PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie PPC => Gry => Wątek zaczęty przez: piopawlu w Wrzesień 17, 2006, 13:26:24

Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 17, 2006, 13:26:24
(http://www.pawluczuk.info/gfx/litppc/gamescr.png)
Jakiś czas temu zaproponowałem wersje literaków na telefony komórkowe. Niestety niewiele telefonów potrafiło sobie poradzić nawet z małym 64kB słownikiem, dlatego zdecydowałem się napisać LITERAKI na Pocket-PC.

Aktualnie gra jest w fazie beta-testów i wymaga PDA z ekranem QVGA(240x320) oraz systemu Pocket-PC 2003 lub nowszego;

W wersji BETA możliwa jest jedynie gra przeciwko PDA, natomiast w produkcie finalnym będzie można pograć zarówno po Bluetooth jak i TCP/IP;

Dalsze informacje na temat gry znajdziecie tutaj:
http://pawluczuk.info/?id=5&sid=litppc&lang=pl

Download (552kB) (22.10.2006):
http://get.piopawlu.net/file/literaki_beta.rar

Bug tracking:
http://bugs.piopawlu.net/litppc/

Zapraszam to testowania:)

Changelog:

#22.10.2006:
+ poprawiony blad podswietlania przyciskow po wyjsciu z pauzy
+ poprawiony blad podswietlania nieznanych slow stykajacych sie z krawedzia planszy
+ kilka zmian w algorytmie generacji slow

#30.09.2006:
+ dodana mozliwosc podpowiedzi ruchu (nie bedzie w trybie sieciowym, a po uzyciu wynik nie bedzie mogl byc zapisany do high-score)
+ wyrownane statystyki gry
+ kilka malych bledow naprawionych

#28.09.2006:
+ dodana mozliwosc wyswietlenia zegarka
+ dodana mozliwosc pauzy i minimalizacji gry
+ zablokowana mozliwosc podwojnych instancji gry
+ dodana mozliwosc chowania statystyk gry
+ dodana statystyka ostatniego ruchu
+ dodana mozliwosc ponownej rozgrywki bez przeladowywania
+ poprawione kilka malo istotnych bledow

#25.09.2006:
+ dodana mozliwosc wyboru metody wprowadzania slow (nazwy tymczasowe)
+ dodana opcja zmniejszajaca predkosc wykonywania ruchu przez PDA
+ dodana mozliwosc wyswietlania informacji w przypadku spasowania przez PDA
+ dodana mozliwosc zablokowania sprawdzania slow
+ opcje zachowywane sa pomiedzy uruchomieniami programu
+ poprawiony blad wystajacych literek (podczas sprawdzania slowa)
+ poprawiony blad zatrzymania czasu przy oknach potwierdzen
+ wybieranie opcji poprzez nacisniecie na napis (nie trzeba trafiac)

#24.09.2006:
+ poprawiony blad przerwanej gry i niemoznosci kontynuacji
+ poprawione podswietlanie ulozonych slow (gdy sa nieprawidlowe)
+ dodana przypadkowosc rozpoczecia gry

# 23.09.2006:
+ zmieniona metoda selekcji ruchow dla najnizszych poziomow gry
+ nowy bardziej rozbudowany i aktualny slownik (ponad 16 tys nowych slow wszystkie 2, 3, 4 i 5 literowe)
+ wycieniowanie ekranu i wyroznienie ulozonych slow
+ zmiana message boxa informujacego o nieprawidlowosci ruchu
+ usuniety jeden z poziomow gry
+ naprawiony blad znikajacych slow /oby/
+ poprawiona litera Ź, teraz trudniej ja pomylic z Ż i odwrotnie;
+ kilka innych bledow naprawionych

# 22.09.2006:
+ dodano podstawowe sprawdzanie wyrazow
+ poprawiona literowka w MENU
+ kilka malutkich bledow naprawionych

# 19.09.2006:
+ support dla PPC2003
+ mozliwosc ustawienia nieograniczonego czasu gry
+ kilka malych bugow naprawionych
+ dodano komunikaty o bledach ladowania slownika
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: pajacyk w Wrzesień 17, 2006, 13:44:44
hurra, :) już sciągam i próbuję
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: pajacyk w Wrzesień 17, 2006, 13:46:59
pośpieszyłem się, nie moge ściągnąć pliku na kompa, coś nie tak?
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 17, 2006, 14:02:37
piopawlu gratulacje , chetnie bede testowac :P pozdrawiam


ale ja rowniez nie moge zassac :( jak mozesz podeslij na mail lucass[at]palmtop.pl
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 17, 2006, 14:10:06
Hmm, nie wchodzi wam domena w ogole?? Jezeli tak, to zrobilem tez mirror na drugiej;

edit:
link w pierwszym poscie;
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 17, 2006, 14:11:58
domena działa tylko cab sie nie da sciagnac. mozliwe ze to wina mojego firefoxa :P
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 17, 2006, 14:20:04
zainstalowane działa...szkoda ze setinngs nie ma, no i mimo wyboru gry po polsku plansza i interface jest nadal po angielsku.... to pierwsze spostrzezenia, reszte napisze jak sie gram :P
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: pajacyk w Wrzesień 17, 2006, 14:23:27
po kilku partiach stweirdzam że w zasadzie jest ok, teraz tylko dodać rozgrywki sieciowe i będzie super :)
a czy istnieje chociaż teoretyczna mozliwosc ze bedzie mozna grac z ludzmi z Kurnika ??
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: koven w Wrzesień 17, 2006, 14:26:36
da sie sciagnac.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: nothin w Wrzesień 17, 2006, 15:54:46
jestem pod wrażeniem! wow. czekam na wersję pod wm03...
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 17, 2006, 16:32:21
brawo piopawlu
 :ok:
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 17, 2006, 16:36:23
super, tylko szkoda że na 2003 sobie nie potestujemy
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 17, 2006, 19:35:28
kolejna rzecz do poprawki, mozliwosc ustawienia nieograniczonego czasu... przydałoby sie napewno.... i na planszy po kliknieciu w miejsce gdzie jest np premia słowna albo literowa pokazywało jaka to premia ,
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 17, 2006, 20:44:48
no i kolejne spostrzezenie, fajnie by było zeby mozna wynik parti wraz z słowami uzytymi itp wyeksportowac do pliku txt :P ale nudze co ? ale ja naprawde lubie ta gierke :P
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 17, 2006, 22:41:17
Cytat: "killcabbie"
super, tylko szkoda że na 2003 sobie nie potestujemy
Trochę cierpliwości :) bedzie i dla 2k3 beta

Cytat: "pajacyk"
...a czy istnieje chociaż teoretyczna mozliwosc ze bedzie mozna grac z ludzmi z Kurnika ??
Raczej nie przewiduje takiej funkcjonalnosci, natomiast klient PocketPC będzie miał swojego desktopowego odpowiednika, więc będzie można pograć z ludzmi z Kurnika, o ile zdecydują sie na pobranie wersji na PC :)

Cytat: "lucass"
mozliwosc ustawienia nieograniczonego czasu
będzie już w kolejnym buildzie (~ wtorek/środa)
Cytat: "lucass"
...i na planszy po kliknieciu w miejsce gdzie jest np premia słowna albo literowa pokazywało jaka to premia...
tego raczej nie będzie :) w helpie opisane będzie dokładnie co jest co, więc funkcjonalność zbyteczna :)

Mam jeszcze pytanie do użytkowników Wizardów i innych PDA z CPU <= 200MHz.. czy gra chodzi w miare płynnie, czy tnie mocno?

Pozdrawiam,
Piotrek
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: koven w Wrzesień 18, 2006, 00:45:19
S200 z tym, ze podkrecone do 286MHz - gra chodzi super plynnie.
Co do samej gry - nie znam dokladnych zasad gry (brak help) ale jesli to scrable to przy przeciaganiu literek czesto po drodze spadaja na jakas kratke. Poza tym przy przeciaganiu czest wskakuje jakos dodatkowa literka na plansze np.(czysto teoretyczne) chce do wyrazy noga ulozyc pionowo nawałnica - dodaje a, ktore spada mi kratke nizej niz powinno a w miejsce a wskakuje mi inna literka
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 18, 2006, 08:18:45
Co do spadajacych literek, to jest przygotowana uproszczona metoda ukladania:

wykladanie:
a) ukladamy wyraz w szufladce
b) klikamy po kolei na pola planszy, a literki automatycznie przeskakuja z szufladki na plansze (w kolejnosci LEWA->PRAWA);

skladanie:
a) klikamy na pustym miejscu w szufladce, a pierwsza literka z planszy (GORA->DOL, LEWA->PRAWA) wraca do szufladki. To samo ma sie, z szufladka wymiany, tj. nie musimy przeciagac literki tak daleko, wystarczy kliknac na puste miejsce;

Wszystko to bedzie w helpie, w wersji PC nawet z animacjami ;)
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: koven w Wrzesień 18, 2006, 08:35:53
samo przeciaganie jest bardzo fajne, tylko zeby literki sie po drodze nie odklejaly od rysika;) i nie wskakiwaly dodatkowe literki w puste miejsca przy przeciaganiu
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 18, 2006, 08:47:37
piopawlu
nie wiem czy tylko u mnie wystepuje taki bug - można wpisać wszystko nawet bezsensowną kombinacje literek nie wystepujących w żadnym języku
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 18, 2006, 09:01:40
Witam

