Transfer danych

  • 10 Odpowiedzi
  • 3442 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Transfer danych
« dnia: Październik 19, 2011, 08:34:23 »
Witam,

możecie mi powiedzieć jak to jest z transferem danych. Np. wczoraj doładowałem konto za ~30 zł, po kilku h jak telefon leżał na półce - stan konta 0. Jakieś dane w tle, synchronizacje itp. potrafią tyle zjeść?

Generalnie druga sprawa - jak mam aktywny profil 150 Mb danych, to 3g Watchdog pokazuje mniej więcej 20-30%, a już otrzymuję sms od operatora, że wykorzystałem całe 150 mega. Z czym może być problem?

pzdr

*

Offline pawjas21

  • *
  • 80
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung i900 OMNIA / HTC HD2 PL / SGS 2
Odp: Transfer danych
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2011, 08:53:15 »
Sprawdź aktualizacje pogody, logowanie do facebooka, synchronizacje z google, odbieranie poczty itd. Może masz jakąś pakietożerną apkę a może instalowałeś jakieś gry ostatnio? Giercogi pobierają dużo danych z netu podczas instalacji. A może też robiłes aktualizacje apek z marketu? Pakiety danych zawsze możesz też wyłączyć np. na noc.

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
Odp: Transfer danych
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 19, 2011, 09:01:12 »
a nie ustawiłeś źle 3G Watch Dog'a? - odpowiednio wpisałeś w ustawieniach pakiet?
u mnie sie sprawdza już od lat na wielu różnych androidach, i można w nim też sprawdzić jaka aplikacja ile pobrała (choć dzienne zestawienia nie raz są błędne)
Giercogi pobierają dużo danych z netu podczas instalacji.
tylko część gier i w większości tylko przez WiFi o czym zresztą informują

Odp: Transfer danych
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 22, 2012, 07:55:53 »
A więc problem istnieje nadal. Po doładowaniu konta i włączeniu danych pakietowych oraz trybu pracy sieci jako automatytczny GSM/WCDMA kasa (np. 20-30zł) w krótką chwilę zostaje zredukowana do 0 ;-)

Dziwne jest to, że 3g watch dog nie pokazuje, żeby jakieś dane zostały pobrane.
Tak samo nie widać nic w programie TrafficStats Lite.

Czy ktoś ma w ogóle pomysł o co może chodzić?

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
Odp: Transfer danych
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 22, 2012, 08:20:45 »
prawie rok minął od tej sprawy problem pojawia sie co miesiąc czy to 2gie zdarzenie?
może zainstaluj jakiegoś antivirusa np. darmowy avast i przeskanuj programy i kartę sd
z tego co piszesz nie wyglada na zużycie pakietu danych tylko na jakiś lewy soft wysyłający premium sms

Odp: Transfer danych
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 22, 2012, 20:03:23 »
Problem występuje cały czas.
Po prostu muszę mieć wyłączone dane pakietowe (lecz wiadomo, nie samym wifi człowiek żyje, i czasem potrzebuję coś sprawdzić po sieci komórkowej i wtedy się dzieje to co jest opisane w wątku).

Avast nie znalazł żadnych problemów :/

EDIT:
Właśnie sprawdziłem ponownie. Miałem na koncie 8zł, włączyłem dane pakietowe - zamrugała kilka razy na zielono ikona edge (E ze strzałeczkamu góra/dół u góry ekranu) i po chwili na koncie zostały jakieś grosze.

3g watchdog pokazał Received 6,6 KB, Sent 3,2 KB
TrafficStats nie pokazał nic.
Avast też nie pokazał ruchu.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2012, 20:16:17 wysłana przez scarabeus »

*

Offline blacksider

  • 26
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S2
Odp: Transfer danych
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 22, 2012, 20:11:24 »
ja bym proponował wipe zrobić, bo nie ma się co męczyć z takim czymś...
polecam też zrobić sobie odrazu aktualizację przez KIES do androida 4.0 - tam już nie trzeba instalować programów do obserwacji ruchu w sieci, bo w ustawieniach mamy licznik danych, który możemy ustawić tak samo jak watchdoga ;) i pokazuje też, który program ile pakietu zeżarł ;)

a jeśli to nadal nic nie pomoże to chyba trzeba będzie oddać telefon do serwisu...
Samsung Galaxy S2 z oryginalną powiększoną baterią 2000 mAh

*

Offline goofy3

  • *****
  • 1530
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LG 4X P880, Samsung i600
Odp: Transfer danych
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 22, 2012, 20:29:41 »
A sprawdź może na bilingu za co tą kasę Ci ściągnęło. Mi to wygląda bardziej na jakiś problem z operatorem niż telefonem, chyba zmieniałeś lub robiłeś chociaż raz wipe od kiedy tylko ten problem zaczął wystepować? Nie wiem jak inni operatorzy, ale Orange nawet w ofercie na kartę pokazuje szczegółowy billing online.

*

Offline krzkowalski

  • 34
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: sgs2
Odp: Transfer danych
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 22, 2012, 21:56:28 »
Mi to też wygląda na wysyłanie sms premium.
Spróbuj jeszcze zainstalować ze sklepu play Dr.Web Light podobno bardzo skuteczny program antywirusowy.
Jeżeli nie pomoże przejrzyj uprawnienia zainstalowanych aplikacji bo w parę sekund to żeby wcięło tyle danych za taką kwotę i to przez EDGE to jest nie możliwe.

Przyszło mi jeszcze coś do głowy. Kup jakiegoś innego operatora starter za parę złotych i zobacz czy będzie się działo to samo. Ale wydaje się to ewidentnie, że jakiś program (cwaniaczek) uwłaszcza się na Twoich doładowaniach. :(
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2012, 22:07:04 wysłana przez krzkowalski »

Odp: Transfer danych
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 23, 2012, 08:55:55 »
Po WIPE i aktualizacji przez Kies do wersji 4.0.3 problem... występuje nadal.
Zamówię teraz szczegółowy biling, ewentualnie sprawdzę za sugestią krzkowalski ze starterem innego operatora i odezwę się jak sytuacja wygląda.

Powoli zaczyna mnie to bardziej frapować niż wkurzać ;-)

Cuda!

PS. Dzięki za podpowiedzi.

*

Offline goofy3

  • *****
  • 1530
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LG 4X P880, Samsung i600
Odp: Transfer danych
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 23, 2012, 09:50:04 »
Jeszcze jest możliwa jedna opcja. Jak mieszkasz gdzieś przy granicy, przy połączeniu z netem łączy z BTSem zagranicznego operatora i nabija kosmiczną stawkę. Ale to tylko domysły, poczekamy co biling pokaże.