Oto, co można osiągnąć ustawiając "pod siebie" AM 6.6.
Na poniższych ustawieniach przedstawiam dla przykładu przebieg trasy Poznań - Władysławowo.
Proszę zwrócić uwagę na:
- różnicę pomiędzy szybką i optymalną w pokonaniu np. Bydgoszczy;
- diametralną różnicę dla wielbicieli tras krótkich
- sposób korekty trasy, po wstawieniu "Przez - punkt" na drodze 241, bezpośrednio przed wjazdem do Nakła n.Notecię (bo tamtędy chcę jechać.
Dla bardziej ciekawych dodam, że optymalna z w/w "Przez" będzie prowadziła obwodnicą Wągrowca, natomiast krótka - przez jego centrum.
Dla 6.6 proponuję:
- oba suwaki dot wyznaczania tras - w środku. Ew. dolny można przestawić 1 klik w prawo od środka.
- prędkości w profilu:
120 - wszystkie
100
72
63
47
42
40
dalej bez zmianWszystko co związane z Traffikiem i SR jest wyłączone
Płatne - wyłączone
Promy - wyłączone,
Autostrady - OK
Pomijanie - gruntowych utrzymanych
Na tych ustawieniach, trasy które sprawdzałem, zostały wyznaczone OK. Ewentualnie jeden "Przez" załatwiał sprawę.

Przypomnę jeszcze o istnieniu wyboru "Szybka - Optymalna - Krótka" - przy tak ustawionym profilu, różnice między tymi wariantami tras, są widoczne.
Dodam jeszcze, że zastosowanie profilu prędkości jednocześnie urealnia czasy podawane w pilocie od startu do mety.
Oczywiście, jak ktoś bardzo się uprze, to przypuszczam, że znajdzie dziurę w całym. Ale uważam, że korzystanie z tego rozwiązania jest lepsze, niż (w przypadku korzystania z "wodotrysków") niezaplanowane jeżdżenie po wertepach, stacjach benzynowych, czy parkingach
Edit.
Powyższe dotyczy wyłącznie v.6.6 z oryginalnymi (zawartymi w instalacyjnej mapie) plikami traffic (speeds.a i hubnet.a). Jeżeli Traffic został zaktualizowany, to bez względu na to, czy SR włączymy, czy też wyłączymy, własny profil prędkości musimy sobie ustawić na nowo, lub wyłączyć i korzystać z wbudowanego 