iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras

  • 89 Odpowiedzi
  • 16195 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Jarecki_B12

  • **
  • 122
    • Motopod
  • Sprzęt: SGS 3
iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« dnia: Maj 08, 2007, 12:09:10 »
Cześć,
miałem ostatnio okazję potestować iGO i bardzo mi się spodobało (do tej pory używałem AM i chyba się rozstanę z nią :) ). Na razie czekam tylko na wydanie na microSD, które ponoć ma być w czerwcu czy lipcu.
Mam tylko pytania, które pomogą w podjęciu ostatecznej decyzji:
- w widoku mapy w dużej skali POI zaznaczane są tylko jako małe kropki, a potem w ogóle znikają. Nie pozwala się to zorientować w szerszym terenie gdzie i jakiego rodzaju POI się znajduje. Można to jakoś zmienić? Tak by zawsze wyświetlały się w normalnej wielkości?
- czy idzie wykluczyć z planowania trasy drogi trzeciorzędne i ew. na jakich zasadach się to odbywa? Wracałem z Węgier i iGO poprowadziło mnie w Czechach jakąś drogą 445, strasznie dziurawą, wąską i kręta, tak, że w końcu sam wyznaczyłem trasę.

Jarecki

*

Offline ..k..l..m..n..

  • ******
  • 2602
  • Sprzęt: LG Swift 3D, HTC Leo, Eten M700
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 08, 2007, 17:03:34 »
Ad 2.  Da się włączyć/wyłączyć drogi wg kryteriów (oddzielnie dla każdego typu): Drogi gruntowe, Autostrady, Promy, Zawracanie, Wymaga zezwol. , Drogi płatne
Ad 1.  Nie jestem pewny, ale chyba nie (ewentualnie może da się jakoś pogrzebać w samych plikach konfiguracyjnych) - taki sposób wyświetlania jest zaprogramowany celowo aby nie zamazywać ekranu ikonkami POI przy większych oddaleniach mapy
LG Swift 3D: Froyo
HTC Leo: EnergyROM 28244 Sense 2.5 Cookie 2.0
Eten M700: _TB_TB_ WM6.1

*

Offline Jarecki_B12

  • **
  • 122
    • Motopod
  • Sprzęt: SGS 3
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 08, 2007, 18:11:31 »
Ad 2.  Da się włączyć/wyłączyć drogi wg kryteriów (oddzielnie dla każdego typu): Drogi gruntowe, Autostrady, Promy, Zawracanie, Wymaga zezwol. , Drogi płatne

Nie mam już iGO przy sobie. A takie coś jak "Tylko główne drogi" jest?

Ad 1.  Nie jestem pewny, ale chyba nie (ewentualnie może da się jakoś pogrzebać w samych plikach konfiguracyjnych) - taki sposób wyświetlania jest zaprogramowany celowo aby nie zamazywać ekranu ikonkami POI przy większych oddaleniach mapy

No to lipa. Co prawda iGO podaje najbliższe POI, ale nie wiadomo w którym kierunku i takie spojrzenie w szerszym terenie, jak pozwala AM, dużo daje.

Jarecki

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 08, 2007, 18:42:07 »
odnośnie typów drogi to jak napisal poprzednik, samych dróg głównych nie uświadczysz, przy czym nie mierz tego Automapą ponieważ przy logice wytyczania iGO tak jak ja to widzę nie jest to potrzebne przynajmniej mnie
z oficjalnymi mapami marszruta trasy jest zawsze ok, przy bardzo długich przelotach warto sobie zoptymalizować dodając jakieś Via jeśli mamy jakieś szczególne życzenia. Jeśli chodzi o optymalny przejazd przez dane miasto lecz jednocześnie jego objazd tak by nie wjeżdżać do centrum np. przez Wiedeń lecz nie jego centrum tylko obwodnicą to na razie na rynku jedyny TomTom ma opcje o trochę mylącej angielskiej nazwie Via City Centre, która powoduje, że optymalnie dobiera droge przez miasto lecz nie jego centrum na sztywno lecz optymalnym objazdem lub obwodnicą jeśli istnieje - mnie tego najbardziej brakuje

