Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.

  • 61 Odpowiedzi
  • 24842 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Poklik

  • *****
  • 2379
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.poklik.yoyo.pl
  • Sprzęt: eee... 901
Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 01, 2006, 12:59:48 »
Z tego co pamiętam, to uruchamianie gry z pliku settlern lub quickn nie pozwalało potem na wejście w tryb svga. Dlatego uruchamiaj go z settlers lub quick.
Xoen: Czy te wartości w konfigu:
fullscreen=true
fulldouble=false
fullfixed=true
fullresolution=640x480
output=surface
hwscale=1.00
mają jakieś znaczenie? Bo ja je zmianiam i nic się nie dzije. :/

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 01, 2006, 13:26:50 »
hmm fullfixed=false
?

Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 02, 2006, 11:14:55 »
ok ruszyło wszystko po prostu niezgodność procka samsunga tu się wysypała  ale już opanowana sytuacja faktycznie settlersi działają ( i teraz znowu testy reszty starych gierek ) Pytanie mam takie gdzie u licha jes teraz klawiszowo prawy przycisk myszy ....?

A co do settlersów i install.exe to są wersje które mają problemy z ustawieniem dzwięku, najlepiej zanim się skopiuje na Pocketa warto zrobić konfig na PC przy czym sprawdzić dostęp do możliwości zapisu pliku ( raz zmieniałem a komputer twierdził że nie mam takiej karty a błąd był po prosty w braku zapisu moich ustawień ) pozatym świetna zabawa z DOSEM powraca

Jeszcze jak by pod WM2003SE emu amigi mi oddali to bym się cieszył ...

Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 02, 2006, 14:53:04 »
Master of Magic też działa ...........

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 02, 2006, 20:22:26 »
no witam w klubie :)

Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 03, 2006, 13:48:14 »
Worms działa ...
Pirates się wiesza

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 03, 2006, 14:44:05 »
system shock flop wersja działa ale ZBYT wolno, a taką miałem nadzieję..;/ ze będzie szybciej;/

Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 03, 2006, 16:32:01 »
za to Civilization zapycha aż miło ....

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 03, 2006, 18:13:26 »
ok, zapodaję mój konfig, na którym mam maximum mocy dostępnej na mojej maszynie z optymalną kompatybilnoiścią softu, absolutnie nie ma możliwości zrobić więcej...;/

qvga

w razie problematycznego tytułu jedyną rzeczą, którą warto zmieniać jest
directgapi=true na false, niestety, prędkość siądzie odczuwalnie...i czasem fulldouble na true, choć paradoksalnie doublebuffer nie daje przyspieszenia...

[sdl]
# fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
# fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
# fullfixed -- Don't resize the screen when in fullscreen.
# fullresolution -- What resolution to use for fullscreen, use together with fullfixed.
# output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb.
# hwscale -- Extra scaling of window if the output device supports hardware scaling.
# autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
# sensitiviy -- Mouse sensitivity.
# waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority -- Priority levels for dosbox: lower,normal,higher,highest.
#             Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.

fullscreen=true
fulldouble=false
fullfixed=false
fullresolution=0x0
output=surface
hwscale=1.0
autolock=false
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper.txt
cellupdate=true

#Mouse emulation
dpadmouse=true
dpadmousespeed=3.00
tpadmode=true
tpadspeed=2.00

#Key binds
dpadup=91
dpaddown=85
dpadleft=87
dpadright=89
dpadconfirm=52

hwkey1=49
hwkey2=53
hwkey3=56
hwkey4=54

#Mouse actions
dpadconfirm_ma=1
hwkey1_ma=0
hwkey2_ma=0
hwkey3_ma=2
hwkey4_ma=3

#GFX Output options
directgapi=true
lefthand=false

#Forced keyboard
fkswitchx=0
fkswitchy=0
fkswitchw=2
fkswitchh=2
fkheight=80
fkbutton=4
fktransparent=false

#Toolbars
toolbar1=toolbar.dbk
toolbar2=game.dbk
toolbar3=set.dbk

[dosbox]
# language -- Select another language file.
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,vga.
# captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.

language=
machine=vga
captures=capture
memsize=8

[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
#           Supported are none,normal2x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,interp2x,tv2x.

frameskip=1
aspect=true
scaler=none

[cpu]
# core -- CPU Core used in emulation: simple,normal,full,dynamic.
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
#           Setting this higher than your machine can handle is bad!
# cycleup   -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown    Setting it lower than 100 will be a percentage.

