AutoPilot - testy Moi i MaDuch

  • 291 Odpowiedzi
  • 63239 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline almax

  • **
  • 238
    • www.almax-fashion.com
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #90 dnia: Wrzesień 22, 2006, 17:46:38 »
Ja mam od początku zainstalowanego AP na Fujitsu Simensie Loox 720 , jest z ekranem VGA i pracuje b.dobrze ,ale co to jest realvga to ze wstydem przyznaje , że nie wiem,

*

Offline cin2000

  • ****
  • 509
  • Płeć: Mężczyzna
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #91 dnia: Wrzesień 22, 2006, 18:37:51 »
A takie pytanie: co się dzieje z drugim tytułowym bohaterem? Czyżby pojechał do StPetersburga testować wschodnią ścianę z AP i zamarzł  :D ?
"Istnieją 3 typy ludzi: Ci co umieją liczyć i Ci co nie umieją liczyć."

AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #92 dnia: Wrzesień 22, 2006, 22:06:00 »
Cytat: "almax"
Ja mam od początku zainstalowanego AP na Fujitsu Simensie Loox 720 , jest z ekranem VGA i pracuje b.dobrze ,ale co to jest realvga to ze wstydem przyznaje , że nie wiem,


ekrany vga w pocketach wyswietla obraz w tzw trybie sevga. czyli, najprosciej, wszystko jest 4xwieksze. system automatycznie powieksza kazdy obiekt. teoretycznie ma to spowodowac zeby uzytkownicy nie oslepli :) mozna programowo to obejsc. i wtedy uzyskuje sie efekt teoretycznie oczywisty czyli ze jeden pixel to jeden pixel :) wszystko jest 4x mniejsze. a na ekranie miesci sie 4 x wiecej rzeczy. natomiast programy potrafia to obejsc (zazwyczaj) i wyswietlaja sie na calym ekranie. ale nie wszystkie. niektore sie wysypuja. jak igo. stad pytanie.

AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #93 dnia: Wrzesień 23, 2006, 15:30:11 »
Cytat: "MaDuch"
Masz rację, moje okreslenie było nie do końca precyzyjne.

Chodziło mi o dwie sprawy: z jednej strony konieczność poniesienia baardzoooo dużych kosztów, żeby wprowadzić obrysy budynków w Europie (kto to zrobi??) i nanieść je na mapy. Nie oszukujmy się, pod tym względem AM w wersjach 3+ była rodzynkiem na nawigacyjno-mapowym rynku, ale wersja testowa AM4 już obrysów nie miała, prawdopodobnie, aby nie bylo dysproporcji pomiędzy mapami, a może powody techniczne?? Nie wiem, może się coś zmieni.



mysle (na przykladzie am) ze skoro w v3 byly obrysy a wersji 4 nie bedzie (jesli nie bedzie) to moze chodzi o widok 3d... bo w zadnej mapie ktora ma widok 3d nie widzialem obrysow. i moze to wlasnie o to chodzi.. bo w widoku 3d jakas plama "lezaca przy drodze" nic by nie mowila.. a zobrazowanie budynku w 3 wymiarach (pomijajac ilosc pracy) spowodowaloby ze przy nawigacji z krakowa do warszawy mapa by sie odswiezyla 3 razy :) w krakowie, kielcach i kolo janek :) choc bajer by byl niezly :)

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #94 dnia: Wrzesień 25, 2006, 11:35:35 »
Przez weekend znów pojeździłem z AutoPilotem i muszę przyznać, że o ile coraz lepiej i łatwiej mi się z nim jeździ (a może się przyzwyczajam pomału ?? ;) ) o tyle jednak sprawa POI jak dla mnie robi się coraz ważniejsza i wymaga albo precyzyjnego podania jak to robić, albo szybkiej zmiany w programie.

Próbowałem kilka razy bezskutecznie i nie widzę na dziś możliwości dodania np. "nowego" fotoradaru do istniejącej już bazy danych w programie, tak aby pojawiał się nie dość, że z ikoną to jeszcze uruchamiał dźwięk ostrzeżenia. Wygląda na to, że wbudowana baza POI jest niemożliwa do edycji. Pod tym względem AM stanowi ze swoją funkcjonalnością (dodawanie POI do kategorii, edycja, wybór wyświetlanych kategorii POI, ustawienie skali od której POI są wyświetlane), przynajmniej jak dla mnie, niedościgniony wzór.

Można oczywiście dodać nowy fotoradar do swojej bazy POI tworząc kategorię fotoradary, ale po co??