odnośnie POI da się w plikach konfiguracyjnych bez problemu lecz niestety nie jest to takie proste, ja tego nie zmieniam bo nie mam potrzeby więc nie rozgryzałem, musiałbyś wleźć np. na oryginalne forum iGO lub w innych miejscach też to jest zgoogluj trochę
Ogólnie możliwość definicji stopnia zoomu odpowiadającego widoczności danej grupy bądź idealnie danej podgrupy POI jest w zakresie wish list dla kolejnej wersji
Ogólnie jest to feature dość upiedliwy w obsłudze programowej ponieważ zakładając taką możliwość konfiguracyjną dla POI należałoby też wprowadzić na ekran kolejny przełącznik odpowiadający za włącz/wyłącz POI - dlaczego ? dlatego, że app musi być uniwersalny i szukając czegoś na mapie ogólnie nie wiadomo czy interesują nas szczegóły dróg/budynków jako takich czy też właśnie POI a gdyby POI miały by być "przesadnie" widoczne przy pewnym stopniu zoom out to zamazywałaby siatkę drogową

Na dzień dzisiejszy najładniej chyba ma to rozwiązane TomTom - bez mozliwości konfigurowania ale z defaultowo najlepiej dobraną widocznością POI w zależności od skali
rozwiązanie AM3, które ostatnio widziałem z defaultową kaszanką POI (przynajmniej w centrach miast) pokrywające siatkę dróg jest moim zdaniem zdecydowanym półśrodkiem - ponieważ wtedy jeszcze powinien być przełącznik (np. tak jak to iGO pięknie robi przejrzysty okrągły button)

po Czechach Cię iGO tak poprowadziło - podaj trasę dlatego, że o ile nie lecisz przez Cieszyn to tam zdaje się zawsze występują takie ciulowe łączniki, widać jeździsz z SW PL bo z SC i SE lepiej jechać przez Slowację (nawet do Wiednia) a przy tym w Czechach można zarobić niezły mandacik bo się pepiki strasznie upiedliwe zrobiły, Słowacy póki co większy luzik a do tego autostrada z Bratysławy podchodzi coraz bliżej Ziliny
acha no i napisz czy miałeś oficjalną mapę CZ czy nie

jeśli interesują Cię zmiany w GUI iGO zainteresuj się skinami obsługe których wprowadzilo iGO Plus, najsłynniejsze skiny to Andy_skin (kilka wersjii) - jest tam kilka totalnie zbajerowanych rozwiązań, wypasione ikony POI VGA, zmieniona widoczność niektórych POI (ale ostatnio były bez możliwości konfiguracji), ikona ograniczenia predkości na drodze i takie tam, trochę są te skiny zbyt infantylne jak dla mnie ale to może tylko dla mnie ogólnie super
ogólnie iGO ma bardzo elastyczny interfejs i jeśli ktoś chce może mnóstwo nazmieniać no ale oczywiście nie każdy Kowalski da radę :)))
skiny wprowadzają np. dodatkowe przejrzyste buttony na ekranie i dodatkowe pola informacyjne trasy (szczególnie w landscape) oraz np. przełączniki typu trasy (z rekalkulacją) wprost w trybie mapowym itp. itd. odlot kompletny
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2007, 19:30:00 wysłana przez tramp »

*

Offline Jarecki_B12

  • **
  • 122
    • Motopod
  • Sprzęt: SGS 3
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 08, 2007, 19:36:51 »
Jeśli chodzi o optymalny przejazd przez dane miasto lecz jednocześnie jego objazd tak by nie wjeżdżać do centrum np. przez Wiedeń lecz nie jego centrum tylko obwodnicą to na razie na rynku jedyny TomTom ma opcje o trochę mylącej angielskiej nazwie Via City Centre, która powoduje, że optymalnie dobiera droge przez miasto lecz nie jego centrum na sztywno lecz optymalnym objazdem lub obwodnicą jeśli istnieje - mnie tego najbardziej brakuje

No to by się bardzo przydało. Ja w takich przypadkach próbuję zaznaczać via na trasie dolotowej do miasta.

Ogólnie jest to feature dość upiedliwy w obsłudze programowej ponieważ zakładając taką możliwość konfiguracyjną dla POI należałoby też wprowadzić na ekran kolejny przełącznik odpowiadający za włącz/wyłącz POI - dlaczego ? dlatego, że app musi być uniwersalny i szukając czegoś na mapie ogólnie nie wiadomo czy interesują nas szczegóły dróg/budynków jako takich czy też właśnie POI a gdyby POI miały by być "przesadnie" widoczne przy pewnym stopniu zoom out to zamazywałaby siatkę drogową

