Emulatory Amigii

  • 30 Odpowiedzi
  • 4923 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Soovek

Emulatory Amigii
« dnia: Czerwiec 28, 2005, 11:02:27 »
Jak w temacie:P Prosze o nazwy! Naj lepiej freeware:)

*

Offline sajlent

  • Redaktor
  • *****
  • 3714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Sprzęt: Mate 20 Pro
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 28, 2005, 11:05:20 »

*

Offline Poklik

  • *****
  • 2379
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.poklik.yoyo.pl
  • Sprzęt: eee... 901
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 28, 2005, 11:26:27 »

*

Soovek

Emulatory Amigii
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 28, 2005, 11:33:11 »
Dla PPC PocketUAE Jak z tego sie korzysta???? Odpala mi sie setting i potem nic:( ta głowna aplikacja odpala sie i gasnie:(

*

Offline kanczug

  • ******
  • 19211
    • http://www.pdaclub.pl
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 28, 2005, 11:46:25 »
Jesli uruchamiasz to na 1930 to sobie odpusc...

Emulatory Amigii
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 28, 2005, 12:09:25 »
...a na 1940 bedzie chodzic wzglednie??...

*

Offline kanczug

  • ******
  • 19211
    • http://www.pdaclub.pl
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 28, 2005, 12:12:14 »
Co Ty... nie ma takiego palmtopa na ktorym Pocket UAE dobrze chodzi. Nawet na tych z procesorami ponad 600MHz kreconymi do 1GHz nie da sie na tym grac. Emulator wymaga jeszcze sporo optymalizacji...

*

Soovek

Emulatory Amigii
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 29, 2005, 00:22:18 »
AHA i wszystko jasne!!!!!!!!!!!!!!!!

Emulatory Amigii
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 01, 2005, 09:42:48 »
Testowałem ten emilator ( i nadal mam go na PPC ) ogólnie nawet można się nim pobawić ( namiętnie A-Train i Colonization ) inne mi się nie miały zamiaru uruchomić ( ja chcę settlers !!! ) na 1930 troszeczkę przycinało ...( od razu wyłącz emulację dźwięku to znacznie przyspieszy ) obesnei na wymienione gry działają całkiem sprawnie przy 400 MHz

*

Offline kanczug

  • ******
  • 19211
    • http://www.pdaclub.pl
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 01, 2005, 10:28:29 »
Calkiem sprawnie, czyli klatkuja, ale da sie grac w gry gdzie jest "malo" akcji.

Emulatory Amigii
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 01, 2005, 16:57:22 »
A-Train nic nie klatkuje .... nie jest to co prawda zbyt dynamiczna gra a colonizacja to turowka .....

*

silentjob

Emulatory Amigii
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 08, 2005, 13:07:53 »
Czyli udało się wam go odpalić. A można wiedziec jak? Wrzucam odpowiedni rom do katalogu, do kolejnego katalogu wrzucam plik z grą, wyświetla się ekran tytułowy i nic:(. Zero reakcji na rysik, klawisze funkcyjne. Jakies sugestie? Będę wdzięczny:).

*

Offline GOKU

  • ***
  • 487
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 19, 2005, 20:18:34 »
pewnie gra nie dziala (jedna z tych ktore nie pujda), lub gra nie jest w odpowiednim formacie, tzn niekompatybilnym, moze dajesz jakiegos starego kicka (rom), wersja 1.3 najnowsza

*

silentjob

Emulatory Amigii
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 20, 2005, 08:27:50 »
Najnowsza wersja romu do Amigi to 3.1:).

*

Offline GOKU

  • ***
  • 487
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 20, 2005, 15:13:40 »
Moj blad :P

ale ja mam amige 500 :), pewnie tam doszlo do 1.3 :)

*

Offline kanczug

  • ******
  • 19211
    • http://www.pdaclub.pl
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 20, 2005, 16:26:52 »
Nie wszystkie gierki chodza na 3.1 z tego co wiem...

