Uwagi z beta testów AM 6.0

  • 320 Odpowiedzi
  • 94263 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 02, 2009, 17:35:34 »
To jest mozliwe dzieki MiploSynk, tylko ze:
- wstawiasz, synchronizujesz, ja synchronizuje i mam :D

Tylko dodaj teraz fotoradar podczas jazdy. W najlepszym wypadku skończy się to zjazdem na pobocze, w najgorszym... nawet ni chcę myśleć. Dodawanie POI typu fotoradar czy kontrole radarowe powinno być uproszczone na maksa, coś w stylu MM.


Napisane: Listopad 02, 2009, 16:53:00
Ostatnio wybrałem się w krótką (40 km) trasę i przy włączonym AMtrafficu czas wzrósł o 15 min  :O

A skąd o tym wiesz? Bo taka informacja pojawiła się w okienku pilota?
Niestety ten szacowany czas podróży nie korzysta z danych traffic tylko wciąż jest licczony po staremu
czyli sumuje odległości na poszczególnych kategoriach dróg, wymnaża przez prędkości z pól
'trasa dane pojazdu' dodaje czas na manewry (chyba zaszyte w programie) i postoje (też wg ustawień).

Jesteś pewien?
Bo to IMHO właśnie zmieniono w 6.0. Czasy podawane są bardziej realne niż w 5.5.3, ponadto nie ma takiego nagłego skoku np. o 30 minut, jak był w 5.5.3. W poprzedniej wersji początkowy czas był podany z dużym zapasem, po przejechaniu 30-40 kilometrów nagle znikało z niego 20 do 40 minut. W 6.0 takiego zjawiska nie zauważyłem.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 02, 2009, 17:39:04 »
Teraz to potestowałem dokładniej
Ja też, dokładniej i systematycznie,
trasa 5 km, tylko prosto, całość drogą miejską główną, prędkość w ustawieniach 50 km/h:
bez RTF 7 min, a z TRF 9/1 1/12/11/12/11/9 minut w zależności pod pory dnia
ta sama trasa ale przy prędkości ustawionej na 30km/h:
bez RTF 11 min, z TRF 15/19/20/18/19/18/15 minut
i to samo ale przy prędkości ustawionej na 90km/h:
bez RTF 4 min, z TRF 5/6/7/6/7/6/5 minut

Wynika z tego, że algorytm bierze pod uwagę zarówno dane trafikowe jak i te z ustawień
i w jakiś bliżej nie znany sposób je uśrednia.

Jeżeli dane tafikowe i z ustawień nie różnią się zbytnio, to można nie zauważyć różnicy.

Napisane: 02-11-2009, 17:35:45
Cytat: jerzu
Jesteś pewien?

Byłem o tym przekonany, ale jak widać wyżej, najwyraźniej wcześniej źle dobrałem sobie warunki do testów :S
stąd wysnułem błędne wnioski.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 02, 2009, 17:42:37 »

po prostu po zakończeniu testów i wyjściu oficjalnej AM wyłączymy sobie AMtraffic w opcjach, tak jak budynki 3D i po kłopocie  :ok: :D
:ok: :ok: :ok:
niestety w ten sam sposób nie włączymy sobie asystenta pasa ruchu  :kill: :mad:

Nie prawda kolego, ja wyraźnie napisałem , że AMtraffic mam w 4 literach, natomiast na asystencie mi zależy więc i w testach bym się zaangażował.

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 02, 2009, 17:58:19 »
Teraz to potestowałem dokładniej
Ja też, dokładniej (...)
Ładny teścik,
teraz dobierając odpowiednie średnie prędkości dla poszczególnych kategorii dróg,
można przy sprzyjających warunkach uzyskać prawie ideale ETA (ze startu).
Ja już nad tym pracuję od kilku dni dodając i odejmując +1, -3, +2 :wink:

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 02, 2009, 20:11:46 »
Cytat: igab
Ładny teścik ...
Przy okazji wyszło mi też, że z tym trafikiem to jeszcze długa droga przed nami ...
Z rozkładu czasów  (9/11/12/11/12/11/9 minut) wyszło, że w porach korków potrzeba na pokonanie tej trasy
ledwie 3 minuty więcej niż przy pustych ulicach, a tymczasem w 'szczycie korka' na przejechanie tylko
najbardziej zatłoczonego odcinka (~1km) nieraz i kwadrans nie wystarczy. Ale ten szczyt, choć regularny,
trwa najwyżej pół godziny, a to zbyt krótko, by wyraźniej wpłynąć na uśrednione dane z kilku godzin.
Miejmy nadzieję, że z czasem trafikowe przedziały zagęszczą się na tyle, że uwzględnią również
mniej długotrwałe korki.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 02, 2009, 20:16:37 »
Może tu jest zostawione pole do popisu dla danych online?


