PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie PPC => Emulacja => Wątek zaczęty przez: xoen w Maj 28, 2006, 00:25:56
-
nowy konfig i metoda na SVGA na dole tego posta.
------------------
testowany na optipadzie 300, 300 mhz, kręcony na 400 mhz, fsb 200mhz, ram 100.wm03.
i WAŻNA sprawa:
przy tym konfigu NIE ma dźwięku, wobec tego, coby gra nie robiła błędów, należy za pomocą install.exe dźwięk wyłączyć, po czym NALEZY RAZ odpalić univbe.exe
link do paczki gotowca:
zawiera dosbox i konfig, prawie gotowy do odpalenia.tzn, jedna ważna kwestia:
w katalogu settlersów zwykle jest cos takiego jak univbe.exe, należy to odpalić RAZ. to driver grafy, prawdopodobnie to on odpowiada za to, że settlersi działają jak należy, wcześniej bawiłem się bez tego..ale któz wie ....radzę to RAZ odpalić przed grą.
http://rapidshare.de/files/21591220/DOSBox.CVS.rar.html
po rozpakowaniu ładujemy to co mamy na kartę lub gdziekolwiek.
otwieramy dosbox.conf, jest to zwykły plik txt.
oto ten magiczny konfig, na samym koncu w sekcji [autoexec] należy dostosować ścieżkę do gry:
------------
[sdl]
# fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
# fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
# fullfixed -- Don't resize the screen when in fullscreen.
# fullresolution -- What resolution to use for fullscreen, use together with fullfixed.
# output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb.
# hwscale -- Extra scaling of window if the output device supports hardware scaling.
# autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
# sensitiviy -- Mouse sensitivity.
# waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority -- Priority levels for dosbox: lower,normal,higher,highest.
# Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.
fullscreen=true
fulldouble=true
fullfixed=true
fullresolution=320x240
output=surface
hwscale=1.0
autolock=true
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper.txt
#Mouse emulation
dpadmouse=true
dpadmousespeed=3.00
tpadmode=true
tpadspeed=1.00
#Key binds
dpadup=91
dpaddown=85
dpadleft=87
dpadright=89
dpadconfirm=52
hwkey1=49
hwkey2=53
hwkey3=56
hwkey4=54
#Mouse actions
dpadconfirm_ma=1
hwkey1_ma=0
hwkey2_ma=0
hwkey3_ma=2
hwkey4_ma=3
#GFX Output options
directgapi=true
lefthand=true
#Forced keyboard
fkswitchx=0
fkswitchy=0
fkswitchw=2
fkswitchh=2
fkheight=80
fkbutton=4
fktransparent=true
#Toolbars
toolbar1=toolbar.dbk
toolbar2=game.dbk
toolbar3=set.dbk
[dosbox]
# language -- Select another language file.
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,vga.
# captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.
language=
machine=vga
captures=capture
memsize=8
[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
# Supported are none,normal2x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,interp2x,tv2x.
frameskip=1
aspect=true
scaler=none
[cpu]
# core -- CPU Core used in emulation: simple,normal,full,dynamic.
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
# Setting this higher than your machine can handle is bad!
# cycleup -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown Setting it lower than 100 will be a percentage.
# I'd advise using verysimple or full core where possible.
core=full
#core=full
cycles=0
cycleup=100
cycledown=100
# Cpu autocycling - set to value higher than 0 to enable.
# Set to 0 to disable feature.
# This also sets maximum allowed cycles.
cyclesmax=0
[mixer]
# nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
# probably lower their sound quality.
# blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
# but sound will also be more lagged.
# prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.
nosound=true
rate=11025
blocksize=256
prebuffer=10
[midi]
# mpu401 -- Enable MPU-401 Emulation.
# intelligent -- Operate in Intelligent mode.
# device -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
# This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config -- Special configuration options for the device. In Windows put
# the id of the device you want to use. See README for details.
mpu401=false
intelligent=true
device=default
config=
[sblaster]
# type -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
# On auto the mode is determined by sblaster type.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.
type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025
[gus]
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
# Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
# rate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
# ultradir -- Path to Ultrasound directory. In this directory
# there should be a MIDI directory that contains
# the patch files for GUS playback. Patch sets used
# with Timidity should work fine.
gus=false
rate=22050
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND
[speaker]
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
# Tandysound emulation is present if machine is set to tandy.
# disney -- Enable Disney Sound Source emulation.
pcspeaker=false
pcrate=11025
tandyrate=11025
disney=false
tandy=false
[bios]
# Nothing to setup yet!
[dos]
# xms -- Enable XMS support.
# ems -- Enable EMS support.
xms=true
ems=true
[directserial]
# directserial -- Enable serial passthrough support.
# comport -- COM Port inside DOSBox.
# realport -- COM Port on the Host.
# defaultbps -- Default BPS.
# parity -- Parity of the packets. This can be N, E or O.
# bytesize -- Size of each packet. This can be 5 or 8.
# stopbit -- The number of stopbits. This can be 1 or 2.
directserial=false
comport=1
realport=COM1
defaultbps=1200
parity=N
bytesize=8
stopbit=1
[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "\sd card\settlers"
# mount d "\sd card\c2"
#mount d -t cdrom d:\
c:
#CD GRY
#PATH C:\WINDOWS;
#C:\WINDOWS\SMARTDRV.EXE 512 /double_buffer
#SET TEMP=C:\WINDOWS\TEMP
cd settlers
quickn
------------
to jest konfig dla settlersów będących na karcie SD, w katalogu settlers. Jeżeli wrzucicie grę w główny karty, konfig jest gotowy od razu.
oczywiście, mozna zmniejszyć ilośc pamięci do 4 megsów, nosound=true zamienić na false, ale jeszcze nie doszedłem, jak ustawić dźwięk, szczerze mówiąc nie potrzebuję go, o ile ma spowolnić grę...
