AM 5.1 beta - testy rozpoczęte

  • 405 Odpowiedzi
  • 106141 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline voyager

  • **
  • 120
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hey! It compiles! Ship it!
  • Sprzęt: MIO P560 +AM 6.11e  PL ; TF101; i8260 + AM 1.4.2
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #270 dnia: Lipiec 18, 2008, 08:02:28 »
Cytuj
Być może masz uszkodzoną instalację/kartę, zdefragmentowaną kartę, błędnie ustawione parametry GPS, zainstalowany soft, który gryzie się z AM oraz 100000 innych powodów.

No bez hec.

Cytuj
Wg. mnie , dobrze napisany program po zainstalowaniu na dowolnym urządzeniu powinien wykonywać to , do czego jest przeznaczony , a cała moc intelektualna producenta ( twórcy ) , powinna być ukierunkowana na dobre opracowanie map i ich uaktualnianie.

Popieram.

Panowie, AM jest tego typu programem, że powinien swobodnie pracować na WinCE od 2.0 począwszy.
Oczywiście za wyjątkiem pluginów do today. Ale co do reszty to nie ma powodów aby zachowanie programu
zależało od sprzętu, na którym pracuje. To nie ten poziom abstrakcji.

Co do zaś funkcjonalności menu proste/zaawansowane to jestem za. To jest OK. ZU pracuje w oparciu
o dobrze przemyślane menu podstawowe, a zaawansowany ma możliwości tuningu programu.

Problem w tym, że niektóre opcje w AM sugerują fatalny kod programu... ale to tylko przeczucie.



*

Offline plesniak

  • ***
  • 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: smart Media-System TomTom
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #271 dnia: Lipiec 18, 2008, 08:29:07 »
Gdybyś zamiast LW wybrał wakacje w Polsce, i chciał dojechać do bazy agrourystycznej, to nie byłbyś już taki zachwycony AM.
Wprawdzie w Polsce nie ma tylu tuneli, ale za to w AM nie ma wielu rzeczy. Wymienię kilka spraw, które z róznych przyczyn dane mi było sprawdzić.
Dane adresowe - poniżej 15 000 mieszkańców kończy się numeracja budynków, a poniżej 10 000 zaczyna się kończyć nazewnictwo ulic, a poniżej 7 to chyba już reguła.

Mam wrażenie że dużo użytkowników nie ma pojęcia o Miplo. Proponuję wejśc na www.miplo.pl, zarejestrowac się (wymagana legalna wersja AM) i juz masz dostęp do bazy agroturystycznej do pogotowia itp. Numeracji budynków nie komentuję bo tutaj mam wrażenie że producent AM stawia na miejscowości z największa sprzedażą zapominając że Ci z Warszawy np. kiedys chcieliby odwiedzić Muzeum Stanisława Staszica :) Acha na Miplo jest :) jak i inne ponad 500 POI w Pile
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2008, 11:04:51 wysłana przez plesniak »
Paweł

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #272 dnia: Lipiec 18, 2008, 09:06:57 »
Parę miesięcy temu wszyscy się cieszyliśmy że wprowadzono taką opcję (wymyśloną z resztą tu na forum ) a tu się okazuje że to był błąd  :-?  Przyznawać mi się tu zaraz któren jeden  to takie głupie pomysły Aqurat-owi podesłał  :E

Ok, i wszystko się zgadza, gdyż przy obecnym menu taka opcja jest jak najbardziej uzasadniona. Ja piszę o tym że menu powinno być tak zrobione aby takiej potrzeby nie było.

Porównaj np. menu konfiguracyjne (ustawienia programu) AM i TT. W TT jest pięć razy mniej opcji, a mimo to program działa wyśmienicie.  Podobnie ekran nawigacji - na obszarze mapy jedynie dwa ledwo widoczne przyciski zoomu, a dwu funkcyjnym przyciskiem jest sam pasek pilota, itd.

Oczywiście menu w TT też ma swoje wady, ale mi chodzi tylko o przykład. Uważam że nie sztuka podkładać do programu ilość tam funkcji i wodotrysków rozbudowywując przy okazji menu do tego stopnia, że w pewnym momencie trudno się w tym wszystkim połapać - sztuką jest zrobić program z mnogością funkcji przy jak najprostszym i przejrzystym menu.
Nawet "wielcy" producenci softu na PC idą w tym kierunku, wystarczy porównać obecne pakiety flagowe np. MS, Corela, czy AutoCada z tymi sprzed kilku lat menu mają prostsze, a funkcji przecież w nich nie ubyło tylko wprost przeciwnie.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #273 dnia: Lipiec 18, 2008, 09:11:21 »
Cytuj
Być może masz uszkodzoną instalację/kartę, zdefragmentowaną kartę, błędnie ustawione parametry GPS, zainstalowany soft, który gryzie się z AM oraz 100000 innych powodów.

