FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!

  • 75 Odpowiedzi
  • 13557 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 06, 2006, 20:06:56 »
Panowie testowałem n560 w polsce z automapą i działał ok,miałem tez okazje przetestować looxa w samolocie i jake moje zdziwienie lapał fixa w lecacym samolocie po okolo 10-15 sekundach maxymalnie do okolo 30 sekund widział  nawet 11 satelit w porywach.W polączeniu z destinatorem widzialem gdzie jestem :)i jak wysoko i jak szybko fajnie.Ale nie bawilem sie przez cała droge wolalem popatrzyc sobie na "Plan lotu" skonwertowany z dvd jakosc porazajaca jak dla mnie :) VGA rulez.

FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 06, 2006, 20:44:07 »
Cytat: "Sprinter"
Panowie testowałem n560 w polsce z automapą i..... jake moje zdziwienie lapał fixa w lecacym samolocie po okolo 10-15 sekundach maxymalnie do okolo 30 sekund widział  nawet 11 satelit......

Ale  dlaczego to cie dziwi?  
Przeciez leciales prawdopodobnie na 10 lub 11 km!
-  blizej satelit
- z dala od licznych  szumow/ zaklucen na ziemi

Widocznosc satelit potencjalnie lepsza ( mozliey minus to moze srodkowe miejsca w samolocie)
Jezeli wiesz jaka jest moc cygnalu GPS nadawana przez satelite? - (zaskakujaco niewielka) to wszystko rzeczywiscie pracuje i jest OK :lol:
pozd

FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 07, 2006, 03:42:09 »
Powiem tak. Testowalem dzisiaj Automape na swoim blokowisku. Z poczatku (w domu) bylem zawiedziony. Nie lapie sygnalu, raz zlapalo 1 satelite. Nie zalamywalem sie jeszcze, tutaj nawet sygnal sieci IDEA nie dociera (slabe maja nadajniki :) ). Wybieglem na dwor i poprzechadzalem sie pomiedzy blokami. Zlapalo 7-9 satelit. Sygnal w 5-7 w nich byl dosc mocny (na zielono). Bezblednie poprowadzilo mnie przez kilka ulic i przecznic. Zdal egzamin :)

FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 10, 2006, 22:03:55 »
Witam !
Dzis mialem mozliwosc przetestowac N560. A poniewaz glownie interesowal mnie GPS wiec na tym  sie tez skupilem. Z braku czasu oraz softu, uzywalem wbudowanego oprogramowania GPSlocator. A teraz krotko i lakonicznie:
1. test w sklepie (brak widocznosci jakiegokolwiek satelity) na pocieszenie powiem ze Tomtom Go 700 rowniez nie lapal fixa
2. test w sklepie przy szybie - widoczne 2 satelity (na zolto) - brak fixa
3. test tuz przed sklepem - widocznosc nieba 40-50-%, bezchmurno, slonecznie czyli idealna pogoda - lapie fix po okolo 1-2 min (4 satelity na zielono)
4. krotka jada po miescie (z braku uchwytu moglem sprawdzic tylko jak stalem na czerwonym swietle) fix caly czas trzyma - widoczne 7-8 satelit w uzyciu 4-5
Ale jadac pomiedzy wysokimi budynkami po obu stronach waskiej (2 pasy) drogi, chwilowo traci widocznosc satelit lecz bez utraty fixa.
5. krotka wyprawa za miasto - j.w. (ale bez utraty widocznosci)
6. przejazd lesna droga - po bokach wysoki las iglasto / lisciasty. Przeswit nieba na poziomie 10 - 25%. Widocznosc satelit 7 w uzyciu 3-5 (mocne wachania w odbieranym sygnale) sprawdzilem w okolo 8 roznych miejscach - fix jest.
7. Wylaczenie sprzetu powrot do domu i jeszcze jeden test - tym razem na parkingu - szybko zlapal 5 satelit ale fixa juz nie. Pomimo ze warunki byly prawie identyczne, zlapanie fixa trwalo ponad 10 min (w tym czasie zrobilem 1 softreset i 2 x zamknalem i ponownie uruchomilem program GPS) :shock:

