AM 5.1 beta - testy rozpoczęte

  • 405 Odpowiedzi
  • 104812 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #150 dnia: Lipiec 12, 2008, 21:37:11 »
....Rozumiem, że nie próbowałeś porównać mapy Emapy dla iGO?
Swoją drogą - jak reagują ludzie na auto z trzema GPSami na kokpicie?
A tak zupełnie na marginesie, to graficznie na tych trzech urządzeniach najlepiej jednak wygląda Auto Mapa.

1. Ze znanych względów świadomie Emape omijam z daleka.
2. Ludzie jak ludzie, ale policjantowi (podczas rutynowej kontroli) piętnaście minut opowiadałem co i jak. Bardzo go temat zainteresował.
3. Też uważam że nasza AM prezentuje się bardzo dobrze graficznie na tle konkurencji.
Napisane: Lipiec 12, 2008, 21:08:15
...... zablokowanie zmian funkcji wskaźników cyfrowych – teraz klikniecie na nich nie powoduje zmiany ich funkcji ...

Nic takiego nie zauważyłem - możesz to rozwinąć?

Cytuj
Nadal brakuje jednak:
- przeniesienia paska postępu z pionu do poziomu i zmiana jego kolorystyki na bardziej czytelną (np. żółtą);

Podpisuje sie rękami i nogami ....  :grin:

Cytuj
... przycisk własnego menu jest zbyteczny skoro to samo mamy po kliknięciu na ekran (obszar mapy);

To zależy co i jak sobie sam zaprogramujesz.

Cytuj
... czy nie lepiej by było żeby główne menu było dostępne po kliknięciu na dowodny obszar mapy (jak teraz „moje menu”), a „moje menu” żeby było pod opcjonalnym przyciskiem na ekranie (tam gdzie teraz jest „menu główne”)  widocznym tylko wtedy gdy ktoś w ogóle zaprogramuje sobie własne menu?

Nie było by dobrze, bo jaka kolwiek operacja na ekranie włączała by menu, co by bardziej irytowało niż poprawiało funkcjonalność.
Dla próby możesz sobie zaprogramować pokazywanie menu po dotknięciu w ekran - masz taką możliwość (menu/ustawienia/przyciski; menu: mapa - nawigacja)

Następnym razem zapodaj sobie AM oryginalną i drugą z wgranymi poprawkami mojej wersji "widmo" - sprawdź funkcjonalność mojego rozwiązania  :ok:

1. W poprzedniej wersji kliknięcie pola np. z wartością chwilowej prędkości zmieniało jego funkcję na inną - teraz nie zmienia, kliknięcie niczego nie powoduje (przynajmniej u mnie tak jest).

2. Darek, dużo piszesz o tym co można poustawiać w konfiguracji menu i co dają alternatywne skórki - ja to wszystko wiem, ale oczekuję (podobnie jak tysiące innych klientów), że pewne funkcjonalności w takim programie są na dzień dobry, a nie po wielogodzinnym grzebaniu w sofcie. Zwróć uwagę, że ja testy zawsze robię na ustawieniach fabrycznych, ewentualnie z minimalnymi modyfikacjami). Co nie znaczy że na takich ustawieniach później jeżdżę bo tak nie jest.


Napisane: Lipiec 12, 2008, 21:17:53
Dopiszę jeszcze o innym dość irytującym mnie błędzie który powrócił u mnie na HP6915, a który raz już wspólnie z twórcami AM poprawialiśmy przy betatestach 4.x. Otóż po starcie programu nie znika górny pasek systemowy windows. Rozwiązaniem jest minimalizacja aplikacji automapy i jej ponowne uruchomienie.

Inna ciekawostka, to odebranie rozmowy telefonicznej podczas nawigowania z AM 5.1, po jej zakończeniu automatycznie uruchamiał mi się.... TomTom  :D
Jednak wystarczało go wyłączyć i po spawie. Ale to wcale nie musi być wina AM tylko TT, który w wersji 7 nie specjalnie spisuje się na smartfonach z WM5 i 6.


I pewien problem nie związanych z sama jazdą:

Wyznaczanie trasy np. z  Łodzi do Międzyzdrojów (w dwóch wariantach – szybka i optymalna). W obu przypadkach nie chcę jechać drogami płatnymi i program lojalnie mnie o to pyta, więc zaznaczam omijaj i klikam „Przelicz”. Program przelicza trasę i ponownie pyta mnie o to samo. Przy wyliczaniu trasy szybkiej w sumie zapytał mnie cztery razy, przy trasie optymalnej dwa razy.
Następnego dnia ponownie wyznaczam te same trasy i pytanie o przeliczanie poda tylko jeden raz, czyli wszystko jest ok. Jednak dwa dni później sytuacja się powtarza i ponownie przy wliczaniu szybkiej trasy pytanie pada aż czterokrotnie. Nie znalazłem reguły która rządzi tym zjawiskiem. Dodam tylko że długości tras bez względu na występowanie zjawiska są takie same:

a) z pomijaniem dróg płatnych
- szybka:  508 km  /  7:42
- optymalna:  506 km  /  7:45
- krótka:  492 km  /  8:23

b) bez pomijania dróg płatnych
- szybka:  522 km  /  7:01
- optymalna:  496 km  /  7:07
- krótka:  492 km  /  8:23