z kolei sekcja:
fullresolution=320x240
output=surface
hwscale=1.0
jest tu podstawaowa, jeśli chodzi o próby odpalania na VGA, co może powalić na kolana jakością grafiki* jenakże gra może być 2x wolniejsza..
dla vga wyobrażam sobie, że możnaby to zmienić na:
fullresolution=640x480
output=surface
hwscale=1.0
dodatkowo, konfig jest tak ustawiony, by zarówno kilkanie na ekran obsługiwało mysz, jak i dpad, przy czym nie mam pojęcia, czy zmapowane klawisze będą tak samo działać przy innych maszynach.. to delikatna materia...dpad jednocześnie działa jak kursory(nie powoduje to problemów a więcej rzeczy mozna zdziałać..cięzko to wyjaśnić..).
dodatkowo
frameskip=1
można zmienić w konfigu lub grze, szokiem okazało się lepsze działanie emulki przy frameskips=1, defaultowo jest ustawione na 5.
mapę przesuwamy trzymając prawy przycisk myszy i kierunek dpada.
sekcja myszy:
#Mouse emulation
dpadmouse=true
dpadmousespeed=3.00
tpadmode=true
tpadspeed=1.00
dpad i touchscreen jako mysz , wartości mogą ulec zmianie przy vga...
---------------------------------
Udało się... tak po prostu, ni z tego, ni z owego po sporym czasie wróciłem do prób odpalenia settlersów. nowe konfigi, stare programy.
cud.
działa.
jest grywalny.
fullscreen
da się ustawić z opcji GRY SVGA(co teoretycznie powinno pozwolić BEZ SKALOWANIA hm svga.. z małym skalowaniem odpalic tą piękną grę na pocketach z ekranem vga...). Ekran wygląda wtedy absolutnie, nawet po skalowaniu na qvga..
screeny(hm właściwie nie bedzie widać ze to screeny z pocketa: wierzcie, tak jest.qvga,natenczas):
start....
(http://img127.imageshack.us/img127/1029/settlersxo16ea.png) (http://imageshack.us)
menu tytułowe...
(http://img99.imageshack.us/img99/4678/settlersxo24wp.png) (http://imageshack.us)
gra, tuż po starcie.
(http://img111.imageshack.us/img111/6640/settlersxo36ve.png) (http://imageshack.us)
praca wre:
(http://img89.imageshack.us/img89/9173/settlersxo57le.png) (http://imageshack.us)
i hheh multiplayer nie działa, ale tu anegdota: gdy gra wyszła, z kumplem zagrywaliśmy się w nią dość ostro, zrobiliśmy nawet przesłonę dzielącą ekran monitora, wierzcie, lub nie.
(http://img134.imageshack.us/img134/695/settlersxo64vx.png) (http://imageshack.us)
......
pocket działa podczas pisania tekstu, wyłaczył się, włączyłem, gra nadal działa, prędkośc przyzwoita, i SCROLLING jest naprawdę znośny. Własciwie działa to z prędkością wrersji amigowej na A500 dla zobrazowania. Wspaniale wygląda... próbowełem bez dźwięku, jak na razie. Ale adlib powinien dzialac bez spowolnień...
zapis save działa, load działa.super.
nie nie wytrzymałem, zobaczcie, jak to wygląda na pockecie w svga Oo:
(http://img49.imageshack.us/img49/7323/settlersxovga6kx.png) (http://imageshack.us)
tzn to jest skalowane na qvga svga(hheh).
najciekawesze: przejście z obrazu SVGA na qvga zabiera około 1 sekundy i mozna wykonać je w dowolnym momencie, emulator sam poprawi obraz rozciągając go na cały ekran,nice.
niesamowicie się cieszę widzę, że zmiany cyklów i frameskipa dają jeszcze kopa :) :)
frameskips na JEDEN i cykle na 2500 powodują niezwykle płynną grę na 400 mhz, hm szok, czemu wczesniej to nie działało?
jutro konfig...
.. i settlers 2.
(http://img88.imageshack.us/img88/1594/s2xo17ku.png) (http://imageshack.us)
(http://img88.imageshack.us/img88/4147/s2xo27sz.png) (http://imageshack.us)
------------
mały update:
settlersi okazują się działac tez na tym drugim dosboxie n0pa, i to chyba nawet szybciej.(przy czym odpadło mi svga nie wiem czemu..).
paczka:
ten tymczasowy, robiony na szybko, trzeba wam będzie zapodać wasz katalog z grą w [autoexec]
jeszcze trzeba się pobawić...
http://rapidshare.de/files/21597162/DOSBOX.rar.html
----------
z tego, co wiem, okazuje się problematyczne uzyskanie (s)vga na pocketcie z VGA... ell pracuje nad tym... i miejmy nadzieję, ze zapoda nam konfigi. Da się na pewno.
i jeszcze jedno:
wydaje mi się ,ze odkryłem przyczyne wywalania settlersów w wcześniejszych testach. 1 linijka...
output=surface
w stosunku do output=overlay czy inne daje KOPA i nie wywala, czemu na to nie wpadłem wcześniej...dzięki temu własnie frameskip=1 działa tak doskonale.
pozdrawiam,
xoen
p.s. them hospital, them park i masa innych z tym konfigiem z paczki dosboxa cvs działają GRYWALNIe, czuję, że konfigiem można uczynić cuda... własnie to output=overlay i core=full czyni cuda.
p.s.2 pdosbox nadal nie działa, zwieszka emulacji na zmianie rozdziałki..;/
p.s. kolejny, sorki za literówki, piane przy emocjach, po prostu odkryłem metodę na KOPA dla emulek peceta... happy..almost..
p.s. dla leworęcznych:
lefthand=true
---------------
co do settlers 2, walczę... i nie jest łatwo... directgapi=off powoduje spadek wydjaności o 75%... Oo...hmm
hmm ok tak to wygląda:
(http://img146.imageshack.us/img146/5653/sett2xo18rq.png) (http://imageshack.us)
mój boże.