No bez hec.

To nie hece, to brutalna codzienność.

Panowie, AM jest tego typu programem, że powinien swobodnie pracować na WinCE od 2.0 począwszy.
Oczywiście za wyjątkiem pluginów do today. Ale co do reszty to nie ma powodów aby zachowanie programu
zależało od sprzętu, na którym pracuje. To nie ten poziom abstrakcji.

Myślę, że nie wiesz o czym piszesz, biorąc pod uwagę mnogość urządzeń, ich GPSów, pamięci, ekranów, implementacji WM i Windows CE (każde urządzenie ma w zasadzie inny system). A mimo to AM działa na wszystkich urządzeniach od PocketPC 2003 poprzez CE 4.2 po PC. Nie chce mi się wierzyć, że nie chodzi poprawnie na Asusie 639, ale jeżeli tak jest, to zgłosić do supportu i myślę, że szybko to poprawią.
Gdyby to było takie proste, to iGO i AM na Symbiana już by dawno powstało, nie mówiąc o wersji PC większości programów navi.

*

Offline gps_am

  • *
  • 80
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #274 dnia: Lipiec 18, 2008, 09:17:23 »
Mam wrażenie że dużo użytkowników nie ma pojęcia o Miplo. Proponuję wejśc na www.miplo.pl, zarejestrowac się (wymagana legalna wersja AM ale z tym nie ma problemu bo wszyscy ją mamy) i juz masz dostęp do bazy agroturystycznej do pogotowia itp.

Tyle tylko, że z Miplo jest taki problem, że ściągnięcie danych to zadanie dla kogoś kto ma , i to raczen nie podstawowe, pojęcie o necie i PDA. Zajrzyj do działu Miplo, to zobaczysz w czym rzecz i ilu "zderza się ze ścianą".
Support Miplo albo ma wakacje, albo olewa sprawę (może mam pecha, ale nie dostałem odpowiedzi na żaden z 6 emaili, wysłanych od początku tego roku). Na stronie Miplo brak jasnych odpowiedzi (takich dla laika) na podstawowe problemy mogące wystąpić przy synchronizacji, a komunikaty błędów, jeśli już czytelne, kierują do szukania problemu nie tam gdzie on występuje. Jest informacja "coś blokuje dostęp", ale nigdzie nie ma sugestii o tym, że przyczyną może być serwer proxy. Mało kto zaś o tym wie, że można mieć dostęp do www, poczty i gier, ale proxy zablokuje pozostałe kanały (ile osób ma pojęcie o istnieniu jakichkolwiek kanałów?).
A tak poza tym, to życzę powodzenia w ustawieniu synchronizacji na PDA bez dostępu do netu, gdzie dostęp do karty z AM możliwy jest tylko przez AS. Inne programy nawigacyjne mogą być aktualizowane na każdym sprzęcie i na każdym rodzaju łącza. Nie wymagają też wiedzy specjalistycznej, a każdy mający jako takie pojęcie o obsłudze komputera i PDA sobie poradzi.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2008, 09:21:17 wysłana przez gps_am »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #275 dnia: Lipiec 18, 2008, 09:29:23 »
Cytat: UPX
3. Na PDA do nawigacji tylko WM6+ pliki mp3+player mp3 +nawigacja i tyle ( karty są zablokowane przed zapisem )

Właśnie podałeś powód dla którego AM nie będzie działać poprawnie. Każde uruchomienie programu będzie wyglądać
jak 'dziewicze', AM nie zapamięta żadnych ustawień, nie będzie historii wyszukiwania itd.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline plesniak

  • ***
  • 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: smart Media-System TomTom
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #276 dnia: Lipiec 18, 2008, 09:32:42 »
Osoby korzystające z PDA są dla mnie użytkownikami na tyle zaawansowanymi że poradzą sobie z zainstalowaniem miplosynca, a jak nie to niech porosza o to synka :D. Prawda jest taka że ma sz 100% racji. Co do supportu miplo to lepiej zapytać na forum niż  przez stronę miplo.
Jeśli chodzi o instalację bez dostępu do netu i dostępu przez AS to jest to rzeczywiście masakra. Instalacja AM Europe nigdy mi się nie udała przez AS (kiedyś poddałem się po 5 godzinach) obcenie jedyne wyjście to czytnik. Ale z drugiej strony jak ktoś nie potrafi obsługiwać Worda, photoshopa to korzysta z notatnika lub painta :)
Paweł

