Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)

  • 55 Odpowiedzi
  • 9483 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline cervandes

  • **
  • 165
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.vw-passat.pl
  • Sprzęt: SGS2, E2370
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 21, 2009, 15:42:44 »
co oznacza tyle, że na urządzenie masz 24 mce gwarancji producenta, na wszystkie akcesoria 12 - za wyjątkiem kart pamięci. Karta pamięci nie jest objęta gwarancją producenta urządzenia.

może to wynikać z faktu, że to nie htc jest producentem karty tylko sandisk. Gwarancję masz tylko na elementy oznaczone logiem HTC.
Każdy pierwszy raz buduje nas samych

*

Offline agollum

  • **
  • 206
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 4, HTC Diamond, HTC Artemis, Asus A716
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 21, 2009, 15:54:26 »
co oznacza tyle, że na urządzenie masz 24 mce gwarancji producenta, na wszystkie akcesoria 12 - za wyjątkiem kart pamięci. Karta pamięci nie jest objęta gwarancją producenta urządzenia.

może to wynikać z faktu, że to nie htc jest producentem karty tylko sandisk. Gwarancję masz tylko na elementy oznaczone logiem HTC.

Właśnie miałem wysłać to samo - gwarancji na kartę nie ma. Szkoda tylko, że taka potęga jak HTC nie bierze na siebie kwestii załatwienia problemu wad jednego ze sprzedawanych elementów. Mogliby podpisać odpowiednią umowę z producentem kart pamięci i po uznaniu roszczeń klienta rozliczać się nawzajem.
AGollum

*

Offline belek

  • ***
  • 311
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia
  • Sprzęt: Blackstone, Leo, iPhone
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 21, 2009, 16:36:47 »
Kodeks Cywilny:

DZIAŁ II

RĘKOJMIA ZA WADY

Art. 556.
§ 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).

Art. 560.
§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

§ 2. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej, strony powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według przepisów o odstąpieniu od umowy wzajemnej.

§ 3. Jeżeli kupujący żąda obniżenia ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej, obniżenie powinno nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość rzeczy wolnej od wad pozostaje do jej wartości obliczonej z uwzględnieniem istniejących wad.

§ 4. Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany, powinien pokryć także związane z tym koszty, jakie poniósł kupujący.

Art. 563.
(...)
§ 2. Jednakże przy sprzedaży między osobami prowadzącymi działalność gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu.

Art. 565.
Jeżeli spośród rzeczy sprzedanych tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od rzeczy wolnych od wad, bez szkody dla stron obu, uprawnienie kupującego do odstąpienia od umowy ogranicza się do rzeczy wadliwych.


Art. 568.
§ 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.



Rękojmia dotyczy produktu, a w tym wypadku produktem kupionym przez Ciebie jest cała zawartość pudełka z HTC Touch HD, czyli sam PDA oraz wszystkie dołączone akcesoria.

Tylko koniecznie zrób to na piśmie i zażądaj pokwitowania na kopii! I nie słuchaj wykrętnych odpowiedzi durnego kierownika!

Gwarancja faktycznie nie obejmuje dołączonych CD/DVD i kart pamięci.

Całość KC jest np. tutaj: http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,1964,nr,16,poz,93,ujednolicony,ustawa-kodeks-cywilny.html

przecież nie piszemy o gwarancji!
radzimy skorzystać z rękojmi (w tym przypadku) lub z odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową ("zwykła" sprzedaż konsumencka). dzięki tym ochronom interesów kupującego, sprzedawca ma obowiązek naprawić lub wymienić kartę na nową!!! nie obchodzi nas gwarancja, z której i tak zawsze możemy skorzystać w innych, objętych nią przypadkach...

jeszcze raz dla opornych:

wadliwą rzecz możemy reklamować na dwa sposoby:
1) gwarancja producenta (tutaj panem i władcą jest producent, który może ograniczyć swoją odpowiedzialność względem konsumenta jak tylko chce)
2) rękojmia z KC (np. firma) lub USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego.