# I'd advise using verysimple or full core where possible.

core=full
#core=full
cycles=2100
cycleup=100
cycledown=100
# Cpu autocycling - set to value higher than 0 to enable.
# Set to 0 to disable feature.
# This also sets maximum allowed cycles.
cyclesmax=0

[mixer]
# nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
#         probably lower their sound quality.
# blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
#              but sound will also be more lagged.
# prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.

nosound=true
rate=11025
blocksize=128
prebuffer=10

[midi]
# mpu401      -- Enable MPU-401 Emulation.
# intelligent -- Operate in Intelligent mode.
# device      -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
#                This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config      -- Special configuration options for the device. In Windows put
#                the id of the device you want to use. See README for details.

mpu401=false
intelligent=true
device=default
config=

[sblaster]
# type -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
#            On auto the mode is determined by sblaster type.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.

type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025

[gus]
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
#            Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
# rate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
# ultradir -- Path to Ultrasound directory.  In this directory
#             there should be a MIDI directory that contains
#             the patch files for GUS playback.  Patch sets used
#             with Timidity should work fine.

gus=false
rate=22050
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND

[speaker]
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
#              Tandysound emulation is present if machine is set to tandy.
# disney -- Enable Disney Sound Source emulation.

pcspeaker=false
pcrate=11025
tandyrate=11025
disney=false
tandy=false

[bios]
# Nothing to setup yet!


[dos]
# xms -- Enable XMS support.
# ems -- Enable EMS support.

xms=true
ems=true

[directserial]
# directserial -- Enable serial passthrough support.
# comport -- COM Port inside DOSBox.
# realport -- COM Port on the Host.
# defaultbps -- Default BPS.
# parity -- Parity of the packets. This can be N, E or O.
# bytesize -- Size of each packet. This can be 5 or 8.
# stopbit -- The number of stopbits. This can be 1 or 2.

directserial=false
comport=1
realport=COM1
defaultbps=1200
parity=N
bytesize=8
stopbit=1

[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "\sd card\c"
#mount d -t cdrom d:\
# mount d "\sd card\c2"

c:
#CD GRY
#path c:\dos
#PATH C:\WINDOWS;
#C:\WINDOWS\SMARTDRV.EXE 512 /double_buffer

#SET TEMP=C:\WINDOWS\TEMP
#set blaster=a220,
dir
cd nc
nc



------------

sekcję [autoexec]
oczywiście edytujemy wedle potrzeb.

*

Offline chavie

  • *
  • 65
  • Sprzęt: spv m2000 => Raphael
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 18, 2009, 19:48:27 »
Jakia macie ilośc klatek jak przy dune 2 mam w polotach jak nic sie nie dzieje 13 klatek ;/ na touch pro
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2009, 09:39:11 wysłana przez chavie »

*

Offline lukaszl

  • *
  • 51
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Eten M800 + Boge ROM 303
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 23, 2009, 12:21:11 »
Pacjent Eten M800. Nie potrafie uruchomić ani jednej gry na dosbox. Jakiej wersji najlepiej używać?
Sam dosbox się włącza. Jednak po daniu komendy do uruchomienia settlersów emulator się wyłącza. Jak się za to zabrać, nie wiem za co się zabrać w configu ew. może mam złą wersje emulatora (1.1)
Eten M800 + Boge ROM 303
Pozdrawiam,
Łukasz

*

Offline chavie

  • *
  • 65
  • Sprzęt: spv m2000 => Raphael
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 23, 2009, 14:00:18 »
ja uzywam dosbox.cvs wersja chyba 0.63 i odpala mi settlersow i duna2 ale widzialem ze niby plynnie innym chodziło na słabszych maszynach a u mnie to chodzi tragedia;/

*

Offline lukaszl

  • *
  • 51
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Eten M800 + Boge ROM 303
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 23, 2009, 14:14:22 »
Ja tez teraz tego wgralem. Prehistoryk chodzi, soccer sensible tez jednak settlers ani nie jęknie. Pokażesz mi swój config?