Przy okazji zwracam uwagę na te wyliczenia:

bez pomijania dróg płatnych
- optymalna:  496 km  /  7:07
- krótka:  492 km  /  8:23


różnica w odległości tylko cztery kilometry, a jednak ciut krótsza trasa jest wolniejsza aż o 1 godzinę i 16 minut!
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2008, 12:22:25 wysłana przez emisiu »

*

Offline Darek_Foto

  • *****
  • 1630
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fotografia ślubna Kraków
  • Sprzęt: HTC HD2, LeEco MAX2
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #151 dnia: Lipiec 13, 2008, 13:45:40 »
1. W poprzedniej wersji kliknięcie pola np. z wartością chwilowej prędkości zmieniało jego funkcję na inną - teraz nie zmienia, kliknięcie niczego nie powoduje (przynajmniej u mnie tak jest).

 :O U mnie po kliknięciu w każde pole pilota nadal zmienia informację na dowolną inną.

Cytuj
2. Darek, dużo piszesz o tym co można poustawiać w konfiguracji menu i co dają alternatywne skórki - ja to wszystko wiem, ale oczekuję (podobnie jak tysiące innych klientów), że pewne funkcjonalności w takim programie są na dzień dobry, a nie po wielogodzinnym grzebaniu w sofcie. Zwróć uwagę, że ja testy zawsze robię na ustawieniach fabrycznych, ewentualnie z minimalnymi modyfikacjami). Co nie znaczy że na takich ustawieniach później jeżdżę bo tak nie jest.

Chodzi o porównianie wersji na ustawieniach fabrycznych z moja wersją przerobioną (wygoda, intuicyjność itp.).
Trochę koresponduję z supportem, zgłaszam im moje propozycje modyfikacji i chciałbym je podeprzeć opiniami innych osób.
Dariusz B.
Skórki do AutoMapy dla WM, WinCE, PC: http://www.automapa.darekfoto.pl/

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #152 dnia: Lipiec 13, 2008, 13:50:14 »
Tylko co z tej korespondencji wynika skoro zmian w 5.1 nie wprowadzono? Praktycznie jesteśmy na tym forum jednomyślni, że pewne zmiany należy wprowadzić, piszemy o tym od dawna, a zmian tych nie ma.

Pominąłem jeszcze modyfikację strzałki najbliższego manewru która w AM jest biała, a wystarczy spojrzeć jak czytelnie prezentuje się w takiej wersji (lekko 3D) jak w iGo pomimo mniejszego ekranu (2,8").

.

O strzałce następnego manewru już nie wspomnę, bo to pewnie nieco dalsza przyszłość w AM.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2008, 13:58:49 wysłana przez emisiu »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #153 dnia: Lipiec 13, 2008, 19:58:55 »
Cytat: Darek_Foto
Cytat: emisiu
1. W poprzedniej wersji kliknięcie pola np. z wartością chwilowej prędkości zmieniało jego funkcję na inną - teraz nie zmienia, kliknięcie niczego nie powoduje (przynajmniej u mnie tak jest).

 :O U mnie po kliknięciu w każde pole pilota nadal zmienia informację na dowolną inną.
Hihihi, obaj macie rację i obaj się mylicie :)
Te funkcje można zmieniać, ale tylko wtedy kiedy są włączone przyciski ekranowe (te półprzezroczyste)
Tak samo w wersji 5.0 jak w 5.1
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #154 dnia: Lipiec 13, 2008, 20:05:05 »
O kurcze, na to nie wpadłem - a już się cieszyłem...  :smile:

*

Offline Krakus

  • ****
  • 632
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #155 dnia: Lipiec 13, 2008, 20:12:53 »
O strzałce następnego manewru już nie wspomnę, bo to pewnie nieco dalsza przyszłość w AM.

A po co? Kilka programów to ma, i nie widzę większej użyteczności.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #156 dnia: Lipiec 13, 2008, 20:37:54 »
Próbowałeś jeździć kiedyś po ciasnych uliczkach np. Barcelony, miasteczek Chorwacji lub Włoch? Dopiero tam się docenia tę funkcje, ale na naszych rodzimych starówkach też. Dla mnie to bardzo  użyteczna funkcja.

*

Offline anndi

  • *
  • 97
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #157 dnia: Lipiec 13, 2008, 21:24:18 »
Używam AM w pracy od wersji 3.9 i stwierdzam, że jest to program bardzo dobrze napisany technicznie. Natomiast strona estetyczna – FATALNA. Ten program nigdy nie miał SMAKU. Grafika zawsze była FATALNA. Ustawienie głównych dróg w mieście kolorem ciemnoczerwonym daje wyznaczoną trasę jazdy jako kolor ciemnoniebieski – te dwa kolory w dzień i w słońcu są nie do rozróżnienia – NIEDOPUSZCZALNE. Grafika po prostu MĘCZY.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #158 dnia: Lipiec 13, 2008, 21:40:59 »
A działa wam przeglądanie mapy trasy? Jeśli tak, to jak to robicie? Bo u mnie metoda przeciągania rysikiem na mapie nie jest w 100% pewna. Powoduje czasami małe zwiechy.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2008, 21:45:53 wysłana przez emisiu »

