Trasy z wykorzystaniem danych SR kontra trasy modelowane profilem prędkości - które lepsze?

  • 161 Odpowiedzi
  • 37000 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Pisałeś, że używasz profilu +SR, a  całość masz zestrojoną pod szybką jazdę. Po czasach przejazdu tego nie widzę - chyba gadżety Ci skorygowały Twój temperament :D do szybkiej jazdy.

2- przewidywalne - SR nie daje gwarancji, że to z czym ruszysz, będzie stałe do końca jazdy (nawet bez LD)
3- by czas wskazywany przez ETA był w miarę przybliżony do rzeczywistości - jest. Jednak żeby to uzyskać przy Twoim wariancie (profil + SR), "cyferki" musiałeś zestroić pod "Porche" :proud:
Uruchamiasz wyobraźnię nie wtedy kiedy trzeba. Pisałem, że jeżdzę szybciej
niż statysytyczny kierowca. To goły fakt nic więcej. Twoje sformułowania
o temperamencie, zestrajaniu pod "Porche" to zwykła nadinterpretacja.
Średnia 77km/h na trasie bez choćby kawałka autostrady jest i tak MZ dość optymistyczna.
Nie oczekuję 'gwarancji stałości trasy', jeśli takiej potrzebujesz może poszukaj
odpowiedniego ubezpieczenia. Ostatnio bodajże Amplico się reklamuje,
że z uwagą przygląda się potrzebom klientów, a nuż skroją odpowiednią polisę?

Cytat: Bilunia
Dodaniem profilu do SR, skorygowałeś dane zawarte w "statystyce" (uzupełniając braki danych SR dla niektórych odcinków) - to widać.
Jedynym wariantem, który moim zdaniem zrobił Ci psikusa, to "szybka". O ile z jej górnym przebiegiem trudno polemizować, o tyle końcówka trasy,jest dla mnie nie do przyjęcia - tutaj widać ewidentnie negatywny wpływ gadżetów.
Ja tu widzę tylko ewidentnie negatywny wpływ uprzedzeń. Domyslam się,
że takie miejscowości jak Kożuchów czy Lwówek Śląski omijasz szerokim łukiem?
Tam nie da się dojechać trasą, która byłaby dla Ciebie 'do przyjęcia'.

Nie uzupełniałem żadnych braków w danych SR, dostroiłem tylko
bardziej pod siebie statystyki Kowalskiego, bo trochę odbiegam od jego profilu.
Niestety muszę to robić ręcznie, choć bez problemu AM mogałby to robić sama,
wystarczyłoby żeby komputer pokładowy liczył średnie prędkości nie ogółem,
a w rozbiciu na poszczególne kategorie dróg i korzystał z nich w profilu prędkości.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline iceneon

  • ****
  • 995
  • Płeć: Mężczyzna
No i stało się. Żmija zawsze będzie żmiją i wcześniej czy później splunie jadem. Miedzio nie wdawaj się w dyskusję, bo to rzucanie grochem o ścianę. Twój tekst zostanie zacytowany w połowie zdania, wytłuszczony, pomalowany na niebiesko i o zgrozo powiększony  :terrified: więc miej się na baczności  ;)

Co do trasy w okolicach Bolkowa, to jeżdżę na tamtej trasie co najmniej raz na miesiąc. Jechałem również w grudniu 2010 w prawdziwie ekstremalnych warunkach (to co było wczoraj w porównaniu z tamtymi warunkami to jakieś przelotne opadziki) i jechałem właśnie tą boczną drogą. Wybrałem ją, bo usłyszałem na CB, że ciężarówka zablokowała drogę. Fakt, że jechałem na zimówkach, ale odpowiednia prędkość i hamowanie silnikiem na zjazdach pozwala bezpiecznie dotrzeć do celu.

[admin]Przesadziłeś z tymi epiterami. Za obrażanie innego Clubowicza + 20% [/admin]
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2011, 17:01:29 wysłana przez ajed »

*

Offline overconscious

  • ***
  • 276
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Stary telefon na korbkę
Wracając do tematu....
« Odpowiedź #62 dnia: Maj 05, 2011, 02:55:35 »
Nie opowiadajcie bzdur, że SR pozbawia Was możliwości wytyczenia trasy! LiveDrive tak, ale nie sam SmartRoutes!
Przecież przy planowaniu trasy wybrać można planowaną datę i godzinę startu i jeśli w międzyczasie nie zaktualizujemy plików AM via AM'Center to trasa będzie wyglądała tak samo.

Pod warunkiem, że wyjedziesz o godzinie prognozowanej.
I pod warunkiem, że będziesz pokonywał trasę w prognozowanym czasie.

Czyli możesz planować trasę, ale zero gwarancji, gdyby się okazało, że fakty przeczą teorii.
A jak nie masz gwarancji, to nie masz planowania - to jest proste.
Że nie wspomnę o wygodzie takiego "planowania" w imię postępu, gdzie wszystko wisi na włosku.

Przypomnę też, że nawigacje nie są i nie będę doskonałe, o czym niektórzy zapominają. To tylko tempa maszyna.