Moze jeszcze zrobie za jakis czas test z Automapa.
Wnioski sobie sami wyciagniecie a dla zainteresowanych: warto przeczytac porownanie GPSu w N520 i Royaltek
http://www.gpsandco.com/articles/article.php?cat=article_pda&id=367&p=6

*

Offline oops2k

  • **
  • 124
FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 10, 2006, 23:23:27 »
Czesc Panowie,

No wiec kupilem ... N560. Na razie jeszcze nawet folijki nie zdarlem wiec jest dziewiczy. Sprawdzalem tak jak kolega poprzednik tylko na GPS locatorze i ... nie jest tak zle. Co prawda nie mam zadnego porownania (to moj pierwszy pocket pc) wiec trudno bedzie obiektywnie stwierdzic czy GPS dziala jak powinien czy nie.
Moge jak ktos chce porownac z Altina (mouse gps do laptopa) ale nie wiem czy to bedzie mialo jakis sens.
Na razie testuje - jak bede mial wiecej uwag to obowiazkowo napisze

*

Offline 8000

  • **
  • 100
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2
FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 13, 2006, 21:17:07 »
Witam.
Mam takie pytanie, czy te testy w samochodach robicie w uchwytach samochodowych przy szybie? Czy jeżeli będzie to urządzenie trzymał pasażer w ręku, lub umocuje go gdzieś na konsoli niżej to będzie widział wystarczającą ilość satelit?

FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 13, 2006, 21:36:14 »
Teraz dorobilem sie uchwytu ale na poczatku jechalem z PDA w łapach - tez nie bylo problemu z fix'em

FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 14, 2006, 11:59:09 »
Cytat: "8000"
Witam.
Mam takie pytanie, czy te testy w samochodach robicie w uchwytach samochodowych przy szybie? Czy jeżeli będzie to urządzenie trzymał pasażer w ręku, lub umocuje go gdzieś na konsoli niżej to będzie widział wystarczającą ilość satelit?

Testowalem polozenie w roznym miejsc samoch.
Jezeli masz na mysli polozenie PDA (szyba; uchwyt przy kokpicie, w ręce) to ilosc widzianych satetelit z pewnoscia sie nie zmieni - niestety to jest najmniej wazne..
Wazniejsze jest to ze moze spasc moc sygnalu tych satelit na ktorych pda zlapal fixa a to odbije sie na dokladnosci (precyzyjnosci ) pomiaru.
W praktyce bedzie to znaczylo zmniejszenie dokladnosci z 10 np do 15m
Przy mocnym sygnale dokladnosc powinna byc ok 5m
W zwyklej nawigacji z Automapa róznicy w umiejscownieniu PDA tj. przy szybie lub w rece mozesz nawet nie zauwazyc :)  
Ale na to wplywa i pogoda i budowa twojego samoch (karoseria), oraz autokrekta Automapy, no i reka tego kto i jak bedzie trzymal Looxa - ma antene wbudowana i to jest taki jego "-"  :)    .

POtestuj z Automapa ( wlacz sledzenie trasy) Moc sygnalu mozesz ocenic wykorzystujac wbudowana aplikacje do GPSa.   I daj znac jakie sa Twoje spostrzezenia.

PS Trzymajac looxa  w rece nie staraj sie go trzymac LCD calkowicei skierowanym do gory "nieba" lcd zaslania antenke; Nie obejmuj PDA z gory - tez oslabia sygnal.
W przypadku gdybys od poczatku mial problem z nawigacja to przed jazda daj sie LOXXowi napasc satelitami - niech zlapie fixa (nawet na zewnatrz sam) pewno nie zajmie mu to dluzej niz 2min.

