedię, gdy ruszamy z centrum miasta albo w ogóle im więcej jest wariantów. Przy długich przelotach wariantów jest kupa :)) (choć z drugiej strony ilość głównych rozsądnych łączników drogowych z punktu A do odległego punktu B jest mocno ograniczona do może 2/3 wariantów przeważnie)
Przy tym alorytmie niezwykle ważna jest kultura matematyczna jego twórcy. Teorycznie prosty algorytm musi mieć wiele mądrze ustawionych warunków granicznych oraz przede wszystkim jest w ogólności duże pole do jego optymalizacji.
Gdyby ktoś kończył kierunek na którym liczył coś więcej niż odsetki od kredytów :)) a optymalnie uczył się oraz projektował optymalne sterowania lub oprogramowywał roboty to wie o czym mówię.
Stąd spore rozbieżności między różnymi aplikacjami, różnie przez nie wytyczane warianty najszybsze już nie wspominając, że dane mapowe w różnych opracowaniach też nie są identyczne.
Trasa ekonomiczna to mieszanka obu - moża to zdefiniować matematycznie na wiele sposobów w zależności od inwencji autora. Oczywiście lata o to, że za dużo nie nadłożyć drogi do jakiejś lepszej za to szybszej, z drugiej lata też o to aby nie jechać najkrótszą drogą przez jakieś pipidówy.
Generalnie np. ja tego mało używam, preferuję trasy najszybsze dodatkowo określając jeszcze w Navigonie "Fast car" - cokolwiek to oznacza ale można się domyślać.
Ale np. znakomicie widać o co lata np. na berlińskim ringu albo paryskiej obwodnicy. Trasy najszybsze o ile nie łączą punktów w tej samej częsci miast natychmiast prowadzą na ring z szybkim przelotem. Trasy najkrótsze to skomplikowana rzeźba po mieście. W dniach roboczych kompletnie nieopłacalne, chyba, że istnieją jeszcze łączniki wielopasowe w obrębie miasta.
motocyklista Jarecki zmierzał oczywiście do tego, że nie kuma czemu najszybsza równała się najkrótszej dla tego przypadku. Niestety nie podał dokładnie po co pojechali z Brna na Olomouc - najprawdopodobniej tam gdzieś pomiędzy mieli jakś skrót w lewo na Svitavy - pipidówę, która jest w miarę niezła.
Rozpędzili się jednak po drodze szybkiego ruchu aż do Olomouca, gdzie algorytm bezwzględnie kazał orać prosto do góry na Głuchołazy najszybszą drogą bo też i moim zdaniem z dostępnych danych mapowych tak wynika.
Dane mapowe nie uwzględniają tego, że gdzieś w lewo był niezły łącznik (! niskiej kategorii) na Svitavy skąd można lepiej jechać na Wrocław do góry przez Boboszów.
-
Cavallino, że tak tu trochę uporządkuję w ramach sobotnich porządków :) nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz
A do tego że skoro najkrótsza jest trasa, która dodatkowo leci spory kawałek po autostradzie, a cały czas drogami numerowanymi, to nie bardzo wiem na jakiej podstawie oczekiwał, że będzie miał wyznaczoną inną trasę?
Zwłaszcza że WIEDZIAŁ że I-go olewa kategoryzację dróg, bo żadnych ograniczeń w nim nie ustawiał?
Swoją drogą ja jechałem niegdyś tą trasą do Brna przez Boboszów i Ołomuniec i wcale ona do Ołomuńca taka dobra nie jest, też kręta jak diabli (z wyjątkiem dwupasmowgo odcinka przed Ołomuńcem), do tego na polskim odcinku Wrocław-Kłodzko duży ruch.
Kto wie czy przez Głuchołazy faktycznie nie jest szybciej.
Napisane: Maj 12, 2007, 12:02:53
Niestety nie podał dokładnie po co pojechali z Brna na Olomouc - najprawdopodobniej tam gdzieś pomiędzy mieli jakś skrót w lewo na Svitavy - pipidówę, która jest w miarę niezła.
Moim zdaniem przez Ołomuniec to słuszna droga, duża część po dwujezdniówkach i autostradach.
A inne drogi w Czechcach są straszliwie wolne, jak nie zakręt to Skodiczka.
-
tylko wcześnie już wytłumaczyłem, że iGO sam z siebie leci Brno-Wrocław nie przez Olomouc tylko leci na Svitavy (Mohelnica) a następnie do góry na Boboszów. Robi to dlatego, że spory kawał szybkiej drogi do Svitavy a w PL ma kawał drogi z granicy chyba nawet aż do Wrocka wyższej kategorii niż ta orka na Głuchołazy.
Oni po prostu sobie zmienili drogę i pojechali na Olomouc, przeoczyli jakąś drogę, którą kiedyś pojechali a jak dojechali do Olomouca to już było za późno :)) choć ja i tak bym wtedy wrócił w lewo na Mohelnicę.
Tak ja to widzę - a poza tym co się stało - raptem rozpoznali lepiej czeską prowincję :)) ja kiedyś rozpoznawałem z głupoty może 30km tak krętą drogą przez góry na południu Europy, że mimo zopytmalizowanego elektrycznego wspomagania bolały mnie łapy, gira od hamulca i zaczynało mi się kręcić w głowie :))) a czułem się mnie więcej tak jakbym przejechał 500km autostrady maluchem :)))
ps.1. wbrew temu co piszesz iGO oczywiście w żadnym razie nie olewa kategoryzacji dróg, nie może robić tego żaden program nawigacyjny, robi tak tylko podobno AM4 :)))
natomiast zastosowanego konkretnie rozwiązania nie znam. Kategoryzacja bezwzględnie jest bo trasy szybkie są prawie perfect moim zdaniem
ps.2. mam jednak wrażenie, że TT jest powolniejszy ale jakby trochę jego algorytm jest precyzyjniejszyl cięzko powiedzieć jak jest naprawdę
-
ps.1. wbrew temu co piszesz iGO oczywiście w żadnym razie nie olewa kategoryzacji dróg, nie może robić tego żaden program nawigacyjny, robi tak tylko podobno AM4 :)))
Olewa, olewa.
Przy trasie szybkiej i ekonomicznej posługuje się wyłącznie przypisaną do danej drogi prędkością maksymalną (która oczywiścia dla głównych dróg jest większa).
Niemniej nie ma nic przeciwko przeprowadzeniu Cię przez drogi o szerokości 1 samochodu, żeby zaoszczędzić parę km i nie masz na to wpływu.
Nie raz już mnie w ten sposób w maliny wpuścił.
Przy mapie Emapy 2007.01 nawet w gruntowe, ale zaraz po tym wyleciała ona z mojego pda.
Na mapach TA prowadzi chociaż po asfaltach.
-
jeśli tak mówisz to musimy już zejść na konkrety :)
odrzucamy oczywiścię mapę od EMapy jako niezdatną do użytku, odrzucamy też mapy nieoficjalne, mapy 2007.01 krajów Europy zachodniej możemy dopuścić
czekam na przykład takiego skrótu jak napisałeś, przy ustawieniu droga najszybsza - może być opisowo, sprawdzę sobie sam, nie trzeba robić żadnych zrzutów
-
jeśli tak mówisz to musimy już zejść na konkrety :)
odrzucamy oczywiścię mapę od EMapy jako niezdatną do użytku, odrzucamy też mapy nieoficjalne, mapy 2007.01 krajów Europy zachodniej możemy dopuścić
czekam na przykład takiego skrótu jak napisałeś, przy ustawieniu droga najszybsza - może być opisowo, sprawdzę sobie sam, nie trzeba robić żadnych zrzutów
Proszę Cię bardzo.
Świerkocin (koło Gorzowa) - Poznań.
Od razu mówię że droga koło Świerkocina nad Wartą prowadzi po wale Warty, ma takąż szerokość i dziury jak jasna cholera.
Testowane tydzień temu.
-
z mapą EMapy jedyny problem, że prowadzi przez Studzionkę nad Wartą faktycznie (jeśli mówimy o tej właśnie drodze) i następnie w prawo i dobija do głównej przed miejscowością Graby
Zwróć uwagę, że według EMapy jest to droga średnio-jasno-żółta z konturem a więc nienajgorsza (to nie jest biała z konturem gdzie na tej mapie mogą to być drogi gruntowe) - jest tam do głównej 10,7km.