Dla przykładu:
Cytuj
W Wielkiej Brytanii jest 38 mln samochodów, z których 70 proc. wyposażonych jest w nawigację. Stosowane w autach urządzenia GPS są wymieniane jako przyczyna 300 tys. wypadków i kolizji drogowych rocznie. Wielu kierowców przyznaje też, że nawigacja doprowadziła do wykonania przez nich niedozwolonego manewru - tak wynika z badań dużej firmy ubezpieczeniowej Direct Linę przeprowadzonych dla dziennika "Daily Mirror". Zgodnie z doniesieniami "Daily Mirror" co dziesiąty kierowca z urządzeniem do nawigacji wykonał z jego powodu manewr niezgodny z przepisami. 20 procent kierowców przyznaje, że otrzymanie instrukcji do urządzenia spowodowało opóźnienie w podjęciu decyzji i zgubienie drogi. W skali Wielkiej Brytanii oznacza to, że około 7 milionów kierowców zostało zmylonych przez nawigację.

A przypominam o tym bo niektórzy przekonują, że jakieś SmartRoute'y zwolnią ich z myślenia, bo staną się doskonałe, dane będą obejmowały cały kraj, będą zawsze aktualne, mające odbicie w rzeczywistości, a routing na ich podstawie, będzie nieomylny.

Póki jednak tak nie jest - trzeba myśleć. A elementem myślenia przy długich trasach jest planowanie.
Żeby to było możliwe, SmartRoute'a trzeba wyłączyć, a tego nas pozbawiono w imię marketingowej papki o sztucznej inteligencji.

Jest jeszcze druga strona medalu. Jak mogę sobie planować, oraz jak trasy są trwałe, przewidywalne, to stają się mi coraz bardziej znane i jeździ mi się coraz wygodniej.
A jak jeździ mi się wygodniej, jeżdżę pewniej, więcej uwagi poświęcam na sytuację na drodze, zaczynam szukać objazdów (alternatywnych tras) i lepiej orientuję się w okolicy.
W ten sposób znów nawigacja uczy mnie myślenia i rozwija mnie.

Tego nie ma w loterii, którą funduje SmartRoutes. W przypadku tych gadżetów, mózg przechodzi z mojej głowy do nawigacji (maszyna wie lepiej, bo przecież mamy postęp) i uczę się bezrozumnego polegania na urządzeniach.
No bo przecież są Smart - czyli bystre i potrafią myśleć.

Tym którzy gonią za zyskiem i sprzedają ludziom taki kit, mogę wybaczyć. Ich spontanicznych pomagierów mam za wsteczników, pchających ludzi w kierunku wtórnego analfabetyzmu i ogłupienia.
Czemu Pan spowodował wypadek? Bo nawigacja mi kazała.

I jeszcze jedno - kto tu kogo hamuje. To fanatycy gadżetów SR i LD popierają zabranie nam możliwości planowania, a nie ludzie używający nawigacji jako dodatek (a nie zastępstwo rozumu), są za zabieraniem gadżetów (w formie dodatków).
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2011, 03:13:17 wysłana przez overconscious »

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Nawigacja jest przyczyną wypadków? Chyba kierowca bezkrytyczne ufający w nawigację. Idąc tym tropem przyczyną niemal wszelkich wypadków jest silnik. Bez silnika wypadki byłyby sporadyczne.

Ad rem.

Jest wg mnie pomylenie pojęć.

1. Jeżeli kierowca wie jaka droga jest najlepsza i że ona jest jedyna poprawna, to nawigacja redukuje się do ruchomej mapy z opcją ostrzegania o wybranych zdarzeniach. Jemu SR, LD i inne tego typu gadżety są zbędne, a nawet szkodliwe. Tylko irytują go zmianą opracowanej trasy.

Jeżeli natomiast ktoś nie uważa się za takie guru, to ma dwie możliwości (o ile sprzęt pozwala na bycie online).
2. Jazda drogą wytyczoną przez nawigację, ewentualnie zmienioną przez punkty pośrednie wynikające z osobistych preferencji lub pomocy innych. Tutaj niedostateczną orientację o zakorkowaniu dróg może wspomagać SR.
3. Jazda wg LD., Oczywiście bez punktów pośrednich. Tutaj punkty te wypaczają sens usługi LD, bowiem jak program odbierze informację o problemach w punkcie X, a ustawiony jest tam punkt pośredni, to nawigacja i tak nas w ten kocioł poprowadzi.

Oczywiście w każdym przypadku należy zachować rozsądek i gdy nawigacja prowadzi dziwnie, należy podjąć decyzję czy jej się ufa.

Każdy powinien sam zakwalifikować się do jednej z tych grup (może to być różne w zależności od aktualnej trasy) i konsekwentnie wybrać sposób korzystania z programu. Oczywiści musi być możliwość wyboru korzystania lub nie z SR oraz LD.

Zarzuty, że SR różnie wytycza trasę w zależności od pory dnia są nieporozumieniem. Dlaczego w nocy przy znikomym ruchu wytyczona trasa ma być identyczna z tą w godzinach szczytu? Gdyby tak było, to dopiero jakość SR byłaby fatalna. Zarzutem może być brak uwzględnienia świąt, pór roku, wakacji. O ile na początku było to zrozumiałe, to obecnie powinno być już wprowadzone.

Sens istnienia wspomagaczy routingu chyba jest. Państwa o wyższym stopniu zmotoryzowania i bardziej rozbudowanej sieci dróg z nich korzystają. Gdyby byłby to zbędny, lub szkodliwy gadżet dawno zniknąłby z rynku.