*

Offline redi

  • ****
  • 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad DUXO, Toshiba Encore
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #277 dnia: Lipiec 18, 2008, 09:43:35 »
Cytat: UPX
3. Na PDA do nawigacji tylko WM6+ pliki mp3+player mp3 +nawigacja i tyle ( karty są zablokowane przed zapisem )

Właśnie podałeś powód dla którego AM nie będzie działać poprawnie. Każde uruchomienie programu będzie wyglądać
jak 'dziewicze', AM nie zapamięta żadnych ustawień, nie będzie historii wyszukiwania itd.
Zgadza sie, ale w sumie jak SD zablokujesz to setting i data bedzie w katalogu my documents. Ja tam raz mialem jak wkladajac sobie zablokwalem. Odpila sie dziwczo poustawialem co trzeba i wyjmujac sd zauwazylem, ze zablokowaa po odblokowaniu poszlo ze starymi ustawieniami. Teraz uzywam profram w pda a mapy na sd.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #278 dnia: Lipiec 18, 2008, 09:58:47 »
Wczorajsze moje testy na trasie Łódź – Piotrków – Kraków – Nowy Sącz – Łódź  (ze sporą ilością kilometrów po każdym z tych miast) nasunęły mi dwie uwagi:

- Po pierwsze: kiedy w czasie chcę zmienić typ trasy (np. z optymalnej na szybką)  możemy to bezproblemowo zrobić, jednak po tej operacji „zeruje się” pasek postępu (trasa biegnie jak gdyby od nowa).  Uważam, że w takim przypadku warto by zachować ciągłość trasy i przy okazji paska postępu, choć zdaję sobie sprawę większej trudności w implementacji takiego sposobu podejścia do zagadnienia.

- Po drugie: funkcja ostrzegania o przekroczeniu dozwolonej prędkości powinna tak działać, aby pierwszy komunikat pojawiał się natychmiast po faktycznym przekroczeniu prędkości, a nie jak teraz po bliżej nie określonym czasie. Przykładowo: jeśli interwał czasowy komunikatu ostrzegawczego mamy ustawiony na 2 minuty, to po przekroczeniu dozwolonej prędkości pierwszy komunikat „zwolnij” możemy usłyszeć nawet po 2 minutach, a więc pożytek z takiego sposobu ostrzegania jest moim zdaniem wątpliwy.

W czasie testów na drugim urządzeniu pracowała AM5.07, co pozwoliło zauważyć, że AM 5.1 B2 znacznie częściej wyświetla komunikat „Rozglądam się” i częściej rekalkuluje trasę.

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #279 dnia: Lipiec 18, 2008, 10:06:21 »

- Po drugie: funkcja ostrzegania o przekroczeniu dozwolonej prędkości powinna tak działać, aby pierwszy komunikat pojawiał się natychmiast po faktycznym przekroczeniu prędkości, a nie jak teraz po bliżej nie określonym czasie. Przykładowo: jeśli interwał czasowy komunikatu ostrzegawczego mamy ustawiony na 2 minuty, to po przekroczeniu dozwolonej prędkości pierwszy komunikat „zwolnij” możemy usłyszeć nawet po 2 minutach, a więc pożytek z takiego sposobu ostrzegania jest moim zdaniem wątpliwy.


Też tak uważam.

*

Offline p360

  • ***
  • 310
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio p360 / 8gb / automapa 6.2
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #280 dnia: Lipiec 18, 2008, 10:21:57 »
Ktoś wie jak usunąć kategorię POI: B%|DY AM
BŁĘDY AM skasowałem a ta druga ma niedostępną opcję skasuj  :O
zawodowy kierowca...

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #281 dnia: Lipiec 18, 2008, 10:50:26 »
Coś się u Ciebie najwyraźniej pozajączkowało, usuń plik categories.data.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline p360

  • ***
  • 310
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio p360 / 8gb / automapa 6.2
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #282 dnia: Lipiec 18, 2008, 11:23:09 »
Coś się u Ciebie najwyraźniej pozajączkowało, usuń plik categories.data.
co skasuje się po usunięciu tego pliku? i jak to później przywrócić?

edit: Skasowałem wchodzę i  :O dalej to samo
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2008, 11:27:51 wysłana przez p360 »
zawodowy kierowca...

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #283 dnia: Lipiec 18, 2008, 11:29:28 »
Skasuje B%|DY  i sam się przywróci.
Sasować musisz być przy zamknietej AM.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2008, 11:31:31 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline MarcinM.