Próbowaleś zmieniać podczas gry cpu cycles? To dużo pomaga, testowalem na prehistoryku
Eten M800 + Boge ROM 303
Pozdrawiam,
Łukasz

*

Offline chavie

  • *
  • 65
  • Sprzęt: spv m2000 => Raphael
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 23, 2009, 23:09:25 »
[sdl]
# fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
# fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
# fullfixed -- Don't resize the screen when in fullscreen.
# fullresolution -- What resolution to use for fullscreen, use together with fullfixed.
# output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb.
# hwscale -- Extra scaling of window if the output device supports hardware scaling.
# autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
# sensitiviy -- Mouse sensitivity.
# waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority -- Priority levels for dosbox: lower,normal,higher,highest.
#             Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.

fullscreen=true
fulldouble=false
fullfixed=true
fullresolution=640x480
output=surface
hwscale=1.00
autolock=false
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper.txt

#Mouse emulation
dpadmouse=false
dpadmousespeed=8.00
tpadmode=true
tpadspeed=3.00

#Key binds
dpadup=91
dpaddown=85
dpadleft=87
dpadright=89
dpadconfirm=52

hwkey1=49
hwkey2=53
hwkey3=56
hwkey4=54

#Mouse actions
dpadconfirm_ma=1
hwkey1_ma=0
hwkey2_ma=0
hwkey3_ma=2
hwkey4_ma=3

#GFX Output options
directgapi=true
lefthand=false

#Forced keyboard
fkswitchx=0
fkswitchy=0
fkswitchw=2
fkswitchh=2
fkheight=80
fkbutton=4
fktransparent=true

#Toolbars
toolbar1=toolbar.dbk
toolbar2=game.dbk
toolbar3=set.dbk

[dosbox]
# language -- Select another language file.
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,vga.
# captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.

language=
machine=vga
captures=capture
memsize=4

[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
#           Supported are none,normal2x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,interp2x,tv2x.

frameskip=4
aspect=false
scaler=none

[cpu]
# core -- CPU Core used in emulation: simple,normal,full,dynamic.
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
#           Setting this higher than your machine can handle is bad!
# cycleup   -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown    Setting it lower than 100 will be a percentage.

# I'd advise using verysimple or full core where possible.

core=verysimple
#core=full
cycles=1400
cycleup=100
cycledown=100
# Cpu autocycling - set to value higher than 0 to enable.
# Set to 0 to disable feature.
# This also sets maximum allowed cycles.
cyclesmax=3000

[mixer]
# nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
#         probably lower their sound quality.
# blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
#              but sound will also be more lagged.
# prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.

nosound=false
rate=11025
blocksize=256
prebuffer=10

[midi]
# mpu401      -- Enable MPU-401 Emulation.
# intelligent -- Operate in Intelligent mode.
# device      -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
#                This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config      -- Special configuration options for the device. In Windows put
#                the id of the device you want to use. See README for details.

mpu401=false
intelligent=true
device=default
config=

[sblaster]
# type -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
#            On auto the mode is determined by sblaster type.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.

type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025

[gus]
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
#            Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
# rate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
# ultradir -- Path to Ultrasound directory.  In this directory
#             there should be a MIDI directory that contains
#             the patch files for GUS playback.  Patch sets used
#             with Timidity should work fine.

gus=false
rate=22050
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND

[speaker]
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
#              Tandysound emulation is present if machine is set to tandy.
# disney -- Enable Disney Sound Source emulation.

pcspeaker=true
pcrate=11025
tandyrate=11025
disney=false
tandy=false

[bios]
# Nothing to setup yet!