*

Offline Darek_Foto

  • *****
  • 1630
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fotografia ślubna Kraków
  • Sprzęt: HTC HD2, LeEco MAX2
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #159 dnia: Lipiec 13, 2008, 21:46:46 »
A działa wam przeglądanie mapy trasy? Jeśli ta, to jak to robicie?
Nie wiem o co Ci chodzi dokładnie, ale jeśli przesuniesz rysikiem po ekranie w trakcie nawigacji to jesteś w trybie przeglądania mapy,
ewentualnie jak klikniesz w strzałkę manewru w pilocie w trakcie nawigacji to zobaczysz całą wyznaczoną trasę.
Dariusz B.
Skórki do AutoMapy dla WM, WinCE, PC: http://www.automapa.darekfoto.pl/

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #160 dnia: Lipiec 13, 2008, 21:49:02 »
Darku, zdążyłeś odpowiedzieć zanim dokończyłam poprawiać post (burza mi przeszkadza w normalnym pisaniu).

----------------------------------------------


Tak sobie testuję to przeglądanie mapy wyznaczonej trasy i doszedłem do wniosku że bardzo wygodne by było gdybyśmy w opcji:

Menu -> trasa -> pokaż całą

automatycznie przechodzili do funkcji swobodnego przeglądania mapy trasy (z przesuwaniem mapy, zmianą skali, itd.). W chwili obecnej klikniecie na mapie powoduje jedynie powrót do trybu nawigacji.

Przecież o wiele wygodniej jest rozpocząć analizowanie mapy trasy jeśli zaczynamy to robić od widoku całej trasy, a nie miejsca w którym aktualnie ustawi nas gps i to przy dużym powiększeniu (tak mamy w trybie nawigacji).

Funkcja „pokaz cała trasę” praktycznie nic teraz nie daje, bo co mi widoku 3/4 Polski z narysowaną niebieska krechą biegnącą gdzieś tam w okolicach Poznania. Natomiast ta funkcja jako wstęp do dokładnego obejrzenia przebiegu trasy nadaje się idealnie, tylko nazywać się powinna wtedy np. „pokaż mapę trasy”.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2008, 22:08:54 wysłana przez emisiu »

*

Offline mikolajek

  • **
  • 223
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...no bo co w końcu, kurczę blade!
    • Fraud
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #161 dnia: Lipiec 13, 2008, 22:57:37 »
Czy ktoś może wie, czy wersja 5.1 wreszcie ma zaktualizowaną Ochotę w Wawie?

Nie śmiałbym prosić o nowe osiedla, ale takie które istnieją już 6-7 lat mogłyby wreszcie tam się pojawić.
Przykład - Włodarzewska 51A-F - droga wewnętrzna jest od ponad 9 lat...

Na targeo mamy tak:


A w rzeczywistości (i na GPMapie ;) ) tak:

*

Offline Wiceq

  • **
  • 121
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 6S PLUS (iAM)
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #162 dnia: Lipiec 14, 2008, 08:02:39 »
Czy ktoś może wie, czy wersja 5.1 wreszcie ma zaktualizowaną Ochotę w Wawie?

Nie śmiałbym prosić o nowe osiedla, ale takie które istnieją już 6-7 lat mogłyby wreszcie tam się pojawić.
Przykład - Włodarzewska 51A-F - droga wewnętrzna jest od ponad 9 lat...

Na targeo mamy tak:


A w rzeczywistości (i na GPMapie ;) ) tak:


A w AM tak:



W.

*

Offline mikolajek

  • **
  • 223
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...no bo co w końcu, kurczę blade!
    • Fraud
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #163 dnia: Lipiec 14, 2008, 09:54:53 »
No to tak samo jak w Targeo, prawda? ;)

Co do numeracji budynków, to chylę czoła, bo żadna z dotychczas testowanych przeze mnie map nie ma takie dokładności, a już na pewno nie w tym rejonie. Żeby jeszcze tylko brakujące drogi podorabiać, to już byłoby superowo!

A brakuje tych:


Dodam jeszcze, że nieco wyżej na mapie - Drawska nie jest przejezdna na całej długości, chyba że ktoś dysponuje bojowym wozem piechoty :D

*

Offline Wiceq

  • **
  • 121
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 6S PLUS (iAM)
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #164 dnia: Lipiec 14, 2008, 10:28:10 »
No to tak samo jak w Targeo, prawda? ;)

Co do numeracji budynków, to chylę czoła, bo żadna z dotychczas testowanych przeze mnie map nie ma takie dokładności, a już na pewno nie w tym rejonie. Żeby jeszcze tylko brakujące drogi podorabiać, to już byłoby superowo!

Dodam jeszcze, że nieco wyżej na mapie - Drawska nie jest przejezdna na całej długości, chyba że ktoś dysponuje bojowym wozem piechoty :D

Zrób ślady i zgłoś wszystko do suportu, inaczej się nigdy nie doczekasz tych uliczek ...

*

Offline mikolajek

  • **
  • 223
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...no bo co w końcu, kurczę blade!
    • Fraud
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #165 dnia: Lipiec 14, 2008, 11:13:20 »
Tak wiem, ale szczerze mówiąc liczyłem na wsparcie kogoś z sąsiedztwa...