  • **
  • 139
  • NavRoad NR430 BT
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #284 dnia: Lipiec 18, 2008, 11:36:43 »
Osoby korzystające z PDA są dla mnie użytkownikami na tyle zaawansowanymi że poradzą sobie z zainstalowaniem miplosynca, a jak nie to niech porosza o to synka :D. Prawda jest taka że ma sz 100% racji. Co do supportu miplo to lepiej zapytać na forum niż  przez stronę miplo.
Jeśli chodzi o instalację bez dostępu do netu i dostępu przez AS to jest to rzeczywiście masakra. Instalacja AM Europe nigdy mi się nie udała przez AS (kiedyś poddałem się po 5 godzinach) obcenie jedyne wyjście to czytnik. Ale z drugiej strony jak ktoś nie potrafi obsługiwać Worda, photoshopa to korzysta z notatnika lub painta :)

Ja już swoją opinię o MiploSync wyraziłem. Nie jestem początkującym użytkownikiem komputera, a z pobraniem POI nie moge sobie dać rady, tzn. z samym pobraniem, to nie ma problemu, ale żeby te POI znalazły się w AM, to już nie ma takiej możliwości. I nikt mi nie powie, że powinno to wyglądać tak, że przerzucamy pliki z karty na komputer, z komputera na karte, w międzyczasie zmieniac nazwy plików, formatować kartę, podmieniać pliki, a takie rady można znaleźć na forum. U mnie nawet takie działanie nie przyniosło efektu, ale nawet jezeli w ten sposób udało by się to zrobić, to chyba to nie jest prosta czynność. Zaniosłem nawigację moim kolegom z firmy informatycznej i też się poddali. Skoro fachowcy po studiach informatycznych nie dają sobie rady to skończ opowiadać, że jest to takie super proste, że dziecko sobie z tym poradzi.
Że na niektórym sprzęcie działa to bez większego problemu, to ja wiem, ale zerknij ile osób mających sprzęt NavRoad nie może "przeskoczyć" problemu z pobraniem POI za pomocą MiploSync. Za każdym razem wywala komunikat, że nie można przeprowadzić optymalizacji pliku POI, bo jest za duży. I nie ważne, ile kategorii ściągnę, komunikat jest zawsze.
O takich rzeczach jak dublujące się kategorie, krzaczki zamiast znaków dialektycznych w nazwach kategorii to już nie wspominam, ale chyba nie tak to powinno wyglądać.
Niech sobie Miplo istnieje dla pasjonatów, betatesterów, ludzi robiących codziennie długie trasy, ale dla pozostałych powinna być duża baza POI wbudowana w AM aktualizowana wraz z mapami. Najlepiej robić to właśnie na podstawie zweryfikowanych POI z Miplo, jak dla mnie aktualizacja raz na kwartał jest zupełnie wystarczająca, komu mało to sięga do Miplo. Obecna baza POI w AM jest bardzo skromna, u mnie w mieście w którym jest chyba z 10 marketów zaznaczony jest chyba tylko jeden. A o takich pkt. jak apteki, przychodnie lekarskie, stacje benzynowe to lepiej nie wspominać. Zamiast zajmować się 3D, lepiej doprowadzić do końca numerację budynków i dojazdy do tych budynków (w Żorach do wielu bloków nie ma dojazdu :O), zrobić porządną bazę POI i poprawić sam program, zwłaszcza algorytmy wyznaczania tras.
NavRoad NR430 BT

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #285 dnia: Lipiec 18, 2008, 11:52:47 »
Cytat: MarcinM.
Ja już swoją opinię o MiploSync wyraziłem... Niech sobie Miplo istnieje dla pasjonatów, betatesterów ...

Bo patrzysz przez pryzmat specyficznego sprzętu, z którym faktycznie jest problem.

Cytat: MarcinM.
zrobić porządną bazę POI i poprawić sam program, zwłaszcza algorytmy wyznaczania tras.

Z tym ostatnim się nie zgadzam, algorytmy są już bardzo przyzwoite, to kategoryzacja dróg jeszcze jest daleka
od przyzwoitego poziomu i to najczęściej z jej powodu niektóre trasy są dziwnie wyznaczane.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline UPX

  • 28
  • Sprzęt: ASUS A639 / WM6
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #286 dnia: Lipiec 18, 2008, 11:53:56 »
Cytuj
Ad. 2 - czemu ma Pan wprowadzoną prędkość 4800 ? - przy wbudowanym sprzętowym GPS?! Proszę wprowadzić większą wartość odczytu (szybkości) GPS i sprawdzić czy problemy skaczącego auta występują.
pro
Ad. 3 - czemu karta jest zablokowana przed zapisem - tego nie rozumiem? Program jest na karcie (AM EU jak zrozumiałem) proszę więc spróbować przestawić bl
bokadę na pozycję odblokowano.

