AutoMapa 5.3. - BetaTESTY

  • 318 Odpowiedzi
  • 90201 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline cichy341

  • *
  • 55
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Lark FreeBird 35.0 + AutoMapa 5.3
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #240 dnia: Grudzień 17, 2008, 16:21:20 »

Zauważyłem, że AM nie wyświetla następnego manewru kiedy pokazane jest prosto w aktualnym manewrze i kolejny manewr też jest prosto, to chyba nie jest błąd
Ale dlaczego nie wyświetla.... czy jest logiczne uzasadnienie?

Pozdrawiam

Po co ma pokazywać dwa razy prosto, wystarczy, że pokaże raz. Mi to ogólnie nie przeszkadza. Innych problemów z kolejnym manewrem nie zauważyłem. Dajcie mi jakiś pomysł chłopaki by uwzględnili moje poprawki do map które już zgłasiłem po raz 3 z rzędu, nawet przesłałem im foty z zaznaczonym miejscem, że głupi by zrozumiał  :E

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #241 dnia: Grudzień 17, 2008, 16:26:52 »

Zauważyłem, że AM nie wyświetla następnego manewru kiedy pokazane jest prosto w aktualnym manewrze i kolejny manewr też jest prosto, to chyba nie jest błąd
Ale dlaczego nie wyświetla.... czy jest logiczne uzasadnienie?

Pozdrawiam

Po co ma pokazywać dwa razy prosto, wystarczy, że pokaże raz. Mi to ogólnie nie przeszkadza. Innych problemów z kolejnym manewrem nie zauważyłem. Dajcie mi jakiś pomysł chłopaki by uwzględnili moje poprawki do map które już zgłasiłem po raz 3 z rzędu, nawet przesłałem im foty z zaznaczonym miejscem, że głupi by zrozumiał  :E
Ale przecież skoro raz pokazuje a raz nie to budzi podejrzenie, że coś działa nie tak jak powinno...  :-?

Pozdrawiam
ISTQB Certified Tester

*

Offline iceneon

  • ****
  • 995
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #242 dnia: Grudzień 17, 2008, 16:38:10 »
Po co wogóle AM pokazuje manewr prosto  :S

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #243 dnia: Grudzień 17, 2008, 17:43:55 »
Po co wogóle AM pokazuje manewr prosto  :S

Bardzo dobre pytanie. Już dawno miałem je zadać. Proszę dodatkowo o chociaż jedno uzasadnienie potrzeby komunikatu np "za 200 metrów prosto"  :E
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2008, 17:45:45 wysłana przez Treker »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #244 dnia: Grudzień 17, 2008, 17:57:49 »
Gdzie pojedziesz jeśli nie będzie żadnego komunikatu?
prosto zjeżdżając z głównej, czy jednak w lewo jak prowadzi główna?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline mikal

  • **
  • 178
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A636, AM, TT, MapaMap
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #245 dnia: Grudzień 17, 2008, 18:03:24 »
Po co wogóle AM pokazuje manewr prosto  :S

Bardzo dobre pytanie. Już dawno miałem je zadać. Proszę dodatkowo o chociaż jedno uzasadnienie potrzeby komunikatu np "za 200 metrów prosto"  :E

Podejrzewam, że to skutek jakichś niedokładności (łączenia odcinków). Myślę, że to raczej problem techniczny, a nie logiczny. A może (czy ktoś przyuważył?) ma to coś wspólnego ze strukturą skrzyżowania - drogi podporządkowane itp? To tylko takie moje filozofowanie, mie poparte żadnymi namacalnymi dowodami. Mnie też bardziej pasuje podanie informacji o pierwszym manewrze, który nie będzie jazdą na wprost, nawet gdyby to miało być za kilkadziesiąt kilometrów. Nie zauważyłem stałej reguły w sytuacji gdy droga, która jedziemy zakręca np. w lewo, a na łuku na wprost odchodzi przecznica. Czasem AM mówi w lewo, czasem lekko w lewo, a czasem nic nie mówi i traktuje jako jazde na wprost, mimo, iż fizycznie skręcamy.

