PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: porkbone w Sierpień 11, 2008, 07:34:04
-
Nie będę wdawał się w szczegóły dlaczego musiałem zainstalować wersję 5.1
Akurat wybierałem się na parę dni w nasze Tatry i wszystko było fajnie do czasu
gdy próbowałem zmienić trasę bo oczywiście wszyscy jechali w tym samym kierunku
i co ? Automapa zdurniała , nie potrafiła wyznaczyć nowej trasy , tylko durne
komunikaty co skrzyżowanie "zawróć na następnym skrzyżowaniu"
Wersja 4... przynajmniej próbowała wyznaczyć trasę , "piątka" potrafi
tylko zawracać .
Czy może czegoś nie włączyłem , czy ta wersja tak ma ?
Pozdrowienia
-
Witam a może terzeba było skasować obecną trasę i dopiero wyznaczyć nową, lub opcja modyfikuj trasę:-)
-
Też mam takie odczucia że "5" jest bardziej uparta w tej kwestii niż "4". Ostatnio kazała mi zawracać choć miałem do właściwej trasy (z której celowo zjechałem) jeszcze 300 m. Gdybym zawrócił miałbym do pokonania 11 km.
-
Potwierdzam, AM 5.x tylko by zawracała :mad:
-
No i czemu Warszawa - Gdańsk kieruje przez malutkie miejscowości? Precyzja: MAX, Trasa: Optymalna (90% szybka, 10% krótka)
-
Rano w niedzielę ściągnąłem AM5.1.1 i od razu w drogę 250 km. Trasę znam i wyznaczona została zgodnie z moimi oczekiwaniami. Ostatni odcinek jazdy to wg AM droga nieutwardzona (w rzeczywistości asfaltowa, ale kategoryzacja to oddzielny temat). Prowadzi O.K. aż tu nagle remont, zamknięty odcinek, wyznaczam objazd i szok. Nowa trasa ma ok. 20 km :mad: więcej gdzie do celu miałem 23 km. No ale jadę. Widzę, że zbytnio oddala mnie od celu jadę po swojemu wg drogowskazów. AM z upartością każe zawrócić. Nawet dojazd do pierwotnie wyznaczonej trasy nie wzrusza AM. Jadźka cały czas swoje ZAWRÓĆ!! :mad: Dopiero wjazd na odcinek wg AM nieutwardzony powoduje, że AM pozwala jechać. :proud:
W domu sprawdzałem na sucho i takie mam wnioski:
1. AM w przypadku zastosowania objazdu wyznacza nową trasę jako alternatywną, a nie jako najbliższy objazd i powrót na pierwotną trasę.
2. Uparcie każe zawracać i nie pozwala wrócić na trasę pierwotną.
3. W przypadku objazdu lepiej jest skasować trasę, zablokować odcinek i wyznaczyć nową, wtedy trasa jest wyznaczona najbliższym objazdem do pierwotnej. Tylko po co mi te opcje objazdu.
4. Wydaje się, że wyznaczanie tras alternatywnych polega na wykluczeniu niższej kategorii dróg. Może to i dobrze, ale w opcji ‘objazd’ niech wyznacza najbliższy objazd do pierwotnej trasy.
-
ja tez nie używam funkcji objazd gdyż jest ona nieprzydatna, dokładnie tak jak napisałeś
-
To wszystko co tu piszecie tylko utwierdza mnie w mojej teorii, że przewaga AM nad innym softem nawigacyjnym to tylko mapy, które nigdzie nie są doskonałe , ale na razie w AM są najlepsze. I to tyle jeżeli chodzi o zalety AM. Ja nie rozumiem takich firm ja Igo czy TT, że tak traktują Polskę ja trzeci świat i mapy są na dzień dzisiejszy słabe. NIech tylko taki TT zapoda dobrą mapę porównywalną z AM (w kwestii numeracji adresowych) i AM zniknie z rynku. Ja sam używam od bardzo dawna tylko AM, chociaż mam w swoim pda wersje testowe TT czy Igo i stwierdzam, że ten program się nie rozwija. Owszem bajery to się czasami pojawiają, ale ja z programem chcę dojechać do celu a nie oglądać karykatury pseudo budynków, kompletnie nie przydatnych. A już najbardziej słuchajcie dobijają mnie te komunikaty na ekranie typu:
"czekam na ruch"
"rozglądam się"
Przecież takich bzdur nie ma w żadnym sofcie nawigacyjnym :mad: :mad: :mad:
Pozdrawiam
-
ale mapy to podstawa dla mnie w takim sofcie :ok:
-
No i czemu Warszawa - Gdańsk kieruje przez malutkie miejscowości? Precyzja: MAX, Trasa: Optymalna (90% szybka, 10% krótka)
U mnie inaczej: trasa optymalna (50% szybka, 50% krótka) w W-wy (rondo Dmowskiego) do Gdańska (Podwale) prowadzi główną drogą (7-ką), tak jak najprościej.