Nie dlatego, że jestem leniwy, ale dlatego, że jako stary user GPMapy mam póki co małe obycie z AM. Ale nie poddaję się i walczę! :ok:

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #166 dnia: Lipiec 14, 2008, 11:24:45 »
Te funkcje można zmieniać, ale tylko wtedy kiedy są włączone przyciski ekranowe (te półprzezroczyste)
Tak samo w wersji 5.0 jak w 5.1
Marek ma rację...

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2008, 21:14:23 wysłana przez Puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #167 dnia: Lipiec 14, 2008, 12:03:24 »
Cytat: emisiu
2. Pokrycie map jest nieco lepsze jeśli chodzi o siatkę dróg (5.1 vs 5.0), jednak jeszcze dalekie od tego co oferuje mapa TA w TT lub iGo

Nie bardzo rozumiem, piszesz że siatka dróg w AM jest generalnie dużo słabsza od tej w najnowszych TT i iGO?
Możesz wskazać trochę przykładów z różnych rejonów?

Cytat: emisiu
Tak sobie testuję to przeglądanie mapy wyznaczonej trasy i doszedłem do wniosku że bardzo wygodne by było gdybyśmy w opcji:
Menu -> trasa -> pokaż całą
automatycznie przechodzili do funkcji swobodnego przeglądania mapy trasy (z przesuwaniem mapy, zmianą skali, itd.). W chwili obecnej klikniecie na mapie powoduje jedynie powrót do trybu nawigacji...

Będę przeciwnikiem takiego rozwiązania, bo bardzo sobie cenię ten błyskawiczny powrót do trybu nawigacji.
Tym bardziej, że efekt którego oczekujesz można uzyskać zaledwie jednym ruchem przesunięcia palca po ekranie mapy
(przed wyborem funkcji 'Pokaż całą').
A to dlatego, że powrót do trybu nawigacji działa tylko wtedy, jeśli wcześniej było aktywne śledzenie pozycji,
w trybie z wyłączonym GPS oraz po wyłączeniu śledzenia pozycji możesz swobodnie przeglądać mapę.

Co więcej, ja się zastanawiam, czy tej funkcji z menu w ogóle nie wyrzucić - z tego powodu,
że obecnie ten sam efekt szybciej uzyskamy
przez 2-krotne stuknięcie w ikonę manewru (lub odległości do manewru) na pilocie.
'Pokaż całą' dubluje tę funkcję, a jest przynajmniej 2x trudniej (głębiej) dostępna: Menu -> Trasa -> nast. strona -> Pokaż całą
Jedynym powodem, który mnie wstrzymuje jest możliwość nawigacji z wyłączonym pilotem, tylko wg strzałek na mapie.
Wtedy ta funkcja nie byłaby bezpośrednio dostępna, choć z drugiej strony nadal dostęp do niej byłby krótszy niż obecnie przez Menu:
Przytrzymać 'rączkę' (czyli włączyć pilota) i 2x stuknąć.

A skoro już jesteśmy przy upraszczaniu obsługi i usuwaniu nadmiarowych funkcji, to kandydatem nr1 jest dla mnie funkcja:
Menu -> Prowadź do -> nast. strona -> Punkt z mapy
Nigdy w życiu (poza testowaniem) z niej nie korzystałem, ta funkcja tylko wywołuje tak okrężną drogą menu kontekstowe
dla punktu wskazanego wcześniej na mapie, a przecież menu kontekstowe jest dostępne bezpośrednio z mapy.

No i jeszcze kwestia nazewnictwa, nazwa 'Prowadź do' wybitnie mi tu nie pasuje, znacznie lepszą nazwą byłoby MZ 'Znajdź'.
Przecież to menu w 90% do tego właśnie służy, a stricte jako 'Prowadź do' działa wyłącznie w połączeniu z 'Dom' i 'Praca'.

Napisane: 14-07-2008, 11:56:54
Cytat: Wiceq
Zrób ślady i zgłoś wszystko do suportu, inaczej się nigdy nie doczekasz tych uliczek ...

Dokładnie tak, tym bardziej że przecież wszystkie te uliczki są na mapie, jedyne czego brak
to dojazdy do do poszczególnych budynków czy klatek schodowych.
Przy adresach punktowych te kilkunasto-kilkudziesieciometrowe odcinki mają naprawdę marginalne znaczenie dla nawigacji.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #168 dnia: Lipiec 14, 2008, 12:19:55 »
W weekend pojechałem z AM 5.1 na Mazury i szczęśliwie wróciłem do domu.

Poza uwagami już tu wymienianymi mam też następujące:

- program potrafi omijać niektóre fotoradary (nie działa ostrzeżenie) i nie jest to związane z jakimiś specyficznymi warunkami ich instalacji (odległość od drogi, kąt).
- po zjechaniu z wytyczonej drogi na drogę niższej kategorii, pomimo ustawienia >pomijaj drogi o klasie - nie pomijaj, oraz unikaj zawracania nadkładając 1 km program potrafi przez kilkanaście km kazać zawrócić do drogi z której się zjechało (przykład na trasie Ruciane + Warszawa na odcinku Kolno - Ostrów Mazowiecka po zjechaniu za Borkowem na trasę przez Nowogród do Śniadowa.
- ponieważ wyżej wspomniana trasa, którą jechałem wybitnie się AM nie podobała kazała mi zawracać, ale w przedziwny sposób. Najpierw pojawiał się komunikat " za xxx m skręć w lewo " pomimo, że żadnej możliwości skrętu w danym miejscu nie ma!! a następnie, po jakimś czasie komunikat za 100 m zawróć. I to na prostej drodze, gdzie tak naprawdę można zawrócić w dowolnym miejscu jeśli się chce.

