Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw

  • 11 Odpowiedzi
  • 7607 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline pogar

  • ***
  • 266
  • Sprzęt: HTC HD7, HTC Touch HD2
Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
« dnia: Sierpień 31, 2010, 20:33:09 »
Witam.

Jestem (w miarę) standardowym użytkownikiem AM. Tzn takim, co używa domyślnych ustawień AM (+MiploTraffic): SM, LD, wyłączone profile prędkości. Takim, co AM włącza gdy jedzie swoją osobówką w tereny nieznane i chce zajechać z A do B szybko i sprawnie.

Teraz mam pytanie: czy ustawienia domyślne AM są naprawdę optymalne? Czy warto skorzystać , na przykład, z profili prędkości?  Jakie są Wasze doświadczenia? Zyskaliście coś na swoich (jakich) zmianach czy raczej nie miały one sensu?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 31, 2010, 22:19:40 »
Co można uzyskać użyeając profili mozesz zobaczyć np. >> tutaj <<
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 31, 2010, 22:38:19 »
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale AFAIK opcja "używaj profilu prędkości" jest trochę myląca - wydaje mi się, że jeśli jest nie zaznaczona, to AM używa domyślnego profilu. A zaznaczenie umożliwia tylko jego modyfikację.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 01, 2010, 00:33:51 »
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale AFAIK opcja "używaj profilu prędkości" jest trochę myląca
Ani trochę.
- wydaje mi się, że jeśli jest nie zaznaczona, to AM używa domyślnego profilu. A zaznaczenie umożliwia tylko jego modyfikację.
Jeśli jest wyłączona AM używa tylko SmartRoutes i ew. LiveDrive. Dopiero ja te dwa wyłączysz, to korzysta ze sztywnych prędkości zaszytych w programie (czy one są takie jak domyślne profile prędkości?).

A wracając do wątku to korzystanie z profili pozwala uniknąć takich kwiatków.

Jestem zwolennikiem SR, lecz nie tak już zagorzałym (profile prędkości mam włączone).
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline mif4

  • **
  • 208
  • Sprzęt: SG Advance poprzednio: BLOW Sirrocco. Modecom AX
Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 01, 2010, 09:28:20 »
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale AFAIK opcja "używaj profilu prędkości" jest trochę myląca
Ani trochę.
W załączeniu, jak to się ma do rzeczywistości. Pokazywałem już ten ślad (Plik Szczyglice_Mników.zip). Trasa optymalna: Szczyglice (pow. krakowski) > Mników (pow. krakowski). Żadna maruda nie blokowała drogi przede mną. Na jednym skrzyżowaniu przepuściłem ciągnik.
Jechałem, trochę się spiesząc, na ile jakość drogi pozwalała. Zamiast 14 min, jechałem pół godziny.
W załączeniu demo wyznaczonej trasy optymalnej (Plik Szczyglice-Mników.zip).
W załączeniu demo trasy szybkiej na A4 (Plik A4.zip).
A4 w punkcie rozpoczęcia trasy jest drogą szybkiego ruchu i obowiązuje ograniczenie prędkości do 110 km/h

*

Bilunia

Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 01, 2010, 10:11:45 »
Oto, co można osiągnąć ustawiając "pod siebie" AM 6.6.
Na poniższych ustawieniach przedstawiam dla przykładu przebieg trasy Poznań - Władysławowo.
Proszę zwrócić uwagę na:
- różnicę pomiędzy szybką i optymalną w pokonaniu np. Bydgoszczy;
- diametralną różnicę dla wielbicieli tras krótkich
- sposób korekty trasy, po wstawieniu "Przez - punkt" na drodze 241, bezpośrednio przed wjazdem do Nakła n.Notecię (bo tamtędy chcę jechać.
Dla bardziej ciekawych dodam, że optymalna z w/w "Przez" będzie prowadziła obwodnicą Wągrowca, natomiast krótka - przez jego centrum.
Dla 6.6 proponuję:
- oba suwaki dot wyznaczania tras - w środku. Ew. dolny można przestawić 1 klik w prawo od środka.
- prędkości w profilu:
120 - wszystkie
100
72
63
47
42
40
dalej bez zmian

Wszystko co związane z Traffikiem i SR jest wyłączone
Płatne - wyłączone
Promy - wyłączone,
Autostrady - OK
Pomijanie - gruntowych utrzymanych
Na tych ustawieniach, trasy które sprawdzałem, zostały wyznaczone OK. Ewentualnie jeden "Przez" załatwiał sprawę. ;-)
Przypomnę jeszcze o istnieniu wyboru "Szybka - Optymalna - Krótka" - przy tak ustawionym profilu, różnice między tymi wariantami tras, są widoczne.
Dodam jeszcze, że zastosowanie profilu prędkości jednocześnie urealnia czasy podawane w pilocie od startu do mety.

