PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Betatesty => Wątek zaczęty przez: proktor37 w Grudzień 03, 2009, 23:09:45
-
Witam,
właśnie zauważyłem, że jest kolejna beta, tym razem oznaczona 3 RC1.
Nie widzę aby było o tym na forum.
Czy są już jakieś uwagi/spostrzeżenia w stosunku do bety 2 ?
Pzdr
pr37
-
Na stronie AM
Napisane: Grudzień 03, 2009, 23:08:28
Dodane:
włączenie na żywo kolejnych źródeł danych traffic (znacznie zwiększony strumień danych)
obsługa AutoMapa Traffic w trybie on-line na urządzeniach NavRoad 460BT i 560BF
pełna zgodność z nowym modelem HTC Touch HD 2
możliwość wyłączenia pustych kategorii POI (opcja "Zawierające punkty" w MENU | POI | Wyświetlanie)
możliwość ukrycia znaku ograniczenia prędkości
możliwosć wczytania trasy lub śladu GPS bezpośrednio przez kliknięcie na plik
(AutoMapa zostanie uaktywniona i pokaże wybrany plik na ekranie)
Zmiany:
usunięty problem szybkości wyznaczania tras prowadzących do lub z najgęstszych miast (Paryż, Londyn itp.)
poprawki w logice wykonywania lub unikania nawrotów w trasie
automatyczny restart GPS w przypadku wykrycia problemów z odbiorem sygnału GPS
poprawki uwzględniania prędkości maksymalnej pojazdu w liczeniu tras i ETA oraz w demo trasy
poprawiona funkcja włączania AM'Traffic na liście funkcji możliwych do podpięcia do klawisza sprzetowego lub ekranowego
alfabetyczne sortowanie kategorii POI
odczyt miplopics z pojedynczego pliku (szybsza instalacja i mniejszy plik instalatora)
poprawki usterek stabilności i wydajności nowych funkcji
Znane problemy:
możliwy błąd wyznaczania trasy jeśli punkt PRZEZ-okolice jest bardzo blisko punktu KONIEC
możliwe przypadki gdy bardzo długa trasa szybka jest o kilka minut wolniejsza od optymalnej
literówka w nazwie Paryż (Paryz) na liście miast
możliwe duplikowanie się POI wbudowanych i tych pobranych z http://www.miplo.pl/ (http://www.miplo.pl/)
Napisane: Grudzień 03, 2009, 23:09:57
Witam,
właśnie zauważyłem, że jest kolejna beta, tym razem oznaczona 3 RC1.
Nie widzę aby było o tym na forum.
Czy są już jakieś uwagi/spostrzeżenia w stosunku do bety 2 ?
Pzdr
pr37
W tym samym momencie zauważyliśmy :ok:
-
Czy są już jakieś uwagi/spostrzeżenia w stosunku do bety 2 ?
Nie za szybko byś chciał?
Mogę już napisać, że niektóre problemy z trasami rozwiązali,
błędy w wyznaczaniu tras długich (po przekroczeniu odległości 100km w linii prostej) niestety pozostały.
-
Mogę już napisać, że niektóre problemy z trasami rozwiązali,
Ciekawe, czy działa:
# obsługa AutoMapa Traffic w trybie on-line na urządzeniach NavRoad 460BT i 560BF
- jutro przetestujemy :)
-
Mogę już napisać, że niektóre problemy z trasami rozwiązali,
Ciekawe, czy działa:
# obsługa AutoMapa Traffic w trybie on-line na urządzeniach NavRoad 460BT i 560BF
- jutro przetestujemy :)
W Q1 nie działa ani on-line ani off-line :(
-
Zaczynam pobierać a z braku wolnego czasu nawet nie mam kiedy porządnie dopisać jakie mam błędy w AM6 (choć funkcja Traffic we Wrocku nawet zadziałała i nie stałem 2 godziny a tylko 30 minut klucząc osiedlowymi uliczkami)
-
Widzę, że mapy też poprawili. To pewnie ze względu na błąd w bazie danych adresów opisywany przeze mnie (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=150178.msg1157201#msg1157201), który objawiał się poszatkowaniem niektórych ulic na fragmenty.
-
Musieli coś z mapami zrobić ,instalator RC mniejszy o prawie 2MB od b2
-
W każdy razie opisywany błąd zniknął. Niestety nadal brak przesyłania danych traffic dla GoClevera 5010, choć ma on pełną obsługę połączeń internetowych łącznie z przeglądarką www. Cóż, tak jak napisali, dodali obsługę traffic online tylko dla NR560BF i NR460BT. Trzeba poczekać, choć mogliby przynajmniej dodać zczytywanie pliku trafficu po podłączeniu do PC. :-|
-
W każdy razie opisywany błąd zniknął. Niestety nadal brak przesyłania danych traffic dla GoClevera 5010, choć ma on pełną obsługę połączeń internetowych łącznie z przeglądarką www. Cóż, tak jak napisali, dodali obsługę traffic online tylko dla NR560BF i NR460BT. Trzeba poczekać, choć mogliby przynajmniej dodać zczytywanie pliku trafficu po podłączeniu do PC. :-|
To dziwne bo mam Navroad Q1 a myslałem, że te urządzenia są niemal identyczne (poza procesorem).
Tydzień temu pisali mi, ze powinna się ukazać (nawet w tym roku) dodatkowa aplikacja dla urządzeń z Windows CE, która będzie umożliwiała odbieranie i wysyłanie danych traffic.....
Pozdrawiam
Napisane: Grudzień 04, 2009, 10:00:12
W instalatorze jest moim zdaniem coś co może wprowadzać w błąd. Chodzi o drugie okienko z dodatkami - po co pierwsza opcja jest na niebiesko? Przecież sugeruje to, że np użytkownicy Navroad (który jest niżej) powinni też tą opcję zainstalować....... a może się mylę i trzeba...... :mysli:
Tak czy siak wprowadza to w błąd.....