*

Konrad4x

Zarzuty, że SR różnie wytycza trasę w zależności od pory dnia są nieporozumieniem. Dlaczego w nocy przy znikomym ruchu wytyczona trasa ma być identyczna z tą w godzinach szczytu? Gdyby tak było, to dopiero jakość SR byłaby fatalna. Zarzutem może być brak uwzględnienia świąt, pór roku, wakacji. O ile na początku było to zrozumiałe, to obecnie powinno być już wprowadzone.
overconscious bardzo dobry komentarz, a to stwierdzenie o papce marketingowej w imię sztucznej inteligencji rewelacyjne  :ok: :ok: :ok:
Izaw Przeczytaj swoje drugie zdanie przytoczonego cytatu i porównaj z pierwszym. Co do nocy pewnie masz rację, ale mowa jest o dniu. A tam z gwarancją wyznaczonej wcześniej trasy może być gorzej.

Spory będą trwały zawsze i to się nie zmieni, no chyba, że przeciwnicy tych technologii odejdą z forum, bo mile raczej widziani tu nie są i to jest fakt. Niech każdy jeździ z czym chce, a spadająca sprzedaż lub wzrost sprzedaży AM potwierdzi co się sprawdziło lepiej  :wink:

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Wracając do tematu....
« Odpowiedź #65 dnia: Maj 05, 2011, 09:06:53 »
Nie opowiadajcie bzdur, że SR pozbawia Was możliwości wytyczenia trasy! LiveDrive tak, ale nie sam SmartRoutes!
Przecież przy planowaniu trasy wybrać można planowaną datę i godzinę startu i jeśli w międzyczasie nie zaktualizujemy plików AM via AM'Center to trasa będzie wyglądała tak samo.
Pod warunkiem, że wyjedziesz o godzinie prognozowanej.
I pod warunkiem, że będziesz pokonywał trasę w prognozowanym czasie.
Bo ten system tak ma działać i po to został w ten sposób opracowany i wdrożony.
Czyli możesz planować trasę, ale zero gwarancji, gdyby się okazało, że fakty przeczą teorii.
A jak nie masz gwarancji, to nie masz planowania - to jest proste.
Że nie wspomnę o wygodzie takiego "planowania" w imię postępu, gdzie wszystko wisi na włosku.
Albo udowodnisz, że AM potrafi przy niezmienianej konfiguracji, z włączonym SmartRoutes i wyłączonym LiveDrive wytyczyć różne trasy ze startem o tej samej porze albo przestań wypisywać bzdury o braku gwarancji i braku możliwości planowania.
A jeśli nie chce Ci się wykonać kilku kliknięć (jeśli zmieniła się godzina stratu) to już Twoja sprawa i Twoje ryzyko - ale nie pisz, że system nie daje Ci pewności planowania. Daje - tylko muszą być prawidłowe i aktualne dane źródłowe.

Połączone: Maj 05, 2011, 10:02:53
Co do nocy pewnie masz rację, ale mowa jest o dniu. A tam z gwarancją wyznaczonej wcześniej trasy może być gorzej.
Podaj przykład wytyczania różnych tras ze startem o tej samej porze.

Spory będą trwały zawsze i to się nie zmieni, no chyba, że przeciwnicy tych technologii odejdą z forum, bo mile raczej widziani tu nie są i to jest fakt. Niech każdy jeździ z czym chce, a spadająca sprzedaż lub wzrost sprzedaży AM potwierdzi co się sprawdziło lepiej  :wink:
Po to jest forum dyskusyjne aby dyskutować i nie przesadzaj tym, ze ktos tu jest mniej lub bardziej mile widziany. Jest parę osób wzajemnie robiących sobie złosliwości i tyle.
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2011, 10:02:53 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline overconscious

  • ***
  • 276
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Stary telefon na korbkę
Odp: Wracając do tematu....
« Odpowiedź #66 dnia: Maj 05, 2011, 11:51:36 »
Albo udowodnisz, że AM potrafi przy niezmienianej konfiguracji, z włączonym SmartRoutes i wyłączonym LiveDrive wytyczyć różne trasy ze startem o tej samej porze albo przestań wypisywać bzdury o braku gwarancji i braku możliwości planowania.

Trasa może się zmienić w trakcie jazdy, jeśli będzie pokonywana inaczej od przewidywań.
Jeśli po drodze będzie wypadek (zdarzają się często na długich trasach) lub np. wyskoczę do zajazdu, to w danym miejscu znajdę się w innym czasie, niż miałem się znaleźć wg początkowego planowania trasy.
Znaczy to, że mogę wpaść w inną prognozę prędkości dla dróg (wg SmartRoutes) licząc od mojej aktualnej pozycji do końca trasy, niż przy początkowym planowaniu. A wtedy może zostać przeliczona w trakcie jazdy.
Nigdy więc nie mam żadnej gwarancji planowania trasy, bo rzeczywistość, nie zawsze pasuje do prognoz (teorii), tak czas wyjazdu, jak i czas przejazdu.

I nie muszę ci udowadniać czegoś, czego rację mi już przyznałeś, stwierdzeniem poniższym.

Nie opowiadajcie bzdur, że SR pozbawia Was możliwości wytyczenia trasy! LiveDrive tak, ale nie sam SmartRoutes!
Przecież przy planowaniu trasy wybrać można planowaną datę i godzinę startu i jeśli w międzyczasie nie zaktualizujemy plików AM via AM'Center to trasa będzie wyglądała tak samo.
Pod warunkiem, że wyjedziesz o godzinie prognozowanej.
I pod warunkiem, że będziesz pokonywał trasę w prognozowanym czasie.
Bo ten system tak ma działać i po to został w ten sposób opracowany i wdrożony.