EDIT.

nM, ok o  taki przykład właśnie chodziło. Ale tak jak napisałem, gdy mamy jechać główną w lewo, to nie zawsze gada, że w lewo.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2008, 18:08:03 wysłana przez mikal »

*

Offline cichy341

  • *
  • 55
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Lark FreeBird 35.0 + AutoMapa 5.3
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #246 dnia: Grudzień 17, 2008, 18:45:22 »
Ale przecież skoro raz pokazuje a raz nie to budzi podejrzenie, że coś działa nie tak jak powinno...  :-?
Pozdrawiam

Pokazuje kolejny manewr jako --- tylko wtedy gdy 1 manewr jest prosto i 2 też jest prosto bo po co ma pokazywać 2 razy, w innych przypadkach dobrze działa np pierwszy prosto kolejny w lewo, nie budzi to podejrzenia bo to jest tylko w tym jednym przypadku, wysłałem do AM informację o tym przypadku, zobaczymy co kolejna wersja pokaże

Wkurza mnie jedynie to, że mam wyłączoną funkcję informuj o zakrętach, jadę sobie ten mi gada skręć w lewo a potem w prawo a tu zakręt - tego najbardziej nie rozumiem i AM powinna to poprawić!

*

Offline iceneon

  • ****
  • 995
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #247 dnia: Grudzień 17, 2008, 19:21:18 »
Gdzie pojedziesz jeśli nie będzie żadnego komunikatu?
prosto zjeżdżając z głównej, czy jednak w lewo jak prowadzi główna?
Tak średnio zrozumiałeś.

W tym przypadku z dwupasmówki jest po prostu zjazd. To tak jakbym miał uważać np. przy każdym zjeździe z autostrady :E

Chodzi o to:

« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2008, 19:24:28 wysłana przez iceneon »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #248 dnia: Grudzień 17, 2008, 19:25:55 »
Cytat: iceneon
Tak średnio zrozumiałeś.

Ja?  :ohreally: mikal chciał przykład gdzie komenda 'prosto' jest uzasadniona, Ty pokazujesz taki gdzie jest zbędna.
Zgadzam się,  że większość, może nawet znaczna większość tych komunikatów jest zbędna,
ale to nie znaczy że nie istnieją sytuacje gdzie jest ona przydatna.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline iceneon

  • ****
  • 995
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #249 dnia: Grudzień 17, 2008, 19:28:09 »
Cytat: iceneon
Tak średnio zrozumiałeś.

Ja?  :ohreally: mikal chciał przykład gdzie komenda 'prosto' jest uzasadniona, Ty pokazujesz taki gdzie jest zbędna.
Zgadzam się,  że większość, może nawet znaczna większość tych komunikatów jest zbędna,
ale to nie znaczy że nie istnieją sytuacje gdzie jest ona przydatna.

No tak, to nie Ty źle zrozumiałeś, tylko ja źle się wyraziłem...

Miałem na myśli właśnie to co powyżej wkleiłem. Prosto to prosto, a w lewo to w lewo.

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #250 dnia: Grudzień 17, 2008, 19:29:46 »
Gdzie pojedziesz jeśli nie będzie żadnego komunikatu?
prosto zjeżdżając z głównej, czy jednak w lewo jak prowadzi główna?
Tak średnio zrozumiałeś.

