Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte

  • 919 Odpowiedzi
  • 146449 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #270 dnia: Grudzień 21, 2006, 14:27:06 »
Jaką macie ustawioną skalę dla 2d i 3D w: ustawienia\GPS\2 zakładka ?????
ISTQB Certified Tester

*

Offline jas_pik:: Janusz Piwiński

  • ******
  • 7793
  • Płeć: Mężczyzna
    • https://www.facebook.com/mediapik/
  • Sprzęt: Athena &amp iPhone
Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #271 dnia: Grudzień 21, 2006, 14:48:03 »
@ plusfoto - jesli chcesz aby ta czerwona dioda świecila się bardzo krótko - a AM4 szybciej ładowala to odznacz pokazywanie się 2 poczatkowych ekranów ostrzeżeń. To działa... 8)
potrzebna zgoda

*

Offline edmun

  • ****
  • 933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia ślubne, Fotografia ślubna
  • Sprzęt: SGH-I780
Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #272 dnia: Grudzień 21, 2006, 15:21:03 »
czerwona dioda w acerze swieci wtedy kiedy laduje nam sie am4b2.
powinien Ci jeszcze wyskoczyc dymek ze Automapa sie laduje.
jesli masz problemy odezwij sie do mnie na gg : 2215568
sprobuje pomoc
SGH-I780 + Heineken78 Marvel Dream WM 6.5.3 96dpi
HTC ONE S
TTI TCB-880 + Sirio ML145
Alhambra TDI

*

Offline julekjulek

  • *
  • 81
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LG G3
Re: beta
« Odpowiedź #273 dnia: Grudzień 21, 2006, 15:32:16 »
Cytat: "plusfoto"
edmunczęś czy udało ci się skonfigurować betę tak żeby zrobićporządek z tą czerwoną diodą przy starcie? u mnie wali tak przez gdzieś około 3-5 minut potem wraca do normy. I zacholere nie mogę się dostać do info o programie za każdym razem wisi
pozdrawiam

Witam

Sprobuj przeinstalowac AM4b2 na nowo.

Najlepiej:
- podlacz urzadzenie do PC
- podlacz czytnik kart, z karta na ktorej chcesz miac mapy, do PC
- uruchom instalatora
- przy wyborze miejsc ainstalacji wybierz:
-- pamiec dla programu
-- karte w czytniku dla map

Pozdrawiam
julek

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #274 dnia: Grudzień 21, 2006, 18:34:01 »
Cytat: "piotr.lutynski"
Jaką macie ustawioną skalę dla 2d i 3D w: ustawienia\GPS\2 zakładka ?????

Czy naprawdę nikt nie może mi pomóc?
 :(

Pozdr
ISTQB Certified Tester

*

Dżeju

Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #275 dnia: Grudzień 21, 2006, 18:43:28 »
Cytat: "piotr.lutynski"
Cytat: "piotr.lutynski"
Jaką macie ustawioną skalę dla 2d i 3D w: ustawienia\GPS\2 zakładka ?????

Czy naprawdę nikt nie może mi pomóc?
 :(

Pozdr


Zlituję się  :D
2D - 1:38000 (350 m)
3D - 1:11000 (100 m)

W AM 3.9 były większe możliwości ustawiania, chyba że AM 4 jeszcze nie poznałem dość dokładnie  :(

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #276 dnia: Grudzień 21, 2006, 18:49:45 »
Oooo dzięki Ci Panie  ;)
No to ze zapytam dalej: odnoszę wrażenie, że te stadardowe 15m (po instalacji) oznacza praktycznie brak zoomowania bo cały czas jest przybliżone natomiast ustawiając 100 odnoszę wrażenie ,że wszystko jest jaby za małe....
Jakie są Twoje odczucia w tym zakresie?
Moje sa takie, że chyba są inne algorytmy 3D niż w iGO. Tam widok jest jakby logarytmiczny, tzn 80% to np najbliśze 800m natomiast w dalszych 20% są i punkty położone nawet 3-4km......

