Sprzęt: Nokia 500, połączona via BT z telefonem Nokia E65, transmiter FM wyłączony.
Potestowałem dziś dokładnej (był na to czas).
Start: Kalinówka k/Świdnika (pod Lublinem)
Koniec: Lublin, ul. Herbowa
Typ trasy: optymalna
Pamięć dla map: 10 MB
Pamięć dla POI: 4 MB
Opis zdarzenia:
Do skrzyżowania z ul.Grygowej (rondo bezkolizyjne) jazda zgodnie z planowaną trasą.
Przed tym skrzyżowaniem zjechałem na zjazd aby pojechać na rondzie prosto i dalej jechać drogą boczną do Al. Witosa (plik
blad1.jpg). Wskaźnik na nawigacji oczywiście przesuwał się jakbym jechał zgodnie z trasą, bo odległość pomiędzy drogami jest niewielka a "siła przyciągania" AM robi swoje. Niebieskie strzałki pokazują faktycznie przejechaną trasę.
Krytycznym momentem okazał się manewr skrętu w prawo w ulicę Lucyny Herc (czerwona strzałka). Po wykonaniu tego manewru (przejechane po ul.Lucyny Herc ok 10-15 metrów w kierunku ulicy Chemicznej) nastąpił błąd (plik
Blad-foto_ekranu.jpg).
Po hard-resecie i ruszeniu w kierunku ul. Chemicznej AM wyznaczyła trasę przez ul.Chemiczną (plik
Blad2.jpg).
Wtedy to zawróciłem - w trakcie zawracania znowu błąd.
Dokończyłem manewr zawracania, hard-reset po ruszeniu w kierunku Al. Witosa wyznaczenie trasy i po zawróceniu znowu błąd.
I tak sobie pozawracałem 4 razy, za każdym razem osiągając ten sam efekt.
Analogiczna sytuacja miała miejsce 3 dni wcześniej w identycznych okolicznościach
Co ciekawe, błąd ten występuje
tylko w tej konfiguracji. Jechałem rano do pracy (trasa odwrotna - około 5-ciu reklakulacji) i nie było, żadnych błędów. Po testach pokręciłem się trochę po mieście (jakieś 3-4 reklakulacje) - też bez żadnej zwiechy.
Tak sobie pomyślałem, że może błąd występuje tylko przy rekalkulacjach, gdzie pojazd oddala się od trasy?
Może ktoś z Lublina mógłby pojechać w to ciekawe miejsce (bo na demo nie idzie tego sprawdzić) i sprawdzić?