A jak można przypisać ostrzeganie do innych kategorii POI?? Też tego nie odkryłem. Może przegapiłem coś w instrukcji?? Wydaje mi się, że nie.

No i liczę na aktualizację map. Bo obecne nawet w Warszawie mają braki w osiedlach liczących już kilka lat. Niewielkie, ale mają, a jak na wyrób pochodzący z takich firm to nie wypada.
Polecam Regulamin forum !!

AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #95 dnia: Wrzesień 25, 2006, 12:00:31 »
czyli jednak... auto mapa :)

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #96 dnia: Wrzesień 25, 2006, 14:59:33 »
Cytat: "ares_krk"
czyli jednak... auto mapa :)


I tak i nie.

Ale nie będę na AutoPilota namawiał, a od AutoMapy odmawiał ani odwrotnie. Jeszcze nie teraz.

Poczekam na informację z Emapy co, jak i kiedy będą zmieniać i wtedy będę mógł powiedzieć z przekonaniem, że "ten" program tak, a "ten" nie. Ale to znów, co podkreślam, będzie moja subiektywna opinia do moich zastosowań, a nie np. twoich.

Choć sądząc po tym co piszesz to AutoPilot, jeśli możesz poczekać, w twoim wypadku, po poprawkach dotyczących zapamiętywania i kasowania tras, dodawania POI (to te główne sprawy) może być ciekawą alternatywą, chociażby z tego powodu, że wersja beta AM4 nie oferowała optymalizacji tras, że o wersjach 3+ nie wspomnę.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline cin2000

  • ****
  • 509
  • Płeć: Mężczyzna
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #97 dnia: Wrzesień 25, 2006, 18:27:29 »
Weź, już nie mów czego jeszcze nie zawierała betaAM4, bo jej do końca wakacji 2007 nie wydadzą, żeby tylko coś jeszcze dodać.  :))
"Istnieją 3 typy ludzi: Ci co umieją liczyć i Ci co nie umieją liczyć."

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
POI
« Odpowiedź #98 dnia: Wrzesień 25, 2006, 18:57:44 »
mam pytanko o POI czy są przypisane jakieś opisy ,nr.telefonów ,www itp?
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #99 dnia: Wrzesień 25, 2006, 19:30:38 »
No więc jeśli chodzi o POI to na przykład:

Warszawa, ul. Polna - zrzut z AutoPilota:



Warto zwrócić uwage na to, że ikona (w tym wypadku muzeum) ma taką wielkość (właściwie małość :( ) w maksymalnym zbliżeniu. Dodatkowo proszę zwrócić na numery ul. Polnej w lewo i prawo od POI.

A oto opis pierwszy, widoczny po pierwszym tapnięciu na ikonę informacji o POI:



Natomiast po kliknięciu na lupkę w górnym opisie otrzymujemy taką informację:



I wszytko byłoby właściwie OK, gdyby nie to, że Muzeum Marii Dąbrowskiej mieści się w domu, w którym kiedyś mieszkała, a mieszkała na ul Polnej nr 40!!

Innych oczywiście nie sprawdzałem.

Natomiast faktem jest, że dane z punktów fabrycznych są minimalne: nazwa, adres, numer kodu pocztowego. Telefonów nie spotkałem. Inna rzecz, że zbyt intensywanie nie szukałem. Ten POI, który pokazałem jest na prawdę "minimalistycznie" opisany  :(
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #100 dnia: Wrzesień 25, 2006, 21:49:45 »
A teraz co do punktów POI.

Oto wyjaśnienie otrzymane od p. Mariusza Stasiaka z Emapy.

----

Witam
 
Widzę, że na forum pisze Pan o dodawaniu POI więc wyjaśnię kilka rzeczy.
 
a) faktycznie nie ma w AutoPilocie w tej chwili możliwości dodawania własnych POI
b) jest możliwość dodania własnych fotoradarów.
Do tego celu służy program getmef.exe znajdujący się na płycie instalacyjnej. Cała procedura jest opisana w manualu i przytaczam ją też poniżej.
 
Krok 1 – wybór sterownika
Naciśnij Wybierz sterownik i wybierz rodzaj bazy danych, jaką chcesz wczytać. Jeśli twój typ bazy danych nie jest wyszczególniony, spróbuj użyć źródła danych ODBC. Dane możesz wczytywać bezpośrednio z plików typu mdb, xls, mif, mid, shp, shx, dbf.
 
Krok 2 – wczytanie danych źródłowych
Naciśnij przycisk Załaduj, aby otworzyć bazę danych.
 