Pozd

*

Offline 8000

  • **
  • 100
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2
FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 23, 2006, 18:05:53 »
Jeszcze nie mam tego PPC wiec nie mam jak potestować.
Chodzi o to czy antena poradzi sobie np gdy będzie umocowany w takim miejscu:


FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 23, 2006, 21:56:14 »
Miejsce (wg mnie) udziwnione ;)    - nie obrax się ;)

Chodzi o to ze musisz oderwac wzrok, nachylic sie by spojrzec gdzie jestes - a to jest niebezpieczne - szczegolnie w nocy
Ja mam Looxa na uchwycie przyczepionym do szyby. Loox "wisi" na linii wzroku, po prawej stronie kokpitu srodkowego- nie ograniczajac dostepu do nawiewów radia itp. Odnosząc do Twojego samochodu - byłby na godzinie pierwszej Nokii 6310 ;)

Jesli chodzi o czulosc Looxa- nie bedzie problemu z lapaniem zasiegu nawet w takiej pozycji jak u Ciebie. Zanim kupilem uchwut - moj Loox lezał sobie we wnęce ( u Ciebie w aucie moznaby powiedziec ze w miejscu polozonym na samym dole kokpitu - ponizej calej elektroniki) i trzymał fixa ze hej !

FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 26, 2006, 13:51:31 »
Witam wszystkich....Mój zakup FS odbywał sie w pośpiechu... pewnego dnia dowiedziąłem sie iż mam jutro pojechać na cykl szkoleń rozwalonych po całej polsce... wiec szybko kupiłem na chybaił trafił looxa n560. Automapa zmieściłą sie z potrzebnymi miastami w pamieci wbudowanej. Gps dziłał fajnie itd aż do czasu gdy kupiłem kartę 256 KingStona...i w tym momencie przestał fiksować pozycję.... po wyjęciu karty złapaniu fiksa włożyłem kartę i jest ok.... A teraz spostrzeżenie u mnie GPS fixuje sie baaardzo wolno jak mam kartę SD po jej wyjęciu sekundy :) ciekawostka :) a jak u was ????

U mnie GPS działa super, a szybę mam metalizowaną. Przecietei widzi 7 satelit (w Wawie też) a leży sobie na półce z zegarami przed kierownicą :)

FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 28, 2006, 00:46:14 »
Cytat: "Sprinter"
Panowie testowałem n560 w polsce z automapą i działał ok,miałem tez okazje przetestować looxa w samolocie i jake moje zdziwienie lapał fixa w lecacym samolocie po okolo 10-15 sekundach maxymalnie do okolo 30 sekund widział  nawet 11 satelit w porywach.W polączeniu z destinatorem widzialem gdzie jestem :)i jak wysoko i jak szybko fajnie..



Ktora wersja Destinatora oraz jakimi mapami wgranymi pokazywal Ci w samolocie gdzie jestes ???? Cos zaskakujacego!.
Ja probowalem na trasie Krakow-Londyn na TOM TOM cos zlapac ale wogole nie lapal mi sygnalu GPS przez te ich plastikowe szyby wiec dziwie sie ze tobie zlapal.

Napisz cos wiecej ? Jaki soft i jakie linie na jakiej trasie.

Pozdrawiam Rafal

FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 28, 2006, 09:28:12 »
Cytat: cobrakrak
Cytat: "Sprinter"
Panowie testowałem n560 w polsce z automapą i działał ok,miałem tez okazje przetestować looxa w

Ktora wersja Destinatora oraz jakimi mapami wgranymi pokazywal Ci w samolocie gdzie jestes ???? Cos zaskakujacego!.
Ja probowalem na trasie Krakow-Londyn na TOM TOM cos zlapac ale wogole nie lapal mi sygnalu GPS przez te ich plastikowe szyby wiec dziwie sie ze tobie zlapal.

Napisz cos wiecej ? Jaki soft i jakie linie na jakiej trasie.

Pozdrawiam Rafal



Kolega bzdury pisał i tyle ! Po pierwsze sygnał GPS na pewno zginie pod płaszczem korpusu samolotu, po drugie- nie ma map (jak sam zauwazyles) a po trzecie - GPS potrafi lokalizowac do predkosci 170 km/godz (albo cos koło tego jesli pamietam) - tymczasem samolot  zazwyczaj osiąga 1000 km/godz (srednio)

Bzdury kompletne ;)

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 28, 2006, 10:19:36 »
Cytat: "michobo"
GPS potrafi lokalizowac do predkosci 170 km/godz (albo cos koło tego jesli pamietam)

Raczej coś koło tego, czyli ponad 10x tyle (1000 węzłów).

