luźny wątek o emulacji (czas na psp?)

  • 87 Odpowiedzi
  • 8552 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 18, 2006, 18:19:26 »
Możliwe ale chodzi mi o to że karta już np. SD jest podawana w MB a nie Mb, jest to niby niewielka różnica ale znacząca, to tylko info dla tych którzy mogliby się zamotać...

*

Offline eMCej09

  • ****
  • 769
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 2G 16GB; JVC MP-XV841; PALM IIIc;SONY Clie SJ-22; PALM Centro CDMA; GPS P 3104;PSP FAT; NDS CLS  + pare giga MMC I SD
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 27, 2006, 00:43:53 »
normalnie jeszcze mi sie rece trzesa ;) chodzi o emulacje GBA, czyli GameBoy Advance na PSP. Do tej pory jedyna alternatywa byl emulator PSPVBA, jednak ostatnio autor stwierdzil, ze zadna zmiana kodu juz go nie przyspieszy i zamyka temat na zawsze (a powiem tyle, ze gdy chodzily z max 60% swojej szybkosci, dziwek nie przypominal nic i ogolnie grac sie nie dalo nawet w turowki), w tym czasie swiatlo dzienne ujzal emulator gPSP, dopiero jest wersja 0.5 i poki co wszystki romy, ktore odpalilem po jakims czasie sie wysypuja, ale wyobrazcie sobie,ze gry osiagaja jakies 90% nawet do 100% predkosci oryginalu z DZWIEKIEM !!!, ktory to tylko lekko charczy, wiec  jest nadzieja, ze w koncu powstanie idealny emu GBA, doczkac sie nie moglem tego momentu, jak cos to wiecej info jest TUTAJ
...

*

Offline Poklik

  • *****
  • 2379
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.poklik.yoyo.pl
  • Sprzęt: eee... 901
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 27, 2006, 09:52:03 »
Hmm... http://youtube.com/watch?v=z7EANPjm5Nw Jeżeli to nie jest fake to mi kopara opadła...  :surprised:

*

Offline eMCej09

  • ****
  • 769
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 2G 16GB; JVC MP-XV841; PALM IIIc;SONY Clie SJ-22; PALM Centro CDMA; GPS P 3104;PSP FAT; NDS CLS  + pare giga MMC I SD
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 27, 2006, 12:01:21 »
to nie jest fake, odpalilem golden sun i chodzil mniej wiecej tak, jak to, w linku ktory ;podalem jest lista kompatybilnosci i akruat GS lekko haczy, ale tylko leciutko, duzo gier chodzi na 100% plynnosci, lubi sie posypac ten emu, ale tworcy zapowiedzieli, ze sa w stanie stworzyc wersje stabilna, bo poki co mamy wersje 0.5
...

*

nothin

luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 27, 2006, 12:06:51 »
hmm filmik jest niesamowity, to działa lepiej niż na pockecie.podobno są problemy z kompatybilnością natenczas, ale to poprawią pewnie..no to ok, gba jest grywalny na psp, co z  snesem i amigąąąą?

*

Offline eMCej09

  • ****
  • 769
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 2G 16GB; JVC MP-XV841; PALM IIIc;SONY Clie SJ-22; PALM Centro CDMA; GPS P 3104;PSP FAT; NDS CLS  + pare giga MMC I SD
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 27, 2006, 13:07:34 »
no amige przeciez testowalem i juz opisywalem, nie jest grywalna w 100% ale wszystko wskazuje na to, ze niedlugo bedzie juz OK, gry chodza plynnie, tylko, ze tak jakby w zwolnionym tempie, nie skacza, ale wolniej czas plynie

co do snesa to podejrzewam, ze ma 100% plynnosci, sprawdze wiczorem i opisze, bo teraz nie mam dostepu do PSP

a co do samego PSP to kupilem go, z mysla, ze maks po miesiacu bede sprzedawal, ale z kazdym dniem coraz bardziej ten sprzet mnie zadziwia, emulacja prawie wszystkiego co sie chce, niedlugo wychodzi klawiatura (doczekac sie nie moge), gps z mapami, kamera, mikrofon, modul GSM, emulacja PSX wspierana przez samo sony, z aplikacji robionych przez zapalencow to mamy prawie cala funkcjonalnosc PCeta, czyli przegladarki internetowe, notatniki, organizery, programy do przegladania zdjec, ryswoania, ogladanie filmow, sluchania muzyki, sterowanie sprzetem poprzez irde, Wi-Fi, czytniki e-bookow, KLIENT VNC !! i to wszystko nie jest nawet 10% tego co wyszlo i co ciagle wychodzi na ta konsole, gdyby miala jeszcze dotykowy ekren to w ogole moglaby zastapic PDA
...