1. Jak napisałem mam ustawienia Auto co do prędkości GPS to zmienię to na na 57600
    ale gdzieś na forum czytałem że to właśnie powoduje to "rozglądam sie" i "wachlowanie mapą na postojach"
    a może w przyszłej instrukcji do nowej AM 5.1 zostało by to opisane ( co, kiedy, dlaczego trzeba zmieniać i w jakich sytuacjach
    a nie grzebanie na tym forum które coraz bardziej staje się supportem firmy wydającej AM)
    Instrukcja "obrazkowa" do iGO ma 88 stron języku ang w polskim miałaby ok 100 ale do AM jest a nie jedna kartka
    ( może to w celach marketingowych jaka to AM jest prosta w obsłudze - wystarczy tylko jedna kartka i wszystko
     po miesiącu pojawiła się instrukcja która niczego nie wyjaśnia i do tego zrobiona niechlujnie )
    
    Jeżeli jadę w trasę i to nie mam czasu bawić się w testy AM czy będzie działać lepiej czy gorzej po prostu ma działać jak inne programy
    a powinna działać nawet  lepiej
    Dla mnie jest zwykłe narzędzie pomagające w dojechaniu do danego miejsca a nie przedmiot pieszczenia i celebracji przed wyjazdem
    Najczęściej ustawiam punkt docelowy, trasa szybka i w drogę - zdaję się całkowicie na nawigację i CB
    
2. krata została zablokowana ( po skonfigurowaniu AM) ponieważ nie tylko ja byłem/jestem uzytkownikiem nawigacji AM
    a każdy z użytkowników ciągle coś zmieniał co drugiego wkurzało.

3. przy okazji jeżeli aktualna pozycja różni się od pozycji na mapie ( jest "opóźniona" ) to jak mam ustawić AM by to zniwelować
    zaznaczam że jest to tylko przy nawigacji na AM nie mam tego przy iGO8
    Czy beta-testerzy mogli by się na ten temat wypowiedzić jak to jest w w nowej wersji AM
    np testując zmiany różnych parametrów ( wprowadzając nawet bzdurne wartości ale dostępne z poziomu menu automapy) i co się wtedy dzieje z nawigacją.
    Test polegąjce na sprawdzaniu czy w danej miejscowości są wieżowce czy ich nie ma są wtórne dla działania programu    
      
Co do instalacji AM to czy nie mogło być tak że przegrywam cały program na SD wkładam SD do PDA (uruchamiam program instalacyjny AM
z poziomu PDA) łączę się z serwerm AM i robię rejestrację wtedy instalacja trwała by może 15...20 min a nie jak u mnie 6 godzin.
(opcja instaluj na karcie SD u mnie jest nieaktywna w programie instalacyjnym)  
Wiem ze to są zabezpieczenia antypirackie ale to nie powinno utrudniać pracy zwykłym legalnym uzytkownikom AM
i to cholerne ściąganie "aktualizacji" w postaci całego programu ( 1.5 Gb co przy łaczy 1 Mb trochę trwa po to aby usunąć jakąś wadę pomijam nowe mapy,
brak informacji dlaczego jest to wymagane i komu potrzebne) zamiast poprawek lub wręcz plików do podmiany
Znajomi tylko się z tego śmieją nie dość że program kosztował 600,- PLN to pirat z instalacją ma mniejsze problemy
bo sciąga gotowy program wgrywa na kartę i już ma gotowy do nawigacji i do tego aby pojechać na dzień do Niemiec nie potrzebuje całej mapy Europy



 

  

  

  
    
    

*

Offline p360

  • ***
  • 310
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio p360 / 8gb / automapa 6.2
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #287 dnia: Lipiec 18, 2008, 11:54:27 »
Skasuje B%|DY  i sam się przywróci.
Sasować musisz być przy zamknietej AM.
kasowalem i przez AS i przez PDA
niestety przy uruchamianiu pokazuje reorganizacja plikow wczytywanie, wchodzię w POI i... dalej mam błędy w pajączkach
zawodowy kierowca...