*

Offline MarcinM.

  • **
  • 139
  • NavRoad NR430 BT
Mam pytanie dotyczące statystyk SR (jeżeli było podobne pytanie, to z góry przepraszam).
Jako, że w czerwcu, korzystając z długiego weekendu wybieram się nad morze, chciałem się zapytać, czy dzień 23-06-2011 r. (czyli Boże Ciało) jest traktowany przez SR jako:

A. po prostu jako czwartek
B. jako "jakieś statystyczne święto"
C. jak niedziela
D. żadne z powyższych.

Wracając do działania SR, to ja jestem z natury fanem różnych nowinek i gadżetów, dlatego od początku używałem SR. Niestety nawigacja często prowadziła mnie tak "fantazyjnymi" drogami, że czasami w czasie jazdy byłem zmuszony wyłączyć tę funkcję. Z włączonym SR jeździłem potem tylko w znanym terenie, po to tylko, żeby gromadzić i wysyłać dane. Właśnie ilość danych jest chyba największym mankamentem w SR, do tego AM z włączonym SR ma tendencję, że jeżeli ma dane o "spowolnieniu" na drodze głównej, to kieruje na drogi boczne, pomimo, że tam może być jeszcze gorzej, tylko ilość danych jest niewielka (taka "randka w ciemno" :mrgreen: ).

Wydaje mi się, że SR powinno działać w ten sposób, że:
1. Gromadzenie danych jest włączone na stałe;
2. Zgromadzone dane są wysyłane tak jak dotychczas przez AM Center oraz dodatkowo
3. Wysyłane przy każdej aktualizacji programu po uruchomieniu instalatora (to wersja dla tych, co nie koniecznie lubią bawić się w dodatkowe usługi i programy, a ich dane w końcu też są cenne).
4. Korzystanie z danych SR do wyznaczania trasy jest jako opcja.

To tyle, dziękuję.

NavRoad NR430 BT

*

Konrad4x

Odp: Wracając do tematu....
« Odpowiedź #68 dnia: Maj 05, 2011, 12:06:25 »
Co do nocy pewnie masz rację, ale mowa jest o dniu. A tam z gwarancją wyznaczonej wcześniej trasy może być gorzej.
Podaj przykład wytyczania różnych tras ze startem o tej samej porze.
OchKarol nie zrozumiałeś mnie. Oczywiście, że start o tej samej porze co zaplanowana wcześniej da nam gwarancję niezmienności trasy. Mi raczej chodziło o fakt, że np planuję wyjazd na piątek o godzinie 6:30, a z różnych powodów wyjazd opóźnił się na 7:30. Ale udowadniać mi się już tego nie chce, bo szkoda tu bić pianę. Chociaz powiem ci, że mam i tu pewną wątpliwość, no bo zobacz przykładowo jadę do Wrocławia z Warszawy. Okey wyjeżdżam punktualnie, ale np z powodu korków itp przejeżdżam przez Bełchatów o godzinę później niż powinienem tam być. Czy tu wtedy nie nastąpi korekta trasy, jeżeli o tej porze opóźnionego przejazdu przez to miasto statystyki SR już uległy zmianie ? Ale to tylko tak na marginesie. Ty mi przecież i tak zapewne odpiszesz, że tak to działa, bo tak to zostało zaprojektowane. I tu pełna zgoda. Tylko niech aqu... da możliwość wyłączania sobie tego w opcjach tak jak miało to miejsce dotychczas i będzie okey.   

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Uwazam, ze przeciwnicy SR i LD, powinni wyladowywac swoja zlosc i frustracje nie na forumowiczach, ktorzy testuja ta usluge i chceliby zeby w przyszlosci ona znacznie lepiej dzialala, ale na supporcie. Piszcie do nich, zeby przywrocili poprzednia mozliwosc wylaczenia Traffica, poinformujcie ich jaki "typ" ludzi korzysta z tego systemu (czytanie w co drugim tekscie na forum dziwnych uszczypliwosci staje sie juz nudne), a wtedy wszyscy bedziemy zadowoleni.

PS. Pomimo, ze czesto korzystam z Traffica, to CHCE zeby byla mozliwosc jego wylaczenia - lubie miec wybor, poza tym nie wszystko zawsze idealnie dziala i wylaczenie SR/LD moze sie przydac.
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2011, 13:16:48 wysłana przez Miedzio »

*

Offline jacoo

  • *
  • 81
  • Sprzęt: MIO P560, AM EU
Odp: Wracając do tematu....
« Odpowiedź #70 dnia: Maj 05, 2011, 13:25:31 »
OchKarol nie zrozumiałeś mnie. Oczywiście, że start o tej samej porze co zaplanowana wcześniej da nam gwarancję niezmienności trasy. Mi raczej chodziło o fakt, że np planuję wyjazd na piątek o godzinie 6:30, a z różnych powodów wyjazd opóźnił się na 7:30. Ale udowadniać mi się już tego nie chce, bo szkoda tu bić pianę. Chociaz powiem ci, że mam i tu pewną wątpliwość, no bo zobacz przykładowo jadę do Wrocławia z Warszawy. Okey wyjeżdżam punktualnie, ale np z powodu korków itp przejeżdżam przez Bełchatów o godzinę później niż powinienem tam być. Czy tu wtedy nie nastąpi korekta trasy, jeżeli o tej porze opóźnionego przejazdu przez to miasto statystyki SR już uległy zmianie ? Ale to tylko tak na marginesie. Ty mi przecież i tak zapewne odpiszesz, że tak to działa, bo tak to zostało zaprojektowane. I tu pełna zgoda. Tylko niech aqu... da możliwość wyłączania sobie tego w opcjach tak jak miało to miejsce dotychczas i będzie okey.