*

Offline GOKU

  • ***
  • 487
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 20, 2005, 19:29:35 »
moze te lepsze w stylu doom i inne 3d. Pewnie to jest specjalnie do bardziej wymagajacych gier

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 21, 2005, 21:40:50 »
mała dygresja, popróbujcie odpalic settlersów z TRZECIEGO dysku.... dajcie znac jak wam poszło.

Emulatory Amigii
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 27, 2005, 10:49:32 »
Niestey mam odwieczny problem
Gra sie odpala ale myszka mi wariuje ... inne gry dzialajom poprawnie jak i tez emylator. Jak ktod odpali to niech napisze jak sie uporal z szalejoncym kursorem

*

Offline engri

  • 29
    • http://www.fonix.com.pl
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 01, 2006, 23:25:36 »
Cytat: "Jakub Kańczugowski"
Nie wszystkie gierki chodza na 3.1 z tego co wiem...


poza tym niektore wersje 3.1 moga wymagac procesora 68020 lub 68ec020 (czarny ekran na 68000, zamiast dyskietki wchodzacej do stacji)

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 02, 2006, 14:27:57 »
kwestia jest prosta: 1.3 to amy 500
3.1 to 1200

 teraz: 3.1 warto uzywać tylko przy grach na AGĘ.

Oczywiście można używać niektórych 3.1nek do a500, ale mój boże jest jeszcze wolniej.

*

Offline engri

  • 29
    • http://www.fonix.com.pl
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 03, 2006, 11:17:10 »
Cytat: "xoen"
kwestia jest prosta: 1.3 to amy 500
3.1 to 1200

 teraz: 3.1 warto uzywać tylko przy grach na AGĘ.

Oczywiście można używać niektórych 3.1nek do a500, ale mój boże jest jeszcze wolniej.


Ja osobiście polecam 1.3 dla a 500 i 3.0 dla a1200.
3.1 niczym się prawie nie różni od 3.0 (z punktu widzenia gracza niczym) a wymaga procesora 68020 (być może tylko niektóre jego wersje, tego nie jestem pewien). 3.0 to pewne rozwiązanie.

*

Offline irwin

  • ***
  • 434
    • http://www.irwin.republika.pl/
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 04, 2006, 13:58:04 »
Rom 3.1 nie wymaga procesora 68020 - można go użyć również w A500, ma poprawione szereg błedów z 3.0 a graczy powinien zainteresować obsługa układu Akiko a więc najprościej mówiąc gry z CD32. Tak więc polecam 3.1 dla A1200.

*

Offline engri

  • 29
    • http://www.fonix.com.pl
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 04, 2006, 17:55:57 »
Cytat: "irwin"
Rom 3.1 nie wymaga procesora 68020 - można go użyć również w A500, ma poprawione szereg błedów z 3.0 a graczy powinien zainteresować obsługa układu Akiko a więc najprościej mówiąc gry z CD32. Tak więc polecam 3.1 dla A1200.


szereg błędów 3.0 które dla graczy nie mają żadnego znaczenia.

poszukałem trochę na necie i są wersje romów 3.1 (komodorowskie, później już z ESCOMu) które wymagaja 68000 a sa tez takie ktore wymagaja 68ec020. (głównie z a4000) A wersji tych jest od groma. Ja akurat mam taka która wymaga 020. (ROM3.1_A4000.40.70)