Żeby było ciekawiej, to pomimo, że zgodnie z komunikatami programu oddalałem się od miejsca do którego powinienem wrócić, żeby jechać dalej zgodnie z programem to informacja o ilości km do celu zmniejszała się, a na logikę powinna w tej sytuacji rosnąć!!
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #169 dnia: Lipiec 14, 2008, 13:27:13 »
Cytat: emisiu
2. Pokrycie map jest nieco lepsze jeśli chodzi o siatkę dróg (5.1 vs 5.0), jednak jeszcze dalekie od tego co oferuje mapa TA w TT lub iGo

Nie bardzo rozumiem, piszesz że siatka dróg w AM jest generalnie dużo słabsza od tej w najnowszych TT i iGO?
Możesz wskazać trochę przykładów z różnych rejonów?

Odpowiem tak - cały obszar na którym w czasie testów się poruszałem, a obserwacja jest prosta i wyglądała następująco:

jadę spokojnie trasą optymalną np. Łódź-Lublin, Kielce-Tarnów, Piotrków-Nowy Sącz (czy jakąkolwiek inną), po drodze co jakiś czas mijam drogi (dochodzące lub przecinające moją trasę). Są to drogi wszelkich kategorii. I ponieważ mam włączone trzy nawigacje, zerkam sobie na nie kiedy mijam jakąś drogę i widzę że w AM często zdarza się iż mijanej drogi nie ma na mapie, a jest na mapie TA (TT i iGo). Te brakujące drogi to przeważnie grogi gruntowe, polne, czasem leśne, ale zdarzały się i takie na których był asfalt. Praktycznie nie spotkałem sytuacji odwrotnej (no może raz czy dwa), że droga była w AM a nie buło jej na mapie TA. W wielkim przybliżeniu mogę oszacować że to dotyczyło około 20% mijanych dróg.

Na mapie TA "odmeldowały" się w zasadzie wszystkie drogi, ale niestety trafiały się i takie które były na mapie, a ja drogą bym tego nie nazwał, ale np. dróżką, przesieką, czy czymś podobnym.

Dodam jeszcze że AM mam tak ustawioną żeby wyświetlała drogi lokalne nawet w dużym oddaleniu.
Napisane: Lipiec 14, 2008, 12:50:17
Będę przeciwnikiem takiego rozwiązania, bo bardzo sobie cenię ten błyskawiczny powrót do trybu nawigacji.
Tym bardziej, że efekt którego oczekujesz można uzyskać zaledwie jednym ruchem przesunięcia palca po ekranie mapy
(przed wyborem funkcji 'Pokaż całą').
A to dlatego, że powrót do trybu nawigacji działa tylko wtedy, jeśli wcześniej było aktywne śledzenie pozycji,
w trybie z wyłączonym GPS oraz po wyłączeniu śledzenia pozycji możesz swobodnie przeglądać mapę.

1. Efektu którego oczekuję nie uzyskam przesuwając palec na ekranie mapy - bo przeglądanie trasy chcę rozpoczynać od widoku całej trasy a nie od miejsca w którym się akurat znajduję (na dodatek w dużym powiększeniu i jeszcze w widoku 3D). Przecież mogę się znajdować tysiące kilometrów od trasy którą wyznaczam (planuję)!

2. Chciałbym aby w opcji menu->trasa->pokaż trasę pojawił się ekran tylko z mapą, suwakiem skali, podziałką skali i ikonką szybkiego powrotu do nawigacji (i nic więcej!). I chciałbym w tym momencie móc dowolnie powiększać, zmniejszać i przesuwać mapę bez bezsensownej kombinacji z wyłączaniem najpierw odbiornika GPS! Przecież to bardzo proste, wygodne i logiczne. Na dodatek niczego nie zmienia w całej reszcie programu. Mielibyśmy wtedy praktycznie calutki ekran na widok mapy z trasą.
Napisane: Lipiec 14, 2008, 13:14:26
Co więcej, ja się zastanawiam, czy tej funkcji z menu w ogóle nie wyrzucić - z tego powodu,
że obecnie ten sam efekt szybciej uzyskamy
przez 2-krotne stuknięcie w ikonę manewru (lub odległości do manewru) na pilocie.
'Pokaż całą' dubluje tę funkcję, a jest przynajmniej 2x trudniej (głębiej) dostępna: Menu -> Trasa -> nast. strona -> Pokaż całą
Jedynym powodem, który mnie wstrzymuje jest możliwość nawigacji z wyłączonym pilotem, tylko wg strzałek na mapie.
Wtedy ta funkcja nie byłaby bezpośrednio dostępna, choć z drugiej strony nadal dostęp do niej byłby krótszy niż obecnie przez Menu:
Przytrzymać 'rączkę' (czyli włączyć pilota) i 2x stuknąć.