*

Offline mrnikt

  • ***
  • 428
  • Płeć: Mężczyzna
  • KFF / Knive SHADOW
  • Sprzęt: Galaxy S + Avila GPS
FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 28, 2006, 11:34:40 »
JAk dla mnie N560 do nawigacji jest BARDZO NAWET OK
Zrobilem wczoraj trase Warszawa-Pruszkow jako pasazer Fiata Punto na tylnej kanapie. Trzymajac N560 na kolanach i czesciowo w rece skierowany do okna ... nie stracilem zasiegu GPS ani razu. Swietny odbior.. satelity dobrze widoczne nonstop.. nie tracil sygnalu nawet polozony obok na siedzieniu. Jedyne miejsce gdzie mu sie "urwal film" to tunel pod Placem Zamkowym .. no ale tam nawet zwykle radio UKF zdycha  
Jendym slowem - SUPER jest  
Jedne co moge doradzic jadac w nieznanym miejscu to wlaczenie korekcji pozycji co 1 sekunde a nie co 2 ... na szybkich skretach na rondach .. moze byc cienko z czasem reakcji.
Moj telefon jest  Galaxy-S-tyczny :)

*

Offline b98

  • ****
  • 541
FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 28, 2006, 14:13:26 »
Cytat: "Moi"
Cytat: "michobo"
GPS potrafi lokalizowac do predkosci 170 km/godz (albo cos koło tego jesli pamietam)

Raczej coś koło tego, czyli ponad 10x tyle (1000 węzłów).


 :lol:  :P

a przy okazji Moi o jakich węzłach mowa ? tych morskich czy jakich ?
(ach chyba muszę znowu zapisać się w statystykach googla)

*

Offline b98

  • ****
  • 541
FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 28, 2006, 14:14:22 »
Cytat: "mrnikt"
Jedne co moge doradzic jadac w nieznanym miejscu to wlaczenie korekcji pozycji co 1 sekunde a nie co 2 ... na szybkich skretach na rondach .. moze byc cienko z czasem reakcji.


pliss jakiś how-to-guide :lol

*

Offline mrnikt

  • ***
  • 428
  • Płeć: Mężczyzna
  • KFF / Knive SHADOW
  • Sprzęt: Galaxy S + Avila GPS
FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 28, 2006, 17:17:57 »
No w Automapie - Tapiesz Ikone GPS , tapiesz Ikonke Ustawienia - Zaznaczasz Odczyt pozycji z GPS co: 1 sekunde / 2 sekundy. I JUZ :)
Moj telefon jest  Galaxy-S-tyczny :)

*

Offline b98

  • ****
  • 541
FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 28, 2006, 22:42:31 »
acha w Automapie  :idea: - nie mam jeszcze i nie znałem tej opcji
tak więc myślałem, że chodzi Tobie o jakieś niskopoziomowe dłubanie w opcjach GPS (na zasadzie przestawię i już nie rady wrócić  :lol:)

*

Offline empeg

  • 10
FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 05, 2006, 19:22:51 »
Cytat: michobo
Cytat: "cobrakrak"
Cytat: "Sprinter"

Ja probowalem na trasie Krakow-Londyn na TOM TOM cos zlapac ale wogole nie lapal mi sygnalu GPS przez te ich plastikowe szyby wiec dziwie sie ze tobie zlapal.

Kolega bzdury pisał i tyle ! Po pierwsze sygnał GPS na pewno zginie pod płaszczem korpusu samolotu, po drugie- nie ma map (jak sam zauwazyles) a po trzecie - GPS potrafi lokalizowac do predkosci 170 km/godz (albo cos koło tego jesli pamietam) - tymczasem samolot  zazwyczaj osiąga 1000 km/godz (srednio)Bzdury kompletne ;)

A widzisz - ja na trasie Warszawa- Lisbona używałem bt338 i p910 - i łapał fix, mam chyba nawet gdzieś tracka z tej trasy. I co ? ;)
Pamiętaj że samoloty też korzystają z GPS.

empeg

FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 06, 2006, 13:54:31 »
Mój Palmax z TT wszystko pięknie pokazuje w samolocie. Fixa łapie nawet na środkowym siedzeniu.

FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 06, 2006, 19:13:35 »
Samoloty korzystają z GPS ? :D

dobre ;)

i jeszcze pewnie z AutoMapy ;)

*

Offline b98

  • ****
  • 541
FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 06, 2006, 19:28:23 »
Michobo Twoja ignorancja jest już sławna na firstloox.org :lol: :P

raz
RNP 10 in oceanic and remote area:remote area:••With time limitation in IRS ONLY for With time limitation in IRS ONLY for aircraft without GPSaircraft without GPS••No time limitation with GPSNo time limitation with GPSRNP Enroute continental:RNP Enroute continental:••European BEuropean B--RNAV (5 NM accuracy)RNAV (5 NM accuracy)••US RNAV routes (QUS RNAV routes (Q--routes) 2 NM routes) 2 NM accuracyaccuracyQ-11Q-9Q-13Q-7Q-1Q-3Q-5Source FAASource FAARNP 4 (2) in oceanic and RNP 4 (2) in oceanic and remote area:remote area:••GPS requiredGPS requiredAll Airbus with an FMSAll Airbus with an FMScan fly these routescan fly these routes

dwa
There are four Radio Altimeter antennae in aircraft
zone Z150 and two GPS antennae in Z233
Specified by Airbus specification ABS0912, two
variants are currently approved. ABS0912-01
is the Low range Radio Altimeter (LRRA)
antenna gasket and ABS0912-02, the GPS*
antenna gasket.

choć istotnie tu coś piszą, że do pasażerskich GPS nie bardzo aktualne no ale w takim razie ewidentnie w awionetkach mogą być
On Airbus aircraft, the HIL (Horizontal Integrity Limit) parameter is provided by the GPS (MMR – Multi Mode Receiver- or GPSSU –GPS on Airbus aircraft) through the IRS (Inertial Reference System) bus. Indeed, current transponders are not able to receive information directly from the GPS system, so the IRS is used as a “mail box” for GPS parameters (position, velocity, and HIL). The HIL parameter is transmitted on label 130 on this IRS bus (between IRS and transponder), and is used in the transponder to compute the value of NUCp (sent in BDS 0.5 and 0.6). All types of GPS installed on Airbus aircraft can transmit the HIL parameter on label 130. All Airbus EHS architectures provide HIL parameters to transponders.

o Boeningach nie chce mi się szukać :lol: :lol: :lol: :P

FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 07, 2006, 11:15:53 »
to moze jeszcze poczytaj o parametrach w jakich pracuje CYWILNY GPS - nieprecyzyjnie sie wyrazilem
Najlepiej na stronei GPS MANIAKA

A- ha - mzoesz zacytpwac wzmianke o mnie na firstloox.org ? Najlepiej z podaniem linka :D

*

Offline b98

  • ****
  • 541
FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 07, 2006, 11:53:38 »
znam lepsze źródła informacji niż z całym szacunkiem strona GPS Maniaka także na Twoim miejscu nie polecałbym niegłupszym od siebie jakichś stron do poczytania bo to tak jakbyś wskazywał swojej nauczycielce od historii gdzie ma poczytać o rozbiorach

napisałeś kompletną bzdurę i tyle, nie masz pojęcia co tu dużo mówić, i się nie tłumacz cywilny nie cywilny

jakbyś miał rozum to byś przed swoimi oczyma widział pole zastosowań GPS i dodam, że nie ogranicza się ono do wbudowania modułu w jakiegoś pocketa

(swoją drogą ciekawe jak masz wykształcenie bo na jakiekolwiek techniczne mi to nie wygląda - acha mówimy o wyższej szkole jakby co)

"sygnał GPS na pewno zginie pod płaszczem korpusu samolotu" hahaha

FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 07, 2006, 12:48:51 »
gdzies juz pisalem ze nie bede komntowac wypowiedzi osob o ilorazie inteligencji równym szympansowi - podtrzymuje swoje zdanie

Przedrukowac BEZMYSLNIE mozna wiele rzeczy- trzeba jeszcze miec pojecie o tym cos sie kopiuje i wkleja Tyle w temacie

*

Offline b98

  • ****
  • 541
FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 07, 2006, 13:08:20 »
hehe Michobo Ty nawet nie powiesz przepraszam - myliłem się przewracając się na łożu śmierci :lol