ad 2 tutaj panem i władcą nie jest producent czy sprzedawca a przepisy prawa. o ile w gwarancji producent może zastrzec, że nie odpowiada za kartę, o tyle w rękojmi i ustawie o niezgodności sprzedawca nie może się wymigać od odpowiedzialności. musi on naprawić, wymienić bądź oddać kasę za niedziałającą lub niewłaściwą kartę pamięci!!!
Vulnerant Omnes, Ultima Necat

*

Offline agollum

  • **
  • 206
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 4, HTC Diamond, HTC Artemis, Asus A716
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 21, 2009, 16:52:29 »

jeszcze raz dla opornych:

wadliwą rzecz możemy reklamować na dwa sposoby:
1) gwarancja producenta (tutaj panem i władcą jest producent, który może ograniczyć swoją odpowiedzialność względem konsumenta jak tylko chce)
2) rękojmia z KC (np. firma) lub USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego.

ad 2 tutaj panem i władcą nie jest producent czy sprzedawca a przepisy prawa. o ile w gwarancji producent może zastrzec, że nie odpowiada za kartę, o tyle w rękojmi i ustawie o niezgodności sprzedawca nie może się wymigać od odpowiedzialności. musi on naprawić, wymienić bądź oddać kasę za niedziałającą lub niewłaściwą kartę pamięci!!!

Mam nadzieję, że impertynencji o opornych nie kierowałeś do mnie, ale na wszelki wypadek wyjaśniam, że w ostatnim poście nie interpretowałem przepisów obowiązujących w naszym kraju a zwróciłem jedynie uwagę na znaczenie budowania dobrego imienia firmy, w tym szczególnym przypadku poprzez zakres gwarancji i sposób jej realizacji.

Nieustannie pozdrawiam
AGollum

*

Offline belek

  • ***
  • 311
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia
  • Sprzęt: Blackstone, Leo, iPhone
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 21, 2009, 17:09:54 »
Mam nadzieję, że impertynencji o opornych nie kierowałeś do mnie, ale na wszelki wypadek wyjaśniam, że w ostatnim poście nie interpretowałem przepisów obowiązujących w naszym kraju a zwróciłem jedynie uwagę na znaczenie budowania dobrego imienia firmy, w tym szczególnym przypadku poprzez zakres gwarancji i sposób jej realizacji.
Nieustannie pozdrawiam

kierowałem to do tych którzy mimo 10 postów nadal nie zrozumieli różnicy pomiędzy odpowiedzialnością sprzedawcy wynikającej z obowiązującego prawa, a odpowiedzialności producenta z tytułu gwarancji...

co do zachowania HTC w pełni się z Tobą zgadzam. tak jak akcesoria tak samo karty pamięci powinny być objęte gwarancją!
Vulnerant Omnes, Ultima Necat

*

Offline agollum

  • **
  • 206
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 4, HTC Diamond, HTC Artemis, Asus A716
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 21, 2009, 17:16:56 »

kierowałem to do tych którzy mimo 10 postów nadal nie zrozumieli różnicy pomiędzy odpowiedzialnością sprzedawcy wynikającej z obowiązującego prawa, a odpowiedzialności producenta z tytułu gwarancji...

co do zachowania HTC w pełni się z Tobą zgadzam. tak jak akcesoria tak samo karty pamięci powinny być objęte gwarancją!