Oczywiście, jak ktoś bardzo się uprze, to przypuszczam, że znajdzie dziurę w całym. Ale uważam, że korzystanie z tego rozwiązania jest lepsze, niż (w przypadku korzystania z "wodotrysków") niezaplanowane jeżdżenie po wertepach, stacjach benzynowych, czy parkingach

Edit. Powyższe dotyczy wyłącznie v.6.6 z oryginalnymi (zawartymi w instalacyjnej mapie) plikami traffic (speeds.a i hubnet.a). Jeżeli Traffic został zaktualizowany, to bez względu na to, czy SR włączymy, czy też wyłączymy, własny profil prędkości musimy sobie ustawić na nowo, lub wyłączyć i korzystać z wbudowanego  :proud:
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2010, 22:52:51 wysłana przez Bilunia »

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 01, 2010, 11:04:36 »
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale AFAIK opcja "używaj profilu prędkości" jest trochę myląca
Ani trochę.
- wydaje mi się, że jeśli jest nie zaznaczona, to AM używa domyślnego profilu. A zaznaczenie umożliwia tylko jego modyfikację.
Jeśli jest wyłączona AM używa tylko SmartRoutes i ew. LiveDrive. Dopiero ja te dwa wyłączysz, to korzysta ze sztywnych prędkości zaszytych w programie (czy one są takie jak domyślne profile prędkości?).
Biorąc pod uwagę FAQ: http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=206915 wnioskuję, że jednak "domyślny profil" jest używany nawet przy włączonym Trafficu. Kluczem jest słowo "dodatkowo" i dość oczywista konstatacja, że dane SR/LD nie są kompletne (dla wszystkich dróg).
Dopisałbym w tych ustawieniach "uwzględniaj własny profil prędkości w trasach", bo wciąż aktualne sformułowanie wydaje mi się trochę mylące - może sugerować, że bez zaznaczenia tej opcji AM traktuje wszystkie drogi identycznie (w sensie przewidywanej na nich średniej prędkości).
NB. Czy u Was też profil "fabryczny" na tym ekranie ma Wszystkie=35 km/h? Jakoś nie pamiętam, żebym po niedawnej instalacji to zmieniał. Dalej idzie już normalnie: 110-80-70-60-50-40-25-0-5-5 ale to 35 dla "wszystkich" wydaje sie zupełnie bez sensu (i chyba miałoby fatalny skutek po włączeniu profili, redukując niemal wszystkie średnie do tych 35?)

*

Offline luckynyc

  • **
  • 236
  • Sprzęt: Asus A696, Navroad NR560BF
Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 01, 2010, 12:49:11 »
w ostatni weekend jechałem z AM 6,6 podobną trasą jak na mapkach, trasa szybka bez SR i LD, w profilach lekko podniesione prędkości dla dróg głównych i trasę AM wyznaczała z pominięciem obwodnicy trójmiasta, jak już jechałem obwodnicą to wysyłało mnie abym zjechał z obwodnicy na tą czerwoną drogę koło Sopotu, a za Bydgoszczą zamiast drogą krajową wysłało mnie powiatową, tak że masakra
zresztą jeszcze lepsze numery AM zrobiła za Gnizenem i pod Lesznem ...

Połączone: Wrzesień 01, 2010, 13:16:36
Dla 6.6 proponuję:
- oba suwaki dot wyznaczania tras - w środku. Ew. dolny można przestawić 1 klik w prawo od środka.

