Przepis na pada do ipaq:
składniki:
ipaq 3870
klawiaturka od mio/yakumo(ta z allegro)
pad od psx lub podobny..lub jaki tam chcecie ja mam a'la psx
troche kabli np. taśma od dysku.
trochę cyny i kalafonii
kabel od pada psx (ma 7 żyłek przyda się do wersji de lux)
- ma wadę jest sztywmny
lub kabel usb - jeśli nie będzie ładowania
aa przyda się termokurczliwa izolacja.
Iii drugi pad jak zepsujecie pierwszy buehehehe
Jedziemy z koksem :
Rozebrać klawiaturkę. Tutaj może być ważny czas przyda się lekkie zdenerwowanie wtedy robota szybciej i bardziej finezyjnie idzie.
Nie przesadźmy jednak bo tutaj zaczyna się zabawa.
pod klawiszami są takie sklejone ze sobą "siatki"
Na nich rozbiegają sie scieżki, które odpowiednio połączone po wciśnięciu klawisza dają znak.
mamy tam również płytkę, która wygląda mniej więcej tak:
do niej przytwierdzone są trzy taśmy(dwie od góry jedna od spodu):
każda do jednej z rozkładanych częsci klawiaturki.
Do mojego projektu wybrałem prawą górną część ze względu na to,
że zawiera strzałki, które sygnałowo pokrywają się z padem na PDA,
ale o tym również później.
Teraz ważne..na tej płytce od prawej strony jest 9 ścieżek,
które wykorzystywane są do tworzenia klawiszy.
Z jakiegoś powodu na taśmie po brzegach jest po jeszcze jednej ścieżce,
połączone miedzią..dlatego nr jeden zaznaczyłem o jedno miejsce w bok.
Do tych dziewięciu ścieżek musimy przylutować kabelki -
piszę to do tych co mało się znają (tak jak ja na początku budowy) -
jest to trudne..bo to drobnizna.
Na tym rysunku znaznaczyłem, jakie ścieżki połączyłem ze sobą w swoim padzie.
Teraz powrócę na chwilę do kwestii pada kierunkowego.
Uznałem na początku, że fajnie będzie jak będzie się pokrywać z kierunkami pada w palmtopie. Otóż nie do końca.
Pad w PDa w niektórych aplikacjach (np.: Snes bleedingedge) automatycznie obraca się o 90 st. jeśli wejdziemy do trybu Landscape.
Stanowi to pewne zakłopotanie - trzeba się przyzwyczaić.
Ja osobiście obróciłem klawisze sterowania o 90 st w prawo,
gdyż najczęsciej będe grał w trybie LS.
Myślę co mógłbym jeszcze dodać..
Aha załączam zdjęcia wersji de lux, czyli opcję play&charge
Ze względu na sztywność kabla postanowiłem sprawić, że pda mniej się będzie ruszać:
Jeśli chodzi o samą budowę to w
w tym linku jest bardzo podobne rozwiązanie jeśli chodzi o "bebechy".
To by było tyle.
Pewnie wiele z Was zastanawia się czy jest sens.
Cóż. Testy dopiero rozpocząłem, ale stwierdzam, że nie jest źle,
zwłaszcza, iż posiadam nie najmłodszy już pda.
Jak narazie:
PocketGba lagi niestety..kto pomoże?
PocketSnes (BE) działa - chyba są minimalne opóźnienia,
ale to może byćwina emu.
MorphGear (ten najnowszy) wtyczka snes - Działa chyba bosko..
wtyczka GBC - bosko z dzwiekiem 100%
PicoDrive - jako jedyny nie odczytuje podczas gry sygnałów.
Mogę przydzielić przyciski..ale podczas gry to nie działa..
FpseCE 0.0.9.2 - przydzielają się przyciski oprócz tego który odpowiada za krzyżyk.. dziwne to raz..
dwa podobnie jak w picodrive nie działają w grze.
Port Quake na moim pockecie działa tak samo z padem
(a o ile wygodniej
) jak i bez pada
Kuniec..mam nadzieję, że komuś te wypciny się przydadzą...
AAAA zapomniałem..
Dziękuję Papierkowi i k2 za pomoc
-------------------------------------------------------------------------------------
Pierwsza wersja posta (mniej więcej
)
Czołem wszystkim.
A co ze sterowaniem tak spytam?
Czy istnieją jakieś pady do pda?
rozmyślał ktoś nad tym?