PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: pogar w Sierpień 31, 2010, 20:33:09

Tytuł: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
Wiadomość wysłana przez: pogar w Sierpień 31, 2010, 20:33:09
Witam.

Jestem (w miarę) standardowym użytkownikiem AM. Tzn takim, co używa domyślnych ustawień AM (+MiploTraffic): SM, LD, wyłączone profile prędkości. Takim, co AM włącza gdy jedzie swoją osobówką w tereny nieznane i chce zajechać z A do B szybko i sprawnie.

Teraz mam pytanie: czy ustawienia domyślne AM są naprawdę optymalne? Czy warto skorzystać , na przykład, z profili prędkości?  Jakie są Wasze doświadczenia? Zyskaliście coś na swoich (jakich) zmianach czy raczej nie miały one sensu?
Tytuł: Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Sierpień 31, 2010, 22:19:40
Co można uzyskać użyeając profili mozesz zobaczyć np. >> tutaj << (http://pdaclub.pl/forum/automapa/zmiana-algorytmu-tras-szybkich-lub-opcja-drogi-glowne-w-am/msg1364554/#msg1364554)
Tytuł: Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
Wiadomość wysłana przez: msz1959 w Sierpień 31, 2010, 22:38:19
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale AFAIK opcja "używaj profilu prędkości" jest trochę myląca - wydaje mi się, że jeśli jest nie zaznaczona, to AM używa domyślnego profilu. A zaznaczenie umożliwia tylko jego modyfikację.
Tytuł: Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Wrzesień 01, 2010, 00:33:51
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale AFAIK opcja "używaj profilu prędkości" jest trochę myląca
Ani trochę.
- wydaje mi się, że jeśli jest nie zaznaczona, to AM używa domyślnego profilu. A zaznaczenie umożliwia tylko jego modyfikację.
Jeśli jest wyłączona AM używa tylko SmartRoutes i ew. LiveDrive. Dopiero ja te dwa wyłączysz, to korzysta ze sztywnych prędkości zaszytych w programie (czy one są takie jak domyślne profile prędkości?).

A wracając do wątku to korzystanie z profili pozwala uniknąć takich (http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-6-beta1-i-moja-ulubiona-trasa/) kwiatków.

Jestem zwolennikiem SR, lecz nie tak już zagorzałym (profile prędkości mam włączone).
Tytuł: Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
Wiadomość wysłana przez: mif4 w Wrzesień 01, 2010, 09:28:20
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale AFAIK opcja "używaj profilu prędkości" jest trochę myląca
Ani trochę.
W załączeniu, jak to się ma do rzeczywistości. Pokazywałem już ten ślad (Plik Szczyglice_Mników.zip). Trasa optymalna: Szczyglice (pow. krakowski) > Mników (pow. krakowski). Żadna maruda nie blokowała drogi przede mną. Na jednym skrzyżowaniu przepuściłem ciągnik.
Jechałem, trochę się spiesząc, na ile jakość drogi pozwalała. Zamiast 14 min, jechałem pół godziny.
W załączeniu demo wyznaczonej trasy optymalnej (Plik Szczyglice-Mników.zip).
W załączeniu demo trasy szybkiej na A4 (Plik A4.zip).
A4 w punkcie rozpoczęcia trasy jest drogą szybkiego ruchu i obowiązuje ograniczenie prędkości do 110 km/h
Tytuł: Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
Wiadomość wysłana przez: Bilunia w Wrzesień 01, 2010, 10:11:45
Oto, co można osiągnąć ustawiając "pod siebie" AM 6.6.
Na poniższych ustawieniach przedstawiam dla przykładu przebieg trasy Poznań - Władysławowo.
Proszę zwrócić uwagę na:
- różnicę pomiędzy szybką i optymalną w pokonaniu np. Bydgoszczy;
- diametralną różnicę dla wielbicieli tras krótkich
- sposób korekty trasy, po wstawieniu "Przez - punkt" na drodze 241, bezpośrednio przed wjazdem do Nakła n.Notecię (bo tamtędy chcę jechać.
Dla bardziej ciekawych dodam, że optymalna z w/w "Przez" będzie prowadziła obwodnicą Wągrowca, natomiast krótka - przez jego centrum.
Dla 6.6 proponuję:
- oba suwaki dot wyznaczania tras - w środku. Ew. dolny można przestawić 1 klik w prawo od środka.
- prędkości w profilu:
120 - wszystkie
100
72
63
47
42
40
dalej bez zmian