Krok 3 – ustawienie parametrów konwersji
Naciśnij Wybierz konwersję i wybierz, w jaki sposób twoje dane będą geokodowane (w zależności od systemu koordynacji, którego używasz).
 
Krok 4 – zapisywanie danych
Naciśnij przycisk Zapisz, aby zapisać plik wyjściowy. Plik musi być nazwany cat999.mef. Importowanie danych rozpocznie się natychmiast po zapisaniu pliku.
 
Maksymalna liczba obiektów, które mogą być importowane wynosi 30 000.
Plik wyjściowy (cat999.mef) musi być skopiowany na PDA ręcznie do folderu europe_ta.
 
Uwaga.
Tworzy się nowy plik więc aby dodać nowe dwa obiekty trzeba zaimportować również wszystkie "stare".
 
Pliki z fotoradarami i miejscami pomiaru prędkości są powszechnie dostępne w Internecie. Należy jedynie je zaimportować ale to już pozostawiamy naszym Klientom.
Z wyborem formatu zapisu też nie będzie problemu ponieważ konwerter obsługuje ich wiele (zrzut poniżej).
 

 
 
Pozdrawiam
 
Mariusz Stasiak
 
----

Jak widać nie jest tak całkiem źle. Po prostu wychodzą moje braki w znajomości programu, ale jeszcze do niektórych rzeczy nie doszedłem.

Mam nadzieję, że p. Mariusz będzie mógł zrzut z ekranu wkleić samodzielnie, bo się nie skopiował. Choć ja też będę się starał to zrobić :)

DODANE - udało się, oto obraz programu:

Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #101 dnia: Wrzesień 26, 2006, 07:37:32 »
Żeby było jasne - to co p. Mariusz napisał o niemożliwości dodawania POI dotyczy dodawania POI do kategorii już "wszytych" w AutoPilota.

Można za to dodawać jak to już wcześniej pisałem własne POI do stworzonych przez siebie kategorii, choć są one mocno ograniczone. Takiemu punktowi można nadać tylko nazwę i nic więcej, żadnych dodatkowych informacji nie da się pod nim zapisać. Choć po dodaniu jak go wyświetlimy to program sam do niego dopisze bardzo bazowe informacje.

Dodawanemu punktowi nie można też przypisać żadnej ikony. Będzie się on zawsze pojawiał bez względu na katagorię do której go przypiszemy w postaci sporego punktu i nazwy w ciemnym polu.

Mapa z dodanymi POI (Bukowina Tatrzańska):


Opis podstawowy punktu Urząd Gminy (dodany przez program):


Opis rozszerzony punktu (dodany przez program):
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #102 dnia: Wrzesień 26, 2006, 21:12:36 »
No i zaczęły się schody.

Nie pierwsze, choć do tej pory były to schodki.

Inna rzecz, że nie jestem programistą, tylko użytkownikiem oprogramowania.

Po przytoczeniu odpowiedzi p. Mariusza Stasiaka o możliwości zaimportowania POI przy użyciu dołączonego konwertera postanowiłem spróbować to zrobić. I poległem  :wkurzony: , co uczciwie przyznaję. Z powodu wyżej podanego. Ale przypuszczam, że reprezentuję tu jakiś średni poziom użytkowników, czy też potencjalnych użytkowników AutoPilota i w związku z tym moje przeżycia mogą być dość symptomatyczne.

Więc po kolei. Ściągnąłem z poi.mobilne.net ostatnią aktualizację bazy fotoradarów i chciałem ją sobie przerzucić do AutoPilota.

Otworzyłem program i ponieważ nie znalazłem wśród wymienianych typów baz bazy *.uam to wybrałem bazę typu ODBC poczem zgodnie z instrukcją wcisnąłem klawisz załaduj i ... no właśnie - pojawiło się kolejne okno z którego, przyznaję szczerze, nie potrafiłem już skorzystać i w związku z tym nie potrafiłem dokonać dopisania fotoradarów do bazy AutoPilota.

Bo co mam wpisać w kolejne okienka: database, port number, user name, password, host name, zwłaszcza, że klawisz "HELP!!!!" nie jest aktywny??