W tym przypadku z dwupasmówki jest po prostu zjazd. To tak jakbym miał uważać np. przy każdym zjeździe z autostrady :E

Chodzi o to:



dokładnie o to mi chodziło i czasami takie manewry są 2-3 razy jeden po drugim. Poza tym nauczony doświadczeniem, że nie do końca należy z AM jeździć "na słuch"  , to w momencie gdy Hołek informuje mnie o jakimś manewrze za ileś tam metrów, to zawsze kątem oka na ułamek sekundy spoglądam na mapę, żeby sie upewnić czy aby mnie nie oszukuje. Ja bardziej ufam mapie niż Hołkowi i zawsze na tym dobrze wychodzę  :E :E :E

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #251 dnia: Grudzień 17, 2008, 19:35:25 »
Chodzi o to, że podczas trwania subskrypcji aktualizuje program i mapy do wersji najnowszej. program posiada błąd, wychodzi poprawiona wersja a mi skończyła się subskrypcja i jestem zmuszony zapłacić te 90zeta (choć i tak płacę) albo używać wersji programu z błędem.

No właśnie. A w takiej MapieMap aktualizacje _programu_ masz za free. Płacisz tylko za aktualizację _map_. Czy to nie jest bardziej uczciwe podejście?
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #252 dnia: Grudzień 17, 2008, 19:36:56 »
ATPO, to samo skrzyżowanie w Polkowicach, tylko w drugą stronę - komunikatu prosto nie ma.
Czy ktoś jest wystarczająco dobry w zabawie 'znajdź 10 szczegłów, którymi różnię się 2 obrazki'
i znajdzie szczegół, którym różnią się te miejsca, że w jedną stronę komunikat jest, a w drugą już nie?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline iceneon

  • ****
  • 995
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #253 dnia: Grudzień 17, 2008, 19:39:14 »
ATPO, to samo skrzyżowanie w Polkowicach, tylko w drugą stronę - komunikatu prosto nie ma.
Czy ktoś jest wystarczająco dobry w zabawie 'znajdź 10 szczegłów, którymi różnię się 2 obrazki'
i znajdzie szczegół, którym różnią się te miejsca, że w jedną stronę komunikat jest, a w drugą już nie?
Prawdziwa zagadka  :mrgreen:

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #254 dnia: Grudzień 17, 2008, 19:43:06 »
Zauważyłem, że AM nie wyświetla następnego manewru kiedy pokazane jest prosto w aktualnym manewrze i kolejny manewr też jest prosto

Ale to nie są dwa kolejne manewry "prosto".
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline cichy341

  • *
  • 55
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Lark FreeBird 35.0 + AutoMapa 5.3
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #255 dnia: Grudzień 17, 2008, 19:54:13 »
Zauważyłem, że AM nie wyświetla następnego manewru kiedy pokazane jest prosto w aktualnym manewrze i kolejny manewr też jest prosto

Ale to nie są dwa kolejne manewry "prosto".

A o czym ja mówię? aktualnie jedziesz drogą prosto jeszcze 75 metrów i dojeżdżasz do drogi która też jest prosto dlatego jest pokazane w kolejnym manewrze ---, Ty zrozumiałeś że za 75 metrów dojedziesz do prosto NIE! Jedziesz drogą prosto jeszcze 75 metrów i dojeżdżasz do prosto kapujesz teraz? zobacz jaki miałeś manewr przed tym co widnieje jako "prosto", sorry za nadużycie słowa "prosto" ale trudno było to inaczej wytłumaczyć
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2008, 20:08:59 wysłana przez cichy341 »

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #256 dnia: Grudzień 17, 2008, 20:18:24 »
A o czym ja mówię? aktualnie jedziesz drogą prosto jeszcze 75 metrów i dojeżdżasz do drogi która też jest prosto dlatego jest pokazane w kolejnym manewrze ---, Ty zrozumiałeś że za 75 metrów dojedziesz do prosto NIE! Jedziesz drogą prosto jeszcze 75 metrów i dojeżdżasz do prosto kapujesz teraz? zobacz jaki miałeś manewr przed tym co widnieje jako "prosto", sorry za nadużycie słowa "prosto" ale trudno było to inaczej wytłumaczyć