A czy juz nie ma pytania "Trasa moze byc nieaktualna, czy przeliczyc?"
Bo z tego co pamietam w poprzednich wersjach AM wlasnie takie pytanie padalo, jezeli zatrzymales sie przez korek, tankowanko, siku lub inne...

*

Konrad4x

...ale na supporcie. Piszcie do nich, zeby przywrocili poprzednia mozliwosc wylaczenia Traffica,
PS. Pomimo, ze czesto korzystam z Traffica, to CHCE zeby byla mozliwosc jego wylaczenia - lubie miec wybor, poza tym nie wszystko zawsze idealnie dziala i wylaczenie SR/LD moze sie przydac.
Rozumiem, że zgłosiłeś to do supportu  :P
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2011, 13:34:16 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Cytat: overconscious
Cytat: ochkarol
Nie opowiadajcie bzdur, że SR pozbawia Was możliwości wytyczenia trasy!
Pod warunkiem, że wyjedziesz o godzinie prognozowanej.
I pod warunkiem, że będziesz pokonywał trasę w prognozowanym czasie.

Czyli możesz planować trasę, ale zero gwarancji, gdyby się okazało, że fakty przeczą teorii.
A jak nie masz gwarancji, to nie masz planowania - to jest proste.
Wybacz ale demonizujesz, trasy nie zmieniają się co minutę, a tylko kilka razy
w ciągu dnia i szansa, że się zmieni z tego powodu, że wypadłeś z 'korytarza czasowego'
danej trasy są znikome, MZ rzędu kilku procent, chyba że będziesz notorycznie
planował wyjazd 'skoro świt', a wyjeżdżał jak zwykle 'koło południa'.
Tylko co to ma wspólnego z planowaniem?

Cytat: overconscious
Przypomnę też, że nawigacje nie są i nie będę doskonałe, o czym niektórzy zapominają. To tylko tempa maszyna.
Grybyś napisał tępa zgodziłbym się w 100 %  :ok:

Cytat: overconscious
Dla przykładu:
Cytuj
W Wielkiej Brytanii jest 38 mln samochodów, z których 70 proc. wyposażonych jest w nawigację. Stosowane w autach urządzenia GPS są wymieniane jako przyczyna 300 tys. wypadków i kolizji drogowych rocznie. Wielu kierowców przyznaje też, że nawigacja doprowadziła do wykonania przez nich niedozwolonego manewru - tak wynika z badań dużej firmy ubezpieczeniowej Direct Linę przeprowadzonych dla dziennika "Daily Mirror". Zgodnie z doniesieniami "Daily Mirror" co dziesiąty kierowca z urządzeniem do nawigacji wykonał z jego powodu manewr niezgodny z przepisami. 20 procent kierowców przyznaje, że otrzymanie instrukcji do urządzenia spowodowało opóźnienie w podjęciu decyzji i zgubienie drogi. W skali Wielkiej Brytanii oznacza to, że około 7 milionów kierowców zostało zmylonych przez nawigację.
Fajne, możesz podać źródło? Chętnie przeczytałbym całość.

Cytat: overconscious
A przypominam o tym bo niektórzy przekonują, że jakieś SmartRoute'y zwolnią ich z myślenia ...
Widzisz, a ja mam zupełnie odwrotne wrażenie, że niektórzy bardzo się obawiają
że 'jakieś SmartRoute'y' zmuszą ich do myślenia, słuchają bezmyślnie nawigacji
i wykonują posłusznie każdy nawet najgłupszy manewr, a ryzyko napotkania
na trasie takiego głupiego manewru jednak jest większe gdy te 'jakieś SmartRoute'y'
są włączone, nie przyjmują do wiadomości, że to 'tylko tempa maszyna', która
przy włączonym SR obrabia znacznie więcej danych, a znacznie więcej danych
to znacznie więcej możliwych wyborów, wariantów, w tym też możliwych głupich błędów.

Cytat: overconscious
Póki jednak tak nie jest - trzeba myśleć. A elementem myślenia przy długich trasach jest planowanie.
Pełna zgoda.
Cytat: overconscious
Żeby to było możliwe, SmartRoute'a trzeba wyłączyć, a tego nas pozbawiono w imię marketingowej papki o sztucznej inteligencji.
Cóż, pełna zgoda krótko trwała, ale dobre i tyle :ok:

Zawsze planuję gdzie chcę dojechać i co na pewno zaliczyć po drodze,
planuję też czas o którym chciałbym być na miejscu. Trasa wyliczona przez
nawigację jest tylko środkiem do realizacji mojego planu.
Ty twierdzisz że trasa, a dokładnie jej przebieg sam w sobie jest celem.
Rozumiałbym to, gdybyś był np. przewodnikiem wycieczki i przygotowywał
dla wycieczkowiczów opis każdej atrakcji mijanej po drodze.
Głupio by było, gbybyś np. przygotował anegdoty o toruńskich piernikach
a trasa zamiast przez Toruń prowadziłaby przez Bydgoszcz.
Dla mnie trasa nie jest celem sama w sobie i jest mi wszystko jedno
czy poprowadzi przez Toruń czy też Bydgoszcz.
(zakładam tu że nie mam ochoty na pierniki).