(http://img86.imageshack.us/img86/3015/ilovepocketzzz6ud.png) (http://imageshack.us)
niestety, teraz widze, że z diresctgapi=false nie pogram w s2... za wolno... jednak..:( da się grać i wygląda pięknie ale.... to nie na mojego pocketa...
========================
ok, update:
konfig:
w razie problematycznego tytułu jedyną rzeczą, którą warto zmieniać jest
directgapi=true na flase.
[sdl]
# fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
# fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
# fullfixed -- Don't resize the screen when in fullscreen.
# fullresolution -- What resolution to use for fullscreen, use together with fullfixed.
# output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb.
# hwscale -- Extra scaling of window if the output device supports hardware scaling.
# autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
# sensitiviy -- Mouse sensitivity.
# waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority -- Priority levels for dosbox: lower,normal,higher,highest.
# Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.
fullscreen=true
fulldouble=false
fullfixed=false
fullresolution=0x0
output=surface
hwscale=1.0
autolock=false
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper.txt
cellupdate=true
#Mouse emulation
dpadmouse=true
dpadmousespeed=3.00
tpadmode=true
tpadspeed=2.00
#Key binds
dpadup=91
dpaddown=85
dpadleft=87
dpadright=89
dpadconfirm=52
hwkey1=49
hwkey2=53
hwkey3=56
hwkey4=54
#Mouse actions
dpadconfirm_ma=1
hwkey1_ma=0
hwkey2_ma=0
hwkey3_ma=2
hwkey4_ma=3
#GFX Output options
directgapi=true
lefthand=false
#Forced keyboard
fkswitchx=0
fkswitchy=0
fkswitchw=2
fkswitchh=2
fkheight=80
fkbutton=4
fktransparent=false
#Toolbars
toolbar1=toolbar.dbk
toolbar2=game.dbk
toolbar3=set.dbk
[dosbox]
# language -- Select another language file.
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,vga.
# captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.
language=
machine=vga
captures=capture
memsize=8
[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
# Supported are none,normal2x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,interp2x,tv2x.
frameskip=1
aspect=true
scaler=none
[cpu]
# core -- CPU Core used in emulation: simple,normal,full,dynamic.
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
# Setting this higher than your machine can handle is bad!
# cycleup -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown Setting it lower than 100 will be a percentage.
# I'd advise using verysimple or full core where possible.
core=full
#core=full
cycles=2100
cycleup=100
cycledown=100
# Cpu autocycling - set to value higher than 0 to enable.
# Set to 0 to disable feature.
# This also sets maximum allowed cycles.
cyclesmax=0
[mixer]
# nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
# probably lower their sound quality.
# blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
# but sound will also be more lagged.
# prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.
nosound=true
rate=11025
blocksize=128
prebuffer=10
[midi]
# mpu401 -- Enable MPU-401 Emulation.
# intelligent -- Operate in Intelligent mode.
# device -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
# This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config -- Special configuration options for the device. In Windows put
# the id of the device you want to use. See README for details.
mpu401=false
intelligent=true
device=default
config=
[sblaster]
# type -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
# On auto the mode is determined by sblaster type.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.
type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025
[gus]
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
# Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
# rate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
# ultradir -- Path to Ultrasound directory. In this directory
# there should be a MIDI directory that contains
# the patch files for GUS playback. Patch sets used
# with Timidity should work fine.
gus=false
rate=22050
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND
[speaker]
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
# Tandysound emulation is present if machine is set to tandy.
# disney -- Enable Disney Sound Source emulation.
pcspeaker=false
pcrate=11025
tandyrate=11025
disney=false
tandy=false
[bios]
# Nothing to setup yet!
[dos]
# xms -- Enable XMS support.
# ems -- Enable EMS support.
xms=true
ems=true
[directserial]
# directserial -- Enable serial passthrough support.
# comport -- COM Port inside DOSBox.
# realport -- COM Port on the Host.
# defaultbps -- Default BPS.
# parity -- Parity of the packets. This can be N, E or O.
# bytesize -- Size of each packet. This can be 5 or 8.
# stopbit -- The number of stopbits. This can be 1 or 2.
directserial=false
comport=1
realport=COM1
defaultbps=1200
parity=N
bytesize=8
stopbit=1
[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "\sd card\c"
#mount d -t cdrom d:\
# mount d "\sd card\c2"
c:
#CD GRY
#path c:\dos
#PATH C:\WINDOWS;
#C:\WINDOWS\SMARTDRV.EXE 512 /double_buffer
#SET TEMP=C:\WINDOWS\TEMP
#set blaster=a220,
dir
cd nc
nc
------------
sekcję [autoexec]
oczywiście edytujemy wedle potrzeb.
---------
Metoda na SVGA:
ktoś w tym wątku powiedział prawdę, grę treba odpalać przez quick i settlers, a nie quickN i settlersN, początkowo myslałem, że metoda N to odpalanie bez dźwięku...
poza tym, svgę należy właczyć na ekranie tytułowym w options, i dopiero odpalić grę, potem można juz zmieniać do woli.
-
Straszliwiww w pyt man. Adzios, oddawaj mojego palmtopa :D
-
szyfrowane przekazy o 4 rano? o rany hheh.
-
brawo za prace nad settlersami,pod wieczór będe to to próbował odpalić u siebie. 8)
-
zdziwisz się, działa świetnie :) :) nawet na SVGA !!!!
-
Łoooo super :D SQVGA tez dziala :D
no prawie :) sa problemy z klawiatura ekranowa :)
-
O k... tutaj tez pisalem? Chodzilo mi o to, ze nie mam od ponad tygodnia kontaktu z Adziosem a moj pijak jest u niego...
Wow, settlersi, swietnie!
-
Elo, MAm wielka prosbe!! czy moze mi ktos wyslac na maila ten plik "DOSBox.CVS.rar"??? Poniewaz RapidShare nie jest dla mnie zjadliwy!!! I nie mam juz sil sie z nim mordowac!! moj mail rewolucja83@poczta.fm BYLBYM WIELCE ZOBOWIAZANY!!