Marku, no co ty piszesz?

1. Jak klikniesz 2x na ikonce manewru to owszem widzisz całą trasę, ale nie możesz jej przesuwać. Na dodatek nasz do dyspozycji tylko część ekranu, bo resztę zawiera pilot i inne ikonki.

2. Tak w ogóle ten tryb zadziała wtedy jak już nawigujesz, a ja chcę mieć możliwość przeglądania mapy trasy zawsze - obojętnie czy nawiguję czy nie, obojętnie czy jest sygnał z gps czy nie, obojętnie czy akurat jestem na tej trasie czy zupełnie w innym miejscu.
Napisane: Lipiec 14, 2008, 13:24:37
A skoro już jesteśmy przy upraszczaniu obsługi i usuwaniu nadmiarowych funkcji, to kandydatem nr1 jest dla mnie funkcja:
Menu -> Prowadź do -> nast. strona -> Punkt z mapy
Nigdy w życiu (poza testowaniem) z niej nie korzystałem, ta funkcja tylko wywołuje tak okrężną drogą menu kontekstowe
dla punktu wskazanego wcześniej na mapie, a przecież menu kontekstowe jest dostępne bezpośrednio z mapy.

No i jeszcze kwestia nazewnictwa, nazwa 'Prowadź do' wybitnie mi tu nie pasuje, znacznie lepszą nazwą byłoby MZ 'Znajdź'.
Przecież to menu w 90% do tego właśnie służy, a stricte jako 'Prowadź do' działa wyłącznie w połączeniu z 'Dom' i 'Praca'.

NO! I tu się z Tobą zgadzxam.  :smile:

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #170 dnia: Lipiec 14, 2008, 13:31:02 »
Cytat: MaDuch
- po zjechaniu z wytyczonej drogi...program potrafi przez kilkanaście km kazać zawrócić do drogi z której się zjechało

To akurat jest całkiem proste do wyjaśnienia (dzięki temu że opisałeś szczegółowo trasę)
Na mapie AM (już od v4.5) w Morgownikach koło Nowogrodu jest zablokowany odcinek DW648 w miejscu
gdzie droga krzyżuje sie z jakąś rzeką czy rzeczką. Może tam był kiedyś zerwany most?
Jeśli (tak wynika z Twojego postu) ta droga jest już normalnie przejezdna, to zgłoś błąd mapy do supportu.
Do czasu poprawienia mapy odcinek zgłosiłem już na miplo do odblokowania.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Wiceq

  • **
  • 121
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 6S PLUS (iAM)
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #171 dnia: Lipiec 14, 2008, 14:01:37 »
Cytat: emisiu
2. Pokrycie map jest nieco lepsze jeśli chodzi o siatkę dróg (5.1 vs 5.0), jednak jeszcze dalekie od tego co oferuje mapa TA w TT lub iGo

Nie bardzo rozumiem, piszesz że siatka dróg w AM jest generalnie dużo słabsza od tej w najnowszych TT i iGO?
Możesz wskazać trochę przykładów z różnych rejonów?


Zobacz przykład z mojej okolicy:

AM


TT(720_1803)


Takich mniejszych miejscowości/wiosek, które są lepiej/poprawniej odwzorowane w nowym TT jest dużo więcej.
Zobacz sobie np. miejcowości: Kurozwęki (Staszów), czy Sromowce NIżne nad Dunajcem. To tylko to, co odwiedziłem w tym tygodniu i niestety musiałem wywalić AM i szukać ulic według TT. Wydaje mi się, że w tej chwili TT dogonił i przegonił AM jeśli chodzi o sieć dróg, szczególnie małych, gminnych, a za to jest sporo w tyle jeśli chodzi o numerację itp w większych i dużych miastach. Co będzie dalej, czas pokaże ale widząc różnicę w mapach TT wersji 6 i 7, strach pomyśleć co będzie w następnych.


Napisane: 14-07-2008, 11:56:54
Cytat: Wiceq
Zrób ślady i zgłoś wszystko do suportu, inaczej się nigdy nie doczekasz tych uliczek ...

Dokładnie tak, tym bardziej że przecież wszystkie te uliczki są na mapie, jedyne czego brak
to dojazdy do do poszczególnych budynków czy klatek schodowych.
Przy adresach punktowych te kilkunasto-kilkudziesieciometrowe odcinki mają naprawdę marginalne znaczenie dla nawigacji.

Niestety poza uliczkami osiedlowymi o mniejszym zanczeniu, brakuje też bardzo dużo dróg gminnych, ulic w mniejszych miejscowościach. Ja i tak tam trafię, bo jak wieś ma 3 ulice, to wszystkie sie zaczynaja w rynku ale .... wolałby jednak jako na co dzień użytkownik Automapy te ulice widzieć na mapie AM zamiast TT :)
A co do wysyłania do supportu to wszystko jest fajnie, szybko zmiany są wprowadzane itp. ale dlaczego poprawki, czy nowe drogi ulice są wprowadzane do AM dopiero jak ktoś wyśle ślad ? Ktoś odda nam, cierpliwie jeżdżącym nowymi uliczkami forsę za paliwo ? Jakoś konkurencja się udaje bez tego aktualizować mapy i są one naprawdę coraz lepsze, także w PL.

