PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie PPC => Emulacja => Wątek zaczęty przez: Soovek w Czerwiec 28, 2005, 11:02:27

Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: Soovek w Czerwiec 28, 2005, 11:02:27
Jak w temacie:P Prosze o nazwy! Naj lepiej freeware:)
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: sajlent w Czerwiec 28, 2005, 11:05:20
PocketUAE
http://pocketinsanity.sourceforge.net/index.php?content=uae
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Czerwiec 28, 2005, 11:26:27
A jeżeli dla PalmOS (5) to MyUAE.
http://user.cs.tu-berlin.de/~jonash/palmos/palmos_free.html
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: Soovek w Czerwiec 28, 2005, 11:33:11
Dla PPC PocketUAE Jak z tego sie korzysta???? Odpala mi sie setting i potem nic:( ta głowna aplikacja odpala sie i gasnie:(
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: kanczug w Czerwiec 28, 2005, 11:46:25
Jesli uruchamiasz to na 1930 to sobie odpusc...
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: black_ihsahn w Czerwiec 28, 2005, 12:09:25
...a na 1940 bedzie chodzic wzglednie??...
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: kanczug w Czerwiec 28, 2005, 12:12:14
Co Ty... nie ma takiego palmtopa na ktorym Pocket UAE dobrze chodzi. Nawet na tych z procesorami ponad 600MHz kreconymi do 1GHz nie da sie na tym grac. Emulator wymaga jeszcze sporo optymalizacji...
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: Soovek w Czerwiec 29, 2005, 00:22:18
AHA i wszystko jasne!!!!!!!!!!!!!!!!
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Lipiec 01, 2005, 09:42:48
Testowałem ten emilator ( i nadal mam go na PPC ) ogólnie nawet można się nim pobawić ( namiętnie A-Train i Colonization ) inne mi się nie miały zamiaru uruchomić ( ja chcę settlers !!! ) na 1930 troszeczkę przycinało ...( od razu wyłącz emulację dźwięku to znacznie przyspieszy ) obesnei na wymienione gry działają całkiem sprawnie przy 400 MHz
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: kanczug w Lipiec 01, 2005, 10:28:29
Calkiem sprawnie, czyli klatkuja, ale da sie grac w gry gdzie jest "malo" akcji.
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Lipiec 01, 2005, 16:57:22
A-Train nic nie klatkuje .... nie jest to co prawda zbyt dynamiczna gra a colonizacja to turowka .....
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: silentjob w Lipiec 08, 2005, 13:07:53
Czyli udało się wam go odpalić. A można wiedziec jak? Wrzucam odpowiedni rom do katalogu, do kolejnego katalogu wrzucam plik z grą, wyświetla się ekran tytułowy i nic:(. Zero reakcji na rysik, klawisze funkcyjne. Jakies sugestie? Będę wdzięczny:).
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: GOKU w Lipiec 19, 2005, 20:18:34
pewnie gra nie dziala (jedna z tych ktore nie pujda), lub gra nie jest w odpowiednim formacie, tzn niekompatybilnym, moze dajesz jakiegos starego kicka (rom), wersja 1.3 najnowsza
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: silentjob w Lipiec 20, 2005, 08:27:50
Najnowsza wersja romu do Amigi to 3.1:).
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: GOKU w Lipiec 20, 2005, 15:13:40
Moj blad :P

ale ja mam amige 500 :), pewnie tam doszlo do 1.3 :)
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: kanczug w Lipiec 20, 2005, 16:26:52
Nie wszystkie gierki chodza na 3.1 z tego co wiem...
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: GOKU w Lipiec 20, 2005, 19:29:35
moze te lepsze w stylu doom i inne 3d. Pewnie to jest specjalnie do bardziej wymagajacych gier
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 21, 2005, 21:40:50
mała dygresja, popróbujcie odpalic settlersów z TRZECIEGO dysku.... dajcie znac jak wam poszło.
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Lipiec 27, 2005, 10:49:32
Niestey mam odwieczny problem
Gra sie odpala ale myszka mi wariuje ... inne gry dzialajom poprawnie jak i tez emylator. Jak ktod odpali to niech napisze jak sie uporal z szalejoncym kursorem
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: engri w Luty 01, 2006, 23:25:36
Cytat: "Jakub Kańczugowski"
Nie wszystkie gierki chodza na 3.1 z tego co wiem...


poza tym niektore wersje 3.1 moga wymagac procesora 68020 lub 68ec020 (czarny ekran na 68000, zamiast dyskietki wchodzacej do stacji)
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: xoen w Luty 02, 2006, 14:27:57
kwestia jest prosta: 1.3 to amy 500
3.1 to 1200

 teraz: 3.1 warto uzywać tylko przy grach na AGĘ.

Oczywiście można używać niektórych 3.1nek do a500, ale mój boże jest jeszcze wolniej.
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: engri w Luty 03, 2006, 11:17:10
Cytat: "xoen"
kwestia jest prosta: 1.3 to amy 500
3.1 to 1200

 teraz: 3.1 warto uzywać tylko przy grach na AGĘ.