Spróbuję Ci to przekazać obrazowo, obraz będzie zupełnie niebranżowy, bo krawiecki,
akurat taka mi się nasunęła alegoria :)
Obaj planujemy uszyć spodnie, mamy wymiary, wybieramy krój, dodatki,
potem ja planuję jakim ściegiem zszyć kawałki, a Ty planujesz każdą dziurkę,
w której ma się znaleźć igła z nitką. Mnie to nie interesuje, od tego mam maszynę
do szycia, tępą bezmyślną ale sprawnie wybierającą miejsca na wkłucie igły.
Ty protestujesz przeciw 'sztucznej inteligencji' tej maszyny i wyłączasz stopkę
która automatycznie przesuwa materiał, bo nie każde wkłucie igły w materiał
wychodzi w miejscu które zaplanowałeś.

Cytat: overconscious
Jest jeszcze druga strona medalu. Jak mogę sobie planować, oraz jak trasy są trwałe, przewidywalne, to stają się mi coraz bardziej znane i jeździ mi się coraz wygodniej.
A jak jeździ mi się wygodniej, jeżdżę pewniej, więcej uwagi poświęcam na sytuację na drodze, zaczynam szukać objazdów (alternatywnych tras) i lepiej orientuję się w okolicy.
W ten sposób znów nawigacja uczy mnie myślenia i rozwija mnie.
Fajnie brzmi ale to demagogia. Trwałe, niezmienne, przewidywalne i wygodne
wcale nie uczy myślenia. Jest wręcz przeciwnie prowadzi do powstania
podświadomych nawyków. Mózg już taki jest, że szybko się nudzi i stale
stymulowany w ten sam sposób 'zwala brudną robotę' na podświadomość.
W ten sposób uczysz się jeździć na pamięć, wygodnie i coraz bardziej bezmyślnie.
Bo wygoda wcale nie stymuluje do myślenia, wręcz przeciwnie.
Jak czujesz się pewnie i wygodnie to starasz się ten stan jak najdłużej utrzymać
a nie szukasz sytuacji które z tego stanu Cię wytrącą.
Nauczony jeździć wciąż tak samo, usypiasz swoją czujność, nie zwracasz
uwagi na znaki, a z tego błogostanu wyrwą Cię dopiero intensywne wrażenia,
takie jak klaksony nadjeżdżających z przeciwka samochodów na drodze,
w którą 'z pamięci' wjechałeś pod prąd.

Cytat: overconscious
Tego nie ma w loterii, którą funduje SmartRoutes. W przypadku tych gadżetów, mózg przechodzi z mojej głowy do nawigacji (maszyna wie lepiej, bo przecież mamy postęp) i uczę się bezrozumnego polegania na urządzeniach.
No bo przecież są Smart - czyli bystre i potrafią myśleć.
Tym którzy gonią za zyskiem i sprzedają ludziom taki kit, mogę wybaczyć. Ich spontanicznych pomagierów mam za wsteczników, pchających ludzi w kierunku wtórnego analfabetyzmu i ogłupienia.
Czemu Pan spowodował wypadek? Bo nawigacja mi kazała.
Demagogii ciąg dalszy, ale nie ze mną te socjotechniczne sztuczki. :proud:
Wbrew temu co usiłujesz nam tu wcisnąć pod pozorem wyważonej opinii,
mój mózg pomimo korzystania z 'loterii SmartRoutes' pozostał na swoim miejscu
i bezbłędnie wychwytuje takie próby manipulacji.
Owszem zgadzam się, że nawigacja w jakimś sensie potrafi ogłupić,
dowodzą tego po części badania które wyżej przytoczyłeś, ale te badania
dotyczą użytkowników nawigacji ogółem, a nie użytkowników nawigacji z SR,
LD, HD Trafic, TMC tudzież innych dodatków.
Twierdzisz że tacy bezmyślni kierowcy jak ten co wjechał do jeziora,
są bezmyślni z powodu dodatków typu SR? Bzdura! Wtedy kiedy on wjechał
do tego jeziora ani SR i inne tego typu technologie w Polsce nie istniały.
Wjechał do jeziora bo był bezmyślny, a to ze miał nawigację tylko pozwoliło
na ujawnienie tej bezmyślności w bardzo efektowny sposób.
Z resztą wcale nie musiał być bezmyślny, mógł być po prostu zmęczony i niewyspany.

Cytat: overconscious
I jeszcze jedno - kto tu kogo hamuje. To fanatycy gadżetów SR i LD popierają zabranie nam możliwości planowania, a nie ludzie używający nawigacji jako dodatek (a nie zastępstwo rozumu), są za zabieraniem gadżetów (w formie dodatków).
I znów to samo, kolejne zdania i kolejne epitety:
używa SR/LD = fanatyk
używa SR/LD = gadżeciaż
używa SR/LD = bezrozumny
używa SR/LD = hamulcowy, wtórny analfabeta etc.
używa nawigacji bez SR/LD = myśli samodzielnie
używa nawigacji bez SR/LD = świadomie używa narzędzi (dodatków)

I to ma być rzeczowa dyskusja? Czy ja, dla odmiany, też mam nazywać tych,
którzy nie chcą korzystać z SR/LD itp., betonem, zatwardziałymi konserwatystami czy
bezmyślnymi tumanami nie potrafiącymi rozumnie korzystać z dostępnych narzędzi?

