PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie PPC => Emulacja => Wątek zaczęty przez: xoen w Lipiec 02, 2006, 15:33:20

Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 02, 2006, 15:33:20
W epoce, która owocuje niebywalymi maszynami, osoba, ktora pamięta stare maszyny może czuć się cokolwiek zagubiona.

Zabawa emulacją starych maszyn  na pockecie jest dla mnie próbą przywrócenia feelingu starych czasówn (vide muza z draconusa pod emulką atari xl, jeśli ktoś kojarzy...).


Spowiedź dotyczy czystej niemożliwości osiągnięcia celu.
nie da się, mimo wypasionych pocetów, tak?

Potrzebuję opinii posiadaczy szybkich maszyn, jaki sprzęt emuluje np:

założenia:

atari xl/xe/800/etc... - fullscreen, nie zacinający się dźwięk,

atari st - płynne gry przy >4h dzialania, nosound, framskip np.1-2,

Amiga - 70-90% prędkości realnej amigi 500 z 512 chip,512 fast, Kick 1.3, przy korzystaniu z ADFów,

SNES - Sound stereo, min 22khz, frameskip max 2,tytuł testowy: chrono trigger, earthboud.

c64 - bez problemu nawet na starym sprzęcie - nawet na Opti działa świetnie z dźwiękiem, fullscrrenem, itp,

MAME - martwy teren, czekamy na pocketmame v 0.5?...

PSX - emulacja przyzwoita - na czym.... wyznacznik: driver 1...(mehehehe, tak..),

emulacja PC - to jest na tyle płynny temat, ze pomińmy.

O co chodzi:


osiągnąłem max mozliwości na pockecie 300 mhz (jakby nie kręcić proca:) zakres 200 mhz - 590 mhz... ) , optymalizując konfigi. Nadal mój sprzęt nie jest w stanie wykonać zalożeń.

chciałbym wiedzieć, czy nowsza technologia naprawdę jest warta utraty starego sprzętu?

Jak realnie dzialają wam emulowane platformy na waszym sprzęcie...

każdy wpis się przyda.
generalnie, interesują mnie doświadczenia na maszynach qvga, VGa to martwa strefa wydajności i kompatybilności...

Plz, wpisujcie wasze maszyny na konkretnych maszynach, warunki testu itp...

zdaję sobie sprawę, że to temat dla fanatyków....
hm może i nie, piszcie, co chcecie.. myslę, że tytuł wątku usprawiedliwi adminom dowolne wpisy.

(pewnie będzie max 1 wpis).


update:
 poczytałem trochę o psp i szczerze mówiąc, zastanawiam się mocno, czy to nie byłoby jedyne wyjście. jeśli jeszcze na czymś takim jest ebook reader, to chyba czas zdradzić pocketa na rzecz psp...
ktoś zapyta czaemu?
http://www.psparchive.de/cgi-bin/cfiles.cgi?0,0,0,0,5

to pierwsza z trzech stron spisu, dlaczego. Tak niebywale szybkiego rozwoju nie widziałem chyba na żadnej maszynie..szok.

od razu pytam: jak zemulować psp na pececie, muszę sprawdzić to cudo.

screen z nakładki graficznej na os:
(http://psixonline.com/media/screenshots/002.jpg)
zaczynam pożądać...lol.
jak olbrzymi to temat uzmysłowiłem sobie gdy spojrzałem na ilość wpisów na tej stronie(po prawej w menu):
http://pspupdates.qj.net/2005/09/psppdf-released.html
obłęd.

sama emulacja(w nawiasie ilość wersji, typów itp):

Emulators

Amiga 500(10)
Amstrad CPC(10)
Apple II(1)
Atari(24)
BBC Micro computer(3)
Capcom Play System 1(1)
Chip 8(5)
ColecoVision(6)
Commodore 64(13)
Gameboy & Gameboy Color(79)
Gameboy Advance(12)
HitBit(8)
HP48(6)
Intellivision(4)
Intellivision(1)
Macintosh(4)
MAME(17)
MGT Sam Coupé(1)
MSX(25)
Neo Geo(65)
Nintendo 64(32)
Nintendo NES(50)
Odyssey(1)
PC-9801(7)
PlayStation(10)
PSP(9)
ScummVM(13)
Sega Gamegear & Master System(11)
Sega Genesis Megadrive(41)
Super Nintendo SNES(74)
TI-92(1)
Turbo Grafx 16 & PC Engine(33)
Vectrex(1)
Wonderswan(21)
X86(1)
ZX Spectrum(4)

lada chwila n64 też będzie,Oo.
prosiłbym posiadacza takiej maszyny o głos o emulacji na tym cudzie.

kolejny update:

chyba trochę ochłonąłem, psp jako zamiennik pocketa raczej odpada, bo, jesli dobrze rozumiem, ekran sonki nie jest dotykowy?skandal.;/
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Przemol w Lipiec 02, 2006, 17:19:40
Witaj. Jako ze zbieram stare maszyny to chetnie napisze tez cos o emulatorach.
atari xl/xe/800/etc. chodzi dobrze
atari st roznie- no sound musi byc
amiga niegrywalne gry ktore sprawdzilem
c64 bez problemu zadnego kazda gra grywalna w pelni
spectrum w pelni grywalne
innych nie mialem czasu sprawdzic ale zrobie to niebawem.
btw to jest PocketSCUMM - v0.9.0. Uwielbiam te stare gry lucasa.
Calosc sprawdzone na acerze n311.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: silentjob w Lipiec 02, 2006, 18:16:03
Podobnie ma się sprawa z hx 2750:
-C-64 cudownie :),
-Amiga, przy odpowiednim pokombinowaniu/ustawieniach da się sensownie pograć,
-Atari, brak doświadczeń, niemniej zakładam, że powinno pójść,
-PSX GTA1 śmiga wyśmienicie, GTA2 czasem lekko zwalnia, niemniej jest grywalne :),
-MAME, nie udało się odpalić niczego, do tematu może powróce jeśli będe miał ochotę,
-GB/GBC chodzi bardzo dobrze, odpalane na aplikacji Morphgear, nowszych emulatorów nie testowałem.

Myślę, że jakoś pomogłem w rozwiązaniu nurtujacych pytań :)).
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 02, 2006, 21:28:50
Cytat: "Przemol"
spectrum w pelni grywalne

A możesz powiedzieć coś bliżej? Jakiego emulatora używasz? Nie masz problemów z konfiguracją? Bo jak dla mnie Spectrum to porażka. Oczywiście, gry się odpalają bez najmniejszych zastrzeżeń, ale do grywalności to mam kilka uwag. Najważniejsza to sterowanie. W "SpectrumAnyWhere" klawiatura totalnie rozkalibrowana - przez co wpisanie LOAD "" potrzebne do wgrania TAPa jest jak trafienie w lotto. "PocketClive" - nie działa joypad a granie klikając w klawisze ... szkoda gadać. Dziwnie to zabrzmi ale w tej konkurencji PocketPC przegrywa z GBA - tam emulacja Spectruma jest genialnie rozwiązana mimo że konsolka ma przecież mniejszą od ZXa rozdzielczość no i raczej nie jest przystosowana do obsługi klawiatury.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 03, 2006, 06:01:43
silent, mów więcej o amidze, jak to działa..
 
kto ma psp i bawi się emulacją, jest ktoś?
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Lipiec 03, 2006, 11:23:30
a moje pytanie takie;

WM 2003 SE i emulator Amigi ....
jakiego używacie ( wersja  i link najlepiej ) u mnie niestety nie rusza nic co mi pod WM 2003 działąło ...
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 03, 2006, 12:40:22
xoen
jak szukasz nowych wrażeń to może zainteresuj się gp2x. To rzecz w sam raz dla fanatyków, następca gp32. Oczywiście, nie zamiast pocketa - jakakolwiek konsola zamiast pocketa to chyba pomysł chybiony. Ogólnie zresztą wydaje mi się że pockety mimo wszystko mają szersze możliwości, może się mylę, jestem tu krótko ale za to przybywam z krainy konsol właśnie.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Lipiec 03, 2006, 13:09:20
Sam kiedyś miałem GP32 i mogę teraz spokojnie powiedzieć, że konsola nigdy nie zastąpi mi w pełni palmtopa. Tak samo jest z PSP. Niby można zrobić większość rzeczy co na palmtopie, jednak to nie to samo. Choćby mp3 - brak odtwarzania w tle, ebooki - także nie ma żadnego dobrego czytnika, brak dobrego pimu itd. itp.
Z emulatorami też różnie bywa. Część tylko na screenach ładnie wygląda, a jak naprawdę chodzą to inna sprawa...
Jednym słowem konsola nie zastąpi palmtopa, ale palmtop zastąpi konsolę. :)
PS. A emulator N64 na PSP już dawno jest, nawet widziałem wideo, nieźle chodzi (SM64).
PS2. Co do GP2X to mam jakieś mieszane uczucia... Chyba miała już premierę a ciągle nie można jej nigdzie kupić  :S (nawet na ebayu jest raptem kilka sztuk).
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 03, 2006, 13:24:23
Cytat: "Poklik"
Co do GP2X to mam jakieś mieszane uczucia... Chyba miała już premierę a ciągle nie można jej nigdzie kupić  :S (nawet na ebayu jest raptem kilka sztuk).

Poklik, no jak to gdzie? lik-sang (dla niewtajemniczonych, sklep lik-sang jest dla konsolowców zdaje sie tym samym co dla pocketowców shop brando)
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Lipiec 03, 2006, 14:25:52
Cytat: "killcabbie"
Cytat: "Poklik"
Co do GP2X to mam jakieś mieszane uczucia... Chyba miała już premierę a ciągle nie można jej nigdzie kupić  :S (nawet na ebayu jest raptem kilka sztuk).