Kolejne spostrzezenia.
Program mam zainstalowany na karcie pamieci, gra uruchamia sie doskonale, ale...jest jedno ale, program nie sprawdza czy układam prawidłowe słowa, tzn moge wyłozyc wszystkie 7 liter w przypadkowej kolejnosci i tak mi zaliczy :P to duzy bład,
Kolejna sprawa to brak przycisku "check/sprawdź" zeby sprawdzic czy przeciwnik ułożył prawidłowe słowo, tak jak w literakach online. I ostatnie spostrzezenie, jezeli gram na czas z pocketem, to nie odlicza mu sie ani sekunda , mogoby mu troche czasu zajac myslenie :P bo np ja mam 20 sek do konca a on nadal 5 minut.... Dzis zainstaluje program w main memoty i sprawdze czy ten brak sprawdzania poprawnosci słowa nie jest spowodowany instalacja na karcie... Pozdrawiam i czekam na kolejne wersje beta a moze juz finalny produkt....
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 18, 2006, 09:05:28
Cytat: "marcinl"
nie wiem czy tylko u mnie wystepuje taki bug - można wpisać wszystko nawet bezsensowną kombinacje literek nie wystepujących w żadnym języku
To nie bug :) Na mojej stronie mozna wyczytac, iz aktualnie slownik jest uzywany tylko do generowania ruchow.. Zmieszczenie calego slownika alternatywnego (rozpakowany liniowo 30MB) w strukturze drzewiastej ~ 12MB..

Niechcialbym, zeby ta aplikacja byla az tak pamieciozerna, dlatego moj slownik zostal wygenerowany na podstawie 100MB archiwow gier z kurnika (tutaj uklony do Pana Marka Futregi za udostepnienie tychze gier), oraz okolo 25MB partii pobranych przez mojego robota. Nastepnie wszystkie slowa, zostaly sprawdzone w slowniku i tak powstal maly slownik.

Planuje natomiast wprowadzic slownik bledow, tj. kilkanascie tysiecy najczestszych wpychanych bzdur :) I zasada sprawdzania slow w trybie USER vs PPC bedzie nastepujaca:

a) slowo w slowniku bledow => brak akceptacji
b) slowo w slowniku podstawowym => akceptacja
c) brak slowa w slowniku => prosba o potwierdzenie

Dodatkowo, bedzie mozna grac przeciwko komputerowi po TCP/IP, bedzie on dysponowal pelnym slownikiem oraz bardziej zaawansowanym algorytmem generacji ruchow.

W trybie sieciowym P2P sprawdzanie slow bedzie sie odbywalo w nastepujacy sposob:

1. Bluetooth:
 a) przeciwnik dostaje prosbe o akceptacje lub sprawdzenie slowa
  - akceptuje, slowo zaakceptowane
  - sprawdza:
   a1) sprawdzamy w slowniku bledow => brak akceptacji
   a2) sprawdzamy w slowniku podstawowym => akceptacja (przeciwnik traci kolejke)
   a3) nie ma w zadnym slowniku => ponowne potwierdzenie => tu albo traci kolejke, albo idziemy dalej.. musze przemyslec

2. TCP/IP:
 a) przeciwnik dostaje prosbe o akceptacje lub sprawdzenie slowa
  - akceptuje, slowo zaakceptowane
  - sprawdza:
   a1) sprawdzamy w slowniku bledow => brak akceptacji
   a2) sprawdzamy w slowniku podstawowym => akceptacja (przeciwnik traci kolejke)
   a3) sprawdzamy w zdalnym slowniku (malo danych, wiec nawet na GPRS nie grozne)


Mam nadzieje, ze to wystarczy :)

Jednoczesnie prosze o zglaszanie bledow takze w systemie przygotowanym do tego:

http://bugs.pawluczuk.info/litppc
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 18, 2006, 09:07:55
ad . pytanie o wizarda... mam podkrecony procek na 240 mhz i gra działa bardzo płynnie, jak wyłacze overclocking  równiez nie ma zadnego problemu z płynnoscia i szybkoscia ładowania aplikacji
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 18, 2006, 11:06:51
a taki pełny słownik musiałby siedzieć w pamięci? Nie mógłby być wgrany (choćby opcjonalnie) na kartę SD? Wtedy niechby miał i 50MB
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: koven w Wrzesień 18, 2006, 12:21:11
Patrze, ze ludziska posciagali, a nikt sie niepofatygowal na strone autora :P Znalazlem buga.. na stronie, mialem pisac o tym wczesniej ale - nie dziala strona do raportowania bledow. Czekam na kolejna odslone wersji beta, bo juz chyba wszystko zostalo powiedziane o tej, ktora posiadamy :)
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 18, 2006, 12:25:50
piopawlu
dopiszę się do postu killcabbie możnaby taki słownik umieścić na karcie i nie byłoby problemu z jego wielkością ;)

pytanko - wersja finalna - jaką cenę planujesz? - z opisu na stronie wynika, że ma byc płatna
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 18, 2006, 13:11:09
koven raportowanie działa, link jest na forum podany bo ze stroną sa problemy o czym pisano na poczatku, z tego co ja wiem to cena ma byc baaaardzo przystepna ok 15 pln wiec taniocha ....
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 18, 2006, 13:19:59
Ze slownikiem jest jeszcze jeden problem, licencja... Musialbym sie dokladnie zorientowac, czy sam przerobiony slownik ma byc udostepniony, czy cala aplikacja musi byc objeta ta sama licencja. Druga sprawa, to ze slownik musi byc przechowywany w strukturze drzewiastej, inaczej przeszukiwanie go do generowania ruchow bedzie dlugo trwalo. Tutaj generator generuje tylko prawidlowe ruchy, tj. to ze slowo zostalo wygenerowane == slowo istnieje; Ale to jeszcze nie jest ostatecznie zdecydowane.

Odnosnie ceny, tak, planowana cena bedzie oscylowala w okolicach 15 PLN w zaleznosci od formy platnosci. Uzytkownicy placacy w obcej walucie, zaplaca ciut wiecej, ze wzgledu na koszty posrednictwa.

Cytat: "koven"
...nie dziala strona do raportowania bledow...
hmm, form sie nie laduje? Bo ja przed chwila sprawdzilem i dziala.. czy znow problemy z DNS'em :/ ?
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: koven w Wrzesień 18, 2006, 13:33:17
Nie odnaleziono serwera
Firefox nie może odnaleźć serwera bugs.pawluczuk.info.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 18, 2006, 13:41:33
koven u mnie działa pod FF

co do słownika... może słownik do generowania ruchów przez ppc mógłby tak zostać a słownik "gracza" byłby oddzielnie? Mało sympatyczna sytuacja gdy po wpisaniu prawidłowego słowa ruch nie będzie zaliczony bo w słowniku programu takiego słowa nie ma. W Kurniku można sobie nawet słownik wyświetlić i sprawdzić wątpliwe słowko
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 18, 2006, 13:55:44
ja byłbym za tym 30 mb słownikiem który jest w literakach, w koncu kazdy z nas ma karte pamieci prawda :P mogłby byc jako opcja rozszerzona, a sam słownik jest chyba na licencji GNU wiec nie ma problemu z adaptacja .....
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 18, 2006, 13:57:26
Cytat: "killcabbie"
...Mało sympatyczna sytuacja gdy po wpisaniu prawidłowego słowa ruch nie będzie zaliczony bo w słowniku programu takiego słowa nie ma...
Takiej sytuacji napewno nie będzie :) Napisałem wyraznie, ze w razie gdy slowa nie ma w slowniku glownym, oraz nie ma go w slowniku bledow.. slowo bedzie wymagalo recznego potwierdzenia i zostanie uznane. Natomiast propozycja dwoch slownikow jest calkiem niezla, jeszcze tylko ta licencja, ale tu juz sam sie zorientuje.

Zglaszanie bledow:
Otworzylem druga domene w ktorej mozna zglaszac bledy, prosze o test:
http://bugs.piopawlu.net/litppc
Tytuł: Kompresja (DAWG)
Wiadomość wysłana przez: baniaczek w Wrzesień 18, 2006, 13:57:54
Slownik z literakow da sie skompresowac do mniej wiecej 1 megabajta

Tym: http://www.wutka.com/dawg.html

Bez zadnych dodatkowych udziwnien udalo mi sie slownik z OSPSa (29.631k) zmiescic w 1200 kb, po zastosowaniu kilku sztuczek w formacie pliku zszedlem do 900kb. Taki slownik to sie daje nawet caly zaladowac do pamieci.