*

nothin

luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 27, 2006, 13:28:07 »
jedyny minus, jak dla mnie :

BRAK EKRANU DOTYKOWEGO.

*

Offline eMCej09

  • ****
  • 769
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 2G 16GB; JVC MP-XV841; PALM IIIc;SONY Clie SJ-22; PALM Centro CDMA; GPS P 3104;PSP FAT; NDS CLS  + pare giga MMC I SD
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 27, 2006, 23:18:12 »
dobra to jestem wlasnie po przetestowaneiu emulatora SNESa. Emulator nazywa sie SNES9x i testowalem jego najnowsza wersje S9X_tyl-0.4

Zanim zaczniecie czytac, polecam ten link http://dl.qj.net/dl.php?fid=4929 co sie pod nim kryje, niech pozostanie niespodzianka, bardzo mila niespodzianka - dodal emcej ;)

Zacznijmy od tego, ze na samym poczatku emu zrobil swietne wrazenie swoim interfejsem. Do tej pory nie spotkalem sie z tak dopracowanym menu w zadnej aplikacji typu homebrew. Po potwierdzeniu licencji oczom ukazuje sie przyjemnie kolorowe menu zaopatrzone w zegarek, poziom naladowania baterii, ilosc czasu pozostalo do jej wyczerpania, oraz temperature, tylko jeszcze nie wiem czego, byc moze, ze baterii.

Od razu emu gotowy jest do odpalania romu, jako ze uruchamia sie pokazujac strukture katalogow, na predkoscie sciagnalem z sieci pare romow, co by wybadac temat i przetestowac mozliwie najrzetelniej i co sie okazuje...

Na pierwszy ogien poszla gra Street Fighter II Turbo Hyper Fighting (pomijajac, ze sam tytul zwalilby mnie z krzesla, gdybym tylko na nim siedzial - testy robilem lezac na wyrku ;) ) pierwsza gra i pierwsze pozytywne doswiadczenie, bez ustawiania jakikolwiek opcji dzialala na duzo ponad 25kl/s, a dzwiek by po prostu miodem dla mych uszu, rozsiewajac dookola swojej postaci kolejne punch upy i kick downy przypadkiem wcisnalem kombinacje klawiszy L+R (ktore same z siebie oddzielnie odpowiedzialne byly za jakies ciosy). Owa kombinacja wstrzymala gre i przeniosla mnie do bardzo rozbudowanego menu, w ktorym to multum ustawien pozwalal dowolnie sterowac predkoscia, gry, dzwiekami, ekranem i calym mnostwem innych rzeczy. Z dostepnych opcji wybralem pokazywanie framerate i jak przypuszczalem wachal sie on od 45 do 60kl/s.

Po tym pierwszym milym zaskoczeniu przyszedl czas na kolejna gre, tym razem byla to jakas czesc Sonica, jakie bylo moje zaskoczenie, gdy po w 100% plynnym menu rozgrywka miala z plynnoscia niewiele wspolnego, nie pomoglo podkrecenie procka do 333MHz, wylaczenie dzwieku i wlaczenie TURBO (moze gdyby jeszcze troche pobawic sie opcjami to cos z tego by wyszlo) w kazdym razie przyjemna gra plynac z tego nie mogla, wiec przeszedlem dalej.