Poklik, no jak to gdzie? lik-sang (dla niewtajemniczonych, sklep lik-sang jest dla konsolowców zdaje sie tym samym co dla pocketowców shop brando)

No jasne, że sklep znam  :D , ale żeby żadnej konsolki na Ebayu nie było, nie mówiąc już o Allegro, dziwne trochę...  :mysli:
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 03, 2006, 15:14:20
faktycznie poczytałem sporo o sofcie na psp , Poklik masz rację, to nie byłby dobry zamiennik...ale ekran i guziki....chciałbym mieć w pockecie takie...
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Tiduss w Lipiec 03, 2006, 16:21:10
Według mnie dla  ciebie PSP bylby idealnym sprzetem :)
Bo glownie zabija emulacje na pocketach sterowanie. W takie Abe exodusa na emu psxa nieda sie grac :) ze wzgledu na musowe wcisniecie r1+strzalke+ w odpowiednim momencie trojkat(zeby przeskoczyc w rozbiegu) co jest niemozliwe praktycznie na pocketach  :(
A kwestia emulacji na psp jest o tyle dobra ze w raz z softem 3.0 sony wypuszcza swoj emu psxa na psp wiec o kompatybilnosc itd niema sie co martiwc  :proud:
Do tego dochodza gry z psp  ;) No i jak pisales ekran 4,3 cala  :proud:
A emulacja temu sie tak szybko rozwija bo psp jest tylko jedno pod jedna dana specyfikacje robia emu , plus  posiada konkretna karte graficzna co jest sprawa priorytetowa w kwesti emulacji
A kwestia braku dotykowego wyswietlacza to niewiem co tak musowo chcesz go miec  :)
Sam kupilem Pocketa z mysla glownie o emulacji , co widac w postach co kiedys pisalem  ;)
Ale po sprawdzeniu doszlem do wniosku ze to jedna wielka poraszka jest i tyle  :surprised:
No i duzym plusem jest cena , gdyz uzywane psp mozna kupic za 500-600 zl , a nowke za 700 na allegro
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: eMCej09 w Lipiec 03, 2006, 18:59:07
Cytat: "xoen"
silent, mów więcej o amidze, jak to działa..
 
kto ma psp i bawi się emulacją, jest ktoś?


 ja mam PSP od niedawna i troche malo czasu na bawienie sie, ale z pierwszych wraznien:

- trzeba miec soft 1.50 i zaden inny, nowszy nie da sie poki co za bardzo zmniejszyc (tylko da rade 2.0 na 1.50)
- atari 800xe emuluje dobrze, ma calkie sporo opcji (powiekszanie ekrany, oryginalny rozmiar, zmiana klawiszy, calkiem sympatyczna emulacja klawiatury, choc nie idealna), dzwiek lekko nie jest zgodny z oryginalem i potrfi po zbytnim grzebaniu w opcjach zaczac buczec

napisz co konkretnie Cie interesuje (najlepiej podaj linki) to wrzuce potestuje i dam Ci odpowiedz, jest maly problem, z racji pracy mam malo czasu na to, ale bede sie staral
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Tiduss w Lipiec 03, 2006, 19:25:47
eMCej09
Jest juz mozliwosc Downgrader z 2.01 , 2.5 i 2.6 na 1.5
Ale trzeba posiadac GTA w ktorym wykorzystana jest dziura w save i przez niego sie Downgraduje

Ale na inych softach tez mozna smigac na emu snesa,nes na przyklad ale tylko prez devhooka i to gta, na 1.5 simga sie odrazu bez zadnych kombinacji

- Emu snesa chrono triger z dzwiekiem i prockiem podkreconym na 333 i frameskip 2 smiga praktycznie w 100% czasem sa lekie zwolnienia tak do 80-90%
-N64 narazie slabo chodza tytuly ale dzisiaj wyszlo info ze nowa wersja ktora notabe ma byc wydana za 2 dni ma juz swietna optymalizacje i Mario 64, Zelda OOT,  Goldeneye 64 chodza w 100% emulacji z dzwiekiem i bez kaszaniacej sie grafiki

Reszta mnie raczej nie interesuje vide atari itd wiec ci niepowiem jak wyglada emulacja tych maszyn
Bede sie jeszcze bawil z Mame to cos napisze
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Lipiec 03, 2006, 21:15:22
jak mnie nie opadnie chęć zakupu nowego GPS'u to sobie zabaweczke kupie ..... zawsze moge powiedzieć  że dla syna .... :)
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: eMCej09 w Lipiec 03, 2006, 21:46:16
no i powtorzyc nalezy, to co  Tiduss napisal, z najnowszym softem do PSP ma byc wprowadzona emulacja PSX, czyli znaczy to tyle, ze kilka tysiecy gier stanie otworem dla PSP w ciagu jednego dnia
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Przemol w Lipiec 03, 2006, 22:16:40
do emulacji to gp32x a nie psp :)
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 03, 2006, 23:59:48
mówiąc krótko, bo nie mam czasu, nie zgodzę się, potencjał jest lepszy w psp.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Tiduss w Lipiec 04, 2006, 00:23:50
Zes wyskoczyl z tym Przemol
A co posiadasz gp32x i psp ze porownywales?
A i xoen nienapisales na czym testowac emu gba :)
Bo z tego co widzialem interesuje cie ten emu :)
- na PSPVBA v1.0.4 procku 333 frameskip 2 czasem mam 100% na tactics ogre ale to bardziej wymagajacy  tytul :) na sword of mana praktycznie caly czas jest 100% a dzwiek sie kaszani jak w tym emu gba co opisywales na tym forum :)
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Lipiec 04, 2006, 11:23:55
Przemol: Zobacz ile emulatorów powstało dotąd na PSP a ile na GP2X (bo chyba chodziło ci o GP2X a nie GP32). Zresztą początkowo GP32 miała być wydana tylko dla kitajców  :kill: i to pewnie dlatego tak słabo ją rozpromowano (chociaż jest technicznie nieporównywalnie lepsza od GBA. GP32 to niemal palmtop - był port Opie, a nawet próbowano odpalić na nim WinCE 5.0 :) ). Natomiast PSP była niemal od razu wydana na całym świecie (no i reklama zrobiła swoje). I to jest właśnie przyczyną tego, że GP widocznie przegrywa po względem emulatorów z PSP.

Xoen: kupując GP32 także myślałem tylko o zastosowaniu emulacji, jednak już po kilku dniach zaczęło mi brakować palmtopa. :) I to wcale nie była zasługa braku ekranu dotykowego (w konsoli jednak praktyczniejsza jest grubsza osłona na ekran, żeby się nie rozbił), a braku systemu operacyjnego z prawdziwego zdarzenia. Choćby włączenie konsolki chwilę trwa, w palmtopie to sekundy (niby szczegół ale jak chce włączyć, aby na chwilę zobaczyć np. jakiś plik to jest to denerwujące). Także jeżeli chcech wyłączyć palmtopa w czasie np. czytania to po prostu wyłączasz i gdy włączysz to masz to samo na ekranie, jak przed stanem wyłączenia. Natomiast jak kosolkę wyłączysz choćby na sekundę to trzeba potem znowu czekać na załadowanie się gry...
Dużą wadą jest także brak jakiejś wbudowanej pamięci do zapisu plików. Np. chcesz od kogoś skopiować zdjęcia z karty pamięci. Na palmtopie bez problemu, na konsolce niemożliwe.
Dodatkowo te ciągłe problemy z firmware w PSP... Nie ma jakiegoś "normalnego", żeby wszystko na nim poszło. W palmtopie po prostu kopiujesz pliki i grasz.
Czyli jeżeli chcesz konsolkę tylko do emulacji i gier to śmiało bierz PSP. Jednak jeżeli chcesz czasem także przeczytać jakiegoś ebooka, czy choćby zedytować najmniejszy plik tekstowy, czy graficzny to śmiało bierz palmtopa.
Rób jak chcesz, ale ja jak bym kupywał teraz jakąś konsolkę to pewnie bym zostawił dla siebie jakiegoś palmtopa, choćby starego m105. :)
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 04, 2006, 12:17:11
Poklik ale GP32 to już przeszłość - na GP2X jest system operacyjny - linux :)

Nie mówię że GP2X jest lepsza od PSP, ani odwrotnie bo tego nie wiem. Ale dla mnie to wygląda interesująco:
Cytuj
It can play games. It can play your Movies. It can play your music. It can view photos. It can read Ebooks. It runs on just 2 AA batteries - And it can do all this in the palm of your hand or on your TV screen.

Yes that's right, this handheld can connect to the TV, console style. Watch your DivX movies on the TV. Play emulated classics on the TV. Try big screen Quake. Or just play them all on the GP2X's large 320*240 backlit screen. You get the best of both worlds.

It runs the free Linux operating system. This means a whole world of Games, Utilities and Emulators are at your disposal. Quake, Doom, SNES, Megadrive, MAME, Media players and Applications to name just a few.

It's powerful - Two 200mhz CPU's with 64meg of RAM, custom graphics hardware and decoding chips. Takes SD cards and has 64M of NAND memory. Plenty to play with. One of the most powerful and advanced handhelds today.

That means it can play movies without any re-encoding. Just put them onto an SD card. Any size. Any resolution. No messing about. The GP2X scaling chip will resize to fit the screen. No other handheld can do that.

It's open. You want to develop your own games for the GP2X? Go right ahead. The SDK is included with the system free. Not since the days of the Amiga has a system been so easy to develop for, commercially and for fun.