Sprawdzanie - czy slowo jest, czy go nie ma w slowniku - blyskawiczne (wedrowka po grafie). Kompresja troche dluuuuga (u mnie liczyla sie trzy dni z CPU 600MHz i zezarla 6Gb RAMu - w perlu, jakby napisac w C, to pewnie pol dnia by wystarczylo)
Tytuł: Re: Kompresja (DAWG)
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 18, 2006, 14:00:18
Cytat: "baniaczek"
Bez zadnych dodatkowych udziwnien udalo mi sie slownik z OSPSa (29.631k) zmiescic w 1200 kb, po zastosowaniu kilku sztuczek w formacie pliku zszedlem do 900kb. Taki slownik to sie daje nawet caly zaladowac do pamieci.
Zgadza sie, podane przeze mnie wielkosci dotycza rozpakowanego slownika w strukturze drzewa;
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 18, 2006, 14:03:17
Cytat: "piopawlu"

Zglaszanie bledow:
Otworzylem druga domene w ktorej mozna zglaszac bledy, prosze o test:
http://bugs.piopawlu.net/litppc


test wypadł pomyślnie  ;)  - działa
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: baniaczek w Wrzesień 18, 2006, 14:06:28
No to grafem go :)
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: koven w Wrzesień 18, 2006, 14:08:03
bugtrackin dziala w nowej domenie
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 18, 2006, 14:11:32
Jak tylko sprawa licencji zostanie wyjasniona, to napewno bedzie dolaczony;
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 18, 2006, 14:27:45
jezeli chodzi o licencje i słownik to poczytaj tutaj....

http://www.kurnik.pl/slownik/


powinno byc ok :P
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: koven w Wrzesień 18, 2006, 14:37:17
lepiej zglaszac Ci nfo o bugach tu na forum czy formularzem?
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 18, 2006, 14:59:56
Bledy raczej na stronie, tutaj raczej inne sugestie i spostrzeżenia
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Bat. w Wrzesień 18, 2006, 16:20:02
Gratulacje. Świetnie, że taka gra na PPC w końcu powstała, ale długo u mnie nie wytrzyma ze względu na orientację tylko w portrait :) Jak zrobisz landscape to piwo dla Ciebie :D
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 18, 2006, 18:56:43
Powracajac do sprawy pelnego slownika... Wiec, napewno nie bede mogl go zamieszczac w pelnym produkcie, poniewaz w pewnym sensie pobieralbym pieniadze za slownik, ktorego nie jestem autorem.

Moge natomiast (mam nadzieje) udostepnic narzedzie - serwis internetowy w ktorym za darmo bedzie mozna pobrac slownik przekonwertowany na format obslugiwany przez LiterakiPPC. Dzisiejsza wersja slownika alternatywnego dostepna jest tutaj:
http://piopawlu.net/tmp/mobile_pl.rar (360kB) po rozpakowaniu (~ 3.5 MB) w RAMie ~ 12 MB, generacja ruchow nie zostala spowolniona, natomiast samo ladowanie gry znaczaco. Plik "mobile_pl.dic" nalezy umiescic w podkatalogu /dicts/
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 18, 2006, 19:22:27
czyli teraz nie bedzie mozna dowolnych wyrazów układac tak ?
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 18, 2006, 20:15:23
W nastepnej becie zastosuje algorytm wspomniany w jednym z postow powyzej, dodam tez opcje blokujaca wstawianie slow spoza slownika. Natomiast napewno nie kazdy bedzie chcial korzystac z pelnego slownika, wiec musi byc mozliwosc wstawienia dowolnego slowa z ostrzezeniem o jego domniemanej nieprawidlowosci.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 18, 2006, 20:45:19
piopawlu
po załadowaniu słownika, niestety przestaje działać - zaraz po odpaleniu wraca do today  :(
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 18, 2006, 20:49:10
a ja wrzuciłem słownik do katalogu , zastapiłem istniejacy...ładuje sie dłuzej ok 14 sekund ale nic nie wywala :P
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 18, 2006, 20:52:02
u mnie ładuje od razu ale zaraz po załadowaniu wywala
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 18, 2006, 20:56:21
a gdzie masz zainstalowane literaki ? ja wszystko z karty ładuje ....
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 18, 2006, 20:57:41
na karcie ;)
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 18, 2006, 20:58:15
Byc moze masz za malo pamieci... w tej fazie testow, nie moge okreslic jednoznacznej przyczyny. W nastepnej dodam troche komunikatow o bledach i wtedy sie okaze, dlaczego sie sypie.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 18, 2006, 21:00:15
w exec'u na braki pamięci nie narzekam
20/22 MB  ;)
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 18, 2006, 21:02:24
nieee to nie moze byc brak pamieci jak ja na zapvhcnym wizie startuje bez problemu , odinstaluj marcin i zainstaluj raz jeszcze ...moze pomoze ....
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 18, 2006, 21:03:09
sprawdzę i dam znać
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 18, 2006, 21:03:11
nieee to nie moze byc brak pamieci jak ja na zapvhcnym wizie startuje bez problemu , odinstaluj marcin i zainstaluj raz jeszcze ...moze pomoze ....
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: koven w Wrzesień 18, 2006, 21:40:12
u mnie tez wywala po zmanie slownika ;( Program na SD, pamieci raczej sporo (W PDA a nie na SD ;) ). jeszcze jedno - nie mozna byloby zrobic wybierania opcji po jednokrotnym tapnieciu, zamiast 2?
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: adamusek w Wrzesień 18, 2006, 23:48:53
u mnie na XDA Exec - gra wrzucona na karte SD - działa płynnie...
po dodaniu słownika wywala po załadowaniu...
czekamy na wersję VGA   :O~  
Drobny błąd zgłosiłem przez formularz ;)
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 19, 2006, 08:03:58
kurna to dlaczego mi nie wywala ? cud jakis czy co ? czekam na nowa wersje z algorytmem sprawdzania :P
Tytuł: Kiedy wersja beta dla WM2003
Wiadomość wysłana przez: MundeX w Wrzesień 19, 2006, 12:53:34
Czy jest jakaś realna szansa na ukazanie się wersji beta dla WM2003, czy dopiero po dopieszczeniu wersji WM5 wyjdzie wersja, de facto na samym końcu?
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 19, 2006, 13:35:00
no przecież piopawlu napisał że będzie beta dla 2003
ja też na to cierpliwie czekam
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 19, 2006, 20:21:36
Udostepnilem wlasnie kolejna bete gry. Changelog oraz link do pliku zawsze w pierwszym poscie (http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=50505#317196).

Najwazniejsza ze zmian jest support dla Pocket-PC 2003; Wprowadzilem tez kilka komunikatow ktore pomoga rozwiazac problem niemoznosci zaladowania pelnego slownika.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Bat. w Wrzesień 19, 2006, 20:23:29
A będzie landscape?
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 19, 2006, 20:28:03
Caly produkt jest w pelni "skinnable", wiec jak gotowa bedzie funkcjonalnosc, a zaprojektuje jakis rozsadny uklad dla landscape, tj. upchne to wszystko jakos, nie widze problemu.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 19, 2006, 21:22:36
ok, zasysam nowa wersje i zabieram sie za testowanie :P thx
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 19, 2006, 21:42:56
niestety reinstalka nie pomogła, teraz po odpaleniu gry komunikat:
Cytuj
Could not allocate memory block

i wraca do today  :(
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 19, 2006, 21:56:23
Czyli tak jak mowilem... malo spojnej pamieci.. Niestety to, ze mamy np. 22 MB wolnej pamieci, nie oznacza, ze ta pamiec jest spojna.. tak jak dysk, pamiec tez sie fragmentuje :/
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 19, 2006, 21:58:56
hi hi marcin cos ty tam napchał? ..Pocket Mechanic i defragmentujemy :P ja mam 15/18 i startuje bez problemu...
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: rkolo w Wrzesień 20, 2006, 11:19:52
nie wiem czy ktoś zauwazył ale jest bład w programie bo mozna układac słowa zupełnie nic nie znaczące a program to zalicza i punktuje -bład juz zgłosiłem
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 20, 2006, 12:04:30
rkolo...przeczytaj ten watek od poczatku a dowiesz sie ze niczego znaczacego nie odkryłes, co wiecej autor programu  juz wyjasnił co i jak :P
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: rkolo w Wrzesień 20, 2006, 16:40:43
Cytat: "lucass"
rkolo...przeczytaj ten watek od poczatku a dowiesz sie ze niczego znaczacego nie odkryłes, co wiecej autor programu  juz wyjasnił co i jak :P

Fakt- przepraszam czytałem pobieżnie :oops:
-wszystko jest przeciez wyjasnione
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: koven w Wrzesień 21, 2006, 00:10:02
Od wczoraj siedzialem w innym miescie i sie troszke nudzilem. Slowniczek nie dzialal i wywalal, tak jak pisalem wczesniej. Okazalo sie ze wystarczy soft reset i programik zacza funkcjonowac tak jak powinien
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 21, 2006, 08:36:51
Na 2003 (h4150) zadziałało, gra zainstalowana w pamięci po przekopiowaniu na kartę uruchomiła się, słownik się także wczytał... jednak zdarzyło się coś dziwnego, nie wiem czy to bug bo w kolejnych rozgrywkach było już normalnie, ale w pierwszej grze PPC nie mógł ułożyć słowa tzn. jego literki migały ułożone na planszy, było "press any key", ale po zatwierdzeniu ten jego wyraz zniknął, moje słowo pokazało się normalnie, w następniej kolejce on znowu ułożył to samo słowo ze swoich literek i znowu zniknęło, mój ruch OK, on znowu swoje słowo... i tak w kółko
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 21, 2006, 08:56:58
To zdecydowanie nie jest normalne, dzisiaj bede siedzial nad nastepna beta, powinno mi sie udac dopisac sprawdzanie/potwierdzanie wyrazow, a jutro pierwszy tryb MP.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 21, 2006, 09:03:02
niestety nie pamiętam jaki to był wyraz, coś jakby "wyraźmy" czy "wyleźmy" ale nie takie, w każdym razie to było długie słowo bo obok były moje "guziki" i tamto było wyraźnie dłuższe... głowy nie dam, ale wcześniej jakiś krótki wyraz chyba sklecił, może tym razem wyłożył wszystkie swoje literki i dlatego tak się stało?