Niekoniecznie, włączam wtedy tylko te POI które mnie interesują i koniec. Jeśli są blisko siebie, to zlewają się w jeden i po tapnięciu wyświetla listę POI - tak chyba teraz jest. W trybie kokpit można by ew. wybierać czy POI zawsze widoczne, czy skalowane. Ja generalni i tak nie patrzę na mapę, tylko słucham co gada (motocykl) i jak już to stojąc szukam np. stacji lub motelu.
AM ma to fajne, że można wybierać skalę od której są widoczne POI. Można by to rozwinąć i dodać do każdego rodzaju POI osobno


po Czechach Cię iGO tak poprowadziło - podaj trasę dlatego, że o ile nie lecisz przez Cieszyn to tam zdaje się zawsze występują takie ciulowe łączniki, widać jeździsz z SW PL bo z SC i SE lepiej jechać przez Slowację (nawet do Wiednia) a przy tym w Czechach można zarobić niezły mandacik bo się pepiki strasznie upiedliwe zrobiły, Słowacy póki co większy luzik a do tego autostrada z Bratysławy podchodzi coraz bliżej Ziliny
acha no i napisz czy miałeś oficjalną mapę CZ czy nie

Mapy nie wiem jakie miałem, ale po wybraniu opcji FAST pogoniło mnie z Budapesztu do Ołomuca (generalnie koniec trasy we Wrocku) i potem właśnie tą chorą 445 na Głuchołazy. Kumpel który ze mną jechał, strasznie się ciskał, bo zwykle jeździliśmy przez Svitavy, czy jakoś i byłoby o 1h szybciej jak nie lepiej.

jeśli interesują Cię zmiany w GUI iGO zainteresuj się skinami obsługe których wprowadzilo iGO Plus, najsłynniejsze skiny to Andy_skin (kilka wersjii) - jest tam kilka totalnie zbajerowanych rozwiązań, wypasione ikony POI VGA, zmieniona widoczność niektórych POI (ale ostatnio były bez możliwości konfiguracji), ikona ograniczenia predkości na drodze i takie tam, trochę są te skiny zbyt infantylne jak dla mnie ale to może tylko dla mnie ogólnie super
ogólnie iGO ma bardzo elastyczny interfejs i jeśli ktoś chce może mnóstwo nazmieniać no ale oczywiście nie każdy Kowalski da radę :)))
skiny wprowadzają np. dodatkowe przejrzyste buttony na ekranie i dodatkowe pola informacyjne trasy (szczególnie w landscape) oraz np. przełączniki tras itp. itd. odlot kompletny

To chętnie, tylko jakiś trial by się przydał, ale z tego co wiem, to chyba nie ma. Pozostaje chyba potestowanie najpierw promocyjnej wersji z eMula ;)

Jarecki

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 08, 2007, 20:43:12 »
ale na Głuchołazy przez co poleciał, przez Sumperk ? zaraz zresztą sam sprawdzę

na mapie Czech 2007.01 wyznacza trasę centrum Brno - centrum Wrocław logiczną moim zdaniem (tylko ja tamtędy nigdy nie jeżdżę) tj przez Międzylesie/Boboszów czyli cała droga orka jakich mało :)) w PL chyba duży ciut lepiej
tylko coś ostatnio właśnie czytałem, że ludzie z Wrocka mają kilka mozliwości i niektórzy wybierają przez Głuchołazy (bo kawalek autostrady) a inni jeszcze inaczej kombinują
trasę Olomouc-Głuchołazy wyznacza w miarę prostą krechą do góry przez Rymarov to jest ta lepsza ?

*

Offline Jarecki_B12

  • **
  • 122
    • Motopod
  • Sprzęt: SGS 3
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 08, 2007, 21:14:07 »
tylko coś ostatnio właśnie czytałem, że ludzie z Wrocka mają kilka mozliwości i niektórzy wybierają przez Głuchołazy (bo kawalek autostrady) a inni jeszcze inaczej kombinują
trasę Olomouc-Głuchołazy wyznacza w miarę prostą krechą do góry przez Rymarov to jest ta lepsza ?

No to jest właśnie kicha, wyznacza strasznie kiepską drogą z Ołomuca do Głuchołaz, bo upiera się na kawałek A4. Lepiej jechać dalej na Svitavy, a później chyba na Boboszów. Szybciej i lepsze drogi, na pewno nie trzycyfrowe.