Dla was nie? Trudno. Dla każdego coś dobrego.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Lipiec 04, 2006, 12:44:34
Nie no, przecież nie mówię, że GP2X jest złe. Po prostu GP jest tak słabo dostępny, że cena będzie pewnie kolosalna  :terrified: a takich PSP już na Allegro jest od groma, więc zawsze to kupi się używkę, a już na pewno cena będzie z każdym miesiącem spadać.
Wracając do Game Parka to wiem, że ma on Linuxa, tylko ciekawi mnie na ile jest to "prawdziwy Linux". Żeby był chociaż jakiś emulator, lub chociaż więcej screenów... Jednak wydaje mi się, że nawet tego systemu się nie zauważy. Także dla mnie dużym plusem w GP jest wyjście TV-Out. Jednak cały czas pozostaje kwestia jego dostępności, a szczególnie ceny...
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 04, 2006, 13:06:55
Polecam ten manual (http://archive.gp2x.de/cgi-bin/cfiles.cgi?0,0,0,0,23,933) w formacie pdf. Zawiera dużo screenów tak że można się spokojnie wczuć w obsługę konsolki.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 04, 2006, 13:08:07
psp też się da podłączyć do tv, choć nie znam szczegółów...gdzieś czytałem, no i ta cena... juz teraz nie jest kosmicznie wysoka, ale brak dotykowego ekranu.... i readera ebooków natenczas.(dziwne)...
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Lipiec 04, 2006, 13:40:10
Cytat: "xoen"
psp też się da podłączyć do tv, choć nie znam szczegółów...gdzieś czytałem, no i ta cena... juz teraz nie jest kosmicznie wysoka, ale brak dotykowego ekranu.... i readera ebooków natenczas.(dziwne)...

http://allegro.pl/item112107980_psp_tv_adaptor_graj_ogladaj_filmy_na_tv_sklep_.html Jest to chyba jedyna możliwość wyświetlania obrazu z psp na tv. Jednak jest to bardziej skaner, czy aparat, który wyświetla obraz z otoczenia na tv. Czyli żadne rozwiązanie. W GP podłączasz kabelki do tv i to wszystko. Ehhh... Żeby tak palmtopy miały tv-outa...
Co do readera to pewnie takie są, choćby wbudowana przeglądarka www, jednak nie myśl, że chociaż w minimalnym stopniu zastąpią ci uBooka, czy też iSilo.  :] Choćby taka sytuacja: czytasz długaśną książkę i musisz w gdzieś w połowie wyłączyć konsolkę na dosłownie chwilkę. Ok, wyłączyłeś, włączasz czekasz aż się konsolka odpali. Wchodzisz w menu, wybierasz readera. Chwilkę czekasz aż się odpali. Teraz następne manipulowanie przyciskami ażeby wybrać plik do odczytu. I ostatni etap: przewijanie tekstu do samego środka i szukanie miejsca w którym skończyłeś czytać. ]:> Jedynie można mieć nadzieję, że wreszcie zrobią porządnego readera, obsługującego popularniejsze formaty (na GP32 czytałem nawet książki w Palmowskim formacie .pdb). Oczywiście nie wspominam tutaj o polskiej czcionce, najwyżej poczytasz sobie tekst bez ogonków.  >:)
I taka rada na przyszłość. Nie sueruj się tymi kolorowymi, rodem z WinXP screenshotami z launcherów. Najczęściej są one zupełnie niepraktyczne i najlepsze są te wbudowane w standardowy firmware.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Tiduss w Lipiec 04, 2006, 13:40:56
W oficjalnym sklepie jest za 185 euro , wiec nie tak drogo
http://www.gp2x.de/shop/product_info.php?cPath=21&products_id=28&osCsid=e516146538e43eba64fc7e27ca18fcad
ale do tego dochodzi kwestia przesylki z Niemiec
A co do tego co pisales wyzej Poklik
Jest mozliwosc uspienia Psp i przy wlaczeniu znajdujesz sie w tym samym miejscu
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 04, 2006, 13:48:52
małe spostrzeżenie co do ceny: na lik-sangu gp2x kosztuje $179,90 natomiast psp $229.90
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Tiduss w Lipiec 04, 2006, 14:02:08
Ale czytajac wypowiedzi ludzi na tej stronce
To na dzien dzisiejszy jest lipa z wszystkimi emu nawet z snesa :surprised:
Emu psxa smiga z kaszaniaca sie grafa bez dzwieku z 1-2 fps :)
A nas Psp dochodzi to ze masz jeszcze na niego gry :)
Niektore doruwnujace grafa do gier z  Ps2 :proud:
No i cena na allegro uzywek jest niska i bedzie spadala ze wzgledu na duze zainteresowanie ta konsola :)
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 04, 2006, 15:03:22
Tiduss, ze spokojem, konsolka jest na rynku pół roku, cały czas wychodzą nowe wersje emulatorów. Co do snesa to faktycznie sytuacja nie jest rewelacyjna i tutaj psp jest górą, niemniej jednak są gry działające dobrze. Tak samo psx - tutaj wybitnie jakość emulacji i prędkość zależą od konkretnego tytułu, niektóre wcale nie ruszają, mogło się zdarzyć i te 1-2 fps. Ale są też tytuły grywalne.

A że cena psp u nas spada to tylko się cieszyć, może wreszcie sobie kupię :D
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Lipiec 04, 2006, 15:09:14
Co wy do tej emulki Snesna się przyczepiliście?  :huh: U mnie na h4150 chodzi wyśmienicie. Chrono Trigger, czy taż Mario World chodzą grywalnie z dźwiękiem na darmowym MorphGear (gubi trochę klatek, jednak jak najbardziej da się grać).
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 04, 2006, 15:09:38
oks, tylk oczemu to gp2x jawi mi się jako zwykly dual core(jakby no..) pocket... lol.. 206x2 mhz i nie wiadomo jaki układ grafy to chyba nie to , co 333 mhz psp z magiczną akceleracją? generalnie, sam już nie wiem, co myśleć natenczas zostaję i tak z moim optipadem...

swoją drogą ciekawe, jak się ma kwestia odpalania na psp GBA z np 32 megowym romem, skoro tam fabrycznei jest 32 mb...;/

teraz, jak sobie tak myslę, i tak neimam powodów do narzekań, 120 gramów elektroniki z około 8 platformami, mp3, książki, rozkład jazdy fMPK, czegóż więcej trzeba....

hm, mocy trzeba, mocy...tylko.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 04, 2006, 15:20:24
Cytat: "Poklik"
Co wy do tej emulki Snesna się przyczepiliście?  :huh: U mnie na h4150 chodzi wyśmienicie. Chrono Trigger, czy taż Mario World chodzą grywalnie z dźwiękiem na darmowym MorphGear (gubi trochę klatek, jednak jak najbardziej da się grać).


ee, no bo akurat nie chodziło o to żeby pograć tylko odpalić... pograć można na emu na PC także przecież
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Lipiec 04, 2006, 15:25:47
Cytat: "killcabbie"
Cytat: "Poklik"
Co wy do tej emulki Snesna się przyczepiliście?  :huh: U mnie na h4150 chodzi wyśmienicie. Chrono Trigger, czy taż Mario World chodzą grywalnie z dźwiękiem na darmowym MorphGear (gubi trochę klatek, jednak jak najbardziej da się grać).


ee, no bo akurat nie chodziło o to żeby pograć tylko odpalić... pograć można na emu na PC także przecież

No przecież się normalnie odpala. :D A nawet jak na MG nie odpali to są jeszcze inne emulatory Snesa.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 04, 2006, 15:30:37
Poklik
eee takie nieporozumienie wyszło, bo mi chodziło o emulacje SNES na psp vs gp2x a nie na pockecie
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Lipiec 04, 2006, 15:39:03
Cytat: "killcabbie"
Poklik
eee takie nieporozumienie wyszło, bo mi chodziło o emulacje SNES na psp vs gp2x a nie na pockecie

Aaaaa, no chyba że.  ;) W takim razie w tej sprawie głosu nie zabieram, gdyż żadnej z ww. konolek nie mam, więc nie wiem jak jest w praktyce.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: maniek15 w Lipiec 04, 2006, 17:32:43
Cytat: "xoen"

swoją drogą ciekawe, jak się ma kwestia odpalania na psp GBA z np 32 megowym romem, skoro tam fabrycznei jest 32 mb...;/


W Psp masz karty pamieci . Kumpel mowi ze minimum dla niego to 2gb zeby odpala backupy gier .
Z tego co wiem gry GBA maja 32 mb rom a to jest 8 Mb na zwykłej pamieci .
Już doklanie niepamietam jak jest z tym przeliczaniem wielkosci romów .
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Lipiec 04, 2006, 17:48:23
Cytat: "maniek15"
Cytat: "xoen"

swoją drogą ciekawe, jak się ma kwestia odpalania na psp GBA z np 32 megowym romem, skoro tam fabrycznei jest 32 mb...;/


W Psp masz karty pamieci . Kumpel mowi ze minimum dla niego to 2gb zeby odpala backupy gier .
Z tego co wiem gry GBA maja 32 mb rom a to jest 8 Mb na zwykłej pamieci .
Już doklanie niepamietam jak jest z tym przeliczaniem wielkosci romów .

Owszem jest tam jakiś przelicznik, jednak 32mb romy wymagają (przynajmniej na emulatorze ppc, ale pewnie we wszystkich tak jest) 32mb ramu.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 04, 2006, 17:57:11
tak dla porządku: 32 megabity to są 4 megabajty (1 bajt=8bitów no nie?) i tyle to mają najmniejsze romiki na GBA. Standard to 128-256 Mbit a są i większe, nie pamiętam teraz konkretnie co, ale mam kartę 256Mbit do flashlinkera i na pewno są tytuły które się na nią nie mieszczą. Wielkości romów zawsze są podawane w megabitach.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Tiduss w Lipiec 04, 2006, 18:43:45
Poklik
Mi chodzilo dlatego wlasnie ze emu snesa smiga na wszystkich sprzetach spoko a tutaj lipa
killcabbie
Skad wiesz ze jakies tytuly smigaja dobrze?
Ja tam czytalem to jeden pisze ze ma 1-2 fps na ff7 a drugi ze silent hill chodzi ale w slow motion xD i Dragon ball jakis perfekcyjnie grafe emuluje ale tez slow motion :)
Wiadomo ze w przyszlosci bedzie lepiej ale xoen chce kupic teraz i z tego co Widze na dzien dzisiejszy zadna emulka niechodzi tam dobrze
Wiadomo tez ze na Psp bedzie lepiej kiedys :)
Bo dosyc niedawno niedalo sie wogole grac na emu gba na ktorym byly 2 fps
a teraz niektore tytuly smigaja w prawie 100% predkosci
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 04, 2006, 19:01:33
Cytat: "maniek15"
Cytat: "xoen"

swoją drogą ciekawe, jak się ma kwestia odpalania na psp GBA z np 32 megowym romem, skoro tam fabrycznei jest 32 mb...;/