W.


« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2008, 14:04:39 wysłana przez Wiceq »

*

Offline Darek_Foto

  • *****
  • 1630
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fotografia ślubna Kraków
  • Sprzęt: HTC HD2, LeEco MAX2
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #172 dnia: Lipiec 14, 2008, 14:33:31 »
1. Efektu którego oczekuję nie uzyskam przesuwając palec na ekranie mapy - bo przeglądanie trasy chcę rozpoczynać od widoku całej trasy a nie od miejsca w którym się akurat znajduję (na dodatek w dużym powiększeniu i jeszcze w widoku 3D). Przecież mogę się znajdować tysiące kilometrów od trasy którą wyznaczam (planuję)!

Zrób tak:
w trakcie nawigacji przesuń palcem po ekranie, aby wyszedł z trybu nawigacji w tryb przeglądania i kliknij w ikonkę manewru w pilocie - masz widok całej trasy z możliwością przeglądania dowolnego obszaru, czyli to co chciałeś  :ok:
Dariusz B.
Skórki do AutoMapy dla WM, WinCE, PC: http://www.automapa.darekfoto.pl/

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #173 dnia: Lipiec 14, 2008, 14:53:40 »
Cytat: emisiu
... co jakiś czas mijam drogi (dochodzące lub przecinające moją trasę). Są to drogi wszelkich kategorii. I ponieważ mam włączone trzy nawigacje, zerkam sobie na nie kiedy mijam jakąś drogę i widzę że w AM często zdarza się iż mijanej drogi nie ma na mapie, a jest na mapie TA (TT i iGo). Te brakujące drogi to przeważnie grogi gruntowe, polne, czasem leśne, ale zdarzały się i takie na których był asfalt.

Dodam jeszcze że AM mam tak ustawioną żeby wyświetlała drogi lokalne nawet w dużym oddaleniu.

No to mnie nieco uspokoiłeś. Nawet w skrajnym położeniu tego suwaka AM przestaje wyświetlać drogi gruntowe
dla skali od 900m w górę, a szutrówki dla skali od 1.2 km (wartosci skali dla QVGA w pionie).
Całkiem prawdopodobne, że używałeś większej skali (zwłaszcza jesli było daleko do najbliższego manewru)
Ponadto zauważam, że w wielu rejonach, tak gdzie AM ma jeszcze mapy niezweryfikowane (rejony bez numeracji),
kategoryzacja dróg jest wyraźnie zachowawcza, tzn. wiele dróg lokalnych, które w realu są asfaltowe
w AM są sklasyfikowane jako utwardzone (odwrotna sytuacja zdarza się b. rzadko),
dzięki czemu zjawiska prowadzenia 'trasą wyczynową' ;-) zdarzają się tylko sporadycznie.

Cytat: emisiu
1. Efektu którego oczekuję nie uzyskam przesuwając palec na ekranie mapy - bo przeglądanie trasy chcę rozpoczynać od widoku całej trasy a nie od miejsca w którym się akurat znajduję (na dodatek w dużym powiększeniu i jeszcze w widoku 3D). Przecież mogę się znajdować tysiące kilometrów od trasy którą wyznaczam (planuję)!
...
Marku, no co ty piszesz?

Może uporządkujmy. Mamy 2 sytuacje:
1. Planujesz trasę przy aktywnym śledzeniu pozycji
- pierwsze stuknięcie w ikone manewru = widok początku trasy w skali ok 10-15km
- drugie stuknięcie = widok całej trasy
- trzecie stuknięcie = powrót do śledzenia pozycji
Tu owszem, nie masz możliwości przesuwania mapy
(choć miałbyś gdybyś przypisał przesuwanie mapy do klawiszy sprzętowych)

2. Planujesz trasę przy wyłaczonym śledzeniu pozycji albo w ogóle przy wyłaczonym GPS
- pierwsze stuknięcie w ikonę manewru (albo napis 'jesteś poza trasą') =  widok całej trasy
Już pierwsze stuknięcie(!), a nie dopiero drugie - wcześniej pisałem z pamięci, teraz sprawdziłem.
(Nie będzie działać jeśli wcześniej wyłączyłeś Pilota w: Menu-> Opcje-> Pilot, bo wtedy po wyznaczeniu trasy pilot sie nie pojawi)
Masz możliwość przeglądania trasy, przesuwania, zoomowania i czego tam sobie jeszcze zażyczysz
i masz na ekranie ikonką szybkiego powrotu do nawigacji.