Ten program może działa i to fantastycznie, ale pytanie jest jak dla mnie następujące - ilu użytkowników AutoPilota będzie umiało z niego skorzystać?? Ja nie!!  :kill:

A czy nie dałoby się zrobić tego prościej przy przecież zapewne ogromnej wiedzy programistów pracujących i współpracujących z Emapą. Czy nie można opracować narzędzia programistycznego w którym w pierwszym kroku będziemy wskazywali typ bazy źródłowej z której punkty chcemy przekształcić w punkty AutoPilota. Przecież znane są typy dostępnych w internecie baz dla AutoMapy, TomToma no i może jeszcze dwóch, trzech programów. Jeśli więc ściągnę sobie na swój komputer taką bazę danych i wiem, że jest to baza TomToma to czy nie wystarczy, że wskażę jako rodzaj bazy - "TT" (lub "AM" lub inną), jako źródło - nazwę oraz adres/lokalizację ściągniętego pliku i potem podam nazwę pod jaką chciałbym mieć ten plik przerobiony na format AutoPilota oraz wskażę lokalizację, gdzie chciałbym ją mieć zapisaną i wcisnę przycisk - "konwertuj"???? I po chwili buczenia, migania światełkami, unoszącego się znad klawiatury dymu o zapachu jałowca zabrzmi miły dźwiek, po którym bardzo miły kobiecy głos powie mi "baza punktów została skonwertowana". I wtedy skonwertowaną bazę punktów będę wiedział gdzie wgrać i w czasie najbliższej podróży nie będzie mi straszny żaden fotoradar.  :))

A teraz, teraz mam mieszane uczucia. Po pierwsze mam poczucie winy  :worried: , że jestem życiowym nieudacznikiem, który nie umie tak "prostego" narzędzia informatycznego obsłużyć, po drugie jestem pełen podziwu i szacunku dla wiedzy ludzi, którzy to narzędzie stworzyli i podziw ten graniczy z uwielbieniem, po trzecie próbując dokonać konwersji mam poczucie wstępowania w jakieś bardzo wysokie kręgi wtajemniczenia choć również świadomość, że nigdy stopnia Najwyższego Kapłana Konwersji nie osiągnę.  :terrified:

A ja nie chcę tego całego "mumbo-jumbo" tylko chcę móc doskonałą bazę POI (a przynajmniej jej część) zgromadzoną trudem użytkowników AM na stronach poi. mobilne.net, która stanowi społeczną własność, przenieść sobie do innego programu.

A powinno to być o tyle łatwe, że ponieważ chcę to zrobić z poziomu programu AutoPilot to twórcy programu mogą ominąć jeden etap jego tworzenia czyli nie muszą zadawać mi pytania na jaki format chcę tą bazę przetworzyć, bo jest to oczywiste. Na format AutoPilota!!! Poproszę!!

I wtedy wszystkie punkty podanej przez p. Mariusza instrukcji będą niemal zbędne. Co i użytkownikom programu i pracownikom wsparcia technicznego AutoPilota ułatwi życie.

Czego sobie i wszytkim życzę, howgh (jak mawiali Apacze)!!
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline xpablo

  • *****
  • 1294
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #103 dnia: Wrzesień 26, 2006, 21:59:43 »
Cytat: "MaDuch"
[...]

Innych oczywiście nie sprawdzałem.

Natomiast faktem jest, że dane z punktów fabrycznych są minimalne: nazwa, adres, numer kodu pocztowego. Telefonów nie spotkałem. Inna rzecz, że zbyt intensywanie nie szukałem. Ten POI, który pokazałem jest na prawdę "minimalistycznie" opisany  :(


Tu pozwolę się wtrącić-POI nigdzie fabrycznie nie sa rozbudowene i aktywność userów A@ zrobiła jej taki marketing za który nie jedna firma musi płacić cieżkie tysiace złotych. I moim zdaniem jeśli producenci Autopilota któremu gorąco kibicuję doprowadzą wreszcie do ładu POI i ich konwersje z poi.mobilne to będą mieli gigantyczna reklame za free to raz ! Dwa GIGANTYCZNIE zwiększą użyteczność programu. Z tego co wiem nie jest to prosta sprawa-ale trzymam za nich kciuki bo już zapomniałem jak się A@ obsługuje, chociaż ciągle pamiętam jej złudne obietnice legendarnej jak potwór z loch nes (bo ktoś widzał, ktoś wie, ale ciągle w sprzedaży jej nie ma) wersji  4.0

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #104 dnia: Wrzesień 26, 2006, 22:30:25 »
I daltego takie ważne jest, żeby z jednej strony punkty wbudowane w AutoPilota można było edytować, a z drugiej, żeby jak najszybciej było przyjazne użytkownikom narzędzie zapewniające konwersję dostępnych w internecie punktów POI najpopularniejszych formatów/programów do formatu AutoPilota. I to wraz z umożliwieniem wyboru ikon (o widocznej wielkości).