Pozdrawiam
-
Zaczynam mieć obawy że chłopaki do świąt nie zdąrzą :mrgreen: Albo wydadzą "oficjala" jako RC2 i zaraz po nowym roku poprawkę. No cóż - dobrze, że na laurach nie spoczywają i cały czas coś poprawiają. Wszystkie poprawki w moim rejonie przeze mnie zgłoszone zrobili już w pierwszej Becie
-
Też muszę powiedzieć, że w mapach w mojej okolicy nastąpiła rewolucja. Dodano ogromną ilość uliczek wewnętrznych (np parkingi przed hipermarketami) co pozwala na trafienie dokładnie do celu. Dotychczas z powodu braku tych uliczek, trafiało się zupełnie w inne miejsce i często trzeba było nieźle nakluczyć, żeby trafić do celu.
Zauważyłem również, że uwzględnione zostały wszystkie poprawki, które zgłaszałem dość dawno i nie znalazły się one w kolejnych edycjach mapy, ale może to przypadek :mysli:
-
Też muszę powiedzieć, że w mapach w mojej okolicy nastąpiła rewolucja. Dodano ogromną ilość ...
Ale chyba nie piszesz teraz o RC?
-
Ale chyba nie piszesz teraz o RC?
Nie, ogólnie o mapach 0909
-
A dlaczego w RC1 nie nanieśli A4 do Szarowa? :mysli:
-
Bo nie zmieniali map, nowa mapa pojawi się na przełomie roku.
-
Bo nie zmieniali map, nowa mapa pojawi się na przełomie roku.
Powinni do finalnej wersji wrzucić już mapy 0912.
-
Kto wie :mysli: :evil:
-
MZ raczej tego nie zrobią, bo wtedy braknie im jednej obiecanej aktualizacji,
myslę że pójdzie ze starszą mapą, a po kilku tygodniach dadzą aktualizację map.
-
MZ raczej tego nie zrobią, bo wtedy braknie im jednej obiecanej aktualizacji,
myslę że pójdzie ze starszą mapą, a po kilku tygodniach dadzą aktualizację map.
Dobrze by było.
A4 do Szarowa od kilku tygodni już mamy, a grudniowa aktualizacja (dla wszystkich) bez tego odcinka to byłoby złe posunięcie.
-
Wiele zależy od tego kiedy wyjdzie 6.0, w RC3 ponad połowa błednych tras które wysyłałem do supportu
jest już liczona poprawnie, ale nadal na długich trasach dzieją się takie cuda jak na screenie poniżej
Co ciekawe, takie cudaczne trasy najczęściej trafiają się przy korzystaniu z mapy Polski,
gdy jeden z punktów trasy leży w terenie przygranicznym i te same trasy na mapie EU są liczone prawidłowo.
Wygląda to na jakiś problem z integralnością danych mapowych a nie z samym algorytmem.
-
A ja mam jakiś problem z synchonizacją z Miplo.
Nie wyświetlają mi się POI, a plik .ampdata ma 9 kb, poprzednio miał 150...
Zrobiłem nowy plik, zsynchronizowałem się z Miplo i dalej tak samo jest.
Czy to problem z AM czy z Miplo? Ktoś coś podobnego zauważył?
-
A wiesz o synchronizacji przyrostowej:
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=150809.msg1156697#msg1156697 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=150809.msg1156697#msg1156697)
-
Wiem, ale chyba nie rozumiem w takim przypadku jej działania... :?:
A co do trasy Lublin - Siedlce, to potestowałem i wyszło zgłoszenie do AM:
"Uwagi wcześniejsze podtrzymuję dla wersji Beta 3.
Trasa szybka wyznaczona poprawnie, przez Radzyń Podlaski i obwodnicę Lubartowa.
Trasy alternatywne (krótka i optymalna) - równie kuriozalne jak w becie 2.
Dodatkowo - przy wyłączeniu opcji traffic - AM wyznacza trasę szybką znowu przez Serokomlę..."
-
Nie wiem jak to robisz z tą krótką, zawsze mi wychodzi naprawdę krótka (119km),
czy to w tej czy poprzedniej becie.
-
A ja mam jakiś problem z synchonizacją z Miplo.
Nie wyświetlają mi się POI, a plik .ampdata ma 9 kb, poprzednio miał 150...
Zrobiłem nowy plik, zsynchronizowałem się z Miplo i dalej tak samo jest.
Czy to problem z AM czy z Miplo? Ktoś coś podobnego zauważył?
Zainstaluj MS 1704. U mnie pomogło i już nie tykam 1706
-
U mnie 1706 działa bez najmniejszych problemów.
-
Pytałem o to w wątku miplo, ale zapytam i tu:
przy synchronizacji przyrostowej powinienem mieć wczytany swój plik poi, czy default z AM?
chyba juz to rozumiem :proud:
wczytuje swoj plik, a miplosync sprawdza roznice miedzy wbudowana baza POI a moimi subskrybcjami i pobiera do mojego pliku tylko to, czego brak we wbudowanej bazie
ale musze zaznaczyc wyswietlanie punktow AM i swoich
Napisane: Grudzień 04, 2009, 15:16:34
Nie wiem jak to robisz z tą krótką, zawsze mi wychodzi naprawdę krótka (119km),
czy to w tej czy poprzedniej becie.
przeliczam alternatywną trasę z menu: trasa-modyfikuj (czy jak tam ta ścieżka wygląda)
-
A ja nie mogę zainstalować (EU).
Pomimo kilku prób instalacji oraz kilkukrotnego ściągania programu ("wyskakuje" podczas instalacji info o błędzie programu).
Instalacja na karcie w czytniku.
Próby instalacji zarówno "na wersji Beta 2" jak i na sformatowanej karcie.
Wersja BETA 2 instaluje się bez problemu na tym samym sprzęcie i karcie.