Chciałbym tylko zauważyć, że jakieś kilka lat temu tych samych argumentów,
których Ty używasz teraz, używali kierowcy nieposiadający nawigacji w stosunku do tych
którzy już mieli ten drogi, niepotrzebny, ogłupiający i zwalniający od myślenia gadżet.
Co się stało, że ten niegdyś idiotyczny gadżet stał się nagle przydatnym narzędziem,
tylko że wyposażonym w idiotyczne i niepotrzebne gadżety?
A wiesz jak taka dyskusja jak ta, będzie wyglądała za następne kilka lat?
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2011, 13:49:02 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
...ale na supporcie. Piszcie do nich, zeby przywrocili poprzednia mozliwosc wylaczenia Traffica,
PS. Pomimo, ze czesto korzystam z Traffica, to CHCE zeby byla mozliwosc jego wylaczenia - lubie miec wybor, poza tym nie wszystko zawsze idealnie dziala i wylaczenie SR/LD moze sie przydac.
Rozumiem, że zgłosiłeś to do supportu  :P

To jest wlasnie "rzeczowa rozmowa". Mam nadzieje, ze teraz niektorzy zrozumieja co chcialem przekazac i co mialem na mysli.

PS. Zeby zaspokoic Twoja ciekawosc... tak, owszem. Zamiast szukac we wszystkim dziury, zamiast rzucac epitetami... kontaktujcie sie z suportem. Oni moga cos zmienic.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Wracając do tematu....
« Odpowiedź #74 dnia: Maj 05, 2011, 14:25:12 »
Trasa może się zmienić w trakcie jazdy, jeśli będzie pokonywana inaczej od przewidywań.
Toż przecież tak samo zmieni się jak nie będzie SR.
Cóż to za argument? Postaraj się trochę ;)


Połączone: [time]Maj 05, 2011, 14:30:29[/time]
Mam pytanie dotyczące statystyk SR (jeżeli było podobne pytanie, to z góry przepraszam).
Jako, że w czerwcu, korzystając z długiego weekendu wybieram się nad morze, chciałem się zapytać, czy dzień 23-06-2011 r. (czyli Boże Ciało) jest traktowany przez SR jako:

A. po prostu jako czwartek
B. jako "jakieś statystyczne święto"
C. jak niedziela
D. żadne z powyższych.
Zgodnie z ideą SmartRoutes odp A.

Połączone: Maj 05, 2011, 14:32:52
A czy juz nie ma pytania "Trasa moze byc nieaktualna, czy przeliczyc?"
Bo z tego co pamietam w poprzednich wersjach AM wlasnie takie pytanie padalo, jezeli zatrzymales sie przez korek, tankowanko, siku lub inne...
Pewnie, że jest.
Ale jak ktoś nie korzystał do tej pory z SR (a dopiero zaczął w 6.8.1) to jescze o tym nie wie...
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2011, 14:32:52 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jacoo

  • *
  • 81
  • Sprzęt: MIO P560, AM EU
Odp: Wracając do tematu....
« Odpowiedź #75 dnia: Maj 05, 2011, 15:30:10 »
A czy juz nie ma pytania "Trasa moze byc nieaktualna, czy przeliczyc?"
Bo z tego co pamietam w poprzednich wersjach AM wlasnie takie pytanie padalo, jezeli zatrzymales sie przez korek, tankowanko, siku lub inne...
Pewnie, że jest.
Ale jak ktoś nie korzystał do tej pory z SR (a dopiero zaczął w 6.8.1) to jescze o tym nie wie...

Czyli luzik. Jak ktos nie chce zeby mu sie trasa przeliczyla, bo za dlugo posiedzial na obiadku to po prostu nie zgadza sie na ponowne przeliczenie trasy, i juz.
To juz nie rozumiem o co wielkie HALO niektorych, ze SR zmienia trase po drodze.

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Wybacz ale demonizujesz, trasy nie zmieniają się co minutę, a tylko kilka razy
w ciągu dnia i szansa, że się zmieni z tego powodu, że wypadłeś z 'korytarza czasowego'
danej trasy są znikome, MZ rzędu kilku procent, chyba że będziesz notorycznie
Taaa, znikome - zwłaszcza jak trasa ma kilkaset km...
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Bez pytania (z samym SR) AM nie zmienia trasy.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Konrad4x

Odp: Wracając do tematu....
« Odpowiedź #78 dnia: Maj 05, 2011, 15:53:24 »
Czyli luzik. Jak ktos nie chce zeby mu sie trasa przeliczyla, bo za dlugo posiedzial na obiadku to po prostu nie zgadza sie na ponowne przeliczenie trasy, i juz.
To juz nie rozumiem o co wielkie HALO niektorych, ze SR zmienia trase po drodze.
W trakcie nawigowania nie pada kolego pytanie , czy przeliczyć trasę. To pytanie pada tylko przy starcie AutoMapy. Innymi słowy jak pójdziesz na siku-kupę i nie wyłączysz programu to pytanie nie padnie, a jak wyłaczysz i potem włączysz to pytanie powinno paść, no chyba, że nie chcący zaptaszkujesz, żeby takie pytanie więcej nie padało. Bo jak to potem odkręcić to już nie bardzo wiem.
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2011, 15:57:23 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Wracając do tematu....
« Odpowiedź #79 dnia: Maj 05, 2011, 15:53:40 »
To juz nie rozumiem o co wielkie HALO niektorych, ze SR zmienia trase po drodze.
Bo odbywa się szukanie na siłe argumentów przeciwko SR (jako technologii).

