Po pobieżnym przeglądzie tej kategorii w MIPLO wydaje się, że jakieś 75% punktów/odcinków to blokady stałe. Nikt raczej nie przekształci dróżek w parku narodowym w arterię, chodnika w ulicę, dużego trawnika, jakim kończy się ślepa uliczka w skrzyżowanie typu T, nie zlikwiduje sulęcińskiego poligonu (prawie 30 blokad Prozora). Najtrudniej pewnie byłoby zrobić ulicę z peronu kolejowego we Włocławku, lub dopuścić do ruchu pojazdy samochodowe po kamiennych schodkach w wielu miejscach mapy/planów szczegółowych.
Punktów w kategorii jest ok. 530. Wiele z nich zostało dodanych kilka lat temu. Za każdym razem, dzięki uprzejmości Igab'a, ściągamy je wszystkie i blokujemy odcinki, które nie mają szansy na udrożnienie w przewidywalnej przyszłości. Czy blokady te nie powinny zostać wreszcie uzwględnione w mapach fabrycznych?
Rozumiem, że AM musi/powinna zweryfikować takie hobbystyczne doniesienia o stałych blokadach. Ale może wystarczyłyby dwa-trzy potwierdzenia na MIPLO dla zgłoszonych dotychczas punktów? Skoro cały ten interes opiera się na wzajemnym zaufaniu, bo przecież wiele punktów z mobilne.net/MIPLO trafiło do fabrycznych POI (jak ktoś mi powie, że AM zweryfikowała "suszarki", to go śmiechem zabiję).
Ilość punktów w "Zablokowanych odcinkach" utrudnia pracę nad tą kategorią, powoduje zbędne obciążenie softu, uniemożliwia wręcz kontrolę nad aktualizacją/weryfikacją blokad czasowych związanych z remontami, przebudowami, itp. Właściwie wyłącznie takie odcinki powinny być utrzymywane w omawianej kategorii. Reszta powinna trafiać do błędów AM i być sukcesywnie (ale nie latami!) przenoszona do danych mapowych.
Wiele razy zbierałem się do tego, by jakoś ożywić tę kategorię i zautomatyzować karmienie jej aktualnymi danymi. Jednak śmietnik w niej panujący skutecznie od tego odstręcza. Śmietnik - w sensie niepotrzebnego utrzymywania w niej permanentnych danych o odcinkach, które nie są zablokowane. One są od (niemal) zawsze i na zawsze nieprzejezdne, zamknięte, nie istniejące. I nigdy (raczej) nie będą stanowiły elementu sieci publicznej komunikacji drogowej.
Macie jakieś rozsądne pomysły, rozwiązania? To IMHO poważny problem, w obliczu/perspektywie idei wprowadzenia traffic info na MIPLO.