*

Offline plesniak

  • ***
  • 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: smart Media-System TomTom
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #288 dnia: Lipiec 18, 2008, 12:10:03 »
Co do instalacji AM to czy nie mogło być tak że przegrywam cały program na SD wkładam SD do PDA (uruchamiam program instalacyjny AM
z poziomu PDA) łączę się z serwerm AM i robię rejestrację wtedy instalacja trwała by może 15...20 min a nie jak u mnie 6 godzin.
(opcja instaluj na karcie SD u mnie jest nieaktywna w programie instalacyjnym)

Z jakiej wersji AM korzystasz? Mam Asusa 696 czyli sprzęt niewiele różniący się od Twojego. Mam zainstalowanego Active sync 4.5 i to wystarcza żeby opcja instalacji na karcie SD była aktywna. Jedynym warunkiem jest chyba to że czytnik musi być czytnikiem zewnętrznym (tak jak u mnie) znajomemu nie wyświetla się instalacja na czytniku z tym że on ma czytnik wbudowany w  kompa. Jeśli tak jest jak pisze to zakup za 6 zł czytnik kart SD podłączany do USB, drugim kablem podłącz PDA i powinien Ci się wyświetlic wariant instalacji na karcie SD, Przed chwila instalowałem AM Europe i cała instalacja trwała 10 minut.
Paweł

*

Offline UPX

  • 28
  • Sprzęt: ASUS A639 / WM6
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #289 dnia: Lipiec 18, 2008, 12:43:23 »
Cytuj
Z jakiej wersji AM korzystasz? Mam Asusa 696 czyli sprzęt niewiele różniący się od Twojego. Mam zainstalowanego Active sync 4.5 i to wystarcza żeby opcja instalacji na karcie SD była aktywna. Jedynym warunkiem jest chyba to że czytnik musi być czytnikiem zewnętrznym (tak jak u mnie) znajomemu nie wyświetla się instalacja na czytniku z tym że on ma czytnik wbudowany w  kompa. Jeśli tak jest jak pisze to zakup za 6 zł czytnik kart SD podłączany do USB, drugim kablem podłącz PDA i powinien Ci się wyświetlic wariant instalacji na karcie SD, Przed chwila instalowałem AM Europe i cała instalacja trwała 10 minut

Dzieki za info tego nie wiedziałem ( mam czytnik SD wbudowny w komputer), próbowałem też podłączyć też PDA w trybie urządzania masowego
ale bez efektu - na to nie wpadłem . Jeszcze raz dzieki.
A swoją drogą co przeszkadza instalacji AM czytnik w komputerze ( piłeczka do ogródka do twórców AM i do sprawdzenia prze Kolegów beta-testerów czy
AM widzi czytniki wbudowane w komputer ) .
6 PLN to nie majątek ale dlaczego mam dokupować dodatkowy czytnik tylko po to aby zainstalować szybko AM
przecież już mam czytnik wbudowny  (też podłączony też do portu USB - który jakość innym programom nie przeszkadza)
Jeżeli  AM wymaga czytnika zewnętrznego to nich AM dodaje swój czytnik do instalacji AM 6 PLN do 600 PLN to grosze.
lub wyklepie informację o takim wymaganiu w wymaganiach sprzętowych

*

Offline MarcinM.

  • **
  • 139
  • NavRoad NR430 BT
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #290 dnia: Lipiec 18, 2008, 12:46:17 »
Cytat: MarcinM.
Ja już swoją opinię o MiploSync wyraziłem... Niech sobie Miplo istnieje dla pasjonatów, betatesterów ...

Bo patrzysz przez pryzmat specyficznego sprzętu, z którym faktycznie jest problem.

Cytat: MarcinM.
zrobić porządną bazę POI i poprawić sam program, zwłaszcza algorytmy wyznaczania tras.

Z tym ostatnim się nie zgadzam, algorytmy są już bardzo przyzwoite, to kategoryzacja dróg jeszcze jest daleka
od przyzwoitego poziomu i to najczęściej z jej powodu niektóre trasy są dziwnie wyznaczane.

Ad.1 Sprzęt jest moze i specyficzny, bo przez długi czas nie było wogóle możliwości korzystania na nim z Miplo, ale obecnie czarno na białym jest napisane na stronie Miplo, że powinno to działać. No ale sam zauważasz, że problem istnieje  :ok:

Ad.2 No może masz racje, bo w temacie AM na pewno jesteś bardziej biegły ode mnie, ale chodzi mi dokładnie o to, że jak mi wyznaczyło trasę szybką w moim mieście, to wedle tego musiałbym zawracać na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, a jest to w tych miejscach zabronione.
NavRoad NR430 BT

*

Offline gps_am

  • *
  • 80
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #291 dnia: Lipiec 18, 2008, 12:57:53 »
Cytat: MarcinM.
Ja już swoją opinię o MiploSync wyraziłem... Niech sobie Miplo istnieje dla pasjonatów, betatesterów ...