-
meeeh obudzili się ludzie w końcu :)
-
wysłałem
-
klawiaturę przełączamy kilkając button hard któryś.. i klawa znika.
-
dzieki :D
-
Ahhhhh, spoko tylko nie zalezalo mi na settlersach tylko na "http://rapidshare.de/files/21591220/DOSBox.CVS.rar.html "!! :wink:
-
hmhm daj maila
-
rewolucja83@poczta.fm !! z gory dziekuje :D
-
sprawdź skrzynkę za chwilę..wysłałem dosboxa z konfigiem.... i tyle na dziś myslę...nie mam sił juz...to zły dzień.
-
probowal ktos to odpalic na spv m3000 ? podkrecony do 260 mhz dziala cienko... sound.exe spowalnia tak, ze ciezko cokolwiek zrobic :/
-
......:(
-
Xo! wyluzuj!! Bo kto będzie odwalał taki kawał roboty jak nie Ty?
(Wszyscy, którzy czujecie się pominięci wybaczcie :wink: )
We no wyedytuj posta..co by dymu nie było...
Graczem raczej nie jestem..
Zaglądam tutaj i muszę przyznać,
że znów jestem pod wrażeniem..
I myślę, że nie tylko ja..
Poza tym nie warto z czyjegoś powodu strzępić języka i klawiatury..
-
Xoen, przez Ciebie znowu napalilem sie na pda :) Kiedy ja wreszcie uzbieram ta kase. Swietna robota!
-
śmieszne, ja własnie jestem zły na siebie, że chcę widzieć w pockecie więcej niż notatnik..;/ i żałuję, że chcę, wierz mi.
tak naprawdę wiem bardzo mało, mocy też jest niewiele w maszynie, softu brakuje, emulacja 386 protected nadal jest abstrakcją... szkoda.
a co do settlersów, na paru forach są screeny że widac tam settlersów, przy czym mało kto udowodnił, że to naprawdę jest stabilne i grywalne. Sprawdziłem, i jest. :)
-
xoen
ja rozumiem ze sie denerwujesz tez bym sie wkurzal ale wyloozuj, dzieki tobie i tak wiele osob wie cos nowego
posta ci zedytowalem co by tak nie swiecil :wink:
-
moje doły wynikają z czegoś innego, niż kwestie pocketowe, ale widzę, że ta zabawa nadal jest kwestią przyszłości... po prostu...nie ma czegoś takiego, jak wymuszony komfort...
tak czuję,
dzięki za słowa pocieszenia,btw...
-
Uee.. mi krzyczy ze nie mam Xmidi hardware
-
hm czyżbyś pominął użycie setup lub install exe?
no ludzie, musicie nadal ustawić setup...nie pamiętacie dosowych gier?
u settlersów w katalogu słuzy do tego install.exe który NALEŻY odpalic coby wyłączyć sound. bo mój konfig operuje BEZ dźwięku.,,,,
-
czy trzeba cos zmienic w konfigu zeby odpalic svga? u mnie w opcjach nie chce sie przelaczyc wiec wnioskuje ze cos trzeba dac przed odpaleniem gry.. ogolnie giera faktycznie full grywalna ale musze sie zainteresowac dosboxem bo np nie wiem jak zrobic prawy przycik myszy lub jak wywolac klawiature.. ale dzieki za info ze dziala :)
-
xoen niestety to nie czasy kiedy do oblugi komputera potrzebna byla znajomosc dosa, a wiec przynajmniej jakas znajomosc komputera. Wtedy komputer to nie byla zabawka dla niekumatych. Teraz mamy mase ludzi co nie wiedza o kompach nic. Zreszta skad sie wziely akcje typu dzieci neostrady. Z pda jest tak samo. Niektorzy kupuja sobie pocketPC zeby miec kolejny fajny gadzet -szpanerski odtwarzacz mp3/filmow. Dlateko miej dystans :) Ja juz niedlugo bede mam nadzieje szczesliwym posiadaczem pda wiec moze tez powalcze z dosboxem. Pamietem kiedys jak walczylem z nim pod XPkiem zeby cos tam odpalic :) Ogolnie bardzo mnie pocieszyles odpalajac Settlersow, to znaczy ze sporo mozna :) Pierwsze co zrobie to chyba wyprobuje Mega Lo Manie :D
-
heja bern, z svga jest dziwna sprawa, niby wystarczy ustawić to tak:
fullscreen=true
fulldouble=false
fullfixed=true
fullresolution=640x480
output=surface
hwscale=1.00
ale jedna wersja to łapie, druga nie, hheh ta z tego posta z kolei jeszcze nie wiem...:)
jak wybadam, dam znać.
obik, trochę się nie zgodzę, teraz też jest tak, ze trzeba conieco przy kompie kumać, powiedziałbym, że nawet więcej problemów jest teraz, więcej przętu net viry masa częśći z słabym supportem.. itp.
-
a u mnie tylko migło czarnym ekranem i po klopocie na tym się skończyło może kto na WM 2003 SE odpalał i działało ?
Jak na razie reset i koniec złudzeń
-
ale odpalasz na se w trybie portrait, tak?
-
Z tego co pamiętam, to uruchamianie gry z pliku settlern lub quickn nie pozwalało potem na wejście w tryb svga. Dlatego uruchamiaj go z settlers lub quick.
Xoen: Czy te wartości w konfigu:
fullscreen=true
fulldouble=false
fullfixed=true
fullresolution=640x480
output=surface
hwscale=1.00
mają jakieś znaczenie? Bo ja je zmianiam i nic się nie dzije. :/
-
hmm fullfixed=false
?
-
ok ruszyło wszystko po prostu niezgodność procka samsunga tu się wysypała ale już opanowana sytuacja faktycznie settlersi działają ( i teraz znowu testy reszty starych gierek ) Pytanie mam takie gdzie u licha jes teraz klawiszowo prawy przycisk myszy ....?