I wszystko jasne...
AGollum

*

Offline beju

  • Android Singularity
  • ******
  • 7093
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mini poradnik przed zakupem - co wybrać
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 21, 2009, 17:17:09 »
belek: nadal nie umiesz skumać że lepiej reklamować niezgodność niż naprawiać gwarancyjnie :S
iPhone SE 10.1
NEXUS 4 5.1
i780 6.1

*

Offline belek

  • ***
  • 311
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia
  • Sprzęt: Blackstone, Leo, iPhone
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 21, 2009, 18:24:19 »
belek: nadal nie umiesz skumać że lepiej reklamować niezgodność niż naprawiać gwarancyjnie :S
a możesz geniuszu uzasadnić swoją opinię?
bo niezgodność w praktyce chroni jedynie przez pół roku (Art.4 pkt.1 w/w ustawy)
Vulnerant Omnes, Ultima Necat

*

Offline venor

  • ***
  • 275
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 21, 2009, 19:34:33 »
Mam prosbe ,co Byscie Panowie poradzili w sprawie nie dzialajacego czujnika mechanicznego jak wkladam i wyciagam rysik (reaguje jednak wtedy ,kiedy wygne mocniej rysik jak jest w polowie  wyciagniety)?? ("zwykła" sprzedaż konsumencka), kupiony w grudniu w EURO RTV AGD.

Mozna odwolac sie z taka przyczyna na niezgodność towaru z umową ?

Pozdrawiam  :)
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2009, 19:46:44 wysłana przez venor »
DEVICE: HTC Touch HD (Blackstone)

*

Offline belek

  • ***
  • 311
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia
  • Sprzęt: Blackstone, Leo, iPhone
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 21, 2009, 22:36:36 »
Mozna odwolac sie z taka przyczyna na niezgodność towaru z umową ?

każda wada czy usterka to niezgodność towaru z umową,
jednak po okresie 6 miesięcy dowód że taka niezgodność istniała w dniu zakupu przechodzi na konsumenta. w praktyce udowodnić coś takiego jest praktycznie niemożliwe...
feralny zapis art.4 pkt.1:
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

czyli ja radziłbym korzystać z niezgodności do 6 miesięcy, a później z gwarancji, a tylko w ostateczności z niezgodności...
chyba że masz zapis w gwarancji o wymianie sprzętu na nowy przy czwartej usterce, to może warto zaryzykować

ogólnie jeśli serwis producenta albo sprzedawca nie odrzucają Twoich roszczeń to nie ma większego znaczenia gdzie oddasz telefon...
Vulnerant Omnes, Ultima Necat

*

Offline venor

  • ***
  • 275
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 22, 2009, 00:01:17 »
Ma to jakiekolwiek znaczenie ,iz zakupilem dany produkt w sklepie internetowym Euro Rtv Agd , odebrany bezposrednio w sklepie ??
http://www.euro.com.pl/regulamin.xml


Jesli juz bym odniosl sie do ustawy o niezgodnosc towaru z umowa (bede odrazu zadac wymiany produktu na nowy), to musze oddac im komplet akcesoriow?? tzn, brakuje mi jednego rysika, czy wpierw bede musial go dokupic i dolaczyc do pudelka i dopiero wtedy odniesc sie do powyzszej ustawy?
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2009, 00:44:49 wysłana przez venor »
DEVICE: HTC Touch HD (Blackstone)

*

Offline belek

  • ***
  • 311
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia
  • Sprzęt: Blackstone, Leo, iPhone
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 22, 2009, 00:37:54 »
Ma to jakiekolwiek znaczenie ,iz zakupilem dany produkt w sklepie internetowym Euro Rtv Agd , odebrany bezposrednio w sklepie ??
nie

Jesli juz bym odniosl sie do ustawy o niezgodnosc towaru z umowa (bede odrazu rzadac wymiany produktu na nowy), to musze oddac im komplet akcesoriow?? tzn, brakuje mi jednego rysika, czy wpierw bede musial go dokupic i dolaczyc do pudelka i dopiero wtedy odniesc sie do powyzszej ustawy?
oddaj telefon, napisz co nie działa, zaznacz ze chcesz wymiany na nowy i poproś o jakieś poświadczenie Twoich żądań. nie muszą i zapewne nie wymienią Ci telefonu na nowy, ale jeśli przekroczą termin 14 dni (jesli myślą że to dni robocze to nie wyprowadzaj ich z błędu) to będą mieli obowiązek dać Ci nowy.