Oczywiście można używać niektórych 3.1nek do a500, ale mój boże jest jeszcze wolniej.


Ja osobiście polecam 1.3 dla a 500 i 3.0 dla a1200.
3.1 niczym się prawie nie różni od 3.0 (z punktu widzenia gracza niczym) a wymaga procesora 68020 (być może tylko niektóre jego wersje, tego nie jestem pewien). 3.0 to pewne rozwiązanie.
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: irwin w Luty 04, 2006, 13:58:04
Rom 3.1 nie wymaga procesora 68020 - można go użyć również w A500, ma poprawione szereg błedów z 3.0 a graczy powinien zainteresować obsługa układu Akiko a więc najprościej mówiąc gry z CD32. Tak więc polecam 3.1 dla A1200.
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: engri w Luty 04, 2006, 17:55:57
Cytat: "irwin"
Rom 3.1 nie wymaga procesora 68020 - można go użyć również w A500, ma poprawione szereg błedów z 3.0 a graczy powinien zainteresować obsługa układu Akiko a więc najprościej mówiąc gry z CD32. Tak więc polecam 3.1 dla A1200.


szereg błędów 3.0 które dla graczy nie mają żadnego znaczenia.

poszukałem trochę na necie i są wersje romów 3.1 (komodorowskie, później już z ESCOMu) które wymagaja 68000 a sa tez takie ktore wymagaja 68ec020. (głównie z a4000) A wersji tych jest od groma. Ja akurat mam taka która wymaga 020. (ROM3.1_A4000.40.70)

A co do cd32 to fakt. Ale kto się bawi w emulacje cd32 na pockecie, jeśli te gry nie mają ścieżki muzycznej, a mają w 95% swoje odpowiedniki w dyskietkowych edycjach (za to już z muzyką). (lepiej miec wersje hd? whdload rozwiązał ten problem nimal całkowicie) A nawet jeśli pocketuae zostanie obdarzony wspomaganiem emulacji cd32 (w sensie scieżek dźwiękowych), to i tak każdy pocketowiec bedzie wolał trzymać Flinka który zajmuje 4 dyskietki niż flinka ze ścieżką dzwiękową w CDA, bądz nawet mp3. Także dalej twierdze ze lepiej używać 3.0. Jeśli chodzi o używanie Workbencha (często kożystam z PPainta, nie podiadającego pecetowego odpowiednika) też nie ma wielu róźnic - system działa tak samo stabilnie (/niestabilnie). Chyba że się zaczyna używać różnych łat i nakładek - jest to jedyna sytuacja kiedy 3.1 ma jakieś zastosowanie imo.



Workbench 3.1 vs Windows 95?
- Mike Tyson vs Michael Jackson.
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: irwin w Luty 04, 2006, 20:44:39
Cytat: "engri"


szereg błędów 3.0 które dla graczy nie mają żadnego znaczenia.


Przeważnie lepiej mieć coś z mniejszą ilością błędów, nowsze itp bo może coś np cały system nie chodzić* patrz poniżej,

Cytat: "engri"
 
poszukałem trochę na necie i są wersje romów 3.1 (komodorowskie, później już z ESCOMu) które wymagaja 68000 a sa tez takie ktore wymagaja 68ec020. (głównie z a4000) A wersji tych jest od groma. Ja akurat mam taka która wymaga 020. (ROM3.1_A4000.40.70)


Racja, wersja nie wymagająca 68020 ma oznaczenie 40.63 - ale jak widzisz też jest.

Cytat: "engri"

A co do cd32 to fakt. Ale kto się bawi w emulacje cd32 na pockecie, jeśli te gry nie mają ścieżki muzycznej, a mają w 95% swoje odpowiedniki w dyskietkowych edycjach (za to już z muzyką). (lepiej miec wersje hd? whdload rozwiązał ten problem nimal całkowicie) A nawet jeśli pocketuae zostanie obdarzony wspomaganiem emulacji cd32 (w sensie scieżek dźwiękowych), to i tak każdy pocketowiec bedzie wolał trzymać Flinka który zajmuje 4 dyskietki niż flinka ze ścieżką dzwiękową w CDA, bądz nawet mp3. Także dalej twierdze ze lepiej używać 3.0


Może nie chodzi tu zbytnio o scieżki audio, (bo to było już we wcześniejszych romach zdaje się że od 2.0, a więc i 3.0 jest) a powtórze o układ akiko czyli konwersje chunky2planar. Owszem nie było tych gier zbyt dużo, zresztą specjalnie robionych gier na cd32 dużo nie było ale zawsze coś. A dlaczego to lepiej używać 3.0 kosztem 3.1 - podaj jakieś argumenty.  

