Literaki PPC Beta

  • 168 Odpowiedzi
  • 28921 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline piopawlu

  • **
  • 109
  • Płeć: Mężczyzna
    • piopawlu.net
  • Sprzęt: iPhone 3G, Nexus One
Literaki PPC Beta
« dnia: Wrzesień 17, 2006, 13:26:24 »

Jakiś czas temu zaproponowałem wersje literaków na telefony komórkowe. Niestety niewiele telefonów potrafiło sobie poradzić nawet z małym 64kB słownikiem, dlatego zdecydowałem się napisać LITERAKI na Pocket-PC.

Aktualnie gra jest w fazie beta-testów i wymaga PDA z ekranem QVGA(240x320) oraz systemu Pocket-PC 2003 lub nowszego;

W wersji BETA możliwa jest jedynie gra przeciwko PDA, natomiast w produkcie finalnym będzie można pograć zarówno po Bluetooth jak i TCP/IP;

Dalsze informacje na temat gry znajdziecie tutaj:
http://pawluczuk.info/?id=5&sid=litppc&lang=pl

Download (552kB) (22.10.2006):
http://get.piopawlu.net/file/literaki_beta.rar

Bug tracking:
http://bugs.piopawlu.net/litppc/

Zapraszam to testowania:)

Changelog:

#22.10.2006:
+ poprawiony blad podswietlania przyciskow po wyjsciu z pauzy
+ poprawiony blad podswietlania nieznanych slow stykajacych sie z krawedzia planszy
+ kilka zmian w algorytmie generacji slow

#30.09.2006:
+ dodana mozliwosc podpowiedzi ruchu (nie bedzie w trybie sieciowym, a po uzyciu wynik nie bedzie mogl byc zapisany do high-score)
+ wyrownane statystyki gry
+ kilka malych bledow naprawionych

#28.09.2006:
+ dodana mozliwosc wyswietlenia zegarka
+ dodana mozliwosc pauzy i minimalizacji gry
+ zablokowana mozliwosc podwojnych instancji gry
+ dodana mozliwosc chowania statystyk gry
+ dodana statystyka ostatniego ruchu
+ dodana mozliwosc ponownej rozgrywki bez przeladowywania
+ poprawione kilka malo istotnych bledow

#25.09.2006:
+ dodana mozliwosc wyboru metody wprowadzania slow (nazwy tymczasowe)
+ dodana opcja zmniejszajaca predkosc wykonywania ruchu przez PDA
+ dodana mozliwosc wyswietlania informacji w przypadku spasowania przez PDA
+ dodana mozliwosc zablokowania sprawdzania slow
+ opcje zachowywane sa pomiedzy uruchomieniami programu
+ poprawiony blad wystajacych literek (podczas sprawdzania slowa)
+ poprawiony blad zatrzymania czasu przy oknach potwierdzen
+ wybieranie opcji poprzez nacisniecie na napis (nie trzeba trafiac)

#24.09.2006:
+ poprawiony blad przerwanej gry i niemoznosci kontynuacji
+ poprawione podswietlanie ulozonych slow (gdy sa nieprawidlowe)
+ dodana przypadkowosc rozpoczecia gry

# 23.09.2006:
+ zmieniona metoda selekcji ruchow dla najnizszych poziomow gry
+ nowy bardziej rozbudowany i aktualny slownik (ponad 16 tys nowych slow wszystkie 2, 3, 4 i 5 literowe)
+ wycieniowanie ekranu i wyroznienie ulozonych slow
+ zmiana message boxa informujacego o nieprawidlowosci ruchu
+ usuniety jeden z poziomow gry
+ naprawiony blad znikajacych slow /oby/
+ poprawiona litera Ź, teraz trudniej ja pomylic z Ż i odwrotnie;
+ kilka innych bledow naprawionych

# 22.09.2006:
+ dodano podstawowe sprawdzanie wyrazow
+ poprawiona literowka w MENU
+ kilka malutkich bledow naprawionych

# 19.09.2006:
+ support dla PPC2003
+ mozliwosc ustawienia nieograniczonego czasu gry
+ kilka malych bugow naprawionych
+ dodano komunikaty o bledach ladowania slownika

Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 17, 2006, 13:44:44 »
hurra, :) już sciągam i próbuję

Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 17, 2006, 13:46:59 »
pośpieszyłem się, nie moge ściągnąć pliku na kompa, coś nie tak?