[dos]
# xms -- Enable XMS support.
# ems -- Enable EMS support.

xms=true
ems=true

[directserial]
# directserial -- Enable serial passthrough support.
# comport -- COM Port inside DOSBox.
# realport -- COM Port on the Host.
# defaultbps -- Default BPS.
# parity -- Parity of the packets. This can be N, E or O.
# bytesize -- Size of each packet. This can be 5 or 8.
# stopbit -- The number of stopbits. This can be 1 or 2.

directserial=false
comport=1
realport=COM1
defaultbps=1200
parity=N
bytesize=8
stopbit=1

[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "\Storage Card\Dune"
c:




Na tym mi chodzi i settlers i dune2 do setlers musisz jeszce wejsc w instal i wylaczyc dzwiek zeby ruszylo do dune 2 nic no zmienialem i jakoś u m nie to nie robiło róznicy jak dal mnie te gry sa nie grywalne

*

Offline lukaszl

  • *
  • 51
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Eten M800 + Boge ROM 303
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 25, 2009, 15:55:02 »
nawet install mi sie nie wlacza... mam jakis problem z VGA chyba. Prehistoryk chodzi ale settlers czy soccer sensible wyrzuca caly program.
Eten M800 + Boge ROM 303
Pozdrawiam,
Łukasz

*

Offline chavie

  • *
  • 65
  • Sprzęt: spv m2000 => Raphael
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 26, 2009, 08:50:45 »
no to ja nie pomoge zobacze jeszce tego prehistoryka bo tak strategie mula strasznie

*

Offline lukaszl

  • *
  • 51
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Eten M800 + Boge ROM 303
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 26, 2009, 20:34:10 »
Tylko mi się nie chce włączyć wga. Sam dos jest rozciągnięty choc w configu wszystko jest dobrze ustawione. Po włączeniu vga.com wywala mi dosboxa.
Eten M800 + Boge ROM 303
Pozdrawiam,
Łukasz

*

nothin

Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 26, 2009, 22:52:34 »
[sorry, pomyłka...generalnie settlers odpalajcie z quickn]
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2009, 22:59:39 wysłana przez nothin »

*

Offline virusotron

  • Ekspert Toshiba g900
  • *****
  • 1408
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900 -> złomnia 2 ;)
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 03, 2009, 18:10:51 »
mozna prosic o reup?? chce przypomniec moja ulubiona gre z amigi jak miałem jakies 4-5 lat moze 6 :]
NIE pomagam na PW, GG od tego jest forum!

*

Offline virusotron

  • Ekspert Toshiba g900
  • *****
  • 1408
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900 -> złomnia 2 ;)
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 29, 2009, 02:34:56 »
@UP mozna prosic o reup?

edit dobra jakos sobie poradziłem z plikami...ale jak zrobic zeby myszka dobrze działała na WVGA przy wykorzystaniu toskowego gapi?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2009, 04:00:58 wysłana przez virusotron »
NIE pomagam na PW, GG od tego jest forum!

*

Offline alien2

  • ***
  • 265
  • Sprzęt: Toshiba G900
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 30, 2009, 11:20:16 »
A korzysta to z gapi w ogóle? Jak tak to wystarczy standardowo zmienić odwołanie do biblioteki gx.dll, jak nie to tylko wvgafix.

*

Offline virusotron

  • Ekspert Toshiba g900
  • *****
  • 1408
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900 -> złomnia 2 ;)
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 01, 2009, 00:59:27 »
tak jest odwołanie do gx.dll (obecnie gx.dl_)  rosciaga do wvga ale raportowanie pozycji klikniecia niepokrywa sie z faktycznym..napewno cos mozna w opcja dosboxa pokombinowac
NIE pomagam na PW, GG od tego jest forum!

Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 07, 2009, 23:58:03 »
witam moze ktos udostepnic nowe linki :P stare juz sa dead :/

*

Offline mett

  • 31
  • Sprzęt: f-s loox 720 ipaq 3630 samsung sph i700 holux gpsmile60
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 08, 2009, 19:44:34 »
link dead

Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 12, 2009, 11:16:31 »
Bardzo prosze o odświerzenie linka :)

Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 20, 2009, 12:47:30 »
czy wy tez mieliscie problem z latajaca myszka ?
Moja jest tak jakby nie skalibrowana :P lata we wszystkie strony w menu  :worried:

*

Offline Kiriki-kun

  • 15
  • Sprzęt: Sony Ericson Xperia X1
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 14, 2010, 12:49:52 »
Witam

Próbowałem odpalić settlersy 1 i 2 na mojej Xperii X1. Jedynka bez problemu włącza menu. Tylko, że nie obsługuje dotykowego ekranu. Jak gdzieś kliknę, to kursor przeskakuje w zupełnie inne miejsce. Losowe.  Oto mój Config:
# This is the configurationfile for DOSBox 0.73.
# Lines starting with a # are commentlines.
# They are used to (briefly) document the effect of each option.

[sdl]
# fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
# fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
# fullfixed -- Don't resize the screen when in fullscreen.
# fullresolution -- What resolution to use for fullscreen, use together with fullfixed.
# output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb.
# hwscale -- Extra scaling of window if the output device supports hardware scaling.
# autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
# sensitiviy -- Mouse sensitivity.
# waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority -- Priority levels for dosbox: lower,normal,higher,highest.
#             Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.

fullscreen=true
fulldouble=false
fullfixed=false
fullresolution=0x0
output=surface
hwscale=1.0
autolock=false
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper.txt
cellupdate=true

#Mouse emulation
dpadmouse=true
dpadmousespeed=3.00
tpadmode=true
tpadspeed=2.00

#Key binds
dpadup=91
dpaddown=85
dpadleft=87
dpadright=89
dpadconfirm=52

hwkey1=49
hwkey2=53
hwkey3=56
hwkey4=54

#Mouse actions
dpadconfirm_ma=1
hwkey1_ma=0
hwkey2_ma=0
hwkey3_ma=2
hwkey4_ma=3

#GFX Output options
directgapi=true
lefthand=false

#Forced keyboard
fkswitchx=0
fkswitchy=0
fkswitchw=2
fkswitchh=2
fkheight=80
fkbutton=4
fktransparent=false

#Toolbars
toolbar1=toolbar.dbk
toolbar2=game.dbk
toolbar3=set.dbk

[dosbox]
# language -- Select another language file.
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,vga.
# captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.

language=
machine=vga
captures=capture
memsize=8

[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
#           Supported are none,normal2x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,interp2x,tv2x.

frameskip=1
aspect=true
scaler=none

[cpu]
# core -- CPU Core used in emulation: simple,normal,full,dynamic.
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
#           Setting this higher than your machine can handle is bad!
# cycleup   -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown    Setting it lower than 100 will be a percentage.

# I'd advise using verysimple or full core where possible.

core=full
#core=full
cycles=2100
cycleup=100
cycledown=100
# Cpu autocycling - set to value higher than 0 to enable.
# Set to 0 to disable feature.
# This also sets maximum allowed cycles.
cyclesmax=0

[mixer]
# nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
#         probably lower their sound quality.
# blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
#              but sound will also be more lagged.
# prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.

nosound=true
rate=11025
blocksize=128
prebuffer=10

[midi]
# mpu401      -- Enable MPU-401 Emulation.
# intelligent -- Operate in Intelligent mode.
# device      -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
#                This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config      -- Special configuration options for the device. In Windows put
#                the id of the device you want to use. See README for details.

mpu401=false
intelligent=true
device=default
config=

[sblaster]
# type -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
#            On auto the mode is determined by sblaster type.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.

type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025

[gus]
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
#            Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
# rate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
# ultradir -- Path to Ultrasound directory.  In this directory
#             there should be a MIDI directory that contains
#             the patch files for GUS playback.  Patch sets used
#             with Timidity should work fine.

gus=false
rate=22050
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND

[speaker]
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
#              Tandysound emulation is present if machine is set to tandy.
# disney -- Enable Disney Sound Source emulation.

pcspeaker=false
pcrate=11025
tandyrate=11025
disney=false
tandy=false

[bios]
# Nothing to setup yet!