Jeszcze jedna taka ogólna uwaga
wydaje mi się, że ta nowa zwiększona kompresja map źle wpływa na stabilność programu.
Coraz częściej obserwuję komunikaty:
"Nie można wystartować wyliczania trasy" lub
"Brak dostępu do danych mapy" - czy coś w tym stylu.
Jak na nowo uruchomię program, wyznaczę trasę i jazda to OK,
ale schody się pojawiają przy kilkukrotnych przeliczeniach długich tras,
wykonywaniu procesu usunięcia i importu blokad Miplo
lub po wybudzeniu z uśpienia uruchomionej AM.

Jestem zdania, że należy pozostać przy starym typie kompresji,
prawie nikt nie korzysta z całej mapy Europy (każdy może dostosować instalację do własnych potrzeb).
Rozumiem ukłon producenta w stronę zmieszczenia całości na popularnej karcie 2GB (dla wielu urządzeń, jedynej maksymalnej), ale z tą stabilnością nie jest dobrze....
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2009, 20:31:15 wysłana przez igab »

*

Zachu

Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 02, 2009, 23:30:33 »
Ha, okazuje sie jednak, że z tym czasem nie jest tak jak myślałem :shock:
widać robiłem testy na 'zbyt lużnych' terenach by dostrzec różnicę, jak przeniosłem się do Warszawy,
to przy takiej samej (przebiegiem) trasie z trafikiem i bez, czas trafikiem wyszedł >2x dłuższy :O
Life is brutal ;)
Po testuj trasy z wykorzystaniem Trasy Łazienkowskiej, słynny Bus-pas. Chyba za świeże dane?
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2009, 23:34:09 wysłana przez Zachu »

*

Dżeju

Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 03, 2009, 06:27:47 »
(..) Jazda po Wrocku:
Jakoś lepiej wyznacza mi trasy bez traffica. Z traffikiem koniecznie chce mnie zepchnąć z 2-3-pasmowych krajówek, by poprowadzić boczną drogą -- tylko nie bierze pod uwagę, że boczna droga (nie objęta traffikiem) jest jeszcze bardziej zakorkowana niż krajówka. (...)

Jakoś mam całkowicie odmienne zdanie. Właśnie z AMtraffic prowadzi "ścieżkami", czasowo co najmniej o 10-20 % krócej, niż jazda rzeczywista dwu lub trzy pasmówką jak napisałeś. Ciekawe, które to te kilku pasmówki się nie korkują w szczycie ???  Bo w nocy, to na pewno są luźne.

Przykład: wlot rano od Bielan ulicą Karkonoską, "zabity" zazwyczaj aż do krzyżówki z Wiśniową - z trafficiem prowadzi boczkiem i z dużym zyskiem czasowym (w rzeczywistości, a nie jakieś tam demo trasy z podaną godziną startu - sprawdzone poprzez pogaduszki przez CB), wyskakujesz np. na Hallera. Przykładów jest dziesiątki, wystarczy pojeździć po mieście.

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 03, 2009, 16:43:06 »
Jakoś mam całkowicie odmienne zdanie. Właśnie z AMtraffic prowadzi "ścieżkami", czasowo co najmniej o 10-20 % krócej, niż jazda rzeczywista dwu lub trzy pasmówką jak napisałeś. Ciekawe, które to te kilku pasmówki się nie korkują w szczycie ???  Bo w nocy, to na pewno są luźne.

Proszę bardzo. Od Zaporoskiej/Szczęśliwej AM6 prowadzi Zaporoską, potem Szpitalną, Tęczową, pl. Orląt Lwowskich, Nabycińską do Rybackiej. Czasem prowadzi też Zaporoską, w prawo w Grabiszyńską (krajowa 5), Piłsudskiego, w lewo w pl. Orląt Lwowskich (zakorkowanym pasem), Nabycińską do Rybackiej.