Gdyby pojechał główniejszą prosto w dół ze Świerkocina do Krzeszyc to ma 8,6km i tak powinien był raczej zrobić istotnie
No ALE to tyczyło na razie znanej co do jakości EMapy
ps.1. muszę wgrać "starą" mapę Teleatlasu i wgrać PL_CZ_SK_HU TomToma z PC, na razie wychodzę wracam wieczorem, dalsza analiza nastąpi ... jeszcze dziś
ps.2. rozumiem jednak, że z mapą Teleatlasu też tak robi ???
ps.3. jak chcesz przyspieszyć analizę to sprawdź na najnowszej mapie TT jak robi najszybszą trasę
-
z mapą EMapy jedyny problem, że prowadzi przez Studzionkę nad Wartą faktycznie (jeśli mówimy o tej właśnie drodze) i następnie w prawo i dobija do głównej przed miejscowością Graby
Mówię o mapie TA 2007.10.
Jeśli na Empaie jest tak samo, to znaczy że i knot ten sam.
-
2006.10 ??
sprawdź w TT jak możesz, lecę na razie
ps. zrobimy analizę cross-nawigacyjną
ps. jeśli TT będzie leciał z 2007.01 na Krzeszyce a iGO nie to faktycznie nieładnie
-
Zwróć uwagę, że według EMapy jest to droga średnio-jasno-żółta z konturem a więc nienajgorsza (to nie jest biała z konturem gdzie na tej mapie mogą to być drogi gruntowe) - jest tam do głównej 10,7km.
No ale o czym Ty do mnie piszesz?
Zaprzeczałeś że I-go olewa kategorię dróg, a skupia się na szybkości, dostałeś dowód że tak jest i prowadzi drogą gminną, gdzie jest ograniczenie do 30 km/h.
Co więcej Ci potrzeba, żeby mieć pewność że miałem rację?
Napisane: Maj 12, 2007, 16:27:05
2006.10 ??
sprawdź w TT jak możesz, lecę na razie
Tak, 2006.10.
TT już nie mam, jest dla mnie nieużywalny.
-
Cavallino lecę ale wspólna analiza z Tobą nie jest łatwa
NA RAZIE sprawdziłem mapę EMAPY, bo taką mam W PDA. SPRAWDZĘ WIECZOREM mapę TA i zachowanie TT na analogicznej trasie
WTEDY będę wyciągał wnioski
NAJPIERW ANALIZA potem wnioski
ps. jeśli już dokonałeś poprawnej analizy to ją opisz
do wieczora
ps.last oczywiście wierzę, że z mapą TA zachowuje się tak jak piszesz
JEDNAK wtedy trzeba dokonać cross-dowodu algorytmu iGO badając zachowanie TT bo jeśli TT zachowuje się analogicznie to może TELEATLAS tak opisał tę drogę ROZUMIESZ ? ? ? ? ? ?
ps. last last :))) choć istotnie iGO pokazuje ją jako niższej kategorii niż tą na Krzeszyce
najbardziej mnie interesuje w tej chwili cross-dowód z TT, lecę bo się spoźnię
-
ps.last oczywiście wierzę, że z mapą TA zachowuje się tak jak piszesz
JEDNAK wtedy trzeba dokonać cross-dowodu algorytmu iGO badając zachowanie TT bo jeśli TT zachowuje się analogicznie to może TELEATLAS tak opisał tę drogę ROZUMIESZ ? ? ? ? ? ?
Tak to znaczy jak?
Bo że nie jest numerowana to chyba widzisz.
A że opisał jako drogę o podobnej prędkości jak wojewódzka?
No zapewne - i ja właśnie o tym mówiłem.
Sama kategoryzacja (rozumiana zgodnie z numeracją) jest nieistotna.
-
ps.last oczywiście wierzę, że z mapą TA zachowuje się tak jak piszesz
JEDNAK wtedy trzeba dokonać cross-dowodu algorytmu iGO badając zachowanie TT bo jeśli TT zachowuje się analogicznie to może TELEATLAS tak opisał tę drogę ROZUMIESZ ? ? ? ? ? ?
Tak to znaczy jak?
Bo że nie jest numerowana to chyba widzisz.
A że opisał jako drogę o podobnej prędkości jak wojewódzka?
No zapewne - i ja właśnie o tym mówiłem.
Sama kategoryzacja (rozumiana zgodnie z numeracją) jest nieistotna.
Przeczytaj jeszcze raz posty trampa to zrozumiesz o co mu chodzi, a podejście ma jak najbardziej słuszne i oczywiste.
-
Przeczytaj jeszcze raz posty trampa to zrozumiesz o co mu chodzi, a podejście ma jak najbardziej słuszne i oczywiste.
Doskonale rozumiem o co mu chodzi, szuka dziury w całym.
Niepotrzebnie zarzucił mi że nie wiem co piszę i nie bardzo wie jak się z zarzutu wycofać, a jak fakty (przykład) potwierdziły moje słowa, to tym gorzej dla faktów.
-
Przeczytaj jeszcze raz posty trampa to zrozumiesz o co mu chodzi, a podejście ma jak najbardziej słuszne i oczywiste.
Doskonale rozumiem o co mu chodzi, szuka dziury w całym.
Niepotrzebnie zarzucił mi że nie wiem co piszę i nie bardzo wie jak się z zarzutu wycofać, a jak fakty (przykład) potwierdziły moje słowa, to tym gorzej dla faktów.
Na 100% nie wiesz - potwierdza właśnie to ten twój post. Do chwili jak nie zrozumiesz jak dalej sprawdzić dany, wymieniony przez ciebie błąd to następne wypowiedzi są laniem w próżnię.
-
Na 100% nie wiesz - potwierdza właśnie to ten twój post. Do chwili jak nie zrozumiesz jak dalej sprawdzić dany, wymieniony przez ciebie błąd to następne wypowiedzi są laniem w próżnię.
Tam masz rację - nie wiem - i prowadzenie trasy po drodze gminnej jest dowodem na korzystanie z kategoryzacji dróg, pozwalającej korzystac wyłącznie z dróg głównych.
Ktoś z nas wie inaczej - i ten przykład potwierdza że Ty.
A co do lania w próźnie - dokładnie tym jest Twój cały udział w tym wątku.
Oprócz przypieprzenia się nic do niego nie wniosłeś.
-
no tak nasz Cavallino nie jest okazem uprzejmości wcielonej :)
Ale do rzeczy - wgrywam zaraz mapę TA i mapę TT, poczekajmy trochę bo jeszcze śniadanko po drodze :)) z tym, że mapę do TT mam już tylko 2007.01 co nie odpowiada dokładnie mapie TA w iGO
ale wstępny wniosek, gdzie przeanalizowałem dodatkowo ostatnio wychwycone zachowanie koło berlińskiego ringu (choć początkowo nie przywiązałem do tego większej wagi) mam pierwszy taki, co oczywiście już wszyscy wiemy to są dla iGO trasu najszybsze bo takie też wylicza sobie czasy (najkrótsze)
Jest chyba jednak problem z czasami - coś zaczynam podejrzewać (a nie pisał tego już ktoś ?), że on korzysta z czasów wynikających z prędkości maksymalnej (dopuszczonej na danej drodze) a powinien brać prędkość średnio jakoś tam w miarę sensownie zdefiniowaną.
czuję też w gaciach :), że TT tak nie zrobi ale sprawdzę
wtedy wynikałoby, że iGO potrzebuje precyzyjnej mapy z ograniczeniami prędkości built-in, żeby sensownie policzyć zaś TT korzysta z tablicy predefiniującej prędkości średnie dla różnych kategorii dróg - to rozwiązanie w obliczu niedopracowych map bądź powstających ograniczeń prędkości (i dziur na drodze) jest raczej bez wątpienia lepsz
a ciekawe jaka jest prędkość maksymalna na drodze gruntowej :)))
-
@tramp: Mapa w TT 2007.01 wyznaczona zostanie OK.
W przypadku mapy od Emapy IMVHO bardziej ciekawe jest porównanie z mapami AutoPilota.
