W dużym skrócie to wrzucasz katalog z modem do katalogu z Quake1. Następnie robisz skrót do PocketQuake.exe. Następnie ten skrót np. PocketQuake.lnk otwierasz za pomocą notatnika i wpisujesz w nim:
#"\X\pocketquake.exe" -game Y +map Z
Gdzie:
X- ścieżka do pokcetquake.exe,
Y- nazwa foldera z modem,
Z- nazwa mapki z katalogu moda (np. "start", ale bez rozszerzenia .bsp).
Tak samo mody odpalasz na wersji dla pc.
A co do CSa to prawdę mówiąc najlepszym wyjściem by było samemu napisanie moda do Q1 w QuakeC... Efekty mogą być naprawdę bardzo dobre. (Wogóle to dla mnie wystarczyłaby sama mapka de_dust2 dla Quake1 i jestem szczęśliwy

) Do tego podobno MobileQuake (inny port Q1, niestety płatny) ma kiedyś mieć obsługę grania multiplayer via internet, bt, wifi. (problemem jest tylko to, że nie mam tak naprawdę z kim grać po wifi/bt

).