Ale to ma pokazywać kolejne manewry. A kolejnym manewrem jest skręt w prawo. Zresztą AM przed tym "prosto" mówi "Za 200 metrów prosto, potem w prawo", logicznie więc w okienku "Następny" powinien być pokazany skręt w prawo.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline cichy341

  • *
  • 55
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Lark FreeBird 35.0 + AutoMapa 5.3
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #257 dnia: Grudzień 17, 2008, 20:27:25 »
A o czym ja mówię? aktualnie jedziesz drogą prosto jeszcze 75 metrów i dojeżdżasz do drogi która też jest prosto dlatego jest pokazane w kolejnym manewrze ---, Ty zrozumiałeś że za 75 metrów dojedziesz do prosto NIE! Jedziesz drogą prosto jeszcze 75 metrów i dojeżdżasz do prosto kapujesz teraz? zobacz jaki miałeś manewr przed tym co widnieje jako "prosto", sorry za nadużycie słowa "prosto" ale trudno było to inaczej wytłumaczyć

Ale to ma pokazywać kolejne manewry. A kolejnym manewrem jest skręt w prawo. Zresztą AM przed tym "prosto" mówi "Za 200 metrów prosto, potem w prawo", logicznie więc w okienku "Następny" powinien być pokazany skręt w prawo.

Jazdę prosto pokazuje na innej zasadzie. Jeśli w górnym okienku manewru masz 1000m i strzałka prosto czyli że jedziesz jeszcze prosto przez 1000 metrów a nie, że za 1000 metrów masz jechać prosto i zauważ że jak przejedziesz powiedzmy 600 metrów pokaże Ci się np. manewr w lewo za 400 metrów, teraz chyba powinieneś zrozumieć o co tu tak na prawdę chodzi. Byłeś na drodze na której jechałeś prosto, pokazało Ci 75 metrów prosto i za 75 metrów miałeś prosto, błąd AM polega na tym że nie dodał sobie do tej drogi na której byłeś (prosto) kolejnego manewru jakim było "prosto" i dlatego wyszło tak jak wyszło. Nie pokazał kolejnego manewru bo tak jak pisałem nie pokazuje dwa razy wiadomo co  :E trochę zamotałem ale powinieneś zrozumieć   B)

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #258 dnia: Grudzień 17, 2008, 20:30:56 »
trochę zamotałem ale powinieneś zrozumieć

Zamotałeś tak, że chyba sam już nie wiesz o co chodzi  :P
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline cichy341

  • *
  • 55
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Lark FreeBird 35.0 + AutoMapa 5.3
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #259 dnia: Grudzień 17, 2008, 20:44:47 »
Zamotałeś tak, że chyba sam już nie wiesz o co chodzi  :P

Kolega już wcześniej mówił o tym na troszkę innym przykładzie ale mniej więcej chodzi o tą jazdę prosto. Wnioski wynieś sam. Pozdro.


Sprawa z kolejnym manewrem wydaje się oczywista:
W ustawieniach/komunikaty jest opcja "Pokazuj prosto gdy do manewru:" Załóżmy, że ustawiliśmy tam 1000 m.
W takim przypadku jeśli do najbliższego manewru jest ponad 1000 m to najbliższy manewr pokazywany jest "prosto" i następuje odliczanie odległości do tego manewru, w polu "następny manewr" pokazywany jest też najbliższy manewr tylko z prawidłowym symbolem oraz odliczana jest ta sama odległość. W chwili gdy odległość zmniejszy się do <1000 m - najbliższy manewr będzie pokazywany z prawidłowym symbolem, będzie odliczana w dalszym ciągu odległość do tego manewru natomiast "następny manewr" przełączy się na pokazywanie następnego manewru ze stałą odległością między najbliższym a następnym manewrem.
Mam nadzieję, że w miarę zrozumiały sposób wytłumaczyłem jak rozumiem fakt, że czasami "następny manewr" pokazuje stałą odległość a innym razem zmienną.