oczywiście tyle teorii - w praktyce jeśli nie będziesz chciał iść do sądu to możesz pewnych rzeczy nie wywalczyć....
Vulnerant Omnes, Ultima Necat

*

Offline venor

  • ***
  • 275
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 22, 2009, 00:54:28 »
Ma to jakiekolwiek znaczenie ,iz zakupilem dany produkt w sklepie internetowym Euro Rtv Agd , odebrany bezposrednio w sklepie ??
nie

Jesli juz bym odniosl sie do ustawy o niezgodnosc towaru z umowa (bede odrazu zadac wymiany produktu na nowy), to musze oddac im komplet akcesoriow?? tzn, brakuje mi jednego rysika, czy wpierw bede musial go dokupic i dolaczyc do pudelka i dopiero wtedy odniesc sie do powyzszej ustawy?
oddaj telefon, napisz co nie działa, zaznacz ze chcesz wymiany na nowy i poproś o jakieś poświadczenie Twoich żądań. nie muszą i zapewne nie wymienią Ci telefonu na nowy, ale jeśli przekroczą termin 14 dni (jesli myślą że to dni robocze to nie wyprowadzaj ich z błędu) to będą mieli obowiązek dać Ci nowy.

oczywiście tyle teorii - w praktyce jeśli nie będziesz chciał iść do sądu to możesz pewnych rzeczy nie wywalczyć....

Mam rozumiec ,iz mam im zostawic w sklepie sam telefon bez zadnych akcesoriow ani futeralu ,ktore zostaly dolaczone do produktu i odniesc sie do powyzszej ustawy?
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2009, 00:59:05 wysłana przez venor »
DEVICE: HTC Touch HD (Blackstone)

*

Offline belek

  • ***
  • 311
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia
  • Sprzęt: Blackstone, Leo, iPhone
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 22, 2009, 01:30:14 »
Mam rozumiec ,iz mam im zostawic w sklepie sam telefon bez zadnych akcesoriow ani futeralu ,ktore zostaly dolaczone do produktu i odniesc sie do powyzszej ustawy?
tak. często jak oddaje się telefon do naprawy, to oddają nawet baterię i różne klapki... nie sądzę żeby chcieli trzy rysiki (mogą nawet nie wiedzieć że trzy są w komplecie). oczywiście jeśli zażądają kompletu to im go daj. dla świętego spokoju. jak jesteś z wawy to mogę Ci nawet pożyczyć rysik ;)
Vulnerant Omnes, Ultima Necat

*

Offline gino82

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: Galaxy Note 2 , Galaxy Note 3 , Galaxy Tab S 8.4
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 22, 2009, 08:48:53 »
Ma to jakiekolwiek znaczenie ,iz zakupilem dany produkt w sklepie internetowym Euro Rtv Agd , odebrany bezposrednio w sklepie ??
http://www.euro.com.pl/regulamin.xml


Jesli juz bym odniosl sie do ustawy o niezgodnosc towaru z umowa (bede odrazu zadac wymiany produktu na nowy), to musze oddac im komplet akcesoriow?? tzn, brakuje mi jednego rysika, czy wpierw bede musial go dokupic i dolaczyc do pudelka i dopiero wtedy odniesc sie do powyzszej ustawy?

Niema zadnego znaczenia,jak kupowales ten telefon.Moge cie pocieszyc,ze kupowalem swojego HDka tak samo jak ty i w tym samym sklepie... zostal wymieniony.Najlepiej tez oddaj caly komplet(ogladaja tylko telefon :) ).Od razu porozmawiaj z kierownikiem bo inni zaczynaja wciskac kity ze cos tam.Powiedz,ze chcesz skorzystac z ustawy z rzadaniem wymiany i opisz wszystkie usterki.Tak jak napisal belek musza dac odpowiedz w ciagu 14 dni kalendarzowych czy uwzgledniaja twoje roszczenia.Telefon oddaj najlepiej pod koniec tyg-zyskasz te kilka dni.Oni maja problemy z dotrzymaniem terminu odpowiedzi,bo najpierw tel.wedruje przez centrale.W moim przypadku oddany tel.w sklepie w Warszawie trafil do serwisu(obok Warszawy) na ekspertyze po 6 dniach,tak wiec masz szanse na nowy tel.

