PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => HTC => Pocket PC z telefonem - ogólnie (WM Professional/WP6.x) => Blackstone => Wątek zaczęty przez: kristof1960 w Maj 19, 2009, 13:46:36
-
W grudniu ub.r. zakupiłem w RTV EURO AGD HTC touch HD.
Jest on - jak wszyscy zainteresowani wiedza- wyposażony w kartę 8GB jakiejś (nie pamiętam nazwy) firmy.
Po włożeniu do nowego telefonu karta działała bez zastrzeżeń do 25-04-2009 i wtedy telefon przestał ją "widzieć",
Początkowo myślałem ze coś nie tak z telefonem bo karty przecież raczej sie nie psują. Jednak po wymianie na kartę 2 GB Kingston wszystko jest OK, a wiec to karta padła.
Zareklamowałem kartę u sprzedawcy. Przez prawie miesiąc była cisza, Dzis dodzwoniłem do działu reklamacji i dowiedziałem się ze karta jest do odbioru. Ucieszony pojechałem do sklepu. Chcieli mi zwrócić tę sama zepsuta kartę która reklamowałem.
Krotko mowiac odmowili mi wymiany poniewaz jak sie wyradzil kierownik sklepu "zepsul Pan karte przez wkladanie i wyjmowanie z telefonu".
(Idac tym tokiem myslenia serwis samochodowy tez powinien odmawiac napraw gwarancyjnych samochodu bo wlasciciel nim jezdził)
Odmówiłem odbioru. Myślałem ze karty pamięci sluza do przenoszenia danych. A wlasciwie to nie ruszalem jej przez caly czas bo przy tej pojemności nie miałem potrzeby wymiany kart.
Czy ktoś mi może doradzić gdzie się z ta sprawa udać? Rzecznik praw konsumentów nie może ( a może nie chce) mi pomoc bo sprzęt został kupiony na firmę i nie podlega prawom konsumenta.
pozdrawiam
KT
-
witam
Mozesz sprobowac serwisowac kingstona w firmie goodram standardowo wymagany jest dowod zakupu, swego czasu serwisowalem tam wiele pamieci kingstona i nie bylo rpoblemow .
Więcej info znajdziesz na ich stronie --> http://www.goodram.com/63 (http://www.goodram.com/63)
pozdrawiam
-
Źle mnie zrozumiałeś. Kingston 2GB którą obecnie używam jest OK a padła mi karta (8GB), która była w wyposażeniu HD.
-
Witam
Dlatego pisze ze jesli jest firmy KINGSTON mozesz smialo skorzystac z serwisu Wilka bo on tez serwisuje je .///
A jesli innej firmy to pozostaje serwis CRC / Regenersis w Jankach
-
dzieki za podpowiedź. Właśnie zadzwoniłem do CRC / Regenersis w Jankach i dowiedziałem sie że HTC jako jedna z niewielu firm (a może jedyna) nie udziela gwarancji na nośniki danych. A wiec klapa.
Trzeba kupic nowa karte.
Jescze raz dzieki za podpowiedz. Temat do zamknięcia.
pozdrawiam wszystkich
KT
-
Ja na Twoim miejscu złożyłbym pisemną reklamację (załączając uszkodzoną kartę) i w ramach rękojmi zażądał jej wymiany. W piśmie powołaj się na Kodeks Cywilny:
DZIAŁ II
RĘKOJMIA ZA WADY
Art. 556.
§ 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
Art. 560.
§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
§ 2. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej, strony powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według przepisów o odstąpieniu od umowy wzajemnej.
§ 3. Jeżeli kupujący żąda obniżenia ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej, obniżenie powinno nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość rzeczy wolnej od wad pozostaje do jej wartości obliczonej z uwzględnieniem istniejących wad.
§ 4. Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany, powinien pokryć także związane z tym koszty, jakie poniósł kupujący.
Art. 563.
(...)
§ 2. Jednakże przy sprzedaży między osobami prowadzącymi działalność gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu.
Art. 565.
Jeżeli spośród rzeczy sprzedanych tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od rzeczy wolnych od wad, bez szkody dla stron obu, uprawnienie kupującego do odstąpienia od umowy ogranicza się do rzeczy wadliwych.
Art. 568.
§ 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.
Rękojmia dotyczy produktu, a w tym wypadku produktem kupionym przez Ciebie jest cała zawartość pudełka z HTC Touch HD, czyli sam PDA oraz wszystkie dołączone akcesoria.
Tylko koniecznie zrób to na piśmie i zażądaj pokwitowania na kopii! I nie słuchaj wykrętnych odpowiedzi durnego kierownika!
Gwarancja faktycznie nie obejmuje dołączonych CD/DVD i kart pamięci.
Całość KC jest np. tutaj: http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,1964,nr,16,poz,93,ujednolicony,ustawa-kodeks-cywilny.html
-
Ja bym oddal caly komplet - urzadzenie i karte. Przeciez nie musisz wiedziec co sie uszkodzilo - zestaw ktory kupiles przestal dzialac tak jak powinien i masz prawo skorzystac z rekojmi. Najlepiej zazadaj zwrotu pieniedzy jako formy zalatwienia sprawy (oczywiscie nie dostaniesz ale zawsze to lepiej dziala na wyobraznie sprzedawcow). Jesli oddaliby Ci pieniadze kupujesz sobie nowego HD i jestes do przodu na roznicy w cenie, ktora pewnie wynosi w tej chwili pare setek zlotych...