Pozdrawiam

Zbyszek Makowski


*

Offline iceneon

  • ****
  • 995
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #260 dnia: Grudzień 17, 2008, 21:24:03 »
A o czym ja mówię? aktualnie jedziesz drogą prosto jeszcze 75 metrów i dojeżdżasz do drogi która też jest prosto dlatego jest pokazane w kolejnym manewrze ---, Ty zrozumiałeś że za 75 metrów dojedziesz do prosto NIE! Jedziesz drogą prosto jeszcze 75 metrów i dojeżdżasz do prosto kapujesz teraz? zobacz jaki miałeś manewr przed tym co widnieje jako "prosto", sorry za nadużycie słowa "prosto" ale trudno było to inaczej wytłumaczyć

Ale to ma pokazywać kolejne manewry. A kolejnym manewrem jest skręt w prawo. Zresztą AM przed tym "prosto" mówi "Za 200 metrów prosto, potem w prawo", logicznie więc w okienku "Następny" powinien być pokazany skręt w prawo.

Jazdę prosto pokazuje na innej zasadzie. Jeśli w górnym okienku manewru masz 1000m i strzałka prosto czyli że jedziesz jeszcze prosto przez 1000 metrów a nie, że za 1000 metrów masz jechać prosto i zauważ że jak przejedziesz powiedzmy 600 metrów pokaże Ci się np. manewr w lewo za 400 metrów, teraz chyba powinieneś zrozumieć o co tu tak na prawdę chodzi. Byłeś na drodze na której jechałeś prosto, pokazało Ci 75 metrów prosto i za 75 metrów miałeś prosto, błąd AM polega na tym że nie dodał sobie do tej drogi na której byłeś (prosto) kolejnego manewru jakim było "prosto" i dlatego wyszło tak jak wyszło. Nie pokazał kolejnego manewru bo tak jak pisałem nie pokazuje dwa razy wiadomo co  :E trochę zamotałem ale powinieneś zrozumieć   B)

Może wyłącz opcję pokazuj "prosto" gdy do manewru: <odległość do wyboru>
Warto by było wtedy sprawdzić czy dalej nie pokazuje kolejnego manewru.

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #261 dnia: Grudzień 17, 2008, 21:32:14 »
Może wyłącz opcję pokazuj "prosto" gdy do manewru: <odległość do wyboru>
Warto by było wtedy sprawdzić czy dalej nie pokazuje kolejnego manewru.

No właśnie ja mam wyłączoną ww opcję. I mam objaw jak na zrzutach ekranowych.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline iceneon

  • ****
  • 995
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #262 dnia: Grudzień 17, 2008, 21:34:50 »
Może wyłącz opcję pokazuj "prosto" gdy do manewru: <odległość do wyboru>
Warto by było wtedy sprawdzić czy dalej nie pokazuje kolejnego manewru.

No właśnie ja mam wyłączoną ww opcję. I mam objaw jak na zrzutach ekranowych.

Czyli mamy błąd potwierdzony już nie raz  :S
Pewnie w oficjalnej wersji już go nie będzie. Więcej jak pewne :ok: W końcu to chyba najlepsza jak dotąd wersja.

*

Offline mikal

  • **
  • 178
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A636, AM, TT, MapaMap
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #263 dnia: Grudzień 17, 2008, 22:42:38 »
Ja?  :ohreally: mikal chciał przykład gdzie komenda 'prosto' jest uzasadniona, [...]

Nie do końca to miałem na myśli. Nie uważam, że "prosto" jest zawsze nieuzasadniona. Zwracam jedynie uwagę na fakt, iż AM nie zawsze zachowuje się tak samo, w analogicznych (z punktu widzenia ruchu drogowego) sytuacjach.