*

Offline venor

  • ***
  • 275
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 22, 2009, 11:14:46 »
Ma to jakiekolwiek znaczenie ,iz zakupilem dany produkt w sklepie internetowym Euro Rtv Agd , odebrany bezposrednio w sklepie ??
http://www.euro.com.pl/regulamin.xml


Jesli juz bym odniosl sie do ustawy o niezgodnosc towaru z umowa (bede odrazu zadac wymiany produktu na nowy), to musze oddac im komplet akcesoriow?? tzn, brakuje mi jednego rysika, czy wpierw bede musial go dokupic i dolaczyc do pudelka i dopiero wtedy odniesc sie do powyzszej ustawy?

Niema zadnego znaczenia,jak kupowales ten telefon.Moge cie pocieszyc,ze kupowalem swojego HDka tak samo jak ty i w tym samym sklepie... zostal wymieniony.Najlepiej tez oddaj caly komplet(ogladaja tylko telefon :) ).Od razu porozmawiaj z kierownikiem bo inni zaczynaja wciskac kity ze cos tam.Powiedz,ze chcesz skorzystac z ustawy z rzadaniem wymiany i opisz wszystkie usterki.Tak jak napisal belek musza dac odpowiedz w ciagu 14 dni kalendarzowych czy uwzgledniaja twoje roszczenia.Telefon oddaj najlepiej pod koniec tyg-zyskasz te kilka dni.Oni maja problemy z dotrzymaniem terminu odpowiedzi,bo najpierw tel.wedruje przez centrale.W moim przypadku oddany tel.w sklepie w Warszawie trafil do serwisu(obok Warszawy) na ekspertyze po 6 dniach,tak wiec masz szanse na nowy tel.

6 miesiecy mija z dniem 13-sty czerwiec 2009, kiedy najpozniej (czekam na rysik do kompletu) moge pojs do sklepu i odniesc sie do tejze ustawy niezgodnosci towaru z umowa??
DEVICE: HTC Touch HD (Blackstone)

*

Offline gino82

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: Galaxy Note 2 , Galaxy Note 3 , Galaxy Tab S 8.4
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 22, 2009, 12:09:20 »
Teoretycznie to ustawa mowi o 2 latach,ale jezeli usterka zostanie wykryta do 6 miesiecy uwarza sie ze byla ukryta od nowosci.Po tym terminie nadal morzesz reklamowac z ustawy,ale moga np zarzadac abys sam przyniosl im ekspertyze(zazwyczaj dobre sklepy tego nie robia tylko naprawiaja sprzet).Mniejsze jest tez prawdopodobienstwo wymiany na nowy...Masz wiec jeszcze troche czasu,ale nie przejmowalbym sie tym rysikiem i reklamowal dzis...

*

Offline bartolinio

  • *****
  • 1008
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Nexus (poprzednio HTC Desire HD)
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 22, 2009, 12:15:26 »
Ma to jakiekolwiek znaczenie ,iz zakupilem dany produkt w sklepie internetowym Euro Rtv Agd , odebrany bezposrednio w sklepie ??
http://www.euro.com.pl/regulamin.xml


Jesli juz bym odniosl sie do ustawy o niezgodnosc towaru z umowa (bede odrazu zadac wymiany produktu na nowy), to musze oddac im komplet akcesoriow?? tzn, brakuje mi jednego rysika, czy wpierw bede musial go dokupic i dolaczyc do pudelka i dopiero wtedy odniesc sie do powyzszej ustawy?