Pozrawiam
ISTQB Certified Tester

*

kichu1979

Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #277 dnia: Grudzień 21, 2006, 19:27:28 »
Cos w tym jest co piszesz. Subiektywnie odnosze wrazenie, ze najblizszy zoom w AM jest i tak dosc daleki, przez co nigdy w AM nie ma sie wrazenia ze zoom jest zbyt duzy. Ten najblizszy jest w miare ok, natomiastna  wszystkich pozostalych jest jakos "daleko".

Generalnie chodzi tez jakby o proporcje elementow ekranu do calosci. Na najblizszym zoomie droga + nasz wskaznik ma dookola sporo wolnego miejsca, tymczasem u konkurencji (iGo, TT) duze zblizenie powoduje, ze w obrebie pola widzenia calego prawie ze ekranu znajduja sie wylacznie zamierzony przez nas manewr. Jak juz go wykonami miniemy, to wtedy kamera robi w TT/iGo automatyczny odjazd i obejmuje szersza perspektywe.

Obecny max zoom w AM4 jest za duzy, przez co nie ma prawie w ogole sytuacji, gdzie mozemy zrobic najazd do przodu zblizajac, natomiast jedyne co program robi to odjazdy kamery na trasie redukujac droge
do wielkosci ledwo widocznej kreski.

Ogolnie czasem mam wrazenie - jesli chodzi o AM4 - ze czesc rzeczy zostala dodana przez programistow na podstawie ich wyobrazenia / widzimisie - natomiast nikt sie z tym nie przejechal i nie zobaczyl jak to funkcjonuje w praktyce. Czesc rzeczy mimo pomyslu dobrego jest w
na obecnym etapie realizacji bezuzyteczna.

Np. wyswietlanie nazw ulic. Wielkosc standardowej czcionki w zestawieniu z maksymalnym zoomem, powoduje, ze dane te sa zupelnie nieczytelne w czasie jazdy, a jedynie dobrze je widac, jak masz palmtopa pod nosem.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #278 dnia: Grudzień 21, 2006, 19:45:02 »
Warto by to zgłosić....
ISTQB Certified Tester

*

kichu1979

Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #279 dnia: Grudzień 21, 2006, 19:53:31 »
Zglosilem juz dawno. Wszystkie tego typu niuanse zglaszam. Po to w koncu jest beta, że jak sa babole to jest szansa na ich poprawe przed wypuszczeniem finalnego produktu.

Wszystko jednak zalezy, co z tego wyjdzie tam po drugiej stronie.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #280 dnia: Grudzień 21, 2006, 20:01:40 »
Tylko, że oni udostępnili zgłaszanie usterek a nie ma kanału do zgłaszania uwag i propozycji.....

Pozdr
ISTQB Certified Tester

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #281 dnia: Grudzień 21, 2006, 20:02:30 »
Ja jestem bliski załamania.... już dzisiaj zaliczyłem ze 20 zawieszeń.... i to 90% zawieszeń jest podczas przemieszczania się po menu ( średnio w ciągu kazdych pierwszych 40 sekund).
iGO na przestrzeni 1,5 misiąca zwiesił mi się raz....
ISTQB Certified Tester

Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #282 dnia: Grudzień 21, 2006, 20:15:12 »
Cytat: "kichu1979"
Np. wyswietlanie nazw ulic...... dane te sa zupelnie nieczytelne w czasie jazdy,

A możesz - w miarę sensownie - wyjaśnić po co czytasz nazwy ulic w czasie jazdy ? Uczysz się topografii miasta ? To może rób to na parkingu ?

*

kichu1979

Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #283 dnia: Grudzień 21, 2006, 20:48:52 »
Cytat: "piotr.lutynski"
Tylko, że oni udostępnili zgłaszanie usterek a nie ma kanału do zgłaszania uwag i propozycji.....


Support kazal tym kanalem zglaszac wszystko. Takze tego typu uwagi... chociaz jestem zdania, ze jesli np. cos jest wyswietlane nieczytelnie to
tez jest 'blad', chociaz nieco inny niz ten spowodowany zwisem.

*

kichu1979

Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #284 dnia: Grudzień 21, 2006, 20:58:31 »
Cytat: "GPS maniak"
Cytat: "kichu1979"
Np. wyswietlanie nazw ulic...... dane te sa zupelnie nieczytelne w czasie jazdy,

A możesz - w miarę sensownie - wyjaśnić po co czytasz nazwy ulic w czasie jazdy ? Uczysz się topografii miasta ? To może rób to na parkingu ?


