Uwagi z beta testów AM 6.0

  • 320 Odpowiedzi
  • 94323 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline piona

  • ***
  • 358
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio Moov
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #120 dnia: Listopad 06, 2009, 18:12:34 »
Czytałeś nieuważnie, zlotekmic pisał:  "nie każdy ma nawigację".

A przepraszam mój procesor odczuwa zmęczenie po ciężkem tygodniu pracy. ;)
Musze dokonać restartu przy szklance dobrego wina :)
piona

*

FISHBONE89

Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #121 dnia: Listopad 06, 2009, 20:08:06 »
Mi też się osobiście nie podoba pomysł z tym drzewkiem kategorii POI. Wg mnie tak jak było w v5.X.X było lepiej. A teraz szukaj w tym drzewie swoich POI - bez sensu. Ja np. w ogóle nie używam ŻADNEGO POI wbudowanego i bardzo bym był zadowolony gdyby w wersji finalnej pojawiła się opcja całkowitego wyłączenia wbudowanych punktów POI. Wtedy wgrywam sobie tylko swoje punkty i nie mam żadnego drzewka kategorii tylko jest po staremu...

Dlatego też mam tylko jedną uwagę:
- Aby w wersji finalnej pojawiła się opcja całkowitego wyłączenia wbudowanych punktów POI
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2009, 20:17:24 wysłana przez FISHBONE89 »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #122 dnia: Listopad 06, 2009, 20:20:52 »
Do wszystkich niezadowolonych z nowego drzewa kategorii
(Też się do nich zaliczam, ale nie dlatego że jest drzewo,
bo czekałem na nie ponad 2 lata, tylko że jest zupełnie nieprzemyślane)

Trzeba przestawić się z wyszukiwania kategorii przez przewijanie i przeglądanie
na wyszukiwanie przez wpisywanie części nazwy kategorii.
Zdecydowaną większość kategorii da się błyskawicznie znaleźć przez wpisanie 3-4 liter nazwy.
Sposób jest znacznie szybszy od 'przebijania się przez gąszcz gałęzi'
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

FISHBONE89

Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #123 dnia: Listopad 06, 2009, 20:30:37 »
To jest oczywiste. Ale np. po co sobie zaśmiecać nawigację zbędnymi punktami POI? Piszę zbędnymi bo jeszcze nigdy nie miałem okazji użyć jakiejkolwiek kategorii wbudowanej. Gdyby była opcja wyłączenia wbudowanych POI wraz z tym cholernym drzewkiem wtedy było by po starem, czyli tak jak w v5.X.X gdzie mi najbardziej odpowiadało.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #124 dnia: Listopad 06, 2009, 20:46:22 »
'To se ne wrati', obecnie POI wbudowane, to są te same POI co z miplo, tyle że trochę starsze.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #125 dnia: Listopad 06, 2009, 20:50:44 »
Ktoś opisał jak modyfikując plik ustawień wrócić do "starej listy kategorii", ale nie mogę znaleźć...

*

FISHBONE89

Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #126 dnia: Listopad 06, 2009, 20:51:04 »
No ale po co mi je wszystkie trzymać jak ja z nich w ogóle nie korzystam. Skoro Twórcy AM chcą tak na siłę uszczęśliwić to niech zrobią asystenta ruchu...

Ja nie mówię o całkowitym usunięciu tych wbudowanych punktów, tylko o możliwości ich wyłączenia.

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #127 dnia: Listopad 06, 2009, 20:55:12 »
Chyba Wiesz, że istnieje możliwość wyszukiwania i wyświetlania, tylko własnych POI :?:

*

FISHBONE89

Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #128 dnia: Listopad 06, 2009, 21:04:01 »
Skopiuję swój przykład z innego forum:
Mam Swoje POI, wgrywam i wszystko fajnie. Ale teraz muszę się bawić i szukać w tych drzewach POI które mam zaznaczyć a które odznaczyć. (zaznaczyć-swoje, odznaczyć-wbudowane). Wiem, że lepiej jest zaznaczyć wszystkie i potem po odznaczać wszędzie "ptaszki" z lewej kolumny. Ale z ostrzeganiem już nie jest tak fajnie, bo tam już muszę szukać gdzie jest "zaszyta" moja kategoria (bo niektóre się nazywają tak jak oryginalne) a inne są pod drzewkiem kategorii. Więc najlepszym rozwiązaniem jest opcja, która umożliwiałaby wyłączenie wbudowanych POI i tego cholernego drzewka. Wtedy wgrywam tylko swoje POI, które są alfabetycznie poukładane.