edit: to chyba było "wyrażajmy"...
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 21, 2006, 18:51:42
ok, a więc mam po raz drugi taką sytuację że wyraz ułożony przez PPC znika... tym razem jest to wyraz 5-literowy a więc jednak nie chodzi o wyłożenie wszystkich literek... jeśli to jakoś pomoże to postaram się zrobić screena jak wrócę do domu

update:

(http://www.zborowo.tdm.com.pl/kibel/kcb/lit1.gif)(http://www.zborowo.tdm.com.pl/kibel/kcb/lit2.gif)

Na pierwszym screenie widać jak ppc układa wyraz ZAKAZ (screen uchwycony gdy wyraz migał przed zatwierdzeniem bo po zatwierdzeniu zniknął). Na drugim screenie mamy sytuację już po moim następnym ruchu (wyraz LIANY) i po jego następnym ruchu gdzie znowu próbował ułożyć wyraz ZAKAZ który zniknął. Jak widać jest moja kolej a tego jego wyrazu nie ma...
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 22, 2006, 18:03:47
jak tam wersja kolejna beta ze sprawdzaniem wyrazów, sorry ze pytam ale weekend jest to mozna ze 100 partii rozegrac zeby potestowac :P
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 22, 2006, 18:31:18
lucass:> kolejna wersja beta bedzie dostepna dzisiaj poznym wieczorem wzglednie noca :)

killcabbie:> dziwna sprawa.. sciagnij prosze wersje ze stala zmienna losowa: http://www.piopawlu.net/tmp/litpc_ppc.dll i wrzuc ja do katalogu gry, przy kazdej rozgrywce literki powinny byc tak samo rozdawane itp. Zapisz wiec jak znajdziesz chwile slowa ktore ukladales po kolei i ich miejsca, a ja to sobie jakos odtworze. Ponadto sprobuje potestowac w emulatorze ppc2k3.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 23, 2006, 00:14:28
Do pobrania kolejna wersja beta, wprowadzilem w niej podstawowe sprawdzanie wyrazow, naprawilem kilka malutkich rzeczy i literowke w menu. Link standardowo w pierwszym poscie. Zapraszam do dalszych testow i raportowania bledow.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: koven w Wrzesień 23, 2006, 00:26:26
juz sprawdzam. jutro jakies wesele to bede mial co robic jak sie b. nudzil :P
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 23, 2006, 08:48:33
Cytat: "piopawlu"
killcabbie:> dziwna sprawa.. sciagnij prosze wersje ze stala zmienna losowa: http://www.piopawlu.net/tmp/litpc_ppc.dll i wrzuc ja do katalogu gry, przy kazdej rozgrywce literki powinny byc tak samo rozdawane itp.

no mam tego dlla i za każdym razem są inne literki... sytuacja ze znikaniem słowa wystąpiła raz ALE nie wiem czy to ma to jakis związek, wystąpiła przy wyłączeniu (uśpieniu) pocketa w czasie gdy owo słówko migało (hehe testuje sie nieraz w ekstremalnych warunkach). Po ponownym włączeniu słówko pomigało jeszcze i zniknęło. Może to był przypadek, bo teraz wyłączam prawie przy każdym jego ruchu i nic, jest tak jak powinno być...
Jest jeszcze coś, ale to już przypuszczam jest wpływ tego testowego dlla - poprzednio gdy trafiło się takie znikające słowo ppc z uporem próbował je układać w następnych kolejkach dopóki nie zajęło mu się pola. Tutaj było inaczej - za każdym razem układał inne słowo w tym samym miejscu AŻ WRESZCIE UŁOŻYŁ! i dalej gra potoczyła się normalnie... te słowa to były (pierwsze słowko zniknęło - sorki nie mam zapisane), potem "aja", "bajaj" i na końcu "rajz" które zadomowiło się na planszy, aha - doklejał słowa do istniejącego juz "j"
PS. testy były przeprowadzone na poprzedniej wersji z 19.09
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 23, 2006, 11:47:10
teraz sprawdzam najnowszą wersję (stara odinstalowana) tak jak się zainstalowała z caba - tzn. w pamięci i bez dogrywania słownika
i niestety znowu... w trakcie normalnej gry, pocket nie był wyłączany
(http://www.zborowo.tdm.com.pl/kibel/kcb/lit3.gif)
po podłączeniu do kompa zepsuła się górna część screena i nie widać górnej linii gdzie ppc ułożył wyraz DODO tworząc także wyrazy ON, DO i OS i jeszcze pod drugim O miał premię "3"... kiedy DODO zniknęło, w następnym ruchu ułożył wyraz ZON (poniżej NOSZY) - po raz pierwszy się zdarzyło że nie układał słowa w tym samym miejscu
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 23, 2006, 12:11:29
Hmm, za nic nie moge tego odtworzyc :/

Scignij prosze jeszcze raz plik http://www.piopawlu.net/tmp/litpc_ppc.dll i wrzuc go do katalogu gry, bedzie on tworzyl pelny zapis gry, ktory pozwoli mi odtworzyc caly stan potrzebny do zasymulowania tego u siebie. Beda to pliki tekstowe o nazwie game_YYYY-MM-DD_HHmm.txt w katalogu glownym gry. (oczywiscie Y,M itd, to kawalki daty)

Pozdrawiam,
Piotrek
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: KotLarry w Wrzesień 23, 2006, 20:14:31
To i ja coś dorzucę..
Jeśli wybiorę grę czasową wtedy czas odlicza tylko mi.
komputer jest na tyle genialny, że na najniższym poziomie
wali wysokimi punktami bez sekundy zastanowienia.
Może by dorzucić jakieś niby myślenie komputera?
PS. dorzucę na stronie bugreport.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 23, 2006, 20:18:26
Kotlarry, pierwsza strona watku , ostatni post na stronie, moj ...juz o tym pisałem :P
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: KotLarry w Wrzesień 23, 2006, 20:21:08
Oh Mea Culpa.
Specialnie czytnalem caly watek a i tak przeoczylem :/
Co ciekawe do niczego innego sie nie mogę przyczepic zwłaszcza od kiedy nie da się wpisać bzdur.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 23, 2006, 20:24:33
trzeba szukac takich błedów jakie killcabbie wyłapuje...ale na wm 5.0 wszystko wydaje sie ok.... piopawlu moze wersja na palm os:P ?
Tytuł: Nowy BUILD
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 24, 2006, 03:57:03
hehe, o wersji na PalmOS mozna zapomniec, nie znam kompletnie SDK, wiec.. odpada;

Pojawil sie nowy build, changlog i link w pierwszym poscie, zycze wszystkim milej niedzieli, kolejny build /za wyjatkiem poprawek/ w poniedzialek.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 24, 2006, 10:12:46
no i mam bug ... podczas układania wyrazu przez komputer, kiedy miga słowo na planszy wcisnałem exit, a poten nie wyszedłem tylko anulowałem i powróciłem do gry wciskajac no.... komputer nie układa wyrazu , a ja nie moge ułożyc...zwieszka..jedyne wyjscie to dac exit/yes i zagrac od nowa :P lucass bug master :P
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 24, 2006, 10:52:19
Potwierdzam, mam jeszcze starą wersję w pockecie i jest tak samo - po powrocie na planszę mamy nadal "press a key...", ułożonego przez ppc słowa nie widać a pocket nie reaguje na nic poza Exit... no można jeszcze wyciągać literki z szufladki ale do planszy się "nie kleją"... w logu jego słowo jest zapisane poprawnie

PS. Rano pocket z włączonymi Literakami w trakcie gry nie obudził się poprawnie - plansza była jakby przezroczysta (tzn nie w sensie wyglądu tylko działania - tapnięcia przenikały przez nią) i powłączały mi się różne rzeczy z Todaya - Bluetooth, klawiatura, ustawienia czasu... a tymczasem czas mi się skończył i ppc zaczął układać swoje słowa... jakoś mi się udało te rzeczy pod spodem pozamykać i wtedy Literaki zaczęły działać normalnie. Podejrzawam że tak się stało dlatego że mam ustawione w opcjach że po 4h nieużywania pocket ma się przełączyć na Today a Literaki stawiały opór...
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 24, 2006, 11:35:03
okej, blad naprawiony, jeszcze jedna rzecz poprawie i robie builda;

edit:

Jest juz nowa wersja, link i changelog tam gdzie zawsze :)
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 24, 2006, 18:33:56
W najnowszej wersji zdarzyło mi się 2 razy że ppc nie wykonał ruchu tzn. nie ułożył słowa (nic nie znikło, po prostu zaraz po zatwierdzeniu mojego ruchu piknęło i znowu była moja kolej, nie było też widać "thinking"), we wcześniejszych nie przypominam sobie czegoś takiego. No chyba że pod koniec gry, ale mówię teraz o sytuacji gdy na planszy są dosłownie 2 wyrazy... Może nie znalazł słowa minimum 3-literowego (gram na poziomie Newbie ze słownikiem wbudowanym) choć wydaje mi się to dziwne na tym etapie gry. W każdym razie przydałaby się informacja co zrobił - skip, xchange?
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 24, 2006, 21:49:14
1) Odnosnie "pustych przebiegow", dodam informacje o wymianie literek, lub opuszczaniu kolejki, bo faktycznie moze to byc mylace.