Jako przykład: ulice Kosynierów i Zwycięstwa w Krakowie. Jeśli ustawisz START gdzieś na kosynierów (blisko Mogilskiej), a Koniec na Zwycięstwa to ten skręt będzie opatrzony komendą "w prawo". Jeżeli ustawisz KONIEC na Kosynierów (już poza skrzyżowaniem ze Zwycięstwa) to przez to skrzyżowanie przejedziesz bez żadnej komendy. Nieścisłość dostrzegam w tym, iż główna droga to ciąg Kosynierów-Żwycięstwa. Zgodnie z tym co napisałeś to jazda na wprost Kosynieró powinna być potwierdzona komendą "prosto"

Nie uważam takich sytuacji za jakiś dramat, bo trasa jest przecież i tak wyraźnie narysowana, ale jest to jakaś niekonsekwencja. I tylko o tę niekonsekwencję mi chodziło.

*

Offline MarcinM.

  • **
  • 139
  • NavRoad NR430 BT
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #264 dnia: Grudzień 17, 2008, 23:06:51 »
Po co wogóle AM pokazuje manewr prosto  :S

Dla mnie nakazanie jazdy prosto nie różni się niczym od komendy skręć w prawo czy skręć w lewo - po prostu mam pewność jak jechać. Ja nie chcę mądrować, ale zdarza mi się czasami jechać z kimś jako pasażer i go nawigować po mieście, to też mówię czy ma na skrzyżowaniu skręcić, czy jechać prosto. Jak nic nie mówię, to widzę nerwowość i  zazwyczaj i tak pada pytanie "a na następnym jak?" :mrgreen:

A co z rondem? Też chcecie pominąć komendę "na rondzie prosto"?
Ja bym tego nie ruszał, co mi przeszkadza jedno hasło więcej przy nawigowaniu.
NavRoad NR430 BT

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #265 dnia: Grudzień 17, 2008, 23:48:11 »
Jako przykład: ulice Kosynierów i Zwycięstwa w Krakowie.
Nieścisłość dostrzegam w tym, iż główna droga to ciąg Kosynierów-Żwycięstwa.

Pod pojęciem 'droga główna' rozumiem drogę wyższej kategorii, a nie drogę ze znakiem pierwszeństwa.
Kosynierów i Zwycięstwa są na mapie tej samej kategorii, więc patrząc tylko na mapę wszystko wyglada OK.
Baaardzo wątpię by mapa zawierała atrybuty pierwszeństwa na skrzyżowaniach.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline iceneon

  • ****
  • 995
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #266 dnia: Grudzień 17, 2008, 23:55:07 »
A co z rondem? Też chcecie pominąć komendę "na rondzie prosto"?
Troszkę przesadzasz. Zwróć uwagę na wygląd manewru. Mowa była o manewrze prosto
Ciekawe jak by zinterpretował ten manewr gość który ostatnio wjechał do jeziora bo mu navi kazała :E
Pewnie przejechałby przez środek :evil: :evil: :evil:

« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2008, 00:02:47 wysłana przez iceneon »

*

Offline mikal

  • **
  • 178
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A636, AM, TT, MapaMap
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #267 dnia: Grudzień 18, 2008, 02:03:49 »
Pod pojęciem 'droga główna' rozumiem drogę wyższej kategorii, a nie drogę ze znakiem pierwszeństwa.
Kosynierów i Zwycięstwa są na mapie tej samej kategorii, więc patrząc tylko na mapę wszystko wyglada OK.
Baaardzo wątpię by mapa zawierała atrybuty pierwszeństwa na skrzyżowaniach.

Wiem, i dlatego nie robię o to rabanu, tylko delikatnie muskam temat :) Weź dla porównania skrzyżowanie Rakowickiej i Prandoty, w Krakowie oczywiście. W tym przypadku AM zachowa się inaczej, bo kategoria przedłużenia Rakowickiej jest niższa od jej głównej części. Ale z punktu widzenia nawigującego kierowcy to dwa takie same przypadki (bo przecież na ulicy nie jest namalowane nic o jej kategorii) i dwa różne zachowania programu. Dla zabełtania obrazu weźmy miejsce tuż obok czyli ulice Beliny-Prażmowskiego, Grochowską i Chrobrego. Tu kategoria się zmienia, ale też przy jeździe z Beliny-P. na wprost w Chrobrego (tak niby na wprost, bo naprawdę to lekko w prawo) nic nie gada, bo kategoria Chrobrego choć niższa od Beliny-P. to taka sama jak Grochowskiej. Jeśli więc kierowca nie nauczył się kategorii wcześniej to potencjalnie każde skrzyżowanie może być loterią.