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #129 dnia: Listopad 07, 2009, 09:11:23 »
ja wiem, że temat był już poruszany, ale może ktoś z AM to przeczyta, potem przetestuje i wreszcie wyciągnie wnioski. Chodzi mi o dolną belkę z nazwą ulicy. Przecież to jest regularna porażka. Wczoraj przejechałem mnóstwo kilometrów na terenie Polski. Co miejscowość to inny sposób wyświetlania. Po jaką cholerę ten pikietaż na belce. Jak będę chciał pikietaż to sobie go włączę na pilota. Czy to tak trudno zrobić, żeby na dolnej belce wyświetlanie wyglądało przykładowo tak (to moja propozycja oczywiście, do dyskusji):

(numer drogi); nazwa miejscowości; nazwa ulicy i KONIEC NIC WIĘCEJ.  Jeżeli nie ma gdzieś nazwanej ulicy to wtedy tak

(numer drogi); nazwa miejscowości

Dlaczego na górnej belce z ulicą to w miarę jest okey, a ta dolna to jedna wielka sieczka. Nie wiem dlaczego tam wyświetla się np miejscowość; znowu jakaś miejscowość. Przecież nie można być w dwóch miejscach jednocześnie ! Ludzie z AM przyjrzyjcie się temu tematowi, bo ręce opadają.


I jeszcze jedna uwaga po zabawie z nową AM: ustawiam trasę przykładowo 10 km (z punktu A do B) . Dalej wchodzę w blokady i importuję plik miplo.amb. Program po tej operacji prawidłowo chce przeliczyć trasę uwzględniając zapewne blokady. I tu mały zonk, wyskakuje komunikat, że nie program nie może rozpocząć przeliczania trasy. Po naciśnięciu OK, komunikat o braku pamięci i totalny zwis programu. I tyle, na razie


« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2009, 09:33:24 wysłana przez Treker »

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #130 dnia: Listopad 07, 2009, 09:30:49 »
W dwóch miejscach jednocześnie-nie ale w miejscu o dwóch nazwach  -tak . np. Warszawa -Wilanów,  Piaseczno-Zalesie Dolne, Kraków-Nowa Huta   B)
A klikałeś w tą belkę i nie zadowala Cię to co w ten sposób można uzyskać ?   :-?
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #131 dnia: Listopad 07, 2009, 09:36:30 »
A klikałeś w tą belkę i nie zadowala Cię to co w ten sposób można uzyskać ?   :-?

Klikałem i dziwne, bo było zero reakcji (na demie działa mi klikanie). Myślę, że nie jest to spowodowane tym, że belki z ulicą lekko podwyższyłem i zmodyfikowałem, żeby to co się tam wyświetla dopasowało się na całą szerokość belki (przyciski menu i ten drugi podniosłem ponad belkę) . Ale przykładowo na demie, jadę po ulicy Komisji Edukacji Narodowej w Wawie. Po co mi takie wyświetlanie na dolnej belce:

Imielin, Ursynów, Warszawa... (i coś tam jeszcze co się nie zmieściło). Czy nie może być Warszawa, Komisji Edukacji Narodowej ?
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2009, 10:15:14 wysłana przez Treker »

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #132 dnia: Listopad 07, 2009, 09:51:23 »
Wczoraj miałem problemy z AM - brak pamięci, co o tyle ciekawe, ze przed uruchomieniem ilość wolnej pamięci na programy to 124,47 a do przechowywania danych 215,3 MB.

Po kilku resetach pomogła dopiero kolejna reinstalacja programu po wyrzuceniu folderów Data i Settings (za podpowiedzią serwisu AM).

Ale teraz wystąpiła inna ciekawostka - z POI

Program nie widzi kategorii prywatnych.

Aktualizowałem wczoraj POI z MiploSynca, a ponieważ "dobierałem" nowe kategorie wraz z ikonami i dźwiękami to z opcją "pobierz wszystko". No i właśnie po tej operacji z pliku z POI "zniknęły" kategorie prywatne. W opcji wyświetlania są zaznaczone, w zarządzaniu jak się wejdzie w nie to są puste. Żeby było ciekawiej wersja 5.5.3 po przekopiowaniu plików z POI (6 szt) widzi wszystko.

« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2009, 09:59:47 wysłana przez MaDuch »
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #133 dnia: Listopad 07, 2009, 09:56:57 »
coś mi się wydaje jak to wszystko czytam, że wersja finalna AM 6.0 będzie najwcześniej na gwiazdkę i wydaje mi się, że tak powinno być. Lepiej dopracować tematy zgłaszane niż za chwilę wydawać upgrady  :)

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #134 dnia: Listopad 07, 2009, 10:23:29 »
Miałem parę dni temu  taką ciekawostkę z 6.0b  :
Wyznaczyłem trasę z  Konstancin-J ul. Mieszka I  do Wawa ul. Filtrowa godz 7:15     AM wyznaczyła przez środek Konstancina  ale ponieważ  korek był tego dnia większy niż zwykle pojechałem objazdem przez Obory-Gasy-Ciszyca . Sporo dalej ale bez korka.
Jadę a AM co chwila przelicza trasę i ciągnie do Konstancina  i tak przez parę kilometrów aż w pewnym momencie tuż przed Ciszycą  Jadzika uznała wyższość mojej tasy i przeliczyła tak jak  jadę .I tu ciekawostka : Przed  przeliczeniem ETA=08:23  a po przeliczeniu ETA 08:12
Czyli nowa trasa  nagle okazała się o 11min szybsza od starej   :shock: :shock:  to dlaczego AM nie wybrała tej trasy parę kilometrów (i kilkanaście rekalkulacji)  wcześniej   :-?
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #135 dnia: Listopad 07, 2009, 10:37:09 »
Nie wiem czy się ze mną zgodzicie, ale od momentu właczenia AMtraffic do map trochę mniej przewidywalnie zachowuje się godzina dojazdu na miejsce, tzn jak wcześnie np wyznaczałem trasę 300 km to godzina dojazdu naprawdę była dość nieźle obliczona. Zwykle róznica po dojechaniu na miejsce była max +/- 30 min. Natomiast teraz to przykładowo AM wylicza trasę i podaje, że będę o np 15:20. Jadę sobie ze 200 km, czas w miarę się utrzymuje na stałym poziomie i nagle łup i czas dojazdu spada o 30 minut w dół, a nie sukcesywnie o dwie trzy minuty. Dlatego teraz jak dzwonie z trasy do domu to trudno mi powiedzieć, o której będę na miejscu. Wcześniej mogłem to określić zaraz po wyruszeniu i to naprawdę z niezłą dokładnością. Teraz to loteria.

*

Offline AdamMie

  • *****
  • 1033
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus 636N, NavRoad Q1, AM 6.10 _PL
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #136 dnia: Listopad 07, 2009, 10:42:12 »
Miałem parę dni temu  taką ciekawostkę z 6.0b  :
Wyznaczyłem trasę z  Konstancin-J ul. Mieszka I  do Wawa ul. Filtrowa godz 7:15     AM wyznaczyła przez środek Konstancina  ale ponieważ  korek był tego dnia większy niż zwykle pojechałem objazdem przez Obory-Gasy-Ciszyca . Sporo dalej ale bez korka.
Jadę a AM co chwila przelicza trasę i ciągnie do Konstancina  i tak przez parę kilometrów aż w pewnym momencie tuż przed Ciszycą  Jadzika uznała wyższość mojej tasy i przeliczyła tak jak  jadę .I tu ciekawostka : Przed  przeliczeniem ETA=08:23  a po przeliczeniu ETA 08:12
Czyli nowa trasa  nagle okazała się o 11min szybsza od starej   :shock: :shock:  to dlaczego AM nie wybrała tej trasy parę kilometrów (i kilkanaście rekalkulacji)  wcześniej   :-?

W menu>trasa-Inne>unikaj zawracania nadkładając - potrzebna funkcja wyłączenia tej opcji.