Proponuje uruchomic nieco wyobraznie, jest wiele sytuacji w czasie jazdy, szczegolnie nazwijmy to w labiryncie miejskim, kiedy rzut oka na mape w celu zaorientowania sie jaka ulice mijamy itp jest bardzo przydane. Nikt tu nie siedzi w palmem przed nosem i studiuje topografii, tylko robi to w takim sam sposob w jaki spoglada na predkosciomierz w samochodzie.

Jesli prezentacja w programie jest zrobiona dobrze (wyraznie, czytelnie)
to tak to sie wlasnie odbywa. Juz AM3 miala lepiej, bo mozna bylo sobie ustawic wielkosc czcionek, co bardzo ulatwialo sprawe.

Konkurencja w trybie 3D tez ma to rozwiazane bardzo ladnie.

W AM4 mamy krok wstecz, kolejna rzecz IMHO do poprawki. Pewne rzeczy mimo, ze fajne, zupelnie nie sa zaprojektowane pod katem uzytkownika patrzacego na ekran w czasie jazdy.

Tak jak wlasnie nazwy ulic, podobniez z wyskakujacym okienkiem z informacjami tekstowymi w ostrzeganiu o POI. Wyskakujacy na 3 sekundy tekst pisany maczkiem w czasie jazdy jest kompletnym
bezsensem.

I na koniec, z calym szacunkiem, ale jesli chcesz kogos pouczac jak ma korzystac z nawigacji, to znajdz sobie inne forum. Tutaj dyskutujemy o
AM 4 BETA. Takze milosnikom swietych wojen z cyklu, ktory program lepszy, tez radzilbym sobie odpuscic ten watek. Po to jest BETA zeby ja, w cudzyslowiu  "obsmarowac" tak jak najbardziej sie da pod kazdym mozliwym wzgledem.

Im wiecej bledow, niedorobek i tym podobnych rzeczy zostanie wylapalnych i poprawionych teraz, tym lepszy finalny produkt.

*

tramp

Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #285 dnia: Grudzień 21, 2006, 21:23:02 »
będąc przy filmowych porównaniach oraz jako znany zwolennik ... :)) nie mogę nie wytknąć w tym miejscu, że spektakl 3D w wykonaniu iGO po odjeździe ze skrzyżowania przypomina dokonania najlepszych reżyserów światowego kina :))
kamera sunie płynnie robiąc zoom out niczym prowadząca primabalerinę  :)

radzę odpuścić sformułowanie: kamera :))

zaś w becie, pomimo kamery niczym w ruskim serialu, można w nagrodę ustawić parametry horyzontu oraz mgłę ... która zawsze może zasłonić niedoróbki :))

*

Offline majki2

  • ***
  • 312
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: ASUS A636, Samsung Galaxy SII, SE P1i
Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #286 dnia: Grudzień 21, 2006, 23:05:23 »
Cytat: "baritone"
może ktoś z Was spotkał się z takim problemem:po rozpoczęciu instalacji wybieram składniki do zainstalowania... klikam dalej... i... na komputerze pojawia się komunikat, że wysłano na urządzenie pda informację wymagającą potwierdzenia... nietstey na moim asusie owej informacji nie ma, a instalacja staje... i nic... ani w jedną ani w drugą... nie wiem co poradzić :(


Jak dojdziesz do tego etapu instalacji, znajdź na komputerze katalog Temp w którym są pliki instalacyjne AM. Skopiuj plik RegisterAutoMapaToday.exe do dowolnego katalogu na pockecie i uruchom go. Potem instalacja już pójdzie normalnie. Wygląda na to że instalator ma problem ze skopiowaniem i uruchomieniem tego pliku na pockecie.

*

kichu1979

Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #287 dnia: Grudzień 21, 2006, 23:11:59 »
albo odznacz instalacje 'wtyczki today'

Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #288 dnia: Grudzień 22, 2006, 08:53:30 »
Cytat: "kichu1979"
ale jesli chcesz kogos pouczac jak ma korzystac z nawigacji, to znajdz sobie inne forum.