A co do settlersów i install.exe to są wersje które mają problemy z ustawieniem dzwięku, najlepiej zanim się skopiuje na Pocketa warto zrobić konfig na PC przy czym sprawdzić dostęp do możliwości zapisu pliku ( raz zmieniałem a komputer twierdził że nie mam takiej karty a błąd był po prosty w braku zapisu moich ustawień ) pozatym świetna zabawa z DOSEM powraca
Jeszcze jak by pod WM2003SE emu amigi mi oddali to bym się cieszył ...
-
Master of Magic też działa ...........
-
no witam w klubie :)
-
Worms działa ...
Pirates się wiesza
-
system shock flop wersja działa ale ZBYT wolno, a taką miałem nadzieję..;/ ze będzie szybciej;/
-
za to Civilization zapycha aż miło ....
-
ok, zapodaję mój konfig, na którym mam maximum mocy dostępnej na mojej maszynie z optymalną kompatybilnoiścią softu, absolutnie nie ma możliwości zrobić więcej...;/
qvga
w razie problematycznego tytułu jedyną rzeczą, którą warto zmieniać jest
directgapi=true na false, niestety, prędkość siądzie odczuwalnie...i czasem fulldouble na true, choć paradoksalnie doublebuffer nie daje przyspieszenia...
[sdl]
# fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
# fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
# fullfixed -- Don't resize the screen when in fullscreen.
# fullresolution -- What resolution to use for fullscreen, use together with fullfixed.
# output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb.
# hwscale -- Extra scaling of window if the output device supports hardware scaling.
# autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
# sensitiviy -- Mouse sensitivity.
# waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority -- Priority levels for dosbox: lower,normal,higher,highest.
# Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.
fullscreen=true
fulldouble=false
fullfixed=false
fullresolution=0x0
output=surface
hwscale=1.0
autolock=false
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper.txt
cellupdate=true
#Mouse emulation
dpadmouse=true
dpadmousespeed=3.00
tpadmode=true
tpadspeed=2.00
#Key binds
dpadup=91
dpaddown=85
dpadleft=87
dpadright=89
dpadconfirm=52
hwkey1=49
hwkey2=53
hwkey3=56
hwkey4=54
#Mouse actions
dpadconfirm_ma=1
hwkey1_ma=0
hwkey2_ma=0
hwkey3_ma=2
hwkey4_ma=3
#GFX Output options
directgapi=true
lefthand=false
#Forced keyboard
fkswitchx=0
fkswitchy=0
fkswitchw=2
fkswitchh=2
fkheight=80
fkbutton=4
fktransparent=false
#Toolbars
toolbar1=toolbar.dbk
toolbar2=game.dbk
toolbar3=set.dbk
[dosbox]
# language -- Select another language file.
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,vga.
# captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.
language=
machine=vga
captures=capture
memsize=8
[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
# Supported are none,normal2x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,interp2x,tv2x.
frameskip=1
aspect=true
scaler=none
[cpu]
# core -- CPU Core used in emulation: simple,normal,full,dynamic.
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
# Setting this higher than your machine can handle is bad!
# cycleup -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown Setting it lower than 100 will be a percentage.
# I'd advise using verysimple or full core where possible.
core=full
#core=full
cycles=2100
cycleup=100
cycledown=100
# Cpu autocycling - set to value higher than 0 to enable.
# Set to 0 to disable feature.
# This also sets maximum allowed cycles.
cyclesmax=0
[mixer]
# nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
# probably lower their sound quality.
# blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
# but sound will also be more lagged.
# prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.
nosound=true
rate=11025
blocksize=128
prebuffer=10
[midi]
# mpu401 -- Enable MPU-401 Emulation.
# intelligent -- Operate in Intelligent mode.
# device -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
# This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config -- Special configuration options for the device. In Windows put
# the id of the device you want to use. See README for details.
mpu401=false
intelligent=true
device=default
config=
[sblaster]
# type -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
# On auto the mode is determined by sblaster type.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.
type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025
[gus]
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
# Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
# rate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
# ultradir -- Path to Ultrasound directory. In this directory
# there should be a MIDI directory that contains
# the patch files for GUS playback. Patch sets used
# with Timidity should work fine.
gus=false
rate=22050
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND
[speaker]
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
# Tandysound emulation is present if machine is set to tandy.
# disney -- Enable Disney Sound Source emulation.
pcspeaker=false
pcrate=11025
tandyrate=11025
disney=false
tandy=false
[bios]
# Nothing to setup yet!
[dos]
# xms -- Enable XMS support.
# ems -- Enable EMS support.
xms=true
ems=true
[directserial]
# directserial -- Enable serial passthrough support.
# comport -- COM Port inside DOSBox.
# realport -- COM Port on the Host.
# defaultbps -- Default BPS.
# parity -- Parity of the packets. This can be N, E or O.
# bytesize -- Size of each packet. This can be 5 or 8.
# stopbit -- The number of stopbits. This can be 1 or 2.
directserial=false
comport=1
realport=COM1
defaultbps=1200
parity=N
bytesize=8
stopbit=1
[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "\sd card\c"
#mount d -t cdrom d:\
# mount d "\sd card\c2"
c:
#CD GRY
#path c:\dos
#PATH C:\WINDOWS;
#C:\WINDOWS\SMARTDRV.EXE 512 /double_buffer
#SET TEMP=C:\WINDOWS\TEMP
#set blaster=a220,
dir
cd nc
nc
------------
sekcję [autoexec]
oczywiście edytujemy wedle potrzeb.
-
Jakia macie ilośc klatek jak przy dune 2 mam w polotach jak nic sie nie dzieje 13 klatek ;/ na touch pro
-
Pacjent Eten M800. Nie potrafie uruchomić ani jednej gry na dosbox. Jakiej wersji najlepiej używać?