[dos]
# xms -- Enable XMS support.
# ems -- Enable EMS support.

xms=true
ems=true

[directserial]
# directserial -- Enable serial passthrough support.
# comport -- COM Port inside DOSBox.
# realport -- COM Port on the Host.
# defaultbps -- Default BPS.
# parity -- Parity of the packets. This can be N, E or O.
# bytesize -- Size of each packet. This can be 5 or 8.
# stopbit -- The number of stopbits. This can be 1 or 2.

directserial=false
comport=1
realport=COM1
defaultbps=1200
parity=N
bytesize=8
stopbit=1

[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "\storage card\dos games\Settlers 1\S1"
#mount d -t cdrom d:\
# mount d "\sd card\c2"

c:
#CD GRY
#path c:\dos
#PATH C:\WINDOWS;
#C:\WINDOWS\SMARTDRV.EXE 512 /double_buffer

#SET TEMP=C:\WINDOWS\TEMP
#set blaster=a220,
dir
cd nc
nc

Pytanie drugie. O co chodzi z funkcją cd?
Pytanie 3. Jak sprawdzić ilość cykli/FS w settlersach? Nie mają klawiatury. Ewentualnie jak ją włączyć w configu?


Teraz Settlers 2. Z poprzednich postów wnioskuje, że da się uruchomić. Mi się niestety nic takiego nie udało. Nawet menu. Może nie wiem jak włączać. Zazwyczaj wywala mi błąd:
Mouse instalation:Use mouse driver (PS2).
Try Com1 For Secondary mouse, because of primary PS/2 Mouse?
Critical error:File:Setup.ini!
Duter Main Loop Error: File: Setup.ini! - access denied!

Zdarza się też, że stwierdza brak płyty w napędzie...
Mój Config:
# This is the configurationfile for DOSBox 0.73.
# Lines starting with a # are commentlines.
# They are used to (briefly) document the effect of each option.

[sdl]
# fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
# fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
# fullfixed -- Don't resize the screen when in fullscreen.
# fullresolution -- What resolution to use for fullscreen, use together with fullfixed.
# output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb.
# hwscale -- Extra scaling of window if the output device supports hardware scaling.
# autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
# sensitiviy -- Mouse sensitivity.
# waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority -- Priority levels for dosbox: lower,normal,higher,highest.
#             Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.

fullscreen=true
fulldouble=false
fullfixed=false
fullresolution=0x0
output=surface
hwscale=1.0
autolock=false
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper.txt
cellupdate=true

#Mouse emulation
dpadmouse=true
dpadmousespeed=3.00
tpadmode=true
tpadspeed=2.00

#Key binds
dpadup=91
dpaddown=85
dpadleft=87
dpadright=89
dpadconfirm=52

hwkey1=49
hwkey2=53
hwkey3=56
hwkey4=54

#Mouse actions
dpadconfirm_ma=1
hwkey1_ma=0
hwkey2_ma=0
hwkey3_ma=2
hwkey4_ma=3

#GFX Output options
directgapi=true
lefthand=false

#Forced keyboard
fkswitchx=0
fkswitchy=0
fkswitchw=2
fkswitchh=2
fkheight=80
fkbutton=4
fktransparent=false

#Toolbars
toolbar1=toolbar.dbk
toolbar2=game.dbk
toolbar3=set.dbk

[dosbox]
# language -- Select another language file.
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,vga.
# captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.

language=
machine=vga
captures=capture
memsize=8

[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
#           Supported are none,normal2x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,interp2x,tv2x.

frameskip=1
aspect=true
scaler=none

[cpu]
# core -- CPU Core used in emulation: simple,normal,full,dynamic.
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
#           Setting this higher than your machine can handle is bad!
# cycleup   -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown    Setting it lower than 100 will be a percentage.