*

lucass

Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 17, 2006, 14:02:37 »
piopawlu gratulacje , chetnie bede testowac :P pozdrawiam


ale ja rowniez nie moge zassac :( jak mozesz podeslij na mail lucass[at]palmtop.pl

*

Offline piopawlu

  • **
  • 109
  • Płeć: Mężczyzna
    • piopawlu.net
  • Sprzęt: iPhone 3G, Nexus One
Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 17, 2006, 14:10:06 »
Hmm, nie wchodzi wam domena w ogole?? Jezeli tak, to zrobilem tez mirror na drugiej;

edit:
link w pierwszym poscie;

*

lucass

Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 17, 2006, 14:11:58 »
domena działa tylko cab sie nie da sciagnac. mozliwe ze to wina mojego firefoxa :P

*

lucass

Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 17, 2006, 14:20:04 »
zainstalowane działa...szkoda ze setinngs nie ma, no i mimo wyboru gry po polsku plansza i interface jest nadal po angielsku.... to pierwsze spostrzezenia, reszte napisze jak sie gram :P

Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 17, 2006, 14:23:27 »
po kilku partiach stweirdzam że w zasadzie jest ok, teraz tylko dodać rozgrywki sieciowe i będzie super :)
a czy istnieje chociaż teoretyczna mozliwosc ze bedzie mozna grac z ludzmi z Kurnika ??

*

Offline koven

  • ***
  • 325
Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 17, 2006, 14:26:36 »
da sie sciagnac.
This is a story about memory,
and that's what can be
remembered...

*

nothin

Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 17, 2006, 15:54:46 »
jestem pod wrażeniem! wow. czekam na wersję pod wm03...

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 17, 2006, 16:32:21 »
brawo piopawlu
 :ok:

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 17, 2006, 16:36:23 »
super, tylko szkoda że na 2003 sobie nie potestujemy

*

lucass

Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 17, 2006, 19:35:28 »
kolejna rzecz do poprawki, mozliwosc ustawienia nieograniczonego czasu... przydałoby sie napewno.... i na planszy po kliknieciu w miejsce gdzie jest np premia słowna albo literowa pokazywało jaka to premia ,

*

lucass

Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 17, 2006, 20:44:48 »
no i kolejne spostrzezenie, fajnie by było zeby mozna wynik parti wraz z słowami uzytymi itp wyeksportowac do pliku txt :P ale nudze co ? ale ja naprawde lubie ta gierke :P

*

Offline piopawlu

  • **
  • 109
  • Płeć: Mężczyzna
    • piopawlu.net
  • Sprzęt: iPhone 3G, Nexus One
Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 17, 2006, 22:41:17 »
Cytat: "killcabbie"
super, tylko szkoda że na 2003 sobie nie potestujemy
Trochę cierpliwości :) bedzie i dla 2k3 beta

Cytat: "pajacyk"
...a czy istnieje chociaż teoretyczna mozliwosc ze bedzie mozna grac z ludzmi z Kurnika ??
Raczej nie przewiduje takiej funkcjonalnosci, natomiast klient PocketPC będzie miał swojego desktopowego odpowiednika, więc będzie można pograć z ludzmi z Kurnika, o ile zdecydują sie na pobranie wersji na PC :)

Cytat: "lucass"
mozliwosc ustawienia nieograniczonego czasu
będzie już w kolejnym buildzie (~ wtorek/środa)
Cytat: "lucass"
...i na planszy po kliknieciu w miejsce gdzie jest np premia słowna albo literowa pokazywało jaka to premia...
tego raczej nie będzie :) w helpie opisane będzie dokładnie co jest co, więc funkcjonalność zbyteczna :)

Mam jeszcze pytanie do użytkowników Wizardów i innych PDA z CPU <= 200MHz.. czy gra chodzi w miare płynnie, czy tnie mocno?

Pozdrawiam,
Piotrek

*

Offline koven

  • ***
  • 325
Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 18, 2006, 00:45:19 »
S200 z tym, ze podkrecone do 286MHz - gra chodzi super plynnie.
Co do samej gry - nie znam dokladnych zasad gry (brak help) ale jesli to scrable to przy przeciaganiu literek czesto po drodze spadaja na jakas kratke. Poza tym przy przeciaganiu czest wskakuje jakos dodatkowa literka na plansze np.(czysto teoretyczne) chce do wyrazy noga ulozyc pionowo nawałnica - dodaje a, ktore spada mi kratke nizej niz powinno a w miejsce a wskakuje mi inna literka
This is a story about memory,
and that's what can be
remembered...