Bo patrzysz przez pryzmat specyficznego sprzętu, z którym faktycznie jest problem.

Ja mam A201, sprzęt chyba do specyficznych nie należy. Internet mam po HR, ale po zainstalowaniu AM już nie (typowa przypadłość A201). By ściągnąć pliki z Miplo muszę zrobić szereg czynności, z którymi nie poradzi sobie osoba bez jako takiego przygotowania. Laptop muszę odłączyć od "kabla", bo proxy (a nie ma o tym słowa na miplo.pl) blokuje dostęp, podpiąć do laptopa komórkę, zainstalować miplosynca, na laptopie i ściagnąć dane, z podpiętym PDA na USB, ale w PDA muszę ustawić bezpośredni dostęp z USB do karty. Pili ściagane są na laptopa i potem muszę przerzucić na PDA. W ostatnim kroku ustawić kartę na normaly dostęp i odpalić na PDA AM i zaimportować punkty z plików miplo (w wersji do 5.0 wystarczyło je tylko przegrać). To jest prosty sposób?
Do TomTom'a sciągam pliki z netu, wgrywam do katalogu z mapą i koniec. TTN sam znajduje i wyświetla kategorie.
Garmin wraz z mapą daje więcej punktów, niż jest na miplo we wszystkich kategoriach, a punkty zebrał producent mapy, a nie użytkownicy.
Nie chodzi o dyskredytowanie AM, bo wymienione wyżej programy mają inne niedoskonałości, które w moim przypadku czynią je bezuzytecznymi (przy wyjazdach krajowych), ale jeśli porównać funkcje nawigacji punkt-punkt wraz z informacjami drogowymi, to wydaje się, że para poszła nie w ten gwizdek. Przykład - ostrzeganie - zbliżam się do drogi poprzecznej i odzywa mi się ostrzeżenie o ograniczeniu prędkości ... na drodze biegnacej równolegle do mnie interesujacej, a między nimi jest kanał. Nie dość, że trasa nie prowadzi przez tamtą ulicę, to jeszcze wjazd na nią wymaga przejechania przez most 5 km dalej. I to tak działa "od zawsze".


Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #292 dnia: Lipiec 18, 2008, 13:35:40 »
Witam
Przy problemach z wczytaniem POI w wersji 5.07 powinien pomóc telefon do pomocy Automapy, należy prosić o link do wersji 5.09.
W tej wersji Automapa wczytuje bezproblemowo nawet duże pliki POI.
Pozdrawiam
Artur

*

Offline UPX

  • 28
  • Sprzęt: ASUS A639 / WM6
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #293 dnia: Lipiec 18, 2008, 13:37:20 »
jeszcze raz wrócę do tematu 3D + budynki w AM - zerknijcie pod link poniżej
http://www.pdafun.net/
A może tak w AM udostępnić GoogleMap zamiast tworzenia swoich budynków

*

Offline plesniak

  • ***
  • 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: smart Media-System TomTom
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #294 dnia: Lipiec 18, 2008, 13:50:28 »
A może by tak warto zerknąc na odwzorowanie budynków w AM i porównac z Google Map?? Odwzorowanie budynków w Google map to same krzywe wieże w Pizie
Napisane: Lipiec 18, 2008, 13:49:00
Przy problemach z wczytaniem POI w wersji 5.07 powinien pomóc telefon do pomocy Automapy, należy prosić o link do wersji 5.09.
W tej wersji Automapa wczytuje bezproblemowo nawet duże pliki POI.

Link lezy na forum. WYstarczy pisac w wyszukiwarkę :0 Nie trzeba nigdzie dzwonić. :)
Paweł

*

Offline voyager

  • **
  • 120
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hey! It compiles! Ship it!
  • Sprzęt: MIO P560 +AM 6.11e  PL ; TF101; i8260 + AM 1.4.2
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #295 dnia: Lipiec 18, 2008, 13:51:19 »
Cytuj
Ad. 2 - czemu ma Pan wprowadzoną prędkość 4800 ? - przy wbudowanym sprzętowym GPS?! Proszę wprowadzić większą wartość odczytu (szybkości) GPS i sprawdzić czy problemy skaczącego auta występują.
pro
Ad. 3 - czemu karta jest zablokowana przed zapisem - tego nie rozumiem? Program jest na karcie (AM EU jak zrozumiałem) proszę więc spróbować przestawić bl
bokadę na pozycję odblokowano.