Cytat: "engri"

 Jeśli chodzi o używanie Workbencha (często kożystam z PPainta, nie podiadającego pecetowego odpowiednika) też nie ma wielu róźnic - system działa tak samo stabilnie (/niestabilnie). Chyba że się zaczyna używać różnych łat i nakładek - jest to jedyna sytuacja kiedy 3.1 ma jakieś zastosowanie imo.


O jest parę różnic ot choćby taka że Workbnech 3.5 wzywż wymaga romu 3.1.
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: engri w Luty 04, 2006, 23:15:37
konwersja c2p? i ile gier tego używało? trzy? (gloom?) cała reszta miała softwareowa konwersje bo żadna inna amiga tego nie obsługiwała. (niby przydatne w grach 3d, a najlepsze amigowe gry 3d - breathless, alien breed 3d 2, nemac 4 tej kości nie obsługiwały)

zresztą...
Wiele razy się już zastanawiałem czemu mój winuae nie działa (a miałem ustawione 68000), zmieniałem rózne opcje, dopiero potem dochodziłem o co chodzi. (teraz już staram się o tym pamiętać) Fakt jest taki że gracz nie zauważy różnicy, a zawsze może trafić na wersje kickstartu wymagająca 020. Kickstart 3.0 starczy i tyle. I ruszy na dosłownie każdej konfiguracji niezależnie od wersji. Z drugiej strony zawsze można trafić na ripa gry z cd32 który będzie wymagał 3.1.

Ta dyskusja nie ma chyba sensu bo racja jest jak pocket. Każdy ma swojego.
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: ares_krk w Luty 04, 2006, 23:23:31
skad wytrzasnac te kickstarty, workbenche i inne romy zeby wszystko dzialalo?
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: xoen w Luty 05, 2006, 17:13:20
google.com?
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: irwin w Luty 06, 2006, 16:18:25
Cytat: "engri"
konwersja c2p? i ile gier tego używało? trzy? (gloom?) cała reszta miała softwareowa konwersje bo żadna inna amiga tego nie obsługiwała. (niby przydatne w grach 3d, a najlepsze amigowe gry 3d - breathless, alien breed 3d 2, nemac 4 tej kości nie obsługiwały)


Racja, mało było tych gier m.in. Wing Commander - zresztą sam pisałem o tym. Tym niemniej nie wiem dlaczego 3.0 który nie pozwoli na uruchomienie owych kilku dodatkowych gier byłby lepszy od 3.1 który potecjalnie to umożliwi.

Cytat: "engri"

zresztą...
Wiele razy się już zastanawiałem czemu mój winuae nie działa (a miałem ustawione 68000), zmieniałem rózne opcje, dopiero potem dochodziłem o co chodzi. (teraz już staram się o tym pamiętać) Fakt jest taki że gracz nie zauważy różnicy, a zawsze może trafić na wersje kickstartu wymagająca 020. Kickstart 3.0 starczy i tyle. I ruszy na dosłownie każdej konfiguracji niezależnie od wersji. Z drugiej strony zawsze można trafić na ripa gry z cd32 który będzie wymagał 3.1.


Kierując się tym że 3.0 jest lepszy bo nie trzeba go ustawiać za każdym razem, że gracz może "trafić" na wersje 3.1 z 020, i że "kickstart 3.0 starczy i tyle" jest śmieszne. Po prostu jest cała rzesza gier które na owym twoim 3.0 się nie uruchomi (także i na 3.1) bo... trzeba ustawić odpowiednie kości grafiki, odpowiednią ilość ramu, odpowiedni jego rodzaj (np tzw "slow") że i tak trzba mieszać w opcjach i/lub sciągnąć stosowny rom. Natomiast gdy używamy frontend'a http://www.xbox1.com/puaelauncher/ to bez problemów można sobie przygotować stosowną konfiguracją np A500 z 1.3 czy A1200 z 3.1. Nadal nie podałeś nic coby upoważniało do "polecania" 3.0 kosztem 3.1.

Cytat: "engri"

Ta dyskusja nie ma chyba sensu bo racja jest jak pocket. Każdy ma swojego.


Hmm.. tu na forum jest sporo takich którzy nie mają jeszcze żadnego poketa ;-)
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: xoen w Luty 07, 2006, 01:39:16
panowie, chybę czoła przed wiedzą i wnikliwością :) :)

Hmmm zauważcie, że pockety to urządzenia, jakie nie tak dawno zaliczyłbym do TEORII cyberpunka....
a tu proszę...

-----
irvin napisał: Hmm.. tu na forum jest sporo takich którzy nie mają jeszcze żadnego poketa

Widzisz, sam mam maszynę od niedawna, ale czuję, że to będzie fanatyzm na lata,,:)... potencjał niebywaly dla grzebacza, ale na moc na emulki musimy i tak poczekać jakiś czas...
---

Słowem, amiśka to kwestia przyszłości. :)
Tytuł: Emulatory Amigii
Wiadomość wysłana przez: silentjob w Luty 07, 2006, 12:49:37
Cyberpunk 8). Według przewidywań, to dopiero poczatek..