Jarecki

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 08, 2007, 21:21:59 »
no tak ale podejrzewam, że program jest niewinny tylko rzeczywistość dobijająca  :(

Mianowicie on liczy (a w każdym razie powinien) ile ma kilometrów po drodze każdej kategorii, następnie proste sumowanko i porównanko. Jeśli mu wyszło, że kategorie dróg w PL (wariant Boboszów) oraz w Czechach (wariant prosto na Głuchołazy) są takie same albo zbliżone (gdzie dokładnie i jaki warunek jest postawiony w algorytmie tego oczywiście nie wiem), kilometry są podobne a następnie policzył sobie np. że autostrady u nas do Wrocka jest więcej niż tego kawałka autostrady/czy tylko drogi szybkiego ruchu w Czechach no to leci przez Głuchołazy nie ma zmiłuj

tylko teraz sprawdziłem gdzie są te Svitavy i trochę przestałem rozumieć - piszę, że trasę Brno-Wrocław wyznacza przez Svitavy, Boboszów i nawet napisałem, że tę trasę bym uważał za optymalną (choć nie znam odcinka czeskiego). natomiast Wy pojechaliście chyba bez sensu na Olomouc no i potem zrobiła się kicha - można się było tylko ratować powrotem w lewo na Mohelnicę drogą szybkiego ruchu i następnie też na Boboszów ale w stosunku do drogi Brno-Boboszów to chyba nieopłacalne

generalnie Wrocek na Brno jest orka nie ma to tamto :)
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2007, 21:32:14 wysłana przez tramp »

*

Offline Jarecki_B12

  • **
  • 122
    • Motopod
  • Sprzęt: SGS 3
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 08, 2007, 22:56:41 »
Niby wcześniej niż w Ołomucu mieliśmy na Svitavy odbić (sam nie wiem, bo zawsze za kumplem jechałem :) i dawno to było). Tym razem postanowiłem pokazać zalety (sic) nawigacji i dupa z tego wyszła :)

A co do algorytmu wyznaczania trasy przez iGO i jak ma się do tego rzeczywista jakość dróg, to pewnie masz rację, ale weź to teraz przetłumacz mojemu kumplowi :)

Jarecki
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2007, 23:08:30 wysłana przez Jarecki_B12 »

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 08, 2007, 23:48:57 »
Czy IGO PLUS, to to samo co My Way? Te skiny bardzo by mnie interesowały ;)
OPTIPAD 300 (Palmax z710) uszkodzony, OPTIPAD 400 (MIO 558), GPS Rikaline-kabel, SanDisk 1GB

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 10, 2007, 23:16:15 »
No to jest właśnie kicha, wyznacza strasznie kiepską drogą z Ołomuca do Głuchołaz, bo upiera się na kawałek A4. Lepiej jechać dalej na Svitavy, a później chyba na Boboszów. Szybciej i lepsze drogi, na pewno nie trzycyfrowe.

Jarecki

No a skąd program ma wiedzieć że dana droga tej samej kategorii jest w rzeczywistości gorsza?

Nie miałeś zaznaczonej trasy najszybszej?
To by tłumaczyło to dążenie do wjazdu na autostradę.

*

Offline Jarecki_B12

  • **
  • 122
    • Motopod
  • Sprzęt: SGS 3
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 11, 2007, 11:08:01 »
I najszybsza i najkrótsza i ekonomiczna wyznaczały tą samą trasę.
Zdaję sobie sprawę, że program nie wie nic o stanie dróg i z tąd było moje pytanie o wyłączanie dróg o mniejszej kategorii.
Super sprawą było by jakby można było zadać wyznaczanie trasy drogami o określonej liczbie cyfr w numerze. Np tylko do 2 cyfrowych (oczywiście wyłączając same okolice celu).

Jarecki

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 11, 2007, 16:47:10 »
I najszybsza i najkrótsza i ekonomiczna wyznaczały tą samą trasę.

Bo to jest najkrótsza trasa z Ołomuńca do Wrocławia !!!
Nie wiem jak chciałbyś zrobić żeby program wyznaczył Ci dłuższą - tylko punkt pośredni mógł Cię uratować.

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 12, 2007, 11:52:11 »
Cavallino, że tak tu trochę uporządkuję w ramach sobotnich porządków  :) nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz

Trasa najszybsza jest trasą z samej nazwy najszybszą i wcale się nie musie równać najkrótszej. Najkrótsza trasa to pestka dla każdego algorytmu. Drzewo grafów, "jazda po każdym" ( z warunkami granicznymi, żeby się nie rozpędzać za daleko na boki :)) ) no i sumowanie z następującym następnie porównaniem. Wybór drogi najkrótszej.

