czy ktoś ma wrażenie, że gigowa karta SD to za MAŁO?
updated/przymiarka do przerobienia topicu na manual o emulacji psx i efektach...
emulacja konsoli sony playstation dla posiadaczy aktualnie promowanego systemu WM2005 to temat problematyczny. po prostu nie ma gwarancji poprawnego działania emulacji.
posiadacze systemu WM2003 są jak na razie w najlepszej sytuacji.
emulator aktualnie posiada numerek 0.95.
link ogólny:
http://fpsece.net/download.htmlink:
http://fpsece.net/download/FpseCE_0.09.5.zippocketiso 2.x, o którym dalej:
http://fpsece.net/download/PocketISO_2.0.zipforum dla anglojęzycznych, mało użyteczne, ale, cóż, są tam przydatne informacje, ewidentnie użyteczne dla początkujących.
http://pdai.org/forum/forumdisplay.php?f=17lista kompatybilnych gier, nieścisła, ale daje pojęcie, o ile samemu najpierw tytułu nie sprawdzimy.
http://projects.davejansen.com/fpsece/index.php/listinstalacja:
emulator umieszczamy, gdzie chcemy, dogrywany BIOS sony playstation w odpowiednie miejsce, wrzucamy wzór płyty, spakowany, bądź nie, w dowolne miejcse, i to w ogólnym zarysie wszystko.
parę szczegółów:
- opcja w konfigu emulatora forceGDI=on to darmowy przyrost mocy na maszynach, którym ta opcja nie wywali emulatora...
- w opcjach ZAWSZE warto ustawić ARMv5, jeśli ... opcja nie wywala emulatora.
- dźwięk działa tyle, o ile, ale nie spowalnia emulacji w zaden szczególny sposób.
- framskips w wersji 0.95 to rzefcz inna, niż wszelkie typowe efekty z innych emulatorów, to wartość, która określa hm emulację kodu psxa - przy braku mocy pocketa wysokie wartości sprawią, że nie będzie emulowanie literalnie NIC:). wartość najlepsza pod względem użyteczności dla pxa 263 400 mhx(xscale) 2. Wartość zero jest też dobrym wyborem.
- UŻYWAMY ZAWWSZE NA STARCIE BIOSU SCPH7502.bin. to bios europejskiej wersji maszyny, to nie jest istotne, ważne jest natomiast to, że daje lepszą prędkośc działania emulacji i można nim odpalać gry z strefy USA (u, NTSC).patrz punkt niżej.
- gry i to mówię wyraźnie i głośno: MUSZĄ być dla wersji 095 w wersji NTSC (u). te same tytuły odpalane w wersji PAL na biosie PAL (e) nie działają poprawnie, bądź nie działają wcale. Ciekawa rzecz, zę tytuły NTSC działają najlepiej/najszybciej na biosie (e) PAL właśnie. oczywiście, w razie problemów warto mieć i japoński bios, i typowy scph1001 (USA) także.
- warto mieć minimum 30-35 i więcej wolnej pamięci typu program(wm03
).
- zdecydowanie warto, jeśli tylko jest taka możliwość używać całych wzorów płyt - niespakowanych, nie chodzi nawet o tworzenie ripa, nieskompresowana płytka moze dać płynność nieosiągalną przy rozpakowywanych danych z spakowanego przez pocketiso wzoru płyty gry..proc i tak ma co robić w tym czasie...
wątek będzie rozszerzony, więcej szczegółów niebawem, tymczasem pozostawiam stary początek poniżej:
efekty:
----------------------
breath of FIRE IV
gra i filmiki powalają na kolana.
255 mb, poleciała sama muzyka, filmik(i) zostały.
screeny z początku gry:
,
niemniej w mieście ilość klatek spada dosyć poważnie....hm..
btw, z rozpędu sprawdziłem LEgend Of Mana, działa łądnie ripnąłem tylko muzę - 435 mega, działa trochę ociężale, ale płynnie i jest śliczna:
-------
oba tytuły zostały potraktowane TYLKO pocketiso 2.1, i TYLKO wycinamy muzę(lub, hm , nie wycinamy...).