Pogar, zgadza się, ale taka trasa jest dłuższa wcale i nie musi być szybsza.
Wybrałem z Twojej trasy fragment, który mnie już wczoraj zaniepokoił
i zrobiłem z niego modelowy obiekt to testów:
Trasa w całości na drogach typu miejska główna,
algorytm ma do wyboru tylko 2 sensowne trasy wzdłuż 2 boków prostokąta:
- trasa 1: Boboli-Batorego
- trasa 2: Rakowiecka-Niepodległości
Wg danych z Targeo przez cała dobę śr. prędkości uzyskane na trasie 1
są wyższe niż na trasie 2 (w różnym stopniu ale zawsze wyraźnie),
ponadto trasa 1 zawiera 1 manewr skrętu na skrzyzowaniu, a trasa 2 - 2 manewry,
trasy są praktycznie tej samej długości.
Teoretycznie więc testowe trasy bez i z traffikiem powinny być takie same,
algorytm jako szybszą powinien zawsze wybierać trasę nr 1.
(zakładam że dane z Targeo pokrywają się z zaszytymi w mapie)
Przy wyłączonym traffiku algorytm prawidłowo wybiera trasę 1.
(jest szybsza o czas 1 manewru)
Natomiast przy włączonym traffiku i wyłączonym profilu prędkości
niestety zawsze jest wybierana trasa 2 (sprawdzane od 0:30 co godzinę)
Włączenie profilu przy domyślnych ustawieniach prędkości też niczego nie zmienia,
nadal przez całą dobę wybierana jest wolniejsza trasa 2.
Na zmianę wybranej przez algorytm trasy mozna wpłynąć tylko dokonując zmian prędkości w profilu,
efekty są następujące:
- dla prędkości z przedziału 35-50 km/h i większych, zawsze wybierana jest trasa 2
- dla prędkości 30 km/h trasa zależy od pory dnia
(o 6:30 i 11:30-13:30 jest wybierana trasa 2, a w pozostałych godzinach trasa 1)
- dla prędkości 25 km/h i mniejszych zawsze wybierana jest trasa 1
Wynika z tego, że przy aktywnym traffiku program generuje testowana trasę zgodnie z założeniami
tylko w szczególnych warunkach, przy aktywnym profilu i ustawionych tam bardzo niskich prędkościach.