Nastepny tytul to sensible soccer, tutaj rozwodzic nie bede sie zbyt dlugo, co by czytelnikom owego postu czasu zbyt wiele nie zabierac i nuda nie zionac - mialem wrazenie, ze gram na pececie, calkowite 100% pod kazdym wzgledem (no dobra, niepotrzebnie mnie namawiales @nothin na test snesa, przez Ciebie zamiast uczyc sie do egzaminow, bede meczyl sensible do upadlego ;) )

Kolenja pozycja za jaka sie zabralem to Mortal Kombat, z wrazenie nie pamietam juz ktora czesc, ale chyba pierwsa, bo bylo malo postaci. Samo intro bylo na 100%, menu zaczelo przejawiac jakies niepokojace symptomy, dzwieki lekko sie przeciagaly, a na klawisze konsola reagowala z lekkim opoznieniem, taka tez byla rozgrywka, wylaczenie dzwieku sprawilo, ze wszystko wrocilo do normy i uzyskalem pelna plynnosc, podejrzewam, ze wystarczylo by zmniejszyc tylko probkowanie, domyslnie ustawione na 44KHz, ale juz sie w to nie bawilem, tylko wylaczylem je zupelnie i wszystko poszlo plynnie.

Ostatnia uwaga, ktora w sumie zauwazylem na poczatku to swietnie rozwiazane informowanie uzytkownika o tym co sie aktualnie dzieje. Pierwsze moje uruchomienie tego emulatora mialo miejsca na baterii wyczerpanej do 4% i od razu zostalem o tym poinrmowany, wyskoczyl komunikat, ze opjca autosave zostala wylaczona ze wzgledu ma zbyt duze wyczerpanie baterii, co groziloby wylaczeniem konsoli w czase save i utrate wynikow gry. Kazde uruchomienie romu tez ciagnelo za soba pare komunikatow, ktore jednak tak szybko migaly, ze nie zdarzylem ich odczytac, jeden chyba informowal, ze konwersja romu przebiegla pomyslnie, trwa uruchamianie. Poza niespodzianka, ktora zobaczyc mozna w linku i ktora mozna w dowolnym momencie uruchomic, mamy tez mozliwosc wlaczenie portu USB i chyba grania w romy, bez kopiowania ich na karte, tylko prosto z dysku komputera, nie sprawdzalem jednak tej opcji i w sumie to nie wiem czy mam racje.

Z wad moge od razu powiedziec, ze kombinacja L+R odpalajaca od razu menu z opcjami to zly pomysl, grajac w SF te klawisze odpowiedzialne sa za ciosy i czesto wciskac je trzeba, zeby wykonac jakies combo i po prostu nie da sie, ale na szczescie caly uklad mozna przemapowac.

Podsumowujac, emu SNESa robi wrazenie pod kazdym wzgledem, mysle, ze plynnosc mozna osiagnac w kazdej grze (choc czasem kosztem dzwieku) Dopracowanie interfejsu cieszy oko, a przyjemnosc z gry jest niemala.

Jakies pytania, watpliwosci, cos jeszcze mam sprawdzic, piszcie, a uczynie to niezwlocznie ;)
...

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 27, 2006, 23:36:11 »
eMCej09
świetny test, ale tytuły to wybrałeś bardzo snesowe :D Sonic,  Street Fighter, Mortal Kombat...

*

nothin

luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpień 27, 2006, 23:40:37 »
sprawdź chrono trigger i earthbounda:).p

*

Offline eMCej09

  • ****
  • 769
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 2G 16GB; JVC MP-XV841; PALM IIIc;SONY Clie SJ-22; PALM Centro CDMA; GPS P 3104;PSP FAT; NDS CLS  + pare giga MMC I SD
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpień 27, 2006, 23:53:59 »
za 15 minut bedzie edit tego posta ze sprawdzonymi tytulami, jak Was interesi to badzcie za chwile, a tutyly wybralem takie, bo nigdy snesa nie mialem i nie wiec co jest stricte snesowe

edit:

z tym soniciem to faktycznie nie swirnalem, dopiero teraz przemyslalem, ze sonic jest przeciez segowy, a snesowy to bedzie mario, jest pozno i slabo kojarze fakty, w kazdy razie @nothin gry ktore podales chodza blyskawicznie, dzwiek jest idealny, a same w sobie wygladaja bardzo ladnie, szukajac romow do nich trafilem na jakas polska strone, gdzie jest spolszcenie do nich, ale to na pewno wiesz, przy okazji, jakis koles sterdzil, ze chrono i final fantasy IV to najlepsze gry na snesa, ff IV od razu sciagnalem i tez chodzi idealnie, do tego emu ma przewage bo save mozna zrobic w dowolnym momencie, a podejrzewam, ze na snesie nie ma takiej opcji.

cos przetestowac jeszcze, to piszcie
...