2) Przycisk sprawdzania bedzie, ale tylko dla gier sieciowych, bo PDA zawsze uklada prawidlowe slowa i nie ma sensu sprawdzanie ich, jezeli nie, to znaczy, ze to jest BUG.

Pozdrawiam i zapraszam do dalszych testow, jutro rozpoczynam prace nad trybem sieciowym.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: koven w Wrzesień 24, 2006, 23:07:11
ja bym prosil, aby zmianie ulegly pola wyboru opcji. te kwadraciki sa male i o ile siedzac latwo w nie trafic. o tyle juz w samochodzie na mniej rownej drodze nie. Poza tym przydalo by sie wybieranie opcji za 1 tapnieciem a nie za 2. Caly czas denerwujace sa wyskakujace na plansze literki. Przenosze 1 a druga w tym czasie wyskakuje mi na pole.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 25, 2006, 00:11:56
a) pola zostana powiekszone, poza tym bedzie mozna tapnac w tekst i tez sie zaznaczy opcja. Odnosnie podwojnego naciskania, to wynika to wlasnie z wielkosci checkboxow, poniewaz nacisk musi byc zwolniony w tym samym boxie.

b) spadajace literki nie sa problemem latwym do rozwiazania, dlatego zaproponowalem inna metode wstawiania literek, ukladamy w szufladce a pozniej tylko klikamy na pola planszy, tak jak na kurniku.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 25, 2006, 03:47:25
Te spadające literki wynikają IMHO z oderwania na chwilę rysika i przypadkowego dotknięcia planszy. Tak samo jak wyskakujące z szufladki literki gdy zgaśnie ekran i chcąc włączyć podświetlenie tapniemy w planszę... dlatego proponuję metodę układania wyrazów ustawić w opcjach - albo uaktywnimy sposób z układaniem wyrazu w szufladce i tapnięciem w planszę by wskazać początek wyrazu albo druga możliwość - przeciąganie literek rysikiem (co na pockecie wydaje sie naturalne) i wtedy plansza powinna reagować na tapnięcie tylko z trzymaną literką. To powinno wyeliminować niechciane literki bo w najgorszym razie literka spadnie na inne pole
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 25, 2006, 04:06:12
Tylko jak odroznicz przypadkowe oderwanie od celowego ;) ? Pisanie programu ktory stara sie byc madrzejszy od uzytkownika nie jest najlepsze, jezeli np. rozpoznawalbym to po wektorze przesuniecia rysika.. to okazaloby sie, ze ktos akurat jedna po drugiej literke chcial wylozyc a ja mu nie pozwolilem... narazie pisze siec.. pozniej wroce do tej sprawy.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: koven w Wrzesień 25, 2006, 07:51:37
a moze przemieszczac literki w sposob. tapniecie na literke, tapniecie w pole na ktorym ma lezec. zawsze to fajniej niz ukladanie w boksie...;)
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 25, 2006, 08:05:01
Cytat: "koven"
a moze przemieszczac literki w sposob. tapniecie na literke, tapniecie w pole na ktorym ma lezec. zawsze to fajniej niz ukladanie w boksie...;)


u mnie działa tj. po kliknięciu na planszy wskakuje pierwsza literka z boksu
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 25, 2006, 08:21:44
Cytat: "piopawlu"
1) Odnosnie "pustych przebiegow", dodam informacje o wymianie literek, lub opuszczaniu kolejki, bo faktycznie moze to byc mylace.

2) Przycisk sprawdzania bedzie, ale tylko dla gier sieciowych, bo PDA zawsze uklada prawidlowe slowa i nie ma sensu sprawdzanie ich, jezeli nie, to znaczy, ze to jest BUG.



1) przyda się u mnie też są "puste przebiegi"
2) Jeśli ja wpiszę złe słowo pojawia sie monit (czyli tak jak miało być) natomiast PDA nie zawsze układa prawidłowe słowa! np. II, YIN, WĄZY itp.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 25, 2006, 08:32:34
Marcin, ale II i YIN są w słowniku, tylko te wązy... w najnowszej wersji tej z niedzieli która ma nowy słownik nie udało mi się przyłapać ppc na niedozwolonym wyrazie chociaż sprawdzam wszystkie podejrzane

co do gubienia literek to ja sobie to wyobrażam w ten sposób: wybieram w ustawieniach opcję układania wyrazów poprzez przeciąganie z szufladki, na planszy mogę sobie tapać i nic mi nie wyskoczy, dopiero muszę chwycić rysikiem literkę i przenieść ją na planszę, gdy puszczę rysik literka spadnie, gdy znowu dotknę rysikiem planszy na pustym polu albo już ułożonym wyrazie nic sie nie stanie, chyba że dotknę pola z położoną właśnie literką lub literką położoną wczesniej w obecnym moim ruchu (chodzi mi o te literki przezroczyste) którą mogę jeszcze podnieść i przesunąć na inne pole, albo odłożyć do szufladki. Wtedy nie trzeba badać trajektorii rysika, wystarczy sprawdzać jakie pole zostało dotknięte/puszczone i czy w tym czasie była niesiona literka... to jest chyba do zrobienia? Na rysiku nie ma literki i dotknięto pustego pola = nic nie rób, na rysiku nie ma literki i dotknięto pola z przezroczystą literką = podnieś literkę jak z szufladki, na rysiku jest literka i dotknięto pustego pola = połóż literkę, na rysiku jest literka i dotknięto zajętego pola = nic nie rób.. takie mamy tu możliwości. Więc jeśli ktoś niechcący oderwie rysik to literka upadnie na niechciane pole (jak w tej chwili) ale gdy pojedzie rysikiem dalej juz żadna inna literka mu tam nie wyskoczy i będzie mógł wrócic do tej źle połozonej i przenieść ją w inne miejsce
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 25, 2006, 08:38:26
killcabbie
są w słowniku  :surprised: no ale co te wyrazy oznaczają :?:  ii - w polskim słowniku :?: co na to Miodek :?:  :))
ale może masz rację nigdy nie byłem specem od j. polskiego  :oops:

wracając do pustych przebiegów - na początku zdarzało się, że PDA nie układał, teraz 3 razy pod rząd mi nie dał ułozyć  :(
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 25, 2006, 08:52:29
co one oznaczają to ja też nie zawsze wiem a raczej przeważnie nie wiem... dlatego sobie sprawdzam w słowniku Kurnika (http://www.kurnik.pl/slownik/lp.phtml), można w okienku wpisać wyraz i od razu mamy informację o znaczeniu wyrazu oraz czy jest dopuszczalny w grach słownych, bo nie wszystkie wyrazy są dozwolone, na przykład nazwy własne
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: koven w Wrzesień 25, 2006, 09:03:15
wiem, ze wyskakuje pierwsza z brzgu, ale moze by tak, tapie sobie dowolna literke, a potem tapie gdzie ma lezec na planszy. proste, latwe i przyjemne. a przy okazji bardziej naturalne na PDA niz ukladanie wyrazow w boksie
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 25, 2006, 09:04:15
no tak w słowniku kurnika istnieje zarówno ii jak i yin
ciekawe jakie jeszcze dziwolągi są w tym słowniku :worried:
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 25, 2006, 09:06:44
Cytat: "marcinl"
no tak w słowniku kurnika istnieje zarówno ii jak i yin
ciekawe jakie jeszcze dziwolągi są w tym słowniku :worried:

jest jeszcze na przykład iii :D i ppc chętnie tego używa
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 25, 2006, 09:12:53
killcabbie
no tak szkołę skończyłem już dawno, widać sporo się zmieniło  ]:>
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 25, 2006, 09:33:51
trochę się podśmiewamy, ale przecież dla ppc nie ma znaczenia czy wyraz jest popularny czy egzotyczny, bierze te wyrazy ze swojego słownika a skoro sie tam znalazły to znaczy że użył ich w Literakach na Kurniku jakiś ludź... wobec tego w rozgrywce sieciowej też trzeba być przygotowanym na to że przeciwnik będzie nas zaskakiwał takimi słówkami. Mój znajomy który przesiaduje na Kurniku ma opanowaną większość dziwacznych dwuliterówek i zabija nimi przeciwników którzy sklejacąc długie słowa tracą dużo czasu a on trach i ma gotowe słówko
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 25, 2006, 09:59:21
no tak zupełna egzotyka - njaj, óśmi, etc.  :))
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 25, 2006, 10:49:06
okej, po przeczytaniu porannych postow, stwierdzam, ze chyba faktycznie zapatrzylem sie na wygodna la mnie metoe wykladania. (na kurniku gram zazwyczaj 3minutowki, wiec przeciagaie itp. odpada) Dodam zatem w opcjach do wyboru mozliwosci:
a) aktualna
b) drag and drop (tak jak teraz ale bez wykladania klikaniem)
c) oraz metode z podwojnym klikieciem, czyli klikamy zrodlo+cel.