W Psp masz karty pamieci . Kumpel mowi ze minimum dla niego to 2gb zeby odpala backupy gier .
Z tego co wiem gry GBA maja 32 mb rom a to jest 8 Mb na zwykłej pamieci .
Już doklanie niepamietam jak jest z tym przeliczaniem wielkosci romów .



nic nie kumasz, drogi przyjacielu...

na pockecie emulacja GBA polega na posiadaniu: ilości pamięci ROWNEJ wielkości romu + pamięć na emulkę, bufory itp... skoro toto ma 32 mega, to wątpię, by w ogóle tytuł 32 megowy ruszył, a co do karty, to w pockecie można mieć np 4 giga, tylko to nie ma nic do rzeczy,....niestety...
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 04, 2006, 19:02:46
Cytat: "Poklik"
Co wy do tej emulki Snesna się przyczepiliście?  :huh: U mnie na h4150 chodzi wyśmienicie. Chrono Trigger, czy taż Mario World chodzą grywalnie z dźwiękiem na darmowym MorphGear (gubi trochę klatek, jednak jak najbardziej da się grać).


to mi odpal coś co zabiera moc np. earthbounda - jeśli pójdzie ci z soundem stereo. i to jeszcze na 16 bitach(!).. to klękam, chrono to i u mnie działa przy framskip na 0 na 60 klatkach z dźwiękiem, earthobund wcale.
btw, testowałeś te moje skiny do pocketsnesa albo dosboxa? może dałbyś mi pomysł na layout jakiś...?
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 04, 2006, 20:08:28
Cytat: "Tiduss"
Skad wiesz ze jakies tytuly smigaja dobrze?
Ja tam czytalem to jeden pisze ze ma 1-2 fps na ff7 a drugi ze silent hill chodzi ale w slow motion xD i Dragon ball jakis perfekcyjnie grafe emuluje ale tez slow motion :)
Wiadomo ze w przyszlosci bedzie lepiej ale xoen chce kupic teraz i z tego co Widze na dzien dzisiejszy zadna emulka niechodzi tam dobrze
Wiadomo tez ze na Psp bedzie lepiej kiedys :)
Bo dosyc niedawno niedalo sie wogole grac na emu gba na ktorym byly 2 fps
a teraz niektore tytuly smigaja w prawie 100% predkosci


Ale mówimy o GP2X? No to wiem tyle co przeczytam na forach gdzieś. tutaj (http://www.gp32x.com/board/index.php?showtopic=29731) np. masz wpisy dotyczące najnowszej wersji emulatora Psx4gp2x Public Beta 2. Niektóre nic nie warte, ale inne wyglądają rzetelnie. Co do FF7:
Cytuj
still playable, minor speed improvements:
4-6 fps in movie,
10-13 fps in game,
3-4 fps in fighting
interlaced messed up the fighting menu (invisible).

Silent Hill:
Cytuj
OC : 250
VSYNC : Intro between 35 / 43 , main menu 22 / 23, Ingame 38 / 49
FPS : Intro between 4 / 10, main menu 22, Ingame 3 / 5... Graphically perfect... ( Edit :one small graphical bug within in-game items menu ).
INTERLACE : 0
PROGRESSIVE : OFF
UC_PSX : No changes

A co działa dobrze?
Cytuj
SKULLMONKEYS -bin file

Vsync: 20 avg
FPS: 20-28 stable -just a few frames from fullspeed
glitches : some platforms appear invisible but quite rarely happens
This game didnt work in 1.8beta at all

MICKEY MOUSE WILD ADVENTURE -img file

Vsync: 34
FPS: 34-37 fully playable and fullspeed
glitches : none seen yet , but 1.8beta did have some so now fixed
This game ran at 26fps in 1.8beta


Ja wiem że Myszka Miki to nie to samo co Silent Hill czy Final Fantasy, ale miało być grywalne...
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Tiduss w Lipiec 04, 2006, 20:22:16
killcabbie
Hehe no widze ze sa jakies tytuly grywalne prawie bo niema 60 fps :)
Ale nikt niebedzie sie bawil w emulacje dla myszki miki czy jakiegos skullmonkey :proud:
Ale widze tez ze sie pomylilem 1-2 bo jest 3-5 fps  :)
W przyszlosci wiadomo ze bedzie lepiej ale tak jak pisalem dzisiaj jest lipa
Ale konsolka ma tylko pol roku wiec niedziwne
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 04, 2006, 21:14:40
a widzisz Tiduss bo ja mam zupełnie inne podejście do emulacji niż Ty, doceniam każdy choćby najmniejszy krok naprzód i nie muszę mieć 60fps by cieszyć się grą. Teraz np. gram w Kyrandie na DosBoxie i chociaż pokazuje on jakieś śmieszne fpsy to gra się z przyjemnością.
Interesuję się emulacją od 6 lat i pamiętam początki wielu emulatorów - nie od razu Kraków zbudowano. A ile barier nie do przeskoczenia w ciągu tego czasu padło - hehe, emulacja DC, PS2, CPS-2 - mówiono że może, za parę lat i co, okazało się że nie parę lat tylko parę miesięcy.. pojawił się Dave i nagle się okazało że jednak się da.. Tak że nigdy nie wiadomo kiedy nastąpi przełom, w końcu emulatory to tylko soft pisany przez ludzi.
 
I jeszcze jedna sprawa, rozróżnijmy hm, wierność emulacji od  nazwijmy to, komfortu grania. Bo co jest lepsze - full prędkość i grafika bez skazy ale za to problemy ze sterowaniem wynikające z odmiennej konstrukcji maszyny na której emulujemy czy może jakieś małe błędy w grafice i te pare klatek mniej?
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: maniek15 w Lipiec 04, 2006, 21:39:29
Cytat: "xoen"
Cytat: "maniek15"
Cytat: "xoen"

swoją drogą ciekawe, jak się ma kwestia odpalania na psp GBA z np 32 megowym romem, skoro tam fabrycznei jest 32 mb...;/


W Psp masz karty pamieci . Kumpel mowi ze minimum dla niego to 2gb zeby odpala backupy gier .
Z tego co wiem gry GBA maja 32 mb rom a to jest 8 Mb na zwykłej pamieci .
Już doklanie niepamietam jak jest z tym przeliczaniem wielkosci romów .



nic nie kumasz, drogi przyjacielu...

na pockecie emulacja GBC polega na posiadaniu: ilości pamięci ROWNEJ wielkości romu + pamięć na emulkę, bufory itp... skoro toto ma 32 mega, to wątpię, by w ogóle tytuł 32 megowy ruszył, a co do karty, to w pockecie można mieć np 4 giga, tylko to nie ma nic do rzeczy,....niestety...



1.Rozmowa jest o GBA a nie o GBC.
2. Mowa o PSP a nie o PPC .
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Lipiec 04, 2006, 21:49:46
Maniek:
1. Ale np. rom GBC 2mb wymaga ponad 2mb wolnej pamięci RAM, tak samo jest w przypadku GBA: 32mb rom wymaga ponad 32mb wolnego RAMu.
2. Myślisz, że na PSP emulatory diametralnie różnią się od tych z PPC, czy choćby PC?  :bored:
Xoen:
Nawet tego tytułu nie znam, ale poprubuję :D Mi osobiście dźwięk nie musi być stereo, 16 bit i wogóle wypasiony, ważne, że jest grafa.  :D
Co do tych skórek to widziałem, ale nie testowałem: snesa emuluje tylko MorphGearem (jakoś dla mnie jest jednak najszybszy), a DosBoxa sobie ostatnio odpuściłem. Jednak w wolnej chwili na pewno zobaczę jak te skiny wyglądają :)
PS. Tak dla ciekawostki dodam, że zarówno na GP2X jak i PSP są porty Bochsa, na którym odpalono Win95. :)
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 04, 2006, 21:51:56
maniek15

ale da się czy nie? Odpalić na PSP na emulatorze GBA rom GBA 256 Mbit (czyli 32MB). Bo o to na początku pytał xoen. A spieracie się o nazewnictwo itp.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 04, 2006, 22:05:26
no ciekawy jestem włąsnie... wątpię imho..


co do tego wątku:

Cytat: "killcabbie"
Cytat: "Tiduss"
Skad wiesz ze jakies tytuly smigaja dobrze?
Ja tam czytalem to jeden pisze ze ma 1-2 fps na ff7 a drugi ze silent hill chodzi ale w slow motion xD i Dragon ball jakis perfekcyjnie grafe emuluje ale tez slow motion :)
Wiadomo ze w przyszlosci bedzie lepiej ale xoen chce kupic teraz i z tego co Widze na dzien dzisiejszy zadna emulka niechodzi tam dobrze
Wiadomo tez ze na Psp bedzie lepiej kiedys :)
Bo dosyc niedawno niedalo sie wogole grac na emu gba na ktorym byly 2 fps
a teraz niektore tytuly smigaja w prawie 100% predkosci


Ale mówimy o GP2X? No to wiem tyle co przeczytam na forach gdzieś. tutaj (http://www.gp32x.com/board/index.php?showtopic=29731) np. masz wpisy dotyczące najnowszej wersji emulatora Psx4gp2x Public Beta 2. Niektóre nic nie warte, ale inne wyglądają rzetelnie. Co do FF7:
Cytuj
still playable, minor speed improvements:
4-6 fps in movie,
10-13 fps in game,
3-4 fps in fighting
interlaced messed up the fighting menu (invisible).