Trasa najszybsza to już jest całkiem wyzwanie. Muszą być kategorie dróg i przypisane im wagi - w ogólności idealnie jak można do każdej kategorii drogi przypisać średnią prędkość - tego mi brak w iGO i w TT. Następnie znów jazda po drzewie grafów ale liczenie już się komplikuje. Sumowane są dla każdego odcinka drogi odległości w każdej kategorii a następnie obliczenie czasu przejazu przez uwzględnienie średniej prędkość lub predefiniowanej wagi z następującym zbiorczym sumowaniem w celu oszacowania łącznego czasu przejazdu i dopiero porównania konkurencyjnych tras.
Matematycznie proste, obliczeniowo może się przerodzić w tragedię, gdy ruszamy z centrum miasta albo w ogóle im więcej jest wariantów. Przy długich przelotach wariantów jest kupa :)) (choć z drugiej strony ilość głównych rozsądnych łączników drogowych z punktu A do odległego punktu B jest mocno ograniczona do może 2/3 wariantów przeważnie)
Przy tym alorytmie niezwykle ważna jest kultura matematyczna jego twórcy. Teorycznie prosty algorytm musi mieć wiele mądrze ustawionych warunków granicznych oraz przede wszystkim jest w ogólności duże pole do jego optymalizacji.
Gdyby ktoś kończył kierunek na którym liczył coś więcej niż odsetki od kredytów :)) a optymalnie uczył się oraz projektował optymalne sterowania lub oprogramowywał roboty to wie o czym mówię.
Stąd spore rozbieżności między różnymi aplikacjami, różnie przez nie wytyczane warianty najszybsze już nie wspominając, że dane mapowe w różnych opracowaniach też nie są identyczne.

Trasa ekonomiczna to mieszanka obu - moża to zdefiniować matematycznie na wiele sposobów w zależności od inwencji autora. Oczywiście lata o to, że za dużo nie nadłożyć drogi do jakiejś lepszej za to szybszej, z drugiej lata też o to aby nie jechać najkrótszą drogą przez jakieś pipidówy.

Generalnie np. ja tego mało używam, preferuję trasy najszybsze dodatkowo określając jeszcze w Navigonie "Fast car" - cokolwiek to oznacza ale można się domyślać.

Ale np. znakomicie widać o co lata np. na berlińskim ringu albo paryskiej obwodnicy. Trasy najszybsze o ile nie łączą punktów w tej samej częsci miast natychmiast prowadzą na ring z szybkim przelotem. Trasy najkrótsze to skomplikowana rzeźba po mieście. W dniach roboczych kompletnie nieopłacalne, chyba, że istnieją jeszcze łączniki wielopasowe w obrębie miasta.

motocyklista Jarecki zmierzał oczywiście do tego, że nie kuma czemu najszybsza równała się najkrótszej dla tego przypadku. Niestety nie podał dokładnie po co pojechali z Brna na Olomouc - najprawdopodobniej tam gdzieś pomiędzy mieli jakś skrót w lewo na Svitavy - pipidówę, która jest w miarę niezła.
Rozpędzili się jednak po drodze szybkiego ruchu aż do Olomouca, gdzie algorytm bezwzględnie kazał orać prosto do góry na Głuchołazy najszybszą drogą bo też i moim zdaniem z dostępnych danych mapowych tak wynika.
Dane mapowe nie uwzględniają tego, że gdzieś w lewo był niezły łącznik (! niskiej kategorii) na Svitavy skąd można lepiej jechać na Wrocław do góry przez Boboszów.
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2007, 12:26:50 wysłana przez tramp »

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 12, 2007, 12:05:20 »
Cavallino, że tak tu trochę uporządkuję w ramach sobotnich porządków  :) nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz

A do tego że skoro najkrótsza jest trasa, która dodatkowo leci spory kawałek po autostradzie, a cały czas drogami numerowanymi, to nie bardzo wiem na jakiej podstawie oczekiwał, że będzie miał wyznaczoną inną trasę?
Zwłaszcza że WIEDZIAŁ że I-go olewa kategoryzację dróg, bo żadnych ograniczeń w nim nie ustawiał?

Swoją drogą ja jechałem niegdyś tą trasą do Brna przez  Boboszów i Ołomuniec i wcale ona do Ołomuńca taka dobra nie jest, też kręta jak diabli (z wyjątkiem dwupasmowgo odcinka przed Ołomuńcem), do tego na polskim odcinku Wrocław-Kłodzko duży ruch.
Kto wie czy przez Głuchołazy faktycznie nie jest szybciej.
Napisane: Maj 12, 2007, 12:02:53
Niestety nie podał dokładnie po co pojechali z Brna na Olomouc - najprawdopodobniej tam gdzieś pomiędzy mieli jakś skrót w lewo na Svitavy - pipidówę, która jest w miarę niezła.