-
niestety na AM6 RC1 nic sie nie zmienilo odnosnie naklaniania jazdy prosto pod wiaduktami a nie nad nimi :-(
-
Mogę już napisać, że niektóre problemy z trasami rozwiązali,
Ciekawe, czy działa:
# obsługa AutoMapa Traffic w trybie on-line na urządzeniach NavRoad 460BT i 560BF
- jutro przetestujemy :)
W Q1 nie działa ani on-line ani off-line :(
Na 460BT - AM traffic się odpala już przy pierwszym uruchomieniu. Pozwala wybrać, czy uruchomić AM traffic. Menu AM traffic aktywne. Obiecali on-line na 460BT i jest :ok:
-
Wiem, ale chyba nie rozumiem w takim przypadku jej działania... :?:
A co do trasy Lublin - Siedlce, to potestowałem i wyszło zgłoszenie do AM:
"Uwagi wcześniejsze podtrzymuję dla wersji Beta 3.
Trasa szybka wyznaczona poprawnie, przez Radzyń Podlaski i obwodnicę Lubartowa.
Trasy alternatywne (krótka i optymalna) - równie kuriozalne jak w becie 2.
Dodatkowo - przy wyłączeniu opcji traffic - AM wyznacza trasę szybką znowu przez Serokomlę..."
U mnie trasa szybka wyznaczana jest przez Serokomlę. I tak jest od zawsze. Jakie masz ustawienia ze prowadzi Cie przez Radzyn ? Swoją drogą uwazam ze przez Radzyn powinna prowadzic - a nie chce.
-
Szkoda, że nie wyszła wczoraj. Dziś zrobiłem ponad 500 km na ciekawych trasach...
No nic sprawdzimy po niedzieli bo jutro odpoczywam od kółka. :)
piona
-
Troche pojezdzilem dzisiaj po Poznaniu z beta3. Wiec nie bylo pozytywnych wrazen.
bledy:
1. po zlapaniu fixa wskazywana opzycja byla raz na ulicy po chwili 20-50m obok i tak seriami - restarty mapy nie pomagaly
2. pojawil sie jakis dziwny komunikat, ze nie moze wczytac kategorii drog czy cos w tym stylu i pad AM!
3. po wyznaczeniu trasy ok 20km po pewnym czasie nawigowania nagle wywala komunikat, ze brak pamieci (mam ustawione 30MB dane mapy i 4 MB punkty uzytkownika)
No i ciekawa sprawa - raczej jako ciekawostka bo nie robilem szczegolowych "badan": mam tez nawigacje w Oplu Insignia Navteqa do konfrontacji tras z Automapa ;)
ustawiony ten sam cel podrozy- wskazania:
- Navteq do celu 8km, czas ok 20min
- Automapa do celu 23km, czas ok 25min
Mysle, ze tu zadzialal traffic i jakies blokady(?), ktorych nie widzialem na trasie 8km bo jednak krotsza (z Navteqa) wybralem. Oczywiscie ustawienia tras trudno porownywac bo automapa ma wiecej opcji ale roznica w wyznaczaniu trasy "ad-hock" jest ciekawa.
Jezeli chodzi o automape to jednak dzisiejszy dzien z beta 3 byl nieudany.
AM6.0 b3 na HTC HD2
-
U mnie trasa szybka wyznaczana jest przez Serokomlę. I tak jest od zawsze. Jakie masz ustawienia ze prowadzi Cie przez Radzyn ? Swoją drogą uwazam ze przez Radzyn powinna prowadzic - a nie chce.
mam po prostu ustawioną trasę szybką, z pomijaniem dróg gruntowych (chyba utwardzonych)
poza tym żadnych innych ustawień nie zmieniałem
... coś mi sie nie zacytowało porządnie :S [teraz lepiej? nM.]
tez uważam właśnie, że powinna przez Radzyń
jeżdżę tamtędy od dobrych 10 lat i WIEM, że jest szybciej...
-
[usunąłem niepottzebny cytat, nM.]
Ja mam wlaczone pomijanie miejskich lokalnych. Ale to nie ma zadnego wplywu w tym wypadku na wyznaczanie trasy. A pomimo tego u mnie wyznacza zawsze przez Serokomlę. Jak to mozliwe ? Dziwne jest coraz czesciej to wyznaczanie tras przez AM bo jest to jakies nieprzewidywalne bardzo czesto. Mam tu na mysli to ze nie powinno tak byc ze AM u "kazdego" wyznacza inne trasy przejazdu na tych samych odcinkach. Rozumiem ze jak ktos ma zupełnie inaczej skonfigurowany program to co innego. Ale jak nie ma zadnych istotnych roznic w ustawieniach AM to wyznaczona trasa powinna byc IDENTYCZNA co do metra ! moim zdaniem. A tak nie jest i zastanawiam sie co to powoduje ze takie "kwiatki" wychodzą. A obserwuje to juz od dosc dlugiego czasu. Moze ktos bardziej mocniejszy w temacie mi to rozjasni. Np kolega nocnyMarek.
-
Faktycznie, to wyznaczanie tras w AM6 jest mocno nieprzewidywalne.
Pobawiłem się, zachęcony przykładem trasy Lublin - Siedlce, w wyznaczanie kilku innych dróg znanych mi osobiście i przejechanych wielokrotnie (np. z Lublina w okolice Zakopanego) - wyniki są absolutnie niewiarygodne. ANI RAZU nie uzyskałem trasy takiej, o której WIEM, że jest albo optymalna, albo najszybsza, albo najkrótsza. I to niezależnie od założonej daty rozpoczęcia podróży i pory doby (testowałem różne).
Idę o skrzynkę nalewki babuni, że w połowie co najmniej przypadków podam trasę lepszą i szybszą niż AM. I lepiej przewidzę okolicznościowe korki, zatory i natężenie ruchu wraz ze średnią prędkością.
Rozczarowanie mnie ogarnia... Bo wiem, że AM to tylko algorytm i człowiek ją zrobił człowiekowi, że nie zastąpi głowy na karku i oczu dookoła. Ale jednak odnoszę niejasne wrażenie, że ów algorytm tak się skomplikował, że Twórca już nie wie, czym jego jest Tworzywo.
-
Faktycznie, to wyznaczanie tras w AM6 jest mocno nieprzewidywalne.