1. Jak napisałem mam ustawienia Auto co do prędkości GPS to zmienię to na na 57600
    ale gdzieś na forum czytałem że to właśnie powoduje to "rozglądam sie" i "wachlowanie mapą na postojach"
    a może w przyszłej instrukcji do nowej AM 5.1 zostało by to opisane ( co, kiedy, dlaczego trzeba zmieniać i w jakich sytuacjach
    a nie grzebanie na tym forum które coraz bardziej staje się supportem firmy wydającej AM)
    Instrukcja "obrazkowa" do iGO ma 88 stron języku ang w polskim miałaby ok 100 ale do AM jest a nie jedna kartka
    ( może to w celach marketingowych jaka to AM jest prosta w obsłudze - wystarczy tylko jedna kartka i wszystko
     po miesiącu pojawiła się instrukcja która niczego nie wyjaśnia i do tego zrobiona niechlujnie )
   
    Jeżeli jadę w trasę i to nie mam czasu bawić się w testy AM czy będzie działać lepiej czy gorzej po prostu ma działać jak inne programy
    a powinna działać nawet  lepiej
    Dla mnie jest zwykłe narzędzie pomagające w dojechaniu do danego miejsca a nie przedmiot pieszczenia i celebracji przed wyjazdem
    Najczęściej ustawiam punkt docelowy, trasa szybka i w drogę - zdaję się całkowicie na nawigację i CB

Zmiana prędkości portu z 4800 na 57600 nie powinna nic dać. Nawet gdy w AM idiotyczny parametr
'Częstotliwość odczytu portu GPS' ustawisz poniżej 1s. To GPS wypluwa dane z się i AM nic do tego jak często
czyta port. Częściej danych nie o trzyma. Może gubić dane jeżeli będzie pytał zbyt rzadko. To faktycznie może
powodować 'rozglądanie'. To jest tak samo, jakby znikał sygnał GPS.
Ale takie zachowanie się AM wynika z błędnej konstrukcji programu.

Cytuj
3. przy okazji jeżeli aktualna pozycja różni się od pozycji na mapie ( jest "opóźniona" ) to jak mam ustawić AM by to zniwelować
    zaznaczam że jest to tylko przy nawigacji na AM nie mam tego przy iGO8
    Czy beta-testerzy mogli by się na ten temat wypowiedzić jak to jest w w nowej wersji AM
    np testując zmiany różnych parametrów ( wprowadzając nawet bzdurne wartości ale dostępne z poziomu menu automapy) i co się wtedy dzieje z nawigacją.
    Test polegąjce na sprawdzaniu czy w danej miejscowości są wieżowce czy ich nie ma są wtórne dla działania programu     

Jest taki parametr, też nie wiedzieć czemu, bo to powinno być z defaultu,  a nazywa się 'uwzględnij pokazując
pozycje'

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #296 dnia: Lipiec 18, 2008, 14:02:08 »
Zrobiło się trochę OT ale ponieważ pojawiła się wypowiedź odnoście instalacji i użycia Miplosync przez zwykłego użytkownika to wypowiem moje zdanie. Moim zdaniem instalacja i aktywacja miplosync-a powinna być zintegrowana z instalacją AM jako opcja do wyboru.
Nie ma idealnego rozwiązania ale to by wiele uprościło....

Pozdrawiam
ISTQB Certified Tester

*

Offline plesniak

  • ***
  • 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: smart Media-System TomTom
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #297 dnia: Lipiec 18, 2008, 14:05:40 »
Krótko pisząc Miplosync i Miplo loc powinien byc integralną częścią AM, w końcu ikonki są.
Paweł

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #298 dnia: Lipiec 18, 2008, 14:18:33 »
jeszcze raz wrócę do tematu 3D + budynki w AM - zerknijcie pod link poniżej
http://www.pdafun.net/
A może tak w AM udostępnić GoogleMap zamiast tworzenia swoich budynków

Czy komuś z Was podczas nawigacji w ogóle przydają się te budynki 3D? Mnie akurat tylko przeszkadzają.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 5.1 beta 2
« Odpowiedź #299 dnia: Lipiec 18, 2008, 14:48:30 »
Osobiście mam je trwale wyłączone, oglądam je tylko na potrzeby testów.
Uważam, że pojedyncze charakterystyczne dla danego miasta budowle, za to porządnie zwizualizowane
(jak w iGO) to znacznie lepszy pomysł, ( np. katowicki Spodek jest w AM ordynarną tortownicą  :evil: )
ale mimo to że lepszy, to i tak MZ zbędny, bo nawigacyjnie słabo przydatny...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free