*

Offline arti4-92

  • **
  • 155
  • Płeć: Mężczyzna
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 13, 2006, 17:17:21 »
Ja mam psp i emulacja snes-a, nes-a, master system, genesisa w 99. 99 :) %nie wiem jak jjest w przypadku innych konsol, bo mnie to wisi :P

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 13, 2006, 17:23:12 »
a co to znaczy "emulacja w 99.99%" ?

*

Offline eMCej09

  • ****
  • 769
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 2G 16GB; JVC MP-XV841; PALM IIIc;SONY Clie SJ-22; PALM Centro CDMA; GPS P 3104;PSP FAT; NDS CLS  + pare giga MMC I SD
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 13, 2006, 20:38:32 »
tzn. prawie jak emulacja, czyli nic nie dziala ;)
...

*

nothin

luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 13, 2006, 21:18:35 »
rofl


---

eMCej09:

dopiero teraz zauważyłem twój tekst wyżej nt. emulacji, dodry art, daje do myślenia...

czy jest jakiś dobry ebook reader na psp, a polskie czcionki?
czy możliwe jest użycie na psp czegoś w rodzaju launchera/pulpitu?
co z multitaskingiem?

jak tam się ma emulacja PS1?

silent hill czeka....

*

Offline Poklik

  • *****
  • 2379
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.poklik.yoyo.pl
  • Sprzęt: eee... 901
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #75 dnia: Wrzesień 13, 2006, 23:11:25 »
Z tego co zauważyłem, Sony jak tylko może blokuje możliwość odpalenia jakiegokolwiek softu homebrew, więc najlepszym wyjściem jest soft 1.5 inaczej zostaje ciągłe włączanie GTA> długi loading z płytki umd> wybranie loada> znowu czekanie aż load się w pewnym stopniu załaduje i dopiero wtedy można cokolwiek "normalnego" uruchomić. Zresztą sam sprawdź na filmikach z np. YouTube jak to wygląda w praktyce...
I to właśnie najbardziej mnie wkurza w PSP  :S

Nothin:
>nawet wbudowana przeglądarka www może się przydać do czytania ebooków, a jest oczywiście dużo innych readerów (choć na pewno żaden nie będzie lepszy od tych z palmtopa),
>takiego "normalnego" launchera chyba nie ma, jednak w 1.5 możesz z poziomu wbudowanego launchera uruchomić launchera do softu homebrew, ]:>
>multitasking w konsolce? Pamiętaj, że to tylko konsolka...
>Co do tego emu PS1 to zastanawiam się jak Sony to rozwiąże. Przecież tak walczy z piratami, więc czy pozwoli na robienie iso z orginalnych płytek PSXa? Przecież tak łatwo je rozprowadzać... Jednak na dzień dzisiejszy oficjalnego emu PSXa, który podobno ma być standardowo w firmware nie ma.

*

nothin

luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #76 dnia: Wrzesień 13, 2006, 23:25:36 »
f, czyli to tylko konsolKa...;/
f, czyli nie zamiast, a oprócz pocketa.

*

Offline eMCej09

  • ****
  • 769
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 2G 16GB; JVC MP-XV841; PALM IIIc;SONY Clie SJ-22; PALM Centro CDMA; GPS P 3104;PSP FAT; NDS CLS  + pare giga MMC I SD
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #77 dnia: Wrzesień 13, 2006, 23:29:28 »
ebook
jest dobry ebook reader, tak jak kiedys nie wyobrazalem sobie zdradzenia ksiazki dla ebooka, tak teraz chyba calkowicie zrezygnuje z kupowania ksiazek, czyta sie swietnie, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony i wlanie bede trzecia juz ksiazke zaczynal czytac w ten sposob. Sam reader jest bardzo prosty w budowie i obsludze, mam jakas stara wersje i sprawuje sie swietnie. Powiekszanie/pomniejszanie tekstu, zapamietywanie gdzie sie skonczylo (mozlowosc robienia nieskonczonej ilosci zakladek dla kazdego pliku oddzielnie), ten co ja uzywam ma polskie litery i czyta pdfy, choc nie wszystkie (te z grafika i dziwnym rozmiarem strony, co nie bardzo chca isc, ale to tylko incydentalne przypadki)
PSX
poki co, cos tam jest, jednak nawet sie nie zainteresowalem, ale miedzy wrzesniem/pazdziernikiem lub pazdziernikiem/listopadem sony wypuszcza najnowszy soft (3.0), ktory bedzie mial wbudowany emu PSX, czyli bedzie dzialac na 100% szybkosci, duzo info na ten temat znajdziesz w googlach
multitasking i pulpit
multitasking lezy, choc sa programy, ktore w jakims tam sposob daja jego namiastke, launcher istnieje, aczkolwiek... zaraz napisze Ci wiecej na PW