Pobawiłem się, zachęcony przykładem trasy Lublin - Siedlce, w wyznaczanie kilku innych dróg znanych mi osobiście i przejechanych wielokrotnie (np. z Lublina w okolice Zakopanego) - wyniki są absolutnie niewiarygodne. ANI RAZU nie uzyskałem trasy takiej, o której WIEM, że jest albo optymalna, albo najszybsza, albo najkrótsza. I to niezależnie od założonej daty rozpoczęcia podróży i pory doby (testowałem różne).
Idę o skrzynkę nalewki babuni, że w połowie co najmniej przypadków podam trasę lepszą i szybszą niż AM. I lepiej przewidzę okolicznościowe korki, zatory i natężenie ruchu wraz ze średnią prędkością.
Rozczarowanie mnie ogarnia... Bo wiem, że AM to tylko algorytm i człowiek ją zrobił człowiekowi, że nie zastąpi głowy na karku i oczu dookoła. Ale jednak odnoszę niejasne wrażenie, że ów algorytm tak się skomplikował, że Twórca już nie wie, czym jego jest Tworzywo.
Potwierdzam to w 100%. I takich przypadków jest zapewne mnóstwo. Pozostaje tylko pytanie co jest tego przyczyną ze tak sie dzieje ? Bledy map, niedopracowany algorytm, czy moze jeszcze cos zupelnie innego co powoduje takie zachowania AM ?
-
Dziwi mnie że AM 6 RC1 ma więcej błędów na mapie niż wersja 5xx.
Wczoraj zauważyłeś że jadąc z:
Oleśnica - Sikorskiego
do
Oleśnica - Lwowska
na skrzyżowaniu z Klonową (przy rondzie i Shellu), każe nam jechać na wprost - tam gdzie od kilku lat jest parking otwarty tylko od drugiej strony (od Wileńskiej, od strony Klonowej nie ma przejazdu)
Nie mam jak dodać screena bo już trochę za późno. Dopiero we Wtorek mogę dorzucić wszystkie swoje uwagi
-
przeliczam alternatywną trasę z menu: trasa-modyfikuj (czy jak tam ta ścieżka wygląda)
Tego się obawiałem, to nie są trasy najkrótsze /najszybsze/optymalne tylko trasy inne niż te,
ale wyliczone na podstawie podobnych załozeń.
Ale jak nie ma zadnych istotnych roznic w ustawieniach AM to wyznaczona trasa powinna byc IDENTYCZNA co do metra ! moim zdaniem.
Nie możecie porównywać tras traffikowych nie podając daty (dnia tygodnia) i czasu startu trasy,
to bardzo istotny parametr mający znaczący wpływ na jej przebieg.
Pora się z tym oswoić, że taka sama trasa, to nie jest trasa 'stąd-dotąd', ale 'stąd-dotąd o tej samej porze'.
Trasa 'stąd-dotąd teraz' a 'stąd-dotąd za chwilę' mogą być znacząco różne i nie ma w tym nic dziwnego.
Dziwi mnie że AM 6 RC1 ma więcej błędów na mapie niż wersja 5xx.
Wczoraj zauważyłeś że ...
Ale to nie jest żaden nowy błąd, po prostu dopiero wczoraj go zauważyłeś.
-
A ja właśnie w poczcie znalazłem zaproszenie do testów AM 6 beta 3 RC1 :-)
Napisane: Grudzień 05, 2009, 00:31:28
Ale jak nie ma zadnych istotnych roznic w ustawieniach AM to wyznaczona trasa powinna byc IDENTYCZNA co do metra ! moim zdaniem.
Nie możecie porównywać tras traffikowych nie podając daty (dnia tygodnia) i czasu startu trasy,
to bardzo istotny parametr mający znaczący wpływ na jej przebieg.
Pora się z tym oswoić, że taka sama trasa, to nie jest trasa 'stąd-dotąd', ale 'stąd-dotąd o tej samej porze'.
Trasa 'stąd-dotąd teraz' a 'stąd-dotąd za chwilę' mogą być znacząco różne i nie ma w tym nic dziwnego.
Tak naprawdę to wszystko jest pytaniem o skuteczność tego algorytmu.
Ja osobiście mam mieszane uczucia jak na razie, ale w sumie z "betami" AM6 przejechałem zaledwie jakieś 700 km, więc czeka mnie pewnie niejedna jeszcze (oby fajowa) niespodzianka.
-
Nie wiem czy to jakiś błąd tylko u mnie ale w RC1 przestał zmieniać kolor znak ograniczenia prędkości (bez względu na prędkość jest szary).
W beta 2 działał normalnie.
-
Ale to nie jest żaden nowy błąd, po prostu dopiero wczoraj go zauważyłeś.
Przez cały 2009 jeździłem codziennie po dwa razy tą trasą (podałem krótki odcinek żeby nie było niejasności, normalnie nie jeżdżę tylko przez trzy ulice) na AM 5.x.x i nie było żadnego problemu, przy zjeździe z Sikorskiego AM prowadziła mnie w lewo, na rondzie w prawo i już jechałem grzecznie Wileńską. Dopiero od wersji 6 beta 2 i RC1 widzę że usilnie kieruje mnie na wprost przez barierki na parking.
P.S. Postaram się wrzucić screeny i dokładny opis już we wtorek
-
... Dopiero od wersji 6 beta 2 i RC1 widzę że usilnie kieruje mnie na wprost przez barierki na parking.
Ale to nie jest żaden nowy błąd, po prostu dopiero wczoraj go zauważyłeś.
Kolego jeżeli NM ci napisał, że błąd zauważyłeś dopiero wczoraj, to tak jest i nie ma sensu z tym faktem oczywistym polemizować :P. To co ty zaobserwowałeś, to pewnie jakiś matrix był, a może zły sen ? :E
-
Czy działa wam synchronizacja zablokowanych odcinków z Miplo? Może coś robię nie tak, ale wygląda jakby u mnie nie działały...
-
Działają, ale wczytać trzeba ręcznie poprzez import z pliku miplo.amb.
-
Działają, ale wczytać trzeba ręcznie poprzez import z pliku miplo.amb.
