Cóż jak tu czytam, to dochodzę do wniosku, że AM powinna mieć cały wachlarz różnych tras, ale pod warunkiem, że wszystkie prowadzą tak samo, zgodnie z upodobaniem danego kierowcy.
A po to są różne typy żeby jeden jechał głównymi, inny mógł "krajoznawczo", inny najkrótszą.
Po prostu one muszą się różnić i założenia mają dobre (w zasadzie). Inna sprawa, że potrafią wyznaczyć trasę "z kosmosu" zupełnie odbiegającą od założeń. I to powinniśmy punktować.
Najkrótsza jest łatwa do oceny - po prostu nie ma krótszej. Najszybsza to już nie takie proste. Przebieg będzie zależeć od przyjętej prędkości na poszczególnych odcinkach. A tu można uwzględnić wiele czynników - kategorię, ilość pasów, natężenie ruchu, dane SR, warunki chwilowe - LD, itp. I jak tu dyskutujemy, to w wielu przypadkach dla każdego inna byłaby tą najszybszą. Bo inny pojazd, umiejętności, znajomość terenu.
Dla trasy optymalnej uwarunkowania są jeszcze trudniejsze.
Jak ktoś chce głównymi to wybiera Bezpieczną, spieszy mu się Szybką, itd. Trudno aby jak u forda auto miało dowolny kolor byleby czarny, niezależnie od typu wszyscy dostali identyczną.