-
no też chyba teraz widać o co chodzi niestety, algorytm iGO liczy czasy przejazdu w oparciu albo o źle predefiniowane prędkości średnie (zbyt małe różnice pomiędzy kategoriami dróg) albo o prędkość maksymalną na danej drodze, gdzie dane nawet dla krajów WE są różne (różnie bywa z ich poprawnością) a co dopiero dla PL.
będę wciągał śniadanko i pomyślę w jaki sposób można dojść jak on to liczy i jak to udowodnić choć być może lepiej od razu zapytać się autorów (forum iGO) i prosić o zmianę na rozwiązanie tablicowe z możliwością definiowania przez Użytkownika prędkości średnich (oczywiście aby każdy ziutek nie musiał konfigurować programu za długo po wyciągnięciu pudełka muszą tam być predefiniowane "fabrycznie" jakieś sensowne wartości)
Takie rozwiązanie jest moim zdaniem najlepsze, korzysta z niego większość rozwiązań np. Microsoft AutoRoute (choć pierwsze co zawsze po zainstalowaniu muszę zrobić to podciągnąć wszystkie prędkości średnie o jakieś 20km/h do góry ;D ) oraz Garmin
ps. Łazik tu nie chodzi o mapę - mapa jest wtórna i zawsze może ulec zmianie
Zwróć uwagę, że w tym omawianym przykładzie koło Gorzowa iGO podaje krótsze czasy dla przejazdu tym skrótem koło Warty :)
Skąd on sobie wziął te czasy ??? miejmy nadzieję, że nie z palca :))
-
Z omawianego wycinka drogi:
Z: N 52*38.719' x E 15*0.224'
Do: N 52*35.322' x E 15*4.214'
Trasa:
- Ekonomiczna ma długość 9,8km a czas przejazdu 11:17 min - średnia prędkość: 52,11226km/h
- Najkrótsza ma długość 9,8km a czas przejazdu 11:17 min - średnia prędkość: 52,11226km/h
- Najszybsza ma długość 9,8km a czas przejazdu 11:17 min - średnia prędkość: 52,11226km/h
- Uproszczona ma długość 11,9km a czas przejazdu 11:55 min - średnia prędkość: 59,91608km/h
Czyli przy badanym odcinku różnica 38 sek.
Ta "zła droga" dla 1000m podaje czas przejazdu 60sek (60km/h) a średnia dla trasy to 69 sek co wskazuje na to, iż iGO korzysta z dodatkowych ustaleń trasy. Jakie to ustalenia? Ano iGO patrzy na obszary zabudowane, które dają dla odcinka 1000m 110sek czasu przejazdu czyli prędkość średnią 32,73 km/h.
Droga "lepsza" daje na normalnym odcinku średnią prędkość 72km/h a w obszarze zabudowanym 45km/h. Do tego żeby było ciekawiej to iGO uwzględnia zmiany ograniczeń prędkości i uśrednia wzrost prędkości na odcinkach granicznych (kompensuje czas na osiągnięcie prędkości maksymalnej).
-
no dobra jakieś tam ma jeszcze dodatkowe optymalizacje :))
w każdym razie jak widać dla tego nieszczęsnego skrótu na którym Cavallino o mało nie stracił podwozia :)) prędkość jest 60km/h (podaje za Tobą) a na tym główniejszym 72km/h. Różnica czasowa w podsumowaniu obu odcinków była niewielka ale oczywiście dla trasy najszybszej wziął drogę najkrótszego czasu.
tylko dla polskie drogi tej kategorii powinien był przyjąć średnią prędkość 30km/h :)))) a nie prędkość maksymalną 60km/h. Natomiast dla tej główniejszej powinien był przyjąć np. 45/km/h
Wtedy by było OK
-
no tak nasz Cavallino nie jest okazem uprzejmości wcielonej :)
Po prostu nie lubi, gdy ktoś bezpodstawnie zarzuca mu wypisywanie bzdur.
Jest chyba jednak problem z czasami - coś zaczynam podejrzewać (a nie pisał tego już ktoś ?), że on korzysta z czasów wynikających z prędkości maksymalnej (dopuszczonej na danej drodze)
Tak - ja pisałem i to w tym wątku.
A ty to zanegowałeś.
Napisane: Maj 13, 2007, 13:43:11
no dobra jakieś tam ma jeszcze dodatkowe optymalizacje :))
w każdym razie jak widać dla tego nieszczęsnego skrótu na którym Cavallino o mało nie stracił podwozia :)) prędkość jest 60km/h (podaje za Tobą) a na tym główniejszym 72km/h. Różnica czasowa w podsumowaniu obu odcinków była niewielka ale oczywiście dla trasy najszybszej wziął drogę najkrótszego czasu.
tylko dla polskie drogi tej kategorii powinien był przyjąć średnią prędkość 30km/h :)))) a nie prędkość maksymalną 60km/h. Natomiast dla tej główniejszej powinien był przyjąć np. 45/km/h
Wtedy by było OK
Z tym podwoziem tak źle nie było, źle się wyraziłem, droga nie tyle była dziurawa co pofałdowana (pewnie z powodu osiadania wału nadwarciańskiego).
Większy strach był o plomby w zębach i dobrze że jechałem przed obiadem. ;-)
No a co do prędkości - ta droga miała ograniczenie właśnie do 40 a miejscami 30 km/h.
A gdyby był na niej ruch to jeszcze większe - bo to była droga tej szerokości co wał którym biegła i wyminięcie się nie było możliwe - tylko na mijankach.
Natomiast z prędkościami na wojewódzkich IMO przesadziłeś, nie 45 a 60-70 jest spokojnie do zrobienia.
-
Zwłaszcza że WIEDZIAŁ że I-go olewa kategoryzację dróg, bo żadnych ograniczeń w nim nie ustawiał?
w żadnym razie nie jest to prawda
dla obliczeń przyjmowane są prędkości maksymalne na danym odcinku drogim (wynikające z ograniczenia prędkości przyporządkowanego przez dostawcę mapy do danego odcinka)
- w stosunku do rozwiązania TomToma jest trochę gorszych przypadków bo jak widzimy TomTom ma jakoś rozsądniej przyjętę prędkości średnie
- w idealnym rozwiązaniu powinniśmy mieć obliczenia według tabeli prędkości średnich konfigurowalnej przez Użytkownika
wina jest moim zdaniem w 70% dostawcy mapy lecz z drugiej strony mądry dostawca rozwiązań werfyfikuje wszelkie myki no i musi dobrać rozwiązanie uniwersalne
-
Zwłaszcza że WIEDZIAŁ że I-go olewa kategoryzację dróg, bo żadnych ograniczeń w nim nie ustawiał?
w żadnym razie nie jest to prawda
No jak nie jest jak jest?
Nie jest ważna kategoria do jakiej należy droga, tylko prędkość jaka została (przez dostawcę map) do niej przypisana.
W jednym masz rację - brakuje WŁASNEGO ustawienia prędkości średnich na poszcz. rodzajach dróg, to by załatwiło dużą część tego problemu.
-
przez stwierdznie program olewa kategoryzacje dróg każdy prawnik zrozumiałby kompletnie co innego niż piszesz
iGo przerzuca odpowiedzialność za kategoryzację na dostawcę mapy i opiera się ne jego danych. Gdyby tam było na mapie zgodne z prawdą ograniczenie do 40km/ to tak by przyjął.
Można też powiedzieć, że nie wprowadza własnej kategoryzacji przy czym temu stwierdzeniu daleko do stwierdzenia olewa.
-
przez stwierdznie program olewa kategoryzacje dróg każdy prawnik zrozumiałby kompletnie co innego niż piszesz
Ja sądzę że zrozumiał by dokładnie to co piszę.
Ciężko nazwać przypisane przez dostawcę map prędkości jako kategoryzację dróg, która właśnie względem prawa w Polsce wygląda dość prosto:
-autostrady (A..)
-drogi ekspresowe (S..)
-drogi krajowe (jedno i dwucyfrowe)
-drogi wojewódzkie (trzycyfrowe)
-drogi gminne, w tym powiatowe (bez numerów)
-
a kogo interesuje polska kategoryzacja dróg :))
-
Cavallino: sam piszesz że na drodze było dodatkowe ograniczenie a iGO zwyczajnie tego ograniczenia nie miał wprowadzonego w danych mapy (świadczą o tym same średnie prędkości). Dlatego też przyjmuje wartości standardowe gdzieś zapisane zapewne w samym oprogramowaniu - być może dla właściwości danej mapy, a być może ogólnie dla wszystkich map - jak dla wszystkich to jest wytłumaczenie przyjęcia optymistycznych wartości.