I tu zaczynają się schody... Po "imporcie" miplo.amb mam "Out of memory" i koniec AM ;-(
-
przeliczam alternatywną trasę z menu: trasa-modyfikuj (czy jak tam ta ścieżka wygląda)
Tego się obawiałem, to nie są trasy najkrótsze /najszybsze/optymalne tylko trasy inne niż te,
ale wyliczone na podstawie podobnych załozeń.
Ale jak nie ma zadnych istotnych roznic w ustawieniach AM to wyznaczona trasa powinna byc IDENTYCZNA co do metra ! moim zdaniem.
Nie możecie porównywać tras traffikowych nie podając daty (dnia tygodnia) i czasu startu trasy,
to bardzo istotny parametr mający znaczący wpływ na jej przebieg.
Pora się z tym oswoić, że taka sama trasa, to nie jest trasa 'stąd-dotąd', ale 'stąd-dotąd o tej samej porze'.
Trasa 'stąd-dotąd teraz' a 'stąd-dotąd za chwilę' mogą być znacząco różne i nie ma w tym nic dziwnego.
Dziwi mnie że AM 6 RC1 ma więcej błędów na mapie niż wersja 5xx.
Wczoraj zauważyłeś że ...
Ale to nie jest żaden nowy błąd, po prostu dopiero wczoraj go zauważyłeś.
Masz racje nocnyMarku z tym traffikiem to fakt on ma znaczenie i to zasadnicze. Ale na tym przykladzie konkretnie moge stwierdzic i jestem tego pewny ze nie bedzie on mial zadnego znaczenia. Bo jadąc drogą krajową numer 63 przez Radzyn Podlaski jest na pewno szybciej, niz jadąc przez Serokomle, do Lublina. A prowadzi tak dlatego ze tak od dawien dawna jest juz "zaprogramowany" ten odcinek. Uwazam ze tworcy AM powinni sie temu przyjrzec i "zaprogramowac" AM aby ZAWSZE prowadzila przez Radzyn Podlaski jadąc do Lublina np z Siedlec.
-
I tu zaczynają się schody... Po "imporcie" miplo.amb mam "Out of memory" i koniec AM ;-(
Próbowałeś założyć nowy plik blokad np a.sgm i wtedy zaimportować miplo.amb?
-
W wersji beta2 to nie pomagało. Jakakolwiek operacja na blokadach kończyła się wywaleniem z komunikatem "out of memory". Wyznaczenie trasy idącej przez blokadę dawało taki sam efekt - zgon AM
-
Kolego jeżeli NM ci napisał, że błąd zauważyłeś dopiero wczoraj, to tak jest i nie ma sensu z tym faktem oczywistym polemizować :P. To co ty zaobserwowałeś, to pewnie jakiś matrix był, a może zły sen ? :E
Treker, Twoje uwagi robią się zwyczajnie nudne, ci dwaj z awatara byli znacznie bardziej błyskotliwi. :P
Tak wygląda trasa opisana przez edmuna w różnych wersjach AM:
-
Nie wiem czy to jakiś błąd tylko u mnie ale w RC1 przestał zmieniać kolor znak ograniczenia prędkości (bez względu na prędkość jest szary).
W beta 2 działał normalnie.
Niestety błąd. Podmieniłem ręcznie w pliku i działa.
piona
-
[usunąłem niepottzebny cytat, nM.]
Dziwne jest coraz czesciej to wyznaczanie tras przez AM bo jest to jakies nieprzewidywalne bardzo czesto. Mam tu na mysli to ze nie powinno tak byc ze AM u "kazdego" wyznacza inne trasy przejazdu na tych samych odcinkach. Rozumiem ze jak ktos ma zupełnie inaczej skonfigurowany program to co innego. Ale jak nie ma zadnych istotnych roznic w ustawieniach AM to wyznaczona trasa powinna byc IDENTYCZNA co do metra ! moim zdaniem. A tak nie jest i zastanawiam sie co to powoduje ze takie "kwiatki" wychodzą. A obserwuje to juz od dosc dlugiego czasu.
Wystarczy wyłączyć system traffic i wszystko będzie po staremu, wyznaczona ulubiona trasa będzie powtarzalna.
-
Witam!
Prosze zobaczyć jaką wyznacza trasę szybką z traffic z ul.Osmańczyka
=>Wrocławska 10d (wczoraj o 20:00). Trasa jest do kitu bo prowadzi
wszystkimi niemal mozliwymi uliczkami osiedlowymi gdzie zalicza się
conajmniej ze 20 "leżących policjantów". Mistrzostwem świata jest pętla
gdzie każe z Wrocławskiej skręcić w prawo w w Uniejowską, potem w prawo
(pętla) prowadzi po alejkach osiedlowych z leżącymi policjantami by
kazać wyjechać znów na Wrocławską!!!
Prowadzenie do adresu kończy na Wrocławskiej gdzie nie ma wjazdu... a tak
się składa, ze wjazd na to osiedle jest na skrzyżowaniu
Wrocławskiej/Radiowej ale od strony Radiowej czyli wystarczyło by
prowadząc mnie kazała mi z Wrocławskiej skręcić w Radiową w lewo...
Największym błędem, który występuje oraz moim zarzutem w tej trasie to jest to co
napisałem, że przy trasie szybkiej prowadzi wszystkimi osiedlowymi,
najmniejszymi uliczkami zamiast ulicami głównymi!!!
Pozdrawiam
--
Pozdrawiam: Piotr
-
Kolego jeżeli NM ci napisał, że błąd zauważyłeś dopiero wczoraj, to tak jest i nie ma sensu z tym faktem oczywistym polemizować :P. To co ty zaobserwowałeś, to pewnie jakiś matrix był, a może zły sen ? :E
Treker, Twoje uwagi robią się zwyczajnie nudne, ci dwaj z awatara byli znacznie bardziej błyskotliwi. :P
Tak wygląda trasa opisana przez edmuna w różnych wersjach AM:
Tak samo jak nudny staje sie kult Twojej osoby na tym forum, co zaczyna ci się udzielać w Twoich wypowiedziach, pomyśl o tym :]
Ale mam dobrą wiadomość dla ciebie i Twoich wyznawców, że będę tu pisał już naprawdę sporadycznie. Pozdrawiam
-
A zobaczcie to.