-
Akurat różnica w cenie między grudniem, a majem będzie "ujemna", czyli nie opłaca się :O~ Dzisiejsze ceny "sklepowych" HD-ków są wyższe od tych grudniowych...
Na sprzedawców bardzo działa formalne podejście do sprawy, do tego poparte konkretnymi przepisami. Wszelkie słowne dyskusje i przepychanki są często sposobem na zmęczenie nabywcy.
-
Ja na Twoim miejscu złożyłbym pisemną reklamację (załączając uszkodzoną kartę) i w ramach rękojmi zażądał jej wymiany. W piśmie powołaj się na Kodeks Cywilny:
biblo, rękojmi nie stosuje się w sprzedaży konsumenckiej od prawie 7 lat!!!
-
Ja na Twoim miejscu złożyłbym pisemną reklamację (załączając uszkodzoną kartę) i w ramach rękojmi zażądał jej wymiany. W piśmie powołaj się na Kodeks Cywilny:
biblo, rękojmi nie stosuje się w sprzedaży konsumenckiej od prawie 7 lat!!!
Masz rację!!!!!!!!!!!!!!!!! Ale w tym wypadku nie ma "sprzedaży konsumenckiej"... :P
Przeczytałeś dokładnie post kristofa?
Rzecznik praw konsumentów nie może (a może nie chce) mi pomoc bo sprzęt został kupiony na firmę i nie podlega prawom konsumenta.
-
fakt!
to postrasz ich też sądem i faktem :evil:
a pismo złóż kierownikowi i kopię wyślij jako "do wiadomości" do centrali euro (zaznacz to też w kopii do kierownika)
nie daj im się wymigać
p.s.
pamiętaj że korzystanie z gwarancji nie wyklucza rękojmi i odwrotnie
-
Tak,niema juz dawno rekojmi,a sprawa tu opisana nie jest latwa,poniewaz w tym wypadku nie mozna skorzystac tez z ustawy dlatego ,ze karta jest dodawana w zestawie i można korzystac bez niej normalnie z urzadzenia .Moglbys reklamowac tylko w wypadku gdyby to czytnik w telefonie byl zepsuty lub gdybys kupil karte osobno.Mozesz wiec wcisnac kit ,ze to moze czytnik w telefonie i zarzadac w reklamacji wymiany towaru na nowy...i liczyc,ze niezdarza w terminie 14 dni odpowiedziec na twoje rzadanie.Wtedy maja obowiazek dac nowy sprzet.
-
hehe
nie no juz na takie cos bym nie lizyl w serwisie czytniki bardzo szybko sprawdzaja wrecz na wstepie "od reki" poprzez wlozenie innej i sformatowanie ..... jak zadziala to test ok - usterki nie stwierdzono i wsio do klienta ... musialbys raczej plyte glowna jakos ubic by im troche zeszlo ......
-
hehe
nie no juz na takie cos bym nie lizyl w serwisie czytniki bardzo szybko sprawdzaja wrecz na wstepie "od reki" poprzez wlozenie innej i sformatowanie ..... jak zadziala to test ok - usterki nie stwierdzono i wsio do klienta ... musialbys raczej plyte glowna jakos ubic by im troche zeszlo ......
Napisalem ze niemozna tej karty reklamowac,tylko co kolwiek w telefonie np.czytnik i liczyc na to,ze niezdarza w ciagu 14 dni kalendarzowych odpowiedziec co w wypadku sklepow czesto sie zdarza.
-
heheh '
No z tymi dnia mi kalendarzowymi to roznie bywa bo z tego co wiem serwis ma 14 dni ale roboczych a dojae nam realnie 3 tygodnie natomiast w przypadku "sciagniecia potrzbnych czesci " czas sie przeciaga do 21-28 dni roboczych tak wiec ..... zalezy wg czyej gwarncji zglaszamy sklepu czy tez producenta
-
Tak,niema juz dawno rekojmi
przeciez biblo wszystko opisal. w wolnym tlumaczeniu:
rekojmi nie ma TYLKO dla osob fizycznych. dla nich jest
"USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego.". Tam nie ma żadnych dni roboczych. 14 dni na odpowiedź bo inaczej domniemywa się że sprzedawca uznał roszczenia konsumenta! czy świątek czy piątek - każdy dzień się liczy.
jak tel. jest kupiony na firmę to można skorzystać z rękojmi. o ile ustawa o tym nie mówi dni liczy się razem z dniami wolnymi...
sprawa jest wygrana - pomęcz ich rękojmią, podaj przepisy, złóż wszystko na piśmie i za jakiś czas będziesz miał nową kartę!
-
heheh '
No z tymi dnia mi kalendarzowymi to roznie bywa bo z tego co wiem serwis ma 14 dni ale roboczych a dojae nam realnie 3 tygodnie natomiast w przypadku "sciagniecia potrzbnych czesci " czas sie przeciaga do 21-28 dni roboczych tak wiec ..... zalezy wg czyej gwarncji zglaszamy sklepu czy tez producenta
Tylko ,ze wszyscy mowimy o ustawie "niezgodnosc towaru z umowa",a nie o gwarancji producenta.