-
Rano w niedzielę ściągnąłem AM5.1.1 i od razu w drogę 250 km. Trasę znam i wyznaczona została zgodnie z moimi oczekiwaniami. Ostatni odcinek jazdy to wg AM droga nieutwardzona (w rzeczywistości asfaltowa, ale kategoryzacja to oddzielny temat). Prowadzi O.K. aż tu nagle remont, zamknięty odcinek, wyznaczam objazd i szok. Nowa trasa ma ok. 20 km :mad: więcej gdzie do celu miałem 23 km. No ale jadę. Widzę, że zbytnio oddala mnie od celu jadę po swojemu wg drogowskazów. AM z upartością każe zawrócić. Nawet dojazd do pierwotnie wyznaczonej trasy nie wzrusza AM. Jadźka cały czas swoje ZAWRÓĆ!! :mad: Dopiero wjazd na odcinek wg AM nieutwardzony powoduje, że AM pozwala jechać. :proud:
W domu sprawdzałem na sucho i takie mam wnioski:
1. AM w przypadku zastosowania objazdu wyznacza nową trasę jako alternatywną, a nie jako najbliższy objazd i powrót na pierwotną trasę.
2. Uparcie każe zawracać i nie pozwala wrócić na trasę pierwotną.
3. W przypadku objazdu lepiej jest skasować trasę, zablokować odcinek i wyznaczyć nową, wtedy trasa jest wyznaczona najbliższym objazdem do pierwotnej. Tylko po co mi te opcje objazdu.
4. Wydaje się, że wyznaczanie tras alternatywnych polega na wykluczeniu niższej kategorii dróg. Może to i dobrze, ale w opcji ‘objazd’ niech wyznacza najbliższy objazd do pierwotnej trasy.
A nie masz przypadkiem ustawionego pomijania jakiejś kategorii dróg?
Jeżeli tak to myślę, że to kwestia nienajlepszych danych mapy w tej okolicy - czyli oznaczenia jako gruntowe dróg, które takie nie są.
Proponuję wysłać to do supportu z dokładnym opisem.
-
Oczywiście mam zaznaczone pomijanie dróg gruntowych. Ale od którejś wersji AM wyznacza i tak drogę po kategorii pomijanej jeżeli nie ma innego dojazdu lub jest on ‘nieopłacalny’ (zbyt duży naddatek drogi). I to jest dobrze. AM wyznaczy poprawnie trasę jako podstawową. Zastosowanie opcji objazd wyznacza trasę nieoptymalną, a zablokowanie odcinka i wyznaczenie nowej trasy (zamiast skorzystanie z ‘objazd’) wyznacza trasę już dobrze. Zmiana pomijania określonych dróg nie zmienia sposobu wyznaczania objazdu.
Co do kategoryzacji dróg, to od kiedy Darek-Foto zrobił kolory map i legendę do kategorii dróg widzę dokładnie ile jest niepoprawnie zakwalifikowanych dróg zwłaszcza tych najniższej kategorii (gruntowe nieutwardzone, utwardzone). Ten temat przewijał się wielokrotnie. Można by na miplo stworzyć dział kategoryzacji dróg (jak blokady), ale jak to wprowadzić do mapy? Może tylko dla informacji supportu? Potrzebny był by standard raportowania tekich informacji.
-
Mógłbym się kłócić kto zrobił legendę ;P
Jak Wy wyznaczacie te objazdy? Dlaczego u mnie działają jak należy?
-
Mógłbym się kłócić kto zrobił legendę ;P
Jak Wy wyznaczacie te objazdy? Dlaczego u mnie działają jak należy?
Sorry Marku. Zawsze Was mylę Ciebie i Darka-Foto. Obaj jesteście dla mnie źródłem wiedzy.
Pozdrawiam
-
Mi w AM5 przydało by się jak w Igo8, ustawianie punktów kary za zawracanie. Człowiek mógł by sobie ustawić metodą prób i błędów jaka wartośc mu odpowiada. Wtedy jedni by zawracali a inni by jechali objazdami. Każdemu wg. uznania. Ja osobiście nie lubię zawracać. Jakoś mnie tak natchnęło od naszych polityków, bo oni tylko w tył patrzą i rozliczać, lustrować :P
-
Mi w AM5 przydało by się jak w Igo8, ustawianie punktów kary za zawracanie. Człowiek mógł by sobie ustawić metodą prób i błędów jaka wartośc mu odpowiada. Wtedy jedni by zawracali a inni by jechali objazdami. Każdemu wg. uznania. Ja osobiście nie lubię zawracać. Jakoś mnie tak natchnęło od naszych polityków, bo oni tylko w tył patrzą i rozliczać, lustrować :P
A czym to (punkty kary) różni się od "unikaj zawracania nadkładając: xx (km)"
-
Przecież jest.
-
Czy w wersji 5.1.1 poprawiono to notoryczne zawracanie ?
Może trzeba na nowo zaprogramować trasę bo korzystałem z poprzedniej