Trasa z Lublina na Gajową w Gdańsku. Długa trasa, to fakt. Opcja - trasa szybka.
AM nie potrafi zjechać z A1 w prawo na tym węźle widocznym na pierwszym obrazku, tylko prowadzi jakieś 4 km prosto do końca A1 i tam dopiero zawraca (w prawo... - obrazek numer 3), wraca do węzła, który przejechała prosto i pozwala skręcić (zjechać z Obwodnicy) w Spacerową.
To już nawet chyba z trafikiem nie ma sensu...
No chyba, że jakiś ukryty.
Może ktoś zobaczyć, czy też ma tak samo? Trasa wyznaczana dziś o 13:45.
-
Wystarczy wyłączyć system traffic i wszystko będzie po staremu, wyznaczona ulubiona trasa będzie powtarzalna.
Co dziś zrobię bo lepiej widzę poczekać na coś mniej zagmatwanego i prostszego w obsłudze.
Nie jestem zwolennikiem nawigacji, w których konfiguracja wymaga lektury i analizy setek opcji.
IHMO jeżeli ktoś nie czyta forum to nie jest w stanie korzystać z trafica a tak być nie powinno.
piona
-
To już nawet chyba z trafikiem nie ma sensu...
No chyba, że jakiś ukryty.
Może ktoś zobaczyć, czy też ma tak samo? Trasa wyznaczana dziś o 13:45.
Zgadza się, tu znowu daje o sobie znać błąd routingu tras powyżej 100km. Traffic nie ma tu nic do rzeczy, bo nawet w godzinach nocnych, czy po wyłączeniu, tak samo prowadzi.
Napisane: Grudzień 05, 2009, 14:28:06
Tak samo jak nudny staje sie kult Twojej osoby na tym forum, co zaczyna ci się udzielać w Twoich wypowiedziach, pomyśl o tym :]
Ale mam dobrą wiadomość dla ciebie i Twoich wyznawców, że będę tu pisał już naprawdę sporadycznie. Pozdrawiam
Nudny, czy nie nudny jest kult nM, ale przynajmniej coś wnosi do tego forum. Natomiast Twoje wypowiedzi obserwuję od dawna i nie wnoszą nic oprócz sarkastycznych docinków.
-
Witam!
Prosze zobaczyć jaką wyznacza trasę szybką z traffic z ul.Osmańczyka
=>Wrocławska 10d (wczoraj o 20:00). Trasa jest do kitu bo prowadzi
Nie znalazłem we Wrocławiu ul. Wrocławskiej :P.
-
1. po zlapaniu fixa wskazywana opzycja byla raz na ulicy po chwili 20-50m obok i tak seriami - restarty mapy nie pomagaly
U mnie to samo. Gps wariuje. Tego w becie2 nie było wcale.
Działa o wiele mniej stabilnie niż beta2. Wywala jakiś błąd pamięci i albo zwis całkowity, albo wywala z programu. Ale tylko przy niektórych trasach. Tak samo program się wywala także po wybraniu niektórych punktów z ulubionych. Później się zapętla i po włączeniu prawie od razu się zawiesza/wyłącza. Trzeba szybko skasować trasę zanim program się znowu wywali.
Jak wyłączyłem traffic on-line, nadal to samo. Wyłączenie BT też nic nie zmienia. Więc to nie traffic.
Nadal ikonka słuchawki jest w tym samym miejscu, co kompas - jedno jest nałożone na drugie.
-
Ja zaobserwowałem natomiast bardzo szybkie łapanie fixa (np po resecie), co może wskazywać na to, iż AM traktuje fix 2D jako wystarczający do wyznaczenia pozycji. Tłumaczyłoby to Wasze problemy z dokładnością wskazań GPSu, bo fix 2D może być bardziej niestabilny.
Ja jednak u siebie nie zaobserwowałem żadnych problemów z dokładnością pozycji.
Napisane: Grudzień 05, 2009, 17:39:32
Nie wiem czy to jakiś błąd tylko u mnie ale w RC1 przestał zmieniać kolor znak ograniczenia prędkości (bez względu na prędkość jest szary).
W beta 2 działał normalnie.
Działa, ale według wartości ustawionej w Ustawienia>Komunikaty>6 zakładka
-
Witam,
Po wykonaniu updateu do RC1 ograniczenia prędkości przestały u mnie działać poprawnie. Ramka ograniczenia prędkości robi się czerwona dopoero po przekroczeniu prędkości +to co jest ustawione jako opcja w menu ostrzegania. Wcześniej działało poprawnie, tzn. znak robił się czerwony jeśli przekroczyliśmy prędkość, a jak przekroczyliśmy ograniczenie +to co jest w profilu czerwone robiło się tło naszej obecnej prędkości.
Czy ktoś może potwierdzić, czy to jakieś lokalne zjawisko? :worried:
-
Mógłbyś przynajmniej przeczytać poprzedni post :]
-
Witam!
Prosze zobaczyć jaką wyznacza trasę szybką z traffic z ul.Osmańczyka
=>Wrocławska 10d (wczoraj o 20:00). Trasa jest do kitu bo prowadzi
Nie znalazłem we Wrocławiu ul. Wrocławskiej :P.
Jest ulica. Tylko po nazwie Polonii Wrocławskiej
-
Mógłbyś przynajmniej przeczytać poprzedni post :]
Ups... no to wpadka.
-
Czy blokady w AM 6.0 beta 3 RC1 nie działają?
Ja dzisiaj przy wyznaczaniu trasy natrafiłem na taki kwiatek:
(http://pdaclub.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=151654.0;attach=23148;image)
Chyba, że te odcinki zablokowane, to jest tylko informacja, a nie blokada w pełnym tego słowa znaczeniu?
