ja to skomentuje tak - kupujemy Mercedesa SLR na XXXXXXX zł ale pali za dużo przy dużej prędkości więc jesteśmy sprytni i zakładamy blokadę żeby jeździło do 100km/h i gaz żeby mniej paliło
gdzie tu sens???
Będzie lepszy przykład, to i sens się znajdzie. Po pierwsze: skro dla Marcina różnica szybkości jest niezauważalna, a korzystał (i nadal korzysta!) z bardzo wydajnego urządzenia, to w czym problem? Że benchmarki kiepsko wyglądają? Czemu miałoby go to obchodzić, skoro w codziennym użytkowaniu tej różnicy po prostu nie ma? Po drugie: skoro dla Ciebie optymalizacja podawanego napięcia to ten sam poziom tuningu, co montaż instalacji gazowej, to co jest tuningiem zaawansowanym?
a poza tym na xda widziałem tabelę poboru prądu przy taktowaniu i poniżej 500mhz nie ma to sensu bo różnice są minimalne
Albo ja czegoś nie rozumiem, albo Ty. Nawet z podanych przeze mnie wartości wynika, że napięcie dla 200 mhz wynosi 825 mV, a różnica napięć pomiędzy 200 a 500 MHz to raptem 25mV, czyli bardzo niewiele. Ale są to wartości zoptymalizowane! Fabrycznie przy 200 MHz napięcie wynosi ponad 900 mV (dla 500 mhz odpowiednio więcej), a więc udało mi się je obniżyć o ponad 100 mV (ponad 10%). Dzięki temu napięcie dla 500 mhz jest niższe niż stockowe napięcie dla 200 mhz. A to chyba dość oczywista korzyść dla każdego maniaka szybkości: możesz sobie ustawić minimalne taktowanie na 500 mhz zamiast na 200 bez konsekwencji dla baterii...
Instalacja gazowa... Też wymyślił...
@marcinl: Korzyści są widoczne gołym okiem, bo od kiedy mam zmienione napięcia, nie było sytuacji, żeby mi nie starczyło prądu w ciągu dnia. A bawię się dużo