Nie wiem czy istnieje jakieś sensowne rozwiązanie, ale pewien problem (może kosmetyczny) jest to na pewno. Trzeba po prostu pamiętać, że gdy Jadzia mówi "prosto" to jedziemy prosto, a jak nic nie mówi to najprawdopodobniej też jedziemy prosto (no może czasem lekko w lewo, albo w prawo) :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2008, 02:27:09 wysłana przez mikal »

*

Offline matthiasgor

  • ***
  • 368
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad Vivo S, Nokia E7
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #268 dnia: Grudzień 18, 2008, 09:49:40 »
Można o to bić pianę i ilu użytkowników tyle punktów widzenia.

Jak dla mnie bez sensu są komunikaty na A2 na węzłach w Poznaniu "Jedź prosto", rozumiem za to trzymaj się prawego pasa, jak chce zjechać. Za to na skrzyżowaniach nie przeszkadzało by mi że jest manewr jest prosto na każdym. Nie raz musiałem patrzeć na AM bo następny manewr za 2km, a ja jadę przez Centrum miasta. Nie ukrywajmy czasem AM o skręcie nie informuję i dlatego wówczas włącza mi się konieczność weryfikowania AM. Za to innym przypadkiem jest trasa, na każdym zjeździe w pole AM ma mówić jedź prosto?? Pasażerowie Ciebie albo AM, albo oboje by wysadzili z waszego auta. :D
--
Pozdrawiam
Maciej

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 5.3. - BetaTESTY
« Odpowiedź #269 dnia: Grudzień 18, 2008, 18:17:11 »
Ponieważ jestem właśnie po przejechaniu kilku setek km z wersją  Beta 5.3 mogę podzielić się następującymi spostrzeżeniami:

-   okienko następnego manewru bardzo często zamiast następnego manewru pokazywało po prostu znak ‘ --- ‘ (trzy myślniki)
-   nie bardzo widzę potrzebę pokazywania następnego manewru, kiedy jest do niego daleko (np. powyżej 1 km) – to co widać obecnie jest nieco mylące, bo widzimy czasem na ekranie dwie ikonki z których jedna jest strzałką prosto, a druga pokazuje np. skręt w lewo, a obie podają tę sama odległość
-   wobec powyższego wolałbym osobiście informacje o następnym manewrze tylko wtedy, kiedy odległość miedzy bieżącym a następnym manewrem jest mniejsza niż np. 500 m. (mogła by się ona wtedy pokazywać zamiennie np. w polu prędkości lub w obrębię okna z mapa.
-   w moim przypadku program miał większe problemy z łapaniem fixa lub z utrzymaniem ciągłości sygnału GPS niż wersja 5.2 – często na ekranie miałem okazje zobaczyć w miejscu manewry ikonkę znaku drogowego z wykrzyknikiem
-   dało się odczuć, że w niewielkim stopniu zmieniły się algorytmy wyznaczania trasy – teraz program nieco bardziej „upierał” się na jazdę głównymi trasami, w jednym przypadku aż w takim stopniu, że zalecał jazdę zupełnie w przeciwnym kierunku, byle to drogi o wyższej kategorii
-   algorytm trasy krótkiej wyznaczał mi dwukrotnie trasę (w mieście) przypominająca bardziej trasę szybka, trasa optymalna okazała się być krótsza.
-   program pracował stabilnie, ani razu nie spotkałem się również z komunikatem o wewnętrznej niezgodności danych