-
No niestety nic nie widać :mysli:
-
ja dzis zauwazylem ze w beta 3 zaznaczajac trase mozliwie najdluzsza w naszym kraju obojetnie jaka czy szybka czy krotka z trf czy bez trf z jakiejs wioski najdalej wysunieta z gor nad morze na rownie mozliwie najdalej wyskakuje blad wyliczania trasy nr 13 Jest tak przy kazdym wyliczniu trasy z roznych zakatkow polski wyznaczajac trase z spod jednej granicy do drugiej po prostej badz przekatnej
-
nawet ze skrzyzowania drog Kłodnicka-Gojawiczynskiej w Rudzie Slaskiej na Hel nie wyznacza trasy bo wyskakuje blad nr 13
-
nawet ze skrzyzowania drog Kłodnicka-Gojawiczynskiej w Rudzie Slaskiej na Hel nie wyznacza trasy bo wyskakuje blad nr 13
Potwierdzam wystąpienie błędu, czy zgłaszałeś to do supportu?
Ale Rudy Śląskiej (ul. Kłodnicka) bez problemu wyznacza do Jastarni która znajduje się kilka kilometrów przed Helem.
-
no wiem bo tu chodzi o punkty najdalej wysuniete Tak samo jest wyznaczjac trase z najdalej wysunietej wioski przy poludniowo-wschodniej granicy na druga strone polski Zgloszone do supportu
Napisane: Grudzień 06, 2009, 09:28:34
a ponizej miejscowosci Bukowiec wystepuje jakas dziwna czcionka jakby nie po polsku tuz przy granicy na terenie polski
-
Kilka testów potwierdza, że do wystąpienia błędu wystarczy jedne miejsce położone przy granicy ale też nie we wszystkich przypadkach.
1. Trasa Warszawa - Hel wynik błąd numer 13
2. Trasa Toruń - Hel wynik błąd numer 13
3. Trasa Gdańsk - Hel wynik AM wyznacza prawidłowo.
Pzd
-
Zauważyłem właśnie, że przy trasach, nawet krótkich jeśli idzie o dystans "kilometrowy", prowadzących w okolicach przygranicznych (do mniej więcej 50 km), AM potrafi wyskoczyć przy trasie szybkiej na Słowację na przykład :O
Działo się tak przy trasach wyznaczanych w okolicach Zakopanego, Niedzicy. Również z wyłączonym trafikiem. Postaram się później wrzucić jakiś przykład takiej trasy.
-
No niestety przy zboczeniu z trasy, AM nie potrafi przekalkulować nowej, info o braku pamięci, pomaga HR. Na wcześniejszych betach tego nie miałem.
-
Zauważyłem właśnie, że przy trasach, nawet krótkich jeśli idzie o dystans "kilometrowy", prowadzących w okolicach przygranicznych (do mniej więcej 50 km), AM potrafi wyskoczyć przy trasie szybkiej na Słowację na przykład :O
A dlaczego jesteś taki zdziwiony?
Czy z Niedzicy do Muszyny lub Piwnicznej, albo z Ujsoł do Zakopanego nie jest szybciej przez Słowację?
MZ raczej wypada się cieszyć, że mapa Polski nie kończy się równo z granicą i są możliwe takie skróty przez zagranicę.
-
Nie wiem, czy jest szybciej.
Wiesz, nie zawsze jest tak, że MOŻESZ przekroczyć granicę, nawet w strefie Schengen samochodem.
Na przykład jeśli jedziesz samochodem służbowym. W firmie, w której pracuję - na przykład - trzeba mieć na to specjalne pozwolenie.
Albo pożyczonym, o ile się nie mylę (?)
Generalnie dziwi mnie przekroczenie granicy przy wyznaczaniu trasy, ponieważ wcześniejsze wersje tego nie robiły, a przynajmniej ja takiego przypadku nie miałem.
No to się dziwię :mrgreen:
A tak w ogóle, to mnie mocniej ta Beta 3 dziwi, niż Beta 2.
-
Albo pożyczonym, o ile się nie mylę (?)
Generalnie dziwi mnie przekroczenie granicy przy wyznaczaniu trasy, ponieważ wcześniejsze wersje tego nie robiły, a przynajmniej ja takiego przypadku nie miałem.
A możliwość przekraczania granic w strefie Schengen można wyłączyć.
Pozwolenie chyba nie jest wymagane.
-
Nie można wyłączyć.
-
Nie można wyłączyć.
zmienilo sie w nowej wersji AM ? Do tej pory byla opcja "nieprzekraczania granic"
-
Nic się nie zmieniło, opcja jak była tak jest,
ale wciąz dotyczy tylko granic których nie przekroczysz z marszu, bez kontroli paszportowej.
-
zmienilo sie w nowej wersji AM ? Do tej pory byla opcja "nieprzekraczania granic"
Z dopiskiem "Nie dotyczy Shengen"
-
No to może poprosić Auto Mapa Beta Team, aby w wersji finalnej dodali pole: "Nigdy w życiu nie przekraczaj żadnej granicy" :proud:
Moim zdaniem całkiem przydatna by to była funkcja.
-
No to może poprosić Auto Mapa Beta Team, aby w wersji finalnej dodali pole: "Nigdy w życiu nie przekraczaj żadnej granicy" :proud:
Moim zdaniem całkiem przydatna by to była funkcja.
Dajcie spokój. AM i tak nawet w menu prostym ma o jakieś 40-50% za dużo funkcji.
Po drugie, możesz przecież wybrać trasę alternatywną, albo wyłączyć traffic.
Ps. coś jednak zmienili w trafficu, bo trasy czasem są inne na traffic on-line, niż na off-line. Inne = bardziej logiczne.
Ps2. coś zmieniłem w ustawieniach i AM przestała się wywalać :mrgreen: tylko nie wiem co... B)
-
Ps. coś jednak zmienili w trafficu, bo trasy czasem są inne na traffic on-line, niż na off-line. Inne = bardziej logiczne.
Potwierdzam. Dziś rano z Międzylesia skierowała mnie na Wał, a nie w Kajki. Tak, jak zamierzałem sam pojechać.