Silent Hill:
Cytuj
OC : 250
VSYNC : Intro between 35 / 43 , main menu 22 / 23, Ingame 38 / 49
FPS : Intro between 4 / 10, main menu 22, Ingame 3 / 5... Graphically perfect... ( Edit :one small graphical bug within in-game items menu ).
INTERLACE : 0
PROGRESSIVE : OFF
UC_PSX : No changes

A co działa dobrze?
Cytuj
SKULLMONKEYS -bin file

Vsync: 20 avg
FPS: 20-28 stable -just a few frames from fullspeed
glitches : some platforms appear invisible but quite rarely happens
This game didnt work in 1.8beta at all

MICKEY MOUSE WILD ADVENTURE -img file

Vsync: 34
FPS: 34-37 fully playable and fullspeed
glitches : none seen yet , but 1.8beta did have some so now fixed
This game ran at 26fps in 1.8beta


Ja wiem że Myszka Miki to nie to samo co Silent Hill czy Final Fantasy, ale miało być grywalne...



powiedzmy szczerze: to nie są wyniki godne w ogole zauważenia...lol.

dodam: gra grywalna to minimum 20 klatek, jak na mój gust. a i to jak wiadomo jest czystym timeshiftingiem....vide matrix. Ale skoro na niezbyt szybkim pockecie mogę niektóre tytuły odpalić na 40-60 klatkach, to chyba nie będę narzekal przykłady: metal slug, kula shaker, destruction derby. final fantasy tactics... pxa263 300 mhz/400 mhz.

wiadomo , są tytuły, na które nie ma bata....silent hill u mnie ma 18-20 klatek ale jest absolutnie zbyt wolny, reakcje na klawisze, wszystko dokladnie 3x wolniejsze od realnej zabawy=20 klatek...

Pocieszające, że lada chwila panowie znów nas zaskoczą i wyjdzie coś szybszego... i na psp i na gp2... powoli pockety zostają w tyle, nie ma nic nowego w emulkach prawie na ppc natenczas...
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 04, 2006, 22:42:04
Cytat: "maniek15"
Cytat: "xoen"
Cytat: "maniek15"
Cytat: "xoen"

swoją drogą ciekawe, jak się ma kwestia odpalania na psp GBA z np 32 megowym romem, skoro tam fabrycznei jest 32 mb...;/


W Psp masz karty pamieci . Kumpel mowi ze minimum dla niego to 2gb zeby odpala backupy gier .
Z tego co wiem gry GBA maja 32 mb rom a to jest 8 Mb na zwykłej pamieci .
Już doklanie niepamietam jak jest z tym przeliczaniem wielkosci romów .



nic nie kumasz, drogi przyjacielu...

na pockecie emulacja GBC polega na posiadaniu: ilości pamięci ROWNEJ wielkości romu + pamięć na emulkę, bufory itp... skoro toto ma 32 mega, to wątpię, by w ogóle tytuł 32 megowy ruszył, a co do karty, to w pockecie można mieć np 4 giga, tylko to nie ma nic do rzeczy,....niestety...



1.Rozmowa jest o GBA a nie o GBC.
2. Mowa o PSP a nie o PPC .


mała literówka;/ no..;/


Cytat: "killcabbie"
a widzisz Tiduss bo ja mam zupełnie inne podejście do emulacji niż Ty, doceniam każdy choćby najmniejszy krok naprzód i nie muszę mieć 60fps by cieszyć się grą. Teraz np. gram w Kyrandie na DosBoxie i chociaż pokazuje on jakieś śmieszne fpsy to gra się z przyjemnością.
Interesuję się emulacją od 6 lat i pamiętam początki wielu emulatorów - nie od razu Kraków zbudowano. A ile barier nie do przeskoczenia w ciągu tego czasu padło - hehe, emulacja DC, PS2, CPS-2 - mówiono że może, za parę lat i co, okazało się że nie parę lat tylko parę miesięcy.. pojawił się Dave i nagle się okazało że jednak się da.. Tak że nigdy nie wiadomo kiedy nastąpi przełom, w końcu emulatory to tylko soft pisany przez ludzi.
 
I jeszcze jedna sprawa, rozróżnijmy hm, wierność emulacji od  nazwijmy to, komfortu grania. Bo co jest lepsze - full prędkość i grafika bez skazy ale za to problemy ze sterowaniem wynikające z odmiennej konstrukcji maszyny na której emulujemy czy może jakieś małe błędy w grafice i te pare klatek mniej?


fakt...sterowanie na pocketach o porażka... ale tylko z jednego powodu głównie: wszystkie buttony są po jednej stronei maszyny, twórcy nadal wmawiają ludziom, że nie da się zrobić maszyny równie użytecznej w trybie landscape..;/

Cytat: "killcabbie"
maniek15

ale da się czy nie? Odpalić na PSP na emulatorze GBA rom GBA 256 Mbit (czyli 32MB). Bo o to na początku pytał xoen. A spieracie się o nazewnictwo itp.


na pockecie się nie da, i wątpię by na czymkolwiek się dało - zwykły out of memory.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 04, 2006, 23:10:05
Cytat: "xoen"
na pockecie się nie da, i wątpię by na czymkolwiek się dało - zwykły out of memory.

powiadasz nie da sie... ale sprawdzić nie zaszkodzi...
Cytuj
FREE software.
Support for 32MB cartridge files.
Support for .gba files.
Sound emulation : Direct Sound A with DMA mode(noisy).
Save/Load emulator state with 2 slots.
Editable Virtual Game-pad.
Redefinable hardware control buttons.
Various drawing mode.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: eMCej09 w Lipiec 04, 2006, 23:13:16
przetestowalem najnowszego pspvba v.1.0.4, czyli emulator gameboya advanced i... grac sie nie da, czesc gier nie uruchamia sie w ogole, a te co uruchamiaja sie, ida jak krew z nosa, 15 klatek to max, czasem menu idzie plynnie (100% i wiecej) ale same gry nie przekraczaja 30-40%, czyli pograc by mozna w turowe strategie, o dzwieku w ogole pisac nie bede, bo najlpeszym wyjsciem jest jego wylaczenie, charczy, buczy, denerwuje i nie ma nic wspolnego z oryginalem
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Tiduss w Lipiec 05, 2006, 00:12:59
killcabbie
Widzisz mamy inne zdanie na temat emulacji ale jak ja widze ze gra mi nie idzie przynamniej w 100% emulacji to niegram bo to jest meczace
Tym bardziej jesli gralem w dana gre na sprzecie ktory emuluje  :)
A w tym topicu chodzilo glownie o kupno  wiec niebede kupowal bo moze za 2 tygodnie bedzie smigalo w 100% a moze wcale
I tez glownie chodzilo mi ze wszyscy pisza ze ten GP2X lepszy od Psp w kwesti emulacji a co sie okazuje lipa we wszystkich emu tam(jak narazie)
eMCej09
Tam masz taka opcje Turbo w tym emu i szybkosc gier skacze o 20-30%
no i kluczowe znaczenie ma tutaj jednak podkrecenie procka do 333
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 05, 2006, 06:44:57
Cytat: "killcabbie"
Cytat: "xoen"
na pockecie się nie da, i wątpię by na czymkolwiek się dało - zwykły out of memory.

powiadasz nie da sie... ale sprawdzić nie zaszkodzi...
Cytuj
FREE software.
Support for 32MB cartridge files.
Support for .gba files.
Sound emulation : Direct Sound A with DMA mode(noisy).
Save/Load emulator state with 2 slots.
Editable Virtual Game-pad.
Redefinable hardware control buttons.
Various drawing mode.



a gdzie tu pisze ze to support dla 32 mb romów NA 32 MEGSACH?! gosh..;s <cryin>..

spójrz na mojego avatara... i nie mówmy więcej o 32 megsach...plz.:)
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 05, 2006, 08:32:52
xoen coś taki nerwowy ostatnio?
a tak z ciekawości to ile masz pamięci na tych swoich.. grabkach?
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 05, 2006, 14:40:31
Cytat: "killcabbie"
xoen coś taki nerwowy ostatnio?
a tak z ciekawości to ile masz pamięci na tych swoich.. grabkach?


nerwowa)wy jestem, bo niewyspanym...

co do ramu:
prawie 64 użytkowej na czystym , jest nieźle. choć po instalkach rzeczy, których nie da się instalnąć na karcie zostaje max jakieś 54 mega wolnej. Dodaj do tego wm2003, nie żaden wm05... jest nieźle, ale mocy brak...Optipad 300, rekord kręcenia proca - 590 mhz(przez chwilę...), i co ciekawe pocket jest przy 590 mhz wolniejszy niż przy 400 mhz(leci szyna ramu i fsb.;/), optymalne ustawienie to 400 mhz przy szynach 200(?) i 100 dla pamięci..
mocy nadal brak.


GBA działa mi w zakresie 65-140% zależy od gry.. ale właściwie każda jest grywalna(miłe),

mocy zdecydowanie brakuje do:
-amiśki,
-snesa z pełnym dźwiękiem,
-MAME 0.5 na niektórych grach;/,
-PSX w 40% przypadków.
-jak wszystkim - do pcceta...
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: lukasz191919 w Lipiec 12, 2006, 10:34:55
a ile Twoj optipad ma punktów w gx marku?
I czy te punkty przekładaja sie na wydolność w emulacji?
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: bucefal14 w Lipiec 13, 2006, 14:25:13
Na GP2X powstaje codziennie kilka aplikacji i prace nad emulatorami wciąż trwają. Z tego co sprawdziłem bardzo dobrze emuluje Megadrives i inne modele Segi. Niestety joystick w GP2X jest beznadziejny i skutecznie utrudnia zabawę. Reszty nie sprawdzałem gdyż zdążyłem uwalić ją przy zmianie firmware :-( . Chętnych do pomocy zapraszam do działu linuxa...
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 13, 2006, 16:39:43
Cytat: "lukasz191919"
a ile Twoj optipad ma punktów w gx marku?
I czy te punkty przekładaja sie na wydolność w emulacji?



1023 przy 300 mhz i 1705 przy 400, więcej niż 400 mhzów ma skutek odwrotny, bo lecą szyny w dół...

max to 1705, więc nie jest najlepiej...jak patrzę na pockety, które wyciągają ponad 3 tysiące....;(

przejście z 300 mhz na 400 pomaga, ale nie aż tak, jakbym mógł tego oczekiwać, jest na pewno szybciej, ale jakoś niezbyt wiele...chociaż przy emulowaniu peceta jest spora różnica,,,,
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Carmamir w Lipiec 18, 2006, 15:44:18
Co do tych megabitów itp. prowadzonej w tej dyskusji, tak żeby było jasne.

M - Mega
m - mili
B - bajt
b - bit

Wszelkiego typu dane dot. pojemności kart, objętości plików itp. podawane są w k/M/G bajtach a nie bitach.