Tak jak to właśnie ma AutoMapa. Bo w iGo przypisywanie ikon do punktu jest OK, ale już samo zarządzanie punktami nie jest takie proste.

Nie zmienia to faktu, że na pewno przydałoby się więcej staranności przy budowaniu "fabrycznej" bazy POI AutoPilota.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline xpablo

  • *****
  • 1294
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #105 dnia: Wrzesień 26, 2006, 23:53:20 »
MaDuch Sam wiesz że wiele rzeczy by sie przydało :D Ale należy pamiętać że jest to aplikacja świeża na rynku i producent musi obrać jakąś drogę... i chciałoby się powiedzeć że stoi na rozdrożu, ale pupa to wielopoziomowe rondo i na coś muszą się zdecydować a to jak wiemy nie jest łatwe. Ja w każdym razie życzę im jak najlepiej.

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #106 dnia: Wrzesień 27, 2006, 06:39:29 »
Ja też życzę temu programowi i zespołowi który za nim stoi jak najlepiej i dlatego piszę o tym wszystkim w nadziei, że starczy im sił i zapału, a przede wszystkim chęci, żeby zrobić z tego programu coś dobrego, przyjaznego i pożytecznego.

Nawet jeśli nie od razu to w jakiejś przyszłości.

Jak dla mnie test programu to nie tylko wskazanie wyłapanych błędów w działaniu programu, w mapach, w opisach. To również wskazanie zalet, a także pokazanie tego, czego się od programu oczekuje, kierunku pożądanego rozwoju.

Taką szansę mam ja, jako osoba testująca, taką szansę ma AutoPilot jako nowy gracz na rynku, który może i jak widać chce się zmieniać. I byle robił to szybciej i efektywniej niż "inny wiodący proszek" ;)

I właśnie tego i AutoPilotowi i sobie i wszystkim życzę.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #107 dnia: Wrzesień 27, 2006, 12:41:27 »
Cytat: "ares_krk"
czyli jednak... auto mapa :)


Nie zapominaj o jeszcze jednej funkcji AutoPilota, o której póki co nic nie pisałem, a minowicie o możliwości podzielenia licznika na przejazdy prywatne i służbowe. Oczywiście kierowcy wszystko potrafią zrobić i to z dużo bardziej zaawansowanymi technicznie urządzeniami, ale ... jest to coś co pozwala na uzyskanie jakiegoś obrazu przejazdów. Inne programy tego nie mają.

No i w przyszłości funkcja na razie niedostępna w Polsce czyli śledzenie pojazdów.

To mogą być te elementy (zwłaszcza ten drugi), które sprawią, że AutoPilot będzie znajdował większe zastosowanie "służbowe" niż prywatne, zwłaszcza w porównaniu do AM. Ale to przyszłość :)
Polecam Regulamin forum !!

AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #108 dnia: Wrzesień 27, 2006, 16:31:13 »
wszystko prawda.. ale pamietam haslo ap: wspanialy program z powalajacymi mapami.. i do tego udowodnia ze taki program nie musi kosztowac tyyyyyyyyle co konkurencja (w domysle am) tymczasem cena jest porownywalna.. program (z tego co czytam) gorszy(poi, zapisywanie tras, brak obrysu budynkow, moim zdaniem wysoce kiepskie oznaczenie numerow budynkow przy ulicach itp itd) a i mapy to zadna rewelacja w porownaniu do am) wiec szczerze mowiac.. ja sie zawiodlem.

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #109 dnia: Wrzesień 27, 2006, 17:02:44 »
Masz rację. Prawda właśnie taka jest.

Ja natomiast patrzę na to ciut inaczej.

W założonym na Forum temacie "AutoPilot" jest 9 wątków, z tego tak naprawdę 2 aktywne. Prowadzony przeze mnie wątek testu doczekał się 5592 na tą chwilę wyświetleń i jest pod tym względem 2 po wątku o pierwszych wrażeniach jazdy z AutoPilotem.

Liczba aktywnie piszących nie przekracza 10-15 osób.

Fakt, że temat został założony niedawno, ale i AutoPilot pokazał się niedawno!!

Tymzasem AutoMapa to 30 stron wątków!! Obecność na rynku od lat. Grube setki postów w wątkach, setki piszących.