Wszystko co związane z Traffikiem i SR jest wyłączone
Płatne - wyłączone
Promy - wyłączone,
Autostrady - OK
Pomijanie - gruntowych utrzymanych
Na tych ustawieniach, trasy które sprawdzałem, zostały wyznaczone OK. Ewentualnie jeden "Przez" załatwiał sprawę. ;-)
Przypomnę jeszcze o istnieniu wyboru "Szybka - Optymalna - Krótka" - przy tak ustawionym profilu, różnice między tymi wariantami tras, są widoczne.
Dodam jeszcze, że zastosowanie profilu prędkości jednocześnie urealnia czasy podawane w pilocie od startu do mety.

Oczywiście, jak ktoś bardzo się uprze, to przypuszczam, że znajdzie dziurę w całym. Ale uważam, że korzystanie z tego rozwiązania jest lepsze, niż (w przypadku korzystania z "wodotrysków") niezaplanowane jeżdżenie po wertepach, stacjach benzynowych, czy parkingach

Edit. Powyższe dotyczy wyłącznie v.6.6 z oryginalnymi (zawartymi w instalacyjnej mapie) plikami traffic (speeds.a i hubnet.a). Jeżeli Traffic został zaktualizowany, to bez względu na to, czy SR włączymy, czy też wyłączymy, własny profil prędkości musimy sobie ustawić na nowo, lub wyłączyć i korzystać z wbudowanego  :proud:
Tytuł: Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
Wiadomość wysłana przez: msz1959 w Wrzesień 01, 2010, 11:04:36
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale AFAIK opcja "używaj profilu prędkości" jest trochę myląca
Ani trochę.
- wydaje mi się, że jeśli jest nie zaznaczona, to AM używa domyślnego profilu. A zaznaczenie umożliwia tylko jego modyfikację.
Jeśli jest wyłączona AM używa tylko SmartRoutes i ew. LiveDrive. Dopiero ja te dwa wyłączysz, to korzysta ze sztywnych prędkości zaszytych w programie (czy one są takie jak domyślne profile prędkości?).
Biorąc pod uwagę FAQ: http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=206915 (http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=206915) wnioskuję, że jednak "domyślny profil" jest używany nawet przy włączonym Trafficu. Kluczem jest słowo "dodatkowo" i dość oczywista konstatacja, że dane SR/LD nie są kompletne (dla wszystkich dróg).
Dopisałbym w tych ustawieniach "uwzględniaj własny profil prędkości w trasach", bo wciąż aktualne sformułowanie wydaje mi się trochę mylące - może sugerować, że bez zaznaczenia tej opcji AM traktuje wszystkie drogi identycznie (w sensie przewidywanej na nich średniej prędkości).
NB. Czy u Was też profil "fabryczny" na tym ekranie ma Wszystkie=35 km/h? Jakoś nie pamiętam, żebym po niedawnej instalacji to zmieniał. Dalej idzie już normalnie: 110-80-70-60-50-40-25-0-5-5 ale to 35 dla "wszystkich" wydaje sie zupełnie bez sensu (i chyba miałoby fatalny skutek po włączeniu profili, redukując niemal wszystkie średnie do tych 35?)
Tytuł: Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
Wiadomość wysłana przez: luckynyc w Wrzesień 01, 2010, 12:49:11
w ostatni weekend jechałem z AM 6,6 podobną trasą jak na mapkach, trasa szybka bez SR i LD, w profilach lekko podniesione prędkości dla dróg głównych i trasę AM wyznaczała z pominięciem obwodnicy trójmiasta, jak już jechałem obwodnicą to wysyłało mnie abym zjechał z obwodnicy na tą czerwoną drogę koło Sopotu, a za Bydgoszczą zamiast drogą krajową wysłało mnie powiatową, tak że masakra
zresztą jeszcze lepsze numery AM zrobiła za Gnizenem i pod Lesznem ...

Połączone: Wrzesień 01, 2010, 13:16:36
Dla 6.6 proponuję:
- oba suwaki dot wyznaczania tras - w środku. Ew. dolny można przestawić 1 klik w prawo od środka.