Ta ostatnia była ze zrozumialych wzgledow uzywana w wersji literakow na telefon komorkowy ktora również istnieje:) ale niestety tylko siemens potrafil zaladowac slownik 64kB.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: koven w Wrzesień 25, 2006, 10:53:26
ha, dzieki za uwzglednienie mojej propozycji ;)
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 25, 2006, 16:28:19
no to mam kolejnego babolka:
po ułożeniu słowa którego ppc nie zna jeśli dotyka ono krawędzi planszy to gdy wyskakuje okienko z akceptacją na przedłużeniu owego słowa pokazują się jakieś obce literki (już poza planszą). Niestety nie mam w tej chwili jak zrzucić screena ale jest foto :)
(http://www.zborowo.tdm.com.pl/kibel/kcb/literaki.jpg)
widac na nim ułożone właśnie moje słowo SKREWIŁAM a za nim już poza planszą kawałeczek litery Ż
a wcześniej zdarzyło mi się coś takiego na samym dole planszy - wtedy wyskoczyło w dół więcej literek, aż doszły do mojej szufladki. I też było to w czasie pytania o akceptację słowa koło krawędzi dlatego podejrzewam taką przyczynę... słowo ma być ułożone prostopadle do krawędzi
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: >>Devasto>> w Wrzesień 25, 2006, 22:37:43
Moje propozycje to:
- mozliwosc zminimalizowania gry, poniewaz np. gdy ustawie sobie rozgrywke bez czasu to moze to troche potrwac, a czasem trzeba jednak cos innego porobic na pockecie. Az szkoda przerywac poprostu;
- mozliwosc przywrocenia rozgrywki w sytuacji wyjscia z gry (cos jak save);
- faq, help lub chociaz pobieznie opisane zasady gry, chociaz pewnie sie to pojawi w pelnej wersji.

Uwagi:
- denerwujace sa niektore wyrazy z nieba wziete jak ii czy aa, oraz dluzsze ktorych w tym momencie nie pamietam;
- nie wiem czy to moja nieznajomosc zasad gry, czy bug, ale lepiej jest dostwic jedna literke do istniejacego na planszy wyrazu (na normalnym polu, dostaje sie za to ok. 13pkt.), niz nowego wyrazu dostawic do jednej istniejacej litery (przy dostawieniu ok. 4-5 liter dostaje ok 8pkt.);
- nie widze prawie zadnej roznicy pomiedzy gra na najnizszym a najwyzszym poziomie. Roznica jest taka ze przegrywam wieksza iloscia punktow, komputer mysli tak samo szybko i uklada tak samo "inteligentne" wyrazy..
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 25, 2006, 23:03:46
ad1.
a) minimalizacja, faktycznie moze sie przydac;
b) zapisywanie stanu gry bedzie, ale tylko dla gier lokalnych
c) oczywiscie bedzie, wersja bardzo skrocona i pelna z animacjami do przegladania na PC

ad2.
a) wszystkie wyrazy ktore pojawiaja sie na planszy, sa prawidlowe i pojawily sie w analizowanych przeze mnie partiach literakow, otrzymalem je od autora kurnika jak rowniez gromadzilem sam przegladajac partie moich przeciwnikow, itd ;)
b) takie sa zasady gry, czasem umiejetnie polozona 1 literka da nam wiecej PKT niz 6 literowe slowo ;)
c) teraz szybkosc myslenia mozna zmniejszyc /zmienia sie odpowiednio do poziomu gry/, natomiast co do roznic w poziomie, to jeszcze kwestia do skorygowania, jednak nie ma co liczyc na to, ze komputer bedzie ukladal madre wyrazy, on zna wszystkie, wiec bierze jak leci. Poziom decyduje min. o glebokosci poszukiwan, uwzglednianiu premii, maks/min dlugosci slowa, punktacji zadowalajacej itd.. Wiec chyba nie jest tak zle :)


nowy build, informacja tam gdzie zawsze, czyli w pierwszym poscie
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: >>Devasto>> w Wrzesień 26, 2006, 22:06:31
Fajną opcją byłoby wyświetlanie aktualnej godziny (w ustawieniach "pokaz/ukryj zegar podczas rozgrywki"). Nawet gdyby była możliwość zminimalizowania gry do traya, to traci sie te kilka cennych sekund tylko po to zeby sprawdzic godzine i wrocic do rozgrywki (czas to pieniadz przeciez ;) ).

Drugą uwagą jest to że można by dodać opis, ile punktów dostaje komputer za wyraz w obecnym wyłożeniu, np. +12pts. Teraz jest pokazywana tylko suma ze wszystkich dołożonych liter, czyli np. +144pts.

Można by też zrobić możliwość zapisania wyłożonych słow i punktów za nie, albo chociaz wyświetlenia ich na koniec rozgrywki (na zyczenie uzytkownika, czyli po kliknięciu w odpowiednią opcję).

Może jeszcze coś jak pauza w rozgrywkach na czas, przy czym tablica byłaby zasłaniana w wiadomym celu. (kazdy ma przeciez potrzeby fizjologiczne, a czasami nie mozna isc do kibla z palmtopem :proud: )

Może troche marudze i widziwiam, ale chce dobrze... :P
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 27, 2006, 09:20:20
ja sobie pauzę w grze na czas od samego początku realizuję (zresztą tak jak w innych grach) wyłączeniem pocketa... po właczeniu spowrotem rozgrywka jest kontynuowana

pomysł minimalizacji jest super, to mogłoby wyglądać w ten sposób: jest sobie jakiś tam przycisk minimalizacji którym za pomocą np. Magic Buttona mogę zamknąć aplikację, ale po uruchomieniu jej ponownie włączy mi się rozgrywka w tym stanie w jakim została przerwana, oczywiście bez zamykania tylko po przełączeniu się na nią także można by dalej grać... to by załatwiło za jednym zamachem i minimalizację i pauzę ... obecny przycisk EXIT działałby tylko jak przerwanie rozgrywki i powrót do opcji

apropos EXIT, to jeszcze po zakończeniu partii mogłaby być możliwość ponownego zagrania na tych samych ustawieniach a tak trzeba wyjść przez EXIT, potem wybrać opcje, poczekać na załadowanie słownika... to zajmuje czas

co o tym myślicie?
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: >>Devasto>> w Wrzesień 27, 2006, 17:51:17
Dzisiaj grajac na najnizszym poziomie komputer kompletnie zglupial. Nie potrafil ulozyc chocby najprostszego slowa i ciagle "skipowal" swoja kolejke, nie wymieniajac nawet jednej litery (chyba ze informacja o zamianie nie jest wyswietlana).

killcabbie, z tego co zrozumialem to opisales metode minimalizacji i robienia save przy wychodzeniu z gry. Kilka postow wczesniej o tym pisalem  :P
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 27, 2006, 18:28:24
deva100 wiem że pisałeś, ale chodziło mi o to żeby save robiło się automatycznie przy wyjściu a nie jako opcja bo ja tak to rozumiem że "mozliwosc przywrocenia rozgrywki" polega na tym że moge cośtam nacisnąć i zapisana gra się wczyta
ale jeśli to samo miałeś na mysli to OK :)
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: >>Devasto>> w Wrzesień 27, 2006, 20:26:31
Kolejną fajną opcją byłaby resetowalna (po kliknieciu) statystyka  wygranych/przegranych (przeciwko komputerowi), w oddzielnych kategoriach podzielonych wg. trudnosci itd.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 27, 2006, 22:43:34
Dziękuje za wszystkie uwagi i pomysły, postaram sie je w jakiś sposób, w miarę możliwości najpełniejszy uwzględnić.

Aktualnie jestem w trakcie prac nad protokołem gry sieciowej, jak również poprzez bluetooth. Nie należy sie spodziewać nowych buildów do piątku. Chyba, ze zostanie znaleziony jakiś błąd.
Tytuł: Nowy build
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 28, 2006, 12:23:54
Pojawił się jednak nowy build. Nie ma w nim jeszcze sieci, ale zrealizowałem część postulatów :)

min:
- zegarek
- minimalizacja/pauza
- powtórna rozgrywka bez restartu gry

Pełny changelog i link w pierwszym poscie (http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=50505).
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 28, 2006, 16:34:40
jak na razie gra działa płynnie, ładuje sie w normie ( na wizardzie) błedów nie znajduje...czekam na mozliwosc testów gry w sieci.... jak to bedzie rozwiazane?piopawlu uchylisz rabka tajemnicy ?
Tytuł: Re: Nowy build
Wiadomość wysłana przez: >>Devasto>> w Wrzesień 28, 2006, 16:48:10
Cytat: "piopawlu"
Pojawił się jednak nowy build. Nie ma w nim jeszcze sieci, ale zrealizowałem część postulatów :)

min:
- zegarek
- minimalizacja/pauza
- powtórna rozgrywka bez restartu gry

Pełny changelog i link w pierwszym poscie (http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=50505).