Cytat: "Poklik"
inaczej zostaje ciągłe włączanie GTA> długi loading z płytki umd> wybranie loada> znowu czekanie aż load się w pewnym stopniu załaduje i dopiero wtedy można cokolwiek "normalnego" uruchomić. Zresztą sam sprawdź na filmikach z np. YouTube jak to wygląda w praktyce...


juz jest downgrader z 2.71 robisz up do 2.71 i zjezdzasz do 1.5
...

*

nothin

luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 04, 2006, 20:55:56 »
thx eMCeJ09
Napisane: Wrzesień 15, 2006, 17:36:20
bump, ale myślę ,ze warto, ciekawy post o ppc i psp w ujęciu wielorakim, polecam:
http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=358790&forum_id=3&gforum_id=0

*

Offline eMCej09

  • ****
  • 769
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 2G 16GB; JVC MP-XV841; PALM IIIc;SONY Clie SJ-22; PALM Centro CDMA; GPS P 3104;PSP FAT; NDS CLS  + pare giga MMC I SD
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 10, 2006, 18:48:38 »
wyszedl nowy emulator GBA, dziala juz tak, ze wbija w fotel i save jest i 100% plynnosci dzwieku i obrazu, akurat sprawdzalem F-Zero tutaj np. po wyscigu dzwiek potrafi chrupnac, czy w czasie ladowania cos tam zgrzytnie, ale sa to tak minimalne niedogodnosci, ze mozna powiedziec, iz w koncu  powstal pierwszy przenosny emu GBA, ktiory pozwala na komfortowa gre. Aha i jest to dopiero wersja 0.8 czyli bedzie duzo lepiej w przyszlosci, a juz jest bardzo dobrze.

na razie jest obsluga tylko czesci gier, ale za to ogromnej czesci, no i niektore faktycznie dalej skacza, ale jest ich coraz mniej
...

*

nothin

luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 10, 2006, 18:59:23 »
.. hm , tak czytam trochę i kompatybilność podobno jest taka sobie jeszcze...
ciekawy jestem jak to jest aktualnie z emulacją psxa cosik mało informacji na ten temat, cicho jakoś..

*

Offline eMCej09

  • ****
  • 769
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 2G 16GB; JVC MP-XV841; PALM IIIc;SONY Clie SJ-22; PALM Centro CDMA; GPS P 3104;PSP FAT; NDS CLS  + pare giga MMC I SD
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #81 dnia: Grudzień 25, 2006, 12:55:39 »
pare miesiecy minelo na scenie psp i sporo ciekawego sie wydarzylo, od razu przejde do konkretow

emulacja GBA - 30% tytulow a mysle, ze nawet wiecej chodzi juz praktycznie ze pelna predkoscia i zapewnia duzo lepsza rozrywke niz oryginalne GBA. Niemozliwe? A jednak! Przewazyly o tym kilka rzeczy, po pierwsze ekran PSP jest wiekszy, ma super podswietlenie, po drugie mozemy wybierac pomiedzy oryginalna rozdzielczoscia,  powiekszeniem, rozciagnieciem na caly ekran, zachowaniem proporcji 3:2, rozmyciem obrazu, pozostawieniem pikseli, ogolnie dajac pelny rozmyty ekran, gdy wygladaja duzo lepiej niz na oryginalnym GBA, sprawa trzecia to mozliwosci robienia save w dowolnym momencie, czego na GBA nie uswiadczycie no i na pewno nie padnie Wam bateria w cartdridgu, co ciagle mialo miejsca w oryginalnych grach. Ostatnia rzecz, zawsze mozna miec przy sobie od cholery gier, nawet na malej karcie pamieci, chyba najwieksza gra na GBA miala 32MB, a i tak 90% gier to maksymalnie 8MB na jedna gre. Niestety wszystko jeszcze nie dziala, jak nalezy, niektore romy nie uruchamiaja sie wcale inne sie tna, ale postep i tak jest ogronmy. Obecnie licza sie dwie wersje emulatora i najlepiej uzywac obu, bo na jednej chodzo plynnie jedna czesc gier, na drugiej druga. Emulatory te to gpSP 0.9 i gpSP 0.8 kai