Pisząc o suwakach, masz na myśli suwaki Szybkość obliczania i Trasa optymalna jak?
Tytuł: Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
Wiadomość wysłana przez: paulus w Wrzesień 01, 2010, 14:45:02

Wszystko co związane z Traffikiem i SR jest wyłączone
Płatne - wyłączone
Promy - wyłączone,
Autostrady - OK
Pomijanie - gruntowych utrzymanych

A dlaczego Płatne ustawiasz na wyłączone ? Czyżbyś zakładał, że przy bramkach tworzą się olbrzymie korki  :mrgreen:
Tytuł: Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
Wiadomość wysłana przez: Bilunia w Wrzesień 01, 2010, 16:00:55
A dlaczego Płatne ustawiasz na wyłączone ? Czyżbyś zakładał, że przy bramkach tworzą się olbrzymie korki  :mrgreen:
Nie. Odpowiedź jest prostsza, niż myślisz. Bo profil ustawiłem dla siebie i pod siebie. Gdybym ustawił OK, pytałbyś dlaczego nie "pytaj" ?
A że nie jestem psem ogrodnika, to się postanowiłem podzielić swoją pracą.
Jeżeli masz lepsze rozwiązanie, to je wstaw, a ja wtedy będę leżał bykiem i wklejał uśmieszki. I zapewniam Cię, że nie będę zadawał głupich pytań.
Natomiast czytając na forum wypowiedzi w stylu Twojej, zaczyna się człowiek zastanawiać, czy warto upubliczniać swoje rozwiązania w celu ułatwienia życia, takim jak Ty.

Pisząc o suwakach, masz na myśli suwaki Szybkość obliczania i Trasa optymalna jak?
:ok:
Oczywiście.
Innych suwaków w ustawieniach trasy nie ma  :wink:
Tytuł: Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
Wiadomość wysłana przez: luckynyc w Wrzesień 01, 2010, 17:43:15
dzięki
Bilunia zrobiłeś fajną robotę

nie denerwuj się, przecież kolega żartował a nie Cie krytykował
ja też się zdziwiłem, że płatne są wyłączone, ale w nie każdy musi mieć ochotę płacić za autostrady

swoją drogą na Twoich mapach widać, że algorytm optymalnej jest kiepski
bo w wariancie z punktem przez odległość do punktu rzez w trasie szybkiej i optymalnej jest identyczna - w takim razie dlaczego optymalna wygląda jak krótka a nie jak szybka
inna sprawa, że optymalna i krótka wyglądają na identyczne a odległość się różni
Tytuł: Odp: Ustawienia domyślne AM, profile prędkości: za i przeciw
Wiadomość wysłana przez: Bilunia w Wrzesień 01, 2010, 18:05:45
swoją drogą na Twoich mapach widać, że algorytm optymalnej jest kiepski
bo w wariancie z punktem przez odległość do punktu rzez w trasie szybkiej i optymalnej jest identyczna - w takim razie dlaczego optymalna wygląda jak krótka a nie jak szybka
inna sprawa, że optymalna i krótka wyglądają na identyczne a odległość się różni
A ja się naprodukowałem tworząc bardzo szczegółowy opis ... Pisałem o obwodnicach ..... Nie raczyłeś też zauważyć, że standardowo (bez Przez) wszystkie trasy są różne, a krótka szczególnie.
Naprawdę mam Ci to co  przepisać jeszcze raz ?
 Czym Twoim zdaniem ma się różnić wymuszona punktem "Przez" ustawionym przed wjazdem do Nakła, szybka i optymalna na odcinku do Nakła ? Którędy ma prowadzić ? Natomiast dalszy ciąg trasy już zdecydowanie zależy od tego, czy wybrałaś szybką, czy optymalną - i tak jest zasadnie.


Zapomniałem wspomnieć.
Twoim zdaniem optymalna z "Przez" wygląda identycznie jak krótka bez "Przez" ?
To zobacz jak biegnie jedna i druga od Wągrowca dalej. Włącznie ze sposobem przejazdu przez Wągrowiec. Tylko weź lupkę. A jak się kiedyś przejedziesz tym odcinkiem krótkiej "bez Przez" od Wągrowca, przez Margonin i Łobżenicę i dotrzesz do Więcborka, nie zostawiając przy mijaniu się z innymi samochodami na przydrożnych drzewach lusterek, to będziesz miał odpowiedź, dlaczego postawiłem "Przez" w Nakle.

Chcesz, by optymalna z "Przez" prowadziła do Nakła jak szybka bez "Przez", czyli przez Bydgoszcz ? Takiej bzdety nie wymyślili nawet Panowie z Aquaratu. A po zaliczeniu Nakła którędy dalej, z powrotem na Bydgoszcz?