Sam dosbox się włącza. Jednak po daniu komendy do uruchomienia settlersów emulator się wyłącza. Jak się za to zabrać, nie wiem za co się zabrać w configu ew. może mam złą wersje emulatora (1.1)
-
ja uzywam dosbox.cvs wersja chyba 0.63 i odpala mi settlersow i duna2 ale widzialem ze niby plynnie innym chodziło na słabszych maszynach a u mnie to chodzi tragedia;/
-
Ja tez teraz tego wgralem. Prehistoryk chodzi, soccer sensible tez jednak settlers ani nie jęknie. Pokażesz mi swój config?
Próbowaleś zmieniać podczas gry cpu cycles? To dużo pomaga, testowalem na prehistoryku
-
[sdl]
# fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
# fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
# fullfixed -- Don't resize the screen when in fullscreen.
# fullresolution -- What resolution to use for fullscreen, use together with fullfixed.
# output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb.
# hwscale -- Extra scaling of window if the output device supports hardware scaling.
# autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
# sensitiviy -- Mouse sensitivity.
# waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority -- Priority levels for dosbox: lower,normal,higher,highest.
# Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.
fullscreen=true
fulldouble=false
fullfixed=true
fullresolution=640x480
output=surface
hwscale=1.00
autolock=false
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper.txt
#Mouse emulation
dpadmouse=false
dpadmousespeed=8.00
tpadmode=true
tpadspeed=3.00
#Key binds
dpadup=91
dpaddown=85
dpadleft=87
dpadright=89
dpadconfirm=52
hwkey1=49
hwkey2=53
hwkey3=56
hwkey4=54
#Mouse actions
dpadconfirm_ma=1
hwkey1_ma=0
hwkey2_ma=0
hwkey3_ma=2
hwkey4_ma=3
#GFX Output options
directgapi=true
lefthand=false
#Forced keyboard
fkswitchx=0
fkswitchy=0
fkswitchw=2
fkswitchh=2
fkheight=80
fkbutton=4
fktransparent=true
#Toolbars
toolbar1=toolbar.dbk
toolbar2=game.dbk
toolbar3=set.dbk
[dosbox]
# language -- Select another language file.
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,vga.
# captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.
language=
machine=vga
captures=capture
memsize=4
[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
# Supported are none,normal2x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,interp2x,tv2x.
frameskip=4
aspect=false
scaler=none
[cpu]
# core -- CPU Core used in emulation: simple,normal,full,dynamic.
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
# Setting this higher than your machine can handle is bad!
# cycleup -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown Setting it lower than 100 will be a percentage.
# I'd advise using verysimple or full core where possible.
core=verysimple
#core=full
cycles=1400
cycleup=100
cycledown=100
# Cpu autocycling - set to value higher than 0 to enable.
# Set to 0 to disable feature.
# This also sets maximum allowed cycles.
cyclesmax=3000
[mixer]
# nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
# probably lower their sound quality.
# blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
# but sound will also be more lagged.
# prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.
nosound=false
rate=11025
blocksize=256
prebuffer=10
[midi]
# mpu401 -- Enable MPU-401 Emulation.
# intelligent -- Operate in Intelligent mode.
# device -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
# This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config -- Special configuration options for the device. In Windows put
# the id of the device you want to use. See README for details.
mpu401=false
intelligent=true
device=default
config=
[sblaster]
# type -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
# On auto the mode is determined by sblaster type.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.
type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025
[gus]
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
# Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
# rate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
# ultradir -- Path to Ultrasound directory. In this directory
# there should be a MIDI directory that contains
# the patch files for GUS playback. Patch sets used
# with Timidity should work fine.
gus=false
rate=22050
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND
[speaker]
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
# Tandysound emulation is present if machine is set to tandy.
# disney -- Enable Disney Sound Source emulation.
pcspeaker=true
pcrate=11025
tandyrate=11025
disney=false
tandy=false
[bios]
# Nothing to setup yet!
[dos]
# xms -- Enable XMS support.
# ems -- Enable EMS support.
xms=true
ems=true
[directserial]
# directserial -- Enable serial passthrough support.
# comport -- COM Port inside DOSBox.
# realport -- COM Port on the Host.
# defaultbps -- Default BPS.
# parity -- Parity of the packets. This can be N, E or O.
# bytesize -- Size of each packet. This can be 5 or 8.
# stopbit -- The number of stopbits. This can be 1 or 2.
directserial=false
comport=1
realport=COM1
defaultbps=1200
parity=N
bytesize=8
stopbit=1
[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "\Storage Card\Dune"
c:
Na tym mi chodzi i settlers i dune2 do setlers musisz jeszce wejsc w instal i wylaczyc dzwiek zeby ruszylo do dune 2 nic no zmienialem i jakoś u m nie to nie robiło róznicy jak dal mnie te gry sa nie grywalne
-
nawet install mi sie nie wlacza... mam jakis problem z VGA chyba. Prehistoryk chodzi ale settlers czy soccer sensible wyrzuca caly program.
-
no to ja nie pomoge zobacze jeszce tego prehistoryka bo tak strategie mula strasznie
-
Tylko mi się nie chce włączyć wga. Sam dos jest rozciągnięty choc w configu wszystko jest dobrze ustawione. Po włączeniu vga.com wywala mi dosboxa.
-
[sorry, pomyłka...generalnie settlers odpalajcie z quickn]
-
mozna prosic o reup?? chce przypomniec moja ulubiona gre z amigi jak miałem jakies 4-5 lat moze 6 :]
-
@UP mozna prosic o reup?
edit dobra jakos sobie poradziłem z plikami...ale jak zrobic zeby myszka dobrze działała na WVGA przy wykorzystaniu toskowego gapi?
-
A korzysta to z gapi w ogóle? Jak tak to wystarczy standardowo zmienić odwołanie do biblioteki gx.dll, jak nie to tylko wvgafix.