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #137 dnia: Listopad 07, 2009, 10:45:08 »
Nie wiem czy się ze mną zgodzicie, ale od momentu właczenia AMtraffic do map trochę mniej przewidywalnie zachowuje się godzina dojazdu na miejsce, tzn jak wcześnie np wyznaczałem trasę 300 km to godzina dojazdu naprawdę była dość nieźle obliczona. Zwykle róznica po dojechaniu na miejsce była max +/- 30 min. Natomiast teraz to przykładowo AM wylicza trasę i podaje, że będę o np 15:20. Jadę sobie ze 200 km, czas w miarę się utrzymuje na stałym poziomie i nagle łup i czas dojazdu spada o 30 minut w dół, a nie sukcesywnie o dwie trzy minuty. Dlatego teraz jak dzwonie z trasy do domu to trudno mi powiedzieć, o której będę na miejscu. Wcześniej mogłem to określić zaraz po wyruszeniu i to naprawdę z niezłą dokładnością. Teraz to loteria.

Ja mam wręcz odwrotne odczucia.

Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #138 dnia: Listopad 07, 2009, 10:53:47 »
....................

W menu>trasa-Inne>unikaj zawracania nadkładając - potrzebna funkcja wyłączenia tej opcji.
Nie w tym rzecz że kazało zawracać tylko w tym że po przeliczeniu trasa w tył okazało się 11min wolniejsza niż w przód., czyli kilometr wcześniej była 10 min wolniejsza a jednak AM wybrała wolniejszą .To samo 2km wcześniej wtedy trasa w tył była jescze 9 min wolniejsza a mimo to AM wolała wolniejszą
 Dodam że trasa liczona była jako "szybka"  :O
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Dżeju

Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #139 dnia: Listopad 07, 2009, 10:59:50 »
(...) Program nie widzi kategorii prywatnych (...)

Nad tym już pracują i to chyba od drugiego dnia wypuszczenia bety. Prywatne POI jako dodane z drugiego pliku, AM 6 nie widzi, a AM 5.5.3. widzi. Błąd ten dotyczy w większości PDA, gdyż na PC raczej nie występuje.
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2009, 11:02:50 wysłana przez Dżeju »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #140 dnia: Listopad 07, 2009, 11:09:34 »
Jadę sobie ze 200 km, czas w miarę się utrzymuje na stałym poziomie i nagle łup i czas dojazdu spada o 30 minut w dół

Minęły 3 godziny i odliczyła 30minut na postój (pewnie masz ustawione 30minut postoju co 180 minut)

Cytat: RUKAT
Czyli nowa trasa  nagle okazała się o 11min szybsza od starej   :shock: :shock:  to dlaczego AM nie wybrała tej trasy parę kilometrów (i kilkanaście rekalkulacji)  wcześniej   :-?

To nic dziwnego, najszybsza trasa to nie trasa bezwzględnie najszybsza tylko najszybsza na miarę możliwości algorytmu
Żeby była najszybsza bezwzględnie algorytm musiałby sprawdzić wszystkie możliwe trasy, a tego nie robi,
bo nie da się tego przeliczyć w rozsądnym czasie.
Algorytm zawsze 'idzie na skróty' odrzucając warianty, które z grubsza wydają się gorsze.

Od jakości algorytmu zależy skuteczność tego rozwiązania, jeden będzie miał 70% inny 97%
ale zawsze trafią sie trasy wyliczone nie całkiem optymalnie.
I tak będzie w każdej nawigacji, z tym że w tej z gorszym algorytmem będą to 3 trasy na 10, a z lepszym 3 na 100.
A jaką skuteczność ma algorytm AM? To już pytanie nie do mnie, ale chyba żaden producent nie ujawnia takich danych.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #141 dnia: Listopad 07, 2009, 11:24:59 »

Jadę sobie ze 200 km, czas w miarę się utrzymuje na stałym poziomie i nagle łup i czas dojazdu spada o 30 minut w dół

Minęły 3 godziny i odliczyła 30minut na postój (pewnie masz ustawione 30minut postoju co 180 minut)


Przestawiłem z 30 minut na 2 minuty. Potestuję czy teraz lepiej, chociaż przyznam, że zawsze mialem ten parametr ustawiony domyślnie i takich skoków czasowych nie obserwowałem.


Zauważyłem też, że po wyłączeniu opcji AMtraffic przy wyznaczaniu trasy dalej można podawać datę i godzinę startu.
Napisane: Listopad 07, 2009, 11:18:26
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2009, 11:27:55 wysłana przez Treker »

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #142 dnia: Listopad 07, 2009, 12:09:59 »
(...) Program nie widzi kategorii prywatnych (...)

