PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie PPC => Emulacja => Wątek zaczęty przez: papa_bizkit w Listopad 09, 2006, 10:42:21

Tytuł: DosBox dziala bardzo wolno :(
Wiadomość wysłana przez: papa_bizkit w Listopad 09, 2006, 10:42:21
Witam czy używa ktoś dosboxa do grania na mda3? :D Próbuje odpalić kilka gierek, miedzy innymi ishary, master of magic i działają BARDZO BARDZO WOLNO! może ma ktoś skompilowany pliczek dosbox.conf ( plik konfiguracyjny) pod mda3... krew mnie zalewa bo nie mogę sobie poradzić - może pomożecie! pozdrawiam :)
Tytuł: DosBox dziala bardzo wolno :(
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Listopad 09, 2006, 11:53:53
poszukaj w wątkach na temat Dosboxa jakimi ustawieniami inni operowali (to się może sprawdzic także na Twoim sprzęcie) a także czy ktoś odpalał te gry i jak u niego działało. Za wiele sobie nie obiecuj po zmianach w konfigu - a może nawet nic to nie pomoże bo niektóre gry pod Dosboxem działają bardzo wolno nawet na szybszych maszynach niz Twoja, prędzej by podkręcenie procka coś dało, tak myślę.
Tytuł: DosBox dziala bardzo wolno :(
Wiadomość wysłana przez: papa_bizkit w Listopad 09, 2006, 16:30:55
No własnie nigdzie ma opisu jaki jest konfig na mda 3, nie ma napisane jak dzialaja gry u innych... udalo mi sie uruchomic ishar 2... dziala tak sobie, a ishar 3 wywala... nie pojawia sie nawet najmniejszy napis... aha... jak juz sie ishar 2 wlaczyl to kursor nie przesuwal sie tak jak sie przesuwa rysikiem... pomóżcie! :)
Tytuł: DosBox dziala bardzo wolno :(
Wiadomość wysłana przez: nothin w Listopad 09, 2006, 16:41:50
proszę cię.... poczytaj sobie moje komfigi....

np taki:

[sdl]
# fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
# fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
# fullfixed -- Don't resize the screen when in fullscreen.
# fullresolution -- What resolution to use for fullscreen, use together with fullfixed.
# output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb.
# hwscale -- Extra scaling of window if the output device supports hardware scaling.
# autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
# sensitiviy -- Mouse sensitivity.
# waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority -- Priority levels for dosbox: lower,normal,higher,highest.
#             Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.

fullscreen=true
fulldouble=true
fullfixed=false
fullresolution=320x240
output=surface
hwscale=1.0
autolock=true
sensitivity=90
waitonerror=false
priority=high,higher
mapperfile=mapper.txt
cellupdate=false

#Mouse emulation
dpadmouse=true
dpadmousespeed=3.00
tpadmode=true
tpadspeed=2.00

#Key binds
dpadup=91
dpaddown=85
dpadleft=87
dpadright=89
dpadconfirm=52

hwkey1=49
hwkey2=53
hwkey3=56
hwkey4=54

#Mouse actions
dpadconfirm_ma=1
hwkey1_ma=0
hwkey2_ma=0
hwkey3_ma=2
hwkey4_ma=3

#GFX Output options
directgapi=true
lefthand=true

#Forced keyboard
fkswitchx=0
fkswitchy=0
fkswitchw=2
fkswitchh=2
fkheight=80
fkbutton=4
fktransparent=true

#Toolbars
toolbar1=toolbar.dbk
toolbar2=game.dbk
toolbar3=set.dbk
toolbar4=zztoolbar.dbk

[dosbox]
# language -- Select another language file.
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,vga.
# captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.

language=
machine=vga
captures=capture
memsize=12

[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
#           Supported are none,normal2x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,interp2x,tv2x.

frameskip=1
aspect=false
scaler=none

[cpu]
# core -- CPU Core used in emulation: simple,normal,full,dynamic.
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
#           Setting this higher than your machine can handle is bad!
# cycleup   -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown    Setting it lower than 100 will be a percentage.

# I'd advise using verysimple or full core where possible.

core=full
#core=full
cycles=1200
cycleup=50
cycledown=100
# Cpu autocycling - set to value higher than 0 to enable.
# Set to 0 to disable feature.
# This also sets maximum allowed cycles.
cyclesmax=0

[mixer]
# nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
#         probably lower their sound quality.
# blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
#              but sound will also be more lagged.
# prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.

nosound=true
rate=11025
blocksize=128
prebuffer=10

[midi]
# mpu401      -- Enable MPU-401 Emulation.
# intelligent -- Operate in Intelligent mode.
# device      -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
#                This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config      -- Special configuration options for the device. In Windows put
#                the id of the device you want to use. See README for details.

mpu401=false
intelligent=true
device=default
config=

[sblaster]
# type -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
#            On auto the mode is determined by sblaster type.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.

type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025

[gus]
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
#            Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
# rate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
# ultradir -- Path to Ultrasound directory.  In this directory
#             there should be a MIDI directory that contains
#             the patch files for GUS playback.  Patch sets used
#             with Timidity should work fine.

gus=false
rate=22050
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND

[speaker]
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
#              Tandysound emulation is present if machine is set to tandy.
# disney -- Enable Disney Sound Source emulation.

pcspeaker=false
pcrate=11025
tandyrate=11025
disney=false
tandy=false

[bios]
# Nothing to setup yet!


[dos]
# xms -- Enable XMS support.
# ems -- Enable EMS support.

xms=true
ems=true

[directserial]
# directserial -- Enable serial passthrough support.
# comport -- COM Port inside DOSBox.
# realport -- COM Port on the Host.
# defaultbps -- Default BPS.
# parity -- Parity of the packets. This can be N, E or O.
# bytesize -- Size of each packet. This can be 5 or 8.
# stopbit -- The number of stopbits. This can be 1 or 2.

directserial=false
comport=1
realport=COM1
defaultbps=1200
parity=N
bytesize=8
stopbit=1

[autoexec]

to już twoja kwestia, co tu wpiszesz..


---------


teraz: jeśli ten konfig nie działa,

-directgapi z true na false.

jeśli gra nie działa:

xms=false lub ems=false

dosbox oczywiście cvs n0pa, inne NIE mogą uzyć tego konfigu, dopóki nie zmniejszysz ilości RAMU(z 12 na max 8 ).

400 mhz dla xscale to minimum, phony i inne wynalazki odpadają w biegu.

266 mhz dla samsunga.