-
no dobra ale w ogólności wiadomo o co chodzi :( :(
TomTom podejrzewam ma odrębną od danych mapowych kategoryzację i dodatkowo pewno bierze pod uwagę lokalne ograniczenia prędkości
iGO wygląda, że korzysta tylko z lokalnych ograniczeń prędkości
-
tramp iGO musi mieć własną kategoryzację. Zobacz na to co pisał Cavallino i dane średnie dla dróg. Jak przyjmuje dany typ drogi to takie przypisuje średnie prędkości. Typ drogi podaje mu mapa a jeżeli jest dokładniejsza to podaje mu też prędkości maksymalne - ograniczenia. W tym przypadku tego nie było mimo że faktycznie droga według słów Cavallino jest nędzna.
-
tramp iGO musi mieć własną kategoryzację. Zobacz na to co pisał Cavallino i dane średnie dla dróg. Jak przyjmuje dany typ drogi to takie przypisuje średnie prędkości. Typ drogi podaje mu mapa a jeżeli jest dokładniejsza to podaje mu też prędkości maksymalne - ograniczenia. W tym przypadku tego nie było mimo że faktycznie droga według słów Cavallino jest nędzna.
To że na polskich mapach ograniczenia prędkości wpisane w I-go są totalnie niezgodne ze stanem faktycznym może sobie każdy sam sprawdzić.
Wystarczy włączyć funkcję "ograniczenie prędkości" pokazującą ile jest dozwolone na danym odcinku.
Z moich obserwacji wynika, iż zazwyczaj się to nie zgadza.
W Niemczech wygląda to dokładnie odwrotnie - zazwyczaj się zgadza.
-
to już dawno wiadomo, nie tłumacz nam
w DE też za pięknie nie jest choć lepiej
-
tramp iGO musi mieć własną kategoryzację. Zobacz na to co pisał Cavallino i dane średnie dla dróg. Jak przyjmuje dany typ drogi to takie przypisuje średnie prędkości. Typ drogi podaje mu mapa a jeżeli jest dokładniejsza to podaje mu też prędkości maksymalne - ograniczenia. W tym przypadku tego nie było mimo że faktycznie droga według słów Cavallino jest nędzna.
To że na polskich mapach ograniczenia prędkości wpisane w I-go są totalnie niezgodne ze stanem faktycznym może sobie każdy sam sprawdzić.
Wystarczy włączyć funkcję "ograniczenie prędkości" pokazującą ile jest dozwolone na danym odcinku.
Z moich obserwacji wynika, iż zazwyczaj się to nie zgadza.
W Niemczech wygląda to dokładnie odwrotnie - zazwyczaj się zgadza.
Ograniczenia prędkości są przypiusane do mapy a nie do aplikacji. I tutaj aplikacja sama z siebie nic nie nadrobi. Może jedynie używać własnej kategoryzacji, ale akurat w iGO jak nie ma ograniczenia przypiusanego w mapie to program sam nie informuje o istniejących ograniczeniach.
-
tramp iGO musi mieć własną kategoryzację. Zobacz na to co pisał Cavallino i dane średnie dla dróg. Jak przyjmuje dany typ drogi to takie przypisuje średnie prędkości. Typ drogi podaje mu mapa a jeżeli jest dokładniejsza to podaje mu też prędkości maksymalne - ograniczenia. W tym przypadku tego nie było mimo że faktycznie droga według słów Cavallino jest nędzna.
oczywiście racja, myślowo się trochę zapętliłem
oto średnie prędkości jakie przyjmuje iGO dla dróg o których była mowa - zwracałem uwagę aby mierzyć "czyste" odcinki danej drogi
A. miejscowość "mała" (bo pewno w dużych miastach przyjmuje inne wartości dla poszczególnych dróg) 1000m/1m20sek czyli 45km/h
B. droga na której Cavallino o mało nie stracił podwozia :)) cieńka żółta: 1000m/60s czyli 60km/h
C. droga "131" "gruba żółta: 1000m/58s czyli 62.1km/h
D. droga "22" biała gruba (chyba krajowa) 1000m/42s czyli 85,7km/h
E. z ciekawości autostrada 1000m/31s czyli 116,1km/h coś mało :))) chyba, że bryka wymaga tankowania co 200km :))
Tak więc tezę o tym, że iGO olewa kategoryzację dróg możemy Cavallino włożyć między bajki stary ;D
Jako porządny soft korzysta z predefiniowanej przez autorów tabeli z przypisanymi średnimi prędkościami dla danych odcinków dróg. Dodatkowo korzysta z ograniczeń prędkości tam gdzie informacje tego typu są dostępne (choć tego już nie sprawdziłem na razie zakładam, że tak jest ::) )
natomiast problem na pewno w Polsce jawi się taki, że trochę niewłaściwie dobrano średnie prędkości dla dróg B oraz C a w zasadzie chodzi nam o B - 60km/h to w polskich warunkach trochę za dużo :(
ps. w dodatku jak widać z pomiarów Łazika iGo jest na tyle zmyślny, że ekstrapoluje prędkość pomiędzy odcinkami płynnie ją zmieniając tak jak to robi pojazd - w ten soft naprawdę włożono sporo serca i za to go bardzo lubię :)
ps.2. najpierw analiza później wnioski :)) a jak doszliśmy także co dwie głowy to nie jedna Łazik pozdrawiam
-
Tak więc tezę o tym, że iGO olewa kategoryzację dróg możemy Cavallino włożyć między bajki stary ;D
No i tłumacz chłopu jak krowie na rowie, a on i tak nie pojmie.
Kategoryzacja dróg i podział na kategorie, w sensie oczywistym, rozumianym przez każdego kierowcę, I-go olewa.
Nie wierzysz - zrób test.
Spytaj kogoś na stacji benzynowej jakiej kategorii jest dana droga w atlasie.
Jeśli powie Ci że to np. "krajówka" czy "autostrada" to odszczekasz, a jeśli że to droga "kategorii 85,7 km/h" lub "115,7 km/h" to odszczekam ja.
To że ktoś nie rozumie słów, których używa, jeszcze wcale nie oznacza, że ma rację.
Napisane: Maj 13, 2007, 22:55:21
Jako porządny soft korzysta z predefiniowanej przez autorów tabeli z przypisanymi średnimi prędkościami dla danych odcinków dróg.
Dokładnie tak.
Liczy się przypisana do danej drogi prędkość, a nie kategoria drogi.
Tym samym sposobem nie ma szans aby wyłączyć nawigację po drogach kategorii najniższcy, po których się zazwyczaj po prostu nie jeździ, ze strachu o samochód.
Wybieram się np. do Bułgarii przez Rumunię, a że już tam byłem to wiem, że lepiej nie zjeżdżać z drogi krajowej, choćby nie wiem jak atrakcyjny wydawał się skrót przez drogę bez numerka.
I wisi mi co I-go sądzi na temat szybkości na niej, ja drogą takiej kategorii jechać nie chce, a nie mam sposobu, żeby wykluczyć nawigowanie po takiej kategorii dróg.
Jeśli jeszcze teraz nie zrozumiałeś co to znaczy kategoria drogi, to próżny mój trud.
-
Spytaj kogoś na stacji benzynowej jakiej kategorii jest dana droga w atlasie.
Jeśli powie Ci że to np. "krajówka" czy "autostrada" to odszczekasz, a jeśli że to droga "kategorii 85,7 km/h" lub "115,7 km/h" to odszczekam ja.
Nic nie rozumiesz, jak działa wyznaczanie tras w iGO tym bardziej. Próżny trud by do ciebie cokolwiek dotarło, jeżeli po tych wszystkich postach tego co się przelało nic nie pojmujesz. A nie pojmujesz ni czorta.
I wisi mi co I-go sądzi na temat szybkości na niej, ja drogą takiej kategorii jechać nie chce, a nie mam sposobu, żeby wykluczyć nawigowanie po takiej kategorii dróg.
BZDURA. Pleciesz. Ustaw drogę UPROSZCZONĄ.
-
Spytaj kogoś na stacji benzynowej jakiej kategorii jest dana droga w atlasie.