Nad tym już pracują i to chyba od drugiego dnia wypuszczenia bety. Prywatne POI jako dodane z drugiego pliku, AM 6 nie widzi, a AM 5.5.3. widzi. Błąd ten dotyczy w większości PDA, gdyż na PC raczej nie występuje.

Występuje wszędzie i na PDA i PC - mało tego zdarza się że przestaje ostrzegać o POI pomimo że ikonki są widoczne i zaznaczone jest ostrzeganie. Trzeba wejść w każdą kategorie gdzie ostrzeganie ma być aktywne i przejść całą procedurę czyli przelecieć wszystkie strony w jaki sposób to ostrzeżenie ma być realizowane ( w jakim kierunku, jaki kont z jakiej odległości  i.t.d.) i wtedy dopiero się uaktywnia.

*

Dżeju

Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #143 dnia: Listopad 07, 2009, 12:22:33 »
U mnie na PC i laptopie działa bez żadnych problemów. Na PC sprawdzone tylko stacjonarnie, ale na laptopie to i w trasie i wszystko jest w porządku.

*

Offline proot

  • **
  • 127
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone4 + Navigon, TomTom GO950
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #144 dnia: Listopad 07, 2009, 13:27:55 »
Moje uwagi do Bety (finalnie).

Nie testowałem wszystkich możliwych kombinacji i możliwości, nie mam na to czasu. Zainstalowałem betę i jeździłem z nią normalnie tak jak z wersją stabilną - i poza jednym zdarzeniem (napiszę o tym niżej) wszystko zdawało się działać OK.

Otóż, z miejscowości Głowno (łódzkie) jechałem na lotnisko do Warszawy. Wszystko pięknie prowadziło, taką trasą jak powinno, traffik włączony. Dwa dni później, z tegoż oto lotniska wracałem do miejscowości Głowno - pod sam dom bez najmniejszego problemu.

Jako ciekawostkę napiszę: Jechałem -> Głowno -> Łowicz -> Sochaczew -> Warszawa... i powrót tą samą trasą.

Wczoraj, musiałem odwiedzić miasto Łowicz, więc (mimo, że drogę znam już na pamięć, jest prosta jak drut) włączyłem automapę... i cacy, do Łowicza było pięknie i cudownie. I teraz do sedna... powrót Łowicz -> Głowno. Od samego wyjazdu z Łowicza automapa próbowała mnie 'zawrócić' na jakieś polne zjazdy, pojawiła się nawet droga której nie ma ?! Dosłownie przez całą drogę Łowicz -> Głowno automapa prosiła, abym skręcił w dosłownie każdą ulicę która się pojawiła. Czyżby to zasługa Traffik'a?
Uparcie jechałem prosto, była godzina 23 więc na trasie praktycznie byłem sam, a Automapa uparcie 'skręć, skręć, skręć...' - dojechałem pod dom... dosłownie już widziałem swoje mieszkanie, a ta w kółko... 'zawróć i skręć' w ulicę w przeciwnym kierunku... myślałem, że może przypadkiem zamiast swojej ulicy wpisałem coś innego... ale jak tylko podjechałem pod dom... Krzysiek: "Dotarłeś do celu.".

No to ja dziękuję... drogę Łowicz -> Głowno znam na pamięć, jest prosta jak drut. Jak mi AutoMapa taki numer wywinie gdzieś w Europie, zamiast jechać główną autostradą puści mnie nasypem kolejowym to będzie cudo...


p.s. znacie już datę releasu 6.0? sub. mi się kończy 10-tego - ciekawe czy się 'załapię' :D jak nie, to chyba sobię daruję AM, trochę pojeździłem z Navigonem i chyba się skusze... ale to już OT
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2009, 13:30:09 wysłana przez proot »
Money does not make you happy but it quiets the nerves. /Sean O'Casey/

Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #145 dnia: Listopad 07, 2009, 14:24:53 »
Jadę sobie ze 200 km, czas w miarę się utrzymuje na stałym poziomie i nagle łup i czas dojazdu spada o 30 minut w dół
Sytuacja taka ma miejsce, gdy czas jazdy jest  oszacowany błędnie. Na trasie następuje weryfikacja i korekta.
Cytat: RUKAT
Czyli nowa trasa  nagle okazała się o 11min szybsza od starej   :shock: :shock:  to dlaczego AM nie wybrała tej trasy parę kilometrów (i kilkanaście rekalkulacji)  wcześniej   :-?
To nic dziwnego, najszybsza trasa to nie trasa bezwzględnie najszybsza tylko najszybsza na miarę możliwości algorytmu
Żeby była najszybsza bezwzględnie algorytm musiałby sprawdzić wszystkie możliwe trasy, a tego nie robi,
bo nie da się tego przeliczyć w rozsądnym czasie.
Algorytm zawsze 'idzie na skróty' odrzucając warianty, które z grubsza wydają się gorsze.

Od jakości algorytmu zależy skuteczność tego rozwiązania, jeden będzie miał 70% inny 97%
ale zawsze trafią sie trasy wyliczone nie całkiem optymalnie.
I tak będzie w każdej nawigacji, z tym że w tej z gorszym algorytmem będą to 3 trasy na 10, a z lepszym 3 na 100.
A jaką skuteczność ma algorytm AM? To już pytanie nie do mnie, ale chyba żaden producent nie ujawnia takich danych.
Chyba trochę przesadziłeś. Dobrze skonstruowany algorytm nie musi przeliczać wszystkich tras (ich ilości są kosmiczne) i mimo to znajdować rozwiązanie optymalne. Jeśli chodzi o problem RUKATa, to są dwie możliwości: a) algorytm AM nie jest dobry lub b) w trakcie jazdy zmieniły się dane (taffic oline?)

*

Offline Rajmek

  • *****
  • 1224
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy S6 Edge+ (wersja 6.0.1)
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #146 dnia: Listopad 07, 2009, 15:32:36 »
Prawda to czy tylko u mnie,że nie można już ingerować w pola Pilota? W poprzednich klikając w pole  mogłem zmieniać wyświetlanie jego zawartości ,teraz mam po prawej stronie  Do celu,Pozostało i niżej Prędkość w dwóch polach, w jednym napis Prędkość w drugim wartość w km/h.Fatalnie jeśli to prawda.

*

Offline Maciej Loret

  • ****
  • 613
  • Płeć: Mężczyzna
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret
  • Sprzęt: Wizard, Eten X650 (R.I.P), NR560+AM, N52+Ovi
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #147 dnia: Listopad 07, 2009, 17:03:23 »
coś mi się wydaje jak to wszystko czytam, że wersja finalna AM 6.0 będzie najwcześniej na gwiazdkę i wydaje mi się, że tak powinno być. Lepiej dopracować tematy zgłaszane niż za chwilę wydawać upgrady  :)

A niech sobie będzie na dowolną gwiazdkę...
Niech tylko uaktualniają mapy i to z wyprzedzeniem (dla ważniejszych dróg)...
Reszta jest tylko dodatkiem...
Pozdrawiam, Maciej Loret
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret
http://www.loret.bydgoszcz.pl

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #148 dnia: Listopad 07, 2009, 17:08:23 »
........................... lub b) w trakcie jazdy zmieniły się dane (taffic oline?)
Niestety Online u mnie nie działa  :(  mam  tak jak widać  HP 214 czyli nie jest to smartphone
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #149 dnia: Listopad 07, 2009, 18:08:20 »
Przestawiłem z 30 minut na 2 minuty. Potestuję czy teraz lepiej, chociaż przyznam, że zawsze mialem ten parametr ustawiony domyślnie i takich skoków czasowych nie obserwowałem.


Zawsze tak było.
Napisane: Listopad 07, 2009, 18:04:04
Chyba trochę przesadziłeś. Dobrze skonstruowany algorytm nie musi przeliczać wszystkich tras (ich ilości są kosmiczne) i mimo to znajdować rozwiązanie optymalne.

Przecież tak nM napisał.

Jeśli chodzi o problem RUKATa, to są dwie możliwości: a) algorytm AM nie jest dobry lub b) w trakcie jazdy zmieniły się dane (taffic oline?)

Jest jeszcze trzecia możliwość, o której pisano powyżej i ona jest najbardziej prawdopodobna - planowane postoje.