Czyli jeśli rom zajmuje 32MB to są to 32MB, karte masz 256MB więc wejdzie tam 7 takich romów  i ani jeden więcej...
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 18, 2006, 17:19:54
Rozejrzyj się po jakimkolwiek serwisie publikującym listy release'ów. Wielkości romów GBC, GBA, NDS itp są ZAWSZE podawane w megabitach, jest to pochodna wielkości cartów z jakich zostały zdumpowane.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Carmamir w Lipiec 18, 2006, 18:19:26
Możliwe ale chodzi mi o to że karta już np. SD jest podawana w MB a nie Mb, jest to niby niewielka różnica ale znacząca, to tylko info dla tych którzy mogliby się zamotać...
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: eMCej09 w Sierpień 27, 2006, 00:43:53
normalnie jeszcze mi sie rece trzesa ;) chodzi o emulacje GBA, czyli GameBoy Advance na PSP. Do tej pory jedyna alternatywa byl emulator PSPVBA, jednak ostatnio autor stwierdzil, ze zadna zmiana kodu juz go nie przyspieszy i zamyka temat na zawsze (a powiem tyle, ze gdy chodzily z max 60% swojej szybkosci, dziwek nie przypominal nic i ogolnie grac sie nie dalo nawet w turowki), w tym czasie swiatlo dzienne ujzal emulator gPSP, dopiero jest wersja 0.5 i poki co wszystki romy, ktore odpalilem po jakims czasie sie wysypuja, ale wyobrazcie sobie,ze gry osiagaja jakies 90% nawet do 100% predkosci oryginalu z DZWIEKIEM !!!, ktory to tylko lekko charczy, wiec  jest nadzieja, ze w koncu powstanie idealny emu GBA, doczkac sie nie moglem tego momentu, jak cos to wiecej info jest  TUTAJ  (http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/showthread.php?t=32840)
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Sierpień 27, 2006, 09:52:03
Hmm... http://youtube.com/watch?v=z7EANPjm5Nw Jeżeli to nie jest fake to mi kopara opadła...  :surprised:
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: eMCej09 w Sierpień 27, 2006, 12:01:21
to nie jest fake, odpalilem golden sun i chodzil mniej wiecej tak, jak to, w linku ktory ;podalem jest lista kompatybilnosci i akruat GS lekko haczy, ale tylko leciutko, duzo gier chodzi na 100% plynnosci, lubi sie posypac ten emu, ale tworcy zapowiedzieli, ze sa w stanie stworzyc wersje stabilna, bo poki co mamy wersje 0.5
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: nothin w Sierpień 27, 2006, 12:06:51
hmm filmik jest niesamowity, to działa lepiej niż na pockecie.podobno są problemy z kompatybilnością natenczas, ale to poprawią pewnie..no to ok, gba jest grywalny na psp, co z  snesem i amigąąąą?
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: eMCej09 w Sierpień 27, 2006, 13:07:34
no amige przeciez testowalem i juz opisywalem, nie jest grywalna w 100% ale wszystko wskazuje na to, ze niedlugo bedzie juz OK, gry chodza plynnie, tylko, ze tak jakby w zwolnionym tempie, nie skacza, ale wolniej czas plynie

co do snesa to podejrzewam, ze ma 100% plynnosci, sprawdze wiczorem i opisze, bo teraz nie mam dostepu do PSP

a co do samego PSP to kupilem go, z mysla, ze maks po miesiacu bede sprzedawal, ale z kazdym dniem coraz bardziej ten sprzet mnie zadziwia, emulacja prawie wszystkiego co sie chce, niedlugo wychodzi klawiatura (doczekac sie nie moge), gps z mapami, kamera, mikrofon, modul GSM, emulacja PSX wspierana przez samo sony, z aplikacji robionych przez zapalencow to mamy prawie cala funkcjonalnosc PCeta, czyli przegladarki internetowe, notatniki, organizery, programy do przegladania zdjec, ryswoania, ogladanie filmow, sluchania muzyki, sterowanie sprzetem poprzez irde, Wi-Fi, czytniki e-bookow, KLIENT VNC !! i to wszystko nie jest nawet 10% tego co wyszlo i co ciagle wychodzi na ta konsole, gdyby miala jeszcze dotykowy ekren to w ogole moglaby zastapic PDA
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: nothin w Sierpień 27, 2006, 13:28:07
jedyny minus, jak dla mnie :

BRAK EKRANU DOTYKOWEGO.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: eMCej09 w Sierpień 27, 2006, 23:18:12
dobra to jestem wlasnie po przetestowaneiu emulatora SNESa. Emulator nazywa sie SNES9x i testowalem jego najnowsza wersje S9X_tyl-0.4

Zanim zaczniecie czytac, polecam ten link http://dl.qj.net/dl.php?fid=4929 co sie pod nim kryje, niech pozostanie niespodzianka, bardzo mila niespodzianka - dodal emcej ;)

Zacznijmy od tego, ze na samym poczatku emu zrobil swietne wrazenie swoim interfejsem. Do tej pory nie spotkalem sie z tak dopracowanym menu w zadnej aplikacji typu homebrew. Po potwierdzeniu licencji oczom ukazuje sie przyjemnie kolorowe menu zaopatrzone w zegarek, poziom naladowania baterii, ilosc czasu pozostalo do jej wyczerpania, oraz temperature, tylko jeszcze nie wiem czego, byc moze, ze baterii.

Od razu emu gotowy jest do odpalania romu, jako ze uruchamia sie pokazujac strukture katalogow, na predkoscie sciagnalem z sieci pare romow, co by wybadac temat i przetestowac mozliwie najrzetelniej i co sie okazuje...

Na pierwszy ogien poszla gra Street Fighter II Turbo Hyper Fighting (pomijajac, ze sam tytul zwalilby mnie z krzesla, gdybym tylko na nim siedzial - testy robilem lezac na wyrku ;) ) pierwsza gra i pierwsze pozytywne doswiadczenie, bez ustawiania jakikolwiek opcji dzialala na duzo ponad 25kl/s, a dzwiek by po prostu miodem dla mych uszu, rozsiewajac dookola swojej postaci kolejne punch upy i kick downy przypadkiem wcisnalem kombinacje klawiszy L+R (ktore same z siebie oddzielnie odpowiedzialne byly za jakies ciosy). Owa kombinacja wstrzymala gre i przeniosla mnie do bardzo rozbudowanego menu, w ktorym to multum ustawien pozwalal dowolnie sterowac predkoscia, gry, dzwiekami, ekranem i calym mnostwem innych rzeczy. Z dostepnych opcji wybralem pokazywanie framerate i jak przypuszczalem wachal sie on od 45 do 60kl/s.

Po tym pierwszym milym zaskoczeniu przyszedl czas na kolejna gre, tym razem byla to jakas czesc Sonica, jakie bylo moje zaskoczenie, gdy po w 100% plynnym menu rozgrywka miala z plynnoscia niewiele wspolnego, nie pomoglo podkrecenie procka do 333MHz, wylaczenie dzwieku i wlaczenie TURBO (moze gdyby jeszcze troche pobawic sie opcjami to cos z tego by wyszlo) w kazdym razie przyjemna gra plynac z tego nie mogla, wiec przeszedlem dalej.

Nastepny tytul to sensible soccer, tutaj rozwodzic nie bede sie zbyt dlugo, co by czytelnikom owego postu czasu zbyt wiele nie zabierac i nuda nie zionac - mialem wrazenie, ze gram na pececie, calkowite 100% pod kazdym wzgledem (no dobra, niepotrzebnie mnie namawiales @nothin na test snesa, przez Ciebie zamiast uczyc sie do egzaminow, bede meczyl sensible do upadlego ;) )

Kolenja pozycja za jaka sie zabralem to Mortal Kombat, z wrazenie nie pamietam juz ktora czesc, ale chyba pierwsa, bo bylo malo postaci. Samo intro bylo na 100%, menu zaczelo przejawiac jakies niepokojace symptomy, dzwieki lekko sie przeciagaly, a na klawisze konsola reagowala z lekkim opoznieniem, taka tez byla rozgrywka, wylaczenie dzwieku sprawilo, ze wszystko wrocilo do normy i uzyskalem pelna plynnosc, podejrzewam, ze wystarczylo by zmniejszyc tylko probkowanie, domyslnie ustawione na 44KHz, ale juz sie w to nie bawilem, tylko wylaczylem je zupelnie i wszystko poszlo plynnie.

Ostatnia uwaga, ktora w sumie zauwazylem na poczatku to swietnie rozwiazane informowanie uzytkownika o tym co sie aktualnie dzieje. Pierwsze moje uruchomienie tego emulatora mialo miejsca na baterii wyczerpanej do 4% i od razu zostalem o tym poinrmowany, wyskoczyl komunikat, ze opjca autosave zostala wylaczona ze wzgledu ma zbyt duze wyczerpanie baterii, co groziloby wylaczeniem konsoli w czase save i utrate wynikow gry. Kazde uruchomienie romu tez ciagnelo za soba pare komunikatow, ktore jednak tak szybko migaly, ze nie zdarzylem ich odczytac, jeden chyba informowal, ze konwersja romu przebiegla pomyslnie, trwa uruchamianie. Poza niespodzianka, ktora zobaczyc mozna w linku i ktora mozna w dowolnym momencie uruchomic, mamy tez mozliwosc wlaczenie portu USB i chyba grania w romy, bez kopiowania ich na karte, tylko prosto z dysku komputera, nie sprawdzalem jednak tej opcji i w sumie to nie wiem czy mam racje.

Z wad moge od razu powiedziec, ze kombinacja L+R odpalajaca od razu menu z opcjami to zly pomysl, grajac w SF te klawisze odpowiedzialne sa za ciosy i czesto wciskac je trzeba, zeby wykonac jakies combo i po prostu nie da sie, ale na szczescie caly uklad mozna przemapowac.

Podsumowujac, emu SNESa robi wrazenie pod kazdym wzgledem, mysle, ze plynnosc mozna osiagnac w kazdej grze (choc czasem kosztem dzwieku) Dopracowanie interfejsu cieszy oko, a przyjemnosc z gry jest niemala.