# I'd advise using verysimple or full core where possible.

core=full
#core=full
cycles=2100
cycleup=100
cycledown=100
# Cpu autocycling - set to value higher than 0 to enable.
# Set to 0 to disable feature.
# This also sets maximum allowed cycles.
cyclesmax=0

[mixer]
# nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
#         probably lower their sound quality.
# blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
#              but sound will also be more lagged.
# prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.

nosound=true
rate=11025
blocksize=128
prebuffer=10

[midi]
# mpu401      -- Enable MPU-401 Emulation.
# intelligent -- Operate in Intelligent mode.
# device      -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
#                This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config      -- Special configuration options for the device. In Windows put
#                the id of the device you want to use. See README for details.

mpu401=false
intelligent=true
device=default
config=

[sblaster]
# type -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
#            On auto the mode is determined by sblaster type.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.

type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025

[gus]
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
#            Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
# rate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
# ultradir -- Path to Ultrasound directory.  In this directory
#             there should be a MIDI directory that contains
#             the patch files for GUS playback.  Patch sets used
#             with Timidity should work fine.

gus=false
rate=22050
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND

[speaker]
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
#              Tandysound emulation is present if machine is set to tandy.
# disney -- Enable Disney Sound Source emulation.

pcspeaker=false
pcrate=11025
tandyrate=11025
disney=false
tandy=false

[bios]
# Nothing to setup yet!


[dos]
# xms -- Enable XMS support.
# ems -- Enable EMS support.

xms=true
ems=true

[directserial]
# directserial -- Enable serial passthrough support.
# comport -- COM Port inside DOSBox.
# realport -- COM Port on the Host.
# defaultbps -- Default BPS.
# parity -- Parity of the packets. This can be N, E or O.
# bytesize -- Size of each packet. This can be 5 or 8.
# stopbit -- The number of stopbits. This can be 1 or 2.

directserial=false
comport=1
realport=COM1
defaultbps=1200
parity=N
bytesize=8
stopbit=1

[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "\storage card\Dos Games\Settlers 2\S2"
mount d -t cdrom d:\
mount d "\Storage Card\c2"

c:
CD GRY
path c:\dos
PATH C:\WINDOWS;
C:\WINDOWS\SMARTDRV.EXE 512 /double_buffer

SET TEMP=C:\WINDOWS\TEMP
set blaster=a220,
dir
cd nc
nc
[/code

Póki co, to chyba na tyle. Settlersów mam z serii extra klasyka I-IV. Używam DOSBox.073.XScale. Jeśli macie jakiś pomysł jak więcej wyciągnąć z mojej komórki, proszę o rady.
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2010, 13:13:34 wysłana przez Kiriki-kun »

*

Offline globalbus

  • Ekspert PDA
  • ******
  • 6139
  • Płeć: Mężczyzna
  • Power User // ROM Developer
  • Sprzęt: N900
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 14, 2010, 13:00:09 »
bo to jest emulacja myszy, trzeba się przyzwyczaić, że ekran dotykowy jest tak jakby touchpadem. btw, stosuj znaczniki [ code]
"Wiedza zdobyta samodzielnie jest więcej warta niż przekazana przez inną osobę"

"ponieważ gotowanie to nie jest copy/paste"
paypal

*

Offline Kiriki-kun

  • 15
  • Sprzęt: Sony Ericson Xperia X1
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 14, 2010, 13:10:42 »
Ok, od teraz stosuje znaczniki. Ale mógłbyś wyjaśnić, o co ci chodzi z tym touchpadem? Jak gram w Maniac Mansion: Day of the Tentacle, to Ekran dotykowy działa bez zarzutu. W settlersach za to jest problem. A 2 w ogóle nie rusza :/

*

Offline globalbus

  • Ekspert PDA
  • ******
  • 6139
  • Płeć: Mężczyzna
  • Power User // ROM Developer
  • Sprzęt: N900
Odp: Settlers 1. dosbox - grywalny.nowy konfig.Metoda na SVGA.
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 14, 2010, 13:17:08 »
na N810 też mam to samo, po prostu przesuwam kursor nie odrywając rysika od ekranu. Prościej jest podłączyć myszkę oczywiście.
Cytuj
Jak gram w Maniac Mansion: Day of the Tentacle
To jest chyba na scummvm?
"Wiedza zdobyta samodzielnie jest więcej warta niż przekazana przez inną osobę"

"ponieważ gotowanie to nie jest copy/paste"
paypal