Tak,niema juz dawno rekojmi
przeciez biblo wszystko opisal. w wolnym tlumaczeniu:
rekojmi nie ma TYLKO dla osob fizycznych. dla nich jest
"USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego.". Tam nie ma żadnych dni roboczych. 14 dni na odpowiedź bo inaczej domniemywa się że sprzedawca uznał roszczenia konsumenta! czy świątek czy piątek - każdy dzień się liczy.
jak tel. jest kupiony na firmę to można skorzystać z rękojmi. o ile ustawa o tym nie mówi dni liczy się razem z dniami wolnymi...
sprawa jest wygrana - pomęcz ich rękojmią, podaj przepisy, złóż wszystko na piśmie i za jakiś czas będziesz miał nową kartę!
Dlatego przyznalem ze niema juz rekojmi.I chyba nie rozumiesz,ze karta pamieci nie jest czescia telefonu.
-
gino82:: przestań mącić ludziom w głowach!!! Jak masz pisać takie bzdury, to lepiej nic nie pisz :-|
Przepisy dotyczące "niezgodności towaru z umową" dotyczą wyłączenie sprzedaży konsumenckiej, a w tym wypadku NIE mamy z takową do czynienia.
Kristof napisał, że HD był kupiony na firmę i w takim wypadku obowiązuje gwarancja producenta LUB rękojmia na podstawie Kodeksu Cywilnego. A co do samej karty, to gwarancja producenta dotycząca HTC HD może jej nie obejmować, ale rękojmia już jak najbardziej i Kodeks Cywilny nawet dokładnie opisuje taki przypadek:
Art. 565.
Jeżeli spośród rzeczy sprzedanych tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od rzeczy wolnych od wad, bez szkody dla stron obu, uprawnienie kupującego do odstąpienia od umowy ogranicza się do rzeczy wadliwych.
-
E tam i tak prawdopodobnie autor tego tematu kupil juz karte i wrzucil sobie ja w " koszta firmy" ... czasem lepiej zalatwic cos inaczej niz psuc sobie nerwy jezdzic , wysylac a po podliczeniu wszystkiego wychodzi nam "nowa karta "
-
E tam i tak prawdopodobnie autor tego tematu kupil juz karte i wrzucil sobie ja w " koszta firmy" ... czasem lepiej zalatwic cos inaczej niz psuc sobie nerwy jezdzic , wysylac a po podliczeniu wszystkiego wychodzi nam "nowa karta "
W tym wypadku może być tak jak piszesz, ale opisane wcześniej zasady i artykuły Kodeksu Cywilnego mogą się komuś przydać w przypadku awarii zdecydowanie bardziej kosztownego produktu. I ważne jest to, aby nie mieszać faktów z jakimiś półprawdami lub plotkami, bo w ten sposób tworzy się śmietnik informacyjny i utrwala jakieś głupoty :proud:
-
Sprobuj tak: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=134171.msg990898#msg990898 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=134171.msg990898#msg990898) tylko formatuj w jakims czytniku...moze ci to jakos pomoze...Pozdr
-
E tam i tak prawdopodobnie autor tego tematu kupil juz karte i wrzucil sobie ja w " koszta firmy" ... czasem lepiej zalatwic cos inaczej niz psuc sobie nerwy jezdzic , wysylac a po podliczeniu wszystkiego wychodzi nam "nowa karta "
takie pójście na łatwiznę powoduje ze w Polsce lekceważy się klienta. jak ludzie nie będą walczyć o swoje to sprzedawcy nie będą się z nimi liczyć... to się tyczy służby zdrowia, urzędów itd
-
U mnie w zestawie była karta 8GB (tak bynajmniej oryginalnie wygrawerowano)....po formacie i włożeniu do fona... okazało się ze jest tylko 2,76GB :D Formatowałem na różne sposoby i czytniki...efekt ten sam. Kupiłem nową... i wszystko śmiga. A żeby to reklamować...droga przez mękę :O
-
a co tu reklamować... karty gwarancyjnej nie czytałeś? Karta nie podlega roszczeniom gwarancyjnym.
-
Karta nie podlega roszczeniom gwarancyjnym.
a kto tu mówi o gwarancji??????????????????????????????????????????
masz do wyboru - gwarancja lub rękojmia albo niezgodność towaru z umową (w przypadku sprzedaży konsumenckiej)
o ile w gwarancji producent może wyłączyć swoją odpowiedzialność jak chce, o tyle ustawy zobowiązują sprzedawce do pewnego minimum. zgodnie z tym karta pamięci jest objęta rękojmią bądź odpowiedzialnością sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową!!!
tak więc jak nie masz nic do powiedzenia to lepiej zamilknij (milczenie w tym przypadku byłoby dla Ciebie złotem)
-
Karta nie podlega roszczeniom gwarancyjnym.
a kto tu mówi o gwarancji??????????????????????????????????????????
masz do wyboru - gwarancja lub rękojmia albo niezgodność towaru z umową (w przypadku sprzedaży konsumenckiej)
o ile w gwarancji producent może wyłączyć swoją odpowiedzialność jak chce, o tyle ustawy zobowiązują sprzedawce do pewnego minimum. zgodnie z tym karta pamięci jest objęta rękojmią bądź odpowiedzialnością sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową!!!
tak więc jak nie masz nic do powiedzenia to lepiej zamilknij (milczenie w tym przypadku byłoby dla Ciebie złotem)
zamiast pyskować przeczytaj post nad moim nie rozpisuj się tak bo szkoda czasu na czytanie spełniania twoich aspiracji radcowskich. W tym temacie już wszystkie możliwości już zostały opisane a użytkownik wizzz użył wyraźnie określenia - i tu cytuję specjalnie dla ciebie:
A żeby to reklamować...droga przez mękę
Dotarło "Złotousty"?