Jeśli powie Ci że to np. "krajówka" czy "autostrada" to odszczekasz, a jeśli że to droga "kategorii 85,7 km/h" lub "115,7 km/h" to odszczekam ja.
Nic nie rozumiesz, jak działa wyznaczanie tras w iGO tym bardziej. Próżny trud by do ciebie cokolwiek dotarło, jeżeli po tych wszystkich postach tego co się przelało nic nie pojmujesz. A nie pojmujesz ni czorta.
Fajnie, tyle że NIGDZIE nie wypowiadałem się o tym o czym piszesz do góry, a wyłącznie na temat olewania przez I-go kategoryzacji dróg.
Czyli jakby nie rozumiesz o czym piszesz, odpowiadasz na niezadane pytania i pewnie stąd, że sam nie pojmujesz ani słowa z tego wątku, takie durne wnioski Ci się rodzą.
Napisane: Maj 13, 2007, 23:32:40
Ustaw drogę UPROSZCZONĄ.
A co to takiego, nie widzę takiej opcji w menu....?
-
Fajnie, tyle że NIGDZIE nie wypowiadałem się o tym o czym piszesz do góry, a wyłącznie na temat olewania przez I-go kategoryzacji dróg.
Odczekaj chwilkę, zastanów się i pomyśl co te wypisywane prędkości przeze mnie i trampa znaczą. Gwarantuję ci, że jak zrozumiesz co one oznaczają będziesz wiedział że to stwierdzenie: "olewania przez I-go kategoryzacji dróg" jest najzwyczajniej kłamstwem.
-
Program nie tyle olewa kategoryzacje drog przy wyznaczaniu trasy (bo jak widac bierze ja pod uwage), co nie pozwala wybrac preferowanych kategorii drog uzytkownikwi (i o to chyba chodzi Cavallino, jak sadze). Ja tez wolalbym w opcjach kalkulacji trasy miec wymuszanie jazdy po drogach minimum okreslonej kategorii, co wyeliminowaloby skroty miedzy autostradami, prowadzace przez polne drogi ;)
Jak tak Was czytam to widze ze piszecie o tym samym, a kazdemu z Was chodzi o inny aspekt dzialania ;).
-
W zrzutach poniżej dwa rodzaje tras Najkrótsza, która pokrywa się z Najszybszą oraz trasa Uproszczona. Punkty brzegowe jak widać na mapie dwa. Żadnych przelotowych.
(http://images20.fotosik.pl/342/0514e7e1e31ae4e8.png) (http://www.fotosik.pl)
(http://images21.fotosik.pl/287/97037e9adf5ad6de.png) (http://www.fotosik.pl)
-
Odczekaj chwilkę, zastanów się i pomyśl co te wypisywane prędkości przeze mnie i trampa znaczą. Gwarantuję ci, że jak zrozumiesz co one oznaczają będziesz wiedział że to stwierdzenie: "olewania przez I-go kategoryzacji dróg" jest najzwyczajniej kłamstwem.
Trzeba być wyjątkowo ciężko myślącym, żeby pisać o prędkościach, pośrednio dowodząc że to właśnie prędkości są istotne a nie kategoria drogi, a potem reasumując że ważna jest kategoria.
Ale proszę bardzo - możesz wytłumaczyć w jaki sposób I-go bierze pod uwagę kategorię drogi.
Załóżmy że masz krajówkę z wpisanym ograniczeniem 60 km/h a drogę gminną z wpisaną taką samą prędkością.
Droga gminna przechodzi przez mniej terenów zabudowanych, długość obu dróg jest taka sama.
Uświadom nas w jaki to cudowny sposób I-go wybierzę drogę wyższej kategorii, czyli drogę krajową.
Napisane: Maj 14, 2007, 09:05:04
W zrzutach poniżej dwa rodzaje tras Najkrótsza, która pokrywa się z Najszybszą oraz trasa Uproszczona.
Cały czas nie odpowiedziałeś na pytanie, skąd bierze Ci się trasa uproszczona.
Jaką wersję I-go posiadasz, która ma taką opcję?
-
Dla przykładu jeszcze jeden dowód na kategoryzację. Znów dwie drogi - Najszybsza i Uproszczona. Trasa z Płocka do Poznania (pierwszy przykład z brzegu). Najważniejsza w nim końcówka trasy, także wycinek właśnie jej.
(http://images21.fotosik.pl/287/2338d5b7abf2c61f.png) (http://www.fotosik.pl)
(http://images20.fotosik.pl/342/1235d97d4bdd251a.png) (http://www.fotosik.pl)
-
Cavallino stary ale pisz Ty człowieku co masz na sercu a nie "olewa kategoryzację dróg
zamiast tego pisze się: nie można wykluczyć drogi o określonej kategorii
czy to naprawdę takie trudne
racja - nie można wykluczyć drogi o jakiejś tam kategorii a w szczególności dróg niskiej klasy
napisał to już napisał Pecus a ty jak zwykle nie możesz nazwać rzeczy po imieniu
i w tym sensie program przygotowano nie najlepiej pod potrzeby Europy środkowo-wschodniej gdzie wjazd na drogę niskiej kategorii uwzględniając niekompletne dane mapowe (najlepszy przykład mapa EMapy) może skończyć się różnie :))
dla Polski i dalej na wschód :)) przydałby się przełącznik odrzucający drogi niskiej kategorii w jakiś tam przemyślany sposób
ps. Łazik skąd Ty bierzesz trasę uproszczoną :o (ja tam widzę tylko fastest, shortest i economical) i ewentulanie przełącznik eliminujący unpaved roads
-
Odczekaj chwilkę, zastanów się i pomyśl co te wypisywane prędkości przeze mnie i trampa znaczą. Gwarantuję ci, że jak zrozumiesz co one oznaczają będziesz wiedział że to stwierdzenie: "olewania przez I-go kategoryzacji dróg" jest najzwyczajniej kłamstwem.
Trzeba być wyjątkowo ciężko myślącym, żeby pisać o prędkościach, pośrednio dowodząc że to właśnie prędkości są istotne a nie kategoria drogi, a potem reasumując że ważna jest kategoria.
Ale proszę bardzo - możesz wytłumaczyć w jaki sposób I-go bierze pod uwagę kategorię drogi.
Załóżmy że masz krajówkę z wpisanym ograniczeniem 60 km/h a drogę gminną z wpisaną taką samą prędkością.
Droga gminna przechodzi przez mniej terenów zabudowanych, długość obu dróg jest taka sama.
Uświadom nas w jaki to cudowny sposób I-go wybierzę drogę wyższej kategorii, czyli drogę krajową.
Należy wybrać opcję trasy Uproszczonej. Innego wyjścia 100% nie ma. Jak wybierzesz trasę najszybszą to normalne, że czas szybszego przejzdu właśnie poprzez ograniczenie oraz długość terenów zabudowanych będziesz miał na drodze gminnej, chociaż należy pamiętać, iż iGO różnicuje średnie prędkości na obszarach zabudowanych w zależności od kategorii drogi (na obszarze zabudowanym drogi gminnej będziesz miał średnią prędkość niższą niż na obszarze zabudowanym drogi krajowej - AFAIR 32 km/h do 45km/h), co pokazuje, że przy nawet dłuższym obszarze zabudowanym na krajówce może iGO wyznaczyć najszybszą trasę właśnie krajówką ze względu na sam zarys obszarów zabudowanych.
-
fajowo tak myślałem właśnie, że różnicuje to Ci nasz spryciarz :)
ACHA masz skin z uproszczoną OKOK, ja nie lubię tych skinów :))) te przesunięcia ikon po prawej są kompletnie bezgustne ale za to możliwości są niezłe nowe :)
ja tam nie jeżdżę po polskich wsiach więc braku możliwości wykluczeń nie odczuwam :))
Cavallino - ZADANIE DOMOWE - zapoznać się z dostepnymi w siecie za friko skinami :)), które oprócz typowych zmian graficznych wprowadzają dodatkowe skrypty z nowymi featuresami
-
Ja mam skin AndySK7
http://my.pdamill.com/viewtopic.php?t=2729
Czy teraz tramp, jesteś w stanie na 100% potwierdzić jakimś innym przypadkiem i zrzutem, że droga uproszczona pozwala na wyeliminowanie dróg najgorszych kategorii? To tak dla niedowiarków.
