DosBox dziala bardzo wolno :(

  • 3 Odpowiedzi
  • 5609 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

DosBox dziala bardzo wolno :(
« dnia: Listopad 09, 2006, 10:42:21 »
Witam czy używa ktoś dosboxa do grania na mda3? :D Próbuje odpalić kilka gierek, miedzy innymi ishary, master of magic i działają BARDZO BARDZO WOLNO! może ma ktoś skompilowany pliczek dosbox.conf ( plik konfiguracyjny) pod mda3... krew mnie zalewa bo nie mogę sobie poradzić - może pomożecie! pozdrawiam :)

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
DosBox dziala bardzo wolno :(
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 09, 2006, 11:53:53 »
poszukaj w wątkach na temat Dosboxa jakimi ustawieniami inni operowali (to się może sprawdzic także na Twoim sprzęcie) a także czy ktoś odpalał te gry i jak u niego działało. Za wiele sobie nie obiecuj po zmianach w konfigu - a może nawet nic to nie pomoże bo niektóre gry pod Dosboxem działają bardzo wolno nawet na szybszych maszynach niz Twoja, prędzej by podkręcenie procka coś dało, tak myślę.

DosBox dziala bardzo wolno :(
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 09, 2006, 16:30:55 »
No własnie nigdzie ma opisu jaki jest konfig na mda 3, nie ma napisane jak dzialaja gry u innych... udalo mi sie uruchomic ishar 2... dziala tak sobie, a ishar 3 wywala... nie pojawia sie nawet najmniejszy napis... aha... jak juz sie ishar 2 wlaczyl to kursor nie przesuwal sie tak jak sie przesuwa rysikiem... pomóżcie! :)

*

nothin

DosBox dziala bardzo wolno :(
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 09, 2006, 16:41:50 »
proszę cię.... poczytaj sobie moje komfigi....

np taki:

[sdl]
# fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
# fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
# fullfixed -- Don't resize the screen when in fullscreen.
# fullresolution -- What resolution to use for fullscreen, use together with fullfixed.
# output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb.
# hwscale -- Extra scaling of window if the output device supports hardware scaling.
# autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
# sensitiviy -- Mouse sensitivity.
# waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority -- Priority levels for dosbox: lower,normal,higher,highest.
#             Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.

fullscreen=true
fulldouble=true
fullfixed=false
fullresolution=320x240
output=surface
hwscale=1.0
autolock=true
sensitivity=90
waitonerror=false
priority=high,higher
mapperfile=mapper.txt
cellupdate=false

#Mouse emulation
dpadmouse=true
dpadmousespeed=3.00
tpadmode=true
tpadspeed=2.00

#Key binds
dpadup=91
dpaddown=85
dpadleft=87
dpadright=89
dpadconfirm=52

hwkey1=49
hwkey2=53
hwkey3=56
hwkey4=54

#Mouse actions
dpadconfirm_ma=1
hwkey1_ma=0
hwkey2_ma=0
hwkey3_ma=2
hwkey4_ma=3

#GFX Output options
directgapi=true
lefthand=true

#Forced keyboard
fkswitchx=0
fkswitchy=0
fkswitchw=2
fkswitchh=2
fkheight=80
fkbutton=4
fktransparent=true

#Toolbars
toolbar1=toolbar.dbk
toolbar2=game.dbk
toolbar3=set.dbk
toolbar4=zztoolbar.dbk

[dosbox]
# language -- Select another language file.
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,vga.
# captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.

language=
machine=vga
captures=capture
memsize=12

[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
#           Supported are none,normal2x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,interp2x,tv2x.

frameskip=1
aspect=false
scaler=none

[cpu]
# core -- CPU Core used in emulation: simple,normal,full,dynamic.
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
#           Setting this higher than your machine can handle is bad!
# cycleup   -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown    Setting it lower than 100 will be a percentage.

# I'd advise using verysimple or full core where possible.

core=full
#core=full
cycles=1200
cycleup=50
cycledown=100
# Cpu autocycling - set to value higher than 0 to enable.
# Set to 0 to disable feature.
# This also sets maximum allowed cycles.
cyclesmax=0

[mixer]
# nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
#         probably lower their sound quality.
# blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
#              but sound will also be more lagged.
# prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.

nosound=true
rate=11025
blocksize=128
prebuffer=10

[midi]
# mpu401      -- Enable MPU-401 Emulation.
# intelligent -- Operate in Intelligent mode.
# device      -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
#                This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config      -- Special configuration options for the device. In Windows put
#                the id of the device you want to use. See README for details.

mpu401=false
intelligent=true
device=default
config=

[sblaster]
# type -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
#            On auto the mode is determined by sblaster type.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.

type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025

[gus]
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
#            Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
# rate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
# ultradir -- Path to Ultrasound directory.  In this directory
#             there should be a MIDI directory that contains
#             the patch files for GUS playback.  Patch sets used
#             with Timidity should work fine.

gus=false
rate=22050
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND

[speaker]
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
#              Tandysound emulation is present if machine is set to tandy.
# disney -- Enable Disney Sound Source emulation.

pcspeaker=false
pcrate=11025
tandyrate=11025
disney=false
tandy=false

[bios]
# Nothing to setup yet!


[dos]
# xms -- Enable XMS support.
# ems -- Enable EMS support.

xms=true
ems=true

[directserial]
# directserial -- Enable serial passthrough support.
# comport -- COM Port inside DOSBox.
# realport -- COM Port on the Host.
# defaultbps -- Default BPS.
# parity -- Parity of the packets. This can be N, E or O.
# bytesize -- Size of each packet. This can be 5 or 8.
# stopbit -- The number of stopbits. This can be 1 or 2.

directserial=false
comport=1
realport=COM1
defaultbps=1200
parity=N
bytesize=8
stopbit=1

[autoexec]

to już twoja kwestia, co tu wpiszesz..


---------


teraz: jeśli ten konfig nie działa,

-directgapi z true na false.

jeśli gra nie działa:

xms=false lub ems=false

dosbox oczywiście cvs n0pa, inne NIE mogą uzyć tego konfigu, dopóki nie zmniejszysz ilości RAMU(z 12 na max 8 ).

400 mhz dla xscale to minimum, phony i inne wynalazki odpadają w biegu.

266 mhz dla samsunga.