-
użytkownik wizzz użył wyraźnie określenia - i tu cytuję specjalnie dla ciebie:
A żeby to reklamować...droga przez mękę
widzę że wtórny analfabetyzm się kłania
nie rozumiesz pojęcia "reklamować"
szkoda tylko że swoją ignorancją wprowadzasz innych w błąd, bo "reklamować" można u producenta (gwarancja) lub u sprzedawcy (stosowne ustawy)...
radzę Ci pisać komentarze na Wirtualnej Polsce albo Onecie - łatwiej Ci będzie zrozumieć o czym piszą
-
Panowie, wyluzujcie trochę. Pogoda piękna, ptaki i pszczoły się rozmnażają na potęgę, a Wy się naparzacie jak PiS z Platformą :)
W jednym przyznaję rację - nie ma sensu odpuszczać w takich przypadkach. Sprzedawcy szybko się uczą i na przyszłość zapamiętają, że jak się kilka razy odeśle klienta z kwitkiem to da sobie spokój i sprawa załatwiona. Przecież nie musimy się przy tym denerwować - wysłać list, jak przyjdzie odpowiedź - następny, odwołać się itd. bez stresu. Niech się stresuje ten, kto sprzedał lub wyprodukował wadliwy produkt.
Pozdrowienia
-
Panowie, wyluzujcie trochę.
W jednym przyznaję rację - nie ma sensu odpuszczać w takich przypadkach.
Biblo i ja staramy się pomóc, wyjaśnić wszystko i doradzić, a kolo wyskakuje ze swoimi 3 groszami:
a co tu reklamować... karty gwarancyjnej nie czytałeś? Karta nie podlega roszczeniom gwarancyjnym.
ręce opadają...
wizzz dostaje kartę 2,8GB zamiast 8GB, a koleś mu mówi że nie ma co reklamować, tylko iść i kupić nową
ciakawe czy jak ktoś dostanie w nowym samochodzie silnik 650cm3 z malucha zamiast 2.0 tdci, a producent napisze że gwarancja silnika nie obejmuje to też doradzi mu wymianę silnika na własny koszt
-
dzieki za podpowiedź. Właśnie zadzwoniłem do CRC / Regenersis w Jankach i dowiedziałem sie że HTC jako jedna z niewielu firm (a może jedyna) nie udziela gwarancji na nośniki danych. A wiec klapa.
Trzeba kupic nowa karte.
Jescze raz dzieki za podpowiedz. Temat do zamknięcia.
pozdrawiam wszystkich
KT
Swojego HD kupiłem w Play Germanos, otrzymałem stempel salonu z datą sprzedaży w oryginalnej książeczce gwarancyjnej, czyli gwarancja międzynarodowa obowiązuje w Polsce.
Na stronie 3 jest wpis:
"This Limited Warranty shall last for twenty-four (24) months from the date of original purchase for mobile devices, and twelve (12) months for accessories (whether included in the mobile device sales package or sold separately) other than the media (...) memory card ..."
Zadzwoniłem do salonu Play Germanos i potwierdzono, że na akcesoria do HTC Touch HD (z kartą pamięci włącznie!) mam 12 miesięcy.
-
co oznacza tyle, że na urządzenie masz 24 mce gwarancji producenta, na wszystkie akcesoria 12 - za wyjątkiem kart pamięci. Karta pamięci nie jest objęta gwarancją producenta urządzenia.
może to wynikać z faktu, że to nie htc jest producentem karty tylko sandisk. Gwarancję masz tylko na elementy oznaczone logiem HTC.
-
co oznacza tyle, że na urządzenie masz 24 mce gwarancji producenta, na wszystkie akcesoria 12 - za wyjątkiem kart pamięci. Karta pamięci nie jest objęta gwarancją producenta urządzenia.
może to wynikać z faktu, że to nie htc jest producentem karty tylko sandisk. Gwarancję masz tylko na elementy oznaczone logiem HTC.
Właśnie miałem wysłać to samo - gwarancji na kartę nie ma. Szkoda tylko, że taka potęga jak HTC nie bierze na siebie kwestii załatwienia problemu wad jednego ze sprzedawanych elementów. Mogliby podpisać odpowiednią umowę z producentem kart pamięci i po uznaniu roszczeń klienta rozliczać się nawzajem.
-
Kodeks Cywilny:
DZIAŁ II
RĘKOJMIA ZA WADY
Art. 556.
§ 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
Art. 560.
§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
§ 2. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej, strony powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według przepisów o odstąpieniu od umowy wzajemnej.