Nie chcę nikogo pouczać w zakresie nawigacji. Wręcz przeciwnie. To raczej ja jestem chłonny wiedzy, dlatego chciałem się dowiedzieć co można zyskać  (poza podniesieniem statystyk wypadkowości na polskich na drogach) poprzez czytanie - podczas jazdy - nazw ulic. Niestety nadal nie wiem, bo poza ogólnikową formułką, że to jest ... bardzo przydane ... nie napisałeś mi niczego konkretnego.
Cytat: "kichu1979"
Pewne rzeczy mimo, ze fajne, zupelnie nie sa zaprojektowane pod katem uzytkownika patrzacego na ekran w czasie jazdy.

Powiało prawdziwą zgrozą  :worried:

*

Offline qsqa

  • *****
  • 2086
    • KLIKNIJ JEŻELI CHCESZ ŻEBY POWSTAWAŁY NOWE ROMY PL
  • Sprzęt: HD2, Touch Pro 2, Iphone 3G 8GB,
Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #289 dnia: Grudzień 22, 2006, 09:30:25 »
[quote="GPS maniak]
Cytat: "kichu1979"
Pewne rzeczy mimo, ze fajne, zupelnie nie sa zaprojektowane pod katem uzytkownika patrzacego na ekran w czasie jazdy.

A tu już powiało prawdziwą zgrozą  :worried:[/quote]

Z calym szacunkiem - czy ty jezdzisz samochodem patrzac tylko do przodu a'la "szalony kapelusznik w Matizie"  :mysli:

Dla mnie calkiem normalne jest zerkanie od czasu do czasu podczas jazdy na palmtopa - uzywam AM i opoznienie pomiedzy pozycja samochodu w realu a jego pozycja w AM jest na tyle duze, ze w miescie z duza iloscia bocznych uliczek moze troche skomplikowac droge...

*

Dżeju

Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #290 dnia: Grudzień 22, 2006, 09:40:50 »
Cytat: "kichu1979"

 ... Konkurencja w trybie 3D tez ma to rozwiazane bardzo ladnie.

W AM4 mamy krok wstecz, kolejna rzecz IMHO do poprawki. Pewne rzeczy mimo, ze fajne, zupelnie nie sa zaprojektowane pod katem uzytkownika patrzacego na ekran w czasie jazdy ...


To że niby tryb 3D konkurencja ma lepiej rozwiązany, to Twoje zadanie - masz prawo  :))
Dla mnie brak możliwości ustawienia własnego zoomu (i jego zablokowanie) u konkurencji, to TOTALNA porażka, dyskwalifikująca program na starcie    >:)

W tym trybie AM4 jak dla mnie nie powinna zbyt dużo już zmieniać, a na pewno nie powinna się upodobniać do konkurencji. I taka też opinia i sugestia poszła do AM. Zobaczymy co wzieli pod uwagę jak wyjdzie finalna wersja  ]:>

*

Offline debart

  • **
  • 181
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: VIVO PLUS + 16GB SDHC + VW Phaeton
Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #291 dnia: Grudzień 22, 2006, 09:55:06 »
Cytuj
Dla mnie calkiem normalne jest zerkanie od czasu do czasu podczas jazdy na palmtopa - uzywam AM i opoznienie pomiedzy pozycja samochodu w realu a jego pozycja w AM jest na tyle duze, ze w miescie z duza iloscia bocznych uliczek moze troche skomplikowac droge...


Proponuje ustawić opcję "przeiduj pozycję" na 1 sekundę. Wtedy pozycja jest pokazywana idealnie co do metra. Jeśli ustawimy mniej - wtedy pojawia sie opóźnienie.

*

Offline qsqa

  • *****
  • 2086
    • KLIKNIJ JEŻELI CHCESZ ŻEBY POWSTAWAŁY NOWE ROMY PL
  • Sprzęt: HD2, Touch Pro 2, Iphone 3G 8GB,
Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #292 dnia: Grudzień 22, 2006, 10:28:16 »
Cytat: "debart"
Proponuje ustawić opcję "przeiduj pozycję" na 1 sekundę. Wtedy pozycja jest pokazywana idealnie co do metra. Jeśli ustawimy mniej - wtedy pojawia sie opóźnienie.