Hehe, ciesze sie ze moje uwagi okazaly sie pomocne!  :proud:
Zabieram sie za kolejnego builda  :kill:

EDIT:
Po wstepnych testach stwierdzam ze najnowsza wersja jest prawie bez zastrzezen. A mianowicie, chodzi mi o to, zeby mozna bylo minimalizowac aplikacje do "traya" na today'u (nie wiem jak to sie nazywa w ppc, ale chodzi mi o pasek na dole w ktorym jest ikonka Wifi, Bt itd. Oczywiscie mowie o WM 5.0). Osoby nie posiadajace programu do przelaczania sie miedzy okienkami (jak Magic Button) moga miec maly problem w chwili obecnej, bo trzeba klikac na ikone Literakow tak jak przy pierwszym uruchomieniu. Nie gralem jeszcze, ale mysle ze wiele sie nie zmienilo pod tym wzgledem od ostatniej aktualizacji ;P

Aha, jeszcze jedno. Fajnie, gdyby byla mozliwosc zmiany jezyka interfejsu na polski. Domyslam sie ze gra ma podbic rynek zagraniczny, ale Polacy nie gesi...  :P Kto bedzie chcial, ten sobie zmieni na PL, mi to akurat nie przeszkadza.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Bat. w Wrzesień 28, 2006, 17:29:41
Do Traya nie ma sensu, po co ma zajmować kolejną ikonkę, skoro zwykła minimalizacja jest lepsza ;)
A ja nadal czekam na finał i landscape :)
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: >>Devasto>> w Wrzesień 28, 2006, 17:51:13
Cytat: "BatSk8"
Do Traya nie ma sensu, po co ma zajmować kolejną ikonkę, skoro zwykła minimalizacja jest lepsza ;)
A ja nadal czekam na finał i landscape :)


Po to ze jak ktos ma "czystego" WM to jest to troche uciazliwe, zminimalizuje i potem musi wchodzic w start>programs>games (mowie o sytuacji przy zainstalowaniu literakow od razu np. po hard resecie, bez "grzebania". Bo wiadomo, ze pozniej mozna sobie porobic skroty w starcie chociazby.
Mozna by w opcjach odznaczyc mozliwosc minimalizacji do traya i po "klopocie" :) Ja tylko pisze o rzeczach, ktore moga udogodnic korzystanie z tej aplikacji, aby nie trzeba bylo zbyt czesto aktualizowac wersji finalnej.

Chodzi mi o cos takiego:
(http://img61.imageshack.us/img61/4669/literakihi9.jpg) (http://imageshack.us)

Kolejne uwagi:
- Nie zaznaczaja sie opcje za pierwszym klik., czasem trzeba 2 razy klikac na kwadracik jak i na nazwe.
- Nie ma save przy wychodzeniu, ale to chyba kwestia nastepnego update'a.
- Po wylaczeniu pauzy w grze na czas komputer od razu uklada slowo, niezaleznie czy np. zostala wlaczona w 1 sek. tury komputera..
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Bat. w Wrzesień 28, 2006, 18:25:19
deva100 - zainstaluj Magicbutton i ułatw sobie życie :) Ja osobiście nie używam tego, bo obsługę minimalizacji mam w Wisbarze, a wydaje mi się, że lepiej się przystosować niż tyle wymagać od autora - nie wiadomo czy tray w WM5 jest tak samo obsługiwany jak w WM2003SE i czy autor nie będzie musiał się z tym pomęczyć trochę...
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 28, 2006, 19:01:28
dla mnie główną zaletą minimalizacji jest możliwość dostania się do Todaya/innych aplikacji bez konieczności kończenia gry, a to czy po zminimalizowaniu ikonka będzie na górnym czy dolnym pasku, albo czy program będzie uruchamiany z menu czy z Todaya czy jeszcze inaczej to ja również sądzę że należy zostawić użytkownikom - niech każdy zainstaluje sobie taki soft jaki lubi i umieści Literaki tam gdzie ma ochotę
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: nitkexof w Wrzesień 28, 2006, 20:02:54
gierka jest super! wielkie dzieki! a masz jesze jakies inne. z gory dziekuje
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: >>Devasto>> w Wrzesień 28, 2006, 22:27:40
Jak uwazacie, a piopawlu zrobi tak jak uwaza za sluszne..
Kolejna fajna opcja byloby cos jak "keep alive" w TCPMP, czyli podtrzymywanie podswietlenia ekranu. (tylko mi nie mowcie ze mozna sobie recznie przestawic w systemie, bo to przeciez nie o to chodzi...).



Zauwazylem ze po zakonczonej rozgrywce trzeba kliknac exit i yes zeby opuscic plansze. Nie wiem czy tak jest specjalnie czy to blad.

BatSk8, ja MB mam zainstalowany, a chodzilo mi o osoby ktore nie maja aplikacji tego typu.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 29, 2006, 09:26:09
hm, zegarek nie chodzi - pokazuje cały czas godzinę startu gry
system 2003
jak jest u was?
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: >>Devasto>> w Wrzesień 29, 2006, 18:29:02
Ja nie zauwazylem zeby zegarek nie chodzil. "Stanal" tylko w jednej sytuacji, a bylo to tak.. Zapauzowalem gre, wylaczylem pocketa, a na drugi dzien gdy chcialem kontynuowac rozgrywke, zegarek sie zawiesil.
Pomoglo dopiero wlaczenie nowej partii.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: silentjob w Wrzesień 30, 2006, 08:53:07
marcinl mógłby opowiedzieć conieco na temat stabilności aplikacji w rękach kobiet ;), może niech sam zainteresowany to opisze :)).
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 30, 2006, 09:56:44
Cytat: "silentjob"
marcinl mógłby opowiedzieć conieco na temat stabilności aplikacji w rękach kobiet ;), może niech sam zainteresowany to opisze :)).


nic nie powiem coby sie beta testerzy nie przestraszyli  ]:>
to była na bank bateria  :)
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: >>Devasto>> w Wrzesień 30, 2006, 10:05:42
Co do tej stabilnosci dzialania w rekach kobiet, to tak na serio aplikacja nie posiada zadnych uchybien, procz tych, ktore wymienilem w postach powyzej. Produkt testowany byl w rekach blondynki, czyli mozna powiedziec ze zostal kompleksowo sprawdzony  ]:>

Chociaz.. moze w wersji specjalnej for woman mozna by wprowadzic funkcje lusterka, oraz komunikaty typu "pieknie dzis wygladasz" lub "ta sukienka wcale cie nie pogrubia"  :proud:
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 30, 2006, 13:41:33
kobietom gra bardzo się podoba, problemy mogą wystąpić gdy któraś nie jest oswojona z pda ;)
ale do rzeczy:
- po kolejnej instalacji zegarek zadziałał
- można by wyrównać tekst w okienku informacyjnym tak by PLAYER 1 PLAYER2 i TILES LEFT były w 1 linii (te dalsze linie tak samo) bo jakoś to krzywo jest...
- fajnie by było po skończonej grze zobaczyć statystykę rundy - coś jak w Wormsach: czas rozgrywki, ilość ułożonych wyrazów, ile liter miał najdłuższy wyraz, ile najkrótszy, ile wyszło średnio, najmniejsza i największa ilość punktów w jednym ruchu (moj rekord na razie to 54 pkt  :proud: ) dla każdego gracza osobno
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: silentjob w Wrzesień 30, 2006, 14:10:10
Kobietom się podoba i to bardzo, gra została doskonale przetestowana na ostatnim SKUP'ie przez jedyną przedstawicielkę płci pięknej, stąd ta cała historia :)).
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 30, 2006, 15:31:51
no to już opowiedzcie co się stało, bo na razie można wydedukować tylko że luba silentjoba grając w Literaki popsuła Marcinowi pocketa, tak?
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 30, 2006, 15:35:10
ale moze w Hydeparku ? ;P
Nie zasmiecajmy tego watku :P
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Wrzesień 30, 2006, 15:35:46
killcabbie
tak to wyglądało, nie mniej to nie literaki ani tym bardziej Luba
tylko bateria, sprzęt był na WiFi max performance, było poniżej 50% baterii i padł nieodwracalnie, sr i hr nic nie dały na szczęście jachu miał ładowarkę  ;)

lucass
tak jest już będziemy grzeczni!

dość OT  ;)
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: silentjob w Wrzesień 30, 2006, 15:35:48
Tak to można opisać, Exec uparcie nie chciał wstać, dopiero HR i podpięcie go do ładowarki ożywiło maszynę na nowo :)).

EDIT. Widze, że szybszy byłeś :). EOT
Tytuł: Nowy sobotni build!
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Wrzesień 30, 2006, 19:06:20
Witam!

Wprawdzie jest weekend i nie pracuje, ale odblokowalem opcje podpowiedzi ruchu, wyrownalem teksty o ktorych mowil killcabbie i wypuscilem nowego builda. Nie ma w nim jeszcze sieci, ale jest juz w dosyc dalekim stadium pisania.. Bluetooth zostaje na koniec, bo jest najmniej uniwersalny :/

Odnosnie dodawania ikonki w trayu, to nie planuje takiej mozliwosci, ewentualnie jako opcja i tylko dla WM5, ale to jest cos co jest na samym koncu listy.