emulacja PSX - czyli gwozd programu, pojawila sie i nagle PSP ostrzymalo kilka tysiecy gier. Nie musze chyba mowic, ze dyskusja o plynnosci dzialania jest zbedna, bo skoro SONY wypuszcza emu wlasnej maszynki to raczej robi to dobrze. Co prawda SONY zrobilo wszystko, zeby nie bylo tak pieknie, ale piraci nie okazali sie gorsi i tez pracuja w pocie czola, by moc grac we wszystko. W czym problem?
-> Po pierwsze emulator zostal dodany do softu 3.00 i nastepnych, jak wiemy soft ten nie pozwala na uruchamianie aplikacjie homebrew (pisanych przez zapalonych programistow), jednak wyszla nakladka na soft 1.5 (ten pozwala uruchamiac kazda aplikacje), ktora emuluje soft 3.00 i kolejne
-> Po drugie emulator odpala tylko gry, ktore SONY udostepnia w swoim internetowym sklepie, ale na szczescie tylko po 5$ za sztuke, na nieszczescie tych gier jest poki co mniej niz 10 chyba.
-> Po trzecie (o zgrozo) aby moc zagrac w ktorakolwiek z gier trzeba miec (UWAGA!) Playstation 3 buahahahahaha, no to sobie SONY zakpilo z posiadaczy PSP
-> Po czwarte juz zlamali wymog posiadania PS3 i mozna odpalas kopie zapasowe tych gier za 5$
-> Po piate juz zlamali wymog posiadania gier za 5$, nawet ich kopii zapasowych i juz niebawem bedzie mozna odpalic kazda gre zrzucona z pltyki do PSX
-> Po szoste, PSP ma dwa przyciski mniej niz pad do PSX i pojecia nie mam, jak to rozwiaza ?

to by bylo tyle wiesci z frontu, jak tylko cos ciekawego sie wydarzy od razu Was poinformuje
...

*

Offline Poklik

  • *****
  • 2379
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.poklik.yoyo.pl
  • Sprzęt: eee... 901
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #82 dnia: Grudzień 25, 2006, 13:43:57 »
Hmmm... Ostatnio też czytałem trochę o tym nowym sofcie 3.0x i muszę przyznać, że PSP coraz bardziej mnie kusi.
Choćby ten nowy soft 3.02oe (Open Edition ;) ). Łączy możliwość uruchamiania homebrewu + ma funkcjonalność zwykłego 3.02 (w tym uruchamianie gier PSX bez PS3).
Nowy Daedalus R8 jak widać na filmiku http://youtube.com/watch?v=vYocoXToOpQ zyskał "trochę" na szybkości i muszę przyznać, że dla mnie już nawet to wystarcza (a może eMCej09 mógłbyś sprawdzić działanie Zeldy OOT na tym emulatorku?).
Co do tego PSXa to mam jakieś mieszane odczucia... Dotąd jak widziałem szybkość emulatorków PSX homebrew była nędzna, gorsza nawet od N64, a tu raptem SONY wypuszcza idealną emulkę: 100% szybkości, 100% kompatybilności?
Raczej myślę, że nie jest to 100% emulacja, możliwe, że SONY w tych "romach" udostępnionych przez siebie coś zoptymalizowało, czy wręcz przekompilowano te gry dla procka PSP... Sam nie wiem, jednak faktyczną wadą tego emulatorka będzie niemożność odpalenia zwykłego iso od PSX, a SONY zapewne wyda mało tytułów na ten emulator.

A co do przycisków to na obudowie jest ich jeszcze kilka, więc zawsze da się przypisać buttona po np. zmianę głośności, czy analoga ;) (tak, tak, wiem, że jest to niewygodne, ale zawsze to lepsze od braku tych przycisków).