Dzieki sprobuje dzisiaj - akurat bede mial dluzsza trase

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #293 dnia: Grudzień 22, 2006, 10:42:27 »
Nie wiem czemu niektorzy malkontenci czepiają się zooma. ustawiam sobie skale do jazdy i przy każdym manewrze zoom w miarę płynnie reaguje, po manewrze wraca do stanu poprzedniego. odkąd wgrałem program do pamięci acerka a mapy na kartę (przedtem miałem wszystko na karcie) praktycznie zero zwiech. Jedyny ból to ta dioda czerwona przy starcie programu.

Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #294 dnia: Grudzień 22, 2006, 10:47:32 »
Cytat: "qsqa"
Dla mnie calkiem normalne jest zerkanie od czasu do czasu podczas jazdy na palmtopa

Jasne. Dla mnie też. Ale nie o zerkanie mi chodzi.

*

kichu1979

Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #295 dnia: Grudzień 22, 2006, 11:39:56 »
Cytat: "GPS maniak"
Cytat: "kichu1979"
ale jesli chcesz kogos pouczac jak ma korzystac z nawigacji, to znajdz sobie inne forum.

Nie chcę nikogo pouczać w zakresie nawigacji. Wręcz przeciwnie. To raczej ja jestem chłonny wiedzy, dlatego chciałem się dowiedzieć co można zyskać  (poza podniesieniem statystyk wypadkowości na polskich na drogach) poprzez czytanie - podczas jazdy - nazw ulic. Niestety nadal nie wiem, bo poza ogólnikową formułką, że to jest ... bardzo przydane ... nie napisałeś mi niczego konkretnego.


Cytat: "kichu1979"
Pewne rzeczy mimo, ze fajne, zupelnie nie sa zaprojektowane pod katem uzytkownika patrzacego na ekran w czasie jazdy.

Powiało prawdziwą zgrozą  :worried:[/quote]

Wiesz co, mam wrazenie ze sie nudzisz i czepiasz pojedynczych slowek vide "patrzenie". Kolega nizej jakos nie mieli problemu z zaskoczeniem o co mi chodzilo, jak widze Ty tez juz wiesz, wiec powtarzal sie nie bede.

*

kichu1979

Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #296 dnia: Grudzień 22, 2006, 11:42:49 »
Cytat: Dżeju
Cytat: "kichu1979"

 To że niby tryb 3D konkurencja ma lepiej rozwiązany, to Twoje zadanie - masz prawo  :))
Dla mnie brak możliwości ustawienia własnego zoomu (i jego zablokowanie) u konkurencji, to TOTALNA porażka, dyskwalifikująca program na starcie    >:)

W tym trybie AM4 jak dla mnie nie powinna zbyt dużo już zmieniać, a na pewno nie powinna się upodobniać do konkurencji. I taka też opinia i sugestia poszła do AM. Zobaczymy co wzieli pod uwagę jak wyjdzie finalna wersja  ]:>


Ja tez nie chce zeby zbyt duzo zmieniali, tylko poprawili rzeczy ktore obecnie sa calkiem bez sensu i mimo, ze sa, praktycznie sa bezuzyteczne. Pisalem o co, jak i dlaczego tych w watkach wyzej

A mapie przydalby sie wiekszy maksymalny zoom, wtedy zblizenia i oddalenia mialyby sens. Na chwila obecna, jedyna funkcja autozoomu to oddalenia... bo maksymalny zoom w becie i tak jest dosc odlegly, osobiscie wolalbym wiekszy, bo na prostej drodze to zbyt wiele nie widac, a z kolei przy szybkim rzucie oka na mape przy manewrze wiekszy zoom jest czytelniejszy.

*

Offline julekjulek

  • *
  • 81
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LG G3
Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #297 dnia: Grudzień 22, 2006, 12:17:20 »
Cytat: "kichu1979"
... bo maksymalny zoom w becie i tak jest dosc odlegly, osobiscie wolalbym wiekszy, bo na prostej drodze to zbyt wiele nie widac, a z kolei przy szybkim rzucie oka na mape przy manewrze wiekszy zoom jest czytelniejszy.