-
nie używam tych skinów bo są moim zdaniem wykonane nieprofesjonalnie graficznie
natomias wprowadzane możliwości są IMponujące
ps. choć widzę, że 7-ka jest trochę lepsza niż poprzednie wersje
ps.2. ale już widzę za zrzutu w Poznaniu, że uproszczona upraszcza prostując kąty i zawiłości :)) a nie coś wyklucza bo zauważ, że poleciał drogą niższe kategorii niż trasa najszybsza coś chyba
ps.3. ja bym powiedział inaczej - ten soft jest tak szybki, że trzeba sobie zawsze zrobić Fit to screen i popatrzeć po jakiej to polskiej dróżce nas pognano następnie dokonać korekty nie ma to tamto. tak ja to widzę - bo mnie to wystarczy :) ale z drugiej strony rozumiem, że dla dużego np. auta i np. doręczaniu przesyłek po wsiach to jest zbyt męczącę i wtedy faktycznie wykluczenia może brakować
sprawę psuje jeszce dodatkowo zbyt wysoka prędkość odcinków B tych 60km/h, gdyby tam można konfigurować to by się wstawiło 5km/h :)) i chyba nigdy po tej drodze by już nas nie przeczołgał :))
-
Chwila. Czy zółta droga (430) jest wyższej kategorii od tej biało czerwonej (11)?
-
acha masz rację nie przeczytałem która jest która :((
no ale wrzuć tu opis Andy'ego i sprawa będzie jasna co robi "uproszczenie"
tylko nie wiem jak to zadziała ze wsi do wsi przez same wsie :))
dobra muszę coś popracować
-
No wiesz jak nie ma innej metody dojechania to wybiera chyba tą najlogiczniejszą przy trasie uproszczonej. Wieczorem jeszcze posprawdzam w czym rzecz.
-
Cavallino stary ale pisz Ty człowieku co masz na sercu a nie "olewa kategoryzację dróg
Nie zrozumiałeś co znaczy "kategoryzacja dróg" to trzeba było zapytać, byłoby połowę wątku mniej.
To że nie można wykluczyć jakiejś kategorii dróg to jedno, to że I-go zupełnie się tą kategorią dróg i różnicami między nimi nie przejmuje (tylko przypisanymi do odcinków prędkościami) to drugie i o to drugie chodziło.
P.S.
Dalej nie wiem skąd ta trasa "uproszczona" łazik truje o niej, ale ani myśli odpowiedzieć skąd się wzięła.
Ale z tego co widzę po jego przykładzie poznańskim, to chyba tylko minimalizuje ilość skrętów, a nie wyznacza drogę po drogach wyższych kategorii.
Jego przykład drogi najszybszej (pierwszej) raz że jest krótszy, to jest i rzeczywiście szybszy i leci po lepszych drogach, w tym więcej po drogach wyższej kategorii.
-
błądzisz, błądzisz, błądzisz teraz już na maxa
-
Cavallino - ZADANIE DOMOWE - zapoznać się z dostepnymi w siecie za friko skinami :)), które oprócz typowych zmian graficznych wprowadzają dodatkowe skrypty z nowymi featuresami
Chyba żartujesz.
Masz jakieś rozwiązanie problemu to je podajesz.
Czasu na przeszukiwanie całej sieci żeby znaleźć coś, jak nie wiem co szukam, to ja nie mam.
Napisane: Maj 14, 2007, 09:54:28
błądzisz, błądzisz, błądzisz teraz już na maxa
Ale w którym miejscu?
To że rację mam przy kategoryzacji zostało już udowodnione.
Więc gdzie błądzę?
-
Mi sie wydaje, ze znam to miejsce ;)
Napisales, ze iGo olewa kategoryzacje drog. A nie olewa jej wcale. Ma wewnetrznie przypisane wagi (predkosci srednie) do kazdej kategorii drogi i stosuje je do wyznaczania tras. Dodatkowo niezaleznie od kategoryzacji stosuje do wyliczen ograniczenia predkosci na konkretnych odcinkach drog.
To, ze nie mozna wykluczyc kategorii nie oznacza, ze sa one olewane.
P.-S. Skad taki wniosek? Otoz istnieja mapy (nawet Polski) na ktorych "zapomniano" o wprowadzeniu danych dotyczacych maksymalnej predkosci, sa tylko rozne kategorie drog, a mimo to iGo stara sie wyznaczac trase optymalnie i mozna stwierdzic ze stosuje rozne predkosci dla roznych kategorii drog.
-
Mi sie wydaje, ze znam to miejsce ;)
Napisales, ze iGo olewa kategoryzacje drog. A nie olewa jej wcale. Ma wewnetrznie przypisane wagi (predkosci srednie) do kazdej kategorii drogi i stosuje je do wyznaczania tras. Dodatkowo niezaleznie od kategoryzacji stosuje do wyliczen ograniczenia predkosci na konkretnych odcinkach drog.
Dokładnie - i jeśli z ograniczeń wychodzi, że droga o niższej kategorii ma większą prędkość niż droga o kategorii wyższej to wytyczy po niej trasę.
Reasumując - ważna jest prędkość przypisana do drogi, a nie jej kategoria.
Czyli w żadnym przypadku, przy żadnym nastawie I-go nie potrafi się posłużyć li tylko kategorią drogi.
I o to mi chodziło.
To, że prędkości domyślne są ustawione inaczej dla różnych kategorii dróg, jest tak oczywiste że nie warte dyskusji i trudno żeby było inaczej.
Niemniej dla I-go liczy się TYLKO ta prędkość, i to prędkość maksymalna, a nie kategoria drogi po której prowadzi.
Co za tym idzie - potrafi poprowadzić po krótszej drodze z serpentynami przez góry, bo mu wychodzi że tam będzie szybciej, a nie po drodze głównej, trochę dłuższej , za to biegnącej po prostym odcinku.
Tak mnie kiedyś przewiózł w Czechach po lokalnej drodze bez numerka, oszczędziłem raptem 5 km, a straciłem pewnie z 20 minut.
-
CAVALLINO OSTATNI RAZ - PRĘDKOŚCI ŚREDNIE NIE maksymalne
chyba, ze uznasz, że 87,5km/h po polskiej drodze głównej jest na niej prędkością maksymalną a ograniczenie 116km/h na autostradzie jest wbudowane w nasze auto :))))
naprawdę szkoda mojego czasu :P
-
CAVALLINO OSTATNI RAZ - PRĘDKOŚCI ŚREDNIE NIE maksymalne
Różnica bez znaczenia.
W każdym prędkości WPISANE w danych programu, a nie kategorie dróg.
Napisane: Maj 14, 2007, 11:25:23
naprawdę szkoda mojego czasu :P
Dokładnie, podobnie jak czasu wszystkich innych.
I to od samego początku, w którym przypieprzyłeś się do mojej wypowiedzi mnawet nie rozumiejąc jej.
-
:) :P
-
Może nie do końca w temacie. Ale czy ktoś z szanownych kolegów "przerabiał" już na własnej skórze trasę do Chorwacji? Chodzi oczywiście o optymalną trasę, nie prowadzącą po wąskich ścieżkach, tylko dobrymi szybkimi drogami.
Wyjazd ze stolicy, a miejsce docelowe to Pag mieścina na północny-zachód od Zadar. Wydaje mi się, że najlepiej tą trasę pokonać przejeżdżając przez Czechy, Austrię, Słowenię aż do Chorwacji.
W Polsce granicę przekraczam w Cieszynie, następnie Frydek-Mistek -> Olomouc -> Brno -> Wiedeń -> Graz -> Maribor -> Zagrzeb -> Karlovac i dalej autostradą A1.
Druga opcja jest taka, żeby udać się przez Słowację i Węgry, ale mam wrażenie, że sieć dróg nie jest tak dobrze rozwinięta, a co za tym idzie nie jechałoby się płynnie i szybko.
Może ktoś przemierzał tą trasę i zaproponuje jakies ewentualne korekty trasy?
-
Jest trzecia opcja.Przez Słowacje,Austrie,Słowenie do Chorwacji.Dla mnie to najlepsza opcja i uniknięcie mandatów "za nic" w Czechach.