Oczywiscie podpowiedzi nie bedzie mozna uzywac w grach sieciowych, a wyniki uzyskane z wykorzystaniem tej opcji, nie beda uznawane w high-score. UWAGA! Podpowiedz nie zawsze daje najwyzej punktowany ruch :)
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Wrzesień 30, 2006, 21:36:22
kolejny bug w nowej wersji, dotyczy wyłożenia blanka, mydełka czyli pustej literki...kiedy wyswietla sie plansza z literkami do wybrania to k jest zielone , niewiadomo dlaczego... sytuacja powtorzyła sie w kilku partiach...
:P lucass bug master
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Październik 01, 2006, 11:07:56
potwierdzam błąd znaleziony przez lucassa przy czym trafiło mi się również żółte "I"
moja diagnoza jest taka: występuje to wtedy gdy wykładamy drugiego blanka i kolorowa (odpowiednio wg punktacji) jest litera którą kładliśmy za pierwszym razem
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Październik 01, 2006, 11:59:49
byc moze lecz w pierwszej partii,  przy pierwszym blanku juz miałem K zielone... "I"  mi sie jeszcze nie trafiło i sprawdze to niezwłocznie :P
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Październik 01, 2006, 12:27:35
no to może winne są znowu jakieś smieci w pamięci a tylko przypadkowo u mnie pokrywa się to z poprzednio wybranymi blankami - do kolekcji dołączyło właśnie niebieskie "H"
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Październik 01, 2006, 13:09:52
tak ja tez to potwierdzam :) zgadza sie, nie byla resetowana ostatnio wybrana literka. Poprawione i nie bedzie tego w kolejnym buildzie :)
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Październik 01, 2006, 17:47:40
po powrocie na planszę z pauzy lub minimalizacji lub wyjścia przez EXIT (i wybrania NO) przycisk którym wyszliśmy (czyli pauza, minimalizacja albo EXIT) robi się zielony... jeśli to specjalnie to czemu to ma służyć?

edit: OK, wiem juz do czego to służy  ale nie powinno zostawać

kolejna usterka: zostały mi 3 literki zupełnie nie od pary, ppc poproszony o podpowiedź też nie znalazł ruchu i wyświetliło się okienko No move found - do tego momentu jest OK. Tylko że po powrocie na planszę w linii statusu wisiał napis THINKING i w pierwszej chwili zdawało mi się że to on myśli tak długo nad swoim ruchem a tymczasem to była ciągle moja kolej czy raczej oczekiwanie aż nacisnę SKIP. Wobec tego powinien być to napis YOUR MOVE jak zawsze przy moim ruchu bo thinking jest mylące (pojawia się wtedy gdy on myśli)
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: >>Devasto>> w Październik 10, 2006, 18:39:03
Program wywala sie w momencie kiedy nacisne "HINT" a komputer nie moze znalezc slowa. Przynajmniej tak mi sie wydaje...
Ps: Kiedy kolejny build??  :O~
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Październik 10, 2006, 19:50:23
Cytat: "deva100"
Program wywala sie w momencie kiedy nacisne "HINT" a komputer nie moze znalezc slowa. Przynajmniej tak mi sie wydaje...

o, a u mnie wyświetla się okienko z tekstem "No move found"
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Październik 11, 2006, 00:25:12
Prosze o troche cierpliwosci.. Poniewaz zaczal sie rok akademicki, musze poswiecic troche czasu na 'rozkrecenie' sie tego calego zamieszania na uczelni. Jak tylko sie troche uspokoi, to wroce do gry..
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: >>Devasto>> w Październik 13, 2006, 23:24:03
Cytat: "killcabbie"

o, a u mnie wyświetla się okienko z tekstem "No move found"


Na moim pockecie (dla przypomnienia X51v WM5.0) nie wystepuje komunikat "NO MOVE FOUND", ale od razu wywala do Today. :worried:
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: >>Devasto>> w Październik 19, 2006, 20:33:25
Kolejne spostrzeżenie to sytuacja gdy komputerowi zostają ok 3 literki, mnie ze 2. Nie da sie nic z nich ulozyc, mozna jedynie "skipowac" do usranej smierci, albo kliknac exit.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Październik 20, 2006, 10:07:11
Cytat: "deva100"
Kolejne spostrzeżenie to sytuacja gdy komputerowi zostają ok 3 literki, mnie ze 2. Nie da sie nic z nich ulozyc, mozna jedynie "skipowac" do usranej smierci, albo kliknac exit.

To nie jest błąd że żaden z graczy nie może ułożyć słowa. Nieraz zdarzało mi się dokładać po literce do dwuliterówek i gromadzić punkciki podczas gdy PPC skipował ;P walczy się do końca
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Październik 22, 2006, 12:46:23
Po dosc dlugim czasie udalo mi sie znalezc czas na kolejnego builda. Niestety nie udalo mi sie potwierdzic bledu wylaczania gry w przypadku niemoznosci wygenerowania ruchu. Testowalem na emulatorze PPC2003SE oraz na WM5.

Dlatego prosze o pobranie wersji z zapisem rozgrywki i probe wygenerowania sytuacji z bledem:
http://get.piopawlu.net/file/literaki_beta_dbg.rar

Nadal pracuje nad gra sieciowa.. mam utrudnione testowanie trybu BT poniewaz, mam tylko jedno urzadzenie typu PDA, co niedlugo moze sie zmieni ;)

Pozdrawiam,
Piotrek
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Październik 22, 2006, 13:24:36
piopawlu zawsze mozna sie gdzies spotkac , bo klub krakowski silny jest  i potestowac.... zreszta masz ziele na uczelni , tyle ze on ma 2003SE :P
Tytuł: zip?
Wiadomość wysłana przez: s0828 w Październik 23, 2006, 02:24:32
Piotrze moze daloby sie zip-owac cab-a z instalka zamiast rar-owania? Umozliwiloby to rozpakowywanie bezposrednio na pda.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: >>Devasto>> w Listopad 16, 2006, 23:30:16
Literaki nie dzialaja na wlaczonym trybie prawdziwego vga, programem OzVGA.
Uruchamia sie menu glowne I jedyna rzecza ktora mozna zrobic jest reset pocketa.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: piopawlu w Listopad 17, 2006, 00:32:57
Dzieki za info :) Dla tych wszystkich, ktorzy mysla, ze projekt umarl mam informacje, ze wcale tak sie nie stalo :) Mam jeszcze stety/niestety prace czysto komercyjna oraz studia, wiec niestety musialem odlozyc go na dalszy plan, ale i na to przyjdzie czas :) mam nadzieje, ze najdalej za 1,5 tygodnia.
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: lucass w Listopad 17, 2006, 08:26:18
czekamy z niecierpliwoscia na kolejnego bulida a moze i juz finalna wersje moze :P
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Bat. w Listopad 17, 2006, 15:05:16
Cytat: "deva100"
Literaki nie dzialaja na wlaczonym trybie prawdziwego vga, programem OzVGA.
Uruchamia sie menu glowne I jedyna rzecza ktora mozna zrobic jest reset pocketa.

Działają, ale na dotyk wrażliwy jest tylko prostokąt 320x240. A to przez to, że Literaki są narazie w wersji QVGA. Mam nadzieję, że wyjdzie wersja VGA i z landscape, bo gra jest świetnie zrobiona  :))
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: s0828 w Grudzień 28, 2006, 22:46:15
Cytat: "piopawlu"
...mam nadzieje, ze najdalej za 1,5 tygodnia.


ech
Tytuł: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: fokstrot w Styczeń 22, 2007, 01:10:32
uff nie wiem jak to sie stalo, ze dopiero teraz trafilem na strone literakow w wersji ppc :]
nadrabiam zaleglosci :) szkoda, ze brak wsparcia dla trybu realVGA /u mnie dzieje sie to samo co u deva100 - zawias. pozostaje jedynie reset pocketa/
Tytuł: Odp: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: >>Devasto>> w Kwiecień 17, 2007, 00:11:33
(...) mam nadzieje, ze najdalej za 1,5 tygodnia.

ech...
Tytuł: Odp: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: s0828 w Maj 08, 2007, 22:48:45
A może warto by upublicznić źródła Twojego projektu?
Tytuł: Odp: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Maj 08, 2007, 22:59:10
A może warto by upublicznić źródła Twojego projektu?

chyba nikt o zdrowych zmysłach nie upublicznia źródeł projektu który jest w zamierzeniu komercyjny...
Tytuł: Odp: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: s0828 w Sierpień 02, 2007, 22:31:07
No to SUN i reszta towarzystwa robiącego opensource nie jest przy zdrowych zmyslach ;) a serio to fajnie by było, gdyby coś w kwestii literaków dla PPC się ruszyło.
Napisane: Maj 09, 2007, 22:57:46
no wlasnie niech juz sie ruszy!
Tytuł: Odp: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Dino_Zaurus w Listopad 18, 2007, 22:25:36
up do gory co tam z naszymi literakami slychac... ????
Tytuł: Odp: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: kocurek w Grudzień 18, 2007, 22:30:44
Ponad rok minął i cisza... Szkoda, bo projekt zapowiadał się ciekawie.
Tytuł: Odp: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: kao3991 w Styczeń 05, 2009, 22:58:33
Szkoda że taki ciekawy projekt umarł :( Na szczęście ta ostatnia beta jest stabilna i można pograć.
Tylko czy jest jakiś sposób na podmianę słownika? ten zapożyczony od kurnika jest słabiutki, ppc układa jakieś słowa z kosmosu wzięte :-|

PS sorry za odkopywanie ;)
Tytuł: Odp: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Styczeń 07, 2009, 13:38:19
daj znać jeśli komputer ułoży słowo które nie jest dopuszczone w grach, można to sprawdzić na www.sjp.pl/
a jeśli poczytasz cały wątek to zauważysz że graczom zależało właśnie na jak najobszerniejszym słowniku, okrojony słownik niestety działa w obie strony i na początku program nie przyjmował wielu słów układanych przez graczy co psuło zabawę (mimo że słowko można było do słownika dodać)
Tytuł: Odp: Literaki PPC Beta
Wiadomość wysłana przez: szycha7000 w Luty 08, 2009, 02:19:01
Dzisiaj zainstalowałem "Literatki" pierwszy raz i znalazłem słowo niedopuszczone w grach: besa. http://www.sjp.pl/besa (http://www.sjp.pl/besa).