Pisząc o suwakach, masz na myśli suwaki Szybkość obliczania i Trasa optymalna jak?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2010, 13:16:36 wysłana przez luckynyc »

*

Offline paulus

  • **
  • 132
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NR450BV + AM EU 6.10.0
Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 01, 2010, 14:45:02 »

Wszystko co związane z Traffikiem i SR jest wyłączone
Płatne - wyłączone
Promy - wyłączone,
Autostrady - OK
Pomijanie - gruntowych utrzymanych

A dlaczego Płatne ustawiasz na wyłączone ? Czyżbyś zakładał, że przy bramkach tworzą się olbrzymie korki  :mrgreen:

*

Bilunia

Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 01, 2010, 16:00:55 »
A dlaczego Płatne ustawiasz na wyłączone ? Czyżbyś zakładał, że przy bramkach tworzą się olbrzymie korki  :mrgreen:
Nie. Odpowiedź jest prostsza, niż myślisz. Bo profil ustawiłem dla siebie i pod siebie. Gdybym ustawił OK, pytałbyś dlaczego nie "pytaj" ?
A że nie jestem psem ogrodnika, to się postanowiłem podzielić swoją pracą.
Jeżeli masz lepsze rozwiązanie, to je wstaw, a ja wtedy będę leżał bykiem i wklejał uśmieszki. I zapewniam Cię, że nie będę zadawał głupich pytań.
Natomiast czytając na forum wypowiedzi w stylu Twojej, zaczyna się człowiek zastanawiać, czy warto upubliczniać swoje rozwiązania w celu ułatwienia życia, takim jak Ty.

Pisząc o suwakach, masz na myśli suwaki Szybkość obliczania i Trasa optymalna jak?
:ok:
Oczywiście.
Innych suwaków w ustawieniach trasy nie ma  :wink:
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2010, 16:12:22 wysłana przez Bilunia »

*

Offline luckynyc

  • **
  • 236
  • Sprzęt: Asus A696, Navroad NR560BF
Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 01, 2010, 17:43:15 »
dzięki
Bilunia zrobiłeś fajną robotę

nie denerwuj się, przecież kolega żartował a nie Cie krytykował
ja też się zdziwiłem, że płatne są wyłączone, ale w nie każdy musi mieć ochotę płacić za autostrady

swoją drogą na Twoich mapach widać, że algorytm optymalnej jest kiepski
bo w wariancie z punktem przez odległość do punktu rzez w trasie szybkiej i optymalnej jest identyczna - w takim razie dlaczego optymalna wygląda jak krótka a nie jak szybka
inna sprawa, że optymalna i krótka wyglądają na identyczne a odległość się różni

*

Bilunia

Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 01, 2010, 18:05:45 »
swoją drogą na Twoich mapach widać, że algorytm optymalnej jest kiepski
bo w wariancie z punktem przez odległość do punktu rzez w trasie szybkiej i optymalnej jest identyczna - w takim razie dlaczego optymalna wygląda jak krótka a nie jak szybka
inna sprawa, że optymalna i krótka wyglądają na identyczne a odległość się różni
A ja się naprodukowałem tworząc bardzo szczegółowy opis ... Pisałem o obwodnicach ..... Nie raczyłeś też zauważyć, że standardowo (bez Przez) wszystkie trasy są różne, a krótka szczególnie.
Naprawdę mam Ci to co  przepisać jeszcze raz ?
 Czym Twoim zdaniem ma się różnić wymuszona punktem "Przez" ustawionym przed wjazdem do Nakła, szybka i optymalna na odcinku do Nakła ? Którędy ma prowadzić ? Natomiast dalszy ciąg trasy już zdecydowanie zależy od tego, czy wybrałaś szybką, czy optymalną - i tak jest zasadnie.


Zapomniałem wspomnieć.
Twoim zdaniem optymalna z "Przez" wygląda identycznie jak krótka bez "Przez" ?
To zobacz jak biegnie jedna i druga od Wągrowca dalej. Włącznie ze sposobem przejazdu przez Wągrowiec. Tylko weź lupkę. A jak się kiedyś przejedziesz tym odcinkiem krótkiej "bez Przez" od Wągrowca, przez Margonin i Łobżenicę i dotrzesz do Więcborka, nie zostawiając przy mijaniu się z innymi samochodami na przydrożnych drzewach lusterek, to będziesz miał odpowiedź, dlaczego postawiłem "Przez" w Nakle.

Chcesz, by optymalna z "Przez" prowadziła do Nakła jak szybka bez "Przez", czyli przez Bydgoszcz ? Takiej bzdety nie wymyślili nawet Panowie z Aquaratu. A po zaliczeniu Nakła którędy dalej, z powrotem na Bydgoszcz? 
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2010, 19:00:30 wysłana przez Bilunia »