*

Offline piopawlu

  • **
  • 109
  • Płeć: Mężczyzna
    • piopawlu.net
  • Sprzęt: iPhone 3G, Nexus One
Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 18, 2006, 08:18:45 »
Co do spadajacych literek, to jest przygotowana uproszczona metoda ukladania:

wykladanie:
a) ukladamy wyraz w szufladce
b) klikamy po kolei na pola planszy, a literki automatycznie przeskakuja z szufladki na plansze (w kolejnosci LEWA->PRAWA);

skladanie:
a) klikamy na pustym miejscu w szufladce, a pierwsza literka z planszy (GORA->DOL, LEWA->PRAWA) wraca do szufladki. To samo ma sie, z szufladka wymiany, tj. nie musimy przeciagac literki tak daleko, wystarczy kliknac na puste miejsce;

Wszystko to bedzie w helpie, w wersji PC nawet z animacjami ;)

*

Offline koven

  • ***
  • 325
Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 18, 2006, 08:35:53 »
samo przeciaganie jest bardzo fajne, tylko zeby literki sie po drodze nie odklejaly od rysika;) i nie wskakiwaly dodatkowe literki w puste miejsca przy przeciaganiu
This is a story about memory,
and that's what can be
remembered...

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 18, 2006, 08:47:37 »
piopawlu
nie wiem czy tylko u mnie wystepuje taki bug - można wpisać wszystko nawet bezsensowną kombinacje literek nie wystepujących w żadnym języku

*

lucass

Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 18, 2006, 09:01:40 »
Witam

Kolejne spostrzezenia.
Program mam zainstalowany na karcie pamieci, gra uruchamia sie doskonale, ale...jest jedno ale, program nie sprawdza czy układam prawidłowe słowa, tzn moge wyłozyc wszystkie 7 liter w przypadkowej kolejnosci i tak mi zaliczy :P to duzy bład,
Kolejna sprawa to brak przycisku "check/sprawdź" zeby sprawdzic czy przeciwnik ułożył prawidłowe słowo, tak jak w literakach online. I ostatnie spostrzezenie, jezeli gram na czas z pocketem, to nie odlicza mu sie ani sekunda , mogoby mu troche czasu zajac myslenie :P bo np ja mam 20 sek do konca a on nadal 5 minut.... Dzis zainstaluje program w main memoty i sprawdze czy ten brak sprawdzania poprawnosci słowa nie jest spowodowany instalacja na karcie... Pozdrawiam i czekam na kolejne wersje beta a moze juz finalny produkt....

*

Offline piopawlu

  • **
  • 109
  • Płeć: Mężczyzna
    • piopawlu.net
  • Sprzęt: iPhone 3G, Nexus One
Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 18, 2006, 09:05:28 »
Cytat: "marcinl"
nie wiem czy tylko u mnie wystepuje taki bug - można wpisać wszystko nawet bezsensowną kombinacje literek nie wystepujących w żadnym języku
To nie bug :) Na mojej stronie mozna wyczytac, iz aktualnie slownik jest uzywany tylko do generowania ruchow.. Zmieszczenie calego slownika alternatywnego (rozpakowany liniowo 30MB) w strukturze drzewiastej ~ 12MB..

Niechcialbym, zeby ta aplikacja byla az tak pamieciozerna, dlatego moj slownik zostal wygenerowany na podstawie 100MB archiwow gier z kurnika (tutaj uklony do Pana Marka Futregi za udostepnienie tychze gier), oraz okolo 25MB partii pobranych przez mojego robota. Nastepnie wszystkie slowa, zostaly sprawdzone w slowniku i tak powstal maly slownik.

Planuje natomiast wprowadzic slownik bledow, tj. kilkanascie tysiecy najczestszych wpychanych bzdur :) I zasada sprawdzania slow w trybie USER vs PPC bedzie nastepujaca:

a) slowo w slowniku bledow => brak akceptacji
b) slowo w slowniku podstawowym => akceptacja
c) brak slowa w slowniku => prosba o potwierdzenie

Dodatkowo, bedzie mozna grac przeciwko komputerowi po TCP/IP, bedzie on dysponowal pelnym slownikiem oraz bardziej zaawansowanym algorytmem generacji ruchow.