I cały czas z jednej strony niedoróbki, błędy, źle działające algorytmy. Z drugiej testy kolejnych wersji programu i map (grupa testerów conajmniej kilka jak nie kilkanaście razy większa niż w AutoPilocie) po których reakcji na uwagi jest czasem niewiele lub nie ma lub są tak opóźnione, że już nikt się z nich nie cieszy i do tego obietnice, opowieści o wersji 4, która "już w wakacje pomoże dostać się do wymarzonej destynacji" ;)

I już chociażby to pozwala mi wierzyć, że AutoPilot może być za chwilę (oby nie za długą) bardzo dobrym programem.

A że nie wszystkim będzie odpowiadał, nie wszyscy go kupią?? Takie jest życie. Jak  mawiała moja Babcia - jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził. Z programami jest tak samo. Należy więc szukać (przynajmniej ja tak robię) jak największej ilości rzeczy, które mi odpowiadają w połączeniu z jak najmniejszą ilością rzeczy, które mnie wkurzają. I tym się kierować podejmując decyzje zakupowe.

A że przyzwyczajenia robią swoje to wiem doskonale, bo sam w AutoPilocie szukam rozwiązań (skąd inąd dobrych!!) z AutoMapy czy innych programów.

Taka lajfa ;)
Polecam Regulamin forum !!

AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #110 dnia: Wrzesień 28, 2006, 07:08:44 »
Cytat: "MaDuch"

Liczba aktywnie piszących nie przekracza 10-15 osób.


Aktywnie piszacych byloby znaczniej wiecej, gdyby Autopilot wypuscil demo z mapami calego kraju, tak jak zrobilo to Navigo2.
Malo kto odwazy sie kupic pelna wersje programu na slepo. Sam chcialem kupic Autopilota, ale po wypuszczeniu wersji demo z okregem lodzkim, kupilem Automape - przynajmniej wiem co kupuje.

Pozdrowionka
Glider33

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #111 dnia: Wrzesień 28, 2006, 08:06:57 »
No nie do końca na ślepo, bo jakieś demo było dostępne.

Nie chcę się tu wdawać w ocenę czy to było dobre demo czy złe (chodzi mi o ograniczenie terytorialne), bo to sprawa polityki handlowej, a właściwie marketingowej firmy.

Jednak dzięki niemu można było przynajmniej trochę się zorientować co oferuje produkt na dzisiaj finalny, o którym wiadomo było, że może być tylko lepszy, a nie gorszy.

Może faktycznie zabrakło trochę ... wyobraźni, wyczucia rynku, a może nawet odwagi na śmielszy ruch.

Teraz gdybać możemy wszyscy i w dowolną stronę. Po fakcie każdy jest mądry.

Z drugiej strony moja współpraca z zespołem AutoPilota układa się bardzo dobrze. Wiem, że czytają to, co się o programie pisze na tym forum, reagują, planują wprowadzenie zmian. A to dobrze rokuje temu programowi.

Ja dziś pod koniec dnia wrzucę tu takie moje podsumowanie dotychczasowego przygladania się programowi. I dla mnie dużo bardziej istotne jest czy zespół AutoPilota na skondensowane uwagi zareaguje, czy nie (mam nadzieję, że tak), czy dostaniemy za jakiś czas informację o tym co, w jakiej kolejności i kiedy będzie zmieniane w programie i mapach, a czego się nie da w najbliższej przyszłości czy też wogóle zrobić. I czy potem te deklaracje zostaną dotrzymane. Taka jak to "politycy" mówią ostatnio "mapa drogowa" rozwoju programu nawigacyjnego AutoPilot (może z AutoPilotem będzie tą mapę drogową łatwiej wytyczyć ;) ), którą będzie można weryfikować nawet z poziomu uzytkownika.

No i jeszcze jedna istotna sprawa - jak będzie wyglądała polityka firmy jeśli chodzi o update'y programu i map w ramach licencji. Tu też jest pole do sporego manewru.

I dopiero wtedy będę z czystym sumieniem podejmował wręcz "wyrachowaną" decyzję, że polecam na 98% zakup tego programu. Na dziś, moje uwagi uprawniają mnie do opinii (którą podam pod koniec dnia), ale jest to opinia bardziej na "czuja" niż "wyrachowana". Ale będzie.
Polecam Regulamin forum !!

AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #112 dnia: Wrzesień 28, 2006, 08:18:31 »
jak bedziesz pisal, to zamknij najpierw oczy... i wyobraz sobie ze wydales na ten program wlasnie 400 zl.. zainstalowales.. pojezdziles.. i teraz pisz :)

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #113 dnia: Wrzesień 28, 2006, 08:33:44 »
Jak do tej pory chyba to co pisałem znajdowało potwierdzenie w tym co ten program oferuje czy też nie. Takie podejście mam nadal.