Połączone: Maj 05, 2011, 15:55:53
W trakcie nawigowania nie pada kolego pytanie , czy przeliczyć trasę. To pytanie pada tylko przy starcie AutoMapy.
W trakcie jazdy SR nie zmienia trasy!!!
Ile razy trzeba to pisać?!  :-|
To mozliwe jest tylko i wyłacznie na skutek danych LiveDrive!
Albo nie bardzo znasz SmartRoutes albo myli Ci się z LiveDrive. :-?
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2011, 15:55:54 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Konrad4x

Odp: Wracając do tematu....
« Odpowiedź #80 dnia: Maj 05, 2011, 15:58:47 »
W trakcie jazdy SR nie zmienia trasy!!!
Ile razy trzeba to pisać?!  :-|
Przyjąłem do wiadomości.

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Jest nieźle - overconscious przedstawił ciekawe twierdzenia, podpierając się równie oryginalnymi przykładami z których wynika, że liczydła są lepsze od arkusza kalkulacyjnego, a kto nie dostrzega tego faktu, ten jest ograniczony. I znależli się nawet tacy, którzy docenili błyskotliwość i przyznali mu rację :mrgreen:

BTW
ale się watek wykręcił...






« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2011, 16:15:28 wysłana przez jachraniak »

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
A jest jakiś arkusz kalkulacyjny, który podaje wyniki działań w oparciu o funkcję random?
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
a czy SR opiera się na funkcji random?

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
A jest jakiś arkusz kalkulacyjny, który podaje wyniki działań w oparciu o funkcję random?
Idąc Twoim sposobem rozumowania wolisz arkusz kalkulacyjny ze stałymi wynikami niezależnymi od danych. Też można.
Pozdrawiam

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Taki ze stałym to taki, który prowadzi zawsze do Warszawy.
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Wracając do tematu....
« Odpowiedź #86 dnia: Maj 05, 2011, 22:23:27 »

W trakcie jazdy SR nie zmienia trasy!!!


Sam SR może i nie, ale... Wystarczy że przegapisz jakiś skręt, pojedziesz dalej, skręcisz za 200-300 metrów i dalsza trasa może wyglądać całkiem inaczej.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Ale bez włączonego SR będzie to samo. Tak czy inaczej trasa może być inna.

To się robi całkiem zabawne  :mrgreen:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Do tego i SR niepotrzebny, wystarczy że jechałeś długą trasą i do celu zostało mniej niż 100 km w linii prostej, wtedy trasa zostanie przeliczona (IMO)
innym algorytmem (dla tras krótkich) i już trasa może wyjść inna.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
PS. Nie znam tych skrotow, ktore wczoraj proponowala AM, ale jak bede w okolicy, to chetnie je sprawdze, bo mam wrazenie, ze mocno przesadzasz. Pamietaj, ze droga krajowa byla zablokowana (jesli dobrze zrozumialem), wiec jazda objazdem - nawet bardzo powoli - dla kogos kto szanuje czas - jest lepsza, niz oczekiwanie niewiadomo ile na otwarcie drogi i na tym polega LD. Myle sie?

Dzisiaj mialem chwilke, a ze byla to doskonala okazja do odkurzenia "maszyny", a do tego do przetestowania sprzetu nagrywajacego... ;) to wrzucilem dwa filmiki do sieci. Niestety jakosc jest beznadziejna, wibracje strasznie wplynely na obraz, ktory niemilosiernie faluje/plywa  :-| Jednak jak ktos mimo to sie nie zniecheci, to sam bedzie mogl stwierdzic jak wygladaja drogi alternatywne, ktorymi AM (a dokladnie LD) wyznaczylo objazd w okolicach Bolkowa (oczywiscie juz bez sniegu).

Pierwszy film to odcinek Maciejowa - Komarno - Radomierz (pierwszy objazd na zrzutach jachraniaka):

Objazd 1

Drugi to odcinek Kaczorow - Plonina - Bolkow (drugi objazd):

Objazd 2

Ocencie sami. Ja tylko napisze, ze niestety wiekszosc drog lokalnych w Polsce tak wyglada (chodzi mi o nawierzchnie w niektorych miejscach, bo zakrety to ja uwielbiam  :wink: ). Normalnie podczas podrozy, gdy droga podstawowa mialaby przepustowosc, to niechcialbym tedy jechac - czasowo bym nie zyskal. W momencie utrudnien, nie byloby problemu, zeby wlasnie tedy pojechac. Trzeba miec tylko swiadomosc, ze po wlaczeniu pelnego Traffica, AM moze nas czyms takim poprowadzic - w takim kraju zyjemy i takie drogi mamy. Jedni beda sie bali tedy jechac, inni sie uciesza, ze nie stoja w korku. Oby tylko pozostal wybor w programie  :wink: