Lubię za to, że ... można wszystkie bzdety wyłączyć, a pozostają b.dobre mapy, no i nieograniczone możliwości modyfikacji (piszę to z PEŁNĄ odpowiedzialnością, LD i SR to nieprzydatne bajery, przynajmniej w obecnej formie, wystarczy dzisiejszy przykład trasy Wrocław - Jelenia Góra. Przed Strzegomiem prowadzi objazdami przez wioski, bo ponoć są roboty ..., a w rzeczywistości ich ni ma
).
No dobrze, przyjrzyjmy sie bliżej tym 'bzdetom', które dziś poprowadziły Cię objazdem
omijając nieistniejące roboty drogowe.
Ty byłeś mądrzejszy niż LD i dzięki temu zaoszczędziłeś kilka kilometrów i kilka minut.

Wyznaczyłem trasę na tym omijanym odcinku w 3 wariantach (screen poniżej)
- bez LD - AM poprowadziła ją w całości po DK5
- z LD - AM wyznaczyła objazd najpierw po A4, potem po 'wiochami' po DW345
- z LD, ale trasę krótką żeby sprawdzić jaki wyjdzie czas przejazdu po DK5 z włączonym LD
Wyszło na to że LD dodał do czasu przejazdu po DK5 ok 40 minut
i dlatego AM zaproponowała objazd tego odcinka.
Sprawdziłem dane źródłowe - na stronie GDDKiA (drugi screen)
Wynika z nich, że od zeszłego roku trwa remont tego odcinka i ma się zakończyć jutro o 16:00
I faktycznie po zadaniu trasy z datą późniejszą, dokładnie od jutra od 17:00 (bo mamy czas zimowy)
trasa jest jużprowadzona bez objazdu.
Znaczy to, że AM czyta dane o utrudnieniach z GDDKiA, potrafi z nich korzystać i uwzględnia blokady czasowe.
Mało tego po wyznaczeniu trasy z Wrocławia AM przestaje omijać DK5 przy trasie ze startem od 16:20,
a przy starcie Z Oleśnicy już od 15:45. Wynika z tego, że w obliczeniach jest także brany pod uwagę
czas dojazdu do miejsca w którym występuje utrudnienie.
Jak widać ten 'bzdet' nie jest tylko prostą blokadą odcinka, ale całkiem zaawansowaną funkcją.
Za to, że już dzisiaj mogłeś przejechać ten odcinek DK5 bez utrudnień chwała drogowcom,
ale niestety GDDKiA albo nie wiedziała że roboty na tym odcinku ukończono przed terminem,
albo nie dopilnowała aktualizacji tych danych.
Mamy tu więc do czynienia z problemem aktualności danych od zewnętrznego dostawcy.
Jeśli operator TMC w Polsce też będzie korzystał z tych danych, a to jest bardzo prawdopodobne,
to wszystkie nawigacje korzystające z TMC również jeszcze do jutra będą omijały ten odcinek.Zwróć też uwagę, że utrudnienie na tym odcinku ma numer 82, a ostatnie na dzisiejszej liście ma numer 319.
Znaczy to że w AM w skali kraju znajdziesz informacje o kilkuset utrudnieniach na samych drogach krajowych.
Ile z nich nie jest rzetelnych? Nie sposób mi ocenić, ale nawet jeśli jest ich 20 czy nawet 30%,
to ja w to wchodzę, bo to znaczy, że na 10 tras z wyznaczonym objazdem, 7 do 8 razy
ominę faktyczne utrudnienia, a tylko 2 do 3 razy pojadę dookoła niepotrzebnie.
Ty możesz twierdzić, że to tylko zupełnie 'nieprzydatne bajery' i z nich nie korzystać,
ja tak nie powiem, nawet jeśli od czasu do czasu przyjdzie mi omijać nieistniejące korki czy roboty drogowe.