-
tak jest odwołanie do gx.dll (obecnie gx.dl_) rosciaga do wvga ale raportowanie pozycji klikniecia niepokrywa sie z faktycznym..napewno cos mozna w opcja dosboxa pokombinowac
-
witam moze ktos udostepnic nowe linki :P stare juz sa dead :/
-
link dead
-
Bardzo prosze o odświerzenie linka :)
-
czy wy tez mieliscie problem z latajaca myszka ?
Moja jest tak jakby nie skalibrowana :P lata we wszystkie strony w menu :worried:
-
Witam
Próbowałem odpalić settlersy 1 i 2 na mojej Xperii X1. Jedynka bez problemu włącza menu. Tylko, że nie obsługuje dotykowego ekranu. Jak gdzieś kliknę, to kursor przeskakuje w zupełnie inne miejsce. Losowe. Oto mój Config:
# This is the configurationfile for DOSBox 0.73.
# Lines starting with a # are commentlines.
# They are used to (briefly) document the effect of each option.
[sdl]
# fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
# fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
# fullfixed -- Don't resize the screen when in fullscreen.
# fullresolution -- What resolution to use for fullscreen, use together with fullfixed.
# output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb.
# hwscale -- Extra scaling of window if the output device supports hardware scaling.
# autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
# sensitiviy -- Mouse sensitivity.
# waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority -- Priority levels for dosbox: lower,normal,higher,highest.
# Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.
fullscreen=true
fulldouble=false
fullfixed=false
fullresolution=0x0
output=surface
hwscale=1.0
autolock=false
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper.txt
cellupdate=true
#Mouse emulation
dpadmouse=true
dpadmousespeed=3.00
tpadmode=true
tpadspeed=2.00
#Key binds
dpadup=91
dpaddown=85
dpadleft=87
dpadright=89
dpadconfirm=52
hwkey1=49
hwkey2=53
hwkey3=56
hwkey4=54
#Mouse actions
dpadconfirm_ma=1
hwkey1_ma=0
hwkey2_ma=0
hwkey3_ma=2
hwkey4_ma=3
#GFX Output options
directgapi=true
lefthand=false
#Forced keyboard
fkswitchx=0
fkswitchy=0
fkswitchw=2
fkswitchh=2
fkheight=80
fkbutton=4
fktransparent=false
#Toolbars
toolbar1=toolbar.dbk
toolbar2=game.dbk
toolbar3=set.dbk
[dosbox]
# language -- Select another language file.
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,vga.
# captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.
language=
machine=vga
captures=capture
memsize=8
[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
# Supported are none,normal2x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,interp2x,tv2x.
frameskip=1
aspect=true
scaler=none
[cpu]
# core -- CPU Core used in emulation: simple,normal,full,dynamic.
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
# Setting this higher than your machine can handle is bad!
# cycleup -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown Setting it lower than 100 will be a percentage.
# I'd advise using verysimple or full core where possible.
core=full
#core=full
cycles=2100
cycleup=100
cycledown=100
# Cpu autocycling - set to value higher than 0 to enable.
# Set to 0 to disable feature.
# This also sets maximum allowed cycles.
cyclesmax=0
[mixer]
# nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
# probably lower their sound quality.
# blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
# but sound will also be more lagged.
# prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.
nosound=true
rate=11025
blocksize=128
prebuffer=10
[midi]
# mpu401 -- Enable MPU-401 Emulation.
# intelligent -- Operate in Intelligent mode.
# device -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
# This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config -- Special configuration options for the device. In Windows put
# the id of the device you want to use. See README for details.
mpu401=false
intelligent=true
device=default
config=
[sblaster]
# type -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
# On auto the mode is determined by sblaster type.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.
type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025
[gus]
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
# Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
# rate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
# ultradir -- Path to Ultrasound directory. In this directory
# there should be a MIDI directory that contains
# the patch files for GUS playback. Patch sets used
# with Timidity should work fine.
gus=false
rate=22050
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND
[speaker]
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
# Tandysound emulation is present if machine is set to tandy.
# disney -- Enable Disney Sound Source emulation.
pcspeaker=false
pcrate=11025
tandyrate=11025
disney=false
tandy=false
[bios]
# Nothing to setup yet!
[dos]
# xms -- Enable XMS support.
# ems -- Enable EMS support.
xms=true
ems=true
[directserial]
# directserial -- Enable serial passthrough support.
# comport -- COM Port inside DOSBox.
# realport -- COM Port on the Host.
# defaultbps -- Default BPS.
# parity -- Parity of the packets. This can be N, E or O.
# bytesize -- Size of each packet. This can be 5 or 8.
# stopbit -- The number of stopbits. This can be 1 or 2.
directserial=false
comport=1
realport=COM1
defaultbps=1200
parity=N
bytesize=8
stopbit=1
[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "\storage card\dos games\Settlers 1\S1"
#mount d -t cdrom d:\
# mount d "\sd card\c2"
c:
#CD GRY
#path c:\dos
#PATH C:\WINDOWS;
#C:\WINDOWS\SMARTDRV.EXE 512 /double_buffer
#SET TEMP=C:\WINDOWS\TEMP
#set blaster=a220,
dir
cd nc
nc
Pytanie drugie. O co chodzi z funkcją cd?
Pytanie 3. Jak sprawdzić ilość cykli/FS w settlersach? Nie mają klawiatury. Ewentualnie jak ją włączyć w configu?
Teraz Settlers 2. Z poprzednich postów wnioskuje, że da się uruchomić. Mi się niestety nic takiego nie udało. Nawet menu. Może nie wiem jak włączać. Zazwyczaj wywala mi błąd:
Mouse instalation:Use mouse driver (PS2).
Try Com1 For Secondary mouse, because of primary PS/2 Mouse?
Critical error:File:Setup.ini!
Duter Main Loop Error: File: Setup.ini! - access denied!
Zdarza się też, że stwierdza brak płyty w napędzie...