W trybie sieciowym P2P sprawdzanie slow bedzie sie odbywalo w nastepujacy sposob:

1. Bluetooth:
 a) przeciwnik dostaje prosbe o akceptacje lub sprawdzenie slowa
  - akceptuje, slowo zaakceptowane
  - sprawdza:
   a1) sprawdzamy w slowniku bledow => brak akceptacji
   a2) sprawdzamy w slowniku podstawowym => akceptacja (przeciwnik traci kolejke)
   a3) nie ma w zadnym slowniku => ponowne potwierdzenie => tu albo traci kolejke, albo idziemy dalej.. musze przemyslec

2. TCP/IP:
 a) przeciwnik dostaje prosbe o akceptacje lub sprawdzenie slowa
  - akceptuje, slowo zaakceptowane
  - sprawdza:
   a1) sprawdzamy w slowniku bledow => brak akceptacji
   a2) sprawdzamy w slowniku podstawowym => akceptacja (przeciwnik traci kolejke)
   a3) sprawdzamy w zdalnym slowniku (malo danych, wiec nawet na GPRS nie grozne)


Mam nadzieje, ze to wystarczy :)

Jednoczesnie prosze o zglaszanie bledow takze w systemie przygotowanym do tego:

http://bugs.pawluczuk.info/litppc

*

lucass

Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 18, 2006, 09:07:55 »
ad . pytanie o wizarda... mam podkrecony procek na 240 mhz i gra działa bardzo płynnie, jak wyłacze overclocking  równiez nie ma zadnego problemu z płynnoscia i szybkoscia ładowania aplikacji

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 18, 2006, 11:06:51 »
a taki pełny słownik musiałby siedzieć w pamięci? Nie mógłby być wgrany (choćby opcjonalnie) na kartę SD? Wtedy niechby miał i 50MB

*

Offline koven

  • ***
  • 325
Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 18, 2006, 12:21:11 »
Patrze, ze ludziska posciagali, a nikt sie niepofatygowal na strone autora :P Znalazlem buga.. na stronie, mialem pisac o tym wczesniej ale - nie dziala strona do raportowania bledow. Czekam na kolejna odslone wersji beta, bo juz chyba wszystko zostalo powiedziane o tej, ktora posiadamy :)
This is a story about memory,
and that's what can be
remembered...

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 18, 2006, 12:25:50 »
piopawlu
dopiszę się do postu killcabbie możnaby taki słownik umieścić na karcie i nie byłoby problemu z jego wielkością ;)

pytanko - wersja finalna - jaką cenę planujesz? - z opisu na stronie wynika, że ma byc płatna

*

lucass

Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 18, 2006, 13:11:09 »
koven raportowanie działa, link jest na forum podany bo ze stroną sa problemy o czym pisano na poczatku, z tego co ja wiem to cena ma byc baaaardzo przystepna ok 15 pln wiec taniocha ....

*

Offline piopawlu

  • **
  • 109
  • Płeć: Mężczyzna
    • piopawlu.net
  • Sprzęt: iPhone 3G, Nexus One
Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 18, 2006, 13:19:59 »
Ze slownikiem jest jeszcze jeden problem, licencja... Musialbym sie dokladnie zorientowac, czy sam przerobiony slownik ma byc udostepniony, czy cala aplikacja musi byc objeta ta sama licencja. Druga sprawa, to ze slownik musi byc przechowywany w strukturze drzewiastej, inaczej przeszukiwanie go do generowania ruchow bedzie dlugo trwalo. Tutaj generator generuje tylko prawidlowe ruchy, tj. to ze slowo zostalo wygenerowane == slowo istnieje; Ale to jeszcze nie jest ostatecznie zdecydowane.

Odnosnie ceny, tak, planowana cena bedzie oscylowala w okolicach 15 PLN w zaleznosci od formy platnosci. Uzytkownicy placacy w obcej walucie, zaplaca ciut wiecej, ze wzgledu na koszty posrednictwa.

Cytat: "koven"
...nie dziala strona do raportowania bledow...
hmm, form sie nie laduje? Bo ja przed chwila sprawdzilem i dziala.. czy znow problemy z DNS'em :/ ?

*

Offline koven

  • ***
  • 325
Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 18, 2006, 13:33:17 »
Nie odnaleziono serwera
Firefox nie może odnaleźć serwera bugs.pawluczuk.info.
This is a story about memory,
and that's what can be
remembered...

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 18, 2006, 13:41:33 »
koven u mnie działa pod FF

co do słownika... może słownik do generowania ruchów przez ppc mógłby tak zostać a słownik "gracza" byłby oddzielnie? Mało sympatyczna sytuacja gdy po wpisaniu prawidłowego słowa ruch nie będzie zaliczony bo w słowniku programu takiego słowa nie ma. W Kurniku można sobie nawet słownik wyświetlić i sprawdzić wątpliwe słowko

*

lucass

Literaki PPC Beta
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 18, 2006, 13:55:44 »
ja byłbym za tym 30 mb słownikiem który jest w literakach, w koncu kazdy z nas ma karte pamieci prawda :P mogłby byc jako opcja rozszerzona, a sam słownik jest chyba na licencji GNU wiec nie ma problemu z adaptacja .....