Jakies pytania, watpliwosci, cos jeszcze mam sprawdzic, piszcie, a uczynie to niezwlocznie ;)
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Sierpień 27, 2006, 23:36:11
eMCej09
świetny test, ale tytuły to wybrałeś bardzo snesowe :D Sonic,  Street Fighter, Mortal Kombat...
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: nothin w Sierpień 27, 2006, 23:40:37
sprawdź chrono trigger i earthbounda:).p
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: eMCej09 w Sierpień 27, 2006, 23:53:59
za 15 minut bedzie edit tego posta ze sprawdzonymi tytulami, jak Was interesi to badzcie za chwile, a tutyly wybralem takie, bo nigdy snesa nie mialem i nie wiec co jest stricte snesowe

edit:

z tym soniciem to faktycznie nie swirnalem, dopiero teraz przemyslalem, ze sonic jest przeciez segowy, a snesowy to bedzie mario, jest pozno i slabo kojarze fakty, w kazdy razie @nothin gry ktore podales chodza blyskawicznie, dzwiek jest idealny, a same w sobie wygladaja bardzo ladnie, szukajac romow do nich trafilem na jakas polska strone, gdzie jest spolszcenie do nich, ale to na pewno wiesz, przy okazji, jakis koles sterdzil, ze chrono i final fantasy IV to najlepsze gry na snesa, ff IV od razu sciagnalem i tez chodzi idealnie, do tego emu ma przewage bo save mozna zrobic w dowolnym momencie, a podejrzewam, ze na snesie nie ma takiej opcji.

cos przetestowac jeszcze, to piszcie
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: arti4-92 w Wrzesień 13, 2006, 17:17:21
Ja mam psp i emulacja snes-a, nes-a, master system, genesisa w 99. 99 :) %nie wiem jak jjest w przypadku innych konsol, bo mnie to wisi :P
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 13, 2006, 17:23:12
a co to znaczy "emulacja w 99.99%" ?
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: eMCej09 w Wrzesień 13, 2006, 20:38:32
tzn. prawie jak emulacja, czyli nic nie dziala ;)
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: nothin w Wrzesień 13, 2006, 21:18:35
rofl


---

eMCej09:

dopiero teraz zauważyłem twój tekst wyżej nt. emulacji, dodry art, daje do myślenia...

czy jest jakiś dobry ebook reader na psp, a polskie czcionki?
czy możliwe jest użycie na psp czegoś w rodzaju launchera/pulpitu?
co z multitaskingiem?

jak tam się ma emulacja PS1?

silent hill czeka....
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Wrzesień 13, 2006, 23:11:25
Z tego co zauważyłem, Sony jak tylko może blokuje możliwość odpalenia jakiegokolwiek softu homebrew, więc najlepszym wyjściem jest soft 1.5 inaczej zostaje ciągłe włączanie GTA> długi loading z płytki umd> wybranie loada> znowu czekanie aż load się w pewnym stopniu załaduje i dopiero wtedy można cokolwiek "normalnego" uruchomić. Zresztą sam sprawdź na filmikach z np. YouTube jak to wygląda w praktyce...
I to właśnie najbardziej mnie wkurza w PSP  :S

Nothin:
>nawet wbudowana przeglądarka www może się przydać do czytania ebooków, a jest oczywiście dużo innych readerów (choć na pewno żaden nie będzie lepszy od tych z palmtopa),
>takiego "normalnego" launchera chyba nie ma, jednak w 1.5 możesz z poziomu wbudowanego launchera uruchomić launchera do softu homebrew, ]:>
>multitasking w konsolce? Pamiętaj, że to tylko konsolka...
>Co do tego emu PS1 to zastanawiam się jak Sony to rozwiąże. Przecież tak walczy z piratami, więc czy pozwoli na robienie iso z orginalnych płytek PSXa? Przecież tak łatwo je rozprowadzać... Jednak na dzień dzisiejszy oficjalnego emu PSXa, który podobno ma być standardowo w firmware nie ma.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: nothin w Wrzesień 13, 2006, 23:25:36
f, czyli to tylko konsolKa...;/
f, czyli nie zamiast, a oprócz pocketa.
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: eMCej09 w Wrzesień 13, 2006, 23:29:28
ebook
jest dobry ebook reader, tak jak kiedys nie wyobrazalem sobie zdradzenia ksiazki dla ebooka, tak teraz chyba calkowicie zrezygnuje z kupowania ksiazek, czyta sie swietnie, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony i wlanie bede trzecia juz ksiazke zaczynal czytac w ten sposob. Sam reader jest bardzo prosty w budowie i obsludze, mam jakas stara wersje i sprawuje sie swietnie. Powiekszanie/pomniejszanie tekstu, zapamietywanie gdzie sie skonczylo (mozlowosc robienia nieskonczonej ilosci zakladek dla kazdego pliku oddzielnie), ten co ja uzywam ma polskie litery i czyta pdfy, choc nie wszystkie (te z grafika i dziwnym rozmiarem strony, co nie bardzo chca isc, ale to tylko incydentalne przypadki)
PSX
poki co, cos tam jest, jednak nawet sie nie zainteresowalem, ale miedzy wrzesniem/pazdziernikiem lub pazdziernikiem/listopadem sony wypuszcza najnowszy soft (3.0), ktory bedzie mial wbudowany emu PSX, czyli bedzie dzialac na 100% szybkosci, duzo info na ten temat znajdziesz w googlach
multitasking i pulpit
multitasking lezy, choc sa programy, ktore w jakims tam sposob daja jego namiastke, launcher istnieje, aczkolwiek... zaraz napisze Ci wiecej na PW

Cytat: "Poklik"
inaczej zostaje ciągłe włączanie GTA> długi loading z płytki umd> wybranie loada> znowu czekanie aż load się w pewnym stopniu załaduje i dopiero wtedy można cokolwiek "normalnego" uruchomić. Zresztą sam sprawdź na filmikach z np. YouTube jak to wygląda w praktyce...


juz jest downgrader z 2.71 robisz up do 2.71 i zjezdzasz do 1.5
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: nothin w Październik 04, 2006, 20:55:56
thx eMCeJ09
Napisane: Wrzesień 15, 2006, 17:36:20
bump, ale myślę ,ze warto, ciekawy post o ppc i psp w ujęciu wielorakim, polecam:
http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=358790&forum_id=3&gforum_id=0
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: eMCej09 w Październik 10, 2006, 18:48:38
wyszedl nowy emulator GBA, dziala juz tak, ze wbija w fotel i save jest i 100% plynnosci dzwieku i obrazu, akurat sprawdzalem F-Zero tutaj np. po wyscigu dzwiek potrafi chrupnac, czy w czasie ladowania cos tam zgrzytnie, ale sa to tak minimalne niedogodnosci, ze mozna powiedziec, iz w koncu  powstal pierwszy przenosny emu GBA, ktiory pozwala na komfortowa gre. Aha i jest to dopiero wersja 0.8 czyli bedzie duzo lepiej w przyszlosci, a juz jest bardzo dobrze.

na razie jest obsluga tylko czesci gier, ale za to ogromnej czesci, no i niektore faktycznie dalej skacza, ale jest ich coraz mniej
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: nothin w Październik 10, 2006, 18:59:23
.. hm , tak czytam trochę i kompatybilność podobno jest taka sobie jeszcze...
ciekawy jestem jak to jest aktualnie z emulacją psxa cosik mało informacji na ten temat, cicho jakoś..
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: eMCej09 w Grudzień 25, 2006, 12:55:39
pare miesiecy minelo na scenie psp i sporo ciekawego sie wydarzylo, od razu przejde do konkretow

emulacja GBA - 30% tytulow a mysle, ze nawet wiecej chodzi juz praktycznie ze pelna predkoscia i zapewnia duzo lepsza rozrywke niz oryginalne GBA. Niemozliwe? A jednak! Przewazyly o tym kilka rzeczy, po pierwsze ekran PSP jest wiekszy, ma super podswietlenie, po drugie mozemy wybierac pomiedzy oryginalna rozdzielczoscia,  powiekszeniem, rozciagnieciem na caly ekran, zachowaniem proporcji 3:2, rozmyciem obrazu, pozostawieniem pikseli, ogolnie dajac pelny rozmyty ekran, gdy wygladaja duzo lepiej niz na oryginalnym GBA, sprawa trzecia to mozliwosci robienia save w dowolnym momencie, czego na GBA nie uswiadczycie no i na pewno nie padnie Wam bateria w cartdridgu, co ciagle mialo miejsca w oryginalnych grach. Ostatnia rzecz, zawsze mozna miec przy sobie od cholery gier, nawet na malej karcie pamieci, chyba najwieksza gra na GBA miala 32MB, a i tak 90% gier to maksymalnie 8MB na jedna gre. Niestety wszystko jeszcze nie dziala, jak nalezy, niektore romy nie uruchamiaja sie wcale inne sie tna, ale postep i tak jest ogronmy. Obecnie licza sie dwie wersje emulatora i najlepiej uzywac obu, bo na jednej chodzo plynnie jedna czesc gier, na drugiej druga. Emulatory te to gpSP 0.9 i gpSP 0.8 kai

emulacja PSX - czyli gwozd programu, pojawila sie i nagle PSP ostrzymalo kilka tysiecy gier. Nie musze chyba mowic, ze dyskusja o plynnosci dzialania jest zbedna, bo skoro SONY wypuszcza emu wlasnej maszynki to raczej robi to dobrze. Co prawda SONY zrobilo wszystko, zeby nie bylo tak pieknie, ale piraci nie okazali sie gorsi i tez pracuja w pocie czola, by moc grac we wszystko. W czym problem?
-> Po pierwsze emulator zostal dodany do softu 3.00 i nastepnych, jak wiemy soft ten nie pozwala na uruchamianie aplikacjie homebrew (pisanych przez zapalonych programistow), jednak wyszla nakladka na soft 1.5 (ten pozwala uruchamiac kazda aplikacje), ktora emuluje soft 3.00 i kolejne
-> Po drugie emulator odpala tylko gry, ktore SONY udostepnia w swoim internetowym sklepie, ale na szczescie tylko po 5$ za sztuke, na nieszczescie tych gier jest poki co mniej niz 10 chyba.
-> Po trzecie (o zgrozo) aby moc zagrac w ktorakolwiek z gier trzeba miec (UWAGA!) Playstation 3 buahahahahaha, no to sobie SONY zakpilo z posiadaczy PSP
-> Po czwarte juz zlamali wymog posiadania PS3 i mozna odpalas kopie zapasowe tych gier za 5$
-> Po piate juz zlamali wymog posiadania gier za 5$, nawet ich kopii zapasowych i juz niebawem bedzie mozna odpalic kazda gre zrzucona z pltyki do PSX
-> Po szoste, PSP ma dwa przyciski mniej niz pad do PSX i pojecia nie mam, jak to rozwiaza ?