Powiedzmy,ze musisz przejechać ok 50km przez Czechy jadąc z Cieszyna na Ćadce,a później już autostradą do Bratysławy i dalej B9 do Wiednia.Jest obwodnica Wiednia także nie jedziesz jak dawniej przez "centrum".Później Graz->Maribor->Zagrzeb i autostradą na południe CRO.
-
Do Cavallino osobnika z tych 70% badanych przez OECD Polaków którzy nie bardzo rozumieją słowo pisane:
AndySK7 - http://my.pdamill.com/viewtopic.php?t=2729&sid=bd4d6cad0756343de43826f6a91ea5ef
@klaudio: też możesz skorzystać z tej skórki i zobaczyć jak cię poprowadzi trasą uproszczoną
W razie czego dodatkowo dla leni:
1. W folderze z iGO stworzyć folder SKIN
2. Wgrać do niego archiwum ze skórką
Napisane: Maj 14, 2007, 18:26:18
A dla niedowiarków co daje trasa UPROSZCZONA:
http://www.navifriends.com/phpbbForum/viewtopic.php?p=73398&sid=a39cb752268167a32c6fd8db24f8d5c0#73398
Myślę że to zakończy durną dyskusję rozpętaną przez jednego z forumowiczów.
-
Do Cavallino osobnika z tych 70% badanych przez OECD Polaków którzy nie bardzo rozumieją słowo pisane:
AndySK7 - http://my.pdamill.com/viewtopic.php?t=2729&sid=bd4d6cad0756343de43826f6a91ea5ef
Jesteś tak bezczelny, że aż śmieszny.
Czyżby w ten idiotyczny sposób sugerował, że kiedykolwiek napisałeś cokolwiek, co by dawało odpowiedź na pytania o drogę uproszczoną?
Napisane: Maj 14, 2007, 19:50:25
@klaudio: też możesz skorzystać z tej skórki i zobaczyć jak cię poprowadzi trasą uproszczoną
Należy się domyślić, że nową funkcjonalność daje skórka.
Co miałeś w szkole z polskiego?
Pani zrozumiała choć jedno z Twoich wypracowań?
Napisane: Maj 14, 2007, 19:51:55
A dla niedowiarków co daje trasa UPROSZCZONA:
http://www.navifriends.com/phpbbForum/viewtopic.php?p=73398&sid=a39cb752268167a32c6fd8db24f8d5c0#73398
Co to niby ma być?
Skórka daje kupę tekstu w hitlerowskim języku?
No to nie ściągam, nie potrzebuję. ;-)
W jakimś bardziej zrozumiałym języku też coś jest?
Myślę że to zakończy durną dyskusję rozpętaną przez jednego z forumowiczów.
Myślę że przez dwóch, tramp to jeden, Ty to drugi.
-
Panowie....
Jak chcecie sobie dać po razie to zróbcie to na PW...
Nie musicie nas wszystkich tu raczyć Waszymi kłótniami...
Pozdrawiam,
-
Do Cavallino osobnika z tych 70% badanych przez OECD Polaków którzy nie bardzo rozumieją słowo pisane:
AndySK7 - http://my.pdamill.com/viewtopic.php?t=2729&sid=bd4d6cad0756343de43826f6a91ea5ef
Jesteś tak bezczelny, że aż śmieszny.
Czyżby w ten idiotyczny sposób sugerował, że kiedykolwiek napisałeś cokolwiek, co by dawało odpowiedź na pytania o drogę uproszczoną?
Wyobraź sobie, że ten link co cytujesz, a był on już wcześniej w tym wątku podany. Jesteś totalnym ignorantyem czy z lenistwa nie chce się nawet przeczytać i zrozumieć to co ktoś do ciebie pisze?
@klaudio: też możesz skorzystać z tej skórki i zobaczyć jak cię poprowadzi trasą uproszczoną
Należy się domyślić, że nową funkcjonalność daje skórka.
Przeczytałeś chociaż pierwszy post z tego linku do forum, który podałem?
A dla niedowiarków co daje trasa UPROSZCZONA:
http://www.navifriends.com/phpbbForum/viewtopic.php?p=73398&sid=a39cb752268167a32c6fd8db24f8d5c0#73398
Co to niby ma być?
Skórka daje kupę tekstu w hitlerowskim języku?
No to nie ściągam, nie potrzebuję. ;-)
W jakimś bardziej zrozumiałym języku też coś jest?
Jest, ale zignorowałeś już to kilkakrotnie. Powoli zaczynam mieć przekonanie, że jesteś najzwyklejszym trollem.
-
Jest trzecia opcja... (..) ... i autostradą na południe CRO.
Serdeczne dzięki Jaro za cenne wskazówki, no to problem trasy dojazdowej został rozwiązany, zostało tylko kilka organizacyjnych drobiazgów i w drogę. ;D ;D ;D
AndySK7 - http://my.pdamill.com/viewtopic.php?t=2729&sid=bd4d6cad0756343de43826f6a91ea5ef
@klaudio: też możesz skorzystać z tej skórki i zobaczyć jak cię poprowadzi trasą uproszczoną
(...)
Myślę że to zakończy durną dyskusję rozpętaną przez jednego z forumowiczów.
Dzięki Lazik_s, przy najbliższej okazji spróbuję przetestować
Pozdrawiam.
-
Myślę że przez dwóch, tramp to jeden, Ty to drugi.
Cavallino jesteś tępy jak mało kto i nic się więcej nie dowiesz
ps.1. proszę admina aby reagował stosownie na tępych i do tego agresywnych osobników.
Agresję można wybaczyć np. jak ktoś ma wiedzę. Brak wiedzy i tępota nie daje się usprawiedliwić.
ps.2. Łazik szkoda czasu. Pozdrawiam
ps.3. Klaudio idź sobie na cro.pl tam masz więcej informacji
-
Wyobraź sobie, że ten link co cytujesz, a był on już wcześniej w tym wątku podany. Jesteś totalnym ignorantyem czy z lenistwa nie chce się nawet przeczytać i zrozumieć to co ktoś do ciebie pisze?
Wyobraź sobie, że śwignięcie linkiem do strony i to takiej na które trzeba założyć usera i się zalogować, żeby cokolwiek przeczytać nie jest odpowiedzią, z zasady z takich śmieci do niewiadomo czego nie korzystam.
Zwłaszcza przy totalnym braku informacji po co miałbym to robić.
Przeczytałeś chociaż pierwszy post z tego linku do forum, który podałem?
Nie - i to z tych samych powodów.
Nie zamierzam siać swoim mailem po sieci (zapisując się na jakieś fora), nie wiedząc czy warto.
Przykłady, które podałeś, raczej nie przekonują, że trasa uproszczona to jest to o co chodzi, wręcz przeciwnie.
Napisane: Maj 15, 2007, 09:36:43
Cavallino jestem tępy jak mało kto i nic się więcej nie dowiesz
Fajne podsumowanie, bardzo celne, zwłaszcza jak na kogoś kto urządza awanture nie rozumiejąc o co się czepia.
Nic się nie dowiem, dobre sobie, a niby czego po Twojej pyskówce ktoś się dowiedział?
Nie padła ani jedna odpowiedź na żadne pytanie.
A linki nie wiadomo do czego to sobie możecie w buty wsadzić (przyczyny wyjaśnione powyżej).
-
Odpoweim dla innych, którzy być może czytali ten wątek i oczekują na jakiekolwiek podsumowanie.
iGO wykorzystuje w mechanizmach wyznaczania tras kategoryzację dróg i przypisane do danych kategorii średnie czasowe pozwalające na optymalizację trasy i dostosowanie jej do wymagań użytkownika.
Domyślnie wyłączona jest w iGO możliwość ustawienia trasy, która będzie jako priorytet traktowała kategorię drogi jako taką. Możliwe jest jednak włączenie odpowiedniej opcji trasy UPROSZCZONEJ, która przy wyznaczaniu trasy korzysta priorytetowo z kategorii dróg krajowych i autostrad. W celu włączenia opcji najlepiej skorzystać ze skórek wspierających dane rozwiązanie (np. AndySK). Inną metodą włączenia funkcjonalności jest skorzystanie z gotowego pliku Route_easy.zip, i przegranie go do podfolderu 'skin' znajdującego się w folderze instalacyjnym (iGO). [Jeżeli folderu 'skin' nie ma w folderze instalacyjnym aplikacji należy go utworzyć] Plik Route_easy.zip można pobrać z forum http://www.navifriends.com wymagana jest jednak rejestracja. Link z opisem podmiany, samym plikiem i działania modułu trasy Uproszczonej (w języku niemieckim):
http://www.navifriends.com/phpbbForum/viewtopic.php?p=73398#73398
-
Łazik jak Ty ładnie kawę na ławę potrafisz :) :) :)
z tym softem jest tak, że niestety aby coś zdziałać ponad standard trzeba się grzebać na obcojęzycznych forach.