A co do cd32 to fakt. Ale kto się bawi w emulacje cd32 na pockecie, jeśli te gry nie mają ścieżki muzycznej, a mają w 95% swoje odpowiedniki w dyskietkowych edycjach (za to już z muzyką). (lepiej miec wersje hd? whdload rozwiązał ten problem nimal całkowicie) A nawet jeśli pocketuae zostanie obdarzony wspomaganiem emulacji cd32 (w sensie scieżek dźwiękowych), to i tak każdy pocketowiec bedzie wolał trzymać Flinka który zajmuje 4 dyskietki niż flinka ze ścieżką dzwiękową w CDA, bądz nawet mp3. Także dalej twierdze ze lepiej używać 3.0. Jeśli chodzi o używanie Workbencha (często kożystam z PPainta, nie podiadającego pecetowego odpowiednika) też nie ma wielu róźnic - system działa tak samo stabilnie (/niestabilnie). Chyba że się zaczyna używać różnych łat i nakładek - jest to jedyna sytuacja kiedy 3.1 ma jakieś zastosowanie imo.



Workbench 3.1 vs Windows 95?
- Mike Tyson vs Michael Jackson.

*

Offline irwin

  • ***
  • 434
    • http://www.irwin.republika.pl/
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 04, 2006, 20:44:39 »
Cytat: "engri"


szereg błędów 3.0 które dla graczy nie mają żadnego znaczenia.


Przeważnie lepiej mieć coś z mniejszą ilością błędów, nowsze itp bo może coś np cały system nie chodzić* patrz poniżej,

Cytat: "engri"
 
poszukałem trochę na necie i są wersje romów 3.1 (komodorowskie, później już z ESCOMu) które wymagaja 68000 a sa tez takie ktore wymagaja 68ec020. (głównie z a4000) A wersji tych jest od groma. Ja akurat mam taka która wymaga 020. (ROM3.1_A4000.40.70)


Racja, wersja nie wymagająca 68020 ma oznaczenie 40.63 - ale jak widzisz też jest.

Cytat: "engri"

A co do cd32 to fakt. Ale kto się bawi w emulacje cd32 na pockecie, jeśli te gry nie mają ścieżki muzycznej, a mają w 95% swoje odpowiedniki w dyskietkowych edycjach (za to już z muzyką). (lepiej miec wersje hd? whdload rozwiązał ten problem nimal całkowicie) A nawet jeśli pocketuae zostanie obdarzony wspomaganiem emulacji cd32 (w sensie scieżek dźwiękowych), to i tak każdy pocketowiec bedzie wolał trzymać Flinka który zajmuje 4 dyskietki niż flinka ze ścieżką dzwiękową w CDA, bądz nawet mp3. Także dalej twierdze ze lepiej używać 3.0


Może nie chodzi tu zbytnio o scieżki audio, (bo to było już we wcześniejszych romach zdaje się że od 2.0, a więc i 3.0 jest) a powtórze o układ akiko czyli konwersje chunky2planar. Owszem nie było tych gier zbyt dużo, zresztą specjalnie robionych gier na cd32 dużo nie było ale zawsze coś. A dlaczego to lepiej używać 3.0 kosztem 3.1 - podaj jakieś argumenty.  

Cytat: "engri"

 Jeśli chodzi o używanie Workbencha (często kożystam z PPainta, nie podiadającego pecetowego odpowiednika) też nie ma wielu róźnic - system działa tak samo stabilnie (/niestabilnie). Chyba że się zaczyna używać różnych łat i nakładek - jest to jedyna sytuacja kiedy 3.1 ma jakieś zastosowanie imo.


O jest parę różnic ot choćby taka że Workbnech 3.5 wzywż wymaga romu 3.1.

*

Offline engri

  • 29
    • http://www.fonix.com.pl
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 04, 2006, 23:15:37 »
konwersja c2p? i ile gier tego używało? trzy? (gloom?) cała reszta miała softwareowa konwersje bo żadna inna amiga tego nie obsługiwała. (niby przydatne w grach 3d, a najlepsze amigowe gry 3d - breathless, alien breed 3d 2, nemac 4 tej kości nie obsługiwały)

zresztą...
Wiele razy się już zastanawiałem czemu mój winuae nie działa (a miałem ustawione 68000), zmieniałem rózne opcje, dopiero potem dochodziłem o co chodzi. (teraz już staram się o tym pamiętać) Fakt jest taki że gracz nie zauważy różnicy, a zawsze może trafić na wersje kickstartu wymagająca 020. Kickstart 3.0 starczy i tyle. I ruszy na dosłownie każdej konfiguracji niezależnie od wersji. Z drugiej strony zawsze można trafić na ripa gry z cd32 który będzie wymagał 3.1.