-
A mnie dzisiaj AM6beta3RC1 pakowała z jednego korka w drugi :(
Ustawiłem trasę optymalną, traffic online, godz.8.50, z Żytniej (Warszawa, Wola) na Cyrklową (Warszawa, Praga Południe) i najpierw wytyczyła trasę: Żytnia->Okopowa , gdzie trafiłem na korek. Doczołgałem się do skrzyżowania z al.Solidarności, a potem prosto do pl.Zawiszy. Na Towarowej o tej porze jest tłoczno, więc przed rondem Daszyńskiego, rekalkulowałem trasę z Optymalnej na Szybką i zamiast prosto do Zawiszy, na rondzie zaleciła skręcić w lewo, w Prostą do ronda ONZ. Tam też był ścisk, ale to pikuś. Na rondzie ONZ w prawo i prosto wiaduktem do JanaPawła, Chałubińskiego, al.Niepodległości. Tam też korek. Dopiero na Łazienkowskiej zelżało.
Wiem, że o tej porze dnia z Woli na Pragę ciężko przejechać, ale AM mogłaby mnie zaskoczyć jakimś skrótem wąskimi uliczkami :) W Śródmieściu trochę ich jest.
pozdrawiam
Mario
-
A mnie dzisiaj AM6beta3RC1 pakowała z jednego korka w drugi :(
Ustawiłem trasę optymalną, traffic online, godz.8.50, z Żytniej (Warszawa, Wola) na Cyrklową (Warszawa, Praga Południe) i najpierw wytyczyła trasę: Żytnia->Okopowa , gdzie trafiłem na korek. Doczołgałem się do skrzyżowania z al.Solidarności, a potem prosto do pl.Zawiszy. Na Towarowej o tej porze jest tłoczno, więc przed rondem Daszyńskiego, rekalkulowałem trasę z Optymalnej na Szybką i zamiast prosto do Zawiszy, na rondzie zaleciła skręcić w lewo, w Prostą do ronda ONZ. Tam też był ścisk, ale to pikuś. Na rondzie ONZ w prawo i prosto wiaduktem do JanaPawła, Chałubińskiego, al.Niepodległości. Tam też korek. Dopiero na Łazienkowskiej zelżało.
Wiem, że o tej porze dnia z Woli na Pragę ciężko przejechać, ale AM mogłaby mnie zaskoczyć jakimś skrótem wąskimi uliczkami :) W Śródmieściu trochę ich jest.
pozdrawiam
Mario
wyberz typ szybka u mnie prowadzi logiczniej
Napisane: Grudzień 07, 2009, 16:09:28
Cały czas mnie nurtuje czy np. taksówkarze z włączona AM traffic na postoju nie zaburzają sytuacji - wprowadzając fałszywe korki.
Obejrzyj miejsca postojów na Targeo, wg Twojej tezy powinny być tam całą dobę czarne plamy (prędkość ~0).
Mam poważne obawy, że moja teza jest słuszna...
-
A czy traffic zbiera dane, gdy nie ma zaplanowanej trasy ?
Póki co urządzeń z traffic on-line jest bardzo mało na rynku. Po drugie traffic on-line działa lepiej, niż offline, więc to pokazuje, że jest coraz więcej danych + są one dokładniejsze. Więc i algorytm jest chyba ok.
Nie mówiąc już o tym, że każde połączenie, to 10kb, więc to nie dla skner ;)
Ps. denerwuje mnie tylko mikroskopijna ikonka traffic. Lepiej żeby to było gdzieś na pilocie z większą kropką.
-
Sprzęt: Nokia 500, połączona via BT z telefonem Nokia E65, transmiter FM wyłączony.
Potestowałem dziś dokładnej (był na to czas).
Start: Kalinówka k/Świdnika (pod Lublinem)
Koniec: Lublin, ul. Herbowa
Typ trasy: optymalna
Pamięć dla map: 10 MB
Pamięć dla POI: 4 MB
Opis zdarzenia:
Do skrzyżowania z ul.Grygowej (rondo bezkolizyjne) jazda zgodnie z planowaną trasą.
Przed tym skrzyżowaniem zjechałem na zjazd aby pojechać na rondzie prosto i dalej jechać drogą boczną do Al. Witosa (plik blad1.jpg). Wskaźnik na nawigacji oczywiście przesuwał się jakbym jechał zgodnie z trasą, bo odległość pomiędzy drogami jest niewielka a "siła przyciągania" AM robi swoje. Niebieskie strzałki pokazują faktycznie przejechaną trasę.
Krytycznym momentem okazał się manewr skrętu w prawo w ulicę Lucyny Herc (czerwona strzałka). Po wykonaniu tego manewru (przejechane po ul.Lucyny Herc ok 10-15 metrów w kierunku ulicy Chemicznej) nastąpił błąd (plik Blad-foto_ekranu.jpg).
Po hard-resecie i ruszeniu w kierunku ul. Chemicznej AM wyznaczyła trasę przez ul.Chemiczną (plik Blad2.jpg).
Wtedy to zawróciłem - w trakcie zawracania znowu błąd.
Dokończyłem manewr zawracania, hard-reset po ruszeniu w kierunku Al. Witosa wyznaczenie trasy i po zawróceniu znowu błąd.
I tak sobie pozawracałem 4 razy, za każdym razem osiągając ten sam efekt.
Analogiczna sytuacja miała miejsce 3 dni wcześniej w identycznych okolicznościach
Co ciekawe, błąd ten występuje tylko w tej konfiguracji. Jechałem rano do pracy (trasa odwrotna - około 5-ciu reklakulacji) i nie było, żadnych błędów. Po testach pokręciłem się trochę po mieście (jakieś 3-4 reklakulacje) - też bez żadnej zwiechy.
Tak sobie pomyślałem, że może błąd występuje tylko przy rekalkulacjach, gdzie pojazd oddala się od trasy? :S
Może ktoś z Lublina mógłby pojechać w to ciekawe miejsce (bo na demo nie idzie tego sprawdzić) i sprawdzić?
-
Fakt, że trzeba będzie poczekać do następnej aktualizacji AM, ale takich przypadków jest stosunkowo niewiele.
Albo włączyć on-line. Ja po danych traffic w mapach bylem lekko zdegustowany, ale jak dodali traffic on-line do navroad'a w ostatniej becie, to jest sporo lepiej. Widać, że dane są zbierane i że dopiero te zaszyte w mapach będą więcej warte za jakiś czas.