Tymczasem najszybsza trasa to Zaporoską, w prawo w Grabiszyńską (krajowa 5), Piłsudskiego, prosto w Podwale szybszym pasem i w lewo na pl. JP2 (pas też w zasadzie na 1 światła).

Z powrotem to nawet o 21:00 karze jechać Nabycińską i Tęczową do Zaporoskiej zamiast puściutką krajową 5.

O trasie do JG (AM6 lubi kierować przez Jawor) już pisałem.
To nie tablica ogłoszeń !

*

Dżeju

Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 03, 2009, 16:51:56 »
Dlatego jak pisałem (w innym wątku), traffic działa prawie doskonale  :wink: Żaden algorytm, dane statystyczne, etc. nie dadzą rzeczywistego obrazu i zawsze znajdzie się taki, który powie, że to jest "be" - nie bierz tego do siebie. Na korki i tak najlepsze lekarstwo to CB.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 03, 2009, 16:56:21 »
Ale to, że traffic nie prowadzi głównymi drogami, tylko kluczy bocznymi w godzinach wieczorno-nocnych zmusza do zastanowienia.
Podobnie jest w Lublinie, co opisywałem w wątku http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=148272.msg1130574#msg1130574.
Tylko w piątki wyznacza trasę prawidłowo  :)
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Dżeju

Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 03, 2009, 16:58:57 »
To jest jak na razie tylko Beta   B)

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 03, 2009, 17:06:15 »
Toż przecież o niczym innym nie dyskutujemy  :)
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 03, 2009, 18:22:39 »
A mnie wkurza że z tych opcji nie mogę korzystać. Niestety CE mają gdzieś.
Pomimo że plik mi się tworzy to nikt z AM go nie potrzebuje chociaż mogli by go chyba przyjąć jakimś innym kanałem niż przez synchronizację.
To samo tyczy się połączenia w drugą stronę.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 03, 2009, 18:30:02 »
A mnie wkurza że z tych opcji nie mogę korzystać. Niestety CE mają gdzieś.
Pomimo że plik mi się tworzy to nikt z AM go nie potrzebuje chociaż mogli by go chyba przyjąć jakimś innym kanałem niż przez synchronizację.
To samo tyczy się połączenia w drugą stronę.

Masz jakiś pomysł na ten  kanał? Bo o ile pamiętam, to w MioMoov zbyt dużego wyboru nie ma.
Ogólnie to urządzenia z CE będą obsługiwane w pełni w następnych wersjach, ale to urządzenie musi mieć taką możliwość, a  nie AM.

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 03, 2009, 18:33:27 »
Ja chciałem wysyłać (plik TFD), pomijając anonimowość,
to się okazało, że na chwilę obecną nie są zainteresowani...

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 03, 2009, 18:41:33 »
Masz jakiś pomysł na ten  kanał?

Jakiś formularz na stronie AM gdzie by się wysyłało ten plik?
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 03, 2009, 18:47:48 »
Ja chciałem wysyłać (plik TFD), pomijając anonimowość,
to się okazało, że na chwilę obecną nie są zainteresowani...
A co w tym dziwnego że nie są zainteresowani teraz Przecież  nie ma jeszcze AM z w pełni działającym  trafikiem (ciągle oficjalna jest 5.5.3 ).To co mamy teraz to jest beta która  służy  wychwyceniu błędów w programie i nie mamy prawa narzekać że coś nie działa .Instalując betę zgodziliśmy się na to
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #78 dnia: Listopad 03, 2009, 18:56:52 »
Jakiś formularz na stronie AM gdzie by się wysyłało ten plik?

Myślę, że jest to zbyt kłopotliwy sposób na uzyskiwanie danych traffic. Pięć razy wyślesz, za szóstym Ci się znudzi...

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #79 dnia: Listopad 03, 2009, 19:00:04 »
Myślę, że jest to zbyt kłopotliwy sposób na uzyskiwanie danych traffic. Pięć razy wyślesz, za szóstym Ci się znudzi...