§ 3. Jeżeli kupujący żąda obniżenia ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej, obniżenie powinno nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość rzeczy wolnej od wad pozostaje do jej wartości obliczonej z uwzględnieniem istniejących wad.
§ 4. Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany, powinien pokryć także związane z tym koszty, jakie poniósł kupujący.
Art. 563.
(...)
§ 2. Jednakże przy sprzedaży między osobami prowadzącymi działalność gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu.
Art. 565.
Jeżeli spośród rzeczy sprzedanych tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od rzeczy wolnych od wad, bez szkody dla stron obu, uprawnienie kupującego do odstąpienia od umowy ogranicza się do rzeczy wadliwych.
Art. 568.
§ 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.
Rękojmia dotyczy produktu, a w tym wypadku produktem kupionym przez Ciebie jest cała zawartość pudełka z HTC Touch HD, czyli sam PDA oraz wszystkie dołączone akcesoria.
Tylko koniecznie zrób to na piśmie i zażądaj pokwitowania na kopii! I nie słuchaj wykrętnych odpowiedzi durnego kierownika!
Gwarancja faktycznie nie obejmuje dołączonych CD/DVD i kart pamięci.
Całość KC jest np. tutaj: http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,1964,nr,16,poz,93,ujednolicony,ustawa-kodeks-cywilny.html
przecież nie piszemy o gwarancji!
radzimy skorzystać z rękojmi (w tym przypadku) lub z odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową ("zwykła" sprzedaż konsumencka). dzięki tym ochronom interesów kupującego, sprzedawca ma obowiązek naprawić lub wymienić kartę na nową!!! nie obchodzi nas gwarancja, z której i tak zawsze możemy skorzystać w innych, objętych nią przypadkach...
jeszcze raz dla opornych:
wadliwą rzecz możemy reklamować na dwa sposoby:
1) gwarancja producenta (tutaj panem i władcą jest producent, który może ograniczyć swoją odpowiedzialność względem konsumenta jak tylko chce)
2) rękojmia z KC (np. firma) lub USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego.
ad 2 tutaj panem i władcą nie jest producent czy sprzedawca a przepisy prawa. o ile w gwarancji producent może zastrzec, że nie odpowiada za kartę, o tyle w rękojmi i ustawie o niezgodności sprzedawca nie może się wymigać od odpowiedzialności. musi on naprawić, wymienić bądź oddać kasę za niedziałającą lub niewłaściwą kartę pamięci!!!
-
jeszcze raz dla opornych:
wadliwą rzecz możemy reklamować na dwa sposoby:
1) gwarancja producenta (tutaj panem i władcą jest producent, który może ograniczyć swoją odpowiedzialność względem konsumenta jak tylko chce)
2) rękojmia z KC (np. firma) lub USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego.
ad 2 tutaj panem i władcą nie jest producent czy sprzedawca a przepisy prawa. o ile w gwarancji producent może zastrzec, że nie odpowiada za kartę, o tyle w rękojmi i ustawie o niezgodności sprzedawca nie może się wymigać od odpowiedzialności. musi on naprawić, wymienić bądź oddać kasę za niedziałającą lub niewłaściwą kartę pamięci!!!
Mam nadzieję, że impertynencji o opornych nie kierowałeś do mnie, ale na wszelki wypadek wyjaśniam, że w ostatnim poście nie interpretowałem przepisów obowiązujących w naszym kraju a zwróciłem jedynie uwagę na znaczenie budowania dobrego imienia firmy, w tym szczególnym przypadku poprzez zakres gwarancji i sposób jej realizacji.
Nieustannie pozdrawiam
-
Mam nadzieję, że impertynencji o opornych nie kierowałeś do mnie, ale na wszelki wypadek wyjaśniam, że w ostatnim poście nie interpretowałem przepisów obowiązujących w naszym kraju a zwróciłem jedynie uwagę na znaczenie budowania dobrego imienia firmy, w tym szczególnym przypadku poprzez zakres gwarancji i sposób jej realizacji.
Nieustannie pozdrawiam
kierowałem to do tych którzy mimo 10 postów nadal nie zrozumieli różnicy pomiędzy odpowiedzialnością sprzedawcy wynikającej z obowiązującego prawa, a odpowiedzialności producenta z tytułu gwarancji...
co do zachowania HTC w pełni się z Tobą zgadzam. tak jak akcesoria tak samo karty pamięci powinny być objęte gwarancją!
-
kierowałem to do tych którzy mimo 10 postów nadal nie zrozumieli różnicy pomiędzy odpowiedzialnością sprzedawcy wynikającej z obowiązującego prawa, a odpowiedzialności producenta z tytułu gwarancji...
co do zachowania HTC w pełni się z Tobą zgadzam. tak jak akcesoria tak samo karty pamięci powinny być objęte gwarancją!
I wszystko jasne...
-
belek: nadal nie umiesz skumać że lepiej reklamować niezgodność niż naprawiać gwarancyjnie :S
-
belek: nadal nie umiesz skumać że lepiej reklamować niezgodność niż naprawiać gwarancyjnie :S
a możesz geniuszu uzasadnić swoją opinię?
bo niezgodność w praktyce chroni jedynie przez pół roku (Art.4 pkt.1 w/w ustawy)
-
Mam prosbe ,co Byscie Panowie poradzili w sprawie nie dzialajacego czujnika mechanicznego jak wkladam i wyciagam rysik (reaguje jednak wtedy ,kiedy wygne mocniej rysik jak jest w polowie wyciagniety)?? ("zwykła" sprzedaż konsumencka), kupiony w grudniu w EURO RTV AGD.