*

Offline eMCej09

  • ****
  • 769
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 2G 16GB; JVC MP-XV841; PALM IIIc;SONY Clie SJ-22; PALM Centro CDMA; GPS P 3104;PSP FAT; NDS CLS  + pare giga MMC I SD
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #83 dnia: Grudzień 25, 2006, 15:48:38 »
Cytat: "Poklik"
Hmmm... Ostatnio też czytałem trochę o tym nowym sofcie 3.0x i muszę przyznać, że PSP coraz bardziej mnie kusi.
Choćby ten nowy soft 3.02oe (Open Edition ;) ). Łączy możliwość uruchamiania homebrewu + ma funkcjonalność zwykłego 3.02 (w tym uruchamianie gier PSX bez PS3).


nie zapominaj, ze aby moc zaistalowac 3.02oe obecnie potrzebujesz zejsc do 1.5 i dopiero potem instalowac 3.02oe Majac soft 3.0x od sony obecnie jest sie ugotowanym i skazanym na oryginalne gry i zadne inne programy

Cytat: "Poklik"
Nowy Daedalus R8 jak widać na filmiku http://youtube.com/watch?v=vYocoXToOpQ zyskał "trochę" na szybkości i muszę przyznać, że dla mnie już nawet to wystarcza (a może eMCej09 mógłbyś sprawdzić działanie Zeldy OOT na tym emulatorku?)


sprawdzilem, Zelda odpala sie elegancko (bez dzwieku, ale moze trzeba go ustawic gdzies), intro dziala na poziomie 5kl/s do 15kl/s, momentami bywa 100% plynne, menu to 40-60kl/s, a sama rogrywka 4-8kl/s w tej wiosce na poczatku i nawet do 20 kl/s w pomieszczeniach. Moze nie jest to szczyt marzen, ale wyglada bajecznie, super grafika, swietna animacja, na upartego moznaby juz grac.

(jak chcesz moge nakrecic Ci filmik to sam zobaczysz i ocenisz)

Cytat: "Poklik"
Co do tego PSXa to mam jakieś mieszane odczucia... Dotąd jak widziałem szybkość emulatorków PSX homebrew była nędzna, gorsza nawet od N64, a tu raptem SONY wypuszcza idealną emulkę: 100% szybkości, 100% kompatybilności?

to nie jest tak, jak piszesz, SONY wypuszczajac PSP zna architekture poprzedniej maszyny i w oparciu o ten sam procesor po prostu uruchamia kompatybilnosc wstecz, tak jak np na ps2 dzialaly gry z ps1, a na ps3 dzialaja z ps2 i ps1, podobna sytuacja jest w nintendo, DS ma chyba 33MHz a gry z GBA dzialaja w 100% poprawnie, choc PDA o procesorach 400MHz nie radza sobie z kazdym tytulem, a to dlatego, ze producent wie na czym to wszystko jest oparte i jak napisane sa programy. Programista chcac napisac emulator musi wlasnie wszystkie funkcje emulowac, producent po prostu wykorzystuje swoja architekture, bo zna "know how" obu maszyn, na dowod tego niech bedzie informacja zawarta juz w poprzedniej mojej wiadomosci, ze jeden koles ze sceny PSP juz znalazl sposob na przerabianie wszystkich gier z PS1 na ten typ plikow, ktore odczytuje PSP. Wynika z tego, ze SONY nic nie zmienia, tylko na zywca wrzuca gotowe tytuly. Jednak 100% pewnosci bedziemy miec, jak program do przerabiania ISO na format PSP pojawi sie w necie, a mysle, ze nastapi to przed sylwestrem jeszcze.


maly update posta:

ten koles od lamania zabezpieczen SONY juz wypuscil soft pozwalajacy grac w kazda gre z PSX, duzo sie nie pomylilem, nastapilo to przed sylwestrem ;)
...