Jest to pewien minus bo AutoMapowcy będą sobie ćwierkać na tym forum :P
-
Łazik jak Ty ładnie kawę na ławę potrafisz :) :) :)
No i można tak było od samego początku.
Pod TYMI stwierdzeniami w ostatnim poście Łazika można się tylko podpisać - dokładnie oddają zarówno to co ja, jak i to co Wy chcieliście przekazać.
A propos drogi uproszczonej, jako że ja po niemiecku ni w ząb, może ktoś pokusiłby się o jakiś polskojęzyczny opis działania, tak żeby wiedzieć czy gra warta świeczki, a skórka wyprawki?
-
Łazik jak Ty ładnie kawę na ławę potrafisz :) :) :)
No i można tak było od samego początku.
Nie nie można. Leniom nic na talerzu nie zamierzam podawać. Wymagam choć odrobinę przyzwoitości i jak ktoś już uczestniczy w temacie to powinien choć minimum przyzwoitości wykazać i nie rzucać słów bez potwierdzenia przy tym idąc w zaparte broniąc wcześniej nieprawdziwych tez. Koniec kropka, jeśli chodzi o twoje zachowanie.
Pod TYMI stwierdzeniami w ostatnim poście Łazika można się tylko podpisać - dokładnie oddają zarówno to co ja, jak i to co Wy chcieliście przekazać.
I to jest przekłamanie z twojej strony. Pisałeś że w iGO nie ma czegoś takiego jak kategoryzacja dróg. Koniec końców teza twoja upadła i to w dwóch odmiennych aspektach. Nie ma co bić piany. Palknąłeś coś czego nie potrafiłeś dowieść, obronić i do tego nic nie wkładając do rzeczowości dyskusji.
A propos drogi uproszczonej, jako że ja po niemiecku ni w ząb, może ktoś pokusiłby się o jakiś polskojęzyczny opis działania, tak żeby wiedzieć czy gra warta świeczki, a skórka wyprawki?
Wersja dla leni http://www.tranexp.com:2000/Translate/index.shtml?from=ger&to=pol&type=url&url=http://humanitas-international.org/newstran/newsdesk-german.htm
-
Panowie z całym szacunkiem dajcie już sobie spokój.
Dla mnie IGO jest od dobrych kilku miesięcy Nr 1 (ze wszystkimi mapami beta) i pewnie po wpadce AM 4 jeszcze długo pozostanie, a wszystkie "katagorozacje, uproszczenia" mam "głęboko w poważaniu". Zaglądam do tego tematu często i wasze "dysputy" zacznają mnie denerwować, umówcie się gdzieś, wypijcie flaszkę, albo dajcie sobie po gębie i "chwatit". Przykro czytać, zwłaszcza, że wydaje się że obaj dobrze znacie temat, a kłócicie się o pierdoły.
Bez urazy pozdrawiam, wierny użytkownik IGO(MIO).
-
No i można tak było od samego początku.
Nie nie można. Leniom nic na talerzu nie zamierzam podawać. Wymagam choć odrobinę przyzwoitości i jak ktoś już uczestniczy w temacie to powinien choć minimum przyzwoitości wykazać i nie rzucać słów bez potwierdzenia przy tym idąc w zaparte broniąc wcześniej nieprawdziwych tez.
I oczywiście masz gdzieś, że dwa posty wyżej potwierdziłeś dokłądnie to co ja pisałem.
Czy już przez ten czas zmieniło Ci się postrzeganie świata i teraz już Twoje słowa stały się nieprawdziwe? ;-)
I to jest przekłamanie z twojej strony. Pisałeś że w iGO nie ma czegoś takiego jak kategoryzacja dróg.
Bzdura.
Pisałem, że olewa kategoryzację dróg.
I dokładnie rozumiałem przez to to, co Ty napisałeś dwa posty wyżej.
Wersja dla leni http://www.tranexp.com:2000/Translate/index.shtml?from=ger&to=pol&type=url&url=http://humanitas-international.org/newstran/newsdesk-german.htm
Super pomocne, dzięki. ;-)
Dowiedziałem sie mianowicie o działaniu tej opcji że (przykład kawałka żeby całości nie przeklejać):
"
moduł rutyna prosty Easy aktywować
to wird niejaka dodatkowy Routenoption prosty easy- wstawiony
wzmianka
kto ten Routenoption użyć powinienem ostrożność walten zostawiać,
na temu Routingprofil stawać się ( prawie) wyłączny Bundesstrassen i drogi szybkiego ruchu użyć,
to może pośród okoliczności do wiele wystarczać rutyna prowadzić.
monter
data.zip w Total Commander otwierać i spis "igo_se1" ten data.zip
z spis "igo_se1"
z temu moduł przekraczać.
ten Änderung jest tylko dla ta rozkład 240x320 (Hochformat) i 320x240 (Querformat) odpowiedni, sprawdzany na 240x320.
dzięki przy @paul79 dla którego wzmianka na jednego błąd.
błąd w moduł wurde z ten tłumaczenia z 05.04.2007 ostrugać.
monter
data.zip w Total Commander otwierać i spis "gfx" ten data.zip
z spis "gfx" z temu moduł przekraczać.
dane dla to bezpośredni kopiować pośród "igoskin\" Route_easy.zip widział dodatek "
-
Inną metodą włączenia funkcjonalności jest skorzystanie z gotowego pliku Route_easy.zip, i przegranie go do podfolderu 'skin' znajdującego się w folderze instalacyjnym (iGO). [Jeżeli folderu 'skin' nie ma w folderze instalacyjnym aplikacji należy go utworzyć] Plik Route_easy.zip można pobrać z forum http://www.navifriends.com wymagana jest jednak rejestracja.
Jakby jednak ktoś się nie chciał bez sensu rejestrować, to można prościej:
http://www.navifriends.com/phpbbForum/files/route_easy.zip
Co do samej nowej funkcji "trasa uproszczona": niezła, faktycznie mocno ciągnie do dróg o najwyższej kategorii, jako alternatywa do trasy najszybszej może się przydać, zwłaszcza na wschodzie naszego kontynentu.
Ciekawe czy gdyby to nieco przerobić, nie szłoby zastosować własnych prędkości dla dróg poszcz. kategorii i całkowicie rozwiązać problem.
-
Ostatnio wracalem z Pragi do Wa-wy i MioMap poprowadzilo mnie jakimis mniejszymi drogami (ktore jednak w efekcie okazaly sie bardzo dobre) i nawet sie ciesze, ze nie jechalem Gierkowka.
Wlasnie dadalem sobie w MioMap opcje drogi "Postej" (jak ktos chce moge to opisac) i w tym trybie prowadzi juz przez Czestochowe, ale jednak trasa ma ponad 100km wiecej (a czas przejazdu o 20 minut dluzszy).
Chyba jednak i tak wole ta trase, ktora jechalem (koleiny na Gierkowce sa wkurzajace).
-
Łazik odszczekuję - teraz skin Andy8_skin jest zarypiście dopracowany - POLECAM wszystkim
dużo dodatkowych funkcjonalności - trasa "uproszczona" i graficznie jest to dopracowane bo wcześnie różnie z tym bywało
jeszcz tylko wyświetlania speed/speed limit jest za dnia na żółto z obramowaniem trochę ciulowo
ps. członkom fanklubu iGO polecam rejestrację na forum iGO i skorzystanie z dość profesjonalnej wytwórczości skinowej pewnego chyba młodego i chyba Anglika :)
-
Łazik odszczekuję - teraz skin Andy8_skin jest zarypiście dopracowany - POLECAM wszystkim
dużo dodatkowych funkcjonalności
A jak zrobić to co widać na zrzutach łazika, czyli wyświetlanie POI (własnych a nei wbudowanych) przy większej skali mapy niż domyślna?
Najlepiej jeszcze z podmienionymi, na własne ikonami....?