Moim zdaniem przez Ołomuniec to słuszna droga, duża część po dwujezdniówkach i autostradach.
A inne drogi w Czechcach są straszliwie wolne, jak nie zakręt to Skodiczka.

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 12, 2007, 12:19:19 »
tylko wcześnie już wytłumaczyłem, że iGO sam z siebie leci Brno-Wrocław nie przez Olomouc tylko leci na Svitavy (Mohelnica) a następnie do góry na Boboszów. Robi to dlatego, że spory kawał szybkiej drogi do Svitavy a w PL ma kawał drogi z granicy chyba nawet aż do Wrocka wyższej kategorii niż ta orka na Głuchołazy.

Oni po prostu sobie zmienili drogę i pojechali na Olomouc, przeoczyli jakąś drogę, którą kiedyś pojechali a jak dojechali do Olomouca to już było za późno :)) choć ja i tak bym wtedy wrócił w lewo na Mohelnicę.
Tak ja to widzę - a poza tym co się stało - raptem rozpoznali lepiej czeską prowincję :)) ja kiedyś rozpoznawałem z głupoty może 30km tak krętą drogą przez góry na południu Europy, że mimo zopytmalizowanego elektrycznego wspomagania bolały mnie łapy, gira od hamulca i zaczynało mi się kręcić w głowie :))) a czułem się mnie więcej tak jakbym przejechał 500km autostrady maluchem :)))

ps.1. wbrew temu co piszesz iGO oczywiście w żadnym razie nie olewa kategoryzacji dróg, nie może robić tego żaden program nawigacyjny, robi tak tylko podobno AM4 :)))
natomiast zastosowanego konkretnie rozwiązania nie znam. Kategoryzacja bezwzględnie jest bo trasy szybkie są prawie perfect moim zdaniem
ps.2. mam jednak wrażenie, że TT jest powolniejszy ale jakby trochę jego algorytm jest precyzyjniejszyl cięzko powiedzieć jak jest naprawdę
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2007, 13:09:42 wysłana przez tramp »

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 12, 2007, 15:42:07 »

ps.1. wbrew temu co piszesz iGO oczywiście w żadnym razie nie olewa kategoryzacji dróg, nie może robić tego żaden program nawigacyjny, robi tak tylko podobno AM4 :)))

Olewa, olewa.
Przy trasie szybkiej i ekonomicznej posługuje się wyłącznie przypisaną do danej drogi prędkością maksymalną (która oczywiścia dla głównych dróg jest większa).
Niemniej nie ma nic przeciwko przeprowadzeniu Cię przez drogi o szerokości 1 samochodu, żeby zaoszczędzić parę km i nie masz na to wpływu.
Nie raz już mnie w ten sposób w maliny wpuścił.
Przy mapie Emapy 2007.01 nawet w gruntowe, ale zaraz po tym wyleciała ona z mojego pda.
Na mapach TA prowadzi chociaż po asfaltach.

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 12, 2007, 15:55:08 »
jeśli tak mówisz to musimy już zejść na konkrety  :)

odrzucamy oczywiścię mapę od EMapy jako niezdatną do użytku, odrzucamy też mapy nieoficjalne, mapy 2007.01 krajów Europy zachodniej możemy dopuścić

czekam na przykład takiego skrótu jak napisałeś, przy ustawieniu droga najszybsza - może być opisowo, sprawdzę sobie sam, nie trzeba robić żadnych zrzutów

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 12, 2007, 16:06:26 »
jeśli tak mówisz to musimy już zejść na konkrety  :)

odrzucamy oczywiścię mapę od EMapy jako niezdatną do użytku, odrzucamy też mapy nieoficjalne, mapy 2007.01 krajów Europy zachodniej możemy dopuścić

czekam na przykład takiego skrótu jak napisałeś, przy ustawieniu droga najszybsza - może być opisowo, sprawdzę sobie sam, nie trzeba robić żadnych zrzutów

Proszę Cię bardzo.
Świerkocin (koło Gorzowa) - Poznań.
Od razu mówię że droga koło Świerkocina nad Wartą prowadzi po wale Warty, ma takąż szerokość i dziury jak jasna cholera.
Testowane tydzień temu.