Odpowiadają na Twoje debilne stwierdzenie odnośnie używania systemu GPS (chyba, że jesteś tak ograniczony by myśleć, że ten modulik w Twojej N-ce to wszystko co nalepsze na świecie bo oczywiste jest, że systemy naprowadzania w rakietach oraz GPS-y samolotowe to bardzo skomplikowane układy wspomagające się także danymi spoza GPS) w samolotach donoszę Tobie po raz ostatni, że:

Aviation Safety and Aviation Security
SEATTLE, July 19, 2002 -- What can you do to increase your safety and security when flying?
Spanish Version (PDF).

GPS receivers have been basic equipment in all Boeing airplanes for several years. In places with little or no ground-based navigation, GPS allows airlines to navigate using satellites.


May 1994
NF226
--------------------------------------------------------------------------------
NASA's B-737 Flying Laboratory
From 'Glass Cockpits' to Windshear Detection

13. GPS Performance Evaluation [1989-90]. Joint program with Honeywell to assess GPS (Global Positioning Satellite) performance for self-sufficient landing guidance system for proposed reusable spacecraft and for commercial aircraft applications. Technology used by Honeywell to improve airplane GPS systems now in commercial use. First GPS autoland of full-sized transport in United States.

FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 07, 2006, 13:37:28 »
Cytat: "b98"
GPS receivers have been basic equipment in all Boeing airplanes for several years. In places with little or no ground-based navigation, GPS allows airlines to navigate using satellites.


O co Wy się kłucicie?! O to czy GPSy działają w samolotach? :). Wystarczy popatrzeć na przykład na lotniczą ofertę Garmina. Góra i dół strony: http://www.garmin.com/aviation/products.html
pzdr

*

Offline and2ree

  • 35
  • Sprzęt: i780, E51, ETEN G500
FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 08, 2006, 09:28:04 »
te garminy o ktorych wspominal kolega wyzej mierza predkaosc do 999 wezlow. czyli - uzywajac konwertera znalezionego w sieci - 999 to jest okolo 1800 km/h wiec obecnie kazdy rejsowy samolot miesci sie w tej granicy. fakt uzywaja one innego chipsetu do odbioru sygnalu. ale znalazlem jeszcze specyfikacje ukladu sirf star III w ktorej jest napisane ze maksymalna predkosc jaka sie da zmierzyc to 1000 wezlow (do wysokosci 18 km nad ziemia). wiec lapanie sygnalu w samolocie wydaje sie byc prawdopodobnym. teraz juz wiecie kto jest pieniaczem  :wink:

michobo dodatkowo napisal ze srednia predkosc samolotu to 1000 km/h. troszke to przesadzone. np. maxymalna predkosc Boeinga 737-100 to 943 km/h (509 wezlow) ale nikt tak szybko nie lata. ekonomiczna predkosc dla wyzej wymienionego modelu to 852 km/h (460 wezlow). takze, cytuje: "ilorazie inteligencji równym szympansowi" prezentuje raczej ten kto sie zarzeka ze nie bedzie takim odpisywal. wystarczy poszukac w sieci.

Pozdrawiam

FS N560 jako system nawigacji. OPINIE!
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 11, 2006, 10:09:58 »
Witam

Nie mam zamiaru odnosic sie czyjejkolwiek inteligencji ani wiedzy - tyle tytulem wstepu.

Nie latalem z pocketem z GPS, latalem natomiast ze starym jak swiat GARMINem LEGENDem (tym BW). Fixa lapal bez problemu (do odleglosci ok 40 cm od okienka). GPS fixowal sie niezaleznie od tego czy byl wlaczany juz w trakcie lotu, czy w czesniej, po wejsciu do samolotu.  Jezeli potrzebuje ktos dowodow niech poszuka trackow z lotow samochodowych w  sieci - troche tego jest, lub wejdzie na grupe pl.rec.gps - tam temat dosyc czesto poruszany w okolicach wakacyjnych. Mozna tez tam odszukac linki do stron traktujacych o tym jakie linie zezwalaja na posiadanie wlaczonego odbiornika GPS w samolocie.

Kri Z