Wdlug mnie, to co widac na ekranie w 3d jest w sam raz.
Dlaczego ?
Po prostu, przedstawiany widok mniej wiecej odpowiada temu co widac przez szybe, a chyba taka jest idea wogole istnienia widoku 3d.

Pozdrawiam
julek

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #298 dnia: Grudzień 22, 2006, 12:21:29 »
Wg moich wrażen z widokiem 3D jest coś nie tak. Jak instaluje się program to skala 3D jest ustawiona na 15m (3D). Efekt zaufania producentowi programu jest taki,  że jesli się tego nie zmieni to cały czas jedzie się na max zoomie. Co dziwniejsze na ok. 100m przed następnym manewren widok nagle oddala się by za 30 m znów przybliżyć. Ale jazda z max zoomem nie ma sensu ponieważ widać na ekranie mniej wiecej kilkadziesiąt metrów a taki widok np przy 100km/h to nieporozumienie. Ale skalę tą mozna zwiększyć  - niestety nie jest to lekarstwo na wszystkie bolączki bo ustawiając np 100m droga na ekranie jest cienka niczym nitka do szyszczenia przestrzeni między zębami i ciężko zoriętować się gdzie ma się jechać.  Prawdę mówiąc w AM 3.9.7 domyślna skala  ustawiona na 120m jest duzo lepsza.
Poza tym algorytm 3D powinien byc przeprojektowany bowiem jest liniowy a powinien być jakby logarytmiczny  jak np w iGO - w iGo podczas jazdy 80% ekranu to najbliższe 800m naszej drogi natomiast pozostałe 20% to to co jest 3km i to co jest 5km a nawet dalej. Pozwala to dobrze zorientować się co nas czeka w tej najbliższej i tej dalszej okolicy.
Płynność ruchu wcale nie jest taka dobra.... płynnie jedzie gdy skala jest ustawiona na 15m natomiast przy ustawieniach większych obraz porusza się skokowo pomimo, iż w opcjach mam ustawiony płynny ruch :-(
Uwagi, które własnie pisze nie mają na celu udowadnianie który program jest lepszy ale naprawdę twórcy programu powinni zakupić do celów edukacyjno-testowych iGO (sztuk 1) i zobaczyć jak wygląda 3D, jak 3D przechodzi płynnie w 2D przed manewrem i jak czytelny powinien być widok by wystarczył jeden rzut oka by zorientować się jak dalej jechać (bo to Automapa a nie mapa do pieszych wędrówek) ..... i to po prostu poprawić.


Pozdrawiam
ISTQB Certified Tester

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Beta2 AutoMapy 4.0 testy rozpoczęte
« Odpowiedź #299 dnia: Grudzień 22, 2006, 12:57:59 »
Cytat: "GPS maniak"
Dla mnie też. Ale nie o zerkanie mi chodzi.


Piszesz to w kontekscie wyswietlania nazw ulic?
IMO jest to funkcja ktora sie moze przydac a raczej nie zaszkodzi.
Tyle ze ja rozwiazalbym to troche inaczej (i akurat ta informacja w AM 4 chyba jest) - mianowicie chcialbym aby program wyswietlal zarowno nazwe ulicy w ktora bede skrecal, jak i nazwe ulicy po ktorej aktualnie jade.
Wyswietlanie nazw ulic pomaga natomiast w przypadku gdy jedzdzisz po miescie ktore w gruncie rzeczy dosc dobrze znasz (i poruszasz sie po nim sprawniej niz przy pomocy nawigacji), ale nie koniecznie dokladnie kojarzysz nazwy ulic w danym miejscu (np. wiem ze musze skrecic w Idzikowskiego z Pulawskiej ale niekoniecznie wiem jak daleko mam do tego skretu).
Nie wiem jak inni, ale ja stosunkowo czesto poruszam sie po W-wie z wlaczonym TomTomem, ale bez wytyczonej trasy - pomaga mi to czasem, w okolicach w ktorych bywam rzadzej, nie przegapic skretu. Moglbym wyznaczyc trase dojazdowa, natomiast czesto mi sie nie chce, albo wiem ze nie beda biegly trasami ktore lubie (niekoniecznie "najszybszymi" czy "najkrotszymi"). Wyswietlanie nazw ulic w takich sytuacjach pomaga.
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.