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 12, 2007, 16:19:00 »
z mapą EMapy jedyny problem, że prowadzi przez Studzionkę nad Wartą faktycznie (jeśli mówimy o tej właśnie drodze) i następnie w prawo i dobija do głównej przed miejscowością Graby

Zwróć uwagę, że według EMapy jest to droga średnio-jasno-żółta z konturem a więc nienajgorsza (to nie jest biała z konturem gdzie na tej mapie mogą to być drogi gruntowe) - jest tam do głównej 10,7km.
Gdyby pojechał główniejszą prosto w dół ze Świerkocina do Krzeszyc to ma 8,6km i tak powinien był raczej zrobić istotnie
No ALE to tyczyło na razie znanej co do jakości EMapy


ps.1. muszę wgrać "starą" mapę Teleatlasu i wgrać PL_CZ_SK_HU TomToma z PC, na razie wychodzę wracam wieczorem, dalsza analiza nastąpi ... jeszcze dziś
ps.2. rozumiem jednak, że z mapą Teleatlasu też tak robi ???
ps.3. jak chcesz przyspieszyć analizę to sprawdź na najnowszej mapie TT jak robi najszybszą trasę
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2007, 16:21:57 wysłana przez tramp »

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 12, 2007, 16:24:36 »
z mapą EMapy jedyny problem, że prowadzi przez Studzionkę nad Wartą faktycznie (jeśli mówimy o tej właśnie drodze) i następnie w prawo i dobija do głównej przed miejscowością Graby

Mówię o mapie TA 2007.10.
Jeśli na Empaie jest tak samo, to znaczy że i knot ten sam.


*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 12, 2007, 16:26:21 »
2006.10 ??

sprawdź w TT jak możesz, lecę na razie

ps. zrobimy analizę cross-nawigacyjną

ps. jeśli TT będzie leciał z 2007.01 na Krzeszyce a iGO nie to faktycznie nieładnie

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 12, 2007, 16:28:09 »

Zwróć uwagę, że według EMapy jest to droga średnio-jasno-żółta z konturem a więc nienajgorsza (to nie jest biała z konturem gdzie na tej mapie mogą to być drogi gruntowe) - jest tam do głównej 10,7km.

No ale o czym Ty do mnie piszesz?
Zaprzeczałeś że I-go olewa kategorię dróg, a skupia się na szybkości, dostałeś dowód że tak jest i prowadzi drogą gminną, gdzie jest ograniczenie do 30 km/h.
Co więcej Ci potrzeba, żeby mieć pewność że miałem rację?
Napisane: Maj 12, 2007, 16:27:05
2006.10 ??

sprawdź w TT jak możesz, lecę na razie

Tak, 2006.10.
TT już nie mam, jest dla mnie nieużywalny.

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 12, 2007, 16:29:25 »
Cavallino lecę ale wspólna analiza z Tobą nie jest łatwa

NA RAZIE sprawdziłem mapę EMAPY, bo taką mam W PDA. SPRAWDZĘ WIECZOREM mapę TA i zachowanie TT na analogicznej trasie

WTEDY będę wyciągał wnioski

NAJPIERW ANALIZA potem wnioski

ps. jeśli już dokonałeś poprawnej analizy to ją opisz
do wieczora

ps.last oczywiście wierzę, że z mapą TA zachowuje się tak jak piszesz
JEDNAK wtedy trzeba dokonać cross-dowodu algorytmu iGO badając zachowanie TT bo jeśli TT zachowuje się analogicznie to może TELEATLAS tak opisał tę drogę ROZUMIESZ ? ? ? ? ? ?

ps. last last :))) choć istotnie iGO pokazuje ją jako niższej kategorii niż tą na Krzeszyce

najbardziej mnie interesuje w tej chwili cross-dowód z TT, lecę bo się spoźnię
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2007, 16:33:28 wysłana przez tramp »

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 12, 2007, 22:18:50 »

ps.last oczywiście wierzę, że z mapą TA zachowuje się tak jak piszesz
JEDNAK wtedy trzeba dokonać cross-dowodu algorytmu iGO badając zachowanie TT bo jeśli TT zachowuje się analogicznie to może TELEATLAS tak opisał tę drogę ROZUMIESZ ? ? ? ? ? ?

Tak to znaczy jak?
Bo że nie jest numerowana to chyba widzisz.
A że opisał jako drogę o podobnej prędkości jak wojewódzka?
No zapewne - i ja właśnie o tym mówiłem.
Sama kategoryzacja (rozumiana zgodnie z numeracją) jest nieistotna.

*

Offline lazik_s

  • ***
  • 386
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Cruise, FS N560
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 12, 2007, 22:25:31 »

ps.last oczywiście wierzę, że z mapą TA zachowuje się tak jak piszesz
JEDNAK wtedy trzeba dokonać cross-dowodu algorytmu iGO badając zachowanie TT bo jeśli TT zachowuje się analogicznie to może TELEATLAS tak opisał tę drogę ROZUMIESZ ? ? ? ? ? ?