Jednemu się znudzi, drugiemu nie. Podobnie jest z łączeniem urządzenia przez AS - jedni robią to kilka razy dziennie, inni raz na miesiąc.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 03, 2009, 19:00:45 »
Jakiś formularz na stronie AM gdzie by się wysyłało ten plik?
Myślę, że jest to zbyt kłopotliwy sposób na uzyskiwanie danych traffic. Pięć razy wyślesz, za szóstym Ci się znudzi...
Ale to zawsze jeden więcej. Na nadmiar danych chyba nie można narzekać.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 03, 2009, 19:02:27 »
Ja chciałem wysyłać (plik TFD), pomijając anonimowość,
to się okazało, że na chwilę obecną nie są zainteresowani...
A co w tym dziwnego że nie są zainteresowani teraz (...)
A co ma beta do zbierania danych traffic, jak dane są zbierane od dawna właśnie za pomocą wersji 5?

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 03, 2009, 19:10:20 »
Jednemu się znudzi, drugiemu nie. Podobnie jest z łączeniem urządzenia przez AS - jedni robią to kilka razy dziennie, inni raz na miesiąc.
Ale to zawsze jeden więcej. Na nadmiar danych chyba nie można narzekać.

Każde działanie musi mieć ekonomiczne uzasadnienie. Nie mam nic przeciwko temu, żeby zbierali dane w ten sposób, ale IMHO im się to nie opłaci.

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 03, 2009, 19:14:41 »
Sugerujesz umowę z operatorami?

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 03, 2009, 19:18:30 »
O tym nie myślałem, choć pewnie byłoby to najlepsze  :ok: Niemniej wydaje mi się, że przy strukturze oprogramowania GPS w Polsce, nie mają zbyt dużego problemu ze zbieraniem danych traffic automatycznie. Po swoim przykładzie widzisz, że nie rzucają się na każde dane z utęsknieniem.  B)

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 03, 2009, 19:28:01 »
Najlepsze dla kogo?
tu sobie ludzie żyły wypruwają, żeby AM była lepsza, a oni złapali wiatr w żagle i kasę zaczęli robić.
Najpierw pożarli serwis "społecznościowy" teraz każą mi kupić "radio" do odbioru AM.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 03, 2009, 19:41:01 »
Najlepsze dla kogo?

Dla nas. Myślę tu o zbieraniu danych traffic przez operatorów komórkowych, ale nie jestem pewien, czy ty też  :mysli:

teraz każą mi kupić "radio" do odbioru AM.

Tego to już w ogóle nie rozumiem  :mysli: Przecież w żaden inny sposób dane online do Ciebie nie trafią, niż poprzez połączenie online z internetem. Jeżeli Twoje urządzenie tego nie umożliwia...

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #87 dnia: Listopad 03, 2009, 20:08:19 »
Mnie jako użytkownika końcowego mało interesuje kto zbiera dane,
martwię się tylko o aktualność danych dla siebie i innych.
Jak wysyłam dane to istnieje jakieś prawdopodobieństwo,
że wpłyną one kiedyś na sposób wyznaczania "moich" tras (nawet offline),
a jak są z góry odrzucane to pozostaje mi wierzyć jedynie, że dane tam zawarte są jedynie słuszne, a to może być sufitologia.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 03, 2009, 20:16:02 »
Mnie jako użytkownika końcowego mało interesuje kto zbiera dane,
(...)
a jak są z góry odrzucane to pozostaje mi wierzyć jedynie, że dane tam zawarte są jedynie słuszne, a to może być sufitologia.

Myślę, że sobie w tym miejscu zaprzeczasz. Dane są tylko danymi i z pierwszym powyższym zdaniem mogę się zgodzić. Ale nie widzę sensu w obrażaniu się na to, iż AM zbiera dane w sposób dla siebie najwygodniejszy  :mysli:
« Ostatnia zmiana: Listopad 03, 2009, 20:19:29 wysłana przez akubit »

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Uwagi z beta testów AM 6.0
« Odpowiedź #89 dnia: Listopad 03, 2009, 20:37:32 »
To nie jest obrażanie się,
tylko refleksja nad rzeczywistością.

Obrażenie się na AM w moim wykonaniu wyobrażam sobie trochę inaczej: wyrzucenie przez okno "w pełnym biegu" razem z urządzeniem...