Niema zadnego znaczenia,jak kupowales ten telefon.Moge cie pocieszyc,ze kupowalem swojego HDka tak samo jak ty i w tym samym sklepie... zostal wymieniony.Najlepiej tez oddaj caly komplet(ogladaja tylko telefon :) ).Od razu porozmawiaj z kierownikiem bo inni zaczynaja wciskac kity ze cos tam.Powiedz,ze chcesz skorzystac z ustawy z rzadaniem wymiany i opisz wszystkie usterki.Tak jak napisal belek musza dac odpowiedz w ciagu 14 dni kalendarzowych czy uwzgledniaja twoje roszczenia.Telefon oddaj najlepiej pod koniec tyg-zyskasz te kilka dni.Oni maja problemy z dotrzymaniem terminu odpowiedzi,bo najpierw tel.wedruje przez centrale.W moim przypadku oddany tel.w sklepie w Warszawie trafil do serwisu(obok Warszawy) na ekspertyze po 6 dniach,tak wiec masz szanse na nowy tel.

6 miesiecy mija z dniem 13-sty czerwiec 2009, kiedy najpozniej (czekam na rysik do kompletu) moge pojs do sklepu i odniesc sie do tejze ustawy niezgodnosci towaru z umowa??

nie przejmuj się tym rysikiem, przecież mogłeś go zgubić (w końcu po to jest w zestawie dodatkowy)... idź do serwisu bo szkoda czasu
Device: Google Galaxy Nexus
ROM: Xylon (4.2.1)
Radio: XXLH1
Kernel: franco/trinity/faux

*

Offline piotr_s

  • 27
  • Sprzęt: MDAII; SPV M3000(HTC WIZARD); HTC TOUCH HD
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 25, 2009, 14:05:07 »
dzieki za podpowiedź. Właśnie zadzwoniłem do CRC / Regenersis w Jankach i dowiedziałem sie że HTC jako jedna z niewielu firm (a może jedyna) nie udziela gwarancji na nośniki danych. A wiec klapa.
Trzeba kupic nowa karte.

Jescze raz dzieki za podpowiedz. Temat do zamknięcia.

pozdrawiam wszystkich
KT
Może już jest za późno ale włączę się do dyskusji ponieważ dotknął mnie ten sam problem a mianowicie karta SDHC 8GB (transcend) też padła i czytając warunki gwarancji nigdzie nie ma zapisu o wyłączeniu z pod gwarancji jakiegoś dodatku (zasilacz, słuchawki itp) do urządzenia więc będę reklamował bo jest o co walczyć. U mnie jest karta z indeksem prędkości 6 więc na tą chwilę najszybsza i trochę to kosztuje. Szkoda że nie można wysłać całej karty tylko cały sprzęt.
Pzdr.

*

Offline cervandes

  • **
  • 165
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.vw-passat.pl
  • Sprzęt: SGS2, E2370
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 25, 2009, 14:10:41 »
owszem - jest taki zapis, nie mam teraz przy sobie karty gwarancyjnej ale jak wrócę do domu to podam ci lokalizację...
Każdy pierwszy raz buduje nas samych

*

Offline tranzystor

  • ****
  • 500
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Blackberry 9000, PlayBook 16GB OS2
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 25, 2009, 15:28:33 »
witam 

Rownie dobrze  karta sdhc moze byc   pod  nazwa peryferia   i moze  byc  tylko  na  6-cio miesiecznej gwarancji , prawda jest taka  ze co  osoba  to  inne  zrozumienie  ......

*

Offline cervandes

  • **
  • 165
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.vw-passat.pl
  • Sprzęt: SGS2, E2370
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 25, 2009, 17:09:35 »
Deklaracja ograniczonej gwarancji:

punkt 2:

Niniejsza ograniczona gwarancja udzielana jest na okres 24 miesięcy od daty pierwotnego zakupu urządzenia w przypadku urządzeń przenośnych, albo na okres 12 miesięcy w w przypadku akcesoriów, za wyjątkiem nośników, na których umieszczono oprogramowanie tj płyt CD-ROM lub kart pamięci
Każdy pierwszy raz buduje nas samych

*

Offline venor

  • ***
  • 275
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 29, 2009, 09:40:43 »
Koledzy jak myslicie wszystko tutaj ujolem czy mam cos dopisac ,zmienic jeszcze??