A od samego początku piszę, że jest to MÓJ, SUBIEKTYWNY test i MOJA SUBIEKTYWNA ocena programu. Miałem szczęście zostać wybranym do jego testowania, na forum panuje demokracja i wolność wypowiedzi lepsza niż gdzie indziej, więc z tym co piszę można się nie zgodzić, można polemizować. Ale jakbym nie pisał tego ja, to pisałby ktoś inny i tylko mogę mieć nadzieję, że pisałby równie (w moim przekonaniu) uczciwie i obiektywnie.

A 400 zł nie wydałem na ten program. Czy wydałbym - to powiem. Mam inne programy nawigacyjne oprócz testowej wersji AutoPilota więc zagubienie się w Polsce czy nawet w Europie mi nie grozi. Kolejny program właściwie nie jest mi potrzebny. Więc tak jak napisałem nie robię tego dla zysku tylko z przytaczanych wcześniej powodów. :)
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline almax

  • **
  • 238
    • www.almax-fashion.com
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #114 dnia: Wrzesień 28, 2006, 10:17:31 »
Wydaj mi się, że sporo już wiem o AP (przejechałem z AP sporo km) Dla mnie  a szczególnie mojego kierowcy, na dziś AP jest poprostu lepsze od AM , ale to moja subiektywna opinia . ( akurat funkcje ,które trzeba poprawić ,nie są używane w moim przypadku ) Ale mam takie pytanie. W AP w menu Ustawienia jest opcja "Tryb pojazdu ciężarowego" warto by sprawdzić czy to działa . Nie znam na przykład tunelu pod torami kolejwymi zbyt niskiego na przejazd Tirów . Gdyby ktoś znał takie miejsce ,można by wprowadzić trasę ,raz w opcji sam.osob a drugi w opcji ciężarowego .To wskazało by ,czy ta opcja działa . Jeżeli to działa , przyniosło by to spore oszczędności firmą transportowym.

*

Offline xpablo

  • *****
  • 1294
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #115 dnia: Wrzesień 28, 2006, 10:32:48 »
Cytat: "ares_krk"
wszystko prawda.. ale pamietam haslo ap: wspanialy program z powalajacymi mapami.. i do tego udowodnia ze taki program nie musi kosztowac tyyyyyyyyle co konkurencja (w domysle am) tymczasem cena jest porownywalna.. program (z tego co czytam) gorszy(poi, zapisywanie tras, brak obrysu budynkow, moim zdaniem wysoce kiepskie oznaczenie numerow budynkow przy ulicach itp itd) a i mapy to zadna rewelacja w porownaniu do am) wiec szczerze mowiac.. ja sie zawiodlem.


Bo nie musi ! Zuważ tylko że producent oprócz polski dołaczył też mapę Europy! Nie krzycza za to 50 zł 100 zł czy 200 zł, ale mogliby ! Mogliby po prostu tez tej mapy nie dołaczyć. Np Destinator za "upgrade" w wersji PN  ządał 419 !! zł za SAM WSCHÓD złośliwie napierw sprzedając tylko wersję zachodu. Więc policz sobie nawet pół tej ceny za mapy wschodu (które IMHO są porównywalne z destinatorem) i może zobaczysz róznicę.

Wg mnie Autopilot jest lepszy bo nie są mi potrzebne obrysy budynków, czy zapisywanie tras. W A@ wiele osób prosiło o optymalizację trasy i sie nie doczekało-tutaj prosze jest :D
Wiele osób chciało widok 3D proszę-jest
Wg mnie HIPER wygodna funkcja autouzupełniania nazw-docenią to nie tylko osoby przesiadające się z garamina :D
kody pocztowe- komu przydatne i potrzebne to to DOCENI a wiem że są tacy.
Wiele osób potrzebuje programu "dla TIRów" proszę Autopilot stara się to w jakiś sposób zrealizować.
Piszesz o wydaniu 400 zł na Autopilota-a co mają zrobić klienci którzy kiedyś kupili A@ za 800 zł i do tego ze dwie subskrybcje  powiedzmy za 220 zł i teraz 150 ?? I od dwóch lat czekają na tą upragnioną wersję 4.0 z tym co JUZ teraz oferuje Autopilot ?
Co do POI poszperaj w archiwum jaka była presja forumowiczów żeby AM to wprowadziła i ile czasu mineło od wejścia A@ na rynek zanim taka opcja się pojawiała.
Wiem że b cieżko jest porównać te dwa programy-jeden jest 3 lata na rynku drugi nawet nie 3 miesiące. Wiadomo że nie tłumaczy to sytuacji żadnego z programów, ale pogląd jakis powinno dawać choćby na to ILE POPRAWEK zgłosili userzyA@ choćby do samych map-więc zanim odpiszesz pomyśl- Czy gdybys Ty zapłacił z upgradami za A@ ponad 1000 zł i nie doczekał się tego co Ci obiecali byłbyś tak bardzo za A@ ?

AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #116 dnia: Wrzesień 28, 2006, 10:35:24 »
Cytat: "almax"
Ale mam takie pytanie. W AP w menu Ustawienia jest opcja "Tryb pojazdu ciężarowego" warto by sprawdzić czy to działa . Nie znam na przykład tunelu pod torami kolejwymi zbyt niskiego na przejazd Tirów . Gdyby ktoś znał takie miejsce ,można by wprowadzić trasę ,raz w opcji sam.osob a drugi w opcji ciężarowego .To wskazało by ,czy ta opcja działa . Jeżeli to działa , przyniosło by to spore oszczędności firmą transportowym.


Nie mam AP ale proponuję sprawdzić trasę z Lublina przez Nałęczów do Puław. Tir nie przejedzie. Jest tam bardzo niski wiadukt Niestety nie pamiętam dokładnej wysokości

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #117 dnia: Wrzesień 28, 2006, 10:41:34 »
Ja jeżdżę samochodem osobowym i z tej opcji ie korzystałem, natomiast zapis w instrukcji jest mało precyzyjny - "wybranie (trybu) ciężarówki spowoduje, że program będzie bardziej ostrożny przy wysyłaniu cię na wąskie drogi itp."

Może to oznaczać, że jest w nim baza wąskich dróg, przejazdów, niskich mostów, przejazdów ograniczonych dopuszczalną nośnością, ale nie musi.

Jeśliby taka baza była to z jednej strony byłby to duużyyyy plus dla AutoPilota w porównaniu z innymi programami, a jakoś AutoPilot tym się nie chwali. Z drugiej strony, być może taka baza jest, natomiast na tyle niedokładna, że nie chcą w dzisiejszych czasach ("pogoda dla prawników" ;) )  brać odpowiedzialności za ewentualne pomyłki w wytyczaniu takiej trasy.

Może uzyskamy wyjaśnienie tego problemu od AutoPilota. Poczekajmy.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #118 dnia: Wrzesień 28, 2006, 10:48:14 »
Cytat: "tomkuc"
Nie mam AP ale proponuję sprawdzić trasę z Lublina przez Nałęczów do Puław. Tir nie przejedzie. Jest tam bardzo niski wiadukt Niestety nie pamiętam dokładnej wysokości


Gdzie dokładnie jest ten wiadukt??
Czy wpisanie jakichś ulic w Lublinie/Nałęczowie/Puławach nie spowoduje ominięcia go??

Sorry, ale nie znam tamtych rejonów.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline xpablo

  • *****
  • 1294
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #119 dnia: Wrzesień 28, 2006, 10:49:37 »
Cytat: "almax"
Wydaj mi się, że sporo już wiem o AP (przejechałem z AP sporo km) Dla mnie  a szczególnie mojego kierowcy, na dziś AP jest poprostu lepsze od AM , ale to moja subiektywna opinia . ( akurat funkcje ,które trzeba poprawić ,nie są używane w moim przypadku ) Ale mam takie pytanie. W AP w menu Ustawienia jest opcja "Tryb pojazdu ciężarowego" warto by sprawdzić czy to działa . Nie znam na przykład tunelu pod torami kolejwymi zbyt niskiego na przejazd Tirów . Gdyby ktoś znał takie miejsce ,można by wprowadzić trasę ,raz w opcji sam.osob a drugi w opcji ciężarowego .To wskazało by ,czy ta opcja działa . Jeżeli to działa , przyniosło by to spore oszczędności firmą transportowym.

Jeśli chodzi o trasę dla Ciężarówek to jest tak: chłopaki z Empay strali się nanieść na drogi zakazy ruchu dla cieżarówek i program takie ograniczenie uwzględnia przy wytyczaniu trasy. Oczywiście wiadomo że nie wszędzie im się to udało ale jest to już jakiś kroczek do przodu. Drugą cechą tej opcji jest to że przy wyznaczaniu ZAWSZE mają pierszeństwo drogi kat głownej a nie lokalnej żeby takiego TIRa nie wmanewrować w osiedlową uliczkę.
Niestety program dalej nie ma i nie uwzględnia tonażu drug i wysokości wiaduktów.