Mozna odwolac sie z taka przyczyna na niezgodność towaru z umową ?
Pozdrawiam :)
-
Mozna odwolac sie z taka przyczyna na niezgodność towaru z umową ?
każda wada czy usterka to niezgodność towaru z umową,
jednak po okresie 6 miesięcy dowód że taka niezgodność istniała w dniu zakupu przechodzi na konsumenta. w praktyce udowodnić coś takiego jest praktycznie niemożliwe...
feralny zapis art.4 pkt.1:
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
czyli ja radziłbym korzystać z niezgodności do 6 miesięcy, a później z gwarancji, a tylko w ostateczności z niezgodności...
chyba że masz zapis w gwarancji o wymianie sprzętu na nowy przy czwartej usterce, to może warto zaryzykować
ogólnie jeśli serwis producenta albo sprzedawca nie odrzucają Twoich roszczeń to nie ma większego znaczenia gdzie oddasz telefon...
-
Ma to jakiekolwiek znaczenie ,iz zakupilem dany produkt w sklepie internetowym Euro Rtv Agd , odebrany bezposrednio w sklepie ??
http://www.euro.com.pl/regulamin.xml
Jesli juz bym odniosl sie do ustawy o niezgodnosc towaru z umowa (bede odrazu zadac wymiany produktu na nowy), to musze oddac im komplet akcesoriow?? tzn, brakuje mi jednego rysika, czy wpierw bede musial go dokupic i dolaczyc do pudelka i dopiero wtedy odniesc sie do powyzszej ustawy?
-
Ma to jakiekolwiek znaczenie ,iz zakupilem dany produkt w sklepie internetowym Euro Rtv Agd , odebrany bezposrednio w sklepie ??
nie
Jesli juz bym odniosl sie do ustawy o niezgodnosc towaru z umowa (bede odrazu rzadac wymiany produktu na nowy), to musze oddac im komplet akcesoriow?? tzn, brakuje mi jednego rysika, czy wpierw bede musial go dokupic i dolaczyc do pudelka i dopiero wtedy odniesc sie do powyzszej ustawy?
oddaj telefon, napisz co nie działa, zaznacz ze chcesz wymiany na nowy i poproś o jakieś poświadczenie Twoich żądań. nie muszą i zapewne nie wymienią Ci telefonu na nowy, ale jeśli przekroczą termin 14 dni (jesli myślą że to dni robocze to nie wyprowadzaj ich z błędu) to będą mieli obowiązek dać Ci nowy.
oczywiście tyle teorii - w praktyce jeśli nie będziesz chciał iść do sądu to możesz pewnych rzeczy nie wywalczyć....
-
Ma to jakiekolwiek znaczenie ,iz zakupilem dany produkt w sklepie internetowym Euro Rtv Agd , odebrany bezposrednio w sklepie ??
nie
Jesli juz bym odniosl sie do ustawy o niezgodnosc towaru z umowa (bede odrazu zadac wymiany produktu na nowy), to musze oddac im komplet akcesoriow?? tzn, brakuje mi jednego rysika, czy wpierw bede musial go dokupic i dolaczyc do pudelka i dopiero wtedy odniesc sie do powyzszej ustawy?
oddaj telefon, napisz co nie działa, zaznacz ze chcesz wymiany na nowy i poproś o jakieś poświadczenie Twoich żądań. nie muszą i zapewne nie wymienią Ci telefonu na nowy, ale jeśli przekroczą termin 14 dni (jesli myślą że to dni robocze to nie wyprowadzaj ich z błędu) to będą mieli obowiązek dać Ci nowy.
oczywiście tyle teorii - w praktyce jeśli nie będziesz chciał iść do sądu to możesz pewnych rzeczy nie wywalczyć....
Mam rozumiec ,iz mam im zostawic w sklepie sam telefon bez zadnych akcesoriow ani futeralu ,ktore zostaly dolaczone do produktu i odniesc sie do powyzszej ustawy?
-
Mam rozumiec ,iz mam im zostawic w sklepie sam telefon bez zadnych akcesoriow ani futeralu ,ktore zostaly dolaczone do produktu i odniesc sie do powyzszej ustawy?
tak. często jak oddaje się telefon do naprawy, to oddają nawet baterię i różne klapki... nie sądzę żeby chcieli trzy rysiki (mogą nawet nie wiedzieć że trzy są w komplecie). oczywiście jeśli zażądają kompletu to im go daj. dla świętego spokoju. jak jesteś z wawy to mogę Ci nawet pożyczyć rysik ;)
-
Ma to jakiekolwiek znaczenie ,iz zakupilem dany produkt w sklepie internetowym Euro Rtv Agd , odebrany bezposrednio w sklepie ??
http://www.euro.com.pl/regulamin.xml
Jesli juz bym odniosl sie do ustawy o niezgodnosc towaru z umowa (bede odrazu zadac wymiany produktu na nowy), to musze oddac im komplet akcesoriow?? tzn, brakuje mi jednego rysika, czy wpierw bede musial go dokupic i dolaczyc do pudelka i dopiero wtedy odniesc sie do powyzszej ustawy?