Tak to znaczy jak?
Bo że nie jest numerowana to chyba widzisz.
A że opisał jako drogę o podobnej prędkości jak wojewódzka?
No zapewne - i ja właśnie o tym mówiłem.
Sama kategoryzacja (rozumiana zgodnie z numeracją) jest nieistotna.
Przeczytaj jeszcze raz posty trampa to zrozumiesz o co mu chodzi, a podejście ma jak najbardziej słuszne i oczywiste.
brak podpisu i kropka

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 13, 2007, 00:08:09 »
Przeczytaj jeszcze raz posty trampa to zrozumiesz o co mu chodzi, a podejście ma jak najbardziej słuszne i oczywiste.

Doskonale rozumiem o co mu chodzi, szuka dziury w całym.
Niepotrzebnie zarzucił mi że nie wiem co piszę i nie bardzo wie jak się z zarzutu wycofać, a jak fakty (przykład) potwierdziły moje słowa, to tym gorzej dla faktów.

*

Offline lazik_s

  • ***
  • 386
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Cruise, FS N560
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 13, 2007, 09:49:49 »
Przeczytaj jeszcze raz posty trampa to zrozumiesz o co mu chodzi, a podejście ma jak najbardziej słuszne i oczywiste.

Doskonale rozumiem o co mu chodzi, szuka dziury w całym.
Niepotrzebnie zarzucił mi że nie wiem co piszę i nie bardzo wie jak się z zarzutu wycofać, a jak fakty (przykład) potwierdziły moje słowa, to tym gorzej dla faktów.
Na 100% nie wiesz - potwierdza właśnie to ten twój post. Do chwili jak nie zrozumiesz jak dalej sprawdzić dany, wymieniony przez ciebie błąd to następne wypowiedzi są laniem w próżnię.
brak podpisu i kropka

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 13, 2007, 10:34:05 »
Na 100% nie wiesz - potwierdza właśnie to ten twój post. Do chwili jak nie zrozumiesz jak dalej sprawdzić dany, wymieniony przez ciebie błąd to następne wypowiedzi są laniem w próżnię.

Tam masz rację - nie wiem - i prowadzenie trasy po drodze gminnej jest dowodem na korzystanie z kategoryzacji dróg, pozwalającej korzystac wyłącznie z dróg głównych.
Ktoś z nas wie inaczej - i ten przykład potwierdza że Ty.

A co do lania w próźnie - dokładnie tym jest Twój cały udział w tym wątku.
Oprócz przypieprzenia się nic do niego nie wniosłeś.

*

tramp

Odp: iGO - wyświetlanie POI i wyznaczanie tras
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 13, 2007, 10:54:29 »
no tak nasz Cavallino nie jest okazem uprzejmości wcielonej  :)

Ale do rzeczy - wgrywam zaraz mapę TA i mapę TT, poczekajmy trochę bo jeszcze śniadanko po drodze :)) z tym, że mapę do TT mam już tylko 2007.01 co nie odpowiada dokładnie mapie TA w iGO

ale wstępny wniosek, gdzie przeanalizowałem dodatkowo ostatnio wychwycone zachowanie koło berlińskiego ringu (choć początkowo nie przywiązałem do tego większej wagi) mam pierwszy taki, co oczywiście już wszyscy wiemy to są dla iGO trasu najszybsze bo takie też wylicza sobie czasy (najkrótsze)
Jest chyba jednak problem z czasami - coś zaczynam podejrzewać (a nie pisał tego już ktoś ?), że on korzysta z czasów wynikających z prędkości maksymalnej (dopuszczonej na danej drodze) a powinien brać prędkość średnio jakoś tam w miarę sensownie zdefiniowaną.
czuję też w gaciach  :), że TT tak nie zrobi ale sprawdzę

wtedy wynikałoby, że iGO potrzebuje precyzyjnej mapy z ograniczeniami prędkości built-in, żeby sensownie policzyć zaś TT korzysta z tablicy predefiniującej prędkości średnie dla różnych kategorii dróg - to rozwiązanie w obliczu niedopracowych map bądź powstających ograniczeń prędkości (i dziur na drodze) jest raczej bez wątpienia lepsz
a ciekawe jaka jest prędkość maksymalna na drodze gruntowej :)))
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2007, 11:04:05 wysłana przez tramp »