*

Offline Poklik

  • *****
  • 2379
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.poklik.yoyo.pl
  • Sprzęt: eee... 901
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #84 dnia: Grudzień 25, 2006, 16:41:17 »
Jak możesz nakręcić, będę bardzo wdzięczny.  :O~
Co do tego PSX to faktycznie, ze specyfikacji obu konsol wynika, że mają (przynajmniej z nazwy ;) ) podobne procesory. Jednak po przerobieniu romów to już nie można nazwać tego emulacją, tylko "natywnym" odpalaniem tych gier.
Akurat tu przypomina mi się podobna sytuacja w przypadku GP32 i emulacji GBA. Obie konsolki miały podobne procesory w architekturze ARM, dlatego zastosowano tam częściową konwersję robów GBA, aby część instrukcji zawarta w romie była obsługiwana bezpośrednio przez procesor, a nie emulowana. Nie muszę mówić, że poprawiło to znacząco szybkość działania, jednak kompatybilność znacząco spadła. Ahhh, żeby takie coś zastosować w pocketach w których także jest ARM...
Do tego odkąd pamiętam np. GBA miał dwa procki: jeden od GBA (ARM) i jeden od GB (Z80), a więc także nie było tam emulacji. Co do NDS to także mi się wydaje, że miało dwa procki, jednak czy faktycznie drugi był od gier GBA to nie mam pojęcia, więc może być tak jak mówisz.

Powiedz mi jeszcze, na co oprócz płyt głónych TA-082 i TA-086 (IC-1003) i wersji softu zwracać uwagę przy kupnie? Czy tylko IC-1003 jest felerna, a inne da się bez problemów downgradować do 1.50, lub 3.02oe (przyjmijmy, że mają soft 2.60, z którego da się robić downgrade)?

*

Offline eMCej09

  • ****
  • 769
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 2G 16GB; JVC MP-XV841; PALM IIIc;SONY Clie SJ-22; PALM Centro CDMA; GPS P 3104;PSP FAT; NDS CLS  + pare giga MMC I SD
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #85 dnia: Grudzień 25, 2006, 21:20:44 »
Poklik wyslalem Ci na PW linka z tymi filmikami, daj znac jak sciagniesz bo potrzebuje miejsce na tym FTP

filmiki te nie sa moze najlepszej jakosci, ale cos tam widac

co do Twoich pytan to praktycznie wymieniles juz nawjazniejsze rzeczy, z tym ze mozna juz robic downgrade z softu 2.8, czyli jak masz 2.6 to mozesz zrobic downa z uzyciem oryginalnego GTA, albo up do 2.71 lub 2.8 i potem down z uzyciem darmowych programow, przy czym poki co lepiej z 2.71 bo downgrader dla 2.8 jeszcze jest troche niestabilny

lipna jest wlasnie tylko ta plyta glowna i w sumie bardzo malo jest jej na rynku, duzo sie o niej mowi, a prawie nikt jej na oczy nie widzial, bo z poczatku byla produkowana tylko na japosnki rynek, a obecnie czasem niby w nowych PSP mozna ja trafic

na co jeszcze zwracac uwage? chyba juz tylko na te rzeczy, na ktore zwraca sie uwage przy kazdym sprzecie, czyli czy przyciski dzialaja, czy nie porysowany jest itp.

w zasadzie to ja sie nosze z zamiarem sprzedazy/zamiany mojego PSP, tylko jakos tak zawsze nie mam do konca pewnosci, nikt mnie nie przekonal jeszcze, zeby to zrobic, jakbys chcial poczytac to tutaj moj stary watek z dzialu zamienie http://pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=56106  choc mowie ja to tak troche chce troche nie chce sie go pozbywac ;)
...

*

Offline Poklik

  • *****
  • 2379
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.poklik.yoyo.pl
  • Sprzęt: eee... 901
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #86 dnia: Grudzień 25, 2006, 21:50:33 »
Ok, już zasysam. Jak skończę wyślę ci PW.
Mam jeszcze ostatnie pytanie. Gdzieś kiedyś obiło mi się o uszy, że do odbalemia home-made softu potrzebny jest dowolny umd (nawet demo disc) włożony do stacji, czy to aby na pewno prawda?

*

Offline eMCej09

  • ****
  • 769
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 2G 16GB; JVC MP-XV841; PALM IIIc;SONY Clie SJ-22; PALM Centro CDMA; GPS P 3104;PSP FAT; NDS CLS  + pare giga MMC I SD
luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
« Odpowiedź #87 dnia: Grudzień 25, 2006, 22:20:03 »
tak bylo przez dlugi czas (ale demo disc kupisz juz za 5zl), obecnie na custom firmware nie ma takiej potrzeby, juz od wersji 2.71CF
...