to by bylo tyle wiesci z frontu, jak tylko cos ciekawego sie wydarzy od razu Was poinformuje
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Grudzień 25, 2006, 13:43:57
Hmmm... Ostatnio też czytałem trochę o tym nowym sofcie 3.0x i muszę przyznać, że PSP coraz bardziej mnie kusi.
Choćby ten nowy soft 3.02oe (Open Edition ;) ). Łączy możliwość uruchamiania homebrewu + ma funkcjonalność zwykłego 3.02 (w tym uruchamianie gier PSX bez PS3).
Nowy Daedalus R8 jak widać na filmiku http://youtube.com/watch?v=vYocoXToOpQ zyskał "trochę" na szybkości i muszę przyznać, że dla mnie już nawet to wystarcza (a może eMCej09 mógłbyś sprawdzić działanie Zeldy OOT na tym emulatorku?).
Co do tego PSXa to mam jakieś mieszane odczucia... Dotąd jak widziałem szybkość emulatorków PSX homebrew była nędzna, gorsza nawet od N64, a tu raptem SONY wypuszcza idealną emulkę: 100% szybkości, 100% kompatybilności?
Raczej myślę, że nie jest to 100% emulacja, możliwe, że SONY w tych "romach" udostępnionych przez siebie coś zoptymalizowało, czy wręcz przekompilowano te gry dla procka PSP... Sam nie wiem, jednak faktyczną wadą tego emulatorka będzie niemożność odpalenia zwykłego iso od PSX, a SONY zapewne wyda mało tytułów na ten emulator.

A co do przycisków to na obudowie jest ich jeszcze kilka, więc zawsze da się przypisać buttona po np. zmianę głośności, czy analoga ;) (tak, tak, wiem, że jest to niewygodne, ale zawsze to lepsze od braku tych przycisków).
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: eMCej09 w Grudzień 25, 2006, 15:48:38
Cytat: "Poklik"
Hmmm... Ostatnio też czytałem trochę o tym nowym sofcie 3.0x i muszę przyznać, że PSP coraz bardziej mnie kusi.
Choćby ten nowy soft 3.02oe (Open Edition ;) ). Łączy możliwość uruchamiania homebrewu + ma funkcjonalność zwykłego 3.02 (w tym uruchamianie gier PSX bez PS3).


nie zapominaj, ze aby moc zaistalowac 3.02oe obecnie potrzebujesz zejsc do 1.5 i dopiero potem instalowac 3.02oe Majac soft 3.0x od sony obecnie jest sie ugotowanym i skazanym na oryginalne gry i zadne inne programy

Cytat: "Poklik"
Nowy Daedalus R8 jak widać na filmiku http://youtube.com/watch?v=vYocoXToOpQ zyskał "trochę" na szybkości i muszę przyznać, że dla mnie już nawet to wystarcza (a może eMCej09 mógłbyś sprawdzić działanie Zeldy OOT na tym emulatorku?)


sprawdzilem, Zelda odpala sie elegancko (bez dzwieku, ale moze trzeba go ustawic gdzies), intro dziala na poziomie 5kl/s do 15kl/s, momentami bywa 100% plynne, menu to 40-60kl/s, a sama rogrywka 4-8kl/s w tej wiosce na poczatku i nawet do 20 kl/s w pomieszczeniach. Moze nie jest to szczyt marzen, ale wyglada bajecznie, super grafika, swietna animacja, na upartego moznaby juz grac.

(jak chcesz moge nakrecic Ci filmik to sam zobaczysz i ocenisz)

Cytat: "Poklik"
Co do tego PSXa to mam jakieś mieszane odczucia... Dotąd jak widziałem szybkość emulatorków PSX homebrew była nędzna, gorsza nawet od N64, a tu raptem SONY wypuszcza idealną emulkę: 100% szybkości, 100% kompatybilności?

to nie jest tak, jak piszesz, SONY wypuszczajac PSP zna architekture poprzedniej maszyny i w oparciu o ten sam procesor po prostu uruchamia kompatybilnosc wstecz, tak jak np na ps2 dzialaly gry z ps1, a na ps3 dzialaja z ps2 i ps1, podobna sytuacja jest w nintendo, DS ma chyba 33MHz a gry z GBA dzialaja w 100% poprawnie, choc PDA o procesorach 400MHz nie radza sobie z kazdym tytulem, a to dlatego, ze producent wie na czym to wszystko jest oparte i jak napisane sa programy. Programista chcac napisac emulator musi wlasnie wszystkie funkcje emulowac, producent po prostu wykorzystuje swoja architekture, bo zna "know how" obu maszyn, na dowod tego niech bedzie informacja zawarta juz w poprzedniej mojej wiadomosci, ze jeden koles ze sceny PSP juz znalazl sposob na przerabianie wszystkich gier z PS1 na ten typ plikow, ktore odczytuje PSP. Wynika z tego, ze SONY nic nie zmienia, tylko na zywca wrzuca gotowe tytuly. Jednak 100% pewnosci bedziemy miec, jak program do przerabiania ISO na format PSP pojawi sie w necie, a mysle, ze nastapi to przed sylwestrem jeszcze.


maly update posta:

ten koles od lamania zabezpieczen SONY juz wypuscil soft pozwalajacy grac w kazda gre z PSX, duzo sie nie pomylilem, nastapilo to przed sylwestrem ;)
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Grudzień 25, 2006, 16:41:17
Jak możesz nakręcić, będę bardzo wdzięczny.  :O~
Co do tego PSX to faktycznie, ze specyfikacji obu konsol wynika, że mają (przynajmniej z nazwy ;) ) podobne procesory. Jednak po przerobieniu romów to już nie można nazwać tego emulacją, tylko "natywnym" odpalaniem tych gier.
Akurat tu przypomina mi się podobna sytuacja w przypadku GP32 i emulacji GBA. Obie konsolki miały podobne procesory w architekturze ARM, dlatego zastosowano tam częściową konwersję robów GBA, aby część instrukcji zawarta w romie była obsługiwana bezpośrednio przez procesor, a nie emulowana. Nie muszę mówić, że poprawiło to znacząco szybkość działania, jednak kompatybilność znacząco spadła. Ahhh, żeby takie coś zastosować w pocketach w których także jest ARM...
Do tego odkąd pamiętam np. GBA miał dwa procki: jeden od GBA (ARM) i jeden od GB (Z80), a więc także nie było tam emulacji. Co do NDS to także mi się wydaje, że miało dwa procki, jednak czy faktycznie drugi był od gier GBA to nie mam pojęcia, więc może być tak jak mówisz.

Powiedz mi jeszcze, na co oprócz płyt głónych TA-082 i TA-086 (IC-1003) i wersji softu zwracać uwagę przy kupnie? Czy tylko IC-1003 jest felerna, a inne da się bez problemów downgradować do 1.50, lub 3.02oe (przyjmijmy, że mają soft 2.60, z którego da się robić downgrade)?
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: eMCej09 w Grudzień 25, 2006, 21:20:44
Poklik wyslalem Ci na PW linka z tymi filmikami, daj znac jak sciagniesz bo potrzebuje miejsce na tym FTP

filmiki te nie sa moze najlepszej jakosci, ale cos tam widac

co do Twoich pytan to praktycznie wymieniles juz nawjazniejsze rzeczy, z tym ze mozna juz robic downgrade z softu 2.8, czyli jak masz 2.6 to mozesz zrobic downa z uzyciem oryginalnego GTA, albo up do 2.71 lub 2.8 i potem down z uzyciem darmowych programow, przy czym poki co lepiej z 2.71 bo downgrader dla 2.8 jeszcze jest troche niestabilny

lipna jest wlasnie tylko ta plyta glowna i w sumie bardzo malo jest jej na rynku, duzo sie o niej mowi, a prawie nikt jej na oczy nie widzial, bo z poczatku byla produkowana tylko na japosnki rynek, a obecnie czasem niby w nowych PSP mozna ja trafic

na co jeszcze zwracac uwage? chyba juz tylko na te rzeczy, na ktore zwraca sie uwage przy kazdym sprzecie, czyli czy przyciski dzialaja, czy nie porysowany jest itp.

w zasadzie to ja sie nosze z zamiarem sprzedazy/zamiany mojego PSP, tylko jakos tak zawsze nie mam do konca pewnosci, nikt mnie nie przekonal jeszcze, zeby to zrobic, jakbys chcial poczytac to tutaj moj stary watek z dzialu zamienie http://pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=56106  choc mowie ja to tak troche chce troche nie chce sie go pozbywac ;)
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Grudzień 25, 2006, 21:50:33
Ok, już zasysam. Jak skończę wyślę ci PW.
Mam jeszcze ostatnie pytanie. Gdzieś kiedyś obiło mi się o uszy, że do odbalemia home-made softu potrzebny jest dowolny umd (nawet demo disc) włożony do stacji, czy to aby na pewno prawda?
Tytuł: luźny wątek o emulacji (czas na psp?)
Wiadomość wysłana przez: eMCej09 w Grudzień 25, 2006, 22:20:03
tak bylo przez dlugi czas (ale demo disc kupisz juz za 5zl), obecnie na custom firmware nie ma takiej potrzeby, juz od wersji 2.71CF