Co istotne, żeby z sytuacji 1 przejść do sytuacji 2 trzeba tylko przesunąć palcem po mapie
(to chwilowo wyłaczy sledzenie pozycji)
Czyli jeśli chcesz obejrzeć całą trasę i mieć możliwosci których oczekujesz, musisz wykonać 2 ruchy:
1 -przesunąć trochę mapę
2 -stuknąć raz w lewą stronę pilota
I masz dokładnie to czego chcesz  :proud:
Przećwicz i powiedz, po co Ci zmiana działania funkcji 'Pokaż całą' i po co w ogóle ta funkcja.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #174 dnia: Lipiec 14, 2008, 14:56:56 »
Zrób tak:
w trakcie nawigacji przesuń palcem po ekranie, aby wyszedł z trybu nawigacji w tryb przeglądania i kliknij w ikonkę manewru w pilocie - masz widok całej trasy z możliwością przeglądania dowolnego obszaru, czyli to co chciałeś  :ok:

No to jest jakaś metoda, ale jakże nieintuicyjne jest jej uruchomienie. I na dodatek mapkę mam bardzo małą, zakrytą częściowo przyciskami (6 przycisków) i na to wszystko nałożony napis w granatowym prostokącie "Szukam sygnału GPS" bo przeglądanie robie akurat w domu. U góry całego pilota, u dołu dwa przyciski i belkę z nazwą miejscowości. Czy tak ma wyglądać przeglądanie mapy trasy??

A przecież można tak prosto i czytelnie jak pokazany powyżej w tym wątku screen z TT. Powielam go poniżej.



Na dodatek w AM suwak skali mapy jest półprzezroczysty na mapie, więc mielibyśmy jeszcze więcej miejsca na wyświetlenie mapy.

Podobnie jak w TT ma to też rozwiązane iGo z alternatywnymi skórkami, to czemu w AM miało by tego nie być. Wszak nawigacja jest dla zwykłych ludzi, i skoro coś można zrobić prosto i przyjemnie to czemu nie?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2008, 15:07:10 wysłana przez emisiu »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #175 dnia: Lipiec 14, 2008, 15:24:21 »
Cytat: Wiceq
Zobacz przykład z mojej okolicy ...
Takich mniejszych miejscowości/wiosek, które są lepiej/poprawniej odwzorowane w nowym TT jest dużo więcej.
Zobacz sobie np. miejcowości: Kurozwęki (Staszów), czy Sromowce NIżne nad Dunajcem.

OK, przekonałeś mnie, nie miałem pojęcia, że TT aż tak bardzo poszedł do przodu ze szczegółowością map  :shock:
Napisane: 14-07-2008, 15:16:08
Cytat: emisiu
No to jest jakaś metoda, ale jakże nieintuicyjne jest jej uruchomienie. I na dodatek mapkę mam bardzo małą, zakrytą częściowo przyciskami (6 przycisków) i na to wszystko nałożony napis w granatowym prostokącie "Szukam sygnału GPS" bo przeglądanie robie akurat w domu...

Wyłącz sobie automatyczne właczanie GPS po uruchomieniu programu, TT na to nie pozwala, ale w AM mie ma problemu.
Ponieważ często używam AM 'offline' mam tą opcję wyłaczoną na stałe, tak jest mi znacznie wygodniej.
Przy wyznaczaniu trasy typu 'Jedź do' AM i tak automatem uruchomi GPS.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Darek_Foto

  • *****
  • 1630
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fotografia ślubna Kraków
  • Sprzęt: HTC HD2, LeEco MAX2
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #176 dnia: Lipiec 14, 2008, 15:38:19 »
... I na dodatek mapkę mam bardzo małą, zakrytą częściowo przyciskami (6 przycisków) i na to wszystko nałożony napis w granatowym prostokącie "Szukam sygnału GPS" bo przeglądanie robie akurat w domu. U góry całego pilota, u dołu dwa przyciski i belkę z nazwą miejscowości. Czy tak ma wyglądać przeglądanie mapy trasy??

 :O ??? Jak jesteś w domu to po wyznaczeniu trasy wystarczy, że wyłączysz pilota i możesz sobie przeglądać mapę jak chcesz (menu/opcje/pilot lub przypisać do przycisku sprzętowego lub dodać pozycję do własnego menu). U mnie tak to wygląda  :grin: :



Dariusz B.
Skórki do AutoMapy dla WM, WinCE, PC: http://www.automapa.darekfoto.pl/

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #177 dnia: Lipiec 14, 2008, 15:47:29 »
Darek, ale ja nie zamierzam wgrywać skórki widmo, tylko chciałbym aby tak oczywistą funkcje jaka jest przeglądanie mapy trasy miał każdy użytkownik AM, bez kombinowania, bez wyłączania gps-u, bez zastanawiania się "a gdzie to było", bez szukania w instrukcji. Ot po prostu... ikonka w menu, która na dodatek już tam jest (tylko pokazuje jedynie całą trasę), prosto, ergonomiczne, ze skala mapy, czytelnie na całym ekranie - i już. Co tu bić piane?

*

Offline Darek_Foto

  • *****
  • 1630
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fotografia ślubna Kraków
  • Sprzęt: HTC HD2, LeEco MAX2
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #178 dnia: Lipiec 14, 2008, 17:14:45 »
Pewnie, że ta funkcja mogła by mieć większą funkcjonalność - zgłoś propozycję do supportu.
Dariusz B.
Skórki do AutoMapy dla WM, WinCE, PC: http://www.automapa.darekfoto.pl/

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 5.1 beta - testy rozpoczęte
« Odpowiedź #179 dnia: Lipiec 14, 2008, 19:04:35 »
Pewnie, że ta funkcja mogła by mieć większą funkcjonalność - zgłoś propozycję do supportu.

Zrobiłem to już wczoraj.