"Wzór A (Pierwsza reklamacja z tytułu niezgodności z umową)



………………………., dnia ……………
(miejscowość)
…………………………………
(imię i nazwisko)

…………………………………
…………………………………
       (adres)

…………………………………
      (telefon)


…………………………………
         (nazwa przedsiębiorcy)

…………………………………
…………………………………
         (adres przedsiębiorcy)



Reklamacja


Niniejszym, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego, zawiadamiam,
iż zakupiony przeze mnie w dniu 13.12.2009 towar jest niezgodny z umową.
Niezgodność polega na nie dzialającym czujniku wkładania i wyciągania rysika(stylusa). Niezgodność została stwierdzona w dniu 29-05.2008.
Z uwagi na powyższe żądam, na podstawie art. 8 ust. 1 wskazanej powyżej ustawy
doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę towaru na
nowy
.
W załączeniu składam kopię paragonu.


        (podpis) ……………………….
"

?
Pewnie musze jeszcze wpisac powyzej nr seryjny urzadzenia i dopisac jeszcze to co zostawiam im w pudelku??
Mam dodac ,ze nieodplatna wymiane towaruna nowy?


Dzis jade to zalatwiac u sprzedawcy.



Cytuj
"Art. 9. 1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

2. Minister właściwy do spraw gospodarki w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw rolnictwa po zasięgnięciu opinii Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów określi, w drodze rozporządzenia, dla towarów żywnościowych krótsze terminy zawiadomienia, mając na względzie trwałość tych towarów."

2 miesiace??

a art.4 mowi ,iz:

Cytuj
"Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

2. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru.

3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.

4. Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby, która wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie działalności swojego przedsiębiorstwa, oraz osoby, która podaje się za producenta przez umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego."


wiec na ktore akrtykuly ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego Dz. U. Nr 141, poz. 1176, ze zm.  mam sie powolac ? rozchodzi mi sie o ten okres 6mc od daty zakupu.



 prosze o szybko odpowiedz, z gory dziekuje.

« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2009, 10:31:16 wysłana przez venor »
DEVICE: HTC Touch HD (Blackstone)

*

Offline gino82

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: Galaxy Note 2 , Galaxy Note 3 , Galaxy Tab S 8.4
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 29, 2009, 10:59:09 »
Powolujesz sie na cala ustawe...a w jaki sposob moga ci udowodnic ze usterke wykryles dalej niz 2 mies.temu :).Wszystko co opisales jest w porzadku i zgadza sie z tym co ja tez musialem wypelniac(nr seryjny tez trzeba).Mozesz oddac caly komplet.Nie musisz tez tego formularza sam wypelniac,gdyz w sklepie maja.Przychodzisz z pudelkiem,paragonem,mowisz ze chcesz reklamowac z ustawy i oni wypelniaja przy tobie.Po zapoznaniu z dokumentem podpis i czekasz 14 dni na odp.Powodzenia 

*

Offline cervandes

  • **
  • 165
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.vw-passat.pl
  • Sprzęt: SGS2, E2370
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 29, 2009, 13:15:11 »
gdyby pytali dlaczego w maju dopiero się pokapowałeś że rysik działa nie za bardzo, to powiedz, że dzień wcześniej dowiedziałeś się o jego istnieniu i byłeś masakrycznie zaskoczony,

powodzenia!
Każdy pierwszy raz buduje nas samych

*

Offline venor

  • ***
  • 275
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: Padnieta karta w HD jak ja reklamowac (troche długie)
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 29, 2009, 19:50:44 »
Dzieki Chlopaki za pomoc :)

zalatwilem dzis wszystkie formalnosci w sklepie.
no to teraz odliczam 14 dni kalendarzowych :)

Pozdrawiam
DEVICE: HTC Touch HD (Blackstone)