Mój Config:
# This is the configurationfile for DOSBox 0.73.
# Lines starting with a # are commentlines.
# They are used to (briefly) document the effect of each option.
[sdl]
# fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
# fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
# fullfixed -- Don't resize the screen when in fullscreen.
# fullresolution -- What resolution to use for fullscreen, use together with fullfixed.
# output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb.
# hwscale -- Extra scaling of window if the output device supports hardware scaling.
# autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
# sensitiviy -- Mouse sensitivity.
# waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority -- Priority levels for dosbox: lower,normal,higher,highest.
# Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.
fullscreen=true
fulldouble=false
fullfixed=false
fullresolution=0x0
output=surface
hwscale=1.0
autolock=false
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper.txt
cellupdate=true
#Mouse emulation
dpadmouse=true
dpadmousespeed=3.00
tpadmode=true
tpadspeed=2.00
#Key binds
dpadup=91
dpaddown=85
dpadleft=87
dpadright=89
dpadconfirm=52
hwkey1=49
hwkey2=53
hwkey3=56
hwkey4=54
#Mouse actions
dpadconfirm_ma=1
hwkey1_ma=0
hwkey2_ma=0
hwkey3_ma=2
hwkey4_ma=3
#GFX Output options
directgapi=true
lefthand=false
#Forced keyboard
fkswitchx=0
fkswitchy=0
fkswitchw=2
fkswitchh=2
fkheight=80
fkbutton=4
fktransparent=false
#Toolbars
toolbar1=toolbar.dbk
toolbar2=game.dbk
toolbar3=set.dbk
[dosbox]
# language -- Select another language file.
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,vga.
# captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.
language=
machine=vga
captures=capture
memsize=8
[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
# Supported are none,normal2x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,interp2x,tv2x.
frameskip=1
aspect=true
scaler=none
[cpu]
# core -- CPU Core used in emulation: simple,normal,full,dynamic.
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
# Setting this higher than your machine can handle is bad!
# cycleup -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown Setting it lower than 100 will be a percentage.
# I'd advise using verysimple or full core where possible.
core=full
#core=full
cycles=2100
cycleup=100
cycledown=100
# Cpu autocycling - set to value higher than 0 to enable.
# Set to 0 to disable feature.
# This also sets maximum allowed cycles.
cyclesmax=0
[mixer]
# nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
# probably lower their sound quality.
# blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
# but sound will also be more lagged.
# prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.
nosound=true
rate=11025
blocksize=128
prebuffer=10
[midi]
# mpu401 -- Enable MPU-401 Emulation.
# intelligent -- Operate in Intelligent mode.
# device -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
# This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config -- Special configuration options for the device. In Windows put
# the id of the device you want to use. See README for details.
mpu401=false
intelligent=true
device=default
config=
[sblaster]
# type -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
# On auto the mode is determined by sblaster type.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.
type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025
[gus]
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
# Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
# rate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
# ultradir -- Path to Ultrasound directory. In this directory
# there should be a MIDI directory that contains
# the patch files for GUS playback. Patch sets used
# with Timidity should work fine.
gus=false
rate=22050
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND
[speaker]
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
# Tandysound emulation is present if machine is set to tandy.
# disney -- Enable Disney Sound Source emulation.
pcspeaker=false
pcrate=11025
tandyrate=11025
disney=false
tandy=false
[bios]
# Nothing to setup yet!
[dos]
# xms -- Enable XMS support.
# ems -- Enable EMS support.
xms=true
ems=true
[directserial]
# directserial -- Enable serial passthrough support.
# comport -- COM Port inside DOSBox.
# realport -- COM Port on the Host.
# defaultbps -- Default BPS.
# parity -- Parity of the packets. This can be N, E or O.
# bytesize -- Size of each packet. This can be 5 or 8.
# stopbit -- The number of stopbits. This can be 1 or 2.
directserial=false
comport=1
realport=COM1
defaultbps=1200
parity=N
bytesize=8
stopbit=1
[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "\storage card\Dos Games\Settlers 2\S2"
mount d -t cdrom d:\
mount d "\Storage Card\c2"
c:
CD GRY
path c:\dos
PATH C:\WINDOWS;
C:\WINDOWS\SMARTDRV.EXE 512 /double_buffer
SET TEMP=C:\WINDOWS\TEMP
set blaster=a220,
dir
cd nc
nc
[/code
Póki co, to chyba na tyle. Settlersów mam z serii extra klasyka I-IV. Używam DOSBox.073.XScale. Jeśli macie jakiś pomysł jak więcej wyciągnąć z mojej komórki, proszę o rady.
-
bo to jest emulacja myszy, trzeba się przyzwyczaić, że ekran dotykowy jest tak jakby touchpadem. btw, stosuj znaczniki [ code]
-
Ok, od teraz stosuje znaczniki. Ale mógłbyś wyjaśnić, o co ci chodzi z tym touchpadem? Jak gram w Maniac Mansion: Day of the Tentacle, to Ekran dotykowy działa bez zarzutu. W settlersach za to jest problem. A 2 w ogóle nie rusza :/
-
na N810 też mam to samo, po prostu przesuwam kursor nie odrywając rysika od ekranu. Prościej jest podłączyć myszkę oczywiście.
Jak gram w Maniac Mansion: Day of the Tentacle
To jest chyba na scummvm?
-
Nie wiem co to jest SCUMMVM....
Co do przesuwaniem rysika po ekranie, też nie działa. Wystarczy, że dotknę ekranu, i kursor przeskakuje winne miejsce. Tak samo, jak potem próbuje ciągnąć rysik po ekranie. Poza tym, jak niby podłączyć myszkę do komórki?
[edit]
Oki, poradziłem sobie z myszką. Dorzuciłem linijkę:
touchpadmouse=true
Teraz działa. Nie da się co prawda klikać na ekranie, ale jakoś to przeżyje. Teraz pozostaje kwestia scrollowania. Nie mogę przewinąć mapy...
-
Ma ktoś może ten plik by to reuploadować ? Wszystkie linki są martwe :(