Ta dyskusja nie ma chyba sensu bo racja jest jak pocket. Każdy ma swojego.

Emulatory Amigii
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 04, 2006, 23:23:31 »
skad wytrzasnac te kickstarty, workbenche i inne romy zeby wszystko dzialalo?

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 05, 2006, 17:13:20 »
google.com?

*

Offline irwin

  • ***
  • 434
    • http://www.irwin.republika.pl/
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 06, 2006, 16:18:25 »
Cytat: "engri"
konwersja c2p? i ile gier tego używało? trzy? (gloom?) cała reszta miała softwareowa konwersje bo żadna inna amiga tego nie obsługiwała. (niby przydatne w grach 3d, a najlepsze amigowe gry 3d - breathless, alien breed 3d 2, nemac 4 tej kości nie obsługiwały)


Racja, mało było tych gier m.in. Wing Commander - zresztą sam pisałem o tym. Tym niemniej nie wiem dlaczego 3.0 który nie pozwoli na uruchomienie owych kilku dodatkowych gier byłby lepszy od 3.1 który potecjalnie to umożliwi.

Cytat: "engri"

zresztą...
Wiele razy się już zastanawiałem czemu mój winuae nie działa (a miałem ustawione 68000), zmieniałem rózne opcje, dopiero potem dochodziłem o co chodzi. (teraz już staram się o tym pamiętać) Fakt jest taki że gracz nie zauważy różnicy, a zawsze może trafić na wersje kickstartu wymagająca 020. Kickstart 3.0 starczy i tyle. I ruszy na dosłownie każdej konfiguracji niezależnie od wersji. Z drugiej strony zawsze można trafić na ripa gry z cd32 który będzie wymagał 3.1.


Kierując się tym że 3.0 jest lepszy bo nie trzeba go ustawiać za każdym razem, że gracz może "trafić" na wersje 3.1 z 020, i że "kickstart 3.0 starczy i tyle" jest śmieszne. Po prostu jest cała rzesza gier które na owym twoim 3.0 się nie uruchomi (także i na 3.1) bo... trzeba ustawić odpowiednie kości grafiki, odpowiednią ilość ramu, odpowiedni jego rodzaj (np tzw "slow") że i tak trzba mieszać w opcjach i/lub sciągnąć stosowny rom. Natomiast gdy używamy frontend'a http://www.xbox1.com/puaelauncher/ to bez problemów można sobie przygotować stosowną konfiguracją np A500 z 1.3 czy A1200 z 3.1. Nadal nie podałeś nic coby upoważniało do "polecania" 3.0 kosztem 3.1.

Cytat: "engri"

Ta dyskusja nie ma chyba sensu bo racja jest jak pocket. Każdy ma swojego.


Hmm.. tu na forum jest sporo takich którzy nie mają jeszcze żadnego poketa ;-)

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
Emulatory Amigii
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 07, 2006, 01:39:16 »
panowie, chybę czoła przed wiedzą i wnikliwością :) :)

Hmmm zauważcie, że pockety to urządzenia, jakie nie tak dawno zaliczyłbym do TEORII cyberpunka....
a tu proszę...

-----
irvin napisał: Hmm.. tu na forum jest sporo takich którzy nie mają jeszcze żadnego poketa

Widzisz, sam mam maszynę od niedawna, ale czuję, że to będzie fanatyzm na lata,,:)... potencjał niebywaly dla grzebacza, ale na moc na emulki musimy i tak poczekać jakiś czas...
---

Słowem, amiśka to kwestia przyszłości. :)