Niema zadnego znaczenia,jak kupowales ten telefon.Moge cie pocieszyc,ze kupowalem swojego HDka tak samo jak ty i w tym samym sklepie... zostal wymieniony.Najlepiej tez oddaj caly komplet(ogladaja tylko telefon :) ).Od razu porozmawiaj z kierownikiem bo inni zaczynaja wciskac kity ze cos tam.Powiedz,ze chcesz skorzystac z ustawy z rzadaniem wymiany i opisz wszystkie usterki.Tak jak napisal belek musza dac odpowiedz w ciagu 14 dni kalendarzowych czy uwzgledniaja twoje roszczenia.Telefon oddaj najlepiej pod koniec tyg-zyskasz te kilka dni.Oni maja problemy z dotrzymaniem terminu odpowiedzi,bo najpierw tel.wedruje przez centrale.W moim przypadku oddany tel.w sklepie w Warszawie trafil do serwisu(obok Warszawy) na ekspertyze po 6 dniach,tak wiec masz szanse na nowy tel.
-
Ma to jakiekolwiek znaczenie ,iz zakupilem dany produkt w sklepie internetowym Euro Rtv Agd , odebrany bezposrednio w sklepie ??
http://www.euro.com.pl/regulamin.xml
Jesli juz bym odniosl sie do ustawy o niezgodnosc towaru z umowa (bede odrazu zadac wymiany produktu na nowy), to musze oddac im komplet akcesoriow?? tzn, brakuje mi jednego rysika, czy wpierw bede musial go dokupic i dolaczyc do pudelka i dopiero wtedy odniesc sie do powyzszej ustawy?
Niema zadnego znaczenia,jak kupowales ten telefon.Moge cie pocieszyc,ze kupowalem swojego HDka tak samo jak ty i w tym samym sklepie... zostal wymieniony.Najlepiej tez oddaj caly komplet(ogladaja tylko telefon :) ).Od razu porozmawiaj z kierownikiem bo inni zaczynaja wciskac kity ze cos tam.Powiedz,ze chcesz skorzystac z ustawy z rzadaniem wymiany i opisz wszystkie usterki.Tak jak napisal belek musza dac odpowiedz w ciagu 14 dni kalendarzowych czy uwzgledniaja twoje roszczenia.Telefon oddaj najlepiej pod koniec tyg-zyskasz te kilka dni.Oni maja problemy z dotrzymaniem terminu odpowiedzi,bo najpierw tel.wedruje przez centrale.W moim przypadku oddany tel.w sklepie w Warszawie trafil do serwisu(obok Warszawy) na ekspertyze po 6 dniach,tak wiec masz szanse na nowy tel.
6 miesiecy mija z dniem 13-sty czerwiec 2009, kiedy najpozniej (czekam na rysik do kompletu) moge pojs do sklepu i odniesc sie do tejze ustawy niezgodnosci towaru z umowa??
-
Teoretycznie to ustawa mowi o 2 latach,ale jezeli usterka zostanie wykryta do 6 miesiecy uwarza sie ze byla ukryta od nowosci.Po tym terminie nadal morzesz reklamowac z ustawy,ale moga np zarzadac abys sam przyniosl im ekspertyze(zazwyczaj dobre sklepy tego nie robia tylko naprawiaja sprzet).Mniejsze jest tez prawdopodobienstwo wymiany na nowy...Masz wiec jeszcze troche czasu,ale nie przejmowalbym sie tym rysikiem i reklamowal dzis...
-
Ma to jakiekolwiek znaczenie ,iz zakupilem dany produkt w sklepie internetowym Euro Rtv Agd , odebrany bezposrednio w sklepie ??
http://www.euro.com.pl/regulamin.xml
Jesli juz bym odniosl sie do ustawy o niezgodnosc towaru z umowa (bede odrazu zadac wymiany produktu na nowy), to musze oddac im komplet akcesoriow?? tzn, brakuje mi jednego rysika, czy wpierw bede musial go dokupic i dolaczyc do pudelka i dopiero wtedy odniesc sie do powyzszej ustawy?
Niema zadnego znaczenia,jak kupowales ten telefon.Moge cie pocieszyc,ze kupowalem swojego HDka tak samo jak ty i w tym samym sklepie... zostal wymieniony.Najlepiej tez oddaj caly komplet(ogladaja tylko telefon :) ).Od razu porozmawiaj z kierownikiem bo inni zaczynaja wciskac kity ze cos tam.Powiedz,ze chcesz skorzystac z ustawy z rzadaniem wymiany i opisz wszystkie usterki.Tak jak napisal belek musza dac odpowiedz w ciagu 14 dni kalendarzowych czy uwzgledniaja twoje roszczenia.Telefon oddaj najlepiej pod koniec tyg-zyskasz te kilka dni.Oni maja problemy z dotrzymaniem terminu odpowiedzi,bo najpierw tel.wedruje przez centrale.W moim przypadku oddany tel.w sklepie w Warszawie trafil do serwisu(obok Warszawy) na ekspertyze po 6 dniach,tak wiec masz szanse na nowy tel.
6 miesiecy mija z dniem 13-sty czerwiec 2009, kiedy najpozniej (czekam na rysik do kompletu) moge pojs do sklepu i odniesc sie do tejze ustawy niezgodnosci towaru z umowa??
nie przejmuj się tym rysikiem, przecież mogłeś go zgubić (w końcu po to jest w zestawie dodatkowy)... idź do serwisu bo szkoda czasu
-
dzieki za podpowiedź. Właśnie zadzwoniłem do CRC / Regenersis w Jankach i dowiedziałem sie że HTC jako jedna z niewielu firm (a może jedyna) nie udziela gwarancji na nośniki danych. A wiec klapa.
Trzeba kupic nowa karte.
Jescze raz dzieki za podpowiedz. Temat do zamknięcia.
pozdrawiam wszystkich
KT
Może już jest za późno ale włączę się do dyskusji ponieważ dotknął mnie ten sam problem a mianowicie karta SDHC 8GB (transcend) też padła i czytając warunki gwarancji nigdzie nie ma zapisu o wyłączeniu z pod gwarancji jakiegoś dodatku (zasilacz, słuchawki itp) do urządzenia więc będę reklamował bo jest o co walczyć. U mnie jest karta z indeksem prędkości 6 więc na tą chwilę najszybsza i trochę to kosztuje. Szkoda że nie można wysłać całej karty tylko cały sprzęt.
Pzdr.
-
owszem - jest taki zapis, nie mam teraz przy sobie karty gwarancyjnej ale jak wrócę do domu to podam ci lokalizację...
-
witam
Rownie dobrze karta sdhc moze byc pod nazwa peryferia i moze byc tylko na 6-cio miesiecznej gwarancji , prawda jest taka ze co osoba to inne zrozumienie ......
-
Deklaracja ograniczonej gwarancji:
punkt 2:
Niniejsza ograniczona gwarancja udzielana jest na okres 24 miesięcy od daty pierwotnego zakupu urządzenia w przypadku urządzeń przenośnych, albo na okres 12 miesięcy w w przypadku akcesoriów, za wyjątkiem nośników, na których umieszczono oprogramowanie tj płyt CD-ROM lub kart pamięci
-
Koledzy jak myslicie wszystko tutaj ujolem czy mam cos dopisac ,zmienic jeszcze??
"Wzór A (Pierwsza reklamacja z tytułu niezgodności z umową)
………………………., dnia ……………
(miejscowość)
…………………………………
(imię i nazwisko)
…………………………………
…………………………………
(adres)
…………………………………
(telefon)
…………………………………
(nazwa przedsiębiorcy)
…………………………………
…………………………………
(adres przedsiębiorcy)
Reklamacja
Niniejszym, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego, zawiadamiam,
iż zakupiony przeze mnie w dniu 13.12.2009 towar jest niezgodny z umową.
Niezgodność polega na nie dzialającym czujniku wkładania i wyciągania rysika(stylusa). Niezgodność została stwierdzona w dniu 29-05.2008.
Z uwagi na powyższe żądam, na podstawie art. 8 ust. 1 wskazanej powyżej ustawy
doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę towaru na
nowy.
W załączeniu składam kopię paragonu.
(podpis) ……………………….
"
?
Pewnie musze jeszcze wpisac powyzej nr seryjny urzadzenia i dopisac jeszcze to co zostawiam im w pudelku??
Mam dodac ,ze nieodplatna wymiane towaruna nowy?
Dzis jade to zalatwiac u sprzedawcy.
"Art. 9. 1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
2. Minister właściwy do spraw gospodarki w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw rolnictwa po zasięgnięciu opinii Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów określi, w drodze rozporządzenia, dla towarów żywnościowych krótsze terminy zawiadomienia, mając na względzie trwałość tych towarów."
2 miesiace??
a art.4 mowi ,iz:
"Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
2. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru.
3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.
4. Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby, która wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie działalności swojego przedsiębiorstwa, oraz osoby, która podaje się za producenta przez umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego."
wiec na ktore akrtykuly ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego Dz. U. Nr 141, poz. 1176, ze zm. mam sie powolac ? rozchodzi mi sie o ten okres 6mc od daty zakupu.
prosze o szybko odpowiedz, z gory dziekuje.
-
Powolujesz sie na cala ustawe...a w jaki sposob moga ci udowodnic ze usterke wykryles dalej niz 2 mies.temu :).Wszystko co opisales jest w porzadku i zgadza sie z tym co ja tez musialem wypelniac(nr seryjny tez trzeba).Mozesz oddac caly komplet.Nie musisz tez tego formularza sam wypelniac,gdyz w sklepie maja.Przychodzisz z pudelkiem,paragonem,mowisz ze chcesz reklamowac z ustawy i oni wypelniaja przy tobie.Po zapoznaniu z dokumentem podpis i czekasz 14 dni na odp.Powodzenia
-
gdyby pytali dlaczego w maju dopiero się pokapowałeś że rysik działa nie za bardzo, to powiedz, że dzień wcześniej dowiedziałeś się o jego istnieniu i byłeś masakrycznie zaskoczony,
powodzenia!
-
Dzieki Chlopaki za pomoc :)
zalatwilem dzis wszystkie formalnosci w sklepie.
no to teraz odliczam 14 dni kalendarzowych :)
Pozdrawiam