Killcabie: całkiem prosto
Rysujesz na kartce prostokąt np. 7x11 (chyba takie były wg. mnie "oficjalne" wymiary
) i każdy gracz w swojej turze dorysowuje klocek 4-kratkowy wg. zasad znanych z tetrisa, czyli klocek ląduje albo na dnie, albo na innym klocku, oczywiście zwracając uwagę na drogę - nie ma przenikania przez inne klocki, więc np. kwadrat o szerokości 2-kratek nie może przecisnąć się przez szczelinę stworzoną z innych klocków o szerokości 1-kratki, pomimo, że na dole jest miejsce na tak duży klocek.
Punkty zdobywa ten, kto jako ostatni zakreśli poziomą, pełną linię utworzoną z klocków, wtedy po prawej stronie planszy wpisujemy swój inicjał (oznaczający nasz punkt).
Gra kończy się także jak w prawdziwym tetrisie, czyli w momencie, gdy już nie będzie miejsca na ułożenie jakiegokolwiek 4-kratkowego klocka (trzeba pamiętać, że nawet jednak karatka klocka nie może wyjść poza górną krawędź!). Oczywiście wygrywa ten, kto zdobędzie większą ilość punktów.
Uff... Ale się rozpisałem, i to jeszcze w sprawie OT.
PS. Były także kiedyś próby przeniesienia innych komputerowych gier na papier i o dziwo, znowu mi się udało się "przeportować" klasycznego wężyka
Zasady trochę się zmieniły jednak ostatecznie wężyk został wężykiem. Była też ciekawa